Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19
Jolandake1969

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Jolandake1969 »

dylan2001 schreef: 22 dec 2021, 17:16 Helaas ook België strengere maatregelen o.a. subtropische zwembaden dicht.
Waar zie jij dat staan dat het dicht is?
Zie niks staan op de centerparcs site
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

dylan2001 schreef: 22 dec 2021, 17:16 Helaas ook België strengere maatregelen o.a. subtropische zwembaden dicht.

Jolandake1969 schreef: 22 dec 2021, 18:14 Waar zie jij dat staan dat het dicht is?
Zie niks staan op de centerparcs site

Even het nieuws/ krant lezen op internet België. Cp is nogal laat met reageren
jover

Bericht door jover »

O.a. de volgende maatregelen gaan in België vanaf nu zondag in tot 28 januari :
- sluiting van de subtropische zwembaden
- geen binnenactiviteiten behalve sport
- winkelen met max 2 personen, ook beperking van aantal personen volgens de vloeroppervlakte

wat wel nog kan:
- buitenactiviteiten mogen nog
- horeca blijft open tot 23u 's avonds
- geen beperkingen op het aantal personen dat in privé sfeer (thuis) samen komt
AnoukvZ95

Bericht door AnoukvZ95 »

Ter info:
Net een medewerker gesproken op park Hochsauerland. Alle Nederlandse gezinnen met kinderen die niet in quarantaine zijn geweest, worden gemeld hier in Duitsland. Dat je dus niet geweigerd wordt, betekend niet dat er geen boete volgt.
Doe wat je ermee wilt, maar weet dat de medewerkers hier dus wel alert op zijn….
Roy

Bericht door Roy »

jover schreef: 22 dec 2021, 18:48 O.a. de volgende maatregelen gaan in België vanaf nu zondag in tot 28 januari :
- sluiting van de subtropische zwembaden
- geen binnenactiviteiten behalve sport
- winkelen met max 2 personen, ook beperking van aantal personen volgens de vloeroppervlakte

wat wel nog kan:
- buitenactiviteiten mogen nog
- horeca blijft open tot 23u 's avonds
- geen beperkingen op het aantal personen dat in privé sfeer (thuis) samen komt
Weet je zeker dat de subtropische zwembaden dicht gaan? Volgens de NOS mogen zwembaden open blijven in België. Of maken ze in België verschil tussen normale en subtropische/recreatieve zwembaden?
Sid

Bericht door Sid »

De sportieve sector blijft geopend, inclusief fitness en zwembaden. Recreatieve onderdelen van zwembaden en subtropische zwembaden moeten sluiten, net als de binnenruimtes van pretparken en dierentuinen. Sportkampen kunnen enkel plaatsvinden zonder overnachtingen.

https://www.info-coronavirus.be/nl/news/occ-2212/
jover

Bericht door jover »

Sauna's mogen nog open blijven. Ben benieuwd of CP deze in de AMs gaat open houden.
sporthuiscentrum

Bericht door sporthuiscentrum »

AnoukvZ95 schreef: 22 dec 2021, 19:09 Ter info:
Net een medewerker gesproken op park Hochsauerland. Alle Nederlandse gezinnen met kinderen die niet in quarantaine zijn geweest, worden gemeld hier in Duitsland. Dat je dus niet geweigerd wordt, betekend niet dat er geen boete volgt.
Doe wat je ermee wilt, maar weet dat de medewerkers hier dus wel alert op zijn….
Ik vraag me af hoe men dit wil gaan doen. Wie zegt dat we niet in quarantaine gaan? Of dat we pas op dag 6 gaan zwemmen? Of dat we eerst al een week ergens anders in Duitsland verbleven hebben? Gaan ze in de bosjes liggen bij huisjes waarvan men weet dat er NLers zitten? Ik denk dat het allemaal wel mee valt.
denmy040

Bericht door denmy040 »

Help!
Heeft er iemand ervaring met het inboeken of geld terug krijgen wanneer zwembad en binnen activiteiten dicht zijn? Hadden voor oud en nieuw erperheide geboekt maar daar hebben we nu helaas weinig aan.
Ik kan nergens een mail adres vinden om schriftelijk de koop te ontbinden.
Wie weet er meer….
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

denmy040 schreef: 22 dec 2021, 21:43 Help!
Heeft er iemand ervaring met het inboeken of geld terug krijgen wanneer zwembad en binnen activiteiten dicht zijn? Hadden voor oud en nieuw erperheide geboekt maar daar hebben we nu helaas weinig aan.
Wie weet er meer….
Je kunt omboeken, naar een andere periode, je kunt de koop niet ongedaan maken, dat zou dan iedereen doen.
Of annuleren en nieuwe boeking maken
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Sid

Bericht door Sid »

