Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19
Plaats reactie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Mariëtte »

Hoi Sandra,

Ik denk dat ze vanavond nog de website gaan bijwerken. Zodra dat gebeurd is zal ik gelijk hier een update plaatsen.
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Wij gaan naar landal maar met meerdere gezinnen. En dat mag natuurlijk weer niet. Dit zouden we in 2020 al gaan doen..

Weet iemand of het dan automatisch geannuleerd wordt of dat ze je niet kunnen weigeren?

Weet dat t geen cp is maar toch en we ons aan de regels moeten houden.
2shy

Bericht door 2shy »

Hallo allemaal,

Toch een beetje geschrokken van de pers conferentie over COVID-19. We gaan nl. In die periode net als vele anderen denk ik naar Centerparcs (kempervennen).

Nu begrijp ik dat het zwembad dicht gaat maar weet iemand of bij de vorige lockdown de fietsverhuur open bleef?

Gr,

Sebas
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

@Janneke91,

Ik weet niet hoeveel huisjes jullie hebben gehuurd, maar als het maximum aantal personen niet is toegestaan volgens de
nu geldende coronamaatregelen zul je denk ik weer moeten omboeken. Hoe dat bij Landal geregeld is weet ik niet, hun
website is hierover niet echt duidelijk, of ik heb niet goed gekeken ;). Mocht je het te weten komen zou je ons dan
hierover willen informeren?

@Sebas,

Het Cycle Center blijft open.
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Mariëtte schreef: 18 dec 2021, 21:02 @Janneke91,

Ik weet niet hoeveel huisjes jullie hebben gehuurd, maar als het maximum aantal personen niet is toegestaan volgens de
nu geldende coronamaatregelen zul je denk ik weer moeten omboeken. Hoe dat bij Landal geregeld is weet ik niet, hun
website is hierover niet echt duidelijk, of ik heb niet goed gekeken ;). Mocht je het te weten komen zou je ons dan
hierover willen informeren?

@Sebas,

Het Cycle Center blijft open.
1 huisje, maar site is ook nog niet bijgewerkt. Helaas.
Jason

Bericht door Jason »

Geboekt in een ponycottage op het meerdal voor een midweek vanaf aanstaande maandag benieuwd of de ponyactiviteiten gewoon zullen kunnen doorgaan . Dan zouden we toch gewoon gaan .
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Vindt het deze keer zeer jammer en niet klantvriendelijk dat cp nog steeds niet heeft gereageerd op de nieuwe maatregelen
Klientje

Bericht door Klientje »

Vraagje... ik lees in de voorwaarden dat je kunt omboeken tot 21 dagen voor aankomst. Vanavond gehoord dat de zwembaden weer dichtgaan en wij gaan over 16 dagen al naar CP. Zijn ze echt zo streng met omboeken?
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Screenshot_20211218-221718_Chrome.jpg
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dank je wel Jolanda voor de update, ik heb hem hieronder ook even geplaatst.

UPDATE CORONAMAATREGELEN NEDERLANDSE CENTER PARCS PARKEN

18-12-2021

Wat is de huidige situatie in de parken in Nederland?
Onze parken in Nederland zijn geopend.

Als je naar Nederland reist uit een geel gebied moet je een COVID Certificaat kunnen voorleggen om een (zelf)quarantaine van 10 dagen te vermijden. Dit certificaat kan zijn: bewijs van volledige vaccinatie (+ 2 weken), negatieve covid-19 test (max. 72 uur) of een bewijs van herstel.

Op basis van de persconferentie van 18 december 2021 19.00 uur zijn wij helaas genoodzaakt de volgende maatregelen te treffen in onze Nederlandse parken vanaf 19 december 05:00 uur tot in ieder geval 14 januari 2022:

Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo en de wellness faciliteiten zijn gesloten.

Indoor speelwerelden zoals BALUBA en de Action Factory zijn gesloten.

De restaurants, terrassen en bars zijn gesloten. Onze Take Away service en Retail Delivery services blijven beschikbaar, om jou en je gezin de mogelijkheid te bieden om in de cottage te genieten van lekker eten & drinken.

