Welkom op Center Parcs Informatie.
[Center Parcs] Nordborg Resort Informatie & Nieuws
- Martijn
Re: [Center Parcs] Nordborg Resort Informatie & Nieuws
Nieuwe parkfoto´s
Dit ziet er eigenlijk niet gek uit, maar waarom liggende cottages niet nóg prominenter richting de zee?
Er lijkt ook een indoor Adventure Golf(?) in de Market Dome te komen?
Bron: www.nordschleswiger.dk
Dit ziet er eigenlijk niet gek uit, maar waarom liggende cottages niet nóg prominenter richting de zee?
Er lijkt ook een indoor Adventure Golf(?) in de Market Dome te komen?
Bron: www.nordschleswiger.dk
- ronaldvos33
Ik krijg echt mixed feelings bij het park. Als je zo de zones van de huisjes ziet voelt het wel als center parcs. Maar als je de plattegrond weer ziet totaal niet. Ik zie ook dat er openbare wegen zijn, zou het park niet echt een afgesloten park zijn? Dat zou echt zonde zijn.
En inderdaad waar zijn de faciliteiten en activiteiten? Geen Baluba, geen shop and smile, geen minigolf, geen high adventure, geen bootverhuur, geen Action Factory, geen kids safari... zo niet center parcs dan weer
En inderdaad waar zijn de faciliteiten en activiteiten? Geen Baluba, geen shop and smile, geen minigolf, geen high adventure, geen bootverhuur, geen Action Factory, geen kids safari... zo niet center parcs dan weer
NLD: Huttenheugte - Eemhof - Heijderbos - Kempervennen- Meerdal - Port Zelande - Zandvoort
DUI: Nordseekuste - Bispinger Heide - Allgaü - Eifel - Hochsauerland
BE: Erperheide - Vossemeren - Kempense meren - de Haan
FR: Le lac D'ailette - les trois forets
DUI: Nordseekuste - Bispinger Heide - Allgaü - Eifel - Hochsauerland
BE: Erperheide - Vossemeren - Kempense meren - de Haan
FR: Le lac D'ailette - les trois forets
- Martijn
Die 'openbare' weg is inderdaad bijzonder. Het lijkt er haast wel op dat het gaat om een weg die iedereen kan gebruiken, want bovenin loopt deze gek genoeg het park uit.
Wellicht ook omdat de pier voor ook niet-parkgasten bereikbaar moet zijn? Wellicht een afspraak met de gemeente, zoals dat het strand van Terhills dat ook is.
Wellicht ook omdat de pier voor ook niet-parkgasten bereikbaar moet zijn? Wellicht een afspraak met de gemeente, zoals dat het strand van Terhills dat ook is.
- markieanta
- Moderator
Het lijkt mij dat dat de weg op het park is waar je met autos mag rijden tijdens je verblijf en dat de uit lopers die we zien, ook die extra rotonde, uitbreidingsmogelijkheden zijn om meer cottages te bouwen. Maar het kan natuurlijk ook net zo goed een doorlopende weg zijn.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Bedankt voor het delen van de foto's Martijn .
Ik vind het er best wel leuk al uit gaan zien en wil graag dit park gaan bezoeken maar de prijzen houden dit voorlopig nog tegen.
Ik vind het er best wel leuk al uit gaan zien en wil graag dit park gaan bezoeken maar de prijzen houden dit voorlopig nog tegen.
- Tom...
Ik denk dat het én een openbare weg is (zie luchtfoto, er komen meerdere openbare wegen samen op een bepaald punt), maar dat deze wel zo is aangelegd dat er nog lussen met cottages bijgebouwd kunnen worden. Die rechte weg rechts heet “Til stranden” en dat zal wel gewoon “de weg naar het strand” betekenen. Waarschijnlijk ook meteen de reden waarom de cottages niet dichter bij zee liggen: dit zal gewoon openbaar gebied zijn?! Al met al is het bijzonder allemaal
- markieanta
- Moderator
Klinkt logisch Tom, goede research
- Martijn
Bijzondere constructie, zorgt minder voor een 'park'gevoel en lijkt me ook vreemd dat ze straks zo het park uit kunt rijden. Het strand is hooguit een paar meter breed lijkt het, dus hopelijk is deze opzet het waard.
