Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19
Plaats reactie
djpeter

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door djpeter »

Veel mensen hebben pas van de week geboekt, dan kun je je toch beroepen op wettelijke bedenktijd van 14 dagen ?
Pierre

Bericht door Pierre »

Ik zit sinds afgelopen vrijdag voor een week op Het Meerdal.
Zaterdag gelukkig nog tot 17 uur kunnen zwemmen, waren dus één van de laatste in het kruidenbad dat helaas weg gaat.

Ben net even bij de receptie geweest en daar werd mij verteld dat de 15 euro voor dit weekend geld. Voor de aankomende midweek krijgen wij dat nogmaals. Voor een week betekent dat dus 30 euro pp compensatie (tot max 25% van de reissom).
DvG75

Bericht door DvG75 »

Tot op heden nog geen contact kunnen maken met cp. Wij hadden in eerste instantie willen om boeken naar ander park (belgie). Zal wel vol zitten Maar krijgen geen contact !!

Als er geen plek is dan gaan we maar proberen te annuleren. We hebben de volle verz er bij genomen en zijn friends. Hopen dat er snel contact is
Lucifertje

Bericht door Lucifertje »

Na 1 uur en 40 minuten in de wacht te hebben gestaan hebben wij netjes kunnen omboeken naar de zomervakantie! Wij zouden anders de 31e gaan!
sporthuiscentrum

Bericht door sporthuiscentrum »

djpeter schreef: 19 dec 2021, 14:58 Veel mensen hebben pas van de week geboekt, dan kun je je toch beroepen op wettelijke bedenktijd van 14 dagen ?
Nee, dat is nvt bij vakanties.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Niels,

Ontzettend bedankt voor de verhelderende informatie :D.

Voor jou ook fijne kerstdagen en een goed 2022!

ALLE INFORMATIE OP EEN RIJTJE

B767-300ER schreef: 19 dec 2021, 14:05 Ik had me voorgenomen om hier niet meer te reageren, maar ik zie zoveel onjuistheden voorbij komen wat zoveel onrust teweeg brengt bij beoaalde mensen dat ik toch mijn inside informatie hier deel.

Allereerst wil ik zeggen dat ik mij geheel aansluit bij het bericht van Jover:
jover schreef: 19 dec 2021, 08:55 mensen, mensen, even geduld aub. De aankondiging was gisteravond om 19u op een zaterdagavond, we zijn nog maar één weekendnacht verder. Geef ze toch wat tijd om alles uit te zoeken en te organiseren.

Met gelijkaardige situaties de voorbije 2 jaren is CP correct geweest met flexibele omboekingen of een mooie financiele tegemoetkoming, zoals beschreven staat in vroegere posts van dit draadje.
Daarnaast is het van belang om je te realiseren, dat jouw boeking is gemaakt ten tijde de corona pandemie al heerste. Je wist ten tijde van boeking dat het er andere maatregelen zouden kunnen komen. Sterker nog, je werd er tijdens boeking zelfs op gewezen. Desalniettemin kies je ervoor on te boeken en ben je je bewust van de gevolgen die het zou kunnen hebben. Je had er rekening mee kunnen houden dat dit zou kunnen gebeuren.

De verantwoording van de beslissing van de overheid daarom geheel bij CenterParcs neerleggen als consument is mijns inziens niet terecht. Ook jijzelf hebt een risico genomen tijdens boeking, daar ben je tijdens het boeken ook van bewust én wordt je op gewezen door CP tijdens de boeking. Zie de melding hier.

77710046-5854-4591-8E63-F8DECE2C1727.jpeg

Naar mijn idee hoeft dan ook niet alleen CP op te draaien voor de schade. Wel kunnen ze flexibel zijn in omboekingen of annuleren. Dat blijken ze ook te zijn, zie verderop.

Dat de compensatie volgens sommigen niet in verhouding staat tot de betaalde prijs, kan ik wel verklaren. Bij Premium en VIP cottages beslaat een groot gedeelte van de boekingssom de opslag voor het luxer type huisje. Als een comfort 300 kost en een VIP 900, dan is die opslag 600 euro. Beide krijgen dezelfde voorzieningen buiten de cottage en dus de zelfde compensatie. Procentueel kan dat dan dus enorm uit elkaar lopen. 4000 euro zag ik voorbij komen, dat is vast geen comfort cottage op 4 birdie park. ;)

Het vergelijken met de normale zwembadprijs gaat ook niet op.
Bij een jaarkaart voor een normaal zwembad betaal je ook niet 365x de dagrpijs. De dagprijs is altijd kunstmatig hoog. Zo ook met de zwemkaartjes voor CP.

