Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] COVID-19: Zwemmen in de Aqua Mundo

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19
Joyce109

Re: [Center Parcs] COVID-19: Zwemmen in de Aqua Mundo

Bericht door Joyce109 »

Wij gaan maandag een midweek naar Port Zélande, ben ook benieuwd hoe en wat
Eric

Bericht door Eric »

Op de reserveringssite van Center Parcs kan je nu bij een reservering voor zwemmen op 't Meerdal voor komende zaterdag kiezen voor blokken van 2 uur, en de keuze tussen golfslagbad/stroomversnelling en kruidenbad/buitenbad is er ook niet meer.
bianca

Bericht door bianca »

bij de eemhof 2,5 uur 350 mensen. je mag 1 keer een midweek en 1 maal een weekend zwemmen. er zijn 4 tijdsblokken met een half uur ertussen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE ZWEMMEN IN DE AQUA MUNDO'S VAN CENTER PARCS NEDERLAND EN CENTER PARCS BELGIË

Vanaf 5 juni 2021 is het maximum aantal personen in de Aqua Mundo 1 persoon per 10m2. Dit betekent dat Center Parcs kan garanderen dat elke gast tenminste één keer kan zwemmen tijdens zijn verblijf. Ook de wildwatbanen, waterglijbanen, kinderbaden, bubbelbaden, etc. gaan weer open. Echter
zal bij Het Heijderbos de wildwaterbaan en glijbanen, etc. dicht blijven t/m 6 juni 2021, daarna volgt een parksluiting tot 25 juni 2021.

De Aqua Mundo's in België zijn momenteel nog gesloten. Vanaf 9 juni 2021 kunnen de sauna- en wellness faciliteiten weer open. Voor De Vossemeren is dit mogelijk vanaf 1 juli 2021.
Eden261710

Bericht door Eden261710 »

Betekent dit dat ze de data van opening van de wellness activiteiten in België vrijgegeven hebben, en dat ze Aqua mundo nog geen datum hebben gegeven. Maar dat dit normaal ook kan opengaan op 9 juni (versoepelingen in België laat opening tropische zwembaden onder voorwaarden toe).
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Eden261710,

Er is op de website van Center Parcs nog geen officiële bevestiging vrijgegeven over de heropening van de Belgische Aqua Mundo's per 09-06-2021.
Maar ga er maar vanuit dat ze open gaan op 09-06-2021. Dit schrijft De Vossemeren op hun Facebookpagina hierover.

Afbeelding
Eden261710

Bericht door Eden261710 »

Bedankt voor de info. Al een opluchting :D
Kevin

Bericht door Kevin »

Vandaag in het zwembad geweest op de Eemhof. Vond het er erg druk. Doet niet veel onder voor een normaal bezoek eigenlijk. Bij binnenkomst werd ook niet echt gecontroleerd op reservering.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

ZWEMMEN IN DE AQUA MUNDO'S CENTER PARCS PARKEN BELGIË

De Aqua Mundo's van de Belgische Center Parcs parken gaan op 9 juni 2021 weer open.

Morgen, 07-06-2021, alle informatie hierover, ook over het reserveren van tijdsloten.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

-UPDATE-

ZWEMMEN IN DE AQUA MUNDO'S VAN CENTER PARCS PARKEN BELGIË

Vanaf 9 juni 2021 zijn de Aqua Mundo's in de Belgische Center Parcs parken weer open. Het maximum aantal personen in de Aqua Mundo is 1 persoon per 10m2. Dit betekent dat Center Parcs garandeert dat elke gast tenminste één keer kan zwemmen tijdens het verblijf. Ze werken met tijdsloten, die vanaf de dag van aankomst gereserveerd kunnen worden. De tijdsloten kunnen variëren in lengte en aantal toegestane gasten per park, afhankelijk van de grootte van het zwembad en de bezetting van het park. Alle activiteiten en faciliteiten zijn beschikbaar.