De winkels en andere faciliteiten in de Market Dome zijn gesloten, met uitzondering van de supermarkt en de bakkerij.

Faciliteiten zoals bowling, kinderboerderij en Game Town zijn gesloten.

Daarnaast gelden de volgende veiligheidsmaatregelen voor alle parken in Nederland:

• Wij doen er alles aan om de veiligheid van onze medewerkers en gasten te waarborgen. Wij vragen al onze gasten en medewerkers om regelmatig 20 seconden de handen te wassen, te hoesten/niezen in de elleboog, papieren zakdoekjes te gebruiken, de 1,5 meter te respecteren en het schudden van handen te vermijden.
• Op advies van de Nederlandse overheid mogen gasten met hun eigen huishouden en maximaal 2 andere personen in een accommodatie verblijven (kinderen van 12 jaar of jonger tellen niet mee). Tijdens Kerstmis en Oud en Nieuw zijn maximaal 4 andere personen toegestaan.
• Gasten dienen op alle (openbare) locaties de 1,5 meter afstandsregel te respecteren.
• Het dragen van een mondkapje verplicht in alle binnenlocaties voor alle gasten van 13 jaar en ouder.
• In of nabij onze parken zijn testlocaties beschikbaar die kunnen worden geboekt via www.testenvoortoegang.org. Ze zijn beschikbaar op de volgende plaatsen:
• De Kempervennen: Ter plaatse beschikbaar
• De Eemhof: Ter plaatse beschikbaar
• Het Heijderbos: Ter plaatse beschikbaar
• Port Zélande: Ter plaatse beschikbaar
• Park Zandvoort: 700 meter van park beschikbaar
• Het Meerdal/Limburgse Peel: Ter plaatse beschikbaar
• De Hutteheugte: Ter plaatse beschikbaar
• Parc Sandur: Ter plaatse beschikbaar
• Voor gasten zonder bewijs van vaccinatie of herstel blijft het gratis om je te laten testen. Met de CoronaCheck-app op je mobiele telefoon kun je een coronatoegangsbewijs* krijgen.
• Bekijk de Center Parcs-App voor de meest actuele informatie met betrekking tot het gedetailleerde productaanbod, of via onze website.
Jolandake1969

Ben echt benieuwd wanneer belgie en Duitsland, ook volgen! Wat zal het nu druk op de belgische parken worden..
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
DaantjeD

Bericht door DaantjeD »

Klientje schreef: 18 dec 2021, 21:53 Vraagje... ik lees in de voorwaarden dat je kunt omboeken tot 21 dagen voor aankomst. Vanavond gehoord dat de zwembaden weer dichtgaan en wij gaan over 16 dagen al naar CP. Zijn ze echt zo streng met omboeken?
Dat zou ik ook wel willen weten. Ik zit met hetzelfde probleem.
djpeter

Bericht door djpeter »

Wij wilde naar de Eemhof, gelukkig toch voor het hotel van de vossermeren gekozen.
De Belgische parken zitten al een tijdje vol geboekt.
Maar afwachten wat daar gaat gebeuren van de week.
Morgen zondag de eerste dag maar gelijk lang zwemmen voor het zwembad dicht gaat.
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Ook hier het probleem dat met alles gesloten de prijs die we betaald hebben niet meer matched met het gebodene. Geboekt voor 3 gezinnen in de kerstvakantie. Kun je vanwege de maatregelen en alles dicht nu toch binnen de 21 dagen annuleren , desnoods vouchers krijgen? Of anders een prijsvermindering a de dagticketprijs Aquamundo pp. Zou terecht zijn immers wel voor betaald, je sportabonnement krijg je ook naar rato vergoed. Iemand (positive) ervaring mee en/of tips hoe dit aan te pakken?
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