Het volgende is intern besproken:

- De compensatie bedraagt 15 eur per persoon per weekend/midweek en 30 euro per week.
- Wil je omboeken, dan kan dat kosteloos. Dat betekend dat de handeling gratis is. Een eventuele meer of minderprijs van de cottage betaal je of bij (bij meerprijs), of krijg je terug in de vorm van een voucher of jouw geld terug (bij minderprijs). Er worden geen omboekingskosten gerekend. Omboeken kan ook binnen de 21 dagen voor aankomst.
- Wil je annuleren, dan kan dat ook. Kosteloos. Je krijgt dan of een voucher (3 jaar geldig) of je geld terug.

De volgende volgorde is het personeel opgedragen
1) Aansturen op Compensatie, zodat de gast alsnog komt
2) Aansturen op Omboeken
3) Aansturen op Annuleren

Bij punt 2 en 3 is personeel opgedragen terugbetalingen eerst via vouchers te willen doen en daarna pas als contant geld.

Momenteel werkt het het soms snelste door rechtstreeks contact op te nemen met het park. Wel wordt geadviseerd dat als je niet aankomende maandag vertrekt, te wachten met bellen tot een later moment om de mensen die aankomende maandag gaan voor te laten. Voor wat het waard is ;)

Nee, ik werk niet bij CP.
Nee, ik kom ook niet terug hier, dit is even mijn enige bericht om aan te duiden hoe de situatie in elkaar zit, om daarmee een hoop onrust bij mensen weg te nemen bij enkelen hier die ik heel hoog heb zitten.

Mensen. Tel even tot 10 ;).
Blijf rustig en beleefd, dan bereik je het meeste. De capaciteit van je telefooncentrale opschroeven regel je niet met een paar uur. Dat kost tijd. Geef CenterParcs, maar ook andere bedrijven, deze tijd. Blijf altijd rustig en beleefd(!!) ook het CP personeel heeft hier niet om gevraagd. Ze zijn echt heel coulant in omboeken en annuleren, maak daar gebruik van. Indien je morgen niet vertrekt, bel dan later!

Fijne kerstdagen iedereen en al het goeds voor 2022

Edit Mariëtte: Op verzoek van B767-300ER de compensatie aangepast.
Joojoo

Bericht door Joojoo »

Nou ik heb even gekeken naar dat omboeken.... Wij gaan voorjaarsvakantie een week hh in nieuwe premium 8pers. Als ik die omboek naar herfstvakantie moet ik 600 euro meer betalen! :shock:

Dus ik heb nog even de tijd dus bel volgende week wel even als t wat rustiger op de lijn is maar dit is echt niet normaal meer zo'n verschil. Iets bijbetalen snap ik maar dit is niet te verklaren vind ik. We wachten t af maar denk niet dat er iets aan veranderd.
Himera

Bericht door Himera »

Vandaag keurig geholpen om om te boeken. Duurde wel 2 uur maar door een zeer vriendelijke medewerker goed geholpen en hopelijk kunnen we alsnog genieten. Ondanks dat ik lang heb moeten wachten ook chapeau aan CP omdat ze in deze tijd toch veel proberen te regelen voor al die mensen die toch nog even weg willen in deze hectische en gekke tijd. Succes allemaal :D
Beedeewee

Bericht door Beedeewee »

Himera schreef: 19 dec 2021, 20:31 Vandaag keurig geholpen om om te boeken. Duurde wel 2 uur maar door een zeer vriendelijke medewerker goed geholpen en hopelijk kunnen we alsnog genieten. Ondanks dat ik lang heb moeten wachten ook chapeau aan CP omdat ze in deze tijd toch veel proberen te regelen voor al die mensen die toch nog even weg willen in deze hectische en gekke tijd. Succes allemaal :D
Via de telefoon? Of receptie?
Alex NL

Bericht door Alex NL »

Ik vind de reactie van B767-300ER echt veel te kort door de bocht. Niemand wist dat er een lockdown aankwam. Wij hebben juist lang gewacht met boeken. Hebben contact gezocht met Centerparcs met de vraag hoe het zat met de omboekgarantie, omdat we niet naar een huisje zonder voorzieningen wilden. Op hun advies de persconferentie van 26 november nog afgewacht en daarna geboekt (door dat wachten was de prijs al wel weer twee tientjes hoger, maar ach).

