Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19
EL Salvador

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door EL Salvador »

Als je nu kiest voor een voucher, kun je die dan voor elke aanbieding gebruiken? (bijv. vroegboek korting, black friday, etc..) of is het op wat voor wijze dan ook beperkt?
sporthuiscentrum

Bericht door sporthuiscentrum »

EL Salvador schreef: 29 dec 2021, 13:30 Als je nu kiest voor een voucher, kun je die dan voor elke aanbieding gebruiken? (bijv. vroegboek korting, black friday, etc..) of is het op wat voor wijze dan ook beperkt?
Dat lijkt me wel. Maar je kunt ook gewoon geld terug vragen. Snap niet waarom je een voucher zou accepteren.
EL Salvador

sporthuiscentrum schreef: 29 dec 2021, 13:42

Dat lijkt me wel. Maar je kunt ook gewoon geld terug vragen. Snap niet waarom je een voucher zou accepteren.
Snap wat je zegt, dan heb je zekerheid. Maar als ik op deze manier kan "helpen" om deze tijd door te komen voor CP, dan is het mij om het even. Als ik maar niet beperkt ga worden bij mijn toekomstige boeking middels deze voucher.
sporthuiscentrum

Tja, dat kan. Ze zitten al in financieel zwaar weer. Zou persoonlijk lekker geld terug vragen. Vouchers staan ook op de balans dus uiteindelijk maakt het voor CP niet eens zoveel uit. Verder zijn er niet beperkingen afgezien van; https://www.centerparcs.nl/nl-nl/voorwa ... her-nov_ms
EL Salvador

Ik ben via whatsapp van Erperheide akkoord gegaan met een voucher, maar de bevestiging per mail lijk te zeggen dat ik binnen 3 weken het geld terug krijg gestort :?: We wachten het af. Bedankt voor je input in ieder geval.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Kregen jullie de bevestiging/voucher onmiddellijk? Wij hebben maandag geannuleerd maar nog niks van e-mail ontvangen. Ik zie wel dat de boeking eruit is in Mijn Centerparcs dus geannuleerd is ze in elk geval wel. Ik twijfel nu of ik hiervoor contact moet opnemen, of of dit normaal is en ik gewoon nog wat geduld moet hebben.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NaMiSe schreef: 29 dec 2021, 12:51 Stel, je krijgt een voucher voor een boeking die niet door kan gaan vanwege Corona. Moet je deze dan in z’n geheel aan 1 nieuwe boeking opmaken of zou je er twee losse boekingen mee kunnen betalen? En zo ja, hoe lang blijft zo’n voucher geldig?

Hoi NaMiSe,

Als je een nieuwe boeking maakt en er blijft dan restwaarde over dan kun je die gebruiken voor een 2e boeking.

De voucher is een jaar geldig vanaf de aankomstdatum van de oorspronkelijke boeking.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Ona1991 schreef: 29 dec 2021, 15:34 Kregen jullie de bevestiging/voucher onmiddellijk? Wij hebben maandag geannuleerd maar nog niks van e-mail ontvangen. Ik zie wel dat de boeking eruit is in Mijn Centerparcs dus geannuleerd is ze in elk geval wel. Ik twijfel nu of ik hiervoor contact moet opnemen, of of dit normaal is en ik gewoon nog wat geduld moet hebben.
Voucher na 6 tot 8 weken.
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Ona1991 schreef: 29 dec 2021, 15:34 Kregen jullie de bevestiging/voucher onmiddellijk? Wij hebben maandag geannuleerd maar nog niks van e-mail ontvangen. Ik zie wel dat de boeking eruit is in Mijn Centerparcs dus geannuleerd is ze in elk geval wel. Ik twijfel nu of ik hiervoor contact moet opnemen, of of dit normaal is en ik gewoon nog wat geduld moet hebben.

B767-300ER schreef: 29 dec 2021, 15:50 Voucher na 6 tot 8 weken.

