Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19 informatie & Vragen
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Mariëtte »

Hoi Ona1991,

Dank je wel voor de update met de link :D.

Ik lees dat de horeca in België onder voorbehoud weer open mag vanaf 1 mei 2021. Dat zou geweldig zijn.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Mariëtte schreef: 05 mar 2021, 20:47 Hoi Ona1991,

Dank je wel voor de update met de link :D.

Ik lees dat de horeca in België onder voorbehoud weer open mag vanaf 1 mei 2021. Dat zou geweldig zijn.
Klopt, de pretparken ook vanaf 1/04. Nu ben ik zeer benieuwd of ze eventueel de zwembaden bijgevolg ook 1/04 al gaan openen of niet. Aangezien de persconferentie vandaag nog maar was zal er vermoedelijk volgende week nog veel verduidelijking volgen over de regelgeving en wat deze gaat inhouden voor vakantieparken e.d.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

COMPENSATIE

Wij hebben €30,00 compensatie teruggekregen voor ons verblijf op De Kempervennen in januari 2021. Het ging om een 2 persoons premium,
2 personen voor een weekend. Die compensatie kregen we omdat ten tijde dat we boekte er meer mogelijk was op het park dan in januari 2021.

Ik krijg vaker de vraag: Als ik nu boek krijg ik dan ook nog een compensatie omdat bijna alles gesloten is? Het antwoord daarop is nee. Je boekt
nu met de nu geldende faciliteiten.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Ik heb het vorige week ook ontvangen van Januari.
Ik kreeg 120 euro terug. Op een boekingsbedrag van 375.
marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Via een voucher Niels ?
B767-300ER

marcozandstra schreef: 07 mar 2021, 12:46 Via een voucher Niels ?
No. Geld terug.
De compensatie krijg je teruggestort.
marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Dat is mooi, dan krijg ik dat eerdaags ook, Nice dank je wel
B767-300ER

marcozandstra schreef: 07 mar 2021, 14:44 Dat is mooi, dan krijg ik dat eerdaags ook, Nice dank je wel
Je hebt er als het goed is bericht van gehad voor je verblijf. Een en ander is ook afhankelijk van je boekingsmoment.
liesavan

Bericht door liesavan »

Wij gaan dit weekend naar CP De haan. Kreeg daarnet telefoon om na te vragen of het wel klopt dat we op hetzelfde adres wonen. Vond dit erg vreemd, nog mensen dit gehad?
Yves aendekerk

Bericht door Yves aendekerk »

Jullie wonen toch in België?
liesavan

Bericht door liesavan »

Wij wonen gewoon in België ja...
B767-300ER

liesavan schreef: 09 mar 2021, 19:45 Wij gaan dit weekend naar CP De haan. Kreeg daarnet telefoon om na te vragen of het wel klopt dat we op hetzelfde adres wonen. Vond dit erg vreemd, nog mensen dit gehad?
Op zich geen vreemde vraag als je maar met 1 huishouden in een cottage mag verblijven. Is vast 1 van de voorwaarden waarmee de vakantieparken in BE weer open konden. “Controle bij de ingang”
liesavan

Bericht door liesavan »

Wij verblijven allemaal op hetzelfde adres, maar niet allemaal onze officiële domicilie hier (tussenoplossing omv verhuis volgende maand).
Hoe controleren ze dat eigenlijk? Moeten we iets van specifieke gegevens bij hebben? (tis maar dat wij tot nu toe altijd via de gsm konden inchecken en het vaak even duurt eer ik mijn handtas kan bovenhalen in onze volgepropte auto :D )
B767-300ER

Dat controleren ze kennelijk door te bellen ;)
liesavan

Bericht door liesavan »

Haha, ja zo blijkt! Ik schrok gewoon even omdat dit niet de ‘normale’ gang van zaken is. En ik slaag er vaak in de papieren vanonder in de bagage te steken, dus zal er toch maar op letten voor de zekerheid.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE CORONA MAATREGELEN CENTER PARCS PARKEN NEDERLAND

AQUA MUNDO INDOOR SPEELWERELDEN & ACTIVITEIEN
De Aqua Mundo en de indoor speelwerelden en activiteiten op de parken zijn op dit moment niet beschikbaar.

