Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. Voor en door Center Parcs liefhebbers!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19 informatie & Vragen
Plaats reactie
marcozandstra

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door marcozandstra »

Jolandake1969 schreef:
29 mar 2020, 16:09
Gezond blijven is het belangrijkste nu,dat had ik al vermeld.
en heel veel berichtjes,terwijl ik dat al in het begin en mariette ook al uit had gelegd dat je moet boeken en verblijven binnen het jaar van je oorspronkelijke verblijf,schijnbaar moeilijk te lezen of begrijpen.
Centerparcs kan ook niks er aan doen,is onmacht!
Met een voucher vind ik toch een oplossing en is normaal dat als het bedrag duurder uitvalt,dat je het verschil moet bijbetalen?
Daarom dat ik voor de sluiting meteen heb omgeboekt,en was iets goedkoper,dus daar krijg ik nog een voucher van.
En nu had ik nog keus genoeg,voor alle mensen gaan boeken voor deze periode.
Wij gingen normaal gesproken morgen.
Het is jammer en zeker voor diegene wat vrij moet nemen van het werk,maar het is niet anders mensen.
Laten we vooral hopen dat we gezond blijven en dat we ons aan de regels houden en we snel weer genieten kunnen van de mooie parken.
En over het schoonmaken,daar werken ze in clusters is anders dan een thuishulp,zie je de collega niet of nauwelijks,is op CP wel het geval.

Sluit ik mij volledig bij aan: gezondheid is inderdaad het belangrijkst. De voucher is prima en binnen een jaar kan je makkelijk een anders verblijf vinden. Duimen dat de parken weer zo snel mogelijk open gaan

B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Dat hoop ik ook. Dat hopen we allemaal.

Mijn verwachting (!) is, gezien de huidige ontwikkelingen, dat de huidige maatregelen met 3 weken worden verlengt door de overheid tot en met minimaal 27 april. Goed mogelijk dat ze 30 april aanhouden daarbij. Enkele zaken zullen wederom worden verscherpt, met name het bezoek aan winkels en alle andere drukke plekken in NL. Dinsdag 31 maart einde dag na de persconferentie van Mark Rutte, Jaap van Dissel en Ferd Grappenhaus weten we meer over de maatregelen. En voor de volledigheid, het hierboven door mij geschetste is niets anders als een optelsom van de eerdere maatregelen afgezet tegen de resultaten die dagelijks door het RIVM worden bekend gemaakt. Ik heb hier niet voor geleerd, puur een analyse van mij, dus laten we vooral wachten tot en met 31 maart en het verhaal hierboven niet meteen als dé waarheid bestempelen ;)
Voorlopig is het alleen maar gissen voor een ieder. Mezelf incluis.

En mocht de horeca etc dicht moeten blijven dan hoop ik dat de parken evengoed open gaan rond die datum met de centrale faciliteiten gesloten. Ik kan me daar prima vermaken zonder de faciliteiten. Lekker kneuteren in de cottage en genieten van de flora en fauna op het terras. Zwembad kom ik zelden tot nooit en koken kan prima in de cottage. Ik ben wel toe aan een weekje rust (werk zelf in de vitale sector)
Groeten Niels

HH: ‘87/‘91/‘98/‘18
EH: ‘92/‘19
KV: ‘86/‘02/‘03/‘19/‘19
HB: ‘87/‘04/‘18/‘19/‘20
MD: ‘88/‘96/‘02/‘03/‘20
VM: ‘08/‘18
BH: ‘07
PZ: ‘98
LB: ‘85
VB: ‘94

Next stay: HB (08-2020), KV (11-2020)

marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Dat laatste deel ik zeker met je: heerlijk weekje in een vip cottage genieten van de mooie natuur en de omgeving.

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Realistisch gezien verwachten wij pas versoepeling na de mei vakantie 😉🙄

B767-300ER
Moderator

marcozandstra schreef:
29 mar 2020, 18:03
Dat laatste deel ik zeker met je: heerlijk weekje in een vip cottage genieten van de mooie natuur en de omgeving.

