Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs! Voor én door Center Parcs Fans!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19 informatie & Vragen
Plaats reactie
Mariëtte
Beheerder

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Mariëtte »

Hoi Rob,

Ik ben het volledig met je eens, er is wel algemene informatie te vinden op de website van Center Parcs
maar niet specifiek per park. Daarom is het heel fijn om van forumleden hun ervaring hier te lezen, zo
krijgen we toch inzicht hoe het geregeld is per park.

Dank je wel voor je bijdrage :D .

B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Ik verbleef op het Heijderbos van 31 augustus tot en met 14 september. Ik zal later een review schrijven over de cottage en het park, maar ik maak hier even een aparte post over mijn COVID-19 ervaringen hier op het park. Laat ik vooropstellen dat ik in het dagelijks leven verantwoordelijk ben voor een pand waar wekelijks 22.000 mensen over de vloer komen en ik dagelijks op mijn werk bezig ben met alle coronaregels en maatregelen die er bestaan, zowel het implementeren ervan als ook zorgen voor de naleving ervan. Het zo dan ook zo kunnen zijn dat ik met een iets andere kijk op de zaken let. IK heb geprobeerd dit zo objectief mogelijk te doen, ik kan niet garanderen dat dat overal is gelukt.

Aankomstprocedure
Gewoon goed geregeld. Met een sneeuwschuif geef je jouw boekingspapieren af en krijg je op gepaste afstand een korte uitleg over met name het zwemmen en wordt met dezelfde sneeuwschuif je papieren overhandigd als ook je cottagesleutels. Dit ziet er goed geregeld uit. Punt van aandacht: het afstand houden van de collega's onderling in de portiersloge.

De cottage
Er was geen desinfectie aanwezig in het huisje, waar dat in Juni in de Eemhof wel het geval was. Het huisje was "CenterParcs-Schoon" zullen we maar zeggen, ik heb niet de indruk dat er extra maatregelen zijn genomen omtrent het schoonmaken van de cottage, deze waren net zo "schoon" als normaal. Overigens geen vuil op handgrepen of dat soort zaken, dat dan weer wel.
Er ontbrak wat inventaris, deze werd nagebracht door twee personen in 1 elektrisch karretje. 1 van de medewerkers in dat karretje droeg geen mondkapje. Er hing geen afscheidingszeil in het betreffende karretje. Naar mijn idee/mening is dat niet wenselijk

Aqua Mundo
Wij zijn niet wezen zwemmen. Niet door COVID-19, maar puur omdat we geen zwemmers zijn. Wel hebben we een paar keer "last" gehad van de wachtrijen voor het binnengaan van het zwembad. Opvallend is vooral dat er maar weinig afstand gehouden wordt in deze wachtrijen, maar ook geen ruimte gehouden wordt om deze wachtrij te passeren als je niet gaat zwemmen. Uiteraard is dit de verantwoording van de gasten zelf, maar het is ook aan CenterParcs om hierop te controleren. Het meest opvallende is dat vooral de Duitse gasten de regels compleet negeren, als ook de oudere mensen, en juist die laatste doelgroep is de reden van alle maatregelen om hen te beschermen. Ook groepen jongeren houden zich maar matig aan de regels. Over de Aqua Mundo zelf kan ik niets zeggen, ik ben daar niet binnen geweest. De uitgang van de Aqua Mundo gaat door een nooduitgang pal naast de uitgang van de Market Dome. Wat je daar ziet gebeuren, vooral tijdens het einde van een zwemslot, door de mensen is echt tenenkrommend te noemen, er hoopt zich elke keer enorme groepen mensen/families op die wachten op de laatste mensen uit hun gezelschap, ook hier geen anderhalve meter en als je de Market Dome uit wil is dat eigenlijk godsonmogelijk zonder de anderhalve meter regel te respecteren. Mensen hebben niet in de gaten dat ze voor een enorme opstopping zorgen. Loop gewoon door en wacht elders op de laatste persoon van de familie. Daar komt nog eens bij dat iedereen zijn golfkarretje parkeert bij de wachtrij, en dat dus de terugkomende mensen door die wachtrij heen moeten om hun golfkarretje te pakken (en te keren en weg te rijden).
Bij dit hele verhaal geldt natuurlijk onverminderd dat de verantwoording hiervan bij de mensen zelf ligt, maar ook hier voert CP geen enkele controle uit over de naleving van het uitgestippelde beleid. Het jammere is, dat er zichtbaar ontzettend veel moeite is gedaan om alles te reguleren tijdens het zwemmen, maar dat het effect van deze maatregelen uit zal blijven als men aan bovenstaande (het aankomen en het verlaten) niets doet. In dat geval kan je het zwembad beter weer helemaal open stellen