Nu zitten we sinds vrijdag hier in een park (Meerdal) waar we inmiddels niets meer aan hebben. We kwamen hier voor twee redenen: bezoeken van wat dierentuinen in de regio, en Aqua Mundo. Beide kan nu niet meer. Aan de dierentuinen kan Center Parcs niets doen, maar sluiting Aqua Mundo is toch echt een minder voorzieningenaanbod. En daar moet je volgens de Europese consumentenregels als vakantiepark een redelijke vergoeding voor betalen.

Die 15 euro per persoon is een lachertje (overigens erg asociaal dat die brief 's ochtends vroeg met hard gebonk op de deur bezorgd moest worden).
De rekenvoorbeelden zijn voor vier personen, dan lijkt het blijkbaar nog wat, maar buiten de schoolvakantie zijn er nauwelijks mensen met vier personen. Wij krijgen dus maar drie tientjes terug op de kostprijs van 402,52. Een schijntje. Vooral omdat een los kaartje Aqua Mundo 16 euro p.p. per dag kost (dan vindt Center Parcs de voorziening blijkbaar wel veel geld waard).

Nu zitten we in een huisje waar we niets meer te zoeken hebben. Ik kwam voor de voorzieningen, niet om continu in een huisje te zitten dat minder aantrekkelijk is dan mijn eigen huis (zo VIP is dat huisje echt niet: slecht zittende bank; krap tweepersoonsbed/twijfelaartje met hoge kastjes ertegenaan die niet opzij kunnen waardoor je je in je slaap steeds stoot; slecht geïsoleerd/ enkel glas dus koud; kleine krappe keuken; weinig keukengerei; tv met beeld dat steeds wazig wordt). Ik zou dus liever per direct vertrekken nu het hier meer een straf dan een genot geworden is, maar we krijgen bij de klantenservice niemand te pakken.

Voor mij geen Center Parcs meer.
Beedeewee

Bericht door Beedeewee »

Alex NL schreef: 20 dec 2021, 02:55 Ik vind de reactie van B767-300ER echt veel te kort door de bocht. Niemand wist dat er een lockdown aankwam. Wij hebben juist lang gewacht met boeken. Hebben contact gezocht met Centerparcs met de vraag hoe het zat met de omboekgarantie, omdat we niet naar een huisje zonder voorzieningen wilden. Op hun advies de persconferentie van 26 november nog afgewacht en daarna geboekt (door dat wachten was de prijs al wel weer twee tientjes hoger, maar ach).

Nu zitten we sinds vrijdag hier in een park (Meerdal) waar we inmiddels niets meer aan hebben. We kwamen hier voor twee redenen: bezoeken van wat dierentuinen in de regio, en Aqua Mundo. Beide kan nu niet meer. Aan de dierentuinen kan Center Parcs niets doen, maar sluiting Aqua Mundo is toch echt een minder voorzieningenaanbod. En daar moet je volgens de Europese consumentenregels als vakantiepark een redelijke vergoeding voor betalen.

Die 15 euro per persoon is een lachertje (overigens erg asociaal dat die brief 's ochtends vroeg met hard gebonk op de deur bezorgd moest worden).
De rekenvoorbeelden zijn voor vier personen, dan lijkt het blijkbaar nog wat, maar buiten de schoolvakantie zijn er nauwelijks mensen met vier personen. Wij krijgen dus maar drie tientjes terug op de kostprijs van 402,52. Een schijntje. Vooral omdat een los kaartje Aqua Mundo 16 euro p.p. per dag kost (dan vindt Center Parcs de voorziening blijkbaar wel veel geld waard).

Nu zitten we in een huisje waar we niets meer te zoeken hebben. Ik kwam voor de voorzieningen, niet om continu in een huisje te zitten dat minder aantrekkelijk is dan mijn eigen huis (zo VIP is dat huisje echt niet: slecht zittende bank; krap tweepersoonsbed/twijfelaartje met hoge kastjes ertegenaan die niet opzij kunnen waardoor je je in je slaap steeds stoot; slecht geïsoleerd/ enkel glas dus koud; kleine krappe keuken; weinig keukengerei; tv met beeld dat steeds wazig wordt). Ik zou dus liever per direct vertrekken nu het hier meer een straf dan een genot geworden is, maar we krijgen bij de klantenservice niemand te pakken.