Dat dus ;)
Groeten Niels

B767-300ER
Moderator

dylan2001 schreef:
29 mar 2020, 18:16
Realistisch gezien verwachten wij pas versoepeling na de mei vakantie 😉🙄

Eensch, maar ik verwacht niet dat ze dat nu al gaan roepen. Maar we zullen zien. dinsdag einde dag weten we iets meer.
Groeten Niels

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Bartje schreef:
29 mar 2020, 10:47
Wij gaan normaal volgende week van 6 tot 10 april naar HH. Heeft hier iemand al geprobeerd om via de annulatieverzekering zijn geld te recupereren? Wij hebben er één afgesloten maar twijfelen om te annuleren of toch maar de voucher te nemen. Volgens de voorwaarden zou de verzekering tussenkomen bij een pandemie maar wel met een eigen risico van 10%.

Hoi Bartje,

Ikzelf heb er geen ervaring mee maar ik volg alle berichten hier en zoveel mogelijk op de Social Media en ben nog nergens een
bericht tegengekomen van iemand die heeft geprobeerd zijn geld terug te krijgen via de annuleringsverzekering of heeft het geld
terug heeft gekregen, 99,9 % gaat over de nog niet ontvangen voucher.

De meest gunstige optie is denk ik de voucher accepteren. Dat staat garant voor het volledige bedrag van je boeking, annuleren kost
je altijd geld.

karelboy

Bericht door karelboy »

wat ik niet begrijp, is dat bijna 2 weken verder nog geen mail ontvangen heb met een voucher.
Echter volgens de richtlijnen van de Europese unie hoef je de voucher niet te accepteren!!! en wel degelijk je geld terug mag vragen dus voor mensen die geen heil zien in een voucher zou gewoon je geld terug vragen!!!

Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

geduld is een schone zaak! je krijgt vanzelf bericht.Er zijn heel wat mensen die ze moeten mailen enz
je kunt omboeken of de voucher accepteren.
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

timosun

Bericht door timosun »

marcozandstra schreef:
29 mar 2020, 15:17
18 pagina’s in dit topic en bijna niemand die CenterParcs een hart onder de riem steekt..........jammer

Is dat ook niet wat center parcs zelf een beetje vraagt? Cp was altijd een bedrijf wat voorop liep. Op het gebied van klanten service zijn ze de laatste jaren hard in gehaald door Landal.

Reden dat wij nog naar CP gaan is het zwembad en dat we de Big Mama wouden zien. Natuurlijk is ook niet iedereen blij bij Landal. Ook ik snap dat CP het moeilijk heeft in deze tijden. Ik begrijp volkomen dat zij hun parken sluiten. Echter zijn hun de gene die de vakantie annuleren.

Landal laat veel van hun parken open. Gebeld en kon mijn weekend zou om boeken begrepen het alle maal. Ondanks dat mijn nieuwe verblijf stuk duurder zou zijn hoefde ik maar 20 euro bij te betalen. Prima geen probleem.

CP gooit het park dicht kunnen we dus niet komen. Hadden 400 euro betaald voor een weekend. Elk nieuw weekend die kon moest 400 euro bij worden betaald. Dan krijg ik eerder idee dat je er slag uit wilt slaan dan een goede oplossing voor beide partijen zoeken.

Is een voucher dan een goed alternatief? Ik ben van mening van niet. De ene persoon heeft meer geld ter beschikking dan de andere voor zijn vakantie. Vind je weekend niet meer voor het zelfde geld en je hebt niet het geld om bij te lappen ben je dus ook zo een groot bedrag kwijt.

Ik begrijp dat CP druk het heeft. Persoonlijk sta ik liever wat langer in de rij tot ik te woord gestaan dan nu je onkundige medewerkers aan de lijn krijgt. En ja een medewerker die na elke antwoord nu meer dan 5 woorden kan terug zeggen "wat wilt u dan meneer?" noem ik wel onkundig.