Bedankt, dan wacht ik gewoon af en ga ze niet lastigvallen, er zullen ongetwijfeld al telefoontjes genoeg binnenstromen. Zo handig dit forum voor zulke zaken, altijd wel iemand die 't weet en een telefoontje aan de reserveringslijn uitgespaard.
Glad vergeten te vragen toen ik annuleerde hoelang het zou duren, niet aan gedacht op dat moment.
Dodo2009

Bericht door Dodo2009 »

Heeft iemand toevallig een WhatsApp nummer voor Nederland/ Eemhof?

Hoor het graag als iemand deze kan delen.

Mvg.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Dodo2009,

Op het forum staat een overzicht van Whatsapp nummers van de parken.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

B767-300ER schreef: 29 dec 2021, 15:50 Voucher na 6 tot 8 weken.

Ona1991 schreef: 29 dec 2021, 16:02 Bedankt, dan wacht ik gewoon af en ga ze niet lastigvallen, er zullen ongetwijfeld al telefoontjes genoeg binnenstromen. Zo handig dit forum voor zulke zaken, altijd wel iemand die 't weet en een telefoontje aan de reserveringslijn uitgespaard.
Glad vergeten te vragen toen ik annuleerde hoelang het zou duren, niet aan gedacht op dat moment.

Ik had beide keren binnen 5 minuten bevestiging in de mail.
Dodo2009

Bericht door Dodo2009 »

Mariëtte schreef: 29 dec 2021, 16:37 Hoi Dodo2009,

Op het forum staat een overzicht van Whatsapp nummers van de parken.

Dank je wel👍👍
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Even voor de duidelijkheid: juridisch is Centerparcs verplicht een volledige terugboeking van het totale bedrag te doen ingeval faciliteiten die tijdens de boeking beloofd zijn niet beschikbaar zijn. Zoals sluiting van Aquadome of andere faciliteiten. Heeft verder niets met corona regels of andere voorwaarden te maken. Bij ons en vele anderen is ook de totale boeking gewoon terug betaald op de bankrekening. Prima Centerparcs!
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Iemand met meer juridische kennis zou hierop kunnen reageren. Volgens mij geldt het non conformiteitsprincipe, want ook wij boekten juist centerparcs vanwege de aquamundo. Niet beschikbaar, dan kun je gecompenseerd worden of volledige ontbinding van de koop. 15,- pp compensatie vonden wij een lachertje, dus ontbinding overeenkomst en geen probleem, geld terug. Geldt voor alle producten of diensten die niet voldoen aan de boeking/order/bestelling etc.

Er is dus sprake van zogeheten non-conformiteit (art. 7:17 Burgerlijk Wetboek (‘BW’)). Dat geeft mij als koper/consument inderdaad het recht om de overeenkomst te ontbinden, zowel op grond van het contractuele herroepingsrecht als op grond van art. 7:22 BW.
B767-300ER

Helaas zit dat juridisch wel iets ingewikkelder dan zo zwart wit zoals jij het stelt. In de basis klopt jouw verhaal wel degelijk (en wordt dat ook door CP als dusdanig toegepast).De crux zit hem, zoals bij elk juridisch verhaal, hoe je de wet op de juiste manier moet toepassen. Daarvoornisbhet ook belangrijk om oer geval vast te stellen wanneer iets no-confirm is.

Als voorbeeld: Bij een gesloten kinderboerderij krijg je, als je het op de spits zou drijven, bijvoorbeeld geen rechter mee die CP verplicht tot het volledige geld terugbetalen bij annulering. Zeker niet als CP aanbied gratis om te boeken naar een andere periode. In dat geval mag je de dienst gewoon als geleverd beschouwen en voldoet een (kleine) compensatie.

Daarnaast is het ook van belang of de consument had kunnen weten dat de dienstverlening zou kunnen veranderen. Gezien de situatie waaron we leven de laatste grofweg 2 jaar én het feit dat CP je daar tijdens boeking gericht op wijst, mag je van de consument verwachten dat ze zich daar volledig bewust van zijn. Er zitten juridisch meer haken en ogen aan deze genoemde wetten als zo zwart/wit als je ze stelt, maar in de basis klopt het zeker én past CP het ook als dusdanig toe.

