Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. Voor en door Center Parcs liefhebbers!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19 informatie & Vragen
Plaats reactie
Natas79

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Natas79 »

Wat ik heb gelezen via de receptie en telefonisch maar weet het ook niet precies

Christa81

Bericht door Christa81 »

Dat had ik ook gelezen , maar niet of je al van te voren kan reserveren ( wat mij vreemd lijkt) en of het evt ook via de app van cp kan of Whatsapp van de receptie . Afwachten maar!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wat ik heb begrepen is dat Center Parcs het liefst heeft dat de mensen niet naar de receptie komen.
Reserveren moet op het park, hoe en wat zou ik ook niet weten, via Whatsapp lijkt me dan het meest
logisch.

Omdat ik zelf ook best veel vragen heb hoe alles in z'n werk gaat met de coronamaatregelen bij Center
Parcs ga ik binnenkort op pad en zal verslag doen. Ik zal dan zoveel mogelijk alles uitproberen hoe het
in de praktijk dan werkt (of niet werkt ;) ).

Zijn er vragen, opmerkingen of wat je maar wilt weten, zet het hier neer, dan zal ik zoveel mogelijk alles
proberen te beantwoorden als ik op het park ben. Ik zal ook foto's maken hoe ze alles hebben ingedeeld
met looppaden en dat soort dingen.

B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Zou beter zijn als ze er een app of website voor ontwikkelen. Net zoals de efteling.
Anders zijn het wel heel veel whatsappjes ;)
Groeten Niels

HH: ‘87/‘91/‘98/‘18
EH: ‘92/‘19
KV: ‘86/‘02/‘03/‘19/‘19
HB: ‘87/‘04/‘18/‘19/‘20
MD: ‘88/‘96/‘02/‘03/‘20
VM: ‘08/‘18
BH: ‘07
PZ: ‘98
LB: ‘85
VB: ‘94

Next stay: HB (08-2020), KV (11-2020)

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE VEILIGHEIDSMAATREGELEN VAN CENTER PARCS

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Christa81 schreef:
16 mei 2020, 18:58
Ik zie het, had alleen naar Heijderbos gekeken haha!
Weet jij, of iemand anders, hoe het gaat met reserveren van de Aqua mundo?
Ik lees dat je bij de receptie kan reserveren.
Is dat pas bij aankomst ( lijkt mij bijna wel), en moet dat telefonisch of via (whats)app?

Hoi Christa81,

Ik lees net op de Facebookpagina van Center Parcs Nederland dat je inderdaad
de Aqua Mundo bij de receptie moet reserveren als je op het park bent en dan
het liefst telefonisch.

Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Lijkt mij toch echt niet fijn vakantie vieren. Alleen naar de supermarkt, dus je kan geeneens samen gaan kiezen wat je die avond wil eten adhv wat je in de supermarkt vindt. Wij vinden dat net zo gezellig, 's ochtends samen naar de dome, broodjes of croissantjes kiezen, nog wat beleg of wat anders erbij, flesje van dat verse appelsiensap vullen en terug naar de cottage en gezellig gaan ontbijten. In de loop van de dag na het zwemmen of na andere activiteiten weer gaan kijken wat er ligt van vlees etc. om te kijken waar we zin in hebben voor het avondeten, of of we toch liever uit eten gaan.

Ieder zijn ding maar ik stel liever uit als het op deze manier moet. Veel plezier aan degene die gaan de komende weken, hopelijk ondanks alle maatregelen toch nog ruimte om te genieten en te ontspannen!

Ralf

Bericht door Ralf »

Een vakantie nog wat onzeker? Bij Center Parcs zeker niet! Boek je nu een verblijf t/m september, dan kun je kosteloos annuleren tot 1 week voor aankomst
Voor de voorwaarden klik op de link:
https://www.centerparcs.nl/nl-nl/heropening-parken_sck#
GELDT ALLEEN VOOR BOEKINGEN DIE VANAF VANDAAG GEMAAKT ZIJN. EN LET OP DE VOORWAARDEN ALS JE MET VOUCHER BETAALD.

