Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19
Jolandake1969

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Jolandake1969 »

Jolandake1969 schreef: 05 jan 2022, 19:52 Ik heb via de whatsapp gevraagd om te annuleren.
Kon alleen bij het boekingskantoor.
Ben nu aan het bellen.
Ben benieuwd.

Ik kon nog niet annuleren ja 30% kosten
Alleen omboeken.
Alleen als de maatregelen zo blijven dan kun je een voucher krijgen of annuleren.
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
ramtje

Bericht door ramtje »

EL Salvador schreef: 29 dec 2021, 15:13 Ik ben via whatsapp van Erperheide akkoord gegaan met een voucher, maar de bevestiging per mail lijk te zeggen dat ik binnen 3 weken het geld terug krijg gestort :?: We wachten het af. Bedankt voor je input in ieder geval.
Ik heb deze email ook ontvangen. Heedt iemand hier ervaring mee? Krijg je nu je geld terug gestort of krijg je een voucher? En hoe lang kan dit duren, als ik de verhalen hier zo allemaal lees is dat ook onduidelijk?
remco1980

Bericht door remco1980 »

Tim1988 schreef: 15 dec 2021, 05:04 Goedemorgen,

Wij zijn voornemens in week 52 naar allgau te gaan.
Samen met onze kids van 3 & 5, Wij hebben alle corona gehad dus voor ons volwassenen een herstel bewijs, echter voor onze kids geen herstel bewijs maar thuis destijds zelf positief getest.

Weet iemand of er streng gecontroleerd wordt op het park inzake quarantaine, en hoe zit het met de 2g+ regel wordt je getest zodra je het park binnen komt of moet je je ergens anders laten testen en hoelang is zo'n test geldig?
Hoe ging het met 2g plus? Moest je nog testen voor binnenkomst?
Pc Allgäu zegt dat voor herstelde personen dit niet hoeft voor bijv entree aqua mundo.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

EL Salvador schreef: 29 dec 2021, 15:13 Ik ben via whatsapp van Erperheide akkoord gegaan met een voucher, maar de bevestiging per mail lijk te zeggen dat ik binnen 3 weken het geld terug krijg gestort :?: We wachten het af. Bedankt voor je input in ieder geval.

ramtje schreef: 06 jan 2022, 00:52 Ik heb deze email ook ontvangen. Heedt iemand hier ervaring mee? Krijg je nu je geld terug gestort of krijg je een voucher? En hoe lang kan dit duren, als ik de verhalen hier zo allemaal lees is dat ook onduidelijk?

Hoi ramtje,

Als je hebt gekozen voor een voucher dan krijg je die binnen enkele weken toegestuurd.
Heb je gekozen voor geld terug dan wordt het bedrag binnen enkele weken teruggestort
op je rekening.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Tim1988 schreef: 15 dec 2021, 05:04 Goedemorgen,

Wij zijn voornemens in week 52 naar allgau te gaan.
Samen met onze kids van 3 & 5, Wij hebben alle corona gehad dus voor ons volwassenen een herstel bewijs, echter voor onze kids geen herstel bewijs maar thuis destijds zelf positief getest.

Weet iemand of er streng gecontroleerd wordt op het park inzake quarantaine, en hoe zit het met de 2g+ regel wordt je getest zodra je het park binnen komt of moet je je ergens anders laten testen en hoelang is zo'n test geldig?

remco1980 schreef: 06 jan 2022, 07:03 Hoe ging het met 2g plus? Moest je nog testen voor binnenkomst?
Pc Allgäu zegt dat voor herstelde personen dit niet hoeft voor bijv entree aqua mundo.

Hoi remco1980,

Op dit moment gelden de onderstaande coronamaatregelen op Park Allgäu.

Wat ik uit verschillende berichten kan opmaken is dat er streng wordt gehandhaafd.

"2G" bij aankomst voor alle gasten ouder dan 5 jaar.

"2Gplus" aan de ingang van alle indoor faciliteiten zoals de Market Dome en Spa faciliteiten.

"3G": Moet worden aangetoond voor het gebruik van buitenactiviteiten en gastronomie.

Er is toegangscontrole in de Market Dome.

Het dragen van een FFP2 mondmasker is verplicht in alle indoor faciliteiten.