Geduld. Ik zou morgen even bellen. Wat je natuurlijk ook kan doen is omboeken naar een andere datum. Persoonlijk zou ik dat doen. Voor die prijs die je nu met oud en nieuw betaald hebt kan je komende zomer ook wel wat leuks boeken denk ik... :D
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Koop ongedaan maken en je geld terug krijgen gaat prima, is geen probleem. Centerparcs is soepel is mijn ervaring, zoals het ook hoort. Wel moet je aangeven dat je de voucher die eerst aangeboden weigert, en je hoeft hier niet echt een reden voor op te geven. Wanneer het geld precies terug geboekt wordt is moeilijk gezien de drukte, maar een bevestiging per mail hoor je wel te krijgen ( na contact bv per whatsapp). Succes!
AnoukvZ95

Bericht door AnoukvZ95 »

AnoukvZ95 schreef: 22 dec 2021, 19:09 Ter info:

sporthuiscentrum schreef: 22 dec 2021, 21:21 Ik vraag me af hoe men dit wil gaan doen. Wie zegt dat we niet in quarantaine gaan? Of dat we pas op dag 6 gaan zwemmen? Of dat we eerst al een week ergens anders in Duitsland verbleven hebben? Gaan ze in de bosjes liggen bij huisjes waarvan men weet dat er NLers zitten? Ik denk dat het allemaal wel mee valt.

Bij binnenkomst moet iedereen z’n QR code laten scannen. Pas dan krijg je je bandje om gebruik te maken van de faciliteiten. Wat meneer mij vertelde, is dat iemand pas na de quarantaine z’n bandje op mag halen. Mocht je al ergens anders in Duitsland hebben verbleven, moet je dit als bewijs laten zien. Hij gaf mij zo een aantal cottagenummers die zijn aangegeven hier.
Wat mensen er mee doen, moeten ze zelf weten. Ik wil alleen laten weten wat medewerkers zeggen. Lijkt mij toch jammer dat je bij thuiskomst een boete van 2500 euro aantreft.
denmy040

Bericht door denmy040 »

Mvanl schreef: 22 dec 2021, 21:53 Koop ongedaan maken en je geld terug krijgen gaat prima, is geen probleem. Centerparcs is soepel is mijn ervaring, zoals het ook hoort. Wel moet je aangeven dat je de voucher die eerst aangeboden weigert, en je hoeft hier niet echt een reden voor op te geven. Wanneer het geld precies terug geboekt wordt is moeilijk gezien de drukte, maar een bevestiging per mail hoor je wel te krijgen ( na contact bv per whatsapp). Succes!
Oké dank je, heb je een app nummer toevallig van cp erowrheide kan echt niets vinden
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUWE CORONAMAATREGELEN BELGISCHE CENTER PARCS PARKEN

Nieuwste update: 22 december 2021 22:30u

De parken in België zijn geopend.

Als gevolg van de veiligheidsmaatregelen van de Belgische regering zoals aangekondigd in de persconferentie van woensdag 22 december 2021, zijn wij genoodzaakt om met ingang van zondag 26-12-2021 de volgende maatregelen te nemen in onze Belgische parken:

Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo is gesloten. De sauna en wellness faciliteiten blijven open.

Indoor speelwerelden zoals BALUBA, de Action Factory, Kids World en Discovery Bay zijn gesloten.

Binnenactiviteiten die niet sportief zijn, zoals GameTown en bowlen, zijn niet toegestaan.

Indoor sportactiviteiten zijn beschikbaar, maar publiek is niet toegestaan.

Buitenactiviteiten en evenementen die in een tent worden gehouden, zijn niet toegestaan.

Onze restaurants blijven open tot 23.00 uur met een maximum van 6 personen per tafel (met uitzondering van grotere huishoudens). Ook onze afhaalservice en bezorgservice blijven beschikbaar, zodat u ook in de cottage met uw gezin kunt blijven genieten van lekker eten en drinken.

De winkels en supermarkt zijn open, een gast kan met 1 andere persoon van uw reisgezelschap tegelijk boodschappen doen. Voor de actuele openingstijden kunt u kijken op de Center Parcs App.