Action Factory
Tafels staan allemaal keurig uit elkaar en er wordt voldoende afstand gehouden. Tijdens optredens van Orry en cs zijn er medewerkers aanwezig die letten op het afstand houden. Kinderen mogen bij elkaar zitten, ouders kijken op gepaste afstand toe. Prima geregeld. Wel veroorzaakt dit wat drukte op de weg (route kinderboerderij-zone 6) waardoor wij er eigenlijk altijd voor kozen als we op dat moment langs moesten richting zone 7, om te lopen via zone 8 om zo de drukte te mijden. Binnen in de Action Factory is het eenrichtingsverkeer. Je gaat aan de voorkant naar binnen en aan de zijkant (aan de kant van de minigolf) eruit. Helaas loopt het bedienend personeel wel meerdere malen tegen de stroom in met de drankjes. Wij gingen mini-golfen. We kregen de "golfclubs" van de persoon voor ons. Deze werden tussendoor niet gereinigd. Wel overal spatschermen etc, ter bescherming van het personeel en de bezoekers

Market Dome
Zowel bij het benaderen van de Market Dome als in de Dome zelf geldt grotendeels eenrichtingsverkeer. Er zijn zeer duidelijke borden aangegeven.
Helaas ook hier zijn er altijd groepen mensen die denken dat ze zich daar niet aan hoeven te houden, en ook hier zijn het vaak de oudere mensen en de Duitse gasten, als ook de groepen jongeren welke met name in het weekeinde aanwezig zijn op het park. Helaas, ook hier wordt er niemand op aangesproken. Hetzelfde geldt voor mensen die even gaan stilstaan en daarvoor het smalste stuk van de looproute uitkiezen, waardoor passeren met anderhalve meter eigenlijk niet meer mogelijk is. Sommige mensen zijn zich maar slecht bewust van wat hun eigen gedrag teweeg brengt. Bij het betreden van de Dome staat desinfectie, welke maar weinig wordt gebruikt. De toiletten zijn allemaal gewoon geopend, het is me niet gelukt te kijken of en hoe vaak deze werden schoongemaakt

Grillrestaurant
Hier zijn we 2x geweest. Er zijn een hoop tafels verwijderd waardoor er een stuk minder capaciteit is en er wordt goed gekeken waar de mensen gaan zitten. Wij waren met 2 personen aan een tafeltje van 4, maar moesten wel uiterst rechts gaan zitten zodat er op de tafel ernaast ook mensen plaats konden nemen. Uitstekend geregeld Wel opvallend, als gasten een tafel verlieten en er kwamen nieuwe gasten, werden stoelen niet gereinigd en tafels minimaal. Er staat geen peper en zout meer op tafel. De checklist zoals deze is afgegeven door KHN met daarop de vragen die je moet stellen werden niet allemaal gesteld. Bij de eerste keer werd er een korte vraag gesteld of we klachten hadden, de tweede keer werd er niets gevraagd. Mensen zonder reservering werden aan het einde van de avond gewoon toegelaten. Wij spraken hen later die avond en Er vond bij hen geen naam/telefoonnummer registratie plaats. Met reservering gaat dat automatisch omdat je boekt op naam en cottagenummer. Er waren looproutes in het restaurant, je moest via de wenteltrap het restaurant verlaten. Helaas gebeurde dat te weinig en waren de routes hier, in tegenstelling tot in de Market Dome, onduidelijk aangegeven

Nonna's
Hier hetzelfde beeld als bij de Grill. Er werden geen vragen gesteld bij binnenkomst, de tafels staan voldoende uit elkaar en ze houden echt rekening met waar ze mensen plaatsen aan tafel. Wel opvallend, net als bij de Grill, is dat afstand houden tussen personeel onderling af en toe nog best lastig blijkt. Ik herken dit zelf ook van mijn eigen werk.

Grand Café
De tafels staan een stuk verder uit elkaar en er zijn een hele hoop tafels verwijderd. Bij aankomst moet je je melden en wordt je een tafeltje aangewezen. Ook hier houden sommige mensen zich niet aan en gaan gewoon ergens zitten. bij het opgeven van je bestelling moet je je cottage nummer doorgeven, zodat ze voldoen aan de regels van de traceerbaarheid van gasten die aanwezig zijn geweest.

Winkels en Supermarkt
De winkels zijn klein en krap en dat helpt allemaal niet mee. Echter was het nooit druk in de winkels. Van de oproep om alleen naar de supermarkt te gaan en met mandje te winkelen wordt geen gehoor aan gegeven. Hele families lopen naar binnen, met en zonder mandje, en het personeel controleert niet en spreekt mensen daar niet op aan. In de supermarkt wel overal schermen bij de kassa's en de afdelingen waar contact is met personeel. In de overige winkels was het heerlijk rustig.

