Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. Voor en door Center Parcs liefhebbers!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19 informatie & Vragen
Plaats reactie
Roy

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Roy »

Roy schreef:
22 mei 2020, 09:49
De Rijksoverheid heeft gister een update geplaatst op de website waarbij ze aangeven dat er vanaf 1 juni weer meerdere gezinnen gebruik mogen maken van een vakantiehuis:

Is het mogelijk om met meerdere gezinnen gebruik te maken van een vakantiehuis?

Dat mag vanaf 1 juni 2020. In overdekte locaties en in gebouwen die toegankelijk zijn voor publiek, mogen maximaal 30 mensen bij elkaar komen, met 1,5 meter afstand tot elkaar. Vanaf dat moment geldt dat mensen die niet tot een huishouden behoren, altijd (dus ook binnen) 1,5 meter afstand tot elkaar houden. Ook moet men toegang tot eigen sanitair hebben.

Bron: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ielocaties

Update: Landal heeft inmiddels op hun website bevestigd dat er vanaf 1 juni weer meerdere huishoudens gebruik mogen maken van één bungalow mits zij 1,5 meter afstand houden en er minimaal 1 badkamer per huishouden aanwezig is.

Bron: https://www.landal.nl/coronavirus#takeover25:true

Dennis

Bericht door Dennis »

Iemand al info over de tijd blokken enz bij meerdal op het moment ? Of in iedergeval wat meer info hoe het nu gaande is daar

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Dennis,

Daar ben ik ook reuze benieuwd naar. Ik ben aan het proberen daarachter te komen.

Of misschien als iemand dit leest die nu op Het Meerdal verblijft hierover wat meer
kan vertellen?

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HET MEERDAL TIJDSBLOKKEN AQUA MUNDO

22-05-2020

Tijdsvakken van 10 tot 12, van 12.30 tot 14.30, van 15 tot 17, en 17.30 tot sluiting (19.30 uur).

1x in een weekend, 2x in een week, midweek of lang weekend.

HET RESERVEREN VAN EEN TIJDSBLOK

je reserveert of via de app of via de receptie één van de vier tijdsblokken, 10-12, 12.30-14.30, 15.00-17.00, 17.30-19.30 uur. Je krijgt een bevestiging via de app of een bonnetje bij de receptie. Gereserveerd op cottagenummer. Bij binnenkomst noem je je naam en binnen ben je. Heel simpel en het werkt. Verder wordt in De Aqua Mundo alles in goede banen geleid en in het half uur tussen de shifts wordt alles weer schoongemaakt.

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Jeetje ik las het ook op fb, als dit zo blijft dan ga ik voor een voucher. Alles al geboekt in december en ja niemand kan voorspellen dat dit gebeurt maar heb toen 2x een week week geboekt totaal ongeveer 1800 euro en dan maar 2x per week zwemmen .
We zijn echt cp fans maar niet op deze manier.

Dennis

Bericht door Dennis »

Frustratie...
Laatst gewijzigd door Dennis op 22 mei 2020, 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.

B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Help me even... In protest? Waartegen?

Dit is de enige manier om de anderhalve meter na te leven... Als je daartegen zonodig wil protesteren, dan kan je beter naar Den Haag gaan dan protesteren tegen CP. Zij hanteren enkel de opgelegde regels (en voeren deze uit). Het beleid is gebaseerd op wat er van de overheid is toegestaan, en dat is gewoon bar weinig.

Wil je niet naar CP, dan kan je kosteloos omzetten naar een latere periode (wellicht met minder of geen regels). Als je later hebt geboekt zelfs kosteloos annuleren
Ga je wel gewoon naar CP, dan wordt je ervoor gecompenseerd. De keuze is aan jou.

Wat verwacht je nu nog meer? Dat CP de overheids regels aan de laars lapt en iedereen maar toelaat in de AM? Of met 10 procent park bezetting gaan werken zodat iedereen die wel aanwezig kan zwemmen en de andere 90 procent hun vakantie niet door laten gaan?

Enige realiteitsbesef is in deze wel op zijn plaats. Ik snap dat het voor een aantal een teleurstelling zou kunnen zijn, maar we leven nu eenmaal in een iets amdere tijd nu.
Als alles weer zou mogen zijn we binnen mim van tijd weer terug bij af.