RESTAURANTS
De restaurants, bars en café’s in de Nederlandse parken zijn gesloten. Je kunt gebruikmaken van de afhaalservice,
en de bezorgservice.

Hotel.
Hotelontbijt is aanwezig op basis van de volgende richtlijnen:

Hotelgasten in Park Zandvoort, Het Heijderbos en De Eemhof kunnen hun ontbijt ophalen bij de Food Store.

AVONDKLOK
Tot maandag 30 maart 2021 04:30 uur geldt er een avondklok in Nederland. Hierbij is het niet meer toegestaan
om zonder geldige reden tussen 21:00 en 04:30 uur buiten te zijn. Dit geldt ook in de parken. Center Parcs
verzoekt je daarom ook om voor 20:30 uur in te checken zodat je tijdig in de cottage bent.

BUITENSPORT
Outdoor sporten mogen worden gedaan door personen onder de 27 jaar. Vanaf dinsdag 16 maart 2021 mogen
personen van 27 jaar en ouder ook weer buiten sporten in een groep van max. 4 personen.

WINKELEN
Vanaf 3 maart 2021 zijn er tijdslots beschikbaar voor in de winkels. De beschikbare slots verschillen per park.

DE NU GELDENDE CORONAMAATREGELEN OP DE NEDERLANDSE CENTER PARCS PARKEN
Afbeelding

Afbeelding
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Mariëtte schreef: 10 mar 2021, 09:23 UPDATE CORONA MAATREGELEN CENTER PARCS PARKEN NEDERLAND

Hotel.
Hotelontbijt is aanwezig op basis van de volgende richtlijnen:

Hotelgasten in Park Zandvoort, Het Heijderbos en De Eemhof kunnen hun ontbijt ophalen bij de Food Store.

Ter info:

Op park Zandvoort in het hotel. Moet je Savonds een formulier invullen met de gewensten ontbijt producten. Deze kan je in de ochtend ophalen in het restaurant van het hotel.
Je moet dan ook een tijd reserveren om op te halen.
MartijnR

Bericht door MartijnR »

Ik weet eerlijk gezegd niet of het al aan de orde is geweest hier (in ieder geval de laatste paar pagina's niet), maar voor mijn voucher (die binnen een week verloopt) krijg ik de 'aanbieding' van CP dat ik mijn (restitueerbare) voucher in kan ruilen voor nieuwe voucher met een looptijd van drie jaar en een extra waarde van 15% (maar niet restitueerbaar, al staat dat niet in het mailtje, maar in de voorwaarden een linkje verder).
Ralf

Bericht door Ralf »

MartijnR schreef: 11 mar 2021, 18:12 Ik weet eerlijk gezegd niet of het al aan de orde is geweest hier (in ieder geval de laatste paar pagina's niet), maar voor mijn voucher (die binnen een week verloopt) krijg ik de 'aanbieding' van CP dat ik mijn (restitueerbare) voucher in kan ruilen voor nieuwe voucher met een looptijd van drie jaar en een extra waarde van 15% (maar niet restitueerbaar, al staat dat niet in het mailtje, maar in de voorwaarden een linkje verder).
Ik vind dit een prima oplossing als je toch binnen 3 jaar zeker naar CP gaat. Als iedereen nu namelijk zijn/haar voucher laat uitkeren dan bestaat de kans dat er niet genoeg geld voor is. Dit geldt niet alleen voor CP maar voor de gehele reisbranche. Dus als je toch binnen 3 jaar gaat neem dan de voucher want daar help je iedereen mee. Als CP failliet zou gaan krijgt niemand zijn/haar geld meer.
En voor er gezegd wordt CP gaat niet failliet! Kijk naar Thomas Cook. En dat was zelfs vóór de corona crisis. Dat had ook niemand verwacht en toch waren er veel mensen hun geld kwijt.
NIEUWE WEBSITE
Voor een overzicht van alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.cpcp.nl
B767-300ER