Snackcorner
In de snackcorner staan netjes looproutes aangewezen, waar helaas lang niet iedereen zich aan houdt. Bestellen gaat via een touch-scherm. Als je besteld hebt betaal je met PIN en krijg je een bonnetje. Helaas moet je dan langs de wachtrij terug lopen, er is geen wegloop-route. Er is een aparte plek waar een aantal stoelen staan op ruime afstand van elkaar waar je op je bestelling kan wachten. Als je bestelling klaar is, dien je deze op te halen aan de balie. Deze kan je echter alleen bereiken als je tegen de looproute in loopt, Zou je de looproute volgen, dan moet je de snackcorner uit, langs de Aqua Mundo en Fuego richting het Grand Café om daar vervolgens linksaf te gaan en dan de Snackcorner opnieuw te betreden. Dat doet (uiteraard) niemand. Hier zou beter nagedacht over moeten worden eigenlijk. Opvallend detail is dat gasten zich ook slecht houden aan afstand houden van personeel en vica versa. Tijdens ons bezoek werden de vuilnisbakken geleegd. 1 ervan staat bij de ingang. Het personeel wacht niet totdat de klanten voorbij zijn en gaat gewoon haar gang, aan de andere kant doen de gasten hetzelfde bij het personeel, deze laten ze niet eerst haar werk afmaken maar stiefelen meteen door.

Kinderboerderij
Bij de kinderboerderij was het heerlijk rustig. Er is een eenrichtingsverkeer en dat werkt prima, hier eigenlijk alleen maar complimenten.

Overig
Tijdens ons verblijf vonden er bij naastgelegen cottages werkzaamheden plaats welke gebruik maken van hetzelfde cottagepad als de onze.
De bouwlui stonden op ons pad, elkaar handen schuddend en 1 zelfs even omhelzen. De opzichter stond te telefoneren op het pad. toen wij de cottage uit wouden bleef deze midden op het pad staan telefoneren. Toen wij vroegen of hij even op zij wilde gaan omdat we anders niet konden passeren op anderhalve meter, kreeg ik een grote mond. Wij zijn maar door de struiken gegaan en hebben het maar gelaten voor wat het is, we hebben tenslotte vakantie :mrgreen:

Overig:
Alle overige faciliteiten zijn niet bezocht en kan ik geen oordeel over vellen : Fietsverhuur, Evergreenz, Bowling, Wateractiviteiten, Kinderactiviteiten.

Samengevat:
CenterParcs heeft goed nagedacht en goede maatregelen genomen om COVID-19 proof te zijn.
Er zijn op risicoplekken duidelijke borden aangegeven om alles in goede banen te leiden, waarvoor mijn complimenten. Ze hebben er in mijn ogen meer dan voldoende aan gedaan om te zorgen dat gasten probleemloos van hun verblijf kunnen genieten.

Alles valt en staat echter bij het naleven door de gasten zelf en door het personeel (goede voorbeeld geven) en het controleren en aanspreken door medewerkers van CenterParcs. Ook Bij CenterParcs Heijderbos zie je, net als bij andere horeca bedrijven en winkels, dat de aandacht aan het verslappen is. Gasten die zich niet aan de regels houden worden lang niet altijd (meer) aangesproken en ook het personeel zelf leeft de regels lang niet meer zo heel strikt na. Gezien het oplopend aantal besmettingen zou het mijns inziens goede zaak zijn de regels weer enigszins aan te scherpen/onder aandacht te brengen bij het personeel en meer bewustwording te creëren, als ook ze wederom te trainen in het aanspreken van gasten. Dat laatste is echt nodig, ik weet uit eigen ervaring wat voor spreekwoordelijk "shit" je allemaal over je heen krijgt als je mensen/klanten aanspreekt op de regels die er zijn en het naleven ervan. Dat gaat tot schelden, spugen, bedreigingen (zelfs tot mijn privé FB aan toe) en is echt niet altijd even fijn. Met name de groep mensen die de regels allemaal maar onzin vind en bewust aan hun laars lapt is hierbij de meest lastigste groep. Een goede training is daarvoor essentieel. Verder zou ik aan willen bevelen om het personeel zichtbaarder te maken, dmv hesjes oid. Zeker op de drukke plekken. Op mijn eigen werk merk ik dit verslappen overigens ook. Doordat ik deze weken "vanaf de andere kant" zaken rustig op mijn gemak heb kunnen bekijken, zijn er zeker zaken die ik mee terugneem als ik weer aan het werk ga, ook bij mij en mijn medewerkers zijn er hoogstwaarschijnlijk zaken verslapt die weer extra aandacht nodig hebben. Waar vakantie dan ook al niet goed voor is :mrgreen:

Belangrijk om te melden: Ik heb mij op het park in ieder geval geen moment "onveilig" gevoeld met betrekking tot COVID-19. Ik kon me wel irriteren aan andere gasten welke de regels niet zo nauw nemen en het daarbij andere gasten en (personeel van) CenterParcs lastig maken. Ik kon in ieder geval GGG. (Gewoon Gastvrij Genieten, zoals CP dat noemt). AL ben ik wel iemand die in deze tijden de drukte bewust niet opzoekt.