Overigens was het domein ook vrij kaal zo te zien, dus dat is ook moeilijk in no-time om te toveren in een bosrijk landschap.
Overigens was het domein ook vrij kaal zo te zien, dus dat is ook moeilijk in no-time om te toveren in een bosrijk landschap.
- rcvanraaij
Via de Duitse site kun je al boeken!
Alle parken NL/BE/DE, Trois Foret, Les Bois Franc, Village nature, Lac d’ailette, les bois aux Daims
2025 Longford Forest (Ier), Nordborg (DK)
2025 Longford Forest (Ier), Nordborg (DK)
- Wildwaterbaan_88
Ik vind het nog moeilijk oordelen of het een top of een flop wordt voor mij. Maar ik snap wel het idee erachter qua ontwerp. Mogelijk wordt er nog vanalles aan toegevoegd de komende jaren en is het proberen wat werkt. Het is toch een nieuw hoofdstuk.
- Tom...
Ik heb de plattegrond nu een paar keer bekeken en er vallen me wat dingen op (mij niet alleen zo te lezen, maar ik som ze nog eens op):
- De zone-icoontjes zijn bijzonder en apart voor dit park: zone 0,6 en 8 hebben typische "bos" icoontjes, zone 2 ligt apart en heeft een vleermuis, de zones 3, 3, 4 en 5 hebben zee-thema icoontjes. De ene kant van het park ligt nadrukkelijker bij de bomen, de andere kant meer bij de zee en zone 2 "fladdert" er een beetje tussen Wel bijzonder dat zone 3 twee verschillende icoontjes heeft...
- Zone 2 is heel klein en het lijkt alsof deze als eerste aan de beurt is bij een uitbreiding, want er loopt een hele lus-weg die nergens toe dient op dit moment
- De verschillende parkdelen zijn verbonden door een openbare weg. Je rijdt dus nooit echt "het park op", je rijdt meer langs alle lussen met cottages eraan. Sommige cottages liggen direct aan de openbare weg met het terras, ik vraag me dan ook echt af of er wel een hek om dit park heen komt?! En of veel bezoekers "even snel" de auto gaan pakken om naar het parkcentrum te gaan.
- De VIP cottages zijn vrijstaand en dicht bij zee, maar ze liggen wel het verst van het parkcentrum en dat vind ik wel bijzonder.
- Het Beach Café lijkt een uniek iets te worden voor dit park: een horeca locatie die niet in het parkcentrum ligt en dat kan wel eens leuk worden.
- Het parkcentrum lijkt enorm klein, maar ik denk dat dit gewoon laat zien hoe groot het park eigenlijk is.
- Er zijn wel héél weinig faciliteiten op het park zelf... Maar zoals reeds eerder gezegd: wellicht wil men eerst kijken hoe alles loopt en wat voor publiek het Deense volk is, voordat men allerlei dingen gaat bouwen die bij nader inzien niet gebruikt worden.
- Zo te zien, zijn er best veel wandelpaden en een grote brug in het hart van het park.
- Wildwaterbaan_88
Ik krijg bij het lezen hiervan ook sterk het idee dat Center Parcs zelf niet veel in te brengen heeft over de opzet. Maar enkel de vormgeving van de faciliteiten. Want deze opzet is zo anders en niet wat je van Center Parcs gewend bent. We gaan het allemaal meemaken.
- simon
Heel bijzonder, die zone 3 met 2 icoontjes. Misschien nog een foutje?
Ergens wel jammer dat er een openbare weg doorheen loopt, want dan zal je volgens mij ook veel weekendbezoekers voor het strand hebben, waardoor het rustige aspect ook snel wegvalt.
Wat de VIP-cottages betref, vermoed ik dat de locatie en uitzicht primeert. Op zich toch niets mis mee? Er zijn toch nog parken waar de VIP's niet megadicht bij het centrum liggen, en zelfs dan nog, wat is dichtbij of veraf?
