Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19 informatie & Vragen
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Mariëtte »

Ik hoop zo dat half maart 2021 wij als Nederlanders weer naar België mogen gaan. Ik heb speciaal een verblijf ingepland voor De Kempervennen
half maart 2021 om foto's te maken van onder andere de renovatie vorderingen van de cottages en de fotoverzoekjes en hoe gaaf zou het dan zijn
als ik ook even naar Erperheide kan gaan om foto's te maken van de vernieuwingen daar. De twee parken liggen maar een minuut of twintig van
elkaar af.
verena

Bericht door verena »

Ik duim voor jou Mariëtte 🤞
Maak je als het mag foto's van de 847 voor mij 😁
Reeds veel jaren erperheide ervaring 8-)
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Op half maart is de Erperheide toch sowieso gesloten vanwege parksluiting Mariette?

Gezien de maatregelen in NL die tot 2 maart duren, zullen de reisadviezen vanuit de NL overheid mbt Belgie half maart nog onveranderd zijn.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

@verena, jouw fotoverzoekje staat op mijn lijstje.

@Niels, Bedankt voor de extra info over inreizen naar België, jammer dat het dan naar alle waarschijnlijkheid nog niet toegestaan is.
Van de parksluiting wist ik wel, maar ik dacht dan ga ik aan Center Parcs vragen of het eventueel mogelijk zou zijn even langs te komen,
maar ik denk dat ik mijn hele plannetje wel uit mijn hoofd kan zetten. Heb ik wel meer tijd om foto's te maken op De Kempervennen ;) .
Rivière sauvage

Bericht door Rivière sauvage »

ik zou (als Nederlander) binnenkort verblijven op een belgisch Park en kreeg van Center Parcs gisteren de volgende email:
Beste gast,

Deze e-mail heeft betrekking op uw verblijf in de aankomende dagen, mocht dit inmiddels gewijzigd zijn of mocht u reeds eerder geïnformeerd zijn dan kunt u deze e-mail beschouwen als niet verzonden.

Center Parcs volgt de aanbevelingen van de aangewezen gezondheidsinstanties en de ontwikkeling van het coronavirus nauwgezet. Op basis van de aanvullende maatregelen vanuit de Belgische overheid, dienen wij u te informeren dat alle niet-essentiële reizen naar België verboden zijn vanaf 27 januari 2021 tot en met 1 maart 2021.

Niet-essentiële reizen naar België zijn verboden voor personen die hun hoofdverblijfplaats in het buitenland hebben.

Indien u toch besluit om af te reizen naar België, omdat dit een essentiële reis zou betreffen, dan bent u verplicht om een ingevulde verklaring op eer in uw bezit te hebben. Deze verklaring kan u vinden via de volgende link; https://d34j62pglfm3rr.cloudfront.net/d ... vullen.pdf of online via https://travel.info-coronavirus.be/nl/essentiele-reis

Center Parcs biedt haar gasten de mogelijkheid om hun verblijf om te boeken naar een latere datum of naar een park binnen de eigen landsgrenzen.

Gratis omboeken plus speciale korting
Verzeker u nu al van uw volgende verblijf door uw verblijf gratis om te boeken en ontvang een speciale korting voor uw volgende verblijf bij ons. Zo kunt u zelf de datum van uw volgende vakantie bij ons bepalen. U kunt uw verblijf omboeken met een maximale aankomstdatum van 31 december 2021. Als u besluit uw volgende vakantie gratis om te boeken, geven wij u een speciale korting op uw volgende boeking, afhankelijk van de verblijfsduur die u kiest. Als uw omgeboekte verblijf tot en met 6 nachten betreft, ontvangt u een speciale korting van € 50. Als u een langer verblijf omboekt, krijgt u zelfs een speciale korting van € 100 op uw boeking.

Wij verzoeken u vriendelijk om uw keuze kenbaar te maken voor 10 februari 2021. Indien wij geen reactie hebben ontvangen op uiterlijk 10 februari 2021, wordt uw boeking automatisch geannuleerd en ontvangt u een voucher voor het volledig door u betaalde bedrag.

Meer informatie kan u vinden via onderstaande links;
https://www.info-coronavirus.be/ en https://diplomatie.belgium.be/nl

U kunt onze teams telefonisch bereiken van maandag tot en met zaterdag van 9u tot 17u op het nummer <knip>. Onze teams zijn het best bereikbaar tussen 13u en 17u.

Wees er zeker van dat onze teams alle instructies en voorschriften die door de gezondheidsautoriteiten worden opgelegd, strikt opvolgen om uw veiligheid en die van uw gezin tijdens uw vakantie te garanderen.