NB: Deze post is NIET bedoeld om meningen omtrent (het nut van/de onzin van) de regels van de overheid te bediscussiëren, deze post is enkel bedoeld om aan te geven hoe de regels welke door de overheid aan ons zijn opgelegd worden uitgevoerd door CenterParcs en haar personeel.
Voor het bediscussiëren van regels van de overheid bestaan voldoende andere plekken en daar is op dit forum GEEN ruimte voor :mrgreen:
Groeten Niels

HH: 87/91/98/18
EH: 92/19/20
KV: 86/02/03/19/19
HB: 87/03/04/18/19/20/20
MD: 88/96/02/03/20
VM: 08/18
BH: 07
PZ: 98
LB: 85
VB: 94

Next stay: EH (2P VIP nw 12-20), KV (4P EDEN Prem. 01-21), HB (6P EDEN VIP 03-21). HB (4P VIP nw, 09-21)

bianca

Bericht door bianca »

Hoi Niels,

Dat met die Duitse gasten en geen afstand houden ervaren wij ook, vanochtend waren er 3 vrouwen voor ons in de rij (niet gereserveerd en hadden geen zwembadkaartjes) Begonnen in het Duits moeilijk te doen dat ze naar binnen wilde en voila de dames mochten gaan zwemmen. Tevens deze 3 dames zaten vrijdag 2 tijdssloten achter elkaar in het zwembad, ze waren namelijk al binnen toen wij als eerste binnen kwamen in het zwembad. Ik weet niet of ze toen 2 keer gereserveerd hadden kan natuurlijk maar officieel hoor je dan te wachten in de omkleed hokjes. In de market dome wordt geen afstand gehouden, sta je netjes te wachten totdat je aan de beurt aan om de 1,5 meter regels aan te houden mensen schieten gewoon voor je door.

B767-300ER
Moderator

Heel herkenbaar inderdaad dat ervoor en ertussen schieten allemaal. En zeg er vooral niets van.

Ps. Zwembadkaartjes in je trolley ;)
Groeten Niels

Next stay: EH (2P VIP nw 12-20), KV (4P EDEN Prem. 01-21), HB (6P EDEN VIP 03-21). HB (4P VIP nw, 09-21)

Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Heel veel dingen herkenbaar. Maar wij maken ons zelf ook schuldig aan niet aan de regels houden; bij het grand cafe. Wij zijn elke keer gaan zitten, we wisten niet dat we moesten wachten. Al die tijd is daar ook niks van gezegd. Ze zijn wel consequent qua invullen van t formulier. Bij Nonna’s werd idd niet gevraagd naar klachten en in de speelgoedwinkel kun je nauwelijks afstand houden. Wanneer je het trapje op loopt is het dermate smal, dat je moet wachten tot degene voor je doorloopt. Ook loopt echt bijna iedereen tegen de looprichting in (vooral van supermarkt naar grandcafe/speelhal). Dan is afstand houden per definitie onmogelijk.

Bij het zwembad vanochtend werd ook weinig 1,5 m afstand gehouden. Vond dat zelf niet prettig. Ook verschillende mensen gezien die gewoon het zwembad in mochten terwijl ze de vouchers niet bij hadden of een zielig verhaal ophingen en zo extra mochten zwemmen..

En nog een laatste aanvulling:
Je merkt dat het in de weekenden een stuk drukker is. Ook buiten kun je nauwelijks afstand houden omdat hele families de hele weg bezetten of met zijn allen ineens stil blijven staan.

B767-300ER
Moderator

Heel herkenbaar Janneke, al deel ik je mening over dat het in de weekeinden drukker is niet. Ook door de weeks is het druk, alleen met andere type gezelschappen. In het weekeinde zie je vooral jeugd groepen en enorme familienuitjes, waar je door de weeks meer stellen en gezinnen tegenkomt. Dientengevolge is het gedrag ook andere, waardoor het in het weekeinde ook drukker lijkt.
Meer grote groepen.

Vergeten te vermelden, ik heb gisteren met afgrijzen zitten kijken naar de enorme drukte in de GameTown.