B767-300ER
Moderator

Ona1991 schreef:
18 mei 2020, 20:39
Lijkt mij toch echt niet fijn vakantie vieren. Alleen naar de supermarkt, dus je kan geeneens samen gaan kiezen wat je die avond wil eten adhv wat je in de supermarkt vindt. Wij vinden dat net zo gezellig, 's ochtends samen naar de dome, broodjes of croissantjes kiezen, nog wat beleg of wat anders erbij, flesje van dat verse appelsiensap vullen en terug naar de cottage en gezellig gaan ontbijten. In de loop van de dag na het zwemmen of na andere activiteiten weer gaan kijken wat er ligt van vlees etc. om te kijken waar we zin in hebben voor het avondeten, of of we toch liever uit eten gaan.

Ieder zijn ding maar ik stel liever uit als het op deze manier moet. Veel plezier aan degene die gaan de komende weken, hopelijk ondanks alle maatregelen toch nog ruimte om te genieten en te ontspannen!

Ik snap je punt wel hoor, maar aan de andere kant is er wel wat veranderd in de wereld de laatste maanden.
Hoe doe je nu thuis je boodschappen? Ik mag hopen dat ke die toch ook alleen doet nu, zoals alle supermarkten momenteel verzoeken....
Groeten Niels

Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Uiteraard worden de boodschappen hier gewoon alleen gedaan, maar thuis in het dagdagelijkse leven is wat anders dan op vakantie. Van onze lokale supermarkt weten we heel goed wat het aanbod is, dus kan degene die niet meegaat gewoon zeggen "neem is dit of dat voor me mee". Op een vakantiepark met een supermarkt met beperkt aanbod en al zeker in een ander land, ligt dat al wel even anders. Je kan moeilijk met je gsm foto's gaan nemen en doorsturen naar de achterblijvers in de cottage van nou, wat moet ik meenemen, kies een keer. Zo ga je weer onnodig lang in de winkel spenderen wat ook weer afgeraden wordt.

Ik zou er persoonlijk op deze manier niet de bedragen aan geven die ik momenteel wel betaald heb. Da's ieder zijn mening daarin en ik heb alle begrip voor mensen die zeggen wij gaan wel. Ik persoonlijk heb dan liever de voucher om op een andere keer te gaan, als alles hopelijk weer een beetje dichter naar "normaal" toe is. 1,5 meter afstand houden geen probleem mee, maar even een drankje doen op het terras of eens uit eten kunnen gaan of gewoon samen in de supermarkt gaan kiezen waar we zin in hebben om te koken voor die avond, zijn voor ons dingen die wel een "must" zijn op vakantie en erbij horen.

Ik zou denk ik gewoon meer stress hebben omdat ik me de hele tijd zorgen zou maken van "ik doe nou toch wel alles zoals het moet volgens de regeltjes" en schrik zou hebben om per ongeluk onbewust iets te doen wat niet mag ofzo. Da's dan niet bepaald ontspannen vakantie vieren.

cp90

Bericht door cp90 »

We hebben te maken met een wereldwijde crisis, waarbij een vakantie (met beperkingen) in eigen land nog één van de weinige opties is.

Met alle respect voor jou, maar wees blij dat dit weer/nog kan. Het is anders dan normaal, maar daarmee heb je in ieder geval nog de mogelijkheid. Ik kan er echt niet inkomen dat er in deze tijd nog mensen zijn die over dit soort kleine dingen gaan klagen. Zeker bij Forumleden ga ik ervanuit dat je Centerparcs wat gunt in deze tijd en best bereid bent de normale prijs te betalen voor een aangepaste vakantiebeleving.

Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

cp90 schreef:
19 mei 2020, 11:33
We hebben te maken met een wereldwijde crisis, waarbij een vakantie (met beperkingen) in eigen land nog één van de weinige opties is.

Met alle respect voor jou, maar wees blij dat dit weer/nog kan. Het is anders dan normaal, maar daarmee heb je in ieder geval nog de mogelijkheid. Ik kan er echt niet inkomen dat er in deze tijd nog mensen zijn die over dit soort kleine dingen gaan klagen. Zeker bij Forumleden ga ik ervanuit dat je Centerparcs wat gunt in deze tijd en best bereid bent de normale prijs te betalen voor een aangepaste vakantiebeleving.