Het Beach Café vind ik ook wel leuk, maar er is nog niets van te lezen op de website. Echt uniek zou ik het niet noemen, want er zijn toch nog parken waar zoiets geldt? Bvb. Zuiderzoet of Factory Café op de Eemhof, en ook Les Bois-Francs heeft een golfbar. En op Les Trois Forêts heb je een heuse Forest Lodge. Ik juich dit alleen maar toe!
Als je de plattegrond bekijkt, dan zie je ook wel dat er nog best wat vrije ruimte rond het parkcentrum ligt, waardoor ze mogelijks al hebben gehouden met toekomstige uitbreidingen aan dit gebouw?
En wat de faciliteiten betreft, hoop ik dat ze hier toch ook snel wat gaan uitbreiden, maar kan mogelijks ook nog aangevuld worden tegen de opening.
Overigens, ook op de Belgische en Nederlandse site kan je het park nu al zien (en boeken). Enkel het parkplan werkt er nog niet mee.
Ergens wel jammer dat er een openbare weg doorheen loopt, want dan zal je volgens mij ook veel weekendbezoekers voor het strand hebben, waardoor het rustige aspect ook snel wegvalt.
Wat de VIP-cottages betref, vermoed ik dat de locatie en uitzicht primeert. Op zich toch niets mis mee? Er zijn toch nog parken waar de VIP's niet megadicht bij het centrum liggen, en zelfs dan nog, wat is dichtbij of veraf?
Het Beach Café vind ik ook wel leuk, maar er is nog niets van te lezen op de website. Echt uniek zou ik het niet noemen, want er zijn toch nog parken waar zoiets geldt? Bvb. Zuiderzoet of Factory Café op de Eemhof, en ook Les Bois-Francs heeft een golfbar. En op Les Trois Forêts heb je een heuse Forest Lodge. Ik juich dit alleen maar toe!
Als je de plattegrond bekijkt, dan zie je ook wel dat er nog best wat vrije ruimte rond het parkcentrum ligt, waardoor ze mogelijks al hebben gehouden met toekomstige uitbreidingen aan dit gebouw?
En wat de faciliteiten betreft, hoop ik dat ze hier toch ook snel wat gaan uitbreiden, maar kan mogelijks ook nog aangevuld worden tegen de opening.
Overigens, ook op de Belgische en Nederlandse site kan je het park nu al zien (en boeken). Enkel het parkplan werkt er nog niet mee.
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)
2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Vlag Center Parcs Nordborg Resort met op de achtergrond verschillende cottages.
Bron: Sønderborg Kommune.
Bron: Sønderborg Kommune.
- Debbie
Vanavond even de huisjes bekeken die op dit park komen. Ik zag verschillende mindervalide huisjes! Ik zag dat er draaicirkels zijn getekend zowel in de woon-, slaap- als badkamer. Waar ik erg blij van werd is dat bij de omschrijving dat er een hoog laag bed in de slaapkamer staat! Hopelijk gaan ze in alle mindervalide huisjes nu hoog-laag bedden plaatsen.
Denemarken trekt mij in eerste instantie niet zo zeer als vakantie land maar wij gaan tzt op een moment komen dat een mindervalide huisje een must is en dan is een hoog laag bed ook nodig. Wie weet als de prijzen niet al te hoog zijn is dit park een optie voor een zomervakantie.
Denemarken trekt mij in eerste instantie niet zo zeer als vakantie land maar wij gaan tzt op een moment komen dat een mindervalide huisje een must is en dan is een hoog laag bed ook nodig. Wie weet als de prijzen niet al te hoog zijn is dit park een optie voor een zomervakantie.