@mariette bij landal krijgen we 25% van de boekingsom in een voucher. Verder staat in de mail niets over het aantal van je huishouden etc
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Mvanl schreef: 19 dec 2021, 06:41 Ook hier het probleem dat met alles gesloten de prijs die we betaald hebben niet meer matched met het gebodene. Geboekt voor 3 gezinnen in de kerstvakantie. Kun je vanwege de maatregelen en alles dicht nu toch binnen de 21 dagen annuleren , desnoods vouchers krijgen? Of anders een prijsvermindering a de dagticketprijs Aquamundo pp. Zou terecht zijn immers wel voor betaald, je sportabonnement krijg je ook naar rato vergoed. Iemand (positive) ervaring mee en/of tips hoe dit aan te pakken?
Wat ik lees is 15 euro pp voor het hele verblijf als vergoeding, is dus een lachertje als je ziet wat je betaald
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Serieus? Dat zou absurd zijn. Ga ervan uit dat Centerparcs of fatsoenlijk compenseert of mogelijkheid biedt om om te boeken naar een latere periode bv meivakantie. Begreep dat Landal dit soort zaken wel goed oplost, in het verleden ook positieve ervaringen mee. Misschien dat Centerparcs daar een voorbeeld aan kan nemen?
jover

Bericht door jover »

mensen, mensen, even geduld aub. De aankondiging was gisteravond om 19u op een zaterdagavond, we zijn nog maar één weekendnacht verder. Geef ze toch wat tijd om alles uit te zoeken en te organiseren.

Met gelijkaardige situaties de voorbije 2 jaren is CP correct geweest met flexibele omboekingen of een mooie financiele tegemoetkoming, zoals beschreven staat in vroegere posts van dit draadje.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

@Janneke91,

Dank je wel voor de informatie!

COMPENSATIE SLUITING FACILITEITEN NEDERLANDSE CENTER PARCS PARKEN DOOR DE NIEUWE CORONAMAATREGELEN

Beste gast(en),
Deze e-mail heeft betrekking op uw verblijf in de aankomende dagen, mocht dit inmiddels gewijzigd zijn dan kunt u deze e-mail beschouwen als niet verzonden.
Center Parcs volgt de aanbevelingen van de aangewezen gezondheidsinstanties en de ontwikkeling van het coronavirus nauwgezet. Op basis van de aanvullende maatregelen vanuit de Nederlandse overheid, zijn wij genoodzaakt de volgende maatregelen te nemen in de Nederlandse parken vanaf zondag 19 december 2021 05.00 uur:
• Alle binnen faciliteiten, zoals het subtropische zwemparadijs Aqua Mundo, de indoor speelwerelden, wellnessfaciliteiten en Action Factory zijn gesloten;
• Onze restaurants zijn gesloten. Onze afhaalservice en Retail delivery services blijven beschikbaar, waardoor u samen met uw familie in de cottage kunt blijven genieten van lekker eten en drinken.
• De buiten faciliteiten zijn gesloten, zoals onze Kinderboerderij;
• De winkels en overige faciliteiten in de Market Dome zijn gesloten, met uitzondering van de supermarkt en bakkerij. Voor de actuele openingstijden verwijzen wij u naar de Center Parcs App.
• Het is toegestaan om met maximaal 2 personen (vanaf 13 jaar en ouder) naast het eigen gezin in een cottage te verblijven/ te ontvangen.

Wij betreuren deze situatie ten zeerste. Ons zwembad, indoor speelwerelden en het plezier dat we onze gasten daarmee kunnen bieden is een belangrijk onderdeel van de Center Parcs-beleving. Om u tegemoet te komen voor het ongemak dat hierdoor is ontstaan en het niet kunnen leveren van een deel van deze Center Parcs-beleving bieden we u daarom ter finale kwijting de volgende compensatie aan. Dit bedrag zal binnen een periode van vier weken teruggestort worden op het bij ons bekende rekeningnummer. Indien u voor uw verblijf een catering-arrangement heeft geboekt, ontvangt u separaat het reeds betaalde bedrag van deze catering-arrangementen retour.