Centerparcs mag mijn geld houden, maar ik wil er dan ook wel waar voor. En dat krijg ik op dit moment niet. Ik heb geboekt lang voor er sprake was van corona, en voor het eerst eens een duurder park, in een grote cottage, met nog mensen (waarmee we op dit moment volgens onze regelgeving niet eens in 1 cottage mogen verblijven want zij zitten niet in onze "bubbel"), en wij hebben een mooi bedrag van bijna 2000€ betaald. In de veronderstelling daar een normale centerparcs ervaring voor te krijgen, dus ja, excuseer als ik dan niet akkoord ben als ik voor die 2000€ eigenlijk gewoon op de bank ga moeten zitten daarzo en op reservatie zwemmen, niet uit eten kan of niks want dat kan ik thuis ook, zonder dat het me 2000€ kost.
Dusja, noem me gek, maar dan heb ik liever een voucher en stel ik m'n bezoek wel even uit. Ieder zijn manier van vakantie vieren, voor mij valt dit niet onder vakantie, en dan blijf ik liever gewoon thuis. Dus nee ik ben niet "blij" dat deze manier nog kan, deze manier hoeft voor mij niet, dan kies ik er liever voor om niet te gaan en mijn zuurverdiende centen bij te houden of ze te verplaatsen naar een toekomstig verblijf, wanneer ik hopelijk wél weer gewoon krijg wat ik betaald heb en waar ik akkoord voor gegaan ben om deze prijs te betalen.
Als ik een 2p appartementje in Erperheide geboekt heb voor 200€ zou het voor mij een heel andere situatie zijn, maar in dit geval toch echt niet. Ik moet ook werken voor m'n geld net zoals ieder andere persoon. Centerparcs kan er niks aan doen en neem ik ook niks kwalijk, maar ik ook niet, dus moet ik er mijn inziens ook niet de dupe van zijn. In dat geval mooie oplossing: voucher, ik kom nog steeds op vakantie, CP mag mijn centjes voorlopig gewoon houden want die hoef ik helemaal niet terug, eens we weer een beetje in een normale wereld leven kom ik met plezier opnieuw en de CP-kassa wat aanspekken want wij geven ter plekke ook meer dan genoeg uit, maar ik kom gewoon ietsje later, op een manier die voor mij wel acceptabel is aan het tarief wat ik betaald heb. Niemand slachtoffer van deze hele situatie dan, netjes opgelost, toch? ;)

cp90

Bericht door cp90 »

In bovenstaande kan ik mij wel vinden, maar het voorbeeld van de supermarkt (het bericht waar ik op reageerde) vind ik persoonlijk nogal ver gaan.
Dit zijn aanpassingen die de vakantiebeleving verminderen, maar die je (in mijn ogen) maar moet accepteren in het kader van solidariteit.

B767-300ER
Moderator

Exact ook mijn punt. Vandaar ook dat ook ik enkel op het supermarktgedeelte reageerde. ;)

Zo zijn er wel meer zaken die we de komende tijd (jaren?) zullen moeten accepteren. De wereld is niet nu eenmaal niet meer als vroeger...

Ikzelf zit nu in een Landal huisje op de Veluwe. Ik had op dit moment eigenlijk op huwelijksreis geweest naar het Buitenland. Nooit verwacht dat ik hier terecht zou komen, maar maak er evengoed het beste van met alle beperkingen die we hebben.
Groeten Niels

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik persoonlijk kan me helemaal vinden in het verhaal van Ona1991, ook het gedeelte van de supermarkt.

Zelf vind ik het ook altijd heel gezellig om samen naar de supermarkt te gaan als we op vakantie zijn en
dan heerlijk samen het eten uit kiezen om te gaan koken in de cottage, iets wat we in ons dagelijks leven
bijna nooit doen, één van ons twee doet boodschappen, we gaan zelden tot nooit samen boodschappen
doen. Voor mij verhoogd het samen boodschappen doen daarom juist het vakantiegevoel extra.

@B767-300ER

Fijne vakantie daar op de veluwe!

