Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs! Voor én door Center Parcs Fans!

[Center Parcs] Reacties op renovaties / investeringen Center Parcs Parken

Op en aanmerkingen over de renovaties en investeringen Center Parcs Parken
TimBerg

Bericht door TimBerg »

markieanta schreef:
25 sep 2020, 13:28
Maar nu weet ik ook niet waarom andere mensen naar Centerparcs gaan, maar wij gaan erheen omdat wij een zo luxe mogelijk huisje willen met zoveel mogelijk faciliteiten en ik wil heus wel wat meer betalen voor extra luxe of extra faciliteiten. En ik denk dat er meer mensen vanwege die reden naar CP gaan, anders zouden ze niet zoveel VIP huisjes bijbouwen.
Klopt, daar ben ik het ook mee eens. Ik denk dat veel CP-gasten niet alleen voor de centrale faciliteiten willen betalen, maar ook verwachten dat CP leidend is in accomodaties. CP zegt zelf dat ze 'de nieuwe standaard zetten in gezinsvakanties'. De nieuwe parken zoals Allgau laten zien dat CP dat heel goed in de vingers heeft. Wellicht dat de beperkte renovaties op de original parken ook te maken hebben met het eigendom van Blackstone; misschien wil CP veel meer doen, maar mogen ze niet.

B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

TimBerg schreef:
25 sep 2020, 14:14

misschien wil CP veel meer doen, maar mogen ze niet.
Zolang ze niet mee betalen mogen ze niet veel nee. De kosten worden grotendeels gedragen door blackstone
Groeten Niels

HH: 87/91/98/18
EH: 92/19/20
KV: 86/02/03/19/19
HB: 87/03/04/18/19/20/20
MD: 88/96/02/03/20
VM: 08/18
BH: 07
PZ: 98
LB: 85
VB: 94

Next stay: EH (2P VIP nw 12-20), KV (4P EDEN Prem. 01-21), HB (6P EDEN VIP 03-21). HB (4P VIP nw, 09-21)

B767-300ER
Moderator

markieanta schreef:

Terugkomende op een stuk of wat van jou punten Niels. De vijf persoons premiums van Erperheide die omgeturnd worden naar een twee persoons VIP en het ontbreken van het halletje. Hadden ze, als ik die plattegrond zo eens even bekijk, niet gewoon heel simpel die "opbergruimte" kunnen ombouwen naar een hal. Deze zit aan de gevelzijde voor zover ik het op de plattegrond kan zien, wanneer je hier gewoon de deur en het raamkozijn zou omruilen, kwestie van ca. €5.000,00 per huisje, creëer je zoveel meer woongenot in je vakantiehuisje.
500 huisjes maal 5000 euro is een slordige 2,5 mille. Op een parkverbouwing die maar 20 mille mag kosten een slordige 12,5 procent van het totale budget. Of bedoel je alleen de VIP’s, wanr dan gaat deze berekening mank.
:D
Maar ik begrijp je punt. Had zeker een oplossing kunnen zijn, geen idee of dat bouwkundig “makkelijk” kan, een raam is gemiddeld minder breed dan een deur, dus om zomaar nog even een stukje buitenmuur uit te breken geen idee of het kan, maar als het kan had het zeker een goede optie kunnen zijn. Geen idee waarom Blackstone daar niet voor gekozen heeft.

markieanta schreef:

Daarnaast benoemde jij ergens dat die €200.000,00 gespendeerd is aan het opknappen van de bestaande huisjes. Nu zit ik redelijk in de huizenbouwerij en ik durf te zeggen dat je voor €200.000,00 per huisje wel een compleet nieuw huisje kunt neerzetten inclusief de inrichting. Dus ik vermoed dat er ook een deel van die investeringskosten bij iemand anders in de portemonnee is beland, want ze zijn nu leuk opgeknapt in de richting van 2020, maar qua duurzaamheid en woongenot hadden ze er nog veel meer aan kunnen spenderen.
Hoho. Dat heb ik totaal niet gezegd. Ik heb dit gezegd:

Zowel de cottahes van de EH als ZV zijn (deels) in handen van particuliere beleggers. Het geld wat daarmee is opgehaald (grofweg 200.000 per cottage) is deels meteen geinvesteerd in de cottages