Er zijn helaas momenteel geen avondshows (Live Muziek, Welcome Night, Crazy Bingo Game of Family Quiz Night). Ook de kinderactiviteiten Wannabe,
Kids Disco, Voorleesverhaaltjes, Poppenkast, Kids Bingo en Orry Show gaan op dit moment niet door.

Bezetting per cottage: vanaf 27 december 2021 maximaal 10 personen per cottage, exclusief kinderen tot en met 14 jaar.
Vanaf 27 december 2021 geldt er een avondklok van 22:30 - 5:00u.
NaMiSe

Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door NaMiSe »

Maar ik snap wat Remco1980 bedoelt….ik lees ook dat 2G+ niet geldt voor mensen die hun booster hebben gehad. Wat ik alleen niet weet, is hoe lang deze booster dan geldig is en wat ze doen met kinderen die wel gevaccineerd zijn, maar nog geen booster hebben gehad. Hier in NL is het namelijk nog niet besloten om kinderen te boosteren. Daarnaast spreekt dezelfde website zich tegen in het Duits en in het Engels, namelijk dat de laatste vaccinatie niet langer dan 3 maanden (Duitse versie) of 6 maanden (Engelse versie) mag zijn. In het laatste geval redden wij het met de kinderen…….en zelf zijn we geboosterd

Mariëtte schreef: 06 jan 2022, 12:33 Hoi remco1980,

Op dit moment gelden de onderstaande coronamaatregelen op Park Allgäu.

Wat ik uit verschillende berichten kan opmaken is dat er streng wordt gehandhaafd.

"2G" bij aankomst voor alle gasten ouder dan 5 jaar.

"2Gplus" aan de ingang van alle indoor faciliteiten zoals de Market Dome en Spa faciliteiten.

"3G": Moet worden aangetoond voor het gebruik van buitenactiviteiten en gastronomie.

Er is toegangscontrole in de Market Dome.

Het dragen van een FFP2 mondmasker is verplicht in alle indoor faciliteiten.

Er zijn helaas momenteel geen avondshows (Live Muziek, Welcome Night, Crazy Bingo Game of Family Quiz Night). Ook de kinderactiviteiten Wannabe,
Kids Disco, Voorleesverhaaltjes, Poppenkast, Kids Bingo en Orry Show gaan op dit moment niet door.

Bezetting per cottage: vanaf 27 december 2021 maximaal 10 personen per cottage, exclusief kinderen tot en met 14 jaar.
Vanaf 27 december 2021 geldt er een avondklok van 22:30 - 5:00u.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Mariëtte »

Hoi NaMiSe,

De Duitse Center Parcs website is weer bijgewerkt. https://www.centerparcs.de/de-de/faq/#w ... chland-aus

Uitzonderingen op de verplichte test bij 2Gplus:

Mensen met een herhalingsvaccinatie.

Gevaccineerde en herstelde mensen met een vervolgvaccinatie , als er niet meer dan 3 maanden zijn verstreken sinds de laatste vereiste individuele vaccinatie.

Mensen voor wie er geen aanbeveling is voor een herhalingsvaccinatie van de STIKO, zoals volledig gevaccineerde kinderen en jongeren tot 17 jaar en zwangere vrouwen in het eerste trimester.
micnick

Bericht door micnick »

Ik snap er weinig meer van, als ik eerlijk ben.
Wij gaan (hopelijk) 18-2 naar park Hochsauerland. Allen geboosterd behalve zoon nog niet.
Dus hij zou ik quarantaine moeten, dus geen optie voor ons.
Ze lijken vrij streng te zijn daar.

Ik vind het alleen lastig dat Duitsland zelf deze regel hanteert van 5 dagen quarantaine maar dat er op de site ook iets ander staat. Althans, wat er staat schept bij mij verwarring:
Uitzonderingen 2G:
- Kinderen tot en met 15 jaar, hoeven ook geen bewijs van testen te hebben. (Opmerking: vanaf 27 dec. 2021 tot en met 09 jan 2022 moeten de kinderen bij aankomst ter plaatse een negatieve antigeensneltest (geldigheidsduur 24 uur) kunnen voorleggen)
- Personen die niet gevaccineerd kunnen worden, met een medische verklaring + negatieve antigeen sneltest (niet ouder dan 24 uur).