Boetman1

Bericht door Boetman1 »

Goedemiddag,

Weet iemand of de grand cafés ook open gaan per 1juni. Aangezien de rest van de horeca ook open gaat in heel Nederland? Wij gaan in juni naar het meerdal.

Mvg Peter

Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Boetman1 schreef:
19 mei 2020, 16:09
Goedemiddag,

Weet iemand of de grand cafés ook open gaan per 1juni. Aangezien de rest van de horeca ook open gaat in heel Nederland? Wij gaan in juni naar het meerdal.

Mvg Peter
Weet wel dat je alleen eten kunt afhalen in de restaurants
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

B767-300ER
Moderator

Tot 1 juni enkel afhalen, vanaf 1 juni zijn de restaurants ook (deels!!!) open. Grand Cafe wordt tot restaurant gerekend. Het Meerdal heeft de mogelijkheden voor een terras aan het grote meer. (En dan binnen voor max 30 pers conform de RIVM)
Groeten Niels

Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Mariëtte schreef:
19 mei 2020, 14:02
Ik persoonlijk kan me helemaal vinden in het verhaal van Ona1991, ook het gedeelte van de supermarkt.

Zelf vind ik het ook altijd heel gezellig om samen naar de supermarkt te gaan als we op vakantie zijn en
dan heerlijk samen het eten uit kiezen om te gaan koken in de cottage, iets wat we in ons dagelijks leven
bijna nooit doen, één van ons twee doet boodschappen, we gaan zelden tot nooit samen boodschappen
doen. Voor mij verhoogd het samen boodschappen doen daarom juist het vakantiegevoel extra.

@B767-300ER

Fijne vakantie daar op de veluwe!

Dat dus, inderdaad! In het dagelijkse leven is het ook gewoonlijk snelsnel 1 van beide die gaat, en de andere die even een smsje stuurt van "neem je eens een zak chips mee als je gaat". Maar dat is op vakantie net zo tof, dat we samen rustig kunnen gaan kiezen, en kunnen kijken wat voor "gekke" dingen die Nederlanders/Fransen/Duitsers verkopen in de supermarkt die wij eigenlijk helemaal niet kennen of als normaal assortiment beschouwen. Vaak ook net die "gekke" dingen gaan dan in de boodschappentas om te testen, zo intussen ook al tot de conclusie gekomen dat ik pindasaus en pindakaas dus helemaal niks vind, maar wel dol ben op de Remia fritessaus. :lol:

Iedereen viert vakantie op zijn/haar eigen manier, gezien de situatie, zullen we allemaal water bij de wijn moeten doen, maar de vraag is: vanaf welk punt is het voor jou nog wijn en vanaf welk punt vind je het water en hoeft het dan niet meer?
Voor mij is dat punt voornamelijk de restaurants en het grand café: Uit eten gaan en even een drankje doen horen voor ons gewoon bij vakantie. Als dat niet kan, hoeft vakantie voor mij niet en blijf ik liever even thuis doorsparen en ga ik wel weer op een andere keer. Dat niet alleen op vlak van Centerparcs maar ook bijvoorbeeld vliegvakanties naar de zon of weekendjes naar zee naar ons tweede verblijf etc. Spanje spreekt bijvoorbeeld van hotels openen maar de buffetten mogen niet open. Tjah, een verblijf in een hotel in Spanje daar hoort voor mij bijvoorbeeld het buffet dan ook weer bij. Lekker verschillende zaken proeven. Zonder dat, ga ik liever ook even niet op vliegvakantie.

Daarentegen ook mensen genoeg die in CP elke dag in de cottage koken of lekker aan het gourmetten gaan, die niet zo vaak in de dome te vinden zijn en vooral in de bosrijke omgeving gaan fietsen en wandelen. Dat kan allemaal, dus prima begrijpelijk dat je dan gewoon fijn vakantie kan gaan vieren, en dan moet je dat ook gewoon lekker doen!