Voor mij geen Center Parcs meer.
Spijker op z’n kop.

Wij zitten in bijna dezelfde situatie. Alleen dan met kinderen. Wij gaan vandaag naar huis. Klantenservice niet te pakken gehad. Ongeveer 50x gebeld. We gaan vandaag weer proberen contact te krijgen. Hopelijk kunnen we een andere datum een keer terugkomen.
Groetjes vanuit de Eemhof.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Beedeewee schreef: 20 dec 2021, 07:48 Wij gaan vandaag naar huis. Klantenservice niet te pakken gehad. Ongeveer 50x gebeld. We gaan vandaag weer proberen contact te krijgen. Hopelijk kunnen we een andere datum een keer terugkomen.
Groetjes vanuit de Eemhof.

Hoi Beedeewee,

Kunnen ze bij de receptie van De Eemhof niks voor je betekenen?

Zou je het ons nog willen laten weten?
fluttertje

Bericht door fluttertje »

Hi beedeewee,

Wij zitten in precies dezelfde situatie als jullie, ook vrijdag aangekomen op de eemhof met 2 kinderen. Hoe zit het met de vergoeding nu jullie vandaag weggaan? Ik heb het gisteren gevraagd bij de receptie maar daar gaven ze geen antwoord op, ik kon een formulier invullen en dan zou ik gebeld worden om dat door te spreken. Ik wil weten hoeveel geld ik terug krijg als ik nu naar huis ga. En moeten jullie dan vandaag voor 10 uur eruit of maakt dat dan niet uit?
Alex NL

Bericht door Alex NL »

fluttertje schreef: 20 dec 2021, 09:24 Hi beedeewee,

Wij zitten in precies dezelfde situatie als jullie, ook vrijdag aangekomen op de eemhof met 2 kinderen. Hoe zit het met de vergoeding nu jullie vandaag weggaan? Ik heb het gisteren gevraagd bij de receptie maar daar gaven ze geen antwoord op, ik kon een formulier invullen en dan zou ik gebeld worden om dat door te spreken. Ik wil weten hoeveel geld ik terug krijg als ik nu naar huis ga. En moeten jullie dan vandaag voor 10 uur eruit of maakt dat dan niet uit?
Wij pakken nu ook in, en gaan weg.
De druppel was wel - na weer slecht slapen - dat er 's ochtends voor 9 uur mensen met bladblazers op je terras staan, en een trekker.
djpeter

Bericht door djpeter »

Is er ook een mail adres waar je CenterParcs op kan mailen ??
Kunnen ze er later op terug komen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi djpeter,

Het mailadres van Center Parcs is al een tijdje niet bereikbaar, wel kun je via deze link een formulier invullen.
https://contactariane.com/?l=nl
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Alex NL schreef: 20 dec 2021, 09:46 Wij pakken nu ook in, en gaan weg.
De druppel was wel - na weer slecht slapen - dat er 's ochtends voor 9 uur mensen met bladblazers op je terras staan, en een trekker.

Hoi Alex NL,

Ongelofelijk dat ze bij cottages die bezet zijn al zo vroeg beginnen met bladblazers, die dingen maken zo'n hoop herrie en dan ook
nog trekkers bij de cottage, ik snap dat echt niet.

Wat ik begrijp ben je nu ook op De Eemhof? Zou je ons nog willen laten weten hoe het is afgelopen?
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Ik probeer altijd positief te blijven en cp kan er ook weinig aan doen. Nu dachten we een oplossing te hebben voor het zwemmen nml. Vanuit kempervennen zwemmen bij vossemeren, hiervoor gebeld naar vossemeren en dit mag nu niet want dan wordt het te druk maar als we kaartjes kopen , 25 euro per stuk, mogen we wel komen.