Mvanl

Bericht door Mvanl »

@B767,
Mee eens, maar ja ik neem aan bijna iedereen boekt het park vanwege het zwemparadijs anders kun je net zo goed een goedkoop huisje nemen elders. Dat hebben wij deze keer dus gedaan. In een procedure zou je denk ik wel winnen vanwege non-conformiteit wat het dan ook is. Je hoeft namelijk helemaal niet in te gaan op een geboden alternatief zoals een voucher of een omboeking alleen heel veel mensen weten dat niet. Laat je ook maar enigzins blijken dat je er wel mee instemt, en ja ook de telefoontjes worden opgenomen, dan hang je bij de rechter.
B767-300ER

Mvanl schreef: 01 jan 2022, 16:34 @B767,
Mee eens, maar ja ik neem aan bijna iedereen boekt het park vanwege het zwemparadijs anders kun je net zo goed een goedkoop huisje nemen elders.
Verkeerde aannames als je het mij vraagt.

1) ik kan tal van mensen die CP Niet boeken om het subtropisch zwembad. Mezelf incluis. Buiten de schoolvakanties om al helemaal, en dan zeker in de midweken. Als je kijkt hoeveel ouderen of hoeveel stellen er dan rondlopen die niet zwemmen. “Het merendeel” is iets anders als “bijna iedereen”. Er is eens een stagiar geweest op 1 van de parken die daar inderzoek naar heeft gedaan. Zal eens kijken of ik dat nog op kan snorren.
2) met de juiste kortingsakties (babybox/black friday/Bungalowrace) kan je korting oplopen tot 60 procent voor boekingen op lange termijn. Helaas is me dat bij Landal en of Roompot nog nooit gelukt. Komende september zit ik 3 weken in een hagelnieuwe VIP cottage voor nog geen 500 eur per persoon totaal. Helaas is mij dat bij Landal en Roompot voor dat soort prijzen nog steeds niet gelukt. Ik heb dan wel het geluk dat ik niet vastzit aan de schoolvakanties.

Maar nogmaals. CP is de laatste 22 maanden echt zo moeilijk niet. Zeker niet als je een beetje geduld hebt en niet 5 minuten na de persco al aan de telefoon hangt en meteen iemand wil spreken voor een verblijf wat aanvangt over 5 weken. Laat je wetboek thuis, vraag netjes wat je wenst binnen het acceptabele en respecteer de persoon aan de andere kant van de lijn, in mijn ervaring heb ik altijd netjes vekregen wat ik vroeg (ook geld terug overigens voor mijn 2 verblijven komende januari (eerst vouchers gevraagd maar later omgezet in geld terug). Voor de rest verwijs ik naar mijn eerdere berichten in dit topic hierover. Heb er al genoeg over geschreven.

Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

B767-300ER schreef: 01 jan 2022, 15:20 Helaas zit dat juridisch wel iets ingewikkelder dan zo zwart wit zoals jij het stelt. In de basis klopt jouw verhaal wel degelijk (en wordt dat ook door CP als dusdanig toegepast).De crux zit hem, zoals bij elk juridisch verhaal, hoe je de wet op de juiste manier moet toepassen. Daarvoornisbhet ook belangrijk om oer geval vast te stellen wanneer iets no-confirm is.

Als voorbeeld: Bij een gesloten kinderboerderij krijg je, als je het op de spits zou drijven, bijvoorbeeld geen rechter mee die CP verplicht tot het volledige geld terugbetalen bij annulering. Zeker niet als CP aanbied gratis om te boeken naar een andere periode. In dat geval mag je de dienst gewoon als geleverd beschouwen en voldoet een (kleine) compensatie.

Daarnaast is het ook van belang of de consument had kunnen weten dat de dienstverlening zou kunnen veranderen. Gezien de situatie waaron we leven de laatste grofweg 2 jaar én het feit dat CP je daar tijdens boeking gericht op wijst, mag je van de consument verwachten dat ze zich daar volledig bewust van zijn. Er zitten juridisch meer haken en ogen aan deze genoemde wetten als zo zwart/wit als je ze stelt, maar in de basis klopt het zeker én past CP het ook als dusdanig toe.

