Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19
tgonnissen

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door tgonnissen »

Beste Mariëtte,

bedankt voor uw reactie. Ik ben een beetje wantrouwig want het spreekt elkaar wel tegen hé ...
Maar goed; we hopen het beste.

Hartelijke groeten nogmaals,
T. Gonnissen
B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

tgonnissen schreef: 18 mei 2021, 20:49 Ik checkte net nog even en wat u zegt klopt niet.
Je hoeft me niet te geloven natuurlijk, maar wat ik zeg klopt wel degelijk. :mrgreen:

Tijdens de looptijd kan je de voucher inderdaad niet inwisselen voor geld zoals u vermeld (logisch, anders hadden de vouchers vorig jaar niet in het leven geroepen te worden), maar na afloop wel.
Je krijgt dan bericht van CP.
Dit zijn de voorwaarden waaronder de Autoriteit Consument en Markt (ACM) de voucherregeling heeft goedgekeurd.

In Maart plaatste iemand hier een bericht dat ze de keuze had gekregen het voucher uit te betalen (tegen 100 procent) of verlengen tegen 110 procent van de waarde.
tgonnissen

Bericht door tgonnissen »

Ja hoor. Ik geloof u zeker.
Bedankt voor de informatie en voor uw snelle reactie(s).
We hopen alsnog een leuk weekend te beleven in het park.
Groeten,
T. Gonnissen
B767-300ER
Moderator

tgonnissen schreef: 18 mei 2021, 22:07 Ja hoor. Ik geloof u zeker.
Bedankt voor de informatie en voor uw snelle reactie(s).
We hopen alsnog een leuk weekend te beleven in het park.
Groeten,
T. Gonnissen
Voor de volledigheid hier de voorwaarden van de voucher

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/voorwa ... voucher_ms

En dan staat er specifiek bij:

Circa 2 weken voor het verlopen van jouw recreatie-voucher ontvang je een email van ons.
Indien uw recreatie-voucher na afloop van de geldigheidsduur nog een waarde bevat, nemen wij contact met u op om deze waarde binnen een maand na afloop van de geldigheidsduur op een door u aangegeven bankrekening over te maken.
Daphne1

Bericht door Daphne1 »

Misschien is dit niet het juiste topic, maar ik vroeg me af hoe de buitenterrassen nu geregeld zijn bij de originele cp-parken. Zoveel buitenterrassen hebben de meeste van die parken normaliter niet, muv Eemhof uiteraard, toch?

Aangezien er maar 50 personen op een terras mogen... Hebben ze nu meer terrassen buiten?
Wij gaan aankomend weekend naar Heijderbos en het belooft aardig weer te worden:)
B767-300ER
Moderator

Bij het Heijderbos kan je bij de Action Factory buiten op het terras zitten. Daar geldt inderdaad een maximum van 50 personen.

Ze kunnen helaas weinig willekeurig terrassen bijplaatsen. Voor elk terras heb je een horecavergunning nodig.
Daphne1

Bericht door Daphne1 »

Dank je! De picknicktas maar weer gewoon mee dan ;)
B767-300ER
Moderator

Daphne1 schreef: 24 mei 2021, 10:05 Dank je! De picknicktas maar weer gewoon mee dan ;)
Dat kan altijd. Ook een goedkopere optie en misschien zelfs wel leuker.

Veel plezier op het Heijderbos.
Daphne1

Bericht door Daphne1 »

Dank je wel!

Off topic: ik zal meteen foto's maken van de 474. Volgens mij zijn we zo'n beetje de eerste gasten in die cottage sinds de renovatie.
B767-300ER
Moderator

Dat kan goed kloppen. Half april was deze net gestript. Als ik er 5 weken bij optel zitten we eind mei dus dat klopt
Aardig ;)
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

Wij hebben een boeking over 2 weken met mijn ouders. Wie weet wanneer er qua personen versoepelingen op de agenda staan?
Of zijn er mensen die de gok genomen hebben en niet gecontroleerd zijn?
Geen idee hoe dat werkt bij Center parcs aangezien je tegenwoordig ook pas 10 dagen vooraf je gegevens kunt invullen van je boeking.
B767-300ER
Moderator

Tegenwoordig mag je twee mensen ontvangen. Als je ouders met jou meegaan overtreed je dus geen coronaregels van de overheid
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