Deels geinvesteerd inderdaad. Niet de volledige 200.000 euro. Het andere deel is inderdaad (zoals jij ook al aangeeft) logischerwijs in de zakken verdwenen van de verkopende partij, welke daar ook kosten voor heeft gemaakt in het verleden. Opbouw/Aanschaf en onderhoud. Bij Blackstone ligr dat toch weer anders. Die knapt het op op zijn kosten voor de verkoop aan een nieuwe investeerdersmaatachappij, die hebben maar 1 doel, zo snel als mogelijk veel geld verdienen, niet teveel investeren de komende 15 jaar, en weer voor een zo hoog mogelijke prijs verkopen met zo weinig mogelijk kosten.
markieanta schreef:

Maar nu weet ik ook niet waarom andere mensen naar Centerparcs gaan, maar wij gaan erheen omdat wij een zo luxe mogelijk huisje willen met zoveel mogelijk faciliteiten en ik wil heus wel wat meer betalen voor extra luxe of extra faciliteiten. En ik denk dat er meer mensen vanwege die reden naar CP gaan, anders zouden ze niet zoveel VIP huisjes bijbouwen.
In Nederland wordt er 0,0 bijgebouwd. Die markt is al jaren verzadigd. Ik ga naar CP omdat de parken stuk voor stuk op prachtplekken liggen, met ideale wandel en fietsmogelijkheden in de ongeving, middenin de rustige natuur. Daarbij liggen de cottages heerlijk rustig en kijk je nooit bij anderen naar binnen. Dat is de reden dat ik CP boek. De voorzieningen als zwembad, restaurants etc zijn voor mij echt bijzaak.

Ik boek altijd VIP voor de extra ruimte (een 2P VIP is meestal een 4p cottage geweest als comfort/premium). Mn bedden zijn dan opgemaakt, ik heb elke dag broodjes aan de deur. Handdoeken liggen klaar en de badkamer heeft een losse douche ipv douchen in bad.

Het prijsverschil tussen een 2P ViP en een 4P comfort of Premium is vaak nihil. Terwijl ze net zo groot zijn maar bij de ViP heb ik alle extra’s. Een 2P Premium of Comfort krijg je mij omwille van de ruimte niet in. Dus of ik nou een 4P Comfort of 2P VIP boekt, maakt dan niet meer uit. De Sauna in de VIP kan me overigens gestolen worden.
Groeten Niels

Next stay: EH (2P VIP nw 12-20), KV (4P EDEN Prem. 01-21), HB (6P EDEN VIP 03-21). HB (4P VIP nw, 09-21)

markieanta

Bericht door markieanta »

Er worden heel veel vips bijgebouwd ten koste van comfort en premium huisjes, zo bedoelde ik mijn zin :) Waarom boek je dan een centerparcs ten opzichte van bijvoorbeeld een landal in de natuur? Die huisjes zijn ruimer en mooier, tenminste als je niet naar het vennenbos of het lommerdal gaat.

B767-300ER
Moderator

Lommerbergen.

Omdat ik vind dat die parken het niet hebben. Niet op de manier zoals ik het altijd graag hebb. Plus ik boek altijd met CP kortingsakties en dan scheelt de prijs nagenoeg niets met bv Landal.

Het bijbouwen ombouwen van comfort naar VIP juich ik alleen maar toe. Veelal blijft de prijs hetzelfde (4p comfort in de oude situatie vs 2P VIP in de nieuwe situatie) en mocht het wel iets duurder zijn dan de oude 4p comfort streep ik dat weer weg tegen de broodjes, bedlinnen, opgemaakte bedden en handdoekpakketten.
Een 2P Comf of Prem is voor mij sowieso een no-go.
Groeten Niels

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

AANBOUW COTTAGES CENTER PARCS ERPERHEIDE

Gaaf dat sommige cottages een aanbouw krijgen :D .

De foto's en de tekst zijn van forumlid Rivière sauvage .