En ook dit is natuurlijk ff schieten omdat het frustratie oproept. Als ik lees dat mensen welke 2 week terug gingen en nog niks hebben gehoord vraag ik mij wel af waar ben je mee bezig.

jacob

Bericht door jacob »

Medelijden hebben met een multinational :lol:
Cp is groot geworden door de centen van de kleine man en elk jaar prijzen verhogen en steeds minder
bieden voor een hogere prijs. Kijk maar eens naar de catering van vroeger, de friendsvoordelen enz enz.
Daar heb ik geen medelijden mee
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

Reginald41

Bericht door Reginald41 »

marcozandstra schreef:
29 mar 2020, 15:17
18 pagina’s in dit topic en bijna niemand die CenterParcs een hart onder de riem steekt..........jammer

Mensen zijn gewoon harteloos! Ik vind het ook jammer dan niemand iets om Center Parcs geven, het is uit egocentrische gedrag:"Ik ik!".

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Landal De Lommerbergen gaat in ieder geval pas open op 1 juni 2020 is net bekend geworden.
Ik vrees dat dit ook voor de Nederlandse Center Parcs parken het geval zal zijn. Morgen weten
we meer.

Reginald41

Mariëtte schreef:
30 mar 2020, 12:46
Landal De Lommerbergen gaat in ieder geval pas open op 1 juni 2020 is net bekend geworden.
Ik vrees dat dit ook voor de Nederlandse Center Parcs parken het geval zal zijn. Morgen weten
we meer.

Landal Het Vennenbos is ook gesloten tot 1 juni 2020.

djpeter

Bericht door djpeter »

De Lommerbergen tot 1 juni gesloten , ik verwacht dat CP dit morgen ook wel bekend gaat maken :shock:

En iedereen die heeft geboekt, mensen doe rustig aan!!! het komt echt wel goed!
Er moeten nu elke dag duidende boeking omgezet worden etc etc ...
Het grootste probleem is dat alles tegenwoordig zo geautomatiseerd ging, dat er nu bijna niemand beschikbaar is, om dit allemaal op te losse.
Ze zullen wel een paar extra mensen aannemen, maar voor die zijn ingewerkt zijn we ook weer een tijdje verder.. en dan komt er nog bij dat die extra mensen vanuit het kantoor op de EP in België zullen komen en daar mag alleen thuis gewerkt worden.
Iedereen heeft zijn bevestiging van CP, zij nemen vanzelf wel contact op, ze gaan echt niet zeggen nou je heb niet binnen 14 dagen gebeld dus je ben nu alles kwijt.

bianca

Bericht door bianca »

Waar ik jammer vind is de cottage die we nu geboekt hadden zou niet gerenoveerd zijn, gaan we boeken naar volgend jaar dan is de cottage wel gerenoveerd en betalen we bijna het dubbele.

jacob

Bericht door jacob »

bianca schreef:
30 mar 2020, 14:12
Waar ik jammer vind is de cottage die we nu geboekt hadden zou niet gerenoveerd zijn, gaan we boeken naar volgend jaar dan is de cottage wel gerenoveerd en betalen we bijna het dubbele.

Weer zon voorbeeldje als er maar geld in het laatje komt, hoe maakt hun niet uit
Vooral medeleven hebben met Cp :lol:
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Jammer, ga dr vanuit de we met Pasen niet naar de Huttenheugte gaan. Dat wisten we soort van al, maar toch. We twijfelen om te boeken naar Pasen 2021 of naar Oud en Nieuw. Dat laatste is alleen 400€ duurder 😱

Joost

Bericht door Joost »

jacob schreef:
30 mar 2020, 11:27
Cp is groot geworden door de centen van de kleine man en elk jaar prijzen verhogen en steeds minder
bieden voor een hogere prijs. Kijk maar eens naar de catering van vroeger, de friendsvoordelen enz enz.

Uitstekend verwoord! Medelijden of "een hart onder de riem steken" is echt totaal niet nodig.
A state of happiness

Heidi74

Bericht door Heidi74 »

Ik vind ook dat CP traag reageert. Een voucher opsturen naar de geannuleerde boekingen kan toch niet zo moeilijk zijn. Alle boekingen zijn gekend. Ze sturen wel automatische mails als je vertrekdatum eraan komt. Dus wat programmeerwerk en alle mails worden automatisch verstuurd. Duidelijke communicatie en vlot opsturen van de vouchers zou ervoor zorgen dat heel wat minder mensen telefonisch contact zoeken.
Ik ben nu toch ook teleurgesteld in CP.