Zorg in de tussentijd voor uzelf en uw dierbaren.
Team Center Parcs

NB: druk- en zetfouten zijn niet bindend.
Ik kreeg ook een sms, waarin stond dat ik een emailtje van ze had gehad.
Frequent bezoeker van Franse CP parken. Hautes des Bruyeres, Bois Francs, Lac d'Ailette, Trois Forets, Bois aux Daims. Vragen? Stuur gerust een bericht.
B767-300ER

Bij het bellen van dat nummer wordt je wel altijd snel(ler) geholpen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

WINDOW SHOPPING CENTER PARCS

De winkeltjes op de parken zijn nog steeds verplicht gesloten door de coronamaatregelen maar
er is een kleine versoepeling, zie je wat leuks in de etage dan kun je die bestellen en ophalen.

Window Shopping Het Heijderbos.
Afbeelding

Afbeelding

Window Shopping De Eemhof.
Afbeelding

Window Shopping De Kempervennen.
Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

CENTER PARCS PARKEN DUITSLAND LANGER GESLOTEN

Door de nieuwe coronamaatregelen in Duitsland zijn de Duitse Center Parcs parken nu tijdelijk gesloten t/m 7 maart 2021.
verena

Bericht door verena »

Hier ook omgeboekt gehad maar van korting werd niet gesproken 😨 OK was door parksluiting en heb waarschijnlijk te vroeg zelf gekozen om om te boeken voel mij een beetje in de zak gezet maar heb wel een nieuwe reis om naar uit te kijken :)
Ipv week wel maar een mid-week beter dit dan geen vakantie
B767-300ER

verena schreef: 12 feb 2021, 01:29 Hier ook omgeboekt gehad maar van korting werd niet gesproken 😨 OK was door parksluiting en heb waarschijnlijk te vroeg zelf gekozen om om te boeken voel mij een beetje in de zak gezet maar heb wel een nieuwe reis om naar uit te kijken :)
Ik denk dat (een deel van) het verhaal ontbreekt.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Ook in België zijn de maatregelen verlengd en zijn de niet essentiële reizen van en naar België verboden tot en met 1 april 2021 ipv 1 maart 2021.
Bron: mijn werkgever, ik werk voor de Vlaamse overheid. :) en: https://www.hln.be/reizen/verbod-op-nie ... ~a75f2b16/
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Bedankt voor de update Ona1991 :D.

Dan kan ik definitief uit mijn hoofd zetten dat ik in maart naar Erperheide kan gaan om foto's te maken van de vernieuwingen.
Dat zal dan een stuk later worden denk ik 😢.
Ralf

Bericht door Ralf »

En de politie heeft al aangegeven te gaan controleren op vakantiegangers die denken toch lekker naar België te gaan. Boete kan €250 zijn als je zonder geldige reden op vakantie gaat naar Centerparcs België. Parken zijn in principe alleen open voor Belgen.
Voor een overzicht met alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.vakantieaanbeveling.nl
EBFS

Bericht door EBFS »

Blijkbaar is de openingen van de Belgische parken wel nog een succes, ondanks dat er geen niet-Belgen mogen verblijven.

Een artikel van eergisteren spreekt over een bezetting van Park De Haan in de krokusvakantie van 50% (https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/02/11 ... oetsbeurt/), een artikel van gisteren spreekt al over 60% (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210212_93954479). In Les Ardennes zou dit tijdens de vakantie ook op 60% liggen (https://www.lavenir.net/cnt/dmf20210212 ... asi-pleins) maar denken ze nog wel 70% te halen (https://www.tvlux.be/video/info/tourism ... 36817.html#).

Een ander artikel spreekt over een bezetting van 50% in De Vossemeren dit weekend (https://www.hbvl.be/cnt/dmf20210208_97807792).

Dit vind ik zeker geen slechte cijfers. Zeker omdat er nog veel op de parken gesloten is en de beleving dus beperkt is.
verena

Bericht door verena »

B767-300ER schreef: 12 feb 2021, 06:40
verena schreef: 12 feb 2021, 01:29 Hier ook omgeboekt gehad maar van korting werd niet gesproken 😨 OK was door parksluiting en heb waarschijnlijk te vroeg zelf gekozen om om te boeken voel mij een beetje in de zak gezet maar heb wel een nieuwe reis om naar uit te kijken :)
Ik denk dat (een deel van) het verhaal ontbreekt.
Ik schrijf toch dat het waarschijnlijk komt door zelf te vroeg te bellen dus dat ik eigenlijk beter wachte tot er contact werd opgenomen dus ik vraag mij eigenlijk af waar jij denkt dat er een deel ontbreekt
B767-300ER