Wat je hier schetst (juridisch) klopt zeker niet. Het is veel te kort door de bocht. Laten we het bij cp houden want juridisch ligt het veel gecompliceerder dan je hierboven schetst.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Heeft iemand ervaring met hoe de 2G+ regel geldt in Duitsland? Moet je dan dus, ondanks gevaccineerd, nog elke dag testen als je naar AM of MD wil gaan? Soms staat er ‘uitzondering na boostervaccinatie’, maar ook die regel is niet duidelijk. Er staat geldig voor 3 maanden, maar we gaan toch niet elke 3 maanden een booster halen? Ik krijg de mijne komende vrijdag, er zou Europees gezien afgesproken worden dat die 9 maanden geldig zijn. Daarnaast hebben man en oudste dochter pas 1 prik na Corona gekregen en krijgen deze week de 2e. Is dat dan voldoende? Het gaat pas om de zomervakantie, maar we twijfelen of we gaan boeken….
Yolanda

Bericht door Yolanda »

NaMiSe, ik heb nog geen ervaring met het 2G+ beleid, maar wij zitten met hetzelfde 'probleem'.
Wij hopen de eerste week van mei eindelijk naar Bispinger Heide te gaan. Deze vakantie is namelijk al twee keer niet doorgegaan, omdat het park, vanwege corona, gesloten was in de meivakantie.

Volgens mij zijn de regels inderdaad, zoals jij ze hier schetst: als je laatste vaccinatie meer dan 3 maanden geleden is, moet je testen, behalve als je een booster hebt gehad.
Hoelang die booster geldig is, is mij ook niet helemaal duidelijk. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je je elke 3 maanden moet laten inenten, lijkt mij. Maar voor de zekerheid wacht ik nog even met mijn booster. Mijn man heeft hem vorige week al gehaald, hopelijk kan hij de komende 9 maanden 'vooruit' ;) .

Mijn kinderen gaan hier ook rekening mee houden met hun moment van vaccinatie.

Ik vind het in ieder geval wel een gedoe en gepuzzel. Je zou eens op de site van het pretpark 'Europapark' kunnen kijken. Zij voeren ook een 2G+ beleid.

Hopelijk wordt het de komende tijd duidelijk hoelang je booster 'geldig' is. Of gaat die 2G+ regel weg.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Dank je, Yolanda. Wij willen met vroegboekkorting boeken voor de zomer en dat moet dan uiterlijk 29-1. Ik heb dus nog een paar weken om een beslissing te nemen. Als je zo’n antigeen test moet doen, neem 8k aan dat dat op het park kan. Hebben ze daar dan iemand voor of mag je het zelf doen, onder toeziend oog of zo? Het maakt het niet makkelijker
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Zou je het niet aan Centerparcs kunnen voorleggen, met het verzoek dat je alsnog gratis mag omboeken of eventueel annuleren als de vaccinaties niet in orde zijn/gaan worden? Lijkt mij dat zij ook een belang hebben om jou als klant tevreden te houden en dus een oplossing zoeken voor deze onzekerheid? Wat zou je zelf willen om zeker te kunnen boeken, en leg ze dat voor.
Yolanda

Bericht door Yolanda »

Volgens mij kon je inderdaad onder toezicht een antigeentest laten doen op het park zelf, maar dat weet ik niet helemaal zeker.

Nee, het wordt er niet makkelijker op. Wij hebben nog geboekt net voordat Corona in Europa kwam.

Ik durf me er nog steeds niet op te verheugen, uit angst dat het weer niet doorgaat. Maar tot nu toe is het park wel open, dus 3 keer is scheepsrecht, hoop ik :D .

Succes ermee!
Yolanda

Bericht door Yolanda »

Als je googlet op 'centerparcs testzentrum' vind je een pdf met alle regels van de Duitse parken.

Het lukt mij helaas niet om de link hier te delen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Yolanda,

Bedoel je deze PDF?