De compensatie bedraagt €15,- per persoon (uitgezonderd baby’s) met een maximum van 25% van de totale boekingswaarde. Hieronder vindt u een voorbeeld van een berekening gebaseerd op een reisgezelschap van 4 personen.-

Voorbeeld 1: totaalprijs €500,
€15,- x 4 personen = €60,- compensatie 12% van de boekingswaarde)
Voorbeeld 2: totaalprijs €200,-
€15,- x 4 personen = €60,- compensatie (=30% van de boekingswaarde). De compensatie bedraagt in dit geval €50,-
Als gevolg van de regels kunnen er wijzigingen optreden in het activiteitenaanbod dat nog steeds aangeboden kan worden. Bekijk de Center Parcs App voor de meest actuele informatie met betrekking tot het gedetailleerde productaanbod, of via onze website: https://www.centerparcs.nl/nl-nl/zorgeloze-vakantie_sck
Wij betreuren deze situatie ten zeerste. We hopen op uw begrip en wensen u alsnog een fijn verblijf toe.
Team Center Parcs
Himera

Bericht door Himera »

De compensatie staat natuurlijk niet in verhouding. Je boekt Center parcs juist vanwege het zwembad en alle andere faciliteiten die nu gesloten zijn. Zij kunnen natuurlijk niks doen aan de opgelegde maatregelen maar flexibiliteit in de vorm van omboeken of anderszins zou in deze tijd niet meer dan terecht zijn. Hopelijk komt er voor iedereen een passende oplossing.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Klientje schreef: 18 dec 2021, 21:53 Vraagje... ik lees in de voorwaarden dat je kunt omboeken tot 21 dagen voor aankomst. Vanavond gehoord dat de zwembaden weer dichtgaan en wij gaan over 16 dagen al naar CP. Zijn ze echt zo streng met omboeken?

DaantjeD schreef: 18 dec 2021, 23:34 Dat zou ik ook wel willen weten. Ik zit met hetzelfde probleem.

Omboeken is gratis je tot 21 dagen voor aankomst. Een extra mogelijkheid tot omboeken vanaf 1 dag voor aankomst in geval van reisbeperkingen.
Er is hier geen sprake van een reisbeperking.

Misschien even bellen met Center Parcs en vragen naar de mogelijkheden.

Willen jullie het nog aan ons weten?
DaantjeD

Bericht door DaantjeD »

DaantjeD schreef: 18 dec 2021, 23:34 Dat zou ik ook wel willen weten. Ik zit met hetzelfde probleem.

Mariëtte schreef: 19 dec 2021, 09:32 Omboeken is gratis je tot 21 dagen voor aankomst. Een extra mogelijkheid tot omboeken vanaf 1 dag voor aankomst in geval van reisbeperkingen.

Zal ik doen. Ik kan me namelijk niet er verplaatsen in een tegemoetkoming van 135 euro op een boeking van 4 duizend euro. Het lijkt me eerlijker dat ik dan zou mogen omboeken. Immers je gaat er heen met de intentie gebruik te kunnen maken van alle faciliteiten. Ik hoop de cp hierin mee wil denken.
Rooiereinder

Bericht door Rooiereinder »

Dit bericht kregen we net bezorgd aan de deur in de huttenheugte.

Afbeelding
Jason

Bericht door Jason »

Mariëtte schreef: 19 dec 2021, 09:32 Omboeken is gratis je tot 21 dagen voor aankomst. Een extra mogelijkheid tot omboeken vanaf 1 dag voor aankomst in geval van reisbeperkingen.

het gratis Belgische friendsnr is in ieder geval toevallig vandaag niet in werking :shock: :roll:
Jolandake1969

DaantjeD
Boeking 4000€ 🤔?
Zijn dat meerdere weken of zo?
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
DaantjeD

Bericht door DaantjeD »

Jolandake1969 schreef: 19 dec 2021, 10:22 DaantjeD
Boeking 4000€ 🤔?
Zijn dat meerdere weken of zo?
We gaan met 9 man 1 week van 31-12 tot 7- 01 Dat is dus niet bepaald goedkoop. Daar hebben we dan ook lang voor gespaard. Ik heb voor een duurder park ( kempervennen) gekozen zodat de kinderen die meegaan van veel dingen zouden kunnen genieten. Nu kun je nergens gebruik van maken. Begrip voor de maatregelen, maar staat voor mij niet in verhouding met wat we uitgegeven hebben. Ik ga maar in vertrouwen zitten en hopen dat ik om mag boeken.
DaantjeD