Daarnaast gelden de volgende veiligheidsregels:

• Wij doen er alles aan om de veiligheid van onze medewerkers en gasten te waarborgen. Zo vragen wij al onze gasten en medewerkers om regelmatig 20 seconden de handen te wassen, te hoesten/niezen in de elleboog, papieren zakdoekjes te gebruiken, de 1,5 meter afstand te respecteren en het schudden van handen te vermijden.
• Alle volwassenen en kinderen vanaf 6 jaar verplicht zijn om een mondmasker te dragen in alle indoor faciliteiten.
• Alle gasten vanaf 16 jaar moeten een coronatoegangsbewijs* tonen bij het betreden van een restaurant en bar. Het dragen van een mondmasker is verplicht tenzij je aan de tafel zit. In Les Ardennes moet de gast een coronatoegangsbewijs* tonen bij het betreden van de Market Dome, Aqua Mundo en Action Factory.
• Controleer de Center Parcs-App voor de meest up-to-date informatie met betrekking tot ons productaanbod, of via onze website

* Een coronatoegangsbewijs is een QR code die aantoont dat je gevaccineerd bent, een herstelbewijs of een testbewijs hebt. Een negatieve test is 48 uur geldig. Indien nodig moeten gasten zich tijdens hun verblijf opnieuw laten testen. Er zijn geen testlocaties in de Belgische parken. Naast het coronatoegangsbewijs moet je je ook kunnen legitimeren.

Compensatie.

Center Parcs legt naar aanleiding van de nieuwe coronamaatregelen de focus op buitenactiviteiten. Dat zegt de uitbater van vakantieparken woensdag na afloop van het Overlegcomité. Daar werd beslist dat de subtropische zwembaden moeten sluiten tot minstens eind januari 2021.
Center Parcs belooft voldoende andere activiteiten aan zijn gasten en zal die ook compenseren voor de gemiste binnenactiviteiten. (Bron: Knack.be.)
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

denmy040 schreef: 22 dec 2021, 21:43 Help!
Wie weet er meer….
Je kan gewoon geld terug krijgen, heb ik gisteren ook zo geregeld
Chrisanique

Bericht door Chrisanique »

Wij zitten volgende week in de Kempervennen. Weet iemand of centerparcs het toestaat om te eten in de Vossemeren. We zijn van plan om een keer gebruik te maken van het buffet restaurant, maar ik weet niet of dit kan/mag als je op een ander park zit.

Christian
Highlander71

Bericht door Highlander71 »

Gewoon reserveren toch?
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

In normale omstandigheden kan dat ja maar met de huidige COVID-maatregelen durf ik daar eerlijk gezegd niet zomaar van uit gaan. Ik zou het park eens een whatsappje sturen voor de zekerheid.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

CALL CENTER GESLOTEN

1e kerstdag is het Call Center gesloten. 2e kerstdag staat Center Parcs u graag weer te woord.

Alle gasten die verblijven t/m 30 dec 2021 zijn geïnformeerd per e-mail.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Woensdagavond geannuleerd en vrijdag stond geld al op onze rekening. Zeer netjes van cp.

Groetjes Sandra
superkoei@gmail.com

Bericht door superkoei@gmail.com »

Heeft iemand al een bedrag gehoord wat er gecompenseerd gaat worden voor verblijven in de periode dat de Baluba en het zwembad gesloten zijn?

Wij hebben een reservering staan voor 3 januari in België. Vorig jaar zijn we een midweek in de kerstvakantie geweest toen uiteindelijk ook alles dicht ging en hebben we een redelijke compensatie gehad waardoor we uiteindelijk erg tevreden waren met ons verblijf ondanks dat alles dicht was, ook omdat we al met een aanbieding geboekt hadden. Nu gaan we naar een luxer park met bijbehorende prijs, en 100 km verder rijden voor ons. Omboeken naar iets dichterbij is eigenlijk geen optie omdat je dan de standaardprijs betaalt ipv aanbiedingsprijs. Ik ben dus wel benieuwd naar de compensatie die ze dit jaar bieden voor weekverblijven. Uiteraard gaan we morgen of overmorgen wel bellen, maar ik vind het handig om voor die tijd al bedacht te hebben wat we zelf willen.

Dat de horeca wel open is in België maakt voor ons, met 3 kleine kinderen, geen verschil, en niet-essentiële winkels gaan we ook sowieso geen gebruik van maken.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

superkoei@gmail.com schreef: 26 dec 2021, 14:50 Heeft iemand al een bedrag gehoord wat er gecompenseerd gaat worden voor verblijven in de periode dat de Baluba en het zwembad gesloten zijn?

Wij hebben een reservering staan voor 3 januari in België. Vorig jaar zijn we een midweek in de kerstvakantie geweest toen uiteindelijk ook alles dicht ging en hebben we een redelijke compensatie gehad waardoor we uiteindelijk erg tevreden waren met ons verblijf ondanks dat alles dicht was, ook omdat we al met een aanbieding geboekt hadden. Nu gaan we naar een luxer park met bijbehorende prijs, en 100 km verder rijden voor ons. Omboeken naar iets dichterbij is eigenlijk geen optie omdat je dan de standaardprijs betaalt ipv aanbiedingsprijs. Ik ben dus wel benieuwd naar de compensatie die ze dit jaar bieden voor weekverblijven. Uiteraard gaan we morgen of overmorgen wel bellen, maar ik vind het handig om voor die tijd al bedacht te hebben wat we zelf willen.