Erperheide 142 (3e kamer groter gemaakt, ombouw van 5p Comfort naar 4p VIP full?)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoeperzazke

Bericht door zoeperzazke »

Nog even over de halletjes discussie... Esthetisch maakt het mij niet zoveel uit, maar ik neem geregeld de katten mee op vakantie. En dat doe ik alleen naar een cottage waarvan ik 100% zeker weet dat er een halletje is, zodat de kans op ontsnapping wordt geminimaliseerd (niet dat die luie beesten zo snel zullen weglopen, maar toch ;) ) in snap echt wel dat centerparcs er niet in investeert om extra muren te plaatsje of aan te bouwen voor alleen een halletje, maar voor mij vallen deze cottages wel van mijn mogelijkheden-lijstje af.
Saskia
2009 ERP 2010 MRD + BISP, 2011 HEIJ + MRD (mys) + HSAU + HUT, 2012 VOS + EIF + TRF, 2013 KEM 2014 MRD + HUT (mys) + HEIJ 2015 KEM 2016 ERP 2017 BISP + ZV + MRD, 2018 PZ + ARD 2019 HEIJ + KEM 2020 HUT + ALLG + HSAU 2021 ZV (?)

Rivière sauvage

Bericht door Rivière sauvage »

TimBerg schreef:
25 sep 2020, 09:23
Maar desondanks kan ik mijn teleurstelling in de renovatie van de Blackstone parken ook niet helemaal onderdrukken. en dat komt vooral omdat deze renovaties in mijn ogen de wat liefdeloze wanier waarop P&V met Center Parcs omgaat weer benadrukt.

Je ziet dat CP enorm op de kosten let

Gisteren op de erperheide heb ik gezien dat ze daar ook enorm besparen op gestucte muren.
Zelfs de 2p VIP heeft straks in de slaapkamer, nog steeds één muur die alleen geverfd.
(zie foto van cottage 106, in het erperheide renovatie topic)

In de premiums die ik kon binnenkijken alleen maar geschilderd.

Natuurlijk kost stucwerk weer budget, maar zelfs gestucte wanden pasten blijkbaar niet in het budget.

ik ben eens gaan rekenen.
Volgens de persberichten was er 200 miljoen beschikbaar.
200 miljoen => 28,5 miljoen per park.
28,5 miljoen => 20 miljoen voor cottages, 8,5 voor opknappen centrale faciliteiten (AM extra glijbaan/WPH etc?, bewegwijzering park)
20 miljoen verdelen over 800 cottages per park, komt op 25.000 per cottage

Wat doe je voor 25.000 in een cottage? nieuwe badkamer, nieuwe keuken, nieuw meubels woonkamer, nieuwe meubels slaapkamers, nieuwe vloeren, nieuwe gordijnen. Sommige cottages krijgen nieuwe dakbedekking. Knap wat ze al voor dit budget voor elkaar krijgen! Stucwerk past er dan waarschijnlijk niet meer in, laat staan een halletje

Ik denk dat op dit forum met de hoge verwachtingen zaten en het nu allemaal realistischer wordt.
Frequent bezoeker van Franse CP parken. Hautes des Bruyeres, Bois Francs, Lac d'Ailette, Trois Forets, Bois aux Daims. Vragen? Stuur gerust een bericht.

B767-300ER
Moderator

Vergeet het schilderwerk niet (kozijnen, deels ook buiten, wanden)

Vwb de kosten. Exact het punt wat ik al een tijdje probeer te maken.
Groeten Niels

chatzmann

Bericht door chatzmann »

Wat jammer dan dat het blijkbaar niet mogelijk is om de Nomura / Blackstone parken particulier te gaan verkopen. Alle parken waarbij dat wel is gedaan is veel meer geld vrijgekomen om grondig te verbouwen. Kijk naar zandvoort, port zelande, de Eemhof. Ook zijn volgens mij de Franse original parken veelal aan particulieren verkocht. Daar zijn de cottages echt op een ander niveau gebracht. Bij Bois Francs zijn sommige 8 persoons ook uitgebouwd met een extra badkamer (lay-out van de Vossemeren en de vroege 8p hebben slechts 1 badkamer, later zijn ze standaard met extra badkamer gebouwd).

Vind de metamorfose van de Eemhof, waarbij zelfs de buitenkant wordt aangepast wel aansluiten bij de dromen van de meeste fans hier. Je ziet dat de andere parken toch echt met de handrem erop moeten worden opgeknapt. En zeker het wordt een stuk frisser en weer netjes. Maar ben het ook wel eens met de opmerking dat CP een Premium merk te verdedigen heeft. Maar goed ik vind het sowieso tof om te zien hoe alles opknapt.
8xEH - 6xHB - 3xKV - 12xMD - 4xHH - 2xLH - 2xZV - 3xBS - 3xSL - 2xHE - 1xBT - 2xVM - 4xEP - 4xVB - 2xLB - 4xBH