B767-300ER schreef: 24 mei 2021, 19:35 Tegenwoordig mag je twee mensen ontvangen. Als je ouders met jou meegaan overtreed je dus geen coronaregels van de overheid
Dank je, ik dacht dat het nog steeds 1 huishouden of max 2 personen van verschillende huishoudens was.
Dan is het gelukkig geen probleem
B767-300ER
Moderator

Zover ik weet is het plan om op 5 juni verder te versoepelen. Ik zou mij over het reisgezelschap in Nederland niet druk (meer) maken. Ik heb in April oo het HB dingen gezien dat het meenemen van enkel je ouders doen vervagen.
CPfan2004

Bericht door CPfan2004 »

Is er al bekend wanneer de bowlingbanen bij CP open gaan? Bowlen lijkt me een binnensport en bij Landal zijn ze gewoon geopend voor met je eigen gezin. Ik ga volgende week naar Limburgse Peel, dus zou wel leuk zijn als de bowlingbanen daar ook open zijn.
2016: Aqua Mundo De Eemhof - 2017: Le Lac d'Ailette - juni 2021: Limburgse Peel 4p vip
B767-300ER
Moderator

Nu nog niet bij CP
CP heeft de keuze gemaakt om dicht te blijven omdat de Horeca erbij nog gesloten dient te blijven.
Landal is idd wel open maar daar is de horeca erbij wel gewoon gesloten.
Roy

Bericht door Roy »

Als ik het goed begrepen heb zijn de bowlingbanen bij Center Parcs sinds gister ook weer geopend. Zie bijvoorbeeld de Facebook pagina van Het Heijderbos en de openingstijden in de app.

B767-300ER
Moderator

Dan loop ik vreselijk achter met mijn informatie.
Mijn excuses!
CPfan2004

Bericht door CPfan2004 »

Roy schreef: 27 mei 2021, 19:28 Als ik het goed begrepen heb zijn de bowlingbanen bij Center Parcs sinds gister ook weer geopend. Zie bijvoorbeeld de Facebook pagina van Het Heijderbos en de openingstijden in de app.
Je hebt gelijk. Had gisteren nog gekeken en toen stond het er nog niet bij in de app, nu wel. Toen ik vandaag op de activiteiten pagina op de website van CP keek stond er bij bowling 'niet beschikbaar', dus blijkbaar is de informatie daar nog niet bijgewerkt.
2016: Aqua Mundo De Eemhof - 2017: Le Lac d'Ailette - juni 2021: Limburgse Peel 4p vip
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE CENTER PARCS PARKEN NEDERLAND

Het subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo is open om baantjes te zwemmen voor maximaal 30 personen in tijdsloten. De wildwaterbanen, glijbanen, kinderbaden, jacuzzi's etc. zijn gesloten. Vanaf 5 juni 2021 is de Aqua Mundo open voor maximaal 50 mensen in tijdsloten. De wildwaterbanen, glijbanen, kinderbaden, jacuzzi's etc. zijn dan ook weer geopend.

De winkels zijn open met een maximum van 1 bezoeker per 25m2.

De (buiten) terrassen zijn open tussen 12.00 en 20:00 uur. Gasten dienen zich eerst te registreren en mogen met één huishouden of twee personen uit verschillende huishoudens (met een afstand van 1,5 meter) komen. Kinderen onder de 12 jaar zijn uitgesloten van deze regel. Er zullen vaste zitplaatsen zijn en zelfbediening is niet toegestaan. Vanaf 5 juni 2021 zullen de restaurants, bars en terrassen open zijn tot 22:00u. Gasten dienen zich eerst te registreren en mogen met één huishouden of vier personen uit verschillende huishoudens (met een afstand van 1,5 meter) komen. Kinderen onder de 12 jaar zijn uitgesloten van deze regel. Er zullen vaste zitplaatsen zijn en zelfbediening is niet toegestaan.

De indoor speelwerelden, wellness-faciliteiten en Action Factory zijn gesloten. Vanaf 5 juni 2021 zullen de indoor speelwerelden zoals de Action Factory, Game Town en Baluba weer open gaan voor maximaal 50 personen.

De faciliteiten in de Market Dome zijn gesloten, met uitzondering van de winkels, supermarkt en bakkerij. Vanaf 5 juni 2021 zullen de faciliteiten in de Market Dome weer open gaan.