Omdat ik het verhaal ergens mis denk ik.... En daarmee bedoel ik wat je naar wat hebt omgeboekt en wanneer.
Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.
verena

Bericht door verena »

Ah zo de context kwam even anders over
Ik boekte in maart 2020 voor maart 2021 erperheide
Nu kwam ik op het forum hier dus te weten dat het parksluiting is in erperheide
En heb ik zelf gebeld om te verzetten naar sept 2021
Dit kwam met een meerkost van 40 eur en ik heb een mid-week ipv een week
Maar wel van 8p premium naar 6 p vip
Dus er werd geen voorstel gedaan voor korting

Zou ik eventueel nog eens proberen?
Heb screens hots van mij' vorige boeking
B767-300ER

Nu snap ik je.
Geboekt is geboekt helaas. Of je moet hem annuleren en opnieuw boeken maar in de praktijk levert dat niet veel op.

Gewoon lekker genieten.

(En de volgende keer wachten op dat ze jouw bellen, of jou opdracht geven hen te bellen. Dan haal je er meestal het maximale uit ;) )
Stefan

Bericht door Stefan »

Wie heeft ervaring met Sunparks hoe dat gaat wij gaan binnenkort daar heen verblijf was van oorsprong april 2020 toen mei 2020 toen naar oktober 2020 geboekt ging niet door door code oranje en nu gaan we binnenkort hebben nog niks gehoord. Weet iemand als er ook mogelijkheid is om naar bijvoorbeeld huttenheugte ofzo zodat we niet weer hoeven te verzetten iemand hier ervaring mee.
B767-300ER

Sunparks en CP zijn twee losse BV’s
Die kan je niet zomaar omboeken naar elkaar en van elkaar.
Estja

Bericht door Estja »

Toevallig deze week op de facebook van Sunparks gekeken en heel veel boze reacties van klanten over omboekingen, onbereikbaarheid. Nu heeft volgens mij iedere vakantie-aanbieder momenteel wel reacties van teleurgestelde klanten maar hier viel het me echt op, zoveel waren het.

Ik ben ooit bij Kempense meren geweest. Dat is al lang geleden. Ik weet nog dat iedere ochtend ons slaapkamerraam kleddernat was van de condens, ook al stond het raam open. De hele slaapkamer was trouwens klam. Wellicht was dat enkel glas en is hier inmiddels iets aan verbeterd? En het centrum vond ik toen erg sfeerloos. Maar nogmaals, dit is lang geleden en kan nu heel anders zijn.
B767-300ER

Heb je de Fb pagina en andere recensies van CP wel eens gelezen. Zelfde laken een pak
Estja

Bericht door Estja »

Ja, dat schreef ik ook dat momenteel iedere vakantie aanbieder wel die reacties heeft. Maar hier waren het zoveel dat het echt opviel. En steeds dezelfde klachten over slechte bereikbaarheid en slechte communicatie.

Overigens heeft Lommerbergen best veel positieve reacties op Fb.
Nickos

Bericht door Nickos »

Estja schreef: 15 feb 2021, 21:43 Ik ben ooit bij Kempense meren geweest. Dat is al lang geleden. Ik weet nog dat iedere ochtend ons slaapkamerraam kleddernat was van de condens, ook al stond het raam open. De hele slaapkamer was trouwens klam. Wellicht was dat enkel glas en is hier inmiddels iets aan verbeterd?
Ja mensen ventileren slecht, al dat vocht is in een dagje niet weg. Daarom zie je dat CenterParcs al bomen kapt om meer zonlicht toe te laten en hebben ze de cottages in de afgelopen jaren voordien van ventilatie roosters in de slaapkamers, zodat er altijd geventileerd wordt.
Stefan

Bericht door Stefan »

Estja schreef: 15 feb 2021, 21:43 Toevallig deze week op de facebook van Sunparks gekeken en heel veel boze reacties van klanten over omboekingen, onbereikbaarheid. Nu heeft volgens mij iedere vakantie-aanbieder momenteel wel reacties van teleurgestelde klanten maar hier viel het me echt op, zoveel waren het.

