Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Reacties op renovaties / investeringen Center Parcs Parken

Op en aanmerkingen over de renovaties en investeringen Center Parcs Parken
B767-300ER
Moderator

Re: [Center Parcs] Reacties op renovaties / investeringen Center Parcs Parken

Bericht door B767-300ER »

markieanta schreef: 26 sep 2020, 17:53 Maar laten we nou eerlijk zijn, buitenom schilderen is toch gewoon normaal onderhoud, dit voer je bij je eigen huis ook eens in de vijf a zes jaar uit omdat je er anders veel meer kosten van hebt. Dat cp daar zo lang mee wacht is toch gewoon achterstallig onderhoud? Net als het enkele glas wat je her en der op parken nog ziet. Dat kan toch niet meer in deze tijd. Sinds de jaren negentig is dat toch standaard in huizen? Mijn huis is van 74 en zelfs dat is compleet met dubbel glas gebouwd. Niet dat dat enige kwaliteit heeft misschien ondertussen, maar toch.
Ik heb het ook over het schilderen van de binnenkant.

Vanaf begin jaren 80 is dubbelglas pas de standaard geworden. Vanaf HB (1986) en verder hebben alle cottages dubbel glas. Ik meen de Kempervennen (1983) ook maar die weet ik even niet zeker. Bij de Eemhof is dubbel glas geplaatst. Bij het Meerdal en Huttenheugte zijn ze nog niet begonnen. Daar hebben wel een aantal cottages (deels) al dubbelglas, net als op Huttenheugte.
markieanta

Bericht door markieanta »

Omdat jij het inderdaad over deels ook buiten had en aangezien ik in meerdere cottages heb gezeten met redelijk slechte kozijnen aan de buitenzijde, gewoon rot kunnen we ook wel zeggen. Dit heb ik in ieder geval bij de Huttenheugte gezien wat ik me nog voor de geest kan halen, maar heb het nog wel eens gezien. Dus zodoende mijn opmerking.
B767-300ER
Moderator

Klopt. Op het Meerdal en de Huttenheugte zijn de kozijnen zeer slecht van sommige cottages.
Stefan

Bericht door Stefan »

Ik was erg benieuwd, hoe zit het eigenlijk met de 2 parken van Sunparks die nu nog over zijn, worden deze ook binnenkort gerenoveerd?
B767-300ER
Moderator

Geen idee. Het worden in ieder geval geen CP parken.
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Stefan schreef: 06 feb 2021, 20:58 Ik was erg benieuwd, hoe zit het eigenlijk met de 2 parken van Sunparks die nu nog over zijn, worden deze ook binnenkort gerenoveerd?
Het kan ook zijn dat 2 overgebleven parken worden verkocht aan andere vakantiepark keten. Het blijft nog een verassing.
Nickos

Bericht door Nickos »

Stefan schreef: 06 feb 2021, 20:58 Ik was erg benieuwd, hoe zit het eigenlijk met de 2 parken van Sunparks die nu nog over zijn, worden deze ook binnenkort gerenoveerd?

Reginald41 schreef: 06 feb 2021, 22:12 Het kan ook zijn dat 2 overgebleven parken worden verkocht aan andere vakantiepark keten. Het blijft nog een verassing.

Voor PV de Sunparks vakantieparken overnam van Mark Vanmoerkerke was ook Roompot geïnteresseerd.
Er zit echter wel een grote maar aan de verkoop van Kempense meren aan de concurrent, ze krijgen dan een concurrent in de omgeving van Erperheide en de Vossemeren. Ik denk dat ze er daarom minimaal in zullen investeren en het als budget merk in de lucht zullen houden.
B767-300ER
Moderator

Die concurrent voor EP en VM zit er toch al? Als het naar een andere partij gaat zou dat weinig tot geen effect koeten hebben op EP en VM. Of is de bezettingsgraad van die 2 sunparks parken zo laag?
CP_Boeker

: [Center Parcs] Reacties op renovaties / investeringen Center Parcs Parken

Bericht door CP_Boeker »

Ik probeer al een tijdje meer informatie te krijgen over Center Parcs Vastgoed en het eventuele eigen gebruik dat (soms/gedeeltelijk) inbegrepen zit bij een investering. Alleen krijg ik CP Vastgoed maar niet te pakken.

Zijn er hier mensen die reeds investeringen gedaan hebben bij CP en gebruik maken van 'eigen gebruik'?

Thanks!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi CP_Boeker,

Ik heb heel veel investeringen gedaan in Center Parcs, maar dan door de boekingen die we al meer dan 30 jaar maken ;).
Maar investeren in een cottage dat niet. Wat ik wel heb gelezen in de loop der jaren op de Vastgoed website van Center
Parcs is dat het eigen gebruik wel kan, maar dan meestal niet in vakantieperiodes en het rendement van de investering
gaat bij die optie behoorlijk omlaag.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

op Parc Sandur is het wel anders, daar koop je een cottage en kun je er ook in verblijven, die cottages staan ook op de parkplattegrond zonder kleurtje met de vermelding: Niet in de verhuur. Sommige mensen wonen er zowat het hele jaar. Je ziet ook vaak aan de cottages welke van privé eigenaren zijn. Met een vaak prachtig (afgezet) tuintje, eigen spulletjes en plantjes voor de ramen.
Mister Eko

Bericht door Mister Eko »

Mariëtte schreef: 02 jun 2021, 09:36 op Parc Sandur is het wel anders, daar koop je een cottage en kun je er ook in verblijven, die cottages staan ook op de parkplattegrond zonder kleurtje met de vermelding: Niet in de verhuur. Sommige mensen wonen er zowat het hele jaar. Je ziet ook vaak aan de cottages welke van privé eigenaren zijn. Met een vaak prachtig (afgezet) tuintje, eigen spulletjes en plantjes voor de ramen.

Idem voor Center Parcs De Haan.

Ik vind het minder mooi, die 'kakofonie' van eigen hekjes, poortjes en tuinhuisjes. Gelukkig is dat op CP De Haan voornamelijk beperkt gebleven tot één deeltje van het park.
Plaats reactie