MartijnR schreef: 11 mar 2021, 18:12 Ik weet eerlijk gezegd niet of het al aan de orde is geweest hier (in ieder geval de laatste paar pagina's niet), maar voor mijn voucher (die binnen een week verloopt) krijg ik de 'aanbieding' van CP dat ik mijn (restitueerbare) voucher in kan ruilen voor nieuwe voucher met een looptijd van drie jaar en een extra waarde van 15% (maar niet restitueerbaar, al staat dat niet in het mailtje, maar in de voorwaarden een linkje verder).
Nette oplossing en in de reisbranche al vaker ingezet.
Je ziet hetzelfde bij diverse Airlines.
En voor wie het niet wil kan je gewoon uit laten betalen.

Er zijn overigens geen voortekenen van een failissement, de investeringen gaan onverminderd door (ook al zit dat wellicht weer in andere BV’s maar die vangen ook het grootste gedeelte van de cottage opbrengsten)
Jooost

Bericht door Jooost »

Ik heb afgelopen zomer geboekt, tijdens een Bungalowrace (korting), voor een 2 persoons VIP in Heijderbos voor begin februari. Een midweek. Dat kostte ongeveer €210,-. In december heb ik de midweek verplaatst naar eind maart, in de hoop dat dan in elk geval de Aqua Mundo weer open zou zijn. Dat kostte €40,-.Totaal: €250,-.

De afgelopen week een paar keer gebeld met CP. Telkens werd de verbinding verbroken wegens te druk. Vandaag kreeg ik na een kwartier wachten iemand aan de lijn.

Nog een keer verplaatsen kan, maar dan vervalt de korting, bijbetalen komt meer op €200,- of meer. Annuleren kan niet meer.

Wat zal ik doen. Zal ik gaan of ga ik verzetten en dik bijbetalen? Wat zouden jullie doen?
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Jooost schreef: 12 mar 2021, 20:42 Ik heb afgelopen zomer geboekt, tijdens een Bungalowrace (korting), voor een 2 persoons VIP in Heijderbos voor begin februari. Een midweek. Dat kostte ongeveer €210,-. In december heb ik de midweek verplaatst naar eind maart, in de hoop dat dan in elk geval de Aqua Mundo weer open zou zijn. Dat kostte €40,-.Totaal: €250,-.

De afgelopen week een paar keer gebeld met CP. Telkens werd de verbinding verbroken wegens te druk. Vandaag kreeg ik na een kwartier wachten iemand aan de lijn.

Nog een keer verplaatsen kan, maar dan vervalt de korting, bijbetalen komt meer op €200,- of meer. Annuleren kan niet meer.

Wat zal ik doen. Zal ik gaan of ga ik verzetten en dik bijbetalen? Wat zouden jullie doen?
Ik zou een voucher aanvragen, duurt even eer je hem hebt, dan deze gebruiken bij een volgende aanbieding
B767-300ER

Idd gewoon voucher aanvragen

Over vouchers gesproken. De op 12 janauri door mij geannuleerd verblijf leverde mij 11 maart het voucher op. Iets meer dan 8 weken.
Jooost

Bericht door Jooost »

Voucher! Niet aan gedacht!

Kun je daar altijd aanspraak op maken?
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Jooost schreef: 12 mar 2021, 21:52 Voucher! Niet aan gedacht!

Kun je daar altijd aanspraak op maken?
Gewoon bellen en aanvragen, willen ze uitleg zeggen dat je wilt wachten tot er meer versoepeling zijn en dat je hierdoor nog geen nieuwe boeking kan maken
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

B767-300ER schreef: 12 mar 2021, 20:56 Idd gewoon voucher aanvragen

Over vouchers gesproken. De op 12 janauri door mij geannuleerd verblijf leverde mij 11 maart het voucher op. Iets meer dan 8 weken.
Nou dan ben ik benieuwd. Hier ook 12/01 geannuleerd maar nog geen voucher. Had vorige week wel eens contact opgenomen om een statusupdate te vragen via de facebook pagina en daar kreeg ik respons dat ik hem "zeer binnenkort" zou ontvangen.
Wel via Frankrijk voor ons, dus geen idee of die termijn gelijk loopt met het NL customer center. :)
Was er oorspronkelijk niet ongeduldig voor, maar wij willen inmiddels graag boeken om in juni naar Erperheide te gaan en als we dat niet voor begin april doen dan zijn we de vroegboekkorting kwijt, dus nu wil ik 'm stilletjes aan toch wel graag hebben. :D
B767-300ER

Ona1991,

Kan je dan niet bv in twee delen betalen en het eerste gedeelte met CC en het tweede met voucher?