Maar het zal aan mij liggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Yolanda

Bericht door Yolanda »

Hoe oud is je zoon micnick? Hij hoeft niet perse al geboosterd te zijn, maar wel gevaccineerd.

Ik begrijp helemaal dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het is niet alleen erg ingewikkeld, maar elk park lijkt ook nog eens zijn eigen regeltjes en uitzonderingen te hebben.

Bijvoorbeeld bij de één is alleen een booster een uitzondering om niet te hoeven testen, bij de ander mag dit ook een vaccinatie zijn binnen 3 maanden geleden of een herstelbewijs van minder dan 6 maanden geleden. Erg verwarrend allemaal.

Wij gaan (hopelijk) in mei naar Bispinger Heide en die hebben nog geen 2G+ gelukkig. Maar ik probeer ook op alles voorbereid te zijn.
micnick

Bericht door micnick »

Yolanda schreef: 07 jan 2022, 13:20 Hoe oud is je zoon micnick? Hij hoeft niet perse al geboosterd te zijn, maar wel gevaccineerd.

Ik begrijp helemaal dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het is niet alleen erg ingewikkeld, maar elk park lijkt ook nog eens zijn eigen regeltjes en uitzonderingen te hebben.

Bijvoorbeeld bij de één is alleen een booster een uitzondering om niet te hoeven testen, bij de ander mag dit ook een vaccinatie zijn binnen 3 maanden geleden of een herstelbewijs van minder dan 6 maanden geleden. Erg verwarrend allemaal.

Wij gaan (hopelijk) in mei naar Bispinger Heide en die hebben nog geen 2G+ gelukkig. Maar ik probeer ook op alles voorbereid te zijn.
Hoi, hij is 9 jaar. Dus we kunnen binnenkort vaccineren. Maar dat is niet op tijd voor de vakantie.
Dus al met al erg lastig allemaal.
Yolanda

Bericht door Yolanda »

Oké, ja, dan wordt het lastig allemaal. Ik hoop voor je dat die quarantaineregel voor kinderen er dan vanaf is, want dat is geen doen natuurlijk.

De lol gaat er zo wel een beetje vanaf met al die strenge voorwaarden. Maar ja, daar kan Centerparcs ook niks aan veranderen.
micnick

Bericht door micnick »

Yolanda schreef: 07 jan 2022, 14:46 Oké, ja, dan wordt het lastig allemaal. Ik hoop voor je dat die quarantaineregel voor kinderen er dan vanaf is, want dat is geen doen natuurlijk.

De lol gaat er zo wel een beetje vanaf met al die strenge voorwaarden. Maar ja, daar kan Centerparcs ook niks aan veranderen.
Klopt inderdaad. Nou ja, we wachten wel even af hoe het er tzt voor staat.
jover

Bericht door jover »

Yolanda schreef: 07 jan 2022, 13:20 elk park lijkt ook nog eens zijn eigen regeltjes en uitzonderingen te hebben.
Inderdaad. In Duitsland hebben de verschillende deelstaten een grote vrijheid om coronamaatregelen te nemen. Elk Duits park is verplicht om de regels van hun deelstaat te volgen, de parkverschillen zijn niet de keuze van Center Parcs. Voor buitenlandse toeristen maakt dit het er helaas niet gemakkelijker op :cry:
MichelleTiecken

Bericht door MichelleTiecken »

Goedenavond,

Hier een vraagje.
Heeft iemand ervaring met het omboeken?
Als de coronamaatregelen in Nederland worden verlengd zouden wij graag omboeken naar Frankrijk.

Weet iemand of dit een mogelijkheid is of moet je persè in Nederland blijven?
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Omboeken kan kosteloos als je voor 14 dagen voor aankomst omboekt en kan maar 1 x. Ik heb geen berichten gehoord dat een ander land niet kan. Alleen zit je er wel mee mocht de omboeking duurder zijn moet je bijbetalen.
Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 2009
Bispinger Heide 2010
Meerdal 2021

Coming up:

2-2022 Kempervennen
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Wij hebben een voucher gevraagd voor onze boeking 10 januari, wilde omboeken maar moest ontzettend veel bij betalen. 2 weken later heb ik gebeld naar friends nummer en een nieuwe boeking gemaakt ( uiteraard met de gunstige tarieven voor ons) en gevraagd of het mogelijk was om te betalen met de voucher, die ik nog moest krijgen, geen probleem dit is de dag na de boeking verekend.
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

MichelleTiecken schreef: 08 jan 2022, 18:04 Goedenavond,

Hier een vraagje.
Heeft iemand ervaring met het omboeken?
Als de coronamaatregelen in Nederland worden verlengd zouden wij graag omboeken naar Frankrijk.