Voor het boeken van een cottage voor meer dan 1 huishouden of meer dan 4 personen verzoeken we je om contact op te nemen met het Call Center (kinderen t/m 12 jaar tellen niet mee).

Als gevolg van de beperking van de groepsgrootte (buitenactiviteiten met maximaal 30 personen, binnenactiviteiten met maximaal 2 personen) kunnen er wijzigingen optreden in het activiteitenaanbod. Vanaf 5 juni 2021 is het mogelijk om binnen en buiten te sporten met 50 personen. De maximale groepsgrootte is 4 personen (exclusief families).
Eddy

Bericht door Eddy »

Van de restaurants blijft alleen de Evergreenz dicht. Dat is zelf halen en buffet en dat mag nog niet. Waarschijnlijk mogen die bij de volgende versoepeling weer open
jover

Bericht door jover »

Gisteren heeft de Belgische overheid de internationale reisregels voor komende zomer vastgelegd.

Voor Europeanen die naar België komen geldt vanaf 1 juli geen geen verplichting tot test of quarantaine als je in een groene of oranje zone woont. Wie uit een rode zone komt moet niet in quarantaine als deze beschikt over een digitaal coronacertificaat met volledig vaccinatie (+ 2 weken), een recente negatieve PCR-test of herstelcertificaat (voor als je al corona hebt gehad). De recente test mag niet ouder zijn dan 72 uur voor aankomst in België.
Het invullen van het Passenger Location Form blijft verplicht.
Het is nog niet duidelijk of deze regels ook gelden voor kinderen.

De officiële lijst van kleurcodes per land staat op https://www.info-coronavirus.be/nl/kleurcodes-per-land/. Deze lijst wordt wekelijks bijgewerkt.

Belgen die naar het buitenland op vakantie gaan moeten bij hun terugkeer uit een rode zone niet in quarantaine als ze een digitaal coronacertificaat met volledig vaccinatie (+ 2 weken), recente negatieve PCR-test (< 72 uur) of herstelcertificaat hebben. Kinderen onder de 12 jaar vrijgesteld van testverplichting. Belgen kunnen tijdens de maanden juli, augustus en september 2 gratis PCR-tests in België krijgen als ze nog niet de kans hebben gekregen om zich volledig te laten vaccineren.
Heidi74

Bericht door Heidi74 »

Ik had nog een voucher uitgegeven in april 2020.
Dit zijn de voorwaarden.

Voorwaarden omtrent het verlopen van uw digitale voucher
Binnenkort zal uw digitale voucher van Center Parcs / Sunparks verlopen. Wij bieden onze gasten de volgende 3 opties: boek een nieuw verblijf, ontvang een nieuwe niet-restitueerbare voucher met 15% extra waarde of ontvang uw geld terug (restitutie) volgens onderstaande vastgestelde voorwaarden:
Boek een nieuw verblijf
• U kiest een park, eender welke bestemming binnen Center Parcs ( U kan een park selecteren in België, Nederland, Frankrijk en Duitsland of kies voor Villages Nature Paris) of één van de Sunparks parken ( Kempense Meren of Oostduinkerke aan zee). Maak dan je keuze voor je aankomstdatum en duur van je verblijf alsook je gewenste type van accommodatie.De nieuwe boeking (datum en/of park) is op basis van beschikbaarheid.
• U kunt profiteren van ons Last Minute aanbod met kortingen oplopend tot 40%.
• Als de nieuwe boeking duurder is, wordt het prijsverschil aan u de gast in rekening
gebracht.
• Als de nieuwe boeking goedkoper is, zal het prijsverschil op een door u aangegeven
bankrekening aan u worden terugbetaald.
• U gebruikt de digitale voucher als betalingsmethode tijdens het maken van een nieuwe
boeking op onze website of neem contact op met het Customer Service Center.
• Alle andere voorwaarden van de Algemene Voorwaarden van het door u gekozen
merk (Center Parcs of Sunparks) blijven van toepassing op de boeking.
Een nieuwe niet-restitueerbare digitale voucher met 15% extra waarde
• U ontvangt een niet-restitueerbare voucher voor hetzelfde bedrag als uw huidige digitale voucher plus een waardevermeerdering van 15%.
• Deze voucher is geldig voor een periode van 3 jaar vanaf het moment van uitgifte (voorbeeld: uw nieuwe niet-restitueerbare digitale voucher is uitgegeven op 15 maart 2021 en is geldig voor een verblijf met aankomstdatum t/m 15 maart 2024).
• Deze voucher is niet overdraagbaar aan derden, kan niet worden ingewisseld voor geld (komt niet in aanmerking voor restitutie) en kan niet worden uitgegeven op een park.
• In het onwaarschijnlijke geval dat Center Parcs / Sunparks failliet zou gaan, willen wij u er voor de volledigheid op wijzen dat het uitstaande bedrag van deze nieuwe niet- restitueerbare voucher niet is gedekt door een insolventieverzekering of garantiefonds.
• U gebruikt deze voucher als betalingsmethode tijdens het maken van een nieuwe boeking op onze website of neem contact op met het Customer Service Center.
• Als de nieuwe boeking duurder is, wordt het prijsverschil aan u de gast in rekening gebracht.