De vorige voucher duurde bij mij 2 weken (begin november geannuleerd en half november binnen) de volgende 10 weken (klein bedrag, half november tot eind januari) en nu dus 8 weken. Alle 3 via CP Nederland.
Contact met klantenservice helpt niets. Het gaat er niet sneller door en standaard antwoord is “dat ie onderweg is”
Logisch. Anders zouden de spreekwoordelijke zeurders de vouchers eerder krijgen dan de spreekwoordelijk afwachters. (Zonder waardeoordeel, maar elke mail / whatsapp/ facebookbericht die gestuurd wordt zorgt uiteindelijk voor een afhandelinhsvertraging op de gehele lijn)
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Ona91

Ik kon laatste keer gewoon boeken via Friends en de medewerkster maakte aantekening dat ik pas hoefde te betalen als voucher binnen was.
Je kan het altijd proberen/vragen
Jooost

Bericht door Jooost »

Bedankt voor het meedenken!

Zojuist een voucher aangevraagd, was geen enkel probleem

(ik versta de vriendelijke call center medewerkers heel slecht,ligt dat aan mij?)
B767-300ER

Heb ik ook last van, maar komt met name door het Belgische accent wat ik soms maar moeilijk kan ontcijferen.

Fijn dat je het zo op hebt kunnen lossen. Die kan je later weer gebruiken. Duurt wel eventjes voordat je hem hebt.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Jooost schreef: 13 mar 2021, 16:10 Bedankt voor het meedenken!

Zojuist een voucher aangevraagd, was geen enkel probleem

(ik versta de vriendelijke call center medewerkers heel slecht,ligt dat aan mij?)

Nooit last van maar wij wonen ook maar km van de grens met België haha
Stefan

Bericht door Stefan »

Kunnen wij als Nederlanders gewoon naar België zonder een boete te krijgen?
B767-300ER

De Belgische regelgeving staat dat momenteel niet toe.
Daarnaast worden Nederlandse gasten momenteel niet toegelaten tot de Belgische parken.
Jooost

Bericht door Jooost »

Ik heb afgelopen zaterdag een boeking geannuleerd en gevraagd om een voucher.

De voucher heb ik zojuist al via de mail ontvangen! Ongekend en heel erg fijn!
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Wij gaan over een aantal weken naar Heijderbos. Ik was eens aan het kijken naar buiten activiteiten die we kunnen doen, omdat ik niet verwacht dat het zwembad e.d. al open mogen zijn. Nu zie ik midgetgolf en wandelingen, tennis e.d. maar wat me opvalt, is dat bijvoorbeeld paintball en lasergamen alleen tot 17 jaar zijn. Nu mogen vanaf gisteren ook alle volwassenen boven de 27 Aar weer buiten sporten in groepen van 4 weliswaar. Heeft iemand een idee of dit nog aangepast zal worden, zodat je zulke activiteiten met het gezin kan doen?
B767-300ER

Ik dacht (!) dat je met je gezin(huishouden!) dat wel mocht doen.
Buitensporten mocht ook al met je gezin/huishouden.

Anders even een whatsappje naar het park?
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Ja, ik denk dat ik dat maar doe. Thanks!
Ralf

Bericht door Ralf »

BRUSSEL - Het verbod op niet-essentiële reizen naar en in België verdwijnt op 19 april, aan het einde van de paasvakantie, zo blijkt uit een nieuw Belgisch ministerieel besluit.
NIEUWE WEBSITE
Voor een overzicht van alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.cpcp.nl
Plaats reactie