Afbeelding

Afbeelding
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Vandaag nog eens contact gehad met Park Hochsauerland omdat, de berichten over de nieuwe coronamaatregelen die 28 december 2021 zijn ingegaan tegenstrijdig werden.

Ik kreeg het volgende antwoorden via facebook & Messenger:

Ik:
Hallo, is 2G+ ook nodig voor de Market Dome, restaurants en winkels in de Market Dome?
Is 2G+ verplicht in de winkels en restaurants buiten het park? Als voorbeeld in Winterberg.

Center Parcs Park Hochsauerland:
Goedemorgen. De 2G+ regeling geldt alleen voor activiteiten (waarbij het masker wordt afgedaan). Restaurants en winkels blijven bij de 2G-regelgeving. Dit geldt voor heel Noordrijn-Westfalen.

Hallo, de test is 24 uur geldig en moet dagelijks worden bijgewerkt voor de Aqua Mundo, de spa en de binnenactiviteiten.
Houd er rekening mee dat gasten uit Nederland 5 dagen in quarantaine moeten, tenzij ze zijn ingeënt of hersteld.
Dit geldt ook voor kinderen. vriendelijke groeten

Ik:
Kunnen we vrij naar binnen gaan om te testen? Of moeten we hiervoor een afspraak maken?

Het is raadzaam om een ​​afspraak te maken. Dit doe je eenvoudig via mhc-center.com. U kunt ook zonder afspraak naar het testcentrum, maar dan kunnen er lange wachttijden zijn.

Ik:
Center Parcs Park Hochsauerland Bedankt voor het antwoord

Nu ben ik naar de genoemde website gegaan. Daar zie je verschillende locatie waar de test centra's staan. Vervolgend bij Medenbach Park Hochsauerland op boeken geklikt. Maar dan gebeurd er niks. NU maar even een berichtje gestuurd hoe dat dan verder gaat. Het antwoord dat er lange wachttijden zijn zonder afspraak is ook weer zo wat.

Bron: mrs Marian (andere forum)
Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 2009
Bispinger Heide 2010
Meerdal 2021

Coming up:

2-2022 Kempervennen
Yolanda

Bericht door Yolanda »

Hoi Mariëtte,

Ja, die bedoel ik. Dank je wel voor het plaatsen!
Gouwtje88

Bericht door Gouwtje88 »

Wij gaan 17 januari naar CP Zandvoort maar alles zal dan wel dicht zijn. Vorig jaar januari 2021 kregen wij bij ons verblijf in het Meerdal 60 euro terug. En december 2021 afgelopen jaar zaten wij bij Landal Vennebos en kregen we 25% terug van de cottage prijs na korting als voucher.

Is er nu bij CP ook (nog) zo'n regeling?
Volgende verblijf:
ZV - 10 VIP - Jan 2022
HB - 4 COM - Maa 2022
LB - 8 COM - Mei 2022
VM - 4 COM - Aug 2022
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Gouwtje88,

De vergoeding is €25,00 voor een weekend of midweek en €50,00 voor een week.
Deze vergoeding is alleen voor boekingen gemaakt vóór de nieuwste coronamaatregelen
van 18 december 2021.
sporthuiscentrum

Yolanda schreef: 02 jan 2022, 23:13 NaMiSe, ik heb nog geen ervaring met het 2G+ beleid, maar wij zitten met hetzelfde 'probleem'.
Wij hopen de eerste week van mei eindelijk naar Bispinger Heide te gaan. Deze vakantie is namelijk al twee keer niet doorgegaan, omdat het park, vanwege corona, gesloten was in de meivakantie.

Volgens mij zijn de regels inderdaad, zoals jij ze hier schetst: als je laatste vaccinatie meer dan 3 maanden geleden is, moet je testen, behalve als je een booster hebt gehad.
Hoelang die booster geldig is, is mij ook niet helemaal duidelijk. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je je elke 3 maanden moet laten inenten, lijkt mij. Maar voor de zekerheid wacht ik nog even met mijn booster. Mijn man heeft hem vorige week al gehaald, hopelijk kan hij de komende 9 maanden 'vooruit' ;) .

Mijn kinderen gaan hier ook rekening mee houden met hun moment van vaccinatie.