markieanta

Maar laten we nou eerlijk zijn, buitenom schilderen is toch gewoon normaal onderhoud, dit voer je bij je eigen huis ook eens in de vijf a zes jaar uit omdat je er anders veel meer kosten van hebt. Dat cp daar zo lang mee wacht is toch gewoon achterstallig onderhoud? Net als het enkele glas wat je her en der op parken nog ziet. Dat kan toch niet meer in deze tijd. Sinds de jaren negentig is dat toch standaard in huizen? Mijn huis is van 74 en zelfs dat is compleet met dubbel glas gebouwd. Niet dat dat enige kwaliteit heeft misschien ondertussen, maar toch.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

EBFS schreef:
25 sep 2020, 10:34
En God weet wat ze daar in China nog allemaal gaan uitspoken :roll:

Ze zijn daar volop bezig met de ontwikkeling van nieuwe vakantieparken onder de merknaam SunParks.

Er bestaat een portfolio van 4 verschillende vakantieconcepten in China; Het hoofdmerk heet SUNPARKS
met alle unieke pijlers zoals de Aqua Mundo, de Baluba, Action Factory en de Market Dome.

Het eerste park in Yixing zal worden geopend tijdens het Chinese nieuwe jaar 2021 (februari 2021).
De verwachting is dat in de komende jaren er elk jaar meer vakantieparken bijkomen die concurrerend
zijn op de markt voor korte vakanties in China.

Afbeelding

Bron: amusementlogic.com.

Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Dat is voor mij geen Center Parcs maar een ander organisatie, zie Landal met Hof van Saksen en Roompot met Droomparken, Largo en Hogenboom. Ik ga alleen naar De Huttenheugte, De Kempervennen, Het Heijderbos, De Eemhof, Het Meerdal, De Lommerbergen (Landal), Het Vennenbos (Landal) en De Berkenhorst (Hogenboom) toe, daar heb je echt heel erg Center Parcs gevoel waar Piet Derksen samen met Jaap Bakema heeft opgebouwd. De Berkenhorst is bezig met grootschalig renovaties om een vette knipoog te geven aan Center Parcs. Daar op De Berkenhorst ga je wel heel erg Center Parcs aanvoelen. Overige "nieuwe" parken zijn mooi maar geeft geen nostalgische gevoelens en het is ook prima om te verblijven maar liefst verblijf ik in Bakema huisjes.

B767-300ER
Moderator

Re: [Center Parcs] Reacties op renovaties / investeringen Center Parcs Parken

markieanta schreef:
26 sep 2020, 17:53
Maar laten we nou eerlijk zijn, buitenom schilderen is toch gewoon normaal onderhoud, dit voer je bij je eigen huis ook eens in de vijf a zes jaar uit omdat je er anders veel meer kosten van hebt. Dat cp daar zo lang mee wacht is toch gewoon achterstallig onderhoud? Net als het enkele glas wat je her en der op parken nog ziet. Dat kan toch niet meer in deze tijd. Sinds de jaren negentig is dat toch standaard in huizen? Mijn huis is van 74 en zelfs dat is compleet met dubbel glas gebouwd. Niet dat dat enige kwaliteit heeft misschien ondertussen, maar toch.
Ik heb het ook over het schilderen van de binnenkant.

Vanaf begin jaren 80 is dubbelglas pas de standaard geworden. Vanaf HB (1986) en verder hebben alle cottages dubbel glas. Ik meen de Kempervennen (1983) ook maar die weet ik even niet zeker. Bij de Eemhof is dubbel glas geplaatst. Bij het Meerdal en Huttenheugte zijn ze nog niet begonnen. Daar hebben wel een aantal cottages (deels) al dubbelglas, net als op Huttenheugte.
Groeten Niels

markieanta

Omdat jij het inderdaad over deels ook buiten had en aangezien ik in meerdere cottages heb gezeten met redelijk slechte kozijnen aan de buitenzijde, gewoon rot kunnen we ook wel zeggen. Dit heb ik in ieder geval bij de Huttenheugte gezien wat ik me nog voor de geest kan halen, maar heb het nog wel eens gezien. Dus zodoende mijn opmerking.

B767-300ER
Moderator

Klopt. Op het Meerdal en de Huttenheugte zijn de kozijnen zeer slecht van sommige cottages.
Groeten Niels

Plaats reactie