• Als de nieuwe boeking goedkoper is, blijft de resterende waarde op uw voucher staan (met een looptijd van 3 jaar vanaf het oorspronkelijk moment van uitgifte van uw voucher).
• Alle andere voorwaarden van de Algemene Voorwaarden van het door u gekozen merk (Center Parcs of Sunparks) blijven van toepassing op de boeking..
Restitutie
U kunt na verloop van de geldigheidsduur van uw huidige digitale voucher een restitutie ontvangen van het bedrag van het openstaande saldo van uw digitale voucher. Uw terugbetalingsverzoek zal binnen 4 tot 8 weken worden verwerkt. Dit is afhankelijk van het totaal aantal verzoeken dat we ontvangen en vervolgens administratief kunnen verwerken. Wij vragen hiervoor uw begrip.

De oorspronkelijke boeking was op BE. Iemand een idee of de voucher dan kan gebruikt worden op Nl?
B767-300ER
Moderator

Ja dat kan.
bijou040571

Bericht door bijou040571 »

Ik weet het niet meer… mag men als Belgen op vakantie in CenterParcs te Nederland? Wij, Belgen, hebben een verblijf geboekt van 2 tot 9 juli in de Eemhof.
Mijn man is volledig gevaccineerd (2x), ik ben 1x gevaccineerd (mijn tweede is gepland op 13 juli), mijn dochter is 18 jaar en is nog niet gevaccineerd. Mijn dochter en ikzelf gaan ons op 1 juli een PCR test halen. Zijn we in orde?
B767-300ER
Moderator

Daarvoor moet je bij je eigen overheid zijn. Deze vraag is voor Nederlanders wat lastig te beantwoorden.

Hier staat alles wat je zoekt:

https://www.info-coronavirus.be/nl/reizen/

Daarnaast geldt voor reizen van Belgen naar Het buitenland de volgende zaken specifiek voor Nederland:

https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... /nederland
jover

Bericht door jover »

Bijou040571, ik begrijp je. Voor de Belgische overheid ben je op die manier volledig in orde om naar Nederland op vakantie te gaan. Je moet enkel het certificaat als bewijs meenemen.

Maar dé vraag is of dit voor de Nederlandse autoriteiten voldoende is om het land in te komen. En hiervoor moeten we dus bij de Nederlandse richtlijnen zijn.

Volgens https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -checklist is momenteel een negatieve test nodig als je uit een oranje zone komt, ook als je gevaccineerd bent. Maar volgens de Europese regels zal dit vanaf 1 juli niet meer nodig zijn. Ik hoop dat de Nederlandse regering deze regels zal volgen, vertrekken op 2 juli zou dus geen probleem mogen zijn. Bovendien zal België eind juni waarschijnlijk een groene zone zijn.

Dus ik verwacht dat je probleemloos naar De Eemhof zal kunnen vertrekken :-)
B767-300ER
Moderator

De Belgische overheid houdt keurig per land bij wat je wel en niet moet als je als Belg daarheen reist. De Nederlandse richtlijnen zijn daar dus ook gewoon vermeld.
Zoeken op Nederlandse sites schept daarmee alleen maar (onnodige) verwarring. Vertrouw op je eigen overheid ;)

Nogmaals de link:

https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... /nederland

Hier houden de Belgen exact bij wat ze voor welk land nodig hebben. Ook voor Nederland.