Ik ben ooit bij Kempense meren geweest. Dat is al lang geleden. Ik weet nog dat iedere ochtend ons slaapkamerraam kleddernat was van de condens, ook al stond het raam open. De hele slaapkamer was trouwens klam. Wellicht was dat enkel glas en is hier inmiddels iets aan verbeterd? En het centrum vond ik toen erg sfeerloos. Maar nogmaals, dit is lang geleden en kan nu heel anders zijn.
Wij zijn best wel een aantal keren op de Kempense meren geweest. Wij zijn er eigenlijk heel positief over. Het is niet zo groot als CenterParcs. Maar dat maakt ons weinig uit. Het zwembad is super! Eigenlijk best veel vergelijkbaar met CenterParcs. Inderdaad de huisjes zijn iets sfeerloos maar zijn altijd wel heel erg echoon
Wesley_kirchhoff

Bericht door Wesley_kirchhoff »

Wij zouden Maart 2020 naar de HH gaan. Omdat de parken toen helemaal gesloten werden hebben wij omgeboekt naar Maart dit jaar omdat we dachten dat we wel door de Coronacrisis heen zouden zijn nu.
Wij hebben geboekt met mijn ouders in 1 cottage wat nu dus niet mag (2 huishoudens) heeft er al iemand ervaring met zo een situatie? Moeten wij een 2de cottage zelf helemaal betalen of regelt CP hier iets in?
Stefan

Bericht door Stefan »

Kun je bij CP nog voor even komen om bijvoorbeeld de market dome en de vernieuwingen te zien bij Heijderbos. Of wordt iedereen nu tegen gehouden bij de parkeerplaats?
B767-300ER

Stefan schreef: 19 feb 2021, 22:19 Kun je bij CP nog voor even komen om bijvoorbeeld de market dome en de vernieuwingen te zien bij Heijderbos. Of wordt iedereen nu tegen gehouden bij de parkeerplaats?
Daggasten zijn we toegestaan zover ik weet, tegen betaling van parkeergeld etc.
B767-300ER

Wesley_kirchhoff schreef: 19 feb 2021, 22:15 Wij zouden Maart 2020 naar de HH gaan. Omdat de parken toen helemaal gesloten werden hebben wij omgeboekt naar Maart dit jaar omdat we dachten dat we wel door de Coronacrisis heen zouden zijn nu.
Wij hebben geboekt met mijn ouders in 1 cottage wat nu dus niet mag (2 huishoudens) heeft er al iemand ervaring met zo een situatie? Moeten wij een 2de cottage zelf helemaal betalen of regelt CP hier iets in?
CP biedt je de mogelijkheid om de reis wederom kosteloos te verzetten (geen wijzigingskosten, enkel prijsverschil van de cottage bij betalen of minderkosten terugkrijgen via voucher) of annuleren waarbij je het volledige bedrag met circa 8-10 welen in de vorm van een voucher krijgt.

Omboeken dmv een extra cottage erbij kan natuurlijk ook, maar die kosten zijn geheel voor je eigen rekening, wat ik persoonlijk ook logisch vind gezien bovengenoemde mogelijkheden.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HEROPENING FRANSE CENTER PARCS PARKEN

Vanaf 1 maart 2021: Le Bois aux Daims.

Vanaf 15 maart 2021: Le Lac d'Ailette, Les Hauts de Bruyère, Les Bois Francs, Les Trois Forêts en Villages Nature® Paris.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

PRIVATE SHOPPING CENTER PARCS PARKEN NEDERLAND

Vanaf 3 maart 2021 zijn er tijdslots beschikbaar voor in de winkels, met maximaal 2 personen per tijdslot.
De beschikbare slots verschillen per park.

Bron: Center Parcs.
Amberino1

Bericht door Amberino1 »

Mariëtte schreef: 02 mar 2021, 09:21 PRIVATE SHOPPING CENTER PARCS PARKEN NEDERLAND

Vanaf 3 maart 2021 zijn er tijdslots beschikbaar voor in de winkels, met maximaal 2 personen per tijdslot.

Hoe kun je dit reserveren? Ik zie nog niets staan in de app volgens mij :D
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Amberino1,

Je kunt reserveren via de app van het park, telefonisch of bij de receptie.
PJK

Bericht door PJK »

Mariëtte schreef: 02 mar 2021, 09:21 PRIVATE SHOPPING CENTER PARCS PARKEN NEDERLAND

Och wat zou ik graag water gaan kopen uit de Aqua Mundo... Maar dan zelf een flesje vullen midden in de wildwaterbaan.
Amberino1

Bericht door Amberino1 »

Mariëtte schreef: 03 mar 2021, 08:50 Hoi Amberino1,

Je kunt reserveren via de app van het park, telefonisch of bij de receptie.
Bedankt! :lol:
Plaats reactie