Dat de horeca wel open is in België maakt voor ons, met 3 kleine kinderen, geen verschil, en niet-essentiële winkels gaan we ook sowieso geen gebruik van maken.
Wij gaan vrijdag en ook nog niks gehoord. Had 3 boekingen op weken staan alvast 1 geannuleerd
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wat ik heb gehoord zou de compensatie €25,00 per persoon zijn voor een weekend/midweek
en €50,00 per persoon voor een week, uitgezonderd baby's.
djpeter

Bericht door djpeter »

Als je CenterParcs wil spreken om de boeking te annuleren dan kun je ze wel te pakken krijgen via het Belgiëse nummer 😊
Wij hebben een tegoed voucher was zo geregeld via BE
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wat fijn djpeter dat het snel geregeld was via BE!
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Nou hier dus noppes. Zonet gebeld halfu discussie met dame aan de lijn (nederlandse via het Belgische nr) die bij hoog en bij laag volhield dat de maatregelen in België tot 14/01 gelden volgens wat zij bevestigd kregen en dat er pas als er dan verlengd wordt, kostenloos geannuleerd kan worden.
Meermaals aangegeven mevrouw de maatregelen gelden in NEDERLAND tot 14/01, in België is het bevestigd tot 28/01 al minstens dus ja ik val met aankomstdatum 21/01 en daaronder en als ik zogenaamd op die 14/01, die niet klopt, moet wachten, zijn mijn 21 dagen voor aankomst verstreken en dan gaan jullie dat weer als excuus aangrijpen dus ik wil een oplossing.
Annuleren mocht niet, voucher ook niet, dus ik bel de komende dagen 100x terug als het moet maar ik ga NIET wachten op een onbestaande deadline en al helemaal niet tot die termijn van 21 dagen voor aankomst verstreken is en ze dat dan als reden gaan opgeven waarom ik niets meer kan aanpassen.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Ona1991 schreef: 27 dec 2021, 13:04 Nou hier dus noppes. Zonet gebeld halfu discussie met dame aan de lijn (nederlandse via het Belgische nr) die bij hoog en bij laag volhield dat de maatregelen in België tot 14/01 gelden volgens wat zij bevestigd kregen en dat er pas als er dan verlengd wordt, kostenloos geannuleerd kan worden.
Meermaals aangegeven mevrouw de maatregelen gelden in NEDERLAND tot 14/01, in België is het bevestigd tot 28/01 al minstens dus ja ik val met aankomstdatum 21/01 en daaronder en als ik zogenaamd op die 14/01, die niet klopt, moet wachten, zijn mijn 21 dagen voor aankomst verstreken en dan gaan jullie dat weer als excuus aangrijpen dus ik wil een oplossing.
Annuleren mocht niet, voucher ook niet, dus ik bel de komende dagen 100x terug als het moet maar ik ga NIET wachten op een onbestaande deadline en al helemaal niet tot die termijn van 21 dagen voor aankomst verstreken is en ze dat dan als reden gaan opgeven waarom ik niets meer kan aanpassen.
Heb net gebeld naar receptie kempervennen en zij hebben een voucher voor me geregeld voor mijn boeking van 10 januari erperheide.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Hier uiteindelijk ook geregeld geraakt door rechtstreeks met Erperheide contact op te nemen. Ze hebben de boeking geannuleerd en we krijgen via e-mail een voucher toegestuurd.

Ergens vind ik het schandalig dat de zogenaamde klantendienst/reserveringslijn niks voor je betekent onder het mom dat het zogenaamd allemaal niet kan, doe je dan de moeite om contact op te nemen met het park zelf kan er plots heel veel!
Dan denk ik hoeveel mensen zijn er wel niet die het erbij laten omdat ze niet weten dat ze het park ook rechtstreeks kunnen contacteren of die dan denken dat het verhaal van de reserveringslijn wel klopt.

Overigens heeft een vriendin van me vandaag ook gebeld, zelfde situatie, en kreeg ook een dame aan de lijn die maar niet wilde geloven dat de maatregelen wel degelijk tot 28/01/22 bevestigd zijn in België. Ook bij haar bleef ze maar koppig volhouden dat zij bevestiging hadden tot 14/01/22, zelfs na 10x proberen uitleggen dat het in België NIET tot 14/01 maar tot 28/01 was en dat het een Belgisch park betrof. Zij heeft het uiteindelijk ook rechtstreeks met Les Ardennes geregeld.
micnick

Bericht door micnick »

Ik volg even, specifiek voor park Hochsauerland.

