Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. BELANGRIJKE MEDEDELING! Vanwege het coronavirus zijn alle Center Parcs parken op dit moment gesloten. Wij hebben hierover een speciaal topic waar we zoveel mogelijk nieuwe informatie plaatsen.

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Amberino1

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Amberino1 »

Ik had een weekendje geboekt op het Heijderbos 17 april.
Gisteren kosteloos om kunnen boeken naar een week Heijderbos 28 augustus.
Natuurlijk wel bijbetalen, maar liever zo dan geen faciliteiten kunnen gebruiken.

Zeer vriendelijk geholpen :)

Liza073

Bericht door Liza073 »

jacob schreef:
25 mar 2020, 14:03
boeken en betalen met je voucher, is gelijk aan contant geld dus moet je ook na dat jaar kunnen verblijven bij cp.
geld dat 1 jaar geldig is kun je dus mee betalen voor een verblijf later.

Even checken of ik je goed begrijp: jij zegt dus eigenlijk dat je de voucher een jaar lang kunt uitgeven, maar de datum waarop je vakantie valt, niet uitmaakt?
Kan ik dat ergens vinden op de site van CP? Ik vind hun tekst namelijk onduidelijk hierover en de klantenservice zelf snapt het dan ook niet goed.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Liza073,

De voucher kun je gebruiken om een volgend verblijf te boeken, binnen een jaar vanaf de aankomstdatum van de oorspronkelijke boeking.

Afbeelding

Liza073

Bericht door Liza073 »

Dank je Mariëtte. Moet mijn verblijf ook binnen dat jaar vallen of gaat het dan alleen om het doen van de boeking binnen het jaar?

Liza073

Bericht door Liza073 »

@mariette: ik check het zo expliciet, omdat de klantenservice zei dat mijn verblijf binnen dat jaar moet vallen...

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Het verblijf moet dan vallen binnen een jaar vanaf de aankomstdatum van de oorspronkelijke boeking.
Stel, je zou 10 april 2020 op vakantie gaan dan is de voucher geldig voor een volgend verblijf tot 10
april 2021.

Liza073

Bericht door Liza073 »

Ok duidelijk. Dat is niet wenselijk.
Dan ga ik annuleren.

jacob

Bericht door jacob »

formeel staat er boeken binnen 1 jaar en niet verblijven binnen 1 jaar
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

cdcd schreef:
25 mar 2020, 13:38
Eergisteren stelde ik via het e-mailcontactadres volgende 2 vragen:
Geen probleem maar een vraag om inlichtingen betreffende onderstaande boeking:
1. Op de website Centerparcs - Informatie over het Corona virus maakt men melding van een compenserende voucher. Is deze compenserende voucher ook gegarandeerd mocht het vakantiepark waarvoor wij geboekt hebben, gesloten zijn wegens het Corona virus tijdens onze boekingsperiode (08-11/05/2020)?
2. Zo ja en in de veronderstelling dat wij het risico willen lopen, neem ik aan dat het restbedrag verder tijdig dient gestort te worden (voorschot reeds gestort)?
Bedankt voor jullie verduidelijking!

Welnu, ik heb hier niet echt een verduidelijking als antwoord gekregen. Men verwijst nl. naar de Centerparcs-Corona webpagina waarop enkel de boekingen met verblijf t/m de (voorlopige) sluiting tot 6 april 2020 behandeld worden.
Ik wil gewoon weten: zal men het vergoedingsbeleid (voucher) ook blijven hanteren, gesteld dat de parken langer gesloten blijven dan voorzien, na 6 april 2020?
Hartelijk dank voor een officieel standpunt.

Hoi cdcd,

Ik snap dat je dat wilt weten, ik zou dat ook heel graag willen weten maar helaas is Center Parcs nog steeds niet met een nieuwe update na 20 maart 2020 naar buiten gekomen en is het voor iedereen nu afwachten. Zodra er meer bekend wordt zal dat uiteraard hier geplaatst worden.

XmandyX87

Bericht door XmandyX87 »

Is er inmiddels iemand die ook al de voucher binnen heeft gehad? Wij hadden een boeking staan van 16 tot 20 maart voor het Meerdal.
Ook een boeking staan voor Kempervennen van 11 tot 15 mei, ben heel benieuwd.