Weet iemand of dit een mogelijkheid is of moet je persè in Nederland blijven?
Volgens mij kan je tot 1 dag vantevoren omboeken als de maatregelen zo blijven.
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Gouwtje88

Bericht door Gouwtje88 »

Goedemorgen,

Ik kan niet zo snel vinden waar je nog mag zwemmen in Centerparcs.
Nederlands is gesloten en België alleen baantjes zwemmen, maar hoe zat het nu in Duitsland en Frankrijk?
Wij hebben een zoontje van 3 jaar, moet hij ook iets van een test laten in 1 van die landen.

Bedankt alvast.
Volgende verblijf:
ZV - 10 VIP - Jan 2022
HB - 4 COM - Maa 2022
LB - 8 COM - Mei 2022
VM - 4 COM - Aug 2022
Gouwtje88

Bericht door Gouwtje88 »

Gouwtje88 schreef: 11 jan 2022, 09:30 Goedemorgen,

Nederlands is gesloten en België alleen baantjes zwemmen, maar hoe zat het nu in Duitsland (Park Eifel bij voorkeur)
Wij hebben een zoontje van 3 jaar, moet hij ook iets van een test laten bij Park Eifel? (Ik heb hier boven wat terug gelezen maar nog steed niet duidelijk voor mij)

WIj zelf zijn allebei gevaccineerd en geboosterd morgen.

Wij willen proberen misschien nog volgende week een last minute te gaan naar Park Eifel.

Bedankt alvast.
Volgende verblijf:
ZV - 10 VIP - Jan 2022
HB - 4 COM - Maa 2022
LB - 8 COM - Mei 2022
VM - 4 COM - Aug 2022
Stefan

Bericht door Stefan »

Gouwtje88 schreef: 11 jan 2022, 09:30 Goedemorgen,

Nederlands is gesloten en België alleen baantjes zwemmen, maar hoe zat het nu in Duitsland en Frankrijk?
Wij hebben een zoontje van 3 jaar, moet hij ook iets van een test laten in 1 van die landen.

Bedankt alvast.
Duitsland is op dit moment alles open nog wel met 2g(+)
Frankrijk ook alleen op village nature parijs zijn kleine maatregelen
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
sporthuiscentrum

Bericht door sporthuiscentrum »

Gouwtje88 schreef: 11 jan 2022, 09:47
Goedemorgen,

Nederlands is gesloten en België alleen baantjes zwemmen, maar hoe zat het nu in Duitsland (Park Eifel bij voorkeur)
Wij hebben een zoontje van 3 jaar, moet hij ook iets van een test laten bij Park Eifel? (Ik heb hier boven wat terug gelezen maar nog steed niet duidelijk voor mij)

WIj zelf zijn allebei gevaccineerd en geboosterd morgen.

Wij willen proberen misschien nog volgende week een last minute te gaan naar Park Eifel.

Bedankt alvast.

Kinderen moeten ook 5 dagen in quarantaine in Duitsland. Ook zul je bij 2G+ moeten testen voor toegang tot Aqua Mundo. Bij een 2G park niet. (Bispinger Heide bijvoorbeeld) Daar zien ze verder ook niet toe op de quarantaine voor kinderen. Andere parken doen dit wel begreep ik. Zal met name de 2G+ parken zijn die dat wel doen.
Rooiereinder

Bericht door Rooiereinder »

In verschillende regio’s in Duitsland is 2G+ weer niet nodig met een booster.. om het nog ingewikkelder te maken.
sporthuiscentrum

Bericht door sporthuiscentrum »

Inmiddels overal in Duitsland dacht ik? In ieder geval bij alle parken zo te zien. Het is in Duitsland ook wel een jungle maar daar mag je in ieder wel zo'n beetje alles.
AquaSlide
Contacteer:

Bericht door AquaSlide »

Nee nog niet overal in duitsland. Dit hangt af per regio. In Oost-Duitsland zijn de regels nog niet zo streng als b.v. in West-Duitsland in het Rührgebied.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

De nieuwe maatregelen n.a.v. de persconferentie staan op de website. Voor zwembad zelfde regels als België.
Gouwtje88

Bericht door Gouwtje88 »

Dus alle glijbanen, wildwaterbaan enz gesloten.