Houdt er rekening mee dat dit het advies is wat “vandaag” geldt. Op 2 juli kan dat dus heel anders zijn
bijou040571

Bericht door bijou040571 »

Wat moet ik doen? Omboeken naar cp België wat mij dan het dubbele kost of annuleren?
Of gewoon afwachten?
B767-300ER
Moderator

bijou040571 schreef: 18 jun 2021, 23:12 Wat moet ik doen? Omboeken naar cp België wat mij dan het dubbele kost of annuleren?
Of gewoon afwachten?
Waarom zou je omboeken?
Ik zie nergens iets staan wat daar aanleiding toe geeft.

Wat je doet is uiteindelijk een eigen keuze toch?
MG373

Bericht door MG373 »

bijou040571 schreef: 18 jun 2021, 23:12 Wat moet ik doen? Omboeken naar cp België wat mij dan het dubbele kost of annuleren?
Of gewoon afwachten?

Wij zitten in hetzelfde schuitje, met een reservatie van België naar de Eemhof op 02/07.
Voorlopig lijkt er nog steeds een verplichte quarantaine van 10 dagen geldig bij aankomst in Nederland?
Hoe gaat Centerparcs daar mee om? Op zich gaan we toch alle activiteiten kunnen doen? Of niet?
Heeft er daar al iemand ervaring mee? :shock:
jover

Bericht door jover »

Of gewoon afwachten?

MG373 schreef: 22 jun 2021, 19:57 Wij zitten in hetzelfde schuitje, met een reservatie van België naar de Eemhof op 02/07.
Voorlopig lijkt er nog steeds een verplichte quarantaine van 10 dagen geldig bij aankomst in Nederland?
Hoe gaat Centerparcs daar mee om? Op zich gaan we toch alle activiteiten kunnen doen? Of niet?

Vanaf 1 juli is een Europees coronacertificaat of een recente negatieve coronatests voldoende om vrij (dus ZONDER quarantaine) in Nederland op vakantie te gaan. Als je hiervoor zorgt kan je op 2/7 probleemloos en in alle vrijheid op vakantie naar Nederland vertrekken. Geniet van je vakantie!
jover

Bericht door jover »

MG373 schreef: 22 jun 2021, 19:57
Of gewoon afwachten?

Wij zitten in hetzelfde schuitje, met een reservatie van België naar de Eemhof op 02/07.

Nog een aanvulling op mijn vorige bericht.
Als je uit Nederland terugkeert naar België zal je voor je vertrek uit Nederland het Passenger Locator Form moeten invullen.
Als je nog niet volledig bent gevaccineerd zal je na je aankomst in België misschien opnieuw een coronatest moeten afnemen. Je zal dan misschien ook in thuisquarantaine moeten. Of dat nodig zal zijn is afhankelijk van de evolutie van de coronacijfers in Nederland.
Als je volledig gevaccineerd bent moet je bij je terugkeer enkel het Passenger Locator Form invullen, een coronatest en quarantaine na je terugkeer zijn dan niet nodig.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE CORONAMAATREGELEN CENTER PARCS PARKEN NEDERLAND PER 26-06-2021

DE AQUA MUNDO

Het maximum aantal personen in de Aqua Mundo is 1 persoon per 10m2. Vanaf 26/06, 1 persoon per 5m2. De wildwaterbanen, glijbanen, kinderbaden, etc. zijn geopend.

DE SHOPS

De winkels zijn open met een maximum van 1 bezoeker per 25m2. Vanaf 26/06, 1 persoon per 5m2.

DE RESTAURANTS

De restaurants, bars en terrassen zijn open tot 22:00u. Gasten mogen met één huishouden of vier personen uit verschillende huishoudens (met een afstand van 1,5 meter) komen. Kinderen onder de 12 jaar zijn uitgesloten van deze regel. Er zullen vaste zitplaatsen zijn en zelfbediening is niet toegestaan. Vanaf 26/06 zijn de restaurants weer normaal geopend, wel met de 1,5 meter afstand.

INDOOR SPEELWERELDEN

De indoor speelwerelden zoals de Action Factory, Game Town, Market Dome en Baluba zijn open voor maximaal 50 personen.Vanaf 26/06, 1 persoon per 5m2.

Voor het boeken van een cottage voor meer dan 1 huishouden of meer dan 4 personen verzoeken we je om contact op te nemen met het Call Center (kinderen t/m 12 jaar tellen niet mee). Vanaf 26/06 geen andere regels meer in onze cottages betreffende het aantal personen buiten het huishouden.