Echt schandalig!
Beedeewee

Bericht door Beedeewee »

Bij de receptie konden ze qua vergoeding niks betekenen. Wel aangegeven daar dat we vandaag weg zijn gegaan. Wij zijn nu thuis en op het moment van typen sta ik nu in de wacht met het hoofdkantoor van centerparcs. Ik zal het laten weten hoe dit afloopt.
Wij hadden wel een annuleringsverzekering. Misschien dat dat iets helpt nog.
Wordt vervolgd…
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Wij gaan ook het geld terug vragen, en ga ervan uit dat dat soepel gaat want ze zullen wel moeten. Wil geen voucher of omboekingsgedoe gewoon handen vrij en ergens anders boeken. 15,- per persoon, wat denken ze nu zelf???
Beedeewee

Bericht door Beedeewee »

Voor degenen die het park verlaten, vraag een vertrek code aan bij de receptie, dan weet men dat je daadwerkelijk vertrokken bent. Dit hadden wij niet gedaan, en daar moet ik nu telefonisch nog achteraan.
Wel een vriendelijke mevrouw gesproken. Deze gaf al aan dat de vergoeding wordt geregeld, alleen dat het gekkenhuis is. Alles duurt wat langer dan normaal.
Succes allemaal!
Nele Van Eeghem

Bericht door Nele Van Eeghem »

Je boekt een verblijf bij Center Parcs Belgium voor de kostprijs van €1400 (€1800 - vroegboekkorting) locatie mag je wijzigen indien overheid beperkingen oplegt. Nederland is in lockdown dus Centerparcs Kempervennen alles dicht! Geen probleem denk je dan ik kan locatie wijzigen... ik zie voor €1600 een plaats in Centerparcs Lac D'ailette =€200 opleg zou je denken! NOT!! Wijzigingen zijn aan volle pot te betalen. Die prijs is enkel voor jouw eerste boeking geldig via internet mevrouw!! En mijn korting dan? SCHANDALIG CENTERPARCS ECHT SCHANDALIG! Telefonisch dus ook niet te bereiken 😬 wat gaan jullie hieraan doen?? Ondertussen is de last minute van Lac d'ailette al opgetrokken naar €1800!
sporthuiscentrum

Je kunt toch een voucher vragen twv 1400 en dan zelf wat nieuws boeken? Of denk ik te simpel?
Stefan

Bericht door Stefan »

Was dat maar zo wachten op voucher duurt wel 6-8 weken is mijn ervaring
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Nele Van Eeghem schreef: 20 dec 2021, 13:14 Je boekt een verblijf bij Center Parcs Belgium voor de kostprijs van €1400 (€1800 - vroegboekkorting) locatie mag je wijzigen indien overheid beperkingen oplegt. Nederland is in lockdown dus Centerparcs Kempervennen alles dicht! Geen probleem denk je dan ik kan locatie wijzigen... ik zie voor €1600 een plaats in Centerparcs Lac D'ailette =€200 opleg zou je denken! NOT!! Wijzigingen zijn aan volle pot te betalen. Die prijs is enkel voor jouw eerste boeking geldig via internet mevrouw!! En mijn korting dan? SCHANDALIG CENTERPARCS ECHT SCHANDALIG! Telefonisch dus ook niet te bereiken 😬 wat gaan jullie hieraan doen?? Ondertussen is de last minute van Lac d'ailette al opgetrokken naar €1800!
Je kunt toch gewoon je geld terugvragen en opnieuw boeken?
Alex NL

Bericht door Alex NL »

Mariëtte schreef: 20 dec 2021, 11:19
Hoi Alex NL,

Ongelofelijk dat ze bij cottages die bezet zijn al zo vroeg beginnen met bladblazers, die dingen maken zo'n hoop herrie en dan ook

Wat ik begrijp ben je nu ook op De Eemhof? Zou je ons nog willen laten weten hoe het is afgelopen?
Hoi Mariëtte,

Nee, wij zaten in Meerdal. Inderdaad heel bizar om het bladblazers in de weer te gaan op het terras van een bezet huisje. Was ook totaal niet nodig; erachter is gewoon groen/bosstrook waar niemand komt. Laat die bladeren lekker liggen, zou ik zeggen. Maar goed, dat was niet de reden voor vertrek.