Nogmaals, op papier ziet het er helemaal goed uit, de uitdaging voor CenterParcs zit hem mijns inziens in het zelf naleven van de regels (goede voorbeeld geven, ook doornfkoormanagers, want juist bij hen zie je het fout gaan) en het aanspreken van mensen die de regels niet naleven (meer controle). Op het moment dat gasten merken dat er gecontroleerd wordt, zie je de gedeagsverandering meteen en houden mensen meer rekening met de regels. Net liep ik langs het “grand cafe” hoor ik een familie zeggen “we steken zo wel even door” (ze stonden bij de verbodsborden). Er stond een personeelslid naast. Aan haar de taak om op dat moment te zeggen dat dat dus niet mag.

Vwb het melden bij het Grand Cafe, zie hieronder de foto’s: (toevalligerwijs zie je het personeel daar ook heel dicht op elkaar staan, niet om die reden genomen)

Het bord bij de ingang:

5FB9B07F-D146-4A79-B274-3BA454641621.jpeg

De wachtrij ruimte voor het meldloketje:

A0DDDA5F-7EE2-432D-8BD7-EF3E1B4409CC.jpeg

Het meldloketje:

F9359239-D807-4BE5-91D5-81BF5429C203.jpeg
Groeten Niels

Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Dit verklaart precies waarom wij dit niet wisten, we komen altijd van de andere kant :mrgreen: . Wat stom eigenlijk haha. Qua gezelschappen; denk dat je daar idd gelijk in hebt. Het lijkt drukker omdat de groepen groter zijn.

verena

Bericht door verena »

Mariette is er iets speciaals dat we moeten weten op erperheide jij was er recent en wij gaan binnen 14 d ☺️
Reeds veel jaren erperheide ervaring 8-)

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi verena,

Ik was inderdaad twee weken geleden een dagje op Erperheide :D en je moet een mondkapje op zodra je de receptie
binnengaat en in de Market Dome in alle winkeltjes en restaurants, als je het terrein op gaat van de kinderboerderij
ook en ook bij het huisje van de boer. Het was behoorlijk druk bij de ingang van de Aqua Mundo, maar dat kan natuurlijk
anders zijn over 2 weken.

We gingen wat drinken bij het buitenterras van Evergreenz en vond dat bestellen en betalen via QR-code erg handig.

Mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel.

Mondkapjes verplicht en éénrichtingsverkeer in de Market Dome.
Afbeelding

Ook bij de kinderboerderij is een mondkapje verplicht.
Afbeelding

In de rij voor de tijdelijke ingang van de Aqua Mundo.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bestellen en betalen via QR-code.
Afbeelding

Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Als ik het goed begrijp zijn de mondmaskers op Erperheide buiten dan niet verplicht, bij het gewoon rondwandelen/fietsen, enkel de kinderboerderij dan wel?
Enig idee hoe dit met het bowlen in zijn werk gaat? Moet je ze dan ook ophouden omdat je binnen bezig bent, of bv. bij indoor tennis etc. ?

Nicole

Bericht door Nicole »

Janneke91 schreef:
13 sep 2020, 14:04
Dit verklaart precies waarom wij dit niet wisten, we komen altijd van de andere kant :mrgreen: . Wat stom eigenlijk haha. Qua gezelschappen; denk dat je daar idd gelijk in hebt. Het lijkt drukker omdat de groepen groter zijn.
Ik dacht ook al waar moet ik me melden, maar inderdaad doordat je erom heen moet lopen zie je dit niet, we zijn ook al 2 keer geweest en gewoon gaan zitten en word niks gezegd en niks ingevuld!

Evergreenz hebben we 2x gereserveerd 1x dag van aankomt met uit eten, het is nu een all in voor 33.95 euro pp incl dranken ook wijn. Je plaats word je aangewezen, zover ik kan zien is daar niet geminderd in de tafels.

Soep word voor je opgeschept, mandjes met brood en bordjes met boter staan daar ook klaar mag je pakken.
Kommetjes met sla staan klaar
Kommetjes met appelmoes staan gekoeld mag je zelf pakken.
Mayo en ketschup zit in die zelftap potten zoals normaal
Kids buffet was er niet
Drinken moet je zelf gaan halen.
Warm eten word ook voor je opgeschept als je langs loopt, toetjes staan in glaasjes klaar (porties fruit) of op bordjes (soesjes, stukjes taart) en dat mag je zelf pakken, ijs mag je ook zelf tappen.

Er lagen stukken meloen op ijs gekoeld die mocht je onder toezicht van de medewerker zelf van elkaar plukken! Dat vond ik een no go!!

Yoghurt, pudding en mousse is er niet.

Ontbijt:

Tja daar gaat het helemaal anders!

Harde broodjes liggen allemaal zoals normaal bijelkaar. Kan iedereen in graaien.
Brood om zelf te snijden was er niet.

Zachte broodjes zitten in boterhamzakjes per stuk verpakt.
Crackers, ontbijtkoek en beschuit was ook apart verpakt.

Brood ook allemaal per snee apart in boterham zakjes verpakt.