Het is mogelijk om binnen en buiten te sporten met 50 personen. De maximale groepsgrootte is 4 personen (exclusief families). Vanaf 26/06 geen maximaal aantal personen zolang de 1,5 meter aangehouden kan worden.
Tom_VH

Bericht door Tom_VH »

Beste, heeft u een idee hoe dit evolueert voor de parken in België? Alvast bedankt! 😉
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom_VH,

Op dit moment hanteert Center Parcs voor de Belgische parken de onderstaande coronamaatregelen.
Zodra Center Parcs de maatregelen zal aanpassen zal dit hier worden geplaatst.

DE CORONAMAATREGELEN OP DE BELGISCHE CENTER PARCS PARKEN

DE AQUA MUNDO

De Aqua Mundo is open met een maximum van 1 persoon per 10 m2. Dit betekent dat Center Parcs garandeert dat elke gast tijdens zijn verblijf ten minste één keer kan zwemmen. Alle activiteiten en faciliteiten zijn beschikbaar. Er wordt gewerkt met tijdsloten, die vanaf de dag van aankomst gereserveerd kunnen worden. De tijdsloten kunnen variëren in lengte en aantal toegestane gasten per park, afhankelijk van de grootte van het zwembad en de bezetting van het park.

DE RESTAURANTS

De indoor restaurants, buffetten en terrassen zijn open tot 23u30. Het is toegestaan om met je eigen huishouden of met vier personen te komen op 1.5 meter afstand tussen de tafels.

De indoor speelwerelden zijn open.

Vanaf 9 juni zijn de sauna- en wellnessfaciliteiten weer open. Voor De Vossemeren is dit mogelijk vanaf 1 juli.

De Food Store, supermarkt en bakkerij in de Market Dome zijn open.

Een bezoek aan de shops is mogelijk met max. 2 personen van hetzelfde huishouden en voor max. 30 min.

Er geldt een samenscholingsverbod van 24.00 uur tot 05.00 uur. Het is niet toegestaan om met meer dan 3 personen samen te komen, met uitzondering van huishoudens en kinderen t.e.m. 12 jaar.

Het is toegestaan om met een maximum van 1 huishouden en vier personen uit verschillende huishoudens (kinderen van 12 jaar of jonger tellen niet mee) te verblijven.
Nancy79

Bericht door Nancy79 »

Hartstikke bedankt voor de update!! :lol:
Maris06

Bericht door Maris06 »

Wij gaan in Juli 8 dagen naar de Huttenheugte en onderstaand is wat ik via facebook van hun heb terug gekregen.

Dat zou een hele vooruitgang zijn, misschien dat iemand anders er wat aan heeft. Daarom plaats ik het hier. Want het staat niet echt duidelijk op hun site.

IMG-20210624-WA0000.jpg
B767-300ER
Moderator

Geldt voor alle parken en vloeit voort uit de nieuwe maatregelen van de overheid (1 persoon per 5 m2 ipv 1 persoon per 10 m2)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Maris06,

Zo, dat is zeker een grote vooruitgang, dank je wel voor de informatie :D.

Een fijn verblijf toegewenst op De Huttenheugte!
Maris06

Bericht door Maris06 »

Jazeker, maar wel onduidelijk dat ze op hun website plaatsen bij covid faq, dat je vanaf 26/6 een tijdslot kan reserveren via de centerparcs app.

De informatie verstrekking is niet helemaal duidelijk daarin. Ach ja komt vast goed ;)
jover

Bericht door jover »

Goed nieuws voor Belgen die in Nederland op vakantie willen gaan.
Als je in Vlaanderen of Wallonië woont is een PCR test niet meer nodig om naar Nederland te reizen. Er is ook geen quarantaineplicht.
Enkel voor inwoners van regio Brussel is een negatieve PRC test nog verplicht.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE CORONAMAATREGELEN CENTER PARCS PARKEN BELGIË PER 28-06-2021

DE AQUA MUNDO

De Aqua Mundo is open, met een maximum van 1 persoon per 10m2. Center Parcs werkt met tijdsloten, die vanaf de dag van aankomst gereserveerd kunnen worden. Vanaf 28 juni 2021 garandeert Center Parcs dat gasten elke dag één keer kunnen zwemmen. ze werken met tijdsloten.

DE RESTAURANTS

De restaurants, buffetten en terrassen zijn open tot 23u30. Het is toegestaan om met je eigen huishouden of met vier personen te komen op 1.5 meter afstand tussen de tafels. Vanaf 28 juni 2021 zijn de restaurants geopend tot 01u00. Gasten mogen met maximaal 8 personen aan een tafel.