We hebben ingepakt, en zijn met de sleutels naar de receptie gegaan om te zeggen dat we de verdere vakantie willen annuleren. Daar gaf de (aardige en begripvolle) mevrouw eerst aan dat dat voor klanten die al op een park zijn via het hoofdkantoor moet. Toen ik aangaf dat we die niet te pakken krijgen en niet nog een dag extra onnodig wilden blijven, had ze nog meer begrip (ze weet hoe druk de klantenservice is), en is ze met haar manager gaan praten. Daar kwam uit dat zij de annulering voor de rest van de vakantie verder op zich zouden nemen. We hebben de sleutels ingeleverd, en zijn gegaan. Ik neem aan dat we een dezer dagen dus wel een berichtje krijgen, al snap ik dat dat met alle drukte even kan duren. We hebben overigens geen vertrekcode gehad, wat iemand (Beedeewee) een paar berichtjes hiervoor aangaf.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nele Van Eeghem schreef: 20 dec 2021, 13:14 Je boekt een verblijf bij Center Parcs Belgium voor de kostprijs van €1400 (€1800 - vroegboekkorting) locatie mag je wijzigen indien overheid beperkingen oplegt. Nederland is in lockdown dus Centerparcs Kempervennen alles dicht! Geen probleem denk je dan ik kan locatie wijzigen... ik zie voor €1600 een plaats in Centerparcs Lac D'ailette =€200 opleg zou je denken! NOT!! Wijzigingen zijn aan volle pot te betalen. Die prijs is enkel voor jouw eerste boeking geldig via internet mevrouw!! En mijn korting dan? SCHANDALIG CENTERPARCS ECHT SCHANDALIG! Telefonisch dus ook niet te bereiken 😬 wat gaan jullie hieraan doen?? Ondertussen is de last minute van Lac d'ailette al opgetrokken naar €1800!

Hoi Nele Van Eeghem,

Wij zijn niet gelieerd aan Center Parcs, maar een informatie en fansite over Center Parcs.
Ik snap de frustratie maar in dit geval zult u contact op moeten nemen met Center Parcs
zelf.
Debbie

Bericht door Debbie »

Wij hebben onze vakantie huttenheugte weer omgeboekt. We gaan nu naar Bostalsee, hebben het Duitste nummer gebeld ipv Nederlandse nummer waardoor we meteen iemand aan de telefoon kregen en het zo was geregeld. Ook de vroegboekkorting werd mee overgenomen.
Geappt met het park en kinderen tm 5 jaar hoeven geen testbewijs te tonen. Volwassenen negatieve test of vaccinatie bewijs inclusief booster, gelukkig hebben we die allemaal al gehad.
Ben heel benieuwd hoe streng ze zijn in de quarantaine voor de kids, heeft iemand daar al ervaring mee?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Mariëtte schreef: 20 dec 2021, 11:19 Hoi Alex NL,

Alex NL schreef: 20 dec 2021, 15:04
Hoi Mariëtte,

Nee, wij zaten in Meerdal. Inderdaad heel bizar om het bladblazers in de weer te gaan op het terras van een bezet huisje. Was ook totaal niet nodig; erachter is gewoon groen/bosstrook waar niemand komt. Laat die bladeren lekker liggen, zou ik zeggen. Maar goed, dat was niet de reden voor vertrek.

We hebben ingepakt, en zijn met de sleutels naar de receptie gegaan om te zeggen dat we de verdere vakantie willen annuleren. Daar gaf de (aardige en begripvolle) mevrouw eerst aan dat dat voor klanten die al op een park zijn via het hoofdkantoor moet. Toen ik aangaf dat we die niet te pakken krijgen en niet nog een dag extra onnodig wilden blijven, had ze nog meer begrip (ze weet hoe druk de klantenservice is), en is ze met haar manager gaan praten. Daar kwam uit dat zij de annulering voor de rest van de vakantie verder op zich zouden nemen. We hebben de sleutels ingeleverd, en zijn gegaan. Ik neem aan dat we een dezer dagen dus wel een berichtje krijgen, al snap ik dat dat met alle drukte even kan duren. We hebben overigens geen vertrekcode gehad, wat iemand (Beedeewee) een paar berichtjes hiervoor aangaf.

Dank je wel voor je bericht, fijn dat het geregeld is nu.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Debbie schreef: 20 dec 2021, 16:16 Wij hebben onze vakantie huttenheugte weer omgeboekt. We gaan nu naar Bostalsee, hebben het Duitste nummer gebeld ipv Nederlandse nummer waardoor we meteen iemand aan de telefoon kregen en het zo was geregeld. Ook de vroegboekkorting werd mee overgenomen.
Geappt met het park en kinderen tm 5 jaar hoeven geen testbewijs te tonen. Volwassenen negatieve test of vaccinatie bewijs inclusief booster, gelukkig hebben we die allemaal al gehad.
Ben heel benieuwd hoe streng ze zijn in de quarantaine voor de kids, heeft iemand daar al ervaring mee?