Beleg ligt er zoals normaal ook is gewoon op de schalen, word ook zonder handschoenen aan bijgevuld, lekker met je handen uit de verpakking halen en legde de medewerker bovenop de ander kaas.

Gekookte eieren, roerei, champignons,worstjes e.d kan je gewoon zelf opscheppen ligt gewoon zoals normaal onder de warmhoud lampen.

Zoet beleg was allemaal apart verpakte porties.

Sap, melk, chocomelk, fristi staat uitgeschonken kan je zelf pakken.

Geen yoghurt, vers fruit of muesli, havermout e.d gezien

Koffie-thee kan je ook zelf uit de automaat tappen.

Was wel erg krom, warm eten word opgeschept en ontbijt is elf bediening.

Wat ik wel lastig vond, of niet goed heb gekeken. Kom je de MD binnen en je wilt naar de gametown , volg je de aangegeven route langs de Snack kom je beneden met je rolstoel aan oeps trappen! Kan je weer terug want mensen met rolstoel of kinderwagen mogen dus tegen de richting in gaan. Maar zoals gezegd ik zie het niet staan of ben blind :lol:

Al met al een fijne vakantie, ondanks een koelkast die amper koelt, daar hebben we een andere voor gekregen die hier nu staat en een muis in de cottage :shock: Hier staan nu 3 vallen, gisteren zat de muis erin :o

Maar wat Niels en Janneke ook aangegeven op sommige plekken is het te druk oa als Orry om 15u bij de Action Factory is, geen doorkomen aan!
Groetjes Nicole

B767-300ER
Moderator

Ona1991 schreef:
13 sep 2020, 15:55
Als ik het goed begrijp zijn de mondmaskers op Erperheide buiten dan niet verplicht, bij het gewoon rondwandelen/fietsen, enkel de kinderboerderij dan wel?
Enig idee hoe dit met het bowlen in zijn werk gaat? Moet je ze dan ook ophouden omdat je binnen bezig bent, of bv. bij indoor tennis etc. ?
Bij binnen activiteiten dien je ze te dragen AFAIK.
Groeten Niels

B767-300ER
Moderator

Bedankt voor het delen Nicole.

Ik denk dat de reden dat het ontbijt anders is dan het diner, dat het bij het ontbijt een stuk rustiger is. Of vergis ik mij daarin?

Er zijn overigens in de Evergreen wel degelijk tafels verwijderd en ingekort ten opzichte van de laatste keer dat ik er was. Ik heb er van buiten af naar binnen gekeken met de foto’s van vorig kaar erbij. Ik zie wel degelijk minder en kleinere tafels.

Ik ontliep de Action Factory altijd rond 1430-1530 uur. Overigens was het wel druk maar niet super overdreven, echter zoals ik zei ik zoek het niet op en liep dan lekker door zone 8 naar mijn cottage in begin zone 7. Ik vond de drukte bij de in en uitgang van de Aqua Mundo zorgerlijker, temeer omdat er ook niemand van CP stond om de boel te reguleren. Bij Orry stonden tenminste nog 1 - 2 CP medewerkers met een geel hesje erbij.
Groeten Niels

Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Ben benieuwd in november op de kempervennen.
Inderdaad wordt er heel laks omgegaan met de regels, dat merk je ook in de winkels.
Bij ons houden ze zich er wel nog aan.
Maar toevallig vandaag een terrasje gepakt, kwamen Duitsers en ze zaten op een haar naar tegen mijn man zijn rug, ik zei er wat van maar hij draaide zich om.. gelukkig was de drank snel op en zijn weer weggegaan, had de bediende er nog op aangesproken, maar die lachte en deed niks..
Maar als ik zo foto's zie bij de aquamundo, die rijen gaat mijn zin in zwemmen wel over!
Gelukkig gaan we maar 2x meestal 1 uurtje, maar weet wel dat we er voor het tijdslot uit zijn..
Met vriendelijke groet, Jolanda :)

2020* KV-HB
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

Nicole

Bericht door Nicole »

Ontbijt en avondeten was beide erg druk op de dagen dat wij zijn geweest.

Helaas moeten wij telkens door Orry heen we zitten in zone 6 .

De keren dat wij langs de ingang van de AM kwamen stond er niemand. Maar wij gaan meestal aan de andere kant de MD naar binnen. ....
Groetjes Nicole

B767-300ER
Moderator

Bij de AM is het elke keer maar 30 minuten druk. Grofweg van 10 minuten voor einde tijdslot deel 1 tot 5 minuten na begin tijdslot deel 2.

Wij zitten tegen zone 6 aan, maar lopen toch liever via zone 8 met de Orry show. En mocht dan ook Aqua Mundo tijd zijn, dan lopen we via paadje langs 445 en dan langs zone 9 richting zone 7.