Bericht door DaantjeD »

Telefoonlijnen liggen eruit. Of als je contact krijgt, krijg je een bandje met: het is momenteel erg druk. We kunnen u daarom niet te woord staan. De verbinding wordt verbroken. Weet iemand hoe CP hier in het verleden mee om is gegaan?
Dodo2009

Bericht door Dodo2009 »

Weet iemand hoe het zit als je klachten hebt op de dag van aankomst?

Mag je dan wel komen?
Moet je je laten testen? (Zelf test voldoende)
Kan je dan omboeken? (Eventueel met extra kosten)

Hoor graag jullie ervaring.
Beedeewee

Bericht door Beedeewee »

Hier in de Eemhof ook een brief aan de deur. Wij hadden een week geboekt en hebben welgeteld 1 keer gezwommen met de kinderen.
Circa 1000 euro betaald… en dan zo’n minimale vergoeding?! Wij lopen zo even naar de receptie en kijken of we kunnen omboeken.

Afbeelding
Ine

Bericht door Ine »

Ik heb al 5 telefoonnummers geprobeerd, allemaal "Niet in gebruik".
Wij hebben geboekt voor een midweek met 3 gezinnen.
We willen dit omboeken omdat we met teveel mensen zijn, maar kunnen dus nergens iemand bereiken...
Anveen

Bericht door Anveen »

hoi

ook wij hebben geprobeerd te bellen, maar kwamen er in eerste instantie niet doorheen, uiteindelijk kreeg ik een bandje met de mededeling dat we vanaf maandag kunnen bellen.
wij hebben een boeking tijdens het kerst weekend.
wij gaan met de kids vanwege de activiteiten en het zwemmen, nu de restricties/lockdown er is kunnen wij hier natuurlijk geen gebruik van maken.
wij willen onze boeking nu toch omboeken naar een andere periode volgend jaar. we hebben een annuleringsverzekering, maar of dit echt helpt!

hieronder een link naar meer informatie:
https://www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij ... n2x4Easj4A
Ine

Bericht door Ine »

Ok, dank je wel voor de informatie!
Mvanl

Bericht door Mvanl »

@jover

Ok geef Centerparcs even wat tijd om tot bezinning te komen voor een goede oplossing voor velen; maar waarom aturen ze dan wel meteen al brieven met 15,- euro compensatie? Voel me totaal niet serieus genomen en ja natuurlijk begrip voor dat het vervelende noodzakelijke maatregelen zijn en die anders de winstgevendheid van Centerparcs raken, maar als je niet levert moet je wel fatsoenlijk compenseren en mensen flexibel laten omboeken voor hun zuur verdiende centjes! Wij hebben ook met vrienden geboekt en mogen niet eens buiten samen wandelen!
Jolandake1969

Dodo2009 schreef: 19 dec 2021, 11:28 Weet iemand hoe het zit als je klachten hebt op de dag van aankomst?

Mag je dan wel komen?
Moet je je laten testen? (Zelf test voldoende)
Kan je dan omboeken? (Eventueel met extra kosten)

Hoor graag jullie ervaring.
Dan moet je thuis blijven met klachten..thuistest telt niet als je positief test, moet je naar ggd
Zou een whatsapp sturen naar het park waar jullie naar toe gaan, die geven vaak snel antwoord
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

OMBOEKEN OF VOUCHER

Op de Facebookpagina van Center Parcs Nederland lees ik in de opmerkingen dat omboeken of een voucher mogelijk is.

Afbeelding
Rooiereinder

Bericht door Rooiereinder »

Hier precies het zelfde en je wordt van kastje naar de muur gestuurd.