Voor Terhills Resort en De Vossemeren: Gasten zullen een e-mail ontvangen met de beperkingen van het zwemmen en een link voor de reservering.
Voor Les Ardennes, Park De Haan en Erperheide kunnen gasten via de Center Parcs app een reservering maken voor het zwembad.
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

Wij zijn vandaag aangekomen in Port Zélande voor een midweek, wij hebben vouchers gekregen om 2 x 2 uur te gaan zwemmen.
Deze codes moet je via internet met de qr code invullen om een reservering te maken, beetje omslachtig, je kunt ook maar 1 reservering per keer boeken. Je kunt niet via de app reserveren.
Het park lijkt niet vol te zijn dus ben benieuwd als we morgenmiddag gaan zwemmen hoe druk het is.
Als ik het goed gelezen heb zijn de douches en kleedhokjes gesloten, weet even niet hoe het omkleden na het zwemmen geregeld is, dat gaan we morgen zien.
Vorig jaar zijn we ook in juni hier geweest, toen moest je in je (natte) badkleding naar je huisje
B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Als ik het goed heb begrepe. zijn kleedhokjes open bij vertrek en gesloten bij aankomst. Oftewel thuis je zwemkleding aan en na het zwemmen wel de mogelijkheid tot omkleden. Douches zijn dicht.
stoute

Bericht door stoute »

Mijn dochter is nu op de huttenheugte en waren gistermiddag met 18 mensen in het zwembad.
Kleedhokjes alleen te gebruiken bij het verlaten van het zwembad
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

CENTER PARCS ERPERHEIDE ZWEMMEN EN BALUBA DAGGASTEN

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
wendy424

Bericht door wendy424 »

Ik vind het echt schandalig dat ze daggasten toelaten. De mensen op het park krijgen een maximum opgelegd van max. 2x zwemmen per verblijf, dit terwijl je een vermogen betaald voor een vakantie maar daggasten worden wel toegelaten.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Wij hebben geboekt om vrijdag te gaan zwemmen bij erperheide (als daggast) en ook voor het dinerbuffet bij Evergreenz.
Als je boekt krijg je volgende bevestigingsmail waarin de maatregelen nog verduidelijkt worden:

Afbeelding

Afbeelding
Ralf

Bericht door Ralf »

Echt belachelijk!!
Heb net een mail naar de directie gestuurd met de vraag of ik tijdens mijn verblijf over 2 weken dus elke dag mag zwemmen aangezien er dagtoeristen worden toegelaten op de Erperheide.
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Triest! Dit is gewoon weer een commerciële kwestie geld is het belangrijkste.
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

Wij zijn net 2 uurtjes wezen zwemmen, was niet heel druk.
Bij binnenkomst (via de achterkant) hadden ze een lijst met namen, dat hield de boel een beetje op, je moet hier ook je voucher afgeven en je schoenen uittrekken.
Er hangt overal op mondkapje verplicht maar behalve het personeel had niemand een mondkapje op. Er staat ook niet duidelijk aangegeven wanneer wel op en wanneer niet op.
2 uurtjes vliegen voorbij, alle "attracties" waren open.
Vorig jaar was er een verplichte looprichting, dat was er nu niet, dat scheelt een hoop rondjes lopen
Na het zwemmen kon je je omkleden, er was een klein aantal hokjes beschikbaar.
De uitgang is in de plaza dus daar moet je dan wel je mondkapje op.
Dennis

Bericht door Dennis »

Ralf schreef: 08 jun 2021, 14:29 Echt belachelijk!!
Heb net een mail naar de directie gestuurd met de vraag of ik tijdens mijn verblijf over 2 weken dus elke dag mag zwemmen aangezien er dagtoeristen worden toegelaten op de Erperheide.
Daggasten waren niet welkom in het zwembad staat er ook wel bij

Groetjes Dennis
Ralf

Bericht door Ralf »

Dennis,

Zie een stukje hierboven van een boeking als daggast bij de Erperheide.
B767-300ER
Moderator

Ronduit asociaal als dit beperkingen voor gasten zou opleveren (lees: niet elke dag zouden kunnen zwemmen)
Overigens staat dit gewoon op de dagjecp website (zowel NL als BE)
18AD87F8-AD64-42B9-BF93-4EE270744897.png
Nick25

Bericht door Nick25 »

Wat een reacties hier niet normaal. Denken jullie niet eens aan een ander. Eerst eens verder lezen dan de neus lang is. Alleen Erperheide doet dit om de vraag te beantwoorden van veel mensen. En als je op het park verblijft mag je elke dag zwemmen in je tijdsblok dan maken die paar extra mensen toch niet uit. Dat is dan mijn mening.
B767-300ER
Moderator