Sid

Bericht door Sid »

Wij zouden vrijdag vertrekken voor een weekend naar Zandvoort. Behalve de mail van vorige week nog niets gehoord of ontvangen.

becker

Bericht door becker »

ik heb een nette tegoedbon ontvangen, je krijgt hem 2 weken na jou aankomstdatum

Desireew

Bericht door Desireew »

becker schreef:
26 mar 2020, 09:42
ik heb een nette tegoedbon ontvangen, je krijgt hem 2 weken na jou aankomstdatum

Dat is goed om te horen. Zou u de voorwaarden kunnen plaatsen hier? Als dat mogelijk is.
Dank u wel.

jacob

Bericht door jacob »

afbeelding svp persoonlijke data ff onherkenbaar maken
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

xandos

Bericht door xandos »

pfff zit nog steeds met mijn handen in het haar.
27 april tot 4 mei gaan we naar Het Meerdal geboekt via duitse site. We weten totaal niet of het park dan open of dicht is. Maar we moeten nog wel de overige 70% betalen op 30 maart 2020. In een voucher heb ik niet zoveel zin als je maar een verblijf kan boeken tot 27 april. Mei vakantie volgend jaar is pas vanaf 1 mei 2021.

Als het park wel open is dan is wel het totale vakantie gevoel weg, kan je net zo goed thuis blijven.

Wettelijk gezien mag je de voucher ook afwijzen en gewoon je geld terugvragen, tuurlijk in deze tijd zou je dat niet moeten doen maar dan heb ik wel zo iets versoepel dan ook de datum van de vouchers.

jacob

Bericht door jacob »

Tja dames en heren nu komen de problemen boven drijven waar ik dus op doelde.

djpeter

Bericht door djpeter »

Weet niet op cp blij is met mijn tip hihi
Verplaats je vakantie nu tot eind Mei ergens, het is zo goed als zeker dat al de parken dicht zijn.
Pak je dan de vouchers en kun je ze een jaar gebruiken, of je boekt dan om naar een andere datum, dat kost paar euro wijzigings kosten.
Je krijgt wettelijk ook nog een herinnering als je niet tijdig betaald dus kun ook nog even wachten met betalen.
Dinsdag avond zal er meer duidelijk zijn vanuit de overheid.

pluto109

Bericht door pluto109 »

xandos schreef:
26 mar 2020, 12:39
27 april tot 4 mei gaan we naar Het Meerdal geboekt via duitse site. We weten totaal niet of het park dan open of dicht is. Maar we moeten nog wel de overige 70% betalen op 30 maart 2020. In een voucher heb ik niet zoveel zin als je maar een verblijf kan boeken tot 27 april. Mei vakantie volgend jaar is pas vanaf 1 mei 2021.

Als het park wel open is dan is wel het totale vakantie gevoel weg, kan je net zo goed thuis blijven.

Wettelijk gezien mag je de voucher ook afwijzen en gewoon je geld terugvragen, tuurlijk in deze tijd zou je dat niet moeten doen maar dan heb ik wel zo iets versoepel dan ook de datum van de vouchers.

wij hebben ook via Duitsland geboekt daar staat 20 % aan betaling en 30 dagen van te voren annuleren denk dat wij gaan annuleren morgen ik weet namelijk niet wat er gebeurd als ik wacht met betalen van het restant

Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

xandos schreef:
26 mar 2020, 12:39

Je kunt alleen maar omboeken of de voucher!
Je krijgt geen geld terug
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Gezondheidssituatie Coronavirus - laatste update: 26 maart 2020 15.15 uur.

Vooralsnog lijken de Nederlandse parken weer open te gaan op 7 april 2020.

Afbeelding

B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Na 31 maart weten we meer.
Dan is er bekend wat de nieuwe overheidsmaatregelen worden.

Continueren, aanscherpen of versoepelen. Alleen bij het laatste zou CP weer open kunnen. In het geval van continueren alleen beperkt openstelling maar dat zal CP niet doen verwacht ik.
HH: ‘87/‘91/‘98/‘18
EH: ‘92/‘19
KV: ‘86/‘02/‘03/‘19/‘19
HB: ‘87/‘04/‘18/‘19/‘20
MD: ‘88/‘96/‘02/‘03/‘20
VM: ‘08/‘18
BH: ‘07
PZ: ‘98
LB: ‘85
VB: ‘94

Next stay: KV (11-2020)

Jolandake1969

hopelijk in april weer open,maar ik vrees dat het pas 1 juni gaat zijn,maar kan me natuurlijk vergissen!
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

jacob

Bericht door jacob »

hopelijk in april weer open
Ik geloof niet dat je er dan wil zijn.
Binnen blijven kun je thuis goedkoper :D

Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Centerparcs wacht duidelijk gewoon op een verlenging van de maatregelen om meer nieuws te bieden en een concretere datum te bieden. Geen enkele idioot die dom genoeg is om te geloven dat die parken in april terug opengaan hé...
België heeft morgenavond persconferentie, waarin de verlenging gaat aangekondigd worden voor België, ik vermoed al minstens tot einde april. Franse parken wil ik ook mijn hele hebben en houden voor verwedden dat die medio april ook nog niet plots alle maatregelen gaan laten vallen, dus daar komt ook een verlenging. Duitsland zie ik ook nog zo gauw niet opengooien.
De enige van de 4 CP-landen die tot nu toe het hele coronavirus zwaar onderschat hebben, zijn de Nederlandse autoriteiten waardoor de cijfers zo ongeveer gelijk lopen met Italië momenteel. Daarop afgaande alleen al kan je zeggen dat de Nederlandse parken ook niet zullen openen medio april want in NL gaan ze met deze ruim genomen maatregelen nog lang niet van dit virus af zijn. Centerparcs gaat echter geen data bekend maken voor ze van elk van die landen weten hoelang de maatregelen voorlopig verlengd zullen worden. En dit gaan we de komende maanden vermoedelijk nog een aantal keer meemaken. Het zal dus telkens afwachten zijn tot je aankomstdatum inbegrepen is in de verlenging van de maatregel, vooraleer je duidelijk kan hebben over wat er met je boeking gaat gebeuren. Daar over speculeren heeft weinig zin, alsook verzetten in mijn ogen want je weet niet voor hoelang je gaat moeten verschuiven. We zouden allemaal graag volgende week weer back to normal gaan, maar de realiteit is dat dit tot ver na de zomer kan duren en er in 2020 of zelfs begin 2021 gewoon geen mogelijkheid meer gaat zijn tot vakantie vieren, of althans niet in een ander land dan je eigen land. Da's een bittere pil, maar ééntje waar we realistisch gezien rekening mee zullen moeten houden.

"Je krijgt geen geld terug" is overigens een vlieger die niet op gaat, als zij namelijk hun deel van je aankoopovereenkomst niet nakomen, kan je prima eisen om je geld terug te krijgen als je met de voucher niets bent wegens geen mogelijkheid om binnen het jaar te gaan bijvoorbeeld. Reisorganisaties proberen zich er op deze manier vanaf te maken om de verliezen te beperken, maar als jij als klant zegt ik wil niet omboeken en geen voucher, ik wil mijn geld terug, heb je daar gewoon recht op. Ik zou 't persoonlijk niet eisen als omboeken of de voucher een optie is, maar als je echt zegt wij gaan binnen die termijn niks meer kunnen boeken, kan je dat dus prima gewoon terugeisen.

djpeter

Bericht door djpeter »

Hi Ona,

Duidelijk zoals jij zegt!
We zoude willen, maar we mogen God danken op onze knieën als we in 2020 nog met vakantie mogen/kunnen !!!
Helaas zien we nog steeds een groot deel van de bevolking die nog steeds de ernst van het Corona gevolg niet in zien!!

Renovatie plannen gaan uitgesteld worden ... bij elk gelezen / gehoorde plan van CP kun je minimaal 12 maanden bij optellen !

Mijn vaders is 81 jaar en heeft zins de oorlog niet zoiets meegemaakt!
Mensen word wakker, blijf binnen indien nodig , blijf kletsen op dit forum vooral in deze tijd! Maar we krijgen en zwaren tijd voor minimaal 1 jaar!

Jolandake1969

Ja dat is waar, ik heb omgeboekt voor december en 1 staan in november..
Maar gezondheid staat voorop, en om in een park te zitten zonder faciliteiten, daar betaal ik ook niet voor....
Hopelijk blijven we allemaal gezond, en de rest komt wel goed, hoop ik toch.
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

pluto109

Bericht door pluto109 »

inmiddels contact gehad met cp gaat om een geboekte datum van 27 april advies is mij gegeven om te mailen met Debtorsnl@groupepvcp.com en uitstel van betaling aan te vragen over het restant bedrag mocht park dicht blijven krijg je de aanbetaling terug in vorm van een voucher en dat lijkt mij beter dan een voucher van het hele bedrag voor ons gaat hochsaulerland via de Duitse site geboekt

Plaats reactie