Vraagje in algemeen:
Half maart was de optie er nog om last minute te zwemmen. Naast je maximale 1x/weekeinde. Is die optie er nog steeds?
Groeten Niels

HH: ‘87/‘91/‘98/‘18
EH: ‘92/‘19
KV: ‘86/‘02/‘03/‘19/‘19
HB: ‘87/‘04/‘18/‘19/‘20
MD: ‘88/‘96/‘02/‘03/‘20
VM: ‘08/‘18
BH: ‘07
PZ: ‘98
LB: ‘85
VB: ‘94

Next stay: HB (08-2020), KV (11-2020)

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

B767-300ER schreef:
22 mei 2020, 21:00

Dit is de enige manier om de anderhalve meter na te leven... Als je daartegen zonodig wil protesteren, dan kan je beter naar Den Haag gaan dan protesteren tegen CP. Zij hanteren enkel de opgelegde regels (en voeren deze uit). Het beleid is gebaseerd op wat er van de overheid is toegestaan, en dat is gewoon bar weinig.

Wil je niet naar CP, dan kan je kosteloos omzetten naar een latere periode (wellicht met minder of geen regels). Als je later hebt geboekt zelfs kosteloos annuleren
Ga je wel gewoon naar CP, dan wordt je ervoor gecompenseerd. De keuze is aan jou.

Wat verwacht je nu nog meer? Dat CP de overheids regels aan de laars lapt en iedereen maar toelaat in de AM? Of met 10 procent park bezetting gaan werken zodat iedereen die wel aanwezig kan zwemmen en de andere 90 procent hun vakantie niet door laten gaan?

Enige realiteitsbesef is in deze wel op zijn plaats. Ik snap dat het voor een aantal een teleurstelling zou kunnen zijn, maar we leven nu eenmaal in een iets amdere tijd nu.

Vraagje in algemeen:
Half maart was de optie er nog om last minute te zwemmen. Naast je maximale 1x/weekeinde. Is die optie er nog steeds?

Als dit in antwoord is op mijn reactie snap ik hem even niet. Zeg nergens dat ik in protest ga. Alleen zei ik ga er niet naar toe om maar 2x per week naar het zwembad te mogen.

Groetjes Sandra

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

B767-300ER schreef:
Vraagje in algemeen:

Die optie heb ik niet (meer) gehoord/gelezen, dus zal er niet (meer) zijn?

Binnenkort ga ik het live meemaken en kan er dan meer over vertellen.

Dennis

Bericht door Dennis »

B767-300ER schreef:

Vraagje in algemeen:

dylan2001 schreef:
22 mei 2020, 21:19
Als dit in antwoord is op mijn reactie snap ik hem even niet. Zeg nergens dat ik in protest ga. Alleen zei ik ga er niet naar toe om maar 2x per week naar het zwembad te mogen.

Groetjes Sandra

Nee, mij frustratie berichtje

Ralf

Bericht door Ralf »

@Dennis

Is ook niet netjes om berichten te posten en als iemand dan reageert om je bericht te verwijderen/wijzigen.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dat is gelijk de rede waarom ik de instellingen om berichten te wijzigen/verwijderen zo strak had gezet, juist om
zulke misverstanden te voorkomen.

@Sandra, ik snap je overweging helemaal!

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Mariëtte schreef:
22 mei 2020, 22:24
Dat is gelijk de rede waarom ik de instellingen om berichten te wijzigen/verwijderen zo strak had gezet, juist om

Bedankt dat je het snapt, het is niet om zielig te doen maar voor onze (gehandicapte) zoon is cp alles, in het water minder last van zijn beperkingen en op de wildwaterbaan voelt hij zich net zo stoer als een ander.

Wij maken dus (financiële) keuzes zodat we zeker 3x per jaar naar cp kunnen gaan voor hem en dan wil en ga ik niet als hij maar 2x kan zwemmen.

Groetjes Sandra

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE TIJDSLOTEN IN DE AQUA MUNDO'S

Onderstaand bericht is op dit moment een algemeen protocol voor alle Aqua Mundo's in Nederland.

Mariëtte schreef:
22 mei 2020, 19:44
HET MEERDAL TIJDSBLOKKEN AQUA MUNDO

22-05-2020

Tijdsvakken van 10 tot 12, van 12.30 tot 14.30, van 15 tot 17, en 17.30 tot sluiting (19.30 uur).

HET RESERVEREN VAN EEN TIJDSBLOK

je reserveert of via de app of via de receptie één van de vier tijdsblokken, 10-12, 12.30-14.30, 15.00-17.00, 17.30-19.30 uur. Je krijgt een bevestiging via de app of een bonnetje bij de receptie. Gereserveerd op cottagenummer. Bij binnenkomst noem je je naam en binnen ben je. Heel simpel en het werkt. Verder wordt in De Aqua Mundo alles in goede banen geleid en in het half uur tussen de shifts wordt alles weer schoongemaakt.