Voor ons ligt het wat anders, wij spenderen merendeel van onze dag in de dome. Opstaan, croissantje halen bij de bakker, gezellig ontbijten in de cotage, wat gaan zwemmen, drankje doen in Grand Café of even lunchen daar, even over en weer de zwemspullen te drogen hangen in de cottage, dan weer wat gaan bowlen of andere activiteit doen, daarna ons wat opfrissen en lekker gaan eten bij Evergreenz of Fuego/The Grill, 's avonds nog een drankje doen en de show kijken of meedoen aan de Crazy Bingo. Terug in de cottage filmpje op, open haard aan, zakje chips erbij, ... Met de huidige maatregelen, valt daar heel wat tussenuit voor ons. Dus zou het voor ons al wat minder vakantiegevoel zijn, als je niet eens even samen de winkel in mag, niet samen kan terrassen of in de fashion store rondneuzen, ... Voor ons valt het "echt even samen" gevoel dan ver te zoeken, en dat is toch wel net waarvoor we naar Centerparcs komen. Terugkomen doen we zeker, maar voor ons is het even nu nog niet (mag sowieso niet want vanuit België mogen we nog steeds de grens niet over en mogen de parken hier ook nog niet open :cry: ) en wachten we voornamelijk op geopende restaurants en horeca... Eens die er is, kijk ik er volgens mij al weer heel anders tegenaan.

Lorenzo34

Bericht door Lorenzo34 »

Wij gaan de laatste week augustus naar hochsauerland. Ik blijf me verbazen over de verschillen. In Nederland de aqau mundo open, in Duitsland dicht. Hier sportscholen dicht in Duitsland open. Twijfelen nu waar we goed aan doen. Duitsland lijkt veel beperkter dan nl. Maar een huisje wat we in hochsauerland vinden voor de prijs die we betaald hebben ga ik op een nl park niet vinden.

Carolina

Bericht door Carolina »

Lorenzo34 schreef:
19 mei 2020, 22:53
Wij gaan de laatste week augustus naar hochsauerland. Ik blijf me verbazen over de verschillen. In Nederland de aqau mundo open, in Duitsland dicht. Hier sportscholen dicht in Duitsland open. Twijfelen nu waar we goed aan doen. Duitsland lijkt veel beperkter dan nl. Maar een huisje wat we in hochsauerland vinden voor de prijs die we betaald hebben ga ik op een nl park niet vinden.

Ik denk dat je het best nog even kan afwachten, tenslotte duurt het nog 3 maanden en er kan dan veel gebeuren, wij gaan ook laatste week augustus maar dan in NL kijken het ook even aan tot eind juli heb zelf wel het vermoeden dat er rond 1 juli wel een grote versoepeling komt als het zo blijft gaan, zeker als er ook weer richting het buitenland gereisd mag worden.

Saskia

Bericht door Saskia »

Ik heb gebeld voor om te boeken naar volgend jaar en dat was geen enkel probleem!

Dennis

Bericht door Dennis »

Hier nog mensen die vandaag naar cp gaan ?

quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

quincyj1998 schreef:
15 mei 2020, 13:48
Inmiddels heb ik mijn voucher mogen ontvangen van mijn boeking 27 april.

MartijnR schreef:
16 mei 2020, 18:12
Ik nog steeds niet.. verblijf vanaf 16 maart....

Vervelend. En ook de klantenservice reageert erg traag.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dennis schreef:
20 mei 2020, 12:51
Hier nog mensen die vandaag naar cp gaan ?

Ja, rhavelaar zit als het goed is nu op Het Meerdal.

rhavelaar schreef:
19 mei 2020, 11:12
Ik ga van 20 tot 25 mei daar heen en hen inmiddels gewisseld van nr zit nu in 653.
Ik zal proberen wat foto,s te maken en op het forum te plaatsen.

In ieder geval bedankt

XmandyX87

Bericht door XmandyX87 »

Heb inmiddels de voucher van 16 maart binnen en toevallig ook vandaag de voucher van 11 mei. Heb gebeld met de reserveringslijn en maar 5 minuten in de wacht gestaan. Heb nu de voucher van maart gebruikt voor midweek de Eemhof van 15 tot 19 maart 2021, in een vernieuwde vip huisje nummer 115. Heb een kleine van 2 en wilde dus liever niet een terras boven het water.
Super veel zin in! We zijn ook nog nooit naar de Eemhof geweest. De voucher van mei bewaren we nog even.

Plaats reactie