Ik vind het in ieder geval wel een gedoe en gepuzzel. Je zou eens op de site van het pretpark 'Europapark' kunnen kijken. Zij voeren ook een 2G+ beleid.

Hopelijk wordt het de komende tijd duidelijk hoelang je booster 'geldig' is. Of gaat die 2G+ regel weg.
Op dit moment is Bispinger Heide (gelukkig) 2G. Weinig problemen verder. Bij inchecken QR laten zien, scannen ze niet, en dat is het. Kinderen onder de 12 hoeven niks te laten zien en zelf moet je de quarantaine maar in de gaten houden. Je moet wel op tijd komen bij het zwembad. Flinke rij om 12 uur toen wij naar bungalow liepen. Ze zeggen 50% bezetting maar het lijkt nog wel minder te zijn. Vond het lekker rustig en toch moesten mensen wachten totdat er anderen uit gingen. Of anders later op de dag gaan. We zijn gewoon met kids naar buiten en Aqua Mundo gegaan. We zijn best gehoorzaam qua corona maar dit vind ik waanzin. Wij zouden wel mogen (kunnen het ondanks de drie prikken ook gewoon krijgen) en de kinderen niet.

Maar goed, het is nog geen mei natuurljjk. Zal dan toch eerder soepeler zijn dan strakker lijkt me.
Gouwtje88

Bericht door Gouwtje88 »

Mariëtte schreef: 04 jan 2022, 20:52 Hoi Gouwtje88,

Deze vergoeding is alleen voor boekingen gemaakt vóór de nieuwste coronamaatregelen
van 18 december 2021.
Bedankt, is zeker totaal 25 euro voor 1 midweek. Of is dit per persoon (en kind of baby?)? Is toch wel zeer weinig vind ik persoonlijk aangezien alle faciliteiten dicht zijn.
Volgende verblijf:
ZV - 10 VIP - Jan 2022
HB - 4 COM - Maa 2022
LB - 8 COM - Mei 2022
VM - 4 COM - Aug 2022
Yolanda

Bericht door Yolanda »

Ja, ik zag het op de pdf en op de site van CP, dat Bispinger Heide nog 2G heeft. Hopelijk blijft dat zo, want 2G+ met elke dag testen zou wel heel vervelend zijn.

Mijn kinderen zijn boven de 18, dus die moeten zich binnenkort laten vaccineren, anders mogen ze sowieso niet binnen.

Bedankt voor je bericht en hopelijk is het in mei inderdaad soepeler (en open!) want we zijn al twee keer teleurgesteld.
Klientje

Bericht door Klientje »

Mariëtte schreef: 04 jan 2022, 20:52 Hoi Gouwtje88,

van 18 december 2021.

Gouwtje88 schreef: 04 jan 2022, 21:50 Bedankt, is zeker totaal 25 euro voor 1 midweek. Of is dit per persoon (en kind of baby?)? Is toch wel zeer weinig vind ik persoonlijk aangezien alle faciliteiten dicht zijn.

Dit is per persoon, uitgezonderd baby's.
Mvanl

Bericht door Mvanl »

De vergoeding is de gehele boekingssom terug als je het aanbod te weinig vindt, zie eerdere posts (alle kosten terug bij annulering).
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Voor onze verblijf op de Vossemeren. Zullen wij een vergoeding van 30,- gaat ontvangen. Dit voor ons verblijf van 4 nachten.
Gouwtje88

Bericht door Gouwtje88 »

Mvanl schreef: 05 jan 2022, 08:19 De vergoeding is de gehele boekingssom terug als je het aanbod te weinig vindt, zie eerdere posts (alle kosten terug bij annulering).
Heb alleen geen annuleringsverzekering afgesloten.
Volgende verblijf:
ZV - 10 VIP - Jan 2022
HB - 4 COM - Maa 2022
LB - 8 COM - Mei 2022
VM - 4 COM - Aug 2022
Gouwtje88

Bericht door Gouwtje88 »

quincyj1998 schreef: 05 jan 2022, 09:53 Voor onze verblijf op de Vossemeren. Zullen wij een vergoeding van 30,- gaat ontvangen. Dit voor ons verblijf van 4 nachten.
Hoelang van te voren hoor je dit? Krijg je hierover een email?
Volgende verblijf:
ZV - 10 VIP - Jan 2022
HB - 4 COM - Maa 2022
LB - 8 COM - Mei 2022
VM - 4 COM - Aug 2022
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Mvanl schreef: 05 jan 2022, 08:19 De vergoeding is de gehele boekingssom terug als je het aanbod te weinig vindt, zie eerdere posts (alle kosten terug bij annulering).