Beedeewee schreef: 19 dec 2021, 11:34 Hier in de Eemhof ook een brief aan de deur. Wij hadden een week geboekt en hebben welgeteld 1 keer gezwommen met de kinderen.
Circa 1000 euro betaald… en dan zo’n minimale vergoeding?! Wij lopen zo even naar de receptie en kijken of we kunnen omboeken.

Afbeelding
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Vakantiepark open, faciliteiten gesloten. Heb ik recht op compensatie?
Heeft u een huisje gehuurd op een vakantiepark met allerlei faciliteiten, zoals een zwembad, speelhal of restaurant, die tijdens uw verblijf door het coronavirus gesloten zijn? Dan heeft u recht op de terugbetaling van een deel van de reissom. U kunt geen gebruikmaken van de faciliteiten terwijl u daarvoor heeft betaald.

Boekingsovereenkomst ontbinden
Is u tijdens het boeken van uw vakantiehuisje beloofd dat u toegang zou hebben tot een waterpark of andere faciliteiten die gericht zijn op gezinnen met kinderen en boekte u juist bij deze vakantiepark vanwege die faciliteiten? Kunt u dit ook aantonen? Dan kunt u de boekingsovereenkomst ontbinden. Hiermee annuleert u de boeking en heeft u recht op de terugbetaling van uw geld.

Let op: werd er tijdens het boeken aangegeven dat de faciliteiten gesloten zijn, dan heeft u geen recht op kosteloze annulering en terugbetaling van uw geld.
Dodo2009

Bericht door Dodo2009 »

Mvanl schreef: 19 dec 2021, 12:29 Vakantiepark open, faciliteiten gesloten. Heb ik recht op compensatie?
Heeft u een huisje gehuurd op een vakantiepark met allerlei faciliteiten, zoals een zwembad, speelhal of restaurant, die tijdens uw verblijf door het coronavirus gesloten zijn? Dan heeft u recht op de terugbetaling van een deel van de reissom. U kunt geen gebruikmaken van de faciliteiten terwijl u daarvoor heeft betaald.

Boekingsovereenkomst ontbinden
Is u tijdens het boeken van uw vakantiehuisje beloofd dat u toegang zou hebben tot een waterpark of andere faciliteiten die gericht zijn op gezinnen met kinderen en boekte u juist bij deze vakantiepark vanwege die faciliteiten? Kunt u dit ook aantonen? Dan kunt u de boekingsovereenkomst ontbinden. Hiermee annuleert u de boeking en heeft u recht op de terugbetaling van uw geld.

Let op: werd er tijdens het boeken aangegeven dat de faciliteiten gesloten zijn, dan heeft u geen recht op kosteloze annulering en terugbetaling van uw geld.
Kan je misschien iets meer info geven over de bron van dit stuk? Hoe kan je aantonen dat je boekt vanwege de faciliteiten?
Anveen

Bericht door Anveen »

staat op de site die ik eerder vanmorgen ook deelde
https://www.eccnederland.nl/nl/hulp-bij ... n2x4Easj4A
Dodo2009

Bericht door Dodo2009 »

Thanks. Maar in het stuk staat niets over de verwachte compensatie en zoals meerdere keren wordt aangeven compenseert centerparcs wel, 15 pp per verblijf.

Maar even afwachten waar mensen mee komen die wel iets hebben kunnen regelen. Ben benieuwd
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

De reacties op fb zijn allemaal verschillend. De ene kan alleen voucher krijgen andere krijgen keuze terugbetaling of voucher en dan zijn er oordeel alleen mogen omboeken. Dus ligt aan degene die je aan de lijn krijg
Mvanl

Bericht door Mvanl »

Is toch simpel, Centerparcs erkent dat er grond is voor wijziging van de boeking en dit is ook volgens de wet, daarom bieden ze 15,- pp. Maar je kunt natuurlijk ook de andere optie kiezen, namelijk ontbinden koop. Het is maar net wat je wilt. Alleen jammer dat de laatste optie niet actief wordt aangeboden, dat zou wel eerlijker zijn.
Stefan

Bericht door Stefan »