Welke cottage zit jij Nicole?0
Groeten Niels

B767-300ER
Moderator

Jolandake1969 schreef:
13 sep 2020, 18:23
had de bediende er nog op aangesproken, maar die lachte en deed niks..
Dit vind ik, samen met deze:
Janneke91 schreef:
13 sep 2020, 12:27

Ook verschillende mensen gezien die gewoon het zwembad in mochten terwijl ze de vouchers niet bij hadden of een zielig verhaal ophingen en zo extra mochten zwemmen..
En deze:
bianca schreef:
13 sep 2020, 12:07
vanochtend waren er 3 vrouwen voor ons in de rij (niet gereserveerd en hadden geen zwembadkaartjes) Begonnen in het Duits moeilijk te doen dat zeb naar binnen wilde en voila de dames mochten gaan zwemmen. Tevens deze 3 dames zaten vrijdag 2 tijdssloten achter elkaar in het zwembad, ze waren namelijk al binnen toen wij als eerste binnen kwamen in het zwembad. Ik weet niet of ze toen 2 keer gereserveerd hadden kan natuurlijk maar officieel hoor je dan te wachten in de omkleed hokjes.
Wel de meest kwalijke van het hele verhaal.
Hier vind ik oprecht dat CP iets mee kan en moet doen.
Dit is gewoon instrueren van je medewerkers.
Groeten Niels

Nicole

Bericht door Nicole »

In 625 zitten we.
Groetjes Nicole

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ona1991 schreef:
13 sep 2020, 15:55

Dat klopt, buiten en in de Market Dome op de doorgaande looppaden zijn op dit moment de mondmaskers niet verplicht. Ik was ook verbaasd dat op het terrein van de kinderboerderij je wel een mondmasker moet dragen. Maar dat is om een eventuele besmetting via dieren of andersom te voorkomen.

In de Baluba is ook een mondmaskerplicht en bij binnenkomst staat er iemand van Center Parcs die naar je cottagenummer vraagt en je contactgegevens. Omdat wij er als daggast waren mochten we er niet in.

Wat ik heb gezien is dat bij het bowlen je een mondmasker op moet, maar als je aan de beurt bent om te gooien mag die even af. Hetzelfde bij de indoor tennis, zodra je gaat tennissen mag het mondmasker af.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

CODE ROOD VOOR NOORD EN ZUID HOLLAND

België en Duitsland geven code rood voor Noord- en Zuid-Holland af.

België en Duitsland zetten de provincies Noord- en Zuid-Holland op rood. In Duitsland gaat de maatregel per direct en met terugwerkende kracht in.

Dat betekent dat niet-essentiële reizen naar de twee provincies verboden zijn en dat iedereen die de afgelopen twee weken in Noord- of Zuid-Holland is geweest bij terugkomst verplicht een coronatest moet doen. Vervolgens verschilt het per deelstaat of mensen ook in quarantaine moeten.

Twee weken in quarantaine.
In België gaat de regel vrijdagmiddag 18-09-2020 om 16.00 uur in. Niet-essentiële reizen naar deze twee provincies zijn vanaf dat moment verboden. Belgen die meer dan 48 uur in een van deze provincies zijn geweest, moeten zich na terugkeer verplicht laten testen en verplicht twee weken in quarantaine.

Voor de provincies Noord-Brabant, Flevoland, Utrecht, Limburg, Gelderland en Groningen geldt in België code oranje. Terugkerende Belgen uit die provincies krijgen van de Belgische overheid het advies zich te laten testen en in quarantaine te gaan, maar dit is niet verplicht.

Bron: NOS.

kebiesem

Bericht door kebiesem »

Mariëtte schreef:
16 sep 2020, 22:01
CODE ROOD VOOR NOORD EN ZUID HOLLAND

België en Duitsland geven code rood voor Noord- en Zuid-Holland af.

België en Duitsland zetten de provincies Noord- en Zuid-Holland op rood. In Duitsland gaat de maatregel per direct en met terugwerkende kracht in.

Dat betekent dat niet-essentiële reizen naar de twee provincies verboden zijn en dat iedereen die de afgelopen twee weken in Noord- of Zuid-Holland is geweest bij terugkomst verplicht een coronatest moet doen. Vervolgens verschilt het per deelstaat of mensen ook in quarantaine moeten.

Twee weken in quarantaine.
In België gaat de regel vrijdagmiddag 18-09-2020 om 16.00 uur in. Niet-essentiële reizen naar deze twee provincies zijn vanaf dat moment verboden. Belgen die meer dan 48 uur in een van deze provincies zijn geweest, moeten zich na terugkeer verplicht laten testen en verplicht twee weken in quarantaine.