Hoi Debbie,

Wat ik begrijp is dat ze behoorlijk streng zijn.

jover schreef: 18 dec 2021, 09:18 Er was reeds grondige controle aan de ingang van de faciliteiten waar een covid-certificaat verplicht is, zonder certificaat komen +12jarigen niet binnen. Deze controles ook laten verifiëren of een -12 jarige in quarantaine zou moeten zijn, is niet zo moelijk te organiseren.
Ik zou ervan uitgaan dat een -12 jarige die in quarantaine moet tijdens die periode nergens binnen mag in de faciliteiten en activiteiten. Dan is er natuurlijk ook niet veel plezier aan de vakantie, beter omboeken naar een ander land of ander tijdstip.
sporthuiscentrum

Debbie schreef: 20 dec 2021, 16:16 Wij hebben onze vakantie huttenheugte weer omgeboekt. We gaan nu naar Bostalsee, hebben het Duitste nummer gebeld ipv Nederlandse nummer waardoor we meteen iemand aan de telefoon kregen en het zo was geregeld. Ook de vroegboekkorting werd mee overgenomen.
Wij gaan de eerste week van 2022 als het dan nog kan. Nog geen ervaring dus. Maar we gaan wel gewoon zwemmen met de kids. Verder blijven we gewoon op het park.

Mits Duitsland ook niet meer op slot is voor die tijd. In Duitsland zijn ze nu ook aan het overleggen over eventuele extra maatregelen.

Wanneer gaan jullie?
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Zwembad is tot en met 14 januari DICHT!!!
sporthuiscentrum

Niet in Duitse parken.
Debbie

Bericht door Debbie »

Wij gaan 27 december. Ik heb vanmorgen nog contact gehad met het park en toen werd verteld dat het zwembad en restaurant gewoon open is met 2G plus regeling vanaf 6 jaar.
sporthuiscentrum

Debbie schreef: 20 dec 2021, 16:34 Wij gaan 27 december. Ik heb vanmorgen nog contact gehad met het park en toen werd verteld dat het zwembad en restaurant gewoon open is met 2G plus regeling vanaf 6 jaar.
In het park waar wij naar toe gaan is alleen 2G. Bij 2G+ zou ik niet gaan denk ik. Dan moet iedereen elke keer testen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nieuwste update: 20 december 2021 16:15 uur Nederlandse Center Parcs parken.

Gasten die een verblijf hebben geboekt tijdens de kerstvakantie (aankomst vanaf 24 december 2021) zullen in de komende dagen door
Center Parcs worden geïnformeerd per e-mail over het aanstaande verblijf. Aangezien het op dit moment enorm druk is met telefoontjes
richting het Call Center wil Center Parcs gasten met een verblijf vanaf 24 december 2021 dan ook vragen eerst de e-mail af te wachten
alvorens nu al contact op te nemen met het Call Center. Center Parcs vraagt om begrip voor deze situatie.
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Screenshot_20211220-175519_Chrome.jpg
Nu 30€ p.p
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Wel alleen als je week heb geboekt.
Op dezelfde website van deze krant staat centerparcs zwaar in de problemen en men is bezig met een financiële doorstart
Beedeewee

Bericht door Beedeewee »

Heb je hier een bron van?
Nickos

Bericht door Nickos »

dylan2001 schreef: 20 dec 2021, 18:04 Wel alleen als je week heb geboekt.
Op dezelfde website van deze krant staat centerparcs zwaar in de problemen en men is bezig met een financiële doorstart
Betreft dit artikel: https://www.hln.be/buitenland/financiel ... ~a544550c/

Conclusie is dat Pierre et Vacances zijn meerderheidsbelang gaat verliezen.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Tgoooh jongens, ben ik blij dat ik vorige week voelde aankomen hoe de vork in de steel zat en al preventief ons verblijf van Heijderbos naar Erperheide omgeboekt heb. Wat een gedoe allemaal. Succes aan iedereen die probeert om te boeken of een voucher/terugbetaling te krijgen! Vergeet vooral niet vriendelijk en beleefd te blijven tegen de personen die je aan de lijn krijgt. Zij doen ook hun best en roeien met de riemen die ze hebben.
sporthuiscentrum