Gouwtje88 schreef: 05 jan 2022, 14:02 Heb alleen geen annuleringsverzekering afgesloten.

Dat is helemaal niet nodig! Wij hadden ook geen verzekering.
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

quincyj1998 schreef: 05 jan 2022, 09:53 Voor onze verblijf op de Vossemeren. Zullen wij een vergoeding van 30,- gaat ontvangen. Dit voor ons verblijf van 4 nachten.

Gouwtje88 schreef: 05 jan 2022, 14:02 Hoelang van te voren hoor je dit? Krijg je hierover een email?

We gaan volgende week donderdag. Dus een klein weekje daarvoor.
sporthuiscentrum

Nu heb ik best begrip voor de hele situatie. Maar je zou toch verwachten dat CP het na 2 jaar ook wel iets beter op de rit heeft. Komen we net aan bij de Aqua Mundo op de Bispinger Heide om 18 uur. Op tijd gegeten met de kids zodat het toch niet te druk zou zijn. Alleen toegang na reserveren. Huh? Blijkt ineens vandaag of gisteren ingevoerd te zijn. Fijn dat men dit dan ook even kenbaar maakt. Heb je een mooie app, heb je een overzicht van de beperkingen op de CP site, heb je alle mobiele nummers/mail gegevens van bezoekers. Nee nergens iets te vinden of melding gemaakt. In de app staat doodleuk dat het zwembad van 10 tot 21 open is. Blijkbaar is het zwembad tot 12 uur vrij toegankelijk en daarna met tijdsloten. Maar goed, als het morgen voor 12 uur toch te druk is kan dit ook zomaar weer aangepast worden. Nogmaals, ik snap dat je wat moet met beperkte capaciteit en een vol park in de vakantie. Maar meld het dan. Zeer teleurstellend dit. Boeken kan alleen via een whatsapp nummer. Het is 2021 jongens, ik kan op mijn werk ook een werkplek met een app reserveren.
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

De vergoedingen staan bij mariette vermeld,
Het is 2022 @sporthuiscentrum ;)
Wij gaan 7febr, kijken of we het gaan verzetten.
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Nameliss

Bericht door Nameliss »

Wij gaan volgend weekend naar Heijderbos. We kregen vandaag een mail dat we 15 euro pp zullen terug krijgen. Onderstaande met rekenvoorbeeld stond in de mail:
De compensatie bedraagt €15,- per persoon (uitgezonderd baby’s) met een maximum van 25% van de totale boekingswaarde. Hieronder vindt u een voorbeeld van een berekening gebaseerd op een reisgezelschap van 4 personen.

Voorbeeld 1: totaalprijs €500,-
€15,- x 4 personen = €60,- compensatie (= 12% van de boekingswaarde)

Voorbeeld 2: totaalprijs €200,-
€15,- x 4 personen = €60,- compensatie (=30% van de boekingswaarde). De compensatie bedraagt in dit geval €50,-
Jolandake1969

evdv28 schreef: 29 dec 2021, 12:41 Wij hadden een 2 persoons VIP bungalow geboekt van 20 tm 25 januari 2022 CP Erperheide.

Door de corona beperkingen van nagenoeg geen zwembad open en een stuk minder faciliteiten binnen hebben wij gevraagd via de app of wij onze boeking konden annuleren en dat hebben ze zonder problemen gedaan.
Wij krijgen ons geld terug binnen 3 weken.