Voor de provincies Noord-Brabant, Flevoland, Utrecht, Limburg, Gelderland en Groningen geldt in België code oranje. Terugkerende Belgen uit die provincies krijgen van de Belgische overheid het advies zich te laten testen en in quarantaine te gaan, maar dit is niet verplicht.

Bron: NOS.
Wat gaat er gebeuren als je als belgen volgende week een appartement hebt gehuurd in port zelande? Ik veronderstel dat dit niet meer door zal mogen gaan aangezien dit juist nog in zuid holland ligt.

Rivière sauvage

Bericht door Rivière sauvage »

Dat klopt.
Belgie heeft van Zuid-holland een code rood gebied gemaakt.

Uw reisaanbieder kan kan de reis wel leveren, maar u kunt er zelf niet heen.

Heeft u geboekt bij centerparcs.be of de belgische CP klantenservice? dan zal Center Parcs u waarschijnlijk uit coulance gratis laten omboeken of anders een Coronavoucher. Omboeken naar een ander park'? Alleen de Nederlandse Parken PZ en Zandvoort vallen in het rode gebied.

Heeft u geboekt bij tui.be, dan zal Tui België dit waarschijnlijk ook uit coulance doen. etc. etc.
Frequent bezoeker van Franse CP parken. Hautes des Bruyeres, Bois Francs, Lac d'Ailette, Trois Forets, Bois aux Daims. Vragen? Stuur gerust een bericht.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE 17-09-2020

Wat is het beleid voor gasten die een verblijf hebben geboekt in een land waar ze geadviseerd worden niet naartoe te reizen?
Voor Nederlanders geldt dat zij over de grens mogen reizen voor bestemmingen in België, Duitsland en Frankrijk, met uitzondering van:

Vanaf 17-09-2020 is er een reiswaarschuwing voor Nederlandse gasten uit de provincies Noord- en Zuid-Holland, die naar Duitsland reizen. Niet-essentiële reizen zijn verboden. Nederlands gasten uit deze regio’s, die naar Duitsland reizen, zijn verplicht bij aankomst in Duitsland een Corona test te doen en twee weken in quarantaine te verblijven. Het Customer Contact Center neemt contact met u op als u een boeking heeft voor de aankomende periode, om uw boeking te wijzigen.

Vanaf 18-09-2020 16:00 uur, is er een reiswaarschuwing voor Nederlandse gasten uit de provincies Noord en Zuid-Holland, die naar België reizen. Niet-essentiële reizen zijn verboden. Nederlandse gasten uit deze regio’s, die naar België reizen, zijn verplicht bij aankomst in België een
Coronatest te doen en twee weken in quarantaine te verblijven. Het Customer Contact Center neemt contact met u op als u een boeking heeft
voor de aankomende periode, om uw boeking te wijzigen.

Voor Frankrijk is er een reiswaarschuwing voor de provincies Île de France vanaf 29-08-2020 en Loiret vanaf 17-09-2020. De Center Parcs parken Villages Nature® Paris en Les Hauts de Bruyères liggen in deze provincies. Terugreizend uit deze provincies wordt u verzocht in quarantaine te verblijven. Het Customer Contact Center neemt contact met je op als je een boeking hebt voor de aankomende periode, om uw boeking te
wijzigen.

Bron: Center Parcs.

S@nne

Bericht door S@nne »

Hoi Mariëtte,

Nieuw op het forum maar volg jullie al heel lang. ;) Bovenstaande info is heel duidelijk! Maar ik heb hulp nodig!
Ik kom uit de provincie Noord-Holland, ga in de herfstvakantie naar de Erperheide, dus zoals ik het lees gaat dat niet door en neemt CP contact op.
Nu heb ik deze keer via de Franse site geboekt, voor het eerst! Hoe gaat men dit dan doen?
Kijkt men waar ik vandaan kom? Ik weet dat via de NL/BE/DL site dezelfde voorwaarden zijn en als je via hun boekt je alles ook netjes via het CCC word geregeld, maar de FR site valt hierbuiten....wat adviseer je mij? En misschien zijn er anderen die dit "probleem" ook hebben?

Alvast bedankt!

S@nne

B767-300ER
Moderator

Hi Sanne

Even bellen met de Franse klantenservice. Hun handelen dit vervolgens netjes af voor je.
Groeten Niels

S@nne

Bericht door S@nne »

Hoi B767-300ER,

Dank voor je reactie! Ik spreek alleen geen Frans en zou niet weten welk nummer dat is!
Ik boek al jaren via de DL en BE site en kan dan gewoon het Friends nummer bellen en dan helpen ze.
Dit is dus andere koek ha ha! Verder info/advies? :D

S@nne

Bericht door S@nne »

In ieder geval zelf actie ondernemen? Of toch wachten op reactie customer contact center? Ik wil ze ook niet onnodig bellen, ze zullen overspoeld worden.

Plaats reactie