Hartelijke groet,
Debbie
10x HH - 6x BT - 4x EP - 3x EH - 2x VM - 2x KV -
1x HS - 1x BS - 1x BF - 1x LA - 1x TF - 1x HA
2025 AG- BT- HH- PZ- MD- BT- EP- HH- MD
Debbie
10x HH - 6x BT - 4x EP - 3x EH - 2x VM - 2x KV -
1x HS - 1x BS - 1x BF - 1x LA - 1x TF - 1x HA
2025 AG- BT- HH- PZ- MD- BT- EP- HH- MD
- simon
Denemarken is nochtans een prachtig land! Ik zou er zo terug heen willen.
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
De bouw van de Aqua Mundo.
Oktober 2024.
Bron: Visual Proof.
Oktober 2024.
Bron: Visual Proof.
- Tom...
Wat een geweldige foto! Heel gaaf om de wildwaterbaan (en AM) in aanbouw te zien.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Welkom bij Market Dome.
Elke dag zetten ze een nieuwe stap richting de opening van Center Parcs Nordborg Resort in 2025 en
onderweg zullen ze nieuws delen en impressies van het resort laten zien naarmate het project vordert.
Deze keer is het tijd om te pronken met het hart van het resort, namelijk de Market Dome.
-Een avontuurlijke bowlingbaan.
-Minigolfbaan met Vikingthema.
-Goede smaakervaringen in de drie restaurants.
-Animatie voor jong en oud.
-Unieke architectuur en houten design.
-Grote houten speelruimte.
-Een supermarkt en bakker met regionale smaken.
-En nog veel meer.
Bron: Center Parcs Nordborg Resort.
Elke dag zetten ze een nieuwe stap richting de opening van Center Parcs Nordborg Resort in 2025 en
onderweg zullen ze nieuws delen en impressies van het resort laten zien naarmate het project vordert.
Deze keer is het tijd om te pronken met het hart van het resort, namelijk de Market Dome.
-Een avontuurlijke bowlingbaan.
-Minigolfbaan met Vikingthema.
-Goede smaakervaringen in de drie restaurants.
-Animatie voor jong en oud.
-Unieke architectuur en houten design.
-Grote houten speelruimte.
-Een supermarkt en bakker met regionale smaken.
-En nog veel meer.
Bron: Center Parcs Nordborg Resort.
- markieanta
- Moderator
Ik vind het speelding wel geweldig en heerlijk in het thema. De rest vind ik vooral nog kaal.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
De bouw van de fietsenstalling bij het Cycle Center.
Bron: Stentoft Hegn A/S.
Bron: Stentoft Hegn A/S.
- Martijn
Hier ben ik het ook wel mee eens. Deze mate van thematisering in Viking-thema had ik niet zo snel aan zien komen en is bijzonder tof! Maar hoop wel dat het nog wat groener en tropischer wordt. Want anders is de samenvatting van het hele park: kaal!markieanta schreef: 13 nov 2024, 22:00 Ik vind het speelding wel geweldig en heerlijk in het thema. De rest vind ik vooral nog kaal.
De architectuur van het centrum is overigens ook erg tof! Leuk om weer een nieuw ontwerp te zien, na wat kopieën van Les Trois Forêts en Bois aux Daims.
- markieanta
- Moderator
En toch leunt dit ontwerp wel tegen de ontwerpen van ltf aan. Maar het lijkt allemaal wat kleiner te worden. Op zich mooi hoor die houtbouw, ben wel heel benieuwd naar de duurzaamheid van het geheel.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Nieuwe foto's.
December 2024.
De pier.
Bron: Nordborg Resort.
December 2024.
De pier.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
De Centrale Faciliteiten.
December 2024.
Bron: Mads Urup Paasch.
December 2024.
Bron: Mads Urup Paasch.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Update.
De winter staat voor de deur - en hoewel het meestal koud en grijs is, hebben ze net een dag gehad met blauwe luchten en prachtige zonneschijn.
Ze kijken ernaar uit om u meer te vertellen over alle spannende initiatieven die in het resort plaatsvinden - want er is VEEL gaande op dit moment!
Dus blijf hier op de hoogte terwijl we je meer vertellen over:
Het team achter Center Parcs Nordborg Resort.
De vele groene initiatieven, inclusief bomen en struiken die ze in het resort krijgen en die momenteel worden aangeplant.