Hoe zit het op CenterParcs met de kinderboerderij en met Baluba (Zandvoort,in ons geval gaan wij daar maandag heen). Want met stond er nog gesloten op CP website.

Ik zie namelijk dat MonkeyTown en dat soort indoor speel paradijzen wel weer open gaan morgen. En kinderboerderij was 2 weken geleden in Landal Vennenbos wel open bijvoorbeeld. En hier ook in Breda.
Volgende verblijf:
ZV - 10 VIP - Jan 2022
HB - 4 COM - Maa 2022
LB - 8 COM - Mei 2022
VM - 4 COM - Aug 2022
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

dylan2001 schreef: 14 jan 2022, 22:03 De nieuwe maatregelen n.a.v. de persconferentie staan op de website. Voor zwembad zelfde regels als België.
Voor zwembad gelden niet dezelfde regels als in Belgie
Zwembaden gaan volledig open in Nederland. Zonder tijdsloten.
Wel met maximum aantal bezoekers.
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
B767-300ER

Gouwtje88 schreef: 14 jan 2022, 22:45 Dus alle glijbanen, wildwaterbaan enz gesloten.

Deze zijn geopend vanaf vandaag.

Gouwtje88 schreef: 14 jan 2022, 22:45

Hoe zit het op CenterParcs met de kinderboerderij en met Baluba (Zandvoort,in ons geval gaan wij daar maandag heen). Want met stond er nog gesloten op CP website.

vreemd genoeg staan deze nog als gesloten
Kinderboerderij wordt gezien als een doorstroomlocatie buiten en zijn net als dierentuinen gesloten.
Gouwtje88 schreef: 14 jan 2022, 22:45 . En kinderboerderij was 2 weken geleden in Landal Vennenbos wel open bijvoorbeeld. En hier ook in Breda.

Vreemd.

Kinderboerderij is wel een beetje grijs gebied. Je mag er wel omheen maar niet doorheen.

B767-300ER

Mijn bericht hierboven kan wat verwarrend zijn. Had hem een paar keer aangepast maar laatste aanpassing ging niet meer diordat die wijzigingssloten hier wel heel erg krap gezet zijn onlangs. Er staat nu dus iets foutiefs wat ik niet meer weg kan halen.

Baluba vereist een CTB. Om die reden (nog) niet open.
Grote kans dst dit met een paar dagen veranderd.

Aqua Mundo ook een CTB.
13B5739D-849F-48DD-B19E-8F1208445E44.jpeg
Laatst gewijzigd door B767-300ER op 15 jan 2022, 07:50, 1 keer totaal gewijzigd.

B767-300ER

Onze parken in Nederland zijn geopend.

Als je naar Nederland reist uit een geel gebied moet je een COVID Certificaat kunnen voorleggen om een (zelf)quarantaine van 10 dagen te vermijden. Dit certificaat kan zijn: bewijs van volledige vaccinatie (+ 2 weken), negatieve covid-19 test (max. 72 uur) of een bewijs van herstel.

Als gevolg van de door de Nederlandse regering genomen veiligheidsmaatregelen, zoals aangekondigd in de persconferentie van vrijdag 14 januari 19.00 uur, zullen de volgende maatregelen van toepassing zijn in onze Nederlandse parken:

• Ons subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo gaat weer open, inclusief alle recreatieve elementen (zoals de glijbanen, wildwaterbaan en themabaden). De catering zal echter gesloten blijven. We maken geen gebruik van tijdsloten in onze Nederlandse parken.
• De winkels in de Market Dome gaan weer open, inclusief alle non-food winkels en de supermarkten en bakkerij. Voor de actuele openingstijden verwijzen we je naar de Center Parcs App. De andere faciliteiten in de Market Dome zijn gesloten.
• Binnen-en buitensportactiviteiten zijn beschikbaar, maar publiek is niet toegestaan. Kijk voor de beschikbaarheid en actuele openingstijden op de Center Parcs App.
• Onze sauna en wellness faciliteiten in Nederland zijn gesloten.
• Indoor speelwerelden zoals BALUBA en de Action Factory zijn gesloten.
• Onze restaurants, terrassen en bars zijn gesloten. Onze Take Away service en Retail Delivery services blijven beschikbaar, om jou en je gezin de mogelijkheid te bieden om in de cottage te genieten van lekker eten & drinken.
• Faciliteiten zoals bowling, kinderboerderij en Game Town zijn gesloten.