Kan niet anders zeggen dan keurig opgelost CP Erperheide!
Wij zitten ook echt te twijfelen, jullie kunnen voor de annulering ook niet weten dat 20-25 januari nog alles gesloten is? Dan kan toch weer iets versoepeld zijn? Daarom zitten wij ook te tobben of we 7 februari wel naar kempervennen kunnen gaan.
Zoals het nu is, blijf ik liever thuis, maar je weet ook niet hoe het dan is? Wat zou wijsheid zijn, nu proberen te annuleren of wachten tot de persconferentie?
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
sporthuiscentrum

Jolandake1969 schreef: 05 jan 2022, 18:40 De vergoedingen staan bij mariette vermeld,
Het is 2022 @sporthuiscentrum ;)
Wij gaan 7febr, kijken of we het gaan verzetten.
:shock: oops. Is ook zo. Kun je nagaan. Receptie geeft aan dat ze met de app niks kunnen, en dat ze ook niet mogen mailen/sms-en naar gasten. Dus, we moeten social media in de gaten houden. Op facebook van het park staat echter nog steeds dat voor Aqua Mundo geen reservering nodig is. Dus geen idee wat we dan als gasten zelf allemaal in de gaten moeten houden.
sporthuiscentrum

evdv28 schreef: 29 dec 2021, 12:41 Wij hadden een 2 persoons VIP bungalow geboekt van 20 tm 25 januari 2022 CP Erperheide.

Door de corona beperkingen van nagenoeg geen zwembad open en een stuk minder faciliteiten binnen hebben wij gevraagd via de app of wij onze boeking konden annuleren en dat hebben ze zonder problemen gedaan.

Jolandake1969 schreef: 05 jan 2022, 19:09 Wij zitten ook echt te twijfelen, jullie kunnen voor de annulering ook niet weten dat 20-25 januari nog alles gesloten is? Dan kan toch weer iets versoepeld zijn? Daarom zitten wij ook te tobben of we 7 februari wel naar kempervennen kunnen gaan.
Zoals het nu is, blijf ik liever thuis, maar je weet ook niet hoe het dan is? Wat zou wijsheid zijn, nu proberen te annuleren of wachten tot de persconferentie?

Gezien de oplopende besmettingen zou ik niet op teveel versoepelingen rekenen.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Jolandake1969 schreef: 05 jan 2022, 19:09 Wij zitten ook echt te twijfelen, jullie kunnen voor de annulering ook niet weten dat 20-25 januari nog alles gesloten is? Dan kan toch weer iets versoepeld zijn? Daarom zitten wij ook te tobben of we 7 februari wel naar kempervennen kunnen gaan.

In België zijn de maatregelen reeds bevestigd tot minstens 28/01/22. Dus 20-25 januari valt daar onder. Wij gingen normaal 21-24 januari en hebben ook geannuleerd. Voucher zou binnen 2 a 3 weken via mail toekomen.
Jolandake1969

Ik heb via de whatsapp gevraagd om te annuleren.
Kon alleen bij het boekingskantoor.
Ben nu aan het bellen.
Ben benieuwd.
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Jolandake1969

Jolandake1969 schreef: 05 jan 2022, 19:52 Ik heb via de whatsapp gevraagd om te annuleren.
Kon alleen bij het boekingskantoor.
Ben nu aan het bellen.
Ben benieuwd.

Ik kon nog niet annuleren ja 30% kosten
Alleen omboeken.
Alleen als de maatregelen zo blijven dan kun je een voucher krijgen of annuleren.
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
ramtje

Bericht door ramtje »

EL Salvador schreef: 29 dec 2021, 15:13 Ik ben via whatsapp van Erperheide akkoord gegaan met een voucher, maar de bevestiging per mail lijk te zeggen dat ik binnen 3 weken het geld terug krijg gestort :?: We wachten het af. Bedankt voor je input in ieder geval.
Ik heb deze email ook ontvangen. Heedt iemand hier ervaring mee? Krijg je nu je geld terug gestort of krijg je een voucher? En hoe lang kan dit duren, als ik de verhalen hier zo allemaal lees is dat ook onduidelijk?
Plaats reactie