De indoor faciliteiten zijn open. De basismaatregelen zoals 1,5 meter afstand houden en een mondmasker dragen zijn verplicht.

De Food Store, supermarkt en bakkerij in de Market Dome zijn open en werken o.b.v. de veiligheidsmaatregelen.

DE SHOPS

Een bezoek aan onze winkel is mogelijk met max. 2 personen van hetzelfde huishouden en voor max. 30 min. Vanaf 28 juni 2021 zijn deze beperkingen niet meer van toepassing.

Er geldt een samenscholingsverbod van 24.00 uur tot 05.00 uur. Vanaf 28 juni 2021 is dit niet meer van toepassing.

Het is toegestaan om met een maximum van 1 huishouden per cottage en vier personen uit verschillende huishoudens (kinderen van 12 jaar of jonger tellen niet mee) te verblijven. Vanaf 28 juni 2021 is het toegestaan om met 8 personen in een cottage te verblijven (kinderen van 12 jaar of jonger tellen niet mee), met een maximum van 15 personen in totaal. Dit is inclusief zowel gasten als bezoekers.
B767-300ER
Moderator

Wel bijzonder. Open tot 01.00 uur. Hier sluit alles vroegtijdig.
jover

Bericht door jover »

B767-300ER schreef: 26 jun 2021, 21:29 Wel bijzonder. Open tot 01.00 uur. Hier sluit alles vroegtijdig.
Niets bijzonders, Center parcs België volgt gewoon de gewijzigde Belgische coronaregels.
Overigens versoepelt ook Nederland, zelfs nog meer. Volgens rijksoverheid.nl geldt vanaf 26 juni : "De beperkingen voor de openingstijden van horecagelegenheden vervallen. Dit houdt in dat horecagelegenheden weer volgens hun reguliere openingstijden open kunnen."
B767-300ER
Moderator

Bedankt voor je toelichting, maar ik ken deze regels uiteraard, zie mijn eerdere posts omtrent corona en regelgevingen.

En dat maakt het dus juist wél bijzonder, omdat CP Nederland (ik praat even voor Heijderbos, wan t zoals je elders hebt kunnen lezen verblijf ik daar momenteel) wel al voor 00.00 dicht is (ook met de nieuwe overheidsregels waarbij ze open mogen) en CP Belgie er voor kiest om tot 01.00 open te gaan.
De NL restaurants op CP sluiten nagenoeg allemaal om 2100 al.
jover

Bericht door jover »

Uitbaters kiezen de openingsuren van de faciliteiten deels volgens lokale omstandigheden zoals bv. hun kosten/baten analyse en de lokale wetgeving. Het lijkt me logisch dat er dan verschillen tussen landen en parken zijn.
Maar nu raken we wat off-topic ;)

Geniet van je vakantie!

Groetjes
B767-300ER
Moderator

jover schreef: 27 jun 2021, 08:47 Uitbaters kiezen de openingsuren van de faciliteiten deels volgens lokale omstandigheden zoals bv. hun kosten/baten analyse en de lokale wetgeving. Het lijkt me logisch dat er dan verschillen tussen landen en parken zijn.
Maar nu raken we wat off-topic ;)

Geniet van je vakantie!

Groetjes
Wat jij logisch vind, vind ik bijzonder. (Ik ben overigens zelf ook ondernemer, welliswaar in een andere branche maar ook ik heb te maken met klantbehoefte)

Het park zit echt bomvol (4 cottages leeg) en hoor alleen maar klagende mensen dat ze nergens kunnen eten of drinken omdat alles vol zit en om 21.00 sluiten bij far de meeste keukens op het park. Het prachtige buitenterras aan het meer waar het bij 28 graden in de avond heerlijk toeven is sluit zelfs al om 20.00 uur.

Persoonlijk vind ik hier dat de uitbater hier, notabene dezelfde als in Belgie, de plank volledig misslaat. Je bent ruim 8 maanden gesloten geweest, geen euro binnengekomen behalve met wat slappe take away, dan pak je elke kans die je pakken kan toch? Menig strandtenteigenaar perst met 28 graden alles eruit om na die zware periode ook de laatste euro’s uit de zak van de consument te kloppen, en wat doet Albron op CP Heijderbos? Die sluit met 28 graden het buitenterras om 20.00 uur en de eetgelegenheden om 21.00 uur. Met vervolgens alleen maar mopperende mensen.