Vorig jaar herfstvakantie zouden wij gaan, ging wegens Covid niet door. Na heel veel gedoe geld terug gekregen.
Nu hebben we maanden geleden geboekt voor komende voorjaarsvakantie, 18 februari, maar als de regels blijven zoals nu in Duitsland kunnen we niet gaan omdat onze zoon van 9 jaar, nog niet gevaccineerd is.
bianca

Bericht door bianca »

Ona1991 schreef: 27 dec 2021, 16:43 Hier uiteindelijk ook geregeld geraakt door rechtstreeks met Erperheide contact op te nemen. Ze hebben de boeking geannuleerd en we krijgen via e-mail een voucher toegestuurd.

Ergens vind ik het schandalig dat de zogenaamde klantendienst/reserveringslijn niks voor je betekent onder het mom dat het zogenaamd allemaal niet kan, doe je dan de moeite om contact op te nemen met het park zelf kan er plots heel veel!
Dan denk ik hoeveel mensen zijn er wel niet die het erbij laten omdat ze niet weten dat ze het park ook rechtstreeks kunnen contacteren of die dan denken dat het verhaal van de reserveringslijn wel klopt.

Klopt dit hebben wij ook meegemaakt. Via de Friendlijn kon niks en was het moeilijk om iets voor elkaar te krijgen, medewerker wist van niks en kon geen hulp vragen, hij werd zelf nog boos toen ik nog een keer de situatie uitlegde want ik had het al verteld. Dus de stoute schoenen aangetrokken en het park gebeld, situatie uitgelegd en geen probleem hoor, we kregen zelfs nog korting voor de moeite.

Overigens heeft een vriendin van me vandaag ook gebeld, zelfde situatie, en kreeg ook een dame aan de lijn die maar niet wilde geloven dat de maatregelen wel degelijk tot 28/01/22 bevestigd zijn in België. Ook bij haar bleef ze maar koppig volhouden dat zij bevestiging hadden tot 14/01/22, zelfs na 10x proberen uitleggen dat het in België NIET tot 14/01 maar tot 28/01 was en dat het een Belgisch park betrof. Zij heeft het uiteindelijk ook rechtstreeks met Les Ardennes geregeld.

Klopt dit hebben wij ook meegemaakt. Via de Friendlijn kon niks en was het moeilijk om iets voor elkaar te krijgen, medewerker wist van niks en kon geen hulp vragen, hij werd zelf nog boos toen ik nog een keer de situatie uitlegde want ik had het al verteld. Dus de stoute schoenen aangetrokken en het park gebeld, situatie uitgelegd en geen probleem hoor, we kregen zelfs nog korting voor de moeite.
jover

Bericht door jover »

Vanaf 15 januari is horeca in Frankrijk enkel nog toegankelijk voor gevaccineerden. Een negatieve test zal dan niet meer volstaan.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

micnick schreef: 27 dec 2021, 17:54 Ik volg even, specifiek voor park Hochsauerland.

Vorig jaar herfstvakantie zouden wij gaan, ging wegens Covid niet door. Na heel veel gedoe geld terug gekregen.
Nu hebben we maanden geleden geboekt voor komende voorjaarsvakantie, 18 februari, maar als de regels blijven zoals nu in Duitsland kunnen we niet gaan omdat onze zoon van 9 jaar, nog niet gevaccineerd is.

Update Park Hochsauerland.

"2G" bij aankomst, voor toegang tot indoor faciliteiten en tot buitengedeeltes van restaurants en buitenactiviteiten.

Alle activiteiten en faciliteiten zijn open. De Aqua Mundo en de Spa zijn open met beperkte capaciteit (max. 50%).

"2Gplus" voor toegang tot alle indoor faciliteiten zoals de Market Dome, de Aqua Mundo en Spa.

Bezetting per cottage: vanaf 28 december 2021 maximaal 10 personen per cottage, exclusief kinderen tot en met 14 jaar.

Uitzonderingen 2G:

Kinderen tot en met 15 jaar, hoeven ook geen bewijs van testen te hebben. (Opmerking: vanaf 27 dec. 2021 tot en met 09 jan 2022 moeten de kinderen bij aankomst ter plaatse een negatieve antigeensneltest (geldigheidsduur 24 uur) kunnen voorleggen)

Personen die niet gevaccineerd kunnen worden, met een medische verklaring + negatieve antigeen sneltest (niet ouder dan 24 uur).
micnick

Bericht door micnick »

Maar betekend nog wel dat ongevaccineerde kinderen in quarantaine moeten? Vindt het niet duidelijk.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi micnick,

Dat klopt.

Dit schrijft Center Parcs Hochsauerland: Kinderen onder de 12 jaar uit hoog risicogebieden die niet gevaccineerd en/of hersteld zijn, moeten 5 dagen in quarantaine.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Het is geen hogere wiskunde.

Voor ALLE Duitse parken geldt:

93E52DC5-808F-4A85-AA8A-D62E0826BF53.jpeg

Daarbovenop geldt voor HochSauerland.