Dit was wat ik vorig jaar december terug kreeg van een boeking voor een midweek. Was toen erg tevreden
2 - 3 persoons cottage € 75
4 - 5 persoons cottage € 100
6 - 7 persoons cottage € 120
8 - 9 persoons cottage € 200
10 - 12 persoons cottage € 250
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
sporthuiscentrum

Bericht door sporthuiscentrum »

Stefan schreef: 19 dec 2021, 13:48 Dit was wat ik vorig jaar december terug kreeg van een boeking voor een midweek. Was toen erg tevreden
2 - 3 persoons cottage € 75
4 - 5 persoons cottage € 100
6 - 7 persoons cottage € 120
8 - 9 persoons cottage € 200
10 - 12 persoons cottage € 250
Als je niet echt fan bent van Aqua Mundo en andere activiteiten is dat wellicht prima. Voor ons is Aqua Mundo de voornaamste reden dat we naar CP komen. Zelfs 50% korting zou ons nog niet tevreden stellen.

Aan de andere kant, COVID is niet nieuw en iedereen had er wellicht ook rekening mee moeten houden.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Ik had me voorgenomen om hier niet meer te reageren, maar ik zie zoveel onjuistheden voorbij komen wat zoveel onrust teweeg brengt bij beoaalde mensen dat ik toch mijn inside informatie hier deel.

Allereerst wil ik zeggen dat ik mij geheel aansluit bij het bericht van Jover:
jover schreef: 19 dec 2021, 08:55 mensen, mensen, even geduld aub. De aankondiging was gisteravond om 19u op een zaterdagavond, we zijn nog maar één weekendnacht verder. Geef ze toch wat tijd om alles uit te zoeken en te organiseren.

Met gelijkaardige situaties de voorbije 2 jaren is CP correct geweest met flexibele omboekingen of een mooie financiele tegemoetkoming, zoals beschreven staat in vroegere posts van dit draadje.
Daarnaast is het van belang om je te realiseren, dat jouw boeking is gemaakt ten tijde de corona pandemie al heerste. Je wist ten tijde van boeking dat het er andere maatregelen zouden kunnen komen. Sterker nog, je werd er tijdens boeking zelfs op gewezen. Desalniettemin kies je ervoor on te boeken en ben je je bewust van de gevolgen die het zou kunnen hebben. Je had er rekening mee kunnen houden dat dit zou kunnen gebeuren.

De verantwoording van de beslissing van de overheid daarom geheel bij CenterParcs neerleggen als consument is mijns inziens niet terecht. Ook jijzelf hebt een risico genomen tijdens boeking, daar ben je tijdens het boeken ook van bewust én wordt je op gewezen door CP tijdens de boeking. Zie de melding hier.

77710046-5854-4591-8E63-F8DECE2C1727.jpeg

Naar mijn idee hoeft dan ook niet alleen CP op te draaien voor de schade. Wel kunnen ze flexibel zijn in omboekingen of annuleren. Dat blijken ze ook te zijn, zie verderop.

Dat de compensatie volgens sommigen niet in verhouding staat tot de betaalde prijs, kan ik wel verklaren. Bij Premium en VIP cottages beslaat een groot gedeelte van de boekingssom de opslag voor het luxer type huisje. Als een comfort 300 kost en een VIP 900, dan is die opslag 600 euro. Beide krijgen dezelfde voorzieningen buiten de cottage en dus de zelfde compensatie. Procentueel kan dat dan dus enorm uit elkaar lopen. 4000 euro zag ik voorbij komen, dat is vast geen comfort cottage op 4 birdie park. ;)

Het vergelijken met de normale zwembadprijs gaat ook niet op.
Bij een jaarkaart voor een normaal zwembad betaal je ook niet 365x de dagrpijs. De dagprijs is altijd kunstmatig hoog. Zo ook met de zwemkaartjes voor CP.