Nee. Dan sla je als uitbater de plank volledig mis. En dat geeft maar weer aan met wat voor logge organisatie je te maken hebt in de vorm van Albron. Geen enkele ondernemersgedachte zit erachter.

Overigens is in Nederland lokale wetgeving zoals jij dat noemt niet op dit vlak van toepassing. De lokale wetgeving verplicht je niet om om 20.00/21.00 te sluiten. Dat is geen belemmerende factor.

De Belgische parken hebben momenteel een veel lagere bezettingsgraad dan de Nederlandse en er valt dus potentieel hier veel meer te halen. De kosten baten analyse zal dus in Nederland veel gunstiger uitvallen als in Belgie, en toch gaat Albron Belgie wél tot 01.00 open en Nederland niet.

Bijzonder! En daar blijf ik bij.
Ralf

Bericht door Ralf »

Niels,

Hier op de Erperheide precies hetzelfde als wat jij schetst. Ze laten ongelofelijk veel geld liggen.
En hier sluit de bar om 23 uur en niet om 01 uur. Ook niet volgens de openingstijden van komende week.
B767-300ER
Moderator

Waar komt dat bericht van 01.00 dan vandaag ga je je afvragen.

Ze slaan in ieder geval de plank goed mis. Juist nu in het begin, de mensen WILLEN juist nu hun geld uitgeven aan vertier en versnaperingen nu het weer mag.

Gisterenavond in het plaatselijke dorp hier zaten alle terrassen tot middernacht hutje mutje gevuld.

Vanavond NL en BE elftal. Kijken hoeveel geld Albron nu weer laat liggen door tijdens de wedstrijd te sluiten (als er verlengd wordt)
Ralf

Bericht door Ralf »

Het bericht van 01 uur is de landelijke richtlijn. Heeft niets met CP te maken. CP MAG tot 01 uur open maar hoeft dat niet.

En dat Albron vanavond geld laat liggen is een feit. Hoe dagen weten ze al dat NL en België vanavond spelen? Hoeveel posters etc hadden ze al kunnen laten maken? Hoeveel hadden ze al in de app kunnen zetten om te promoten?
Ik heb gisteren een WhatsApp gestuurd met de vraag of de crazy game night in de Market Dome doorgaat omdat er voetballen is. Na uren krijg ik een bericht terug dat ze de game night annuleren. Ze hadden er dus niet eens aan gedacht.
B767-300ER
Moderator

Ralf schreef: 27 jun 2021, 10:25 Het bericht van 01 uur is de landelijke richtlijn. Heeft niets met CP te maken. CP MAG tot 01 uur open maar hoeft dat niet.
Toch staan in het betreffende bericht allemaal CP specifieke zaken.
Ralf schreef: 27 jun 2021, 10:25
En dat Albron vanavond geld laat liggen is een feit. Hoe dagen weten ze al dat NL en België vanavond spelen? Hoeveel posters etc hadden ze al kunnen laten maken? Hoeveel hadden ze al in de app kunnen zetten om te promoten?
Ik heb gisteren een WhatsApp gestuurd met de vraag of de crazy game night in de Market Dome doorgaat omdat er voetballen is. Na uren krijg ik een bericht terug dat ze de game night annuleren. Ze hadden er dus niet eens aan gedacht.
Het blijft bijzonder. Er zitten daar geen ondernemers maar enkel managers. Dat maakt het enorme verschil, das wel duidelijk.
Ralf

Bericht door Ralf »

B767-300ER schreef: 27 jun 2021, 10:29
Ralf schreef: 27 jun 2021, 10:25 Het bericht van 01 uur is de landelijke richtlijn. Heeft niets met CP te maken. CP MAG tot 01 uur open maar hoeft dat niet.
Toch staan in het betreffende bericht allemaal CP specifieke zaken.
Ik kan me niet herinneren dat de Market Dome ooit tot 01 uur open is geweest. Sluiten altijd tussen 23 en 00 uur voor zover ik weet.
B767-300ER
Moderator

Ik ook, maar heb weinig ervaring met Belgische parken.
Sid

Bericht door Sid »

Gezien de besmettingscijfers is de verwachting dat het kabinet morgen met maatregelen komt aldus de nos.
Onbekend nog welke maatregelen……...
Plaats reactie