F2392C51-E75E-47A3-B8A8-9AA8CC160966.jpeg

Dus gewoon in quarantaine.

Zie ook www.wijsopreis.nl. Staat er allemaal in

Ik blijf mij overigens verbazen over enkelen alhier.

We zitten sinds februari 2020 in deze situatie in de wereld. Los van of je Wappie bent of niet, wiens schuld het is etc etc is 1 ding wat de boventoon voert in het geheel van Corona en dat is onzekerheid. Onzekerheid over het virus, maar ook onzekerheid over de (beslissingen) van de overheden. Terecht of niet, er worden keuzes gemaakt die ons allemaal raken, en dat duurt nog wel een tijdje voort, we zijn hier echt nog niet vanaf.

Ik heb het reeds eerder gemeld, maar een ieder die een reis boekt naar CenterParcs is op de hoogte van de omstandigheden waar de wereld in verkeerd en neemt daarbij bewust het risico om toch op reis te gaan. Als je dan ook nog kiest om de grens over te gaan, neem je daarbij zelf, doelbewust, nog eens een extra risico. Een risico die je CenterParcs niet aan kan rekenen, enkel jezelf. Ook tijdens het boekingsproces wordt je, zie mijn eerdere bericht, daar op gewezen dat de dienstverlening een momentopname is en kan wijzigen obv nieuwe maatregelen. Met andere woorden, je neemt doelbewust een risico als je een reis boekt en doelbewust een dubbel risico als je die reis ook nog eens een bestemming over de grens is.

Om die reden heeft CP wat flexibele boekingsvoorwaarden in het leven geroepen, en die bestaan er heel zwart wit uit dat je jouw reis tot 21 dagen voor vertrek mag wijzigen zonder wijzigingskosten (ad 50 eur) te betalen. Wordt de nieuwe reis duurder, dan betaal je bij, wordt de nieuwe reis goedkoper, dan krijg je het verschil terug. Uiteraard gelden daarbij de prijzen zoals bekend waren op het moment van boeking, niet op het moment van nu. Je kan dus niet opeens gebruik gaan maken van Last Minute prijzen, die golden immers op het moment van boeking niet. Daarnaast mag je nog wijzigen tot 1 dag voor vertrek als er opeens extra inreisbeperkingen gelden, zoals verplichte quarantaines etc.

Als CP faciliteiten sluit tijdens jouw verblijf of binnen 21 dagen voor jouw verblijf in de periode dat je ergens verblijft, heb je recht op een gedeeltelijke terugbetaling van de boekingssom. Dit is geen vast percentage bij CP, omdat een groot gedeelte van de cottage prijs bepaalt wordt door de opslag van het type cottage wat je boekt. Als je in een comfort verblijft, ondervind je namelijk net zoveel hinder van een gesloten zwembad als dat je in een VIP Exclusive verblijft. Om die reden compenseert CP op basis van het aantal personen en het aantal nachten wat je verblijft, en niet op basis van de kale huurpijs van de cottage. Dan zouden VIP-pers meer terugkrijgen dan comfort-ers, terwijl ze allebei hetzelfde mislopen tijdens het verblijf. Hoe hoog de compensatie zou moeten zijn en wat redelijk is, daar kun je het over hebben, dis discussie wil ik hier niet openen, maar dat moet wel voor iedereen gelijk zijn. Onthoudt daarbij dat Corona sommige mensen meer kost dan een paar (of meer) euro's, sommigen raken hun baan, hun bedrijf of zelfs hun naasten kwijt.

In de flexibele voorwaarden staat NIETS over kosteloos kunnen annuleren. Dat recht heb je dus niet volgens de boekingsvoorwaarden waaronder je hebt geboekt en akkoord hebt gegeven ten tijde van boeking. Je hebt recht op financiële tegemoetkoming bij gesloten faciliteiten, maar geen recht tot kosteloos annuleren. Dat CP je die mogelijkheid wel bied moet dus ook gezien worden als een geste naar de gast toe. Mede om die reden zal annuleren wat verder in de tijd wat lastiger gaan als dat je annuleert voor een verblijf wat volgende week aanvangt. Om die reden biedt CP de mogelijkheid aan om kosteloos om te boeken naar een andere periode. Dat kan CP je niet verbieden als je verblijf 21 dagen of verder start. Annuleren en volledige terugbetaling zijn ze derhalve NIET verplicht waarbij slechts een gedeelte van de faciliteiten gesloten is. Daarin volstaat het bieden van de mogelijkheid tot omboeken of financiële compensatie als je toch wel gaat. Je kan dus volledig willen annuleren en je geld terug eisen als bv enkel het zwembad dicht is, maar kijkend naar de voorwaarden heb je daar GEEN recht op. Daarvoor moet er wel iets meer gebeuren dan alleen een gesloten zwembad en indoorspeelwereld. ALs er meer faciliteiten dichtgaan, heb je dat recht uiteraard wel...