Ala ik voor emzelf spreek: Ik denk niet aan mezelf. Ik denk aan de parkgasten. Aan alle parkgasten die een verblijf geboekt hebben en mogelijk(!) worden benadeeld door deze aktie van CP… (en nee, daar ben ik er geen van)

Mag je elke dag zwemmen dan op Erperheide? Ik heb dat (hier) nergens gelezen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Op de website van Center Parcs staat: Vanaf 9 juni gaat de Aqua Mundo (België) weer open, met een maximum van 1 persoon per 10 m2. Dit betekent dat wij garanderen dat elke gast tijdens zijn verblijf ten minste één keer kan zwemmen. Alle activiteiten en faciliteiten zijn beschikbaar. Wij werken met tijdsloten, die vanaf de dag van aankomst gereserveerd kunnen worden. De tijdsloten kunnen variëren in lengte en aantal toegestane gasten per park, afhankelijk van de grootte van het zwembad en de bezetting van het park.

Kijk ik net in onze reservering voor Erperheide en daar staat 1x per dag zwemmen.

Afbeelding
Ralf

Bericht door Ralf »

Als dit inderdaad zo is dan verbaasd het me dat centerparcs dit niet gewoon communiceert met haar verblijfgasten zodat er geen verwarring ontstaat zoals nu gebeurt. Ik verblijf op de Erperheide als gast en lees hier in het forum dat een daggast een boeking kan maken. Een andere verblijfsgast komt er vervolgens achter dat er in de app andere gegevens beschikbaar zijn dan op de site van Centerparcs. Dus het is helemaal geen rare opmerking van mij.
Verblijfsgasten gaan voor daggasten. Overal staat dat je als daggast niet naar centerparcs kan en nu kan het ineens wel bij de Erperheide.
Als ik dan alleen maar aan mezelf denk dan is dat maar zo.
marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Ik ben deze week op de Limburgse Peel : perfect geregeld. We kunnnen vaak zwemmen omdat het vrij rustig is en de tijdsblokken zijn 2 uur
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Daggasten waren niet toegestaan tot de nieuwe versoepelingen. Deze gaan morgen pas in. De website moet bijgevolg nog aangepast worden. De boekingsmodule daarentegen hadden ze wél reeds enkele dagen geleden al aangepast.

Ik schrik van de reacties hier, jezus. Precies of die paar extra mensen die een dagje komen zwemmen gaan jouw verblijf verpesten? Het maximum aantal blijft hetzelfde, CP garandeert minstens 1x zwemmen per verblijf, maar gezien er nog geen schoolvakanties o.i.d zijn momenteel, zal dit vermoedelijk heus wel meer zijn. Ik ga er vanuit dat ze op het aantal daggasten ook wel een maximum zetten om ervoor te zorgen dat het ook voor de verblijfgasten aangenaam mogelijk zal zijn om te gaan zwemmen, en dat dit aantal naargelang hoog/laagseizoen zal gaan fluctueren (lees: als dagelijks zwemmen voor verblijfsgasten onhaalbaar is vanwege parkbezetting, géén daggasten toelaten).
Maar vooral lekker respectvol naar mensen uit de omgeving toe die al even lang aan het aftellen zijn tot zo'n dagje uit weer kan als jijzelf voor je verblijf... Zij betalen overigens ook hoor, dus waarom zouden zij minder recht hebben op een zwempartij?
B767-300ER
Moderator

Sorry Ona. Ik ben het niet met je eens en ik begrijp de reacties maar al te goed. CP is primair een bungalowpark is met faciliteiten voor verblijfsgasten.
Een dagje uit kan je ook doen op plekken die bestemd zijn voor een dagje uit, het lokale zwembad in het dorp of een pretpark elders in het land. Met het huidige weer kan je ook prima zwemmen aan een recreatieplas of het strand.

CP verblijfsgasten betalen voor hun verblijf. Dat verblijf is inclusief onbeperkt gebruik van alle faciliteiten. Dat dit geremd wordt door lokale regels vanuit de overheid hebben veel parkgasten nog wel begrip voor, maar dat dit daarnaast nog eens extra wordt geremd door de komst van daggasten (want heel simpel, elke daggast meer in het park is altijd een verblijfsgast minder in het zwembad, ook al zijn het er maar 10) gaat er bij een hoop mensen niet in. En dat lijkt mij meer dan terecht.