Lijkt erop dat Duitsland zeer binnenkort ook op slot gaat. Dus dat zal gelijk zijn aan Nederland qua faciliteiten. Als de parken al niet helemaal dicht gaan.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Ook in België wordt er morgen besloten over nieuwe maatregelen
Pixel14

Bericht door Pixel14 »

Lang wachten wordt beloond.....
Boeking van O&N op PZ omgeboekt naar meivakantie ZV
Alleen......de dame aan de telefoon was zeer vriendelijk (een Belgische) maar werkte er pas net.
Had de boeking geannuleerd en een nieuwe boeking aangemaakt
Maar toen ik in mijn inlog keek was het niet helemaal goed gegaan.
De verblijfsduur...
Dus ik dacht bel CP ZV. Uiteindelijk daar ook een keuzemenu. Waarop ik werd doorverbonden naar het hoofdkantoor.
Maar.......toen kwam ik dus niet meer terecht in het keuzemenu, maar direct in de wachtrij.
Na 20min een andere zeer vriendelijk dame aan de lijn.
Bleek dat het inderdaad niet helemaal goed was gegaan.
Volgens haar had degene die mij eerst geholpen had het niet op de juiste manier gedaan. Ze had de bestaande boeking moeten wijzigen. Maar sommigen (aldus die dame) hebben daar niet de toestemming voor.
Al met al wel weer een tijd aan de lijn gezeten. Maar uiteindelijk zeer goed geregeld.
Zij gaf mij een duurdere prijs op dan dat er op de site stond. Toen ik daar wat van hen gezegd.....opeens korting. En je kwam het bedrag nog lager uit dan waarop ik gerekend had.
Nu wel weer 4 maanden wachten. Hopelijk dat alles dan weer "normaal" is. Als in. We kunnen het zwembad weer gebruiken.

Moraal van het verhaal.....
Blijf vriendelijk, en misschien zit er ook nog wel een leuke korting in ;)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Pixel14,

Dank je wel voor je bericht :D.

Fijn dat het nu goed geregeld is en super dat je ook nog een korting hebt gekregen waardoor het bedrag lager uitkwam dan waarop je had gerekend.

Nu aftellen naar je verblijf op Park Zandvoort in de meivakantie!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

dylan2001 schreef: 20 dec 2021, 11:23 Ik probeer altijd positief te blijven en cp kan er ook weinig aan doen. Nu dachten we een oplossing te hebben voor het zwemmen nml. Vanuit kempervennen zwemmen bij vossemeren, hiervoor gebeld naar vossemeren en dit mag nu niet want dan wordt het te druk maar als we kaartjes kopen , 25 euro per stuk, mogen we wel komen.

Echt schandalig!

Hoi Sandra,

Ik denk dat ze bang zijn dat parkgasten van De Kempervennen dan massaal gaan zwemmen op De Vossemeren (of Erperheide) en dat het dan te druk wordt. Dat er wel daggasten een kaartje kunnen kopen is zeker belachelijk. Mijn idee zou dan zijn om de daggasten voorlopig niet toe te laten en voor de gasten die op De Kempervennen verblijven via de app de mogelijk te bieden wel te komen zwemmen, als parkgasten zich dan via de app aanmelden voor te komen zwemmen houden ze alsnog de drukte zelf in de hand.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Helaas ook België strengere maatregelen o.a. subtropische zwembaden dicht.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

dylan2001 schreef: 22 dec 2021, 17:16 Helaas ook België strengere maatregelen o.a. subtropische zwembaden dicht.
Daarbij zijn ze denk knettergek geworden, omdat we 31 naar kempervennen gaan maar hiervoor vanaf 27 december naar erperheide. Gebeld en gevraagd is het mogelijk om dan de 27 ste naar kempervennen te komen. Ja dat kan als ik nog 500 euro!!!!!! Wil bij betalen.

Echt klaar er mee
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

dylan2001 schreef: 22 dec 2021, 17:16 Helaas ook België strengere maatregelen o.a. subtropische zwembaden dicht.
Waar zie jij dat staan dat het dicht is?
Zie niks staan op de centerparcs site
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Jolandake1969 schreef: 22 dec 2021, 18:14 Waar zie jij dat staan dat het dicht is?
Zie niks staan op de centerparcs site

Even het nieuws/ krant lezen op internet België. Cp is nogal laat met reageren
Plaats reactie