Om die reden kunnen gasten welke in Nederlandse parken verblijven momenteel kiezen uit:
Evengoed heengaan en compensatie per persoon (mits de boeking gemaakt is voordat maatregelen bekend werden)
Omboeken kosteloos (voorwaarden meer/minder prijs zie boven)
Annuleren en voucher/geld terug

Voor de Belgische parken ligt dit iets anders, aangezien daar momenteel enkel de indoorspeelwerelden en zwembaden gesloten zijn. Horeca, winkels etc zijn wel gewoon geopend en diverse activiteiten vinden wel gewoon doorgang. Dit is anders dan momenteel in Nederland. Kosteloos annuleren wordt daar momenteel niet standaard als optie geboden voor verblijven. Daar heb je volgens de boekingsvoorwaarden geen recht op en die geste geven ze nog niet. Wil je dat toch, dan ben je afhankelijk van de medewerker die je treft. In de praktijk krijg je op de parken iets meer geregeld dan met het klantencentrum, maar nogmaals, je hebt geen recht op annuleren en geld terug/vouchers, enkel op omboeken en/of compensatie. Alles wat je meer krijgt is meegenomen. Wordt dus vooral niet boos op de medewerker als die optie niet wordt geboden, je kan namelijk gewoon omboeken nog volgens de voorwaarden ten tijde van je boeking. Slechts Enkele gesloten faciliteiten zijn geen reden tot volledige annulering.

Als laatste wil ik nog even aanhalen dat sommigen het lang vinden duren voordat de CP website wordt aangepast na een PersCo. Dit klopt. ALs een PersCo in de avond rond 1900 uur is, moeten de maatregelen daarna nog door het veiligheidsberaad vertaald worden naar het beleid voor de parken. Hierover vind altijd overleg plaats na de PersCo met het overkoepelend orgaan, in dit geval Hiswa-Recron. Als dat rond is wordt het gedeeld met de aangesloten ketens (Zoals CenterParcs) en die vertalen het door naar de klant. Hier gaat simpelweg tijd overheen. Dit komt mede omdat sommige zaken wat verdere toelichting wensen. Is bowlen een sport, is een zwembad een doorstroomlocatie etc etc. Dit verschilt nogal eens per PersCo en dient eerst helder te zijn alvorens er wordt gecommuniceerd met de klant.

Over de bereikbaarheid per telefoon, per park zon 300 boekingen per wisseldag , dus 600 boekingen per week per park. Maal 9 parken is ruim 5000 boekingen... Als die allemaal de volgende morgen gaan bellen dan snap je wel wat er gebeurd in zon klantcontactcentrum.....

Ikzelf heb pas een week na de PersCo contact gezocht met CP en met het park zelf, mijn beide verblijven komende januari zijn zonder problemen door hen geannuleerd. Blijf asjeblieft gewoon vriendelijk aan de telefoon en kijk naar de voorwaarden die je hebt gehad tijdens jouw bewuste boeking. Bij slechts een klein gedeelte gesloten faciliteiten is het aanbieden van compleet annuleren simpelweg niet verplicht, als je ook de optie tot kosteloos omboeken aanbied. De medewerker aan de andere kant van de lijn heeft GEEN schuld aan de maatregelen, is NIET verantwoordelijk voor het beleid van CP of de overheid en NIET verantwoordelijk voor de bewust door jouw gemaakte boeking in onzekere tijden. Reken hem/haar dat dan ook vooral niet aan, blijf beleefd en netjes, zij passen enkel de voorwaarden toe. En maken voor Nederlandse verblijven daar al een uitzondering op. Wordt dus niet boos als ze jouw specifieke eisen niet inwilligen, die eisen zijn in sommige gevallen zoals hierboven uitgelegd ook niet terecht en stroken niet met de voorwaarden. Het omboeken is in dat geval een passende oplossing die probleemloos geboden wordt.

#Stay Safe
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

(Ps. Ik lees nog steeds mee zoals jullie zien, maar zal amper tot niet meer aktief reageren)
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
IngridW

Bericht door IngridW »

Hallo net de mail van Centerparcs gehad dat er een refund komt van 25 euro pp als je nu aankomt op het park ivm sluiting van de faciliteiten
Ik ga zelf naar Limburgse Peel van 30 december tot 3 januari.Dit ivm evt. vuurwerk hier al is er een vuurwerkverbod.Fijne oud en nieuw voor de hond.Toch leuk dat ze dit doen.Top
EL Salvador

Bericht door EL Salvador »

Komende vrijdag hebben wij een lang weekend, met z'n tweeën, geboekt op CP Erperheide.