zoeperzazke

Bericht door zoeperzazke »

*danst een rondje door de kamer*

Yes, volgende week lekker zwemmen op het Meerdal! :mrgreen:
Saskia
2009 ERP 2010 MRD + BISP, 2011 HEIJ + MRD (mys) + HSAU + HUT, 2012 VOS + EIF + TRF, 2013 KEM 2014 MRD + HUT (mys) + HEIJ 2015 KEM 2016 ERP 2017 BISP + ZV + MRD, 2018 PZ + ARD 2019 HEIJ + KEM 2020 HUT + ALLG + HSAU 2021 HEIJ 2022 MRD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Super bedankt voor de update Niels :D. Ik zet hieronder nog even de hele tekst erbij ;).

UPDATE CORONAMAATREGELEN NEDERLANDSE PARKEN PER 15-01-2022

De parken in Nederland zijn geopend.

Als je naar Nederland reist uit een geel gebied moet je een COVID Certificaat kunnen voorleggen om een (zelf)quarantaine van 10 dagen te vermijden. Dit certificaat kan zijn: bewijs van volledige vaccinatie (+ 2 weken), negatieve covid-19 test (max. 72 uur) of een bewijs van herstel.

Als gevolg van de door de Nederlandse regering genomen veiligheidsmaatregelen, zoals aangekondigd in de persconferentie van vrijdag 14 januari 19.00 uur, zullen de volgende maatregelen van toepassing zijn in onze Nederlandse parken:

Ons subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo gaat weer open, inclusief alle recreatieve elementen (zoals de glijbanen, wildwaterbaan en themabaden). De catering zal echter gesloten blijven. We maken geen gebruik van tijdsloten in onze Nederlandse parken.

De winkels in de Market Dome gaan weer open, inclusief alle non-food winkels en de supermarkten en bakkerij. Voor de actuele openingstijden verwijzen we je naar de Center Parcs App. De andere faciliteiten in de Market Dome zijn gesloten.

Binnen-en buitensportactiviteiten zijn beschikbaar, maar publiek is niet toegestaan. Kijk voor de beschikbaarheid en actuele openingstijden op de Center Parcs App.

Onze sauna en wellness faciliteiten in Nederland zijn gesloten.

Indoor speelwerelden zoals BALUBA en de Action Factory zijn gesloten.

Onze restaurants, terrassen en bars zijn gesloten. Onze Take Away service en Retail Delivery services blijven beschikbaar, om jou en je gezin de mogelijkheid te bieden om in de cottage te genieten van lekker eten & drinken.

Faciliteiten zoals bowling, kinderboerderij en Game Town zijn gesloten.

Daarnaast gelden de volgende veiligheidsmaatregelen voor alle parken in Nederland:

Wij doen er alles aan om de veiligheid van onze medewerkers en gasten te waarborgen. Wij vragen al onze gasten en medewerkers om regelmatig 20 seconden de handen te wassen, te hoesten/niezen in de elleboog, papieren zakdoekjes te gebruiken, de 1,5 meter te respecteren en het schudden van handen te vermijden.

Op advies van de Nederlandse overheid mogen gasten met hun eigen huishouden en maximaal 4 andere personen in een accommodatie verblijven (kinderen van 12 jaar of jonger tellen niet mee).

Gasten dienen op alle (openbare) locaties de 1,5 meter afstandsregel te respecteren.

Het dragen van een mondkapje is verplicht in alle openbare locaties voor alle gasten van 13 jaar en ouder. Medische mondkapjes worden sterk aangeraden.

Het coronatoegangsbewijs* geldt voor alle binnensportactiviteiten. Iedereen van 18 jaar en ouder moet een geldig coronatoegangsbewijs* kunnen tonen om toegang te krijgen. Je moet je hierbij ook kunnen legitimeren.