Het Viking thema in de Market Dome, waar ze hulp hebben gekregen van lokale krachten om mooie schilden en decoraties te maken
voor het Market Restaurant en voor de bowlingbanen.
Aqua Mundo en krijg een kijkje achter de schermen van het 7.200 m2 grote tropische Aqua Park en de totstandkoming ervan.
… en nog veel, veel meer!
De winter staat voor de deur - en hoewel het meestal koud en grijs is, hebben ze net een dag gehad met blauwe luchten en prachtige zonneschijn.
Ze kijken ernaar uit om u meer te vertellen over alle spannende initiatieven die in het resort plaatsvinden - want er is VEEL gaande op dit moment!
Dus blijf hier op de hoogte terwijl we je meer vertellen over:
Het team achter Center Parcs Nordborg Resort.
De vele groene initiatieven, inclusief bomen en struiken die ze in het resort krijgen en die momenteel worden aangeplant.
Het Viking thema in de Market Dome, waar ze hulp hebben gekregen van lokale krachten om mooie schilden en decoraties te maken
voor het Market Restaurant en voor de bowlingbanen.
Aqua Mundo en krijg een kijkje achter de schermen van het 7.200 m2 grote tropische Aqua Park en de totstandkoming ervan.
… en nog veel, veel meer!
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Status november 2024.
Hoffmann heeft inmiddels 364 vakantiewoningen en alle overige gebouwen opgeleverd aan de opdrachtgever, waaronder de voetgangersbrug
en het Strandcafé.
De pier wordt medio december dit jaar opgeleverd. De overige 76 vakantiewoningen zullen naar verwachting begin februari 2025 worden opgeleverd, terwijl de landschaps- en tuinwerkzaamheden naar verwachting in het voorjaar van 2025 zullen worden opgeleverd.
Hoffmann heeft inmiddels 364 vakantiewoningen en alle overige gebouwen opgeleverd aan de opdrachtgever, waaronder de voetgangersbrug
en het Strandcafé.
De pier wordt medio december dit jaar opgeleverd. De overige 76 vakantiewoningen zullen naar verwachting begin februari 2025 worden opgeleverd, terwijl de landschaps- en tuinwerkzaamheden naar verwachting in het voorjaar van 2025 zullen worden opgeleverd.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Viking Thema in de Market Dome.
- Martijn
Begint er qua theming al goed uit te zien, echt iets unieks. Hoop wel dat er nog een batterij aan tropische planten naar binnen gaat. Op de laatste foto zijn weinig plantvakken te zien.
- markieanta
- Moderator
Mooie gebouwen, maar het straalt nog niet echt Centerparcs uit. Maar dat heb ik met die nieuwste Franse parken ook. De echte tropische verrassing ontbreekt tegenwoordig en het is toch meer groot, hoog en kaal.
- Martijn
Eens! Bij Bois aux Daims en Trois Forêts hebben ze de dome wel echt naar een nieuw en modern level getild, maar bij Landes de Gascogne ziet het er fris en eigentijds uit, maar heeft nog maar weinig met een echte Market Dome van doen. Dat lijkt hier (helaas) ook te gebeuren.
Bij Allgaü is het vooral een gigantische centrale-hal en een klein hoekje dat iets weg heeft van een klassieke dome.
Dat zit 'um al in de opzet hier, weinig slingerpaadjes, geen vlonders, geen rotsen, geen hoogteverschillen. Hopelijk worden we in de toekomst toch weer verrast met een écht tropisch ontwerp. Wat dat is toch wel echt een Center Parcs-waardes.
Bij Allgaü is het vooral een gigantische centrale-hal en een klein hoekje dat iets weg heeft van een klassieke dome.
Dat zit 'um al in de opzet hier, weinig slingerpaadjes, geen vlonders, geen rotsen, geen hoogteverschillen. Hopelijk worden we in de toekomst toch weer verrast met een écht tropisch ontwerp. Wat dat is toch wel echt een Center Parcs-waardes.