Helaas heeft mijn partner corona opgelopen. Inmiddels klachtenvrij, en als we morgen beide negatief testen morgen kunnen we gewoon gaan. Echter, als mijn partner nog (of ikzelf) positief test dan kunnen wij uiteraard niet gaan. Hoe is het beleid dan van een boeking in Belgie?

Is een (aantoonbare) coronabesmetting een reden voor een kosteloze annulering, al dan niet in de vorm van een voucher? Ik vind dit niet helder terug op de daarvoor aangewezen pagina op de centerparcs site.
sporthuiscentrum

EL Salvador schreef: 29 dec 2021, 11:18 Komende vrijdag hebben wij een lang weekend, met z'n tweeën, geboekt op CP Erperheide.

Helaas heeft mijn partner corona opgelopen. Inmiddels klachtenvrij, en als we morgen beide negatief testen morgen kunnen we gewoon gaan. Echter, als mijn partner nog (of ikzelf) positief test dan kunnen wij uiteraard niet gaan. Hoe is het beleid dan van een boeking in Belgie?

Is een (aantoonbare) coronabesmetting een reden voor een kosteloze annulering, al dan niet in de vorm van een voucher? Ik vind dit niet helder terug op de daarvoor aangewezen pagina op de centerparcs site.
Je zult je annuleringsverzekering moeten checken. De meeste excluden COVID overigens. Dus waarschijnlijk is het jammer maar helaas. Misschien kun je iemand anders er blij mee maken.
EL Salvador

sporthuiscentrum schreef: 29 dec 2021, 11:31
Je zult je annuleringsverzekering moeten checken. De meeste excluden COVID overigens. Dus waarschijnlijk is het jammer maar helaas. Misschien kun je iemand anders er blij mee maken.
Bedankt voor je uitleg, ik vermoede al zoiets. Kun je eenvoudig een boeking van naam veranderen? Iemand in de familie wil waarschijnlijk ons weekendje overnemen.
superkoei@gmail.com

We hebben bericht van CP gekregen. We krijgen €30 X 5 = €150 terug, voor een week. Terwijl je alleen baantjes kunt zwemmen en verder alles dicht is.

Ter vergelijking, vorig jaar boekten we een verkorte midweek (ma-do) en kregen we €120 terug dus ik vind dit eigenlijk belachelijk. Voor de helft van wat ik nu totaal betaal boek ik elders een ruimer huisje zonder faciliteiten op het park, een stuk dichterbij en op een gunstigere datum…
evdv28

Bericht door evdv28 »

Wij hadden een 2 persoons VIP bungalow geboekt van 20 tm 25 januari 2022 CP Erperheide.

Door de corona beperkingen van nagenoeg geen zwembad open en een stuk minder faciliteiten binnen hebben wij gevraagd via de app of wij onze boeking konden annuleren en dat hebben ze zonder problemen gedaan.
Wij krijgen ons geld terug binnen 3 weken.

Kan niet anders zeggen dan keurig opgelost CP Erperheide!
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Stel, je krijgt een voucher voor een boeking die niet door kan gaan vanwege Corona. Moet je deze dan in z’n geheel aan 1 nieuwe boeking opmaken of zou je er twee losse boekingen mee kunnen betalen? En zo ja, hoe lang blijft zo’n voucher geldig?
superkoei@gmail.com

evdv28 schreef: 29 dec 2021, 12:41 Wij hadden een 2 persoons VIP bungalow geboekt van 20 tm 25 januari 2022 CP Erperheide.

Door de corona beperkingen van nagenoeg geen zwembad open en een stuk minder faciliteiten binnen hebben wij gevraagd via de app of wij onze boeking konden annuleren en dat hebben ze zonder problemen gedaan.
Wij krijgen ons geld terug binnen 3 weken.

Kan niet anders zeggen dan keurig opgelost CP Erperheide!
Via welke app heb je dat gedaan?

Telefonisch wordt er gewoon opgehangen :o
evdv28

Bericht door evdv28 »

WhatsApp 0032470891138
superkoei@gmail.com

Ik heb ondertussen via Facebook telefonisch contact gehad. Wij hebben ons verblijf geannuleerd en we gaan even bedenken wanneer we alsnog gaan!
EL Salvador

Als je nu kiest voor een voucher, kun je die dan voor elke aanbieding gebruiken? (bijv. vroegboek korting, black friday, etc..) of is het op wat voor wijze dan ook beperkt?
sporthuiscentrum

EL Salvador schreef: 29 dec 2021, 13:30 Als je nu kiest voor een voucher, kun je die dan voor elke aanbieding gebruiken? (bijv. vroegboek korting, black friday, etc..) of is het op wat voor wijze dan ook beperkt?
Dat lijkt me wel. Maar je kunt ook gewoon geld terug vragen. Snap niet waarom je een voucher zou accepteren.
Plaats reactie