Reginald41

jacob schreef:
30 mar 2020, 11:27

Joost schreef:
30 mar 2020, 17:22
Uitstekend verwoord! Medelijden of "een hart onder de riem steken" is echt totaal niet nodig.

Dan boek je gewoon niet meer bij Center Parcs als je vindt dat Center Parcs een hart onder de riem steken niet nodig vindt! :evil: Echte fans van Center Parcs steken wel een hart onder de riem!

B767-300ER
Moderator

bianca schreef:
30 mar 2020, 14:12

Een 4p VIP verbouwd zonder korting voor een week vergelijken met een 4p VIP traditioneel met jonge gezin korting is natuurlijk appels met peren...

Geen 1 cottage kost na de verbouwing het dubbele voor dezelfde verblijfsperiode op dezelfde datum.

Dat miss bepaalde kortingsakties (nog!) niet geldig zijn bij een gerenoveerde cottage is een ander verhaal, maar das appels met peren vergelijken.
Ik heb een maand geleden uitgezicht hoeveel de prijsverhogingen waren en deze waren in mijn ogen best acceptabel. Staat hier ook ergens op het forum door mij uitgerekend. Kan ff zo snel niet meer vinden waar.
Als alles is gerenoveerd komen die kortingen vanzelf weer.

Los van bovenstaande: Overigens prachtig om te zien hoe een aantal leden hier op het forum vooral met hunzelf bezig is. Vraag me af of men zich wel realiseert dat de wereld er over een paar maanden compleet, maar dan ook echt compleet anders uitziet, met name in de reiswereld en de detailhandel/horeca. Een hoop bedrijven zullen omvallen, de economie ligt compleet, maar dan ook echt compleet op zijn gat, grotere recessie hebben wij nog met zijn allen nog niet meegemaakt, zelfstandigen en kleine ondernemers zullen het of niet gaan halen of heel heel erg moeilijk krijgen. Grotere bedrijven hebben meer spek om hun heen, maar ook die gaan dit zwaar, heel zwaar voelen en omvallen.
Bedrijven zullen bezuinigen, op alles maar vooral op personeel, veelal de grootste kostenpost die er is voor bedrijven, tijdelijke contracten zullen niet worden verlengd en overtollige mensen zullen hun baan kwijtraken... de werkeloosheid zal met grote sprongen toenemen de komende maanden en dat gaat jaren duren voordat dat weer enigsinds is hersteld. Lege winkelstraten etc tot gevolg.
De wereld staat in de fik, maar wachten op een voucher, aiaiai, dat duurt al snel een dag te lang.
Slaap lekker allemaal vannacht ;)
Groeten Niels

B767-300ER
Moderator

Voor de volledigheid, het deel vanaf “los van bovenstaande” slaat niet specifiek op de persoon wiens quote ik heb gebruikt, dat was alleen maar voor de prijsverschillen.

Even voor de duidelijkheid ;)
Groeten Niels

Janneke91

Bericht door Janneke91 »

B767-300ER schreef:
30 mar 2020, 18:10
Voor de volledigheid, het deel vanaf “los van bovenstaande” slaat niet specifiek op de persoon wiens quote ik heb gebruikt, dat was alleen maar voor de prijsverschillen.

Even voor de duidelijkheid ;)

Tuurlijk, je hebt gelijk maar ik vind het ergens ook niet gek dat men (waaronder ook ik zelf) ons druk maken om onze vakanties. Vooral als dan de berichtgeving te wensen over laat. Nu zouden wij met Pasen gaan, dus we verwachten ook nog niks. Wij hebben hiervoor gespaard, een familieweekend. Veel geld daar in zitten nu. Vriend is zelf zzper, voor nu nog aan het werk. Maar je weet niet hoe het loopt.

Reginald41

Het is gewoon overmacht dus daar moet je Center Parcs niet voor gaan verwijten, ze hebben op hoofdkantoor al druk genoeg met regelen van alle compensaties. Weer typisch Nederlands: zo ongeduldig zijn!
Gewoon geduldig afwachten en iedereen komt aan de beurt.

Plaats reactie