B767-300ER
Moderator

Mariëtte schreef:
22 mei 2020, 22:24

Snap ik Mariette. Ik zal voortaan de persoon quoten, dan verdwijnt dat stuk tekst tenminste niet.

Ralf schreef:
22 mei 2020, 21:50
@Dennis

Is ook niet netjes om berichten te posten en als iemand dan reageert om je bericht te verwijderen/wijzigen.

Helemaal mee eens Ralf. Dat is echt niet chique en ook tegen de algemene forum etiquette voor internetfora. Beter laten staan en als je het bij nader inziet niet had moeten plaatsen, dan kan je eronder er altijd nig op terugkomen.

Om dit te voorkomen zal ik de volgende keer de tekst quoten.

dylan2001 schreef:
22 mei 2020, 21:19

Groetjes Sandra

Nee Sandra, dit sloeg niet op jou, dit sloeg op Dennis. Hij is alleen zo flauw geweest om zijn tekst te verwijderen omdat hij kennelijk later inzag dat zijn reactie/opmerking niet echt gepast was.
Groeten Niels

B767-300ER
Moderator

Mariëtte schreef:
23 mei 2020, 08:03

Onderstaand bericht is op dit moment een algemeen protocol voor alle Aqua Mundo's in Nederland.

Op zich is deze wel bijzonder.
Ga je een midweek, mag je 2x. Ga je een weekend, mag je 1x. Je zou toch zeggen dat als je dan een week gaat (weekend plus midweek) dat je 3x mag... (2x in de midweek en 1x in het weekeinde). En als men slim is stimuleert men dat voor de blijvers ook nog eens op de wisseldagen Ma en Vr, zodat de nieuwkomers maximaal kunnen profiteren op de za en zo en di tm do.

Ik ben benieuwd of de last minute optie nog steeds kan. Het zou zonde zijn als de niet gebruikte capaciteit niet benut wordt. Ik zit er straks 2 weken, dan kan ik 4 zwemslots teruggeven ten faveure van mensen zoals Sandra enzo. Ik zou dat graag doen. Zwemmen vind ik echt geen must en zonder wildwaterbaan al helemaal niet.
Groeten Niels

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Mariëtte schreef:
23 mei 2020, 08:03

Onderstaand bericht is op dit moment een algemeen protocol voor alle Aqua Mundo's.

B767-300ER schreef:
23 mei 2020, 08:45
Op zich is deze wel bijzonder.
Ga je een midweek, mag je 2x. Ga je een weekend, mag je 1x. Je zou toch zeggen dat als je dan een week gaat (weekend plus midweek) dat je 3x mag... (2x in de midweek en 1x in het weekeinde). En als men slim is stimuleert men dat voor de blijvers ook nog eens op de wisseldagen Ma en Vr, zodat de nieuwkomers maximaal kunnen profiteren op de za en zo en di tm do.

Ik ben benieuwd of de last minute optie nog steeds kan. Het zou zonde zijn als de niet gebruikte capaciteit niet benut wordt. Ik zit er straks 2 weken, dan kan ik 4 zwemslots teruggeven ten faveure van mensen zoals Sandra enzo. Ik zou dat graag doen. Zwemmen vind ik echt geen must en zonder wildwaterbaan al helemaal niet.

Bedankt, heb al zitten denken,mocht dit zo blijven, er op papier 1 persoon bij te boeken (we gaan met 3 in een 4 persoons huisje) hierdoor zou je extra zwemblokken hebben. Als we die dan zouden verdelen zou 1 van ons elke dag met hem kunnen zwemmen alleen dus niet met zijn drietjes tegelijk. Gaat me wel weer extra geld kosten.

gerritelburg

Bericht door gerritelburg »

Goedemorgen wij hebben voor september een boeking staan voor Hochsauerland. Nu zie ik bij de stelde vragen staan:
• Als een Nederlandse gast een boeking heeft gemaakt voor een Duits park, vragen we de gast contact op te nemen met ons Customer Contact Center om zijn verblijf om te boeken naar een Nederlands park.