Het volgende is intern besproken:

- De compensatie bedraagt 15 eur per persoon per weekend/midweek en 30 euro per week.
- Wil je omboeken, dan kan dat kosteloos. Dat betekend dat de handeling gratis is. Een eventuele meer of minderprijs van de cottage betaal je of bij (bij meerprijs), of krijg je terug in de vorm van een voucher of jouw geld terug (bij minderprijs). Er worden geen omboekingskosten gerekend. Omboeken kan ook binnen de 21 dagen voor aankomst.
- Wil je annuleren, dan kan dat ook. Kosteloos. Je krijgt dan of een voucher (3 jaar geldig) of je geld terug.

De volgende volgorde is het personeel opgedragen
1) Aansturen op Compensatie, zodat de gast alsnog komt
2) Aansturen op Omboeken
3) Aansturen op Annuleren

Bij punt 2 en 3 is personeel opgedragen terugbetalingen eerst via vouchers te willen doen en daarna pas als contant geld.

Momenteel werkt het het soms snelste door rechtstreeks contact op te nemen met het park. Wel wordt geadviseerd dat als je niet aankomende maandag vertrekt, te wachten met bellen tot een later moment om de mensen die aankomende maandag gaan voor te laten. Voor wat het waard is ;)

Nee, ik werk niet bij CP.
Nee, ik kom ook niet terug hier, dit is even mijn enige bericht om aan te duiden hoe de situatie in elkaar zit, om daarmee een hoop onrust bij mensen weg te nemen bij enkelen hier die ik heel hoog heb zitten.

Mensen. Tel even tot 10 ;).
Blijf rustig en beleefd, dan bereik je het meeste. De capaciteit van je telefooncentrale opschroeven regel je niet met een paar uur. Dat kost tijd. Geef CenterParcs, maar ook andere bedrijven, deze tijd. Blijf altijd rustig en beleefd(!!) ook het CP personeel heeft hier niet om gevraagd. Ze zijn echt heel coulant in omboeken en annuleren, maak daar gebruik van. Indien je morgen niet vertrekt, bel dan later!

Fijne kerstdagen iedereen en al het goeds voor 2022

Edit Mariëtte: Op verzoek van B767-300ER de compensatie aangepast.
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
sporthuiscentrum

Bericht door sporthuiscentrum »

CP hoeft ook niet alleen op te draaien voor de schade. De overheid springt weer bij. CP zou gewoon de drie opties iets eerlijker moeten presenteren. Nu lijkt het of men geen keuze heeft en alleen compensatie biedt. Maak een duidelijke pagina met de verschillende opties en zorg dat bezoekers zelf wat kunnen regelen via de site. Iedereen laten bellen anno 2021 is natuurlijk inderdaad niet handig en is de capaciteit nooit toereikend voor aangezien ze normaal voor een groot gedeelte op e-commerce berekend zijn.
Mvanl

Bericht door Mvanl »

@b767

Heel erg bedankt voor je uitgebreide inhoudelijke reactie. Ik denk en hoop dat dat meer rust geeft bij de vakantiegangers incluis onszelf. En dat de druk bij de Centerparcs medewerkers nu iets afneemt, zij doen vast vandaag en komende week een hell of a job. Onverwachte lockdown in de drukste periode, je gelooft het niet maar helaas het is niet anders. Veiligheid eerst en daarna kijken hoe het samen opgelost kan worden.
Klientje

Bericht door Klientje »

Heel erg bedankt voor je reactie Niels! Geeft inderdaad wel rust hier ;-)
djpeter

Bericht door djpeter »

Veel mensen hebben pas van de week geboekt, dan kun je je toch beroepen op wettelijke bedenktijd van 14 dagen ?
Pierre

Bericht door Pierre »

Ik zit sinds afgelopen vrijdag voor een week op Het Meerdal.
Zaterdag gelukkig nog tot 17 uur kunnen zwemmen, waren dus één van de laatste in het kruidenbad dat helaas weg gaat.

Ben net even bij de receptie geweest en daar werd mij verteld dat de 15 euro voor dit weekend geld. Voor de aankomende midweek krijgen wij dat nogmaals. Voor een week betekent dat dus 30 euro pp compensatie (tot max 25% van de reissom).
Plaats reactie