Als jij een ultra 24h all-inn vakantie boekt en betaald naar wen resort in de Turkse zon, maar je mag slechts beperkt gebruik maken van de bar en het restauarsnt omdat er ook daggasten op dat resort toegelaten worden, zou je dat ook niet accepteren volgens mij. Nee mevrouw meneer, u kunt momenteel geen gebruik maken van het restaurant, haalt u maar een drankje in de supermarkt op de hoek, het restaurant zit nu vol met lokale bewoners die ook hoognodig een dagje uit willen….

Ik begrijp de reacties maar al te goed. VerblijfsGasten zijn beperkt op het park momenteel, en worden door de komst van (enkele) dagjesmensen nog meer beperkt in wat ze mogen. Elke dagjesgast meer betekend simpelweg minder faciliteitsruimte voor de verblijfsgasten…

Ik zou het momenteel niet bedenken om zelf een kaartje als daggast te kopen omdat ik weet dat ik daarmee een verblijfsgast te kort doe. Dus sorry. Ik ben het niet met je eens. Neemt niet weg dat je daardoor niet moet laten leiden, doe vooral wat jezelf goedunkt.
Lin

Bericht door Lin »

marcozandstra schreef: 08 jun 2021, 23:16 Ik ben deze week op de Limburgse Peel : perfect geregeld. We kunnnen vaak zwemmen omdat het vrij rustig is en de tijdsblokken zijn 2 uur
Klopt het dat je pas kan reserveren bij aankomst op het park?
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

marcozandstra schreef: 08 jun 2021, 23:16 Ik ben deze week op de Limburgse Peel : perfect geregeld. We kunnnen vaak zwemmen omdat het vrij rustig is en de tijdsblokken zijn 2 uur

Lin schreef: 09 jun 2021, 08:50 Klopt het dat je pas kan reserveren bij aankomst op het park?

In Port Zélande hebben wij bij aankomst vouchers gekregen, deze codes heb je nodig bij het reserveren. Daarom kun je niet vooraf reserveren
B767-300ER
Moderator

Klopt. Dat geldt voor alle NL parken (excl Sandur). De vouchers krijg je bij betreden park.
Bij enkele Belgische parken ook.
Nancy79

Bericht door Nancy79 »

B767-300ER schreef: 09 jun 2021, 09:25 Klopt. Dat geldt voor alle NL parken (excl Sandur). De vouchers krijg je bij betreden park.
Bij enkele Belgische parken ook.

Hoi,
Klopt het dat als je een weekend ( naar MD) gaat vouchers krijgt voor 1x zwemmen?? Wat als je nog een keer wilt zwemmen??
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

Wij hebben voor een midweek Port Zélande 2x 2 uur zwemmen.
Geen idee of je vaker zou kunnen, wij vinden 2x voldoende aangezien we ook nog naar het strand gaan
B767-300ER
Moderator

Nancy79 schreef: 09 jun 2021, 11:56 Hoi,
Klopt het dat als je een weekend ( naar MD) gaat vouchers krijgt voor 1x zwemmen?? Wat als je nog een keer wilt zwemmen??

Dat klopt. Je krijgt voor 1x

Als je meer wilt en het is mogelijk icm de parkbezetting, dan kan je dat regelen bij de receptie.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

B767-300ER schreef: 09 jun 2021, 06:47 Sorry Ona. Ik ben het niet met je eens en ik begrijp de reacties maar al te goed. CP is primair een bungalowpark is met faciliteiten voor verblijfsgasten.
Een dagje uit kan je ook doen op plekken die bestemd zijn voor een dagje uit, het lokale zwembad in het dorp of een pretpark elders in het land. Met het huidige weer kan je ook prima zwemmen aan een recreatieplas of het strand.

CP verblijfsgasten betalen voor hun verblijf. Dat verblijf is inclusief onbeperkt gebruik van alle faciliteiten. Dat dit geremd wordt door lokale regels vanuit de overheid hebben veel parkgasten nog wel begrip voor, maar dat dit daarnaast nog eens extra wordt geremd door de komst van daggasten (want heel simpel, elke daggast meer in het park is altijd een verblijfsgast minder in het zwembad, ook al zijn het er maar 10) gaat er bij een hoop mensen niet in. En dat lijkt mij meer dan terecht.