Het coronatoegangsbewijs* is nodig om te Aqua Mundo binnen te komen. Iedereen van 18 jaar en ouder moet een geldig coronatoegangsbewijs* kunnen tonen om toegang te krijgen. Je moet je hierbij ook kunnen legitimeren.

In of nabij onze parken zijn testlocaties beschikbaar die kunnen worden geboekt via www.testenvoortoegang.org. Ze zijn beschikbaar op de volgende plaatsen:

De Kempervennen: Ter plaatse beschikbaar.

De Eemhof: Ter plaatse beschikbaar.

Het Heijderbos: Ter plaatse beschikbaar.

Port Zélande: Ter plaatse beschikbaar.

Park Zandvoort: 700 meter van park beschikbaar.

Het Meerdal/Limburgse Peel: Ter plaatse beschikbaar.

De Hutteheugte: Ter plaatse beschikbaar.

Parc Sandur: Ter plaatse beschikbaar.

Voor gasten zonder bewijs van vaccinatie of herstel blijft het gratis om je te laten testen. Met de CoronaCheck-app op je mobiele telefoon kun je een coronatoegangsbewijs* krijgen.

Bekijk de Center Parcs-App voor de meest actuele informatie met betrekking tot het gedetailleerde productaanbod, of via onze website.

Een coronatoegangsbewijs is een QR-code die aantoont dat je gevaccineerd bent, een herstelbewijs of een testbewijs van maximaal 24 uur oud hebt. Enkel een vaccinatie/test/herstel-bewijs zonder QR-code volstaat niet.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

zoeperzazke schreef: 15 jan 2022, 09:41 *danst een rondje door de kamer*

Yes, volgende week lekker zwemmen op het Meerdal! :mrgreen:

Echt heerlijk, veel plezier zoeperzazke, laat je nog even weten hoe het was?
Kevinsneek

Bericht door Kevinsneek »

Goeiemorgen,

Iemand ook een idee of er binnenkort in België ook nog veranderingen komen?

Groet Kevin
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Kevin,

Ik snap dat je dat graag wilt weten, maar dat weet nog niemand.
jover

Bericht door jover »

welke termijn bedoel je met 'binnenkort'? Momenteel is er nog geen sprake van een nieuw corona overlegcomite de eerstkomende weken, dus waarschijnlijk geen wijzigingen op korte termijn.
Nickyvs89

Bericht door Nickyvs89 »

Super dat in Nederland de zwembaden weer normaal open zijn.
Zelf wel even heel erg balen Gaan 24 januari met onze dreumes naar Vossemeren. Enkel baantjes zwemmen in het golfslagbad (zover dat mogelijk is op die leeftijd). Konden helaas niet meer verzetten daar het al een verplaatste boeking was.
En de Nederlandse parken nog niet open voor dagrecreatie anders hadden we wel een dagje naar Kempervennen gegaan
30 jaar trouw bezoeker van Center Parcs, nu met dochter (sep 2020)
Laatste jaren:
April 2018 Kempervennen
Nov 2018 Heijderbos
Jan 2019 Meerdal
Sep 2019 Erperheide
Maart 2021 Huttenheugte
Mei 2021 Meerdal
*Jan 2022 Vossemeren
B767-300ER

Verzetten kan evengoed hoor. Kost je alleen 49 euro.
En bij sommige boekingen heb je 2x gratis omboeken.

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Wij verzetten niet en gaan morgen lekker naar erperheide , dan maar geen glijbanen maar we kunnen uit eten en gezellig wat drinken op de plaza
B767-300ER

Vandaag mijn vouchers ontvangen van mijn geannuleerde vakanties.
Drie en een halve week moeten wachten. Valt mee.
Meteen ingezet op nieuwe boekingen.

djpeter

Bericht door djpeter »

Volgens mij heeft iedereen 19 jan zijn voucher ontvangen.
Hoor iedereen om mij heen dat ze hem hebben gehad vandaag.
B767-300ER

djpeter schreef: 20 jan 2022, 01:04 Volgens mij heeft iedereen 19 jan zijn voucher ontvangen.
Hoor iedereen om mij heen dat ze hem hebben gehad vandaag.
Nee hoor niet iedereen. Vrienden van ons hebben nog niets.

Ik vernoed dat de datum van annuleren daarbij leidend is en in volgorde wordt weggewerkt. Vanaf 18/12 tot 25/12 zijn de meeste annuleringen geweest, daarna werd het minder. Vrienden van ons hebben begin januari geannuleerd en hebben nog niets.

Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Wij hebben gisteren ook onze voucher ontvangen, geannuleerd vlak voor de feestdagen.
micnick

Bericht door micnick »

In Duitsland weer een nieuwe regel omtrent Janssen vaccin:
Een volledige vaccinatie bestaat uit twee vaccinaties. Ook als u gevaccineerd bent met het Janssen-vaccin moet u minstens 2 keer gevaccineerd zijn om te gelden als volledig gevaccineerd.
De booster die ik heb gehad, na mijn Janssen vaccin, geldt dus niet als booster. Dus ben je niet 'volledig' gevaccineerd. Dus de 2G en 2G+ gaat dus niet op.
B767-300ER

Volgens mij is Jansen alleen “niet geldig”
Jansen en een Booster van Moderna en/of Pfizer wel.

Je booster geldt dan inderdaad niet als Booster maar als 2e vaccinatie. Je 2G en 2G+ is dan overigens wel geldig

Volledig gevaccineerd hoeft namelijk nog niet met booster AFAIK.

micnick

Bericht door micnick »

B767-300ER schreef: 21 jan 2022, 12:04 Volgens mij is Jansen alleen “niet geldig”
Jansen en een Booster van Moderna en/of Pfizer wel.

Je booster geldt dan inderdaad niet als Booster maar als 2e vaccinatie. Je 2G en 2G+ is dan overigens wel geldig

Volledig gevaccineerd hoeft namelijk nog niet met booster AFAIK.
Dan ben ik toch echt anders geïnformeerd. Ik ga het uitzoeken.
B767-300ER

Ik zal het ook nog eens nagaan. Je hoort van me.

micnick

Bericht door micnick »

B767-300ER schreef: 21 jan 2022, 12:21 Ik zal het ook nog eens nagaan. Je hoort van me.
Volgens mij kan je met een Janssen vaccin + booster nergens in waar 2G+ nodig is.
B767-300ER

2G+ is toch volledig gevaccineeerd en met testuitslag.

Volgens mij ben je volgens de regelgeving volledig gevaccineerd als je 2 prikken hebt gehad en (enkel indien je laatste prik langer dan 9 maanden geleden) dien je dan ook geboosterd te zijn. Jouw laatste prik is korter dan 9 maanden terug. Je eerste prik met Jansen zal in het voorjaar/zomer geweest zijn.

Zoals gezegd. Ik kom er nig even op terug.

B767-300ER

Voila:

Nederland is voor Duitsland een hoogrisicogebied. U heeft bij het inreizen van Duitsland een coronabewijs nodig. De eisen aan het vaccinatiebewijs als u met het Janssen-vaccin bent gevaccineerd, en de eisen aan het herstelbewijs zijn veranderd. Een volledige vaccinatie bestaat uit twee vaccinaties. Ook als u gevaccineerd bent met het Janssen-vaccin moet u minstens 2 keer gevaccineerd zijn om te gelden als volledig gevaccineerd. Daarnaast is de geldigheid van het herstelbewijs verkort van 6 maanden naar 90 dagen. In alle deelstaten is de 2G of 2G+-regel van kracht. Dit betekent dat u volledig gevaccineerd of hersteld (2G) van corona moet zijn. Het kan ook zijn dat u daarnaast nog een boostervaccinatie of negatief testbewijs moet laten zien (2G+) om toegang te krijgen tot grote delen van het openbare leven, zoals restaurants, horeca, winkels, musea, en veel gevallen ook hotels. Lees het hele reisadvies.

Van wijsopreis.nl

Samengevat: 2x geprikt is volledig gevaccineerd
In jouw geval 1x jansen en 1x moderna/pfizer.
Jij bent nu dus volledig gevaccineerd en toegang tot 3G en 2G.

Voor 2G+ geldt dat je een booster gehad moet hebben of een negatief testresultaat. Gezien jouw vaccinatie met Jansen is geldt jouw booster niet als booster en dien je voor 2G+ een negatief testresultaat te overleggen.

Zo lees ik het in ieder geval. Op zich logisch. Want je kan nu niet nog een booster nemen zo kort op de vorige.

Volledige link van de rijksoverheid:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus
Laatst gewijzigd door B767-300ER op 21 jan 2022, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.