Moet ik mijn boeking gaan omboeken naar een Nederlands park of is er voor september nog niets bekend

Weet iemand hier al wat over te vertellen?
Parc Sandur(13x) De Huttenheugte(9x) Het Heijderbos(4x) De Kempervennen(4x) Port Zélande(4x) Park Zandvoort(2x) Park Bostalsee(1x) Park Hochsauerland(2x) Les Trois Forêts (1x) De Eemhof(1x) Limburgse Peel(1x) Weerterbergen(6x) Hunzedal(1x) Vennenbos(1x)

B767-300ER
Moderator

gerritelburg schreef:
23 mei 2020, 09:50
Goedemorgen wij hebben voor september een boeking staan voor Hochsauerland. Nu zie ik bij de stelde vragen staan:
• Als een Nederlandse gast een boeking heeft gemaakt voor een Duits park, vragen we de gast contact op te nemen met ons Customer Contact Center om zijn verblijf om te boeken naar een Nederlands park.

Moet ik mijn boeking gaan omboeken naar een Nederlands park of is er voor september nog niets bekend

Weet iemand hier al wat over te vertellen?

Voor september is er nog niets bekend. Wel kan je op voorhand omboeken, nu is er nog keuze, straks wellicht niet meer
Groeten Niels

B767-300ER
Moderator

dylan2001 schreef:
23 mei 2020, 09:46

Bedankt, heb al zitten denken,mocht dit zo blijven, er op papier 1 persoon bij te boeken (we gaan met 3 in een 4 persoons huisje) hierdoor zou je extra zwemblokken hebben. Als we die dan zouden verdelen zou 1 van ons elke dag met hem kunnen zwemmen alleen dus niet met zijn drietjes tegelijk. Gaat me wel weer extra geld kosten.

Help me eventjes. Een zwemblok krijg je per cottage, niet per persoon. Hoe krijg je dan een extra zwemblok als je een persoon bijboekt?
Je kan per cottage 1 blok kiezen bij een weekeinde. Daar moet je dan met je hele cottage heen. Gaat de helft niet, dan blijft dat niet staan tot een volgende.

Wanneer ga je Sandra? Ik meen me te herinneren dat je naar HB ging maar weet ff niet wanneer. Als we tegelijkertijd zitten reserveer ik wel een zwemblok en mag je op mijn naam met je zoon.
Groeten Niels

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

dylan2001 schreef:
23 mei 2020, 09:46

B767-300ER schreef:
23 mei 2020, 09:54
Help me eventjes. Een zwemblok krijg je per cottage, niet per persoon. Hoe krijg je dan een extra zwemblok als je een persoon bijboekt?
Je kan per cottage 1 blok kiezen bij een weekeinde. Daar moet je dan met je hele cottage heen. Gaat de helft niet, dan blijft dat niet staan tot een volgende.

Wanneer ga je Sandra? Ik meen me te herinneren dat je naar HB ging maar weet ff niet wanneer. Als we tegelijkertijd zitten reserveer ik wel een zwemblok en mag je op mijn naam met je zoon.

Hoi, heb ik dus verkeerd begrepen dacht dat men kaartjes voor een blok kreeg. 5 september gaan we maar naar de eemhof ( hb pas met oud en nieuw) voor een week. We zijn nu ook aan het denken om te kijken welk park tegen die tijd rustiger is ( denk eemhof heel druk) daar naar toe omboeken en dan hopen dat er extra blokken over blijven die je dan nog zou kunnen reserveren. Misschien is huttenheugte in die periode veel rustiger bv.

B767-300ER
Moderator

Als je die periode (5 sept) omboekt naar HB kan je 1 of meerdere zwemslots van mij krijgen (afhankelijk van de duur van je verblijf) ik zit er dan namelijk ook (31/8 tm 14/9)
Groeten Niels

Debbie

Bericht door Debbie »

Hoi,
Wij hebben ons weekje Bostalsee eind juni ongeboekt naar de huttenheugte. Nu zouden we graag half pension willen, weet iemand of dat weer beschikbaar zal zijn?
Alvast bedankt

B767-300ER
Moderator

Nee. Het buffetrestsurant is in juni enkel geopend voor ontbijt.
Groeten Niels

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

B767-300ER schreef:
23 mei 2020, 10:08
Als je die periode (5 sept) omboekt naar HB kan je 1 of meerdere zwemslots van mij krijgen (afhankelijk van de duur van je verblijf) ik zit er dan namelijk ook (31/8 tm 14/9)

Zou het mogen dit weg geven? Ze gaan ons zo herkennen omdat mijn zoon een speciaal zwemvest aan heeft

Plaats reactie