Als jij een ultra 24h all-inn vakantie boekt en betaald naar wen resort in de Turkse zon, maar je mag slechts beperkt gebruik maken van de bar en het restauarsnt omdat er ook daggasten op dat resort toegelaten worden, zou je dat ook niet accepteren volgens mij. Nee mevrouw meneer, u kunt momenteel geen gebruik maken van het restaurant, haalt u maar een drankje in de supermarkt op de hoek, het restaurant zit nu vol met lokale bewoners die ook hoognodig een dagje uit willen….

Ik begrijp de reacties maar al te goed. VerblijfsGasten zijn beperkt op het park momenteel, en worden door de komst van (enkele) dagjesmensen nog meer beperkt in wat ze mogen. Elke dagjesgast meer betekend simpelweg minder faciliteitsruimte voor de verblijfsgasten…

Ik zou het momenteel niet bedenken om zelf een kaartje als daggast te kopen omdat ik weet dat ik daarmee een verblijfsgast te kort doe. Dus sorry. Ik ben het niet met je eens. Neemt niet weg dat je daardoor niet moet laten leiden, doe vooral wat jezelf goedunkt.

Ik denk dat het iets is wat je een beetje moet relativeren. Het is nog laagseizoen momenteel, nog nergens schoolvakanties, de parken zitten niet op volle bezetting waardoor ik vermoed dat dagelijks zwemmen aanbieden voor verblijvers geen probleem vormt. Als ze dan met x tijdsloten over zitten, die niet opgevuld geraken want er zijn nu eenmaal weinig mensen die vaker dan 1 of max. 2x per dag 2 uurtjes gaan zwemmen, dan zie ik daar echt geen probleem in dat ze die dan opvullen met daggasten.
Bij volle parkbezetting in het hoogseizoen daarentegen, ben ik voor alle duidelijkheid volledig akkoord dat verblijfgasten voor gaan en prioriteit moeten krijgen op daggasten en dat die eigenlijk gewoon zelfs helemaal niet toegestaan zouden moeten zijn op zulke momenten. Toen ik nog student was hebben wij vaak genoeg in CP verbleven tijdens schoolvakanties en dan was het in het zwembad vaak zeer onaangenaam druk. Dat kan de bedoeling niet zijn en op zulke momenten moet men het niet nóg drukker gaan maken door daggasten toe te laten. Maar als er bij wijze van spreken 50 man in het zwembad zit en er zijn misschien de helft van de huisjes verhuurd, tja, dan maak ik daar echt geen probleem van als ze er dan nog 10 van buitenaf toelaten.
Nancy79

Bericht door Nancy79 »

[
Nancy79 schreef: 09 jun 2021, 11:56 Hoi,

B767-300ER schreef: 09 jun 2021, 12:10 Dat klopt. Je krijgt voor 1x

Als je meer wilt en het is mogelijk icm de parkbezetting, dan kan je dat regelen bij de receptie.

Bedankt voor de info
B767-300ER
Moderator

Ona,

Voor jouw beeldvorming, hoogseizoen of niet, park de Erperheide is komende week voor 87% volgeboekt.

Dat is wel iets meer dan de helft van de huisjes wat jij schetst.
bianca

Bericht door bianca »

Hier op de Eemhof kunnen we iedere dag zwemmen, even appen met naam en datum en tijd er is altijd plek door de weeks (voor het weekend zal dit niet het geval zijn)!!! Alleen de Turbo Twister is kapot. Ze krijgen het waterpeil niet omhoog (glijbaan is gekoppeld aan de flow rider hier ligt het probleem) waardoor er afgelopen zaterdag en zondag veel mensen uit de band vielen. Afgelopen dagen zat er nog water in de glijbaan maar vandaag was deze helemaal leeg.
Kevin

Bericht door Kevin »

Oh wauw, ben beide dagen op de Eemhof nog van de Turbo Twister geweest, zelf geen problemen gehad maar had al het idee dat het water erg laag stond. M'n zus was wel uit de band gevallen.

Overigens was het zaterdag behoorlijk druk op de Eemhof, zondag viel dat weer ontzettend mee. Mogen er ook aardig wat in. Maar ze controleerde beide dagen niet of er gereserveerd was. Dat we twee keer konden was omdat we een verblijf van 10 dagen hadden.
Plaats reactie