Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Als je twijfelt tussen een park/cottage dan kun je in dit topic je vraag stellen.
We zullen dan helpen bij het maken van een keuze.
B767-300ER

Re: [Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door B767-300ER »

Daphne1 schreef: 17 jan 2021, 21:27 Dank je! Het weekend van 12 maart. Hopelijk kunnen we tenminste 1 keer zwemmen en een keertje naar de Jungle Dome. En anders gewoon lekker wandelen, het is er mooi genoeg.

Met een heel klein beetje geluk is jouw cottage dan al gerenoveerd ;)
Daphne1

Bericht door Daphne1 »

Dat zou nog eens een leuke verrassing zijn!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Treinmeneer schreef: 17 jan 2021, 12:56
Hoi Mariette

Het is uiteindelijk geen Les Ardennes geworden omdat familie door de hond het toch teveel klimmen vond.
Uiteindelijk nu gekozen voor HB Eden VIP 612 en PZ 6 VIP 819. Vorig jaar op HB in 615 gezeten en eerder al op PZ in 819. Mooie plekjes! Heel benieuwd wat er in Mei gaat gebeuren met de Edens op HB.

Hoi Treinmeneer,

Heerlijk, alvast hele fijne verblijven toegewenst!

Ja, wij zijn ook reuze benieuwd wat ze met de Edens gaan doen op Het Heijderbos, we blijven het uiteraard volgen
en zodra we meer weten zal dat gelijk op het forum worden geplaatst.
B767-300ER

Vanaf Half mei wordt er aan de EDENS gewerkt.
Geen idee of de binnenkant ook gedaan wordt of niet.
Ik zit vanaf 28/6 (openingsdag) in een EDEN op HB. Ik zal verslag doen.
Jeff

Re: [Center Parcs] Het Heijderbos renovatie nieuws

Bericht door Jeff »

Hallo,

wij willen begin februari een last minute weekje een 4p of 6p VIP huisje boeken. Kunnen we dan beter de VIP Vernieuwd of de VIP Eden kiezen? Voorheen was de Eden de betere keuze, maar nu is de VIP Vernieuwd duurder dan de Eden. Is die dan nu weer beter?
B767-300ER

Ik zou voor de VIP EDEN gaan. Die vind ik persoonlijk net iets mooier qua indeling en raamgevels. Plus eennextra badkamer.
Neemt niet weg dat de 6P Vernieuwde VIP regulier ook een mooie cottage zal worden, in stijl met de reeds aanwezige 2P VIP en 4P VIP (beide nieuw)
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Duidelijke feedback, dankjewel!
We neigden er al naar, maar dat geeft toch wel de doorslag. Erperheide is voor ons echt een "thuis"parkje die we nogal makkelijk aandoen, we willen daarom niet gelijk alle andere afschrijven maar met de huidige situatie lijkt het inderdaad de veiligste optie te zijn. Nu nog eventjes wachten tot we onze voucher van de annulatie voor Allgaü hebben en dan gaan we eens kijken of we al wat kunnen boeken.
B767-300ER

Goede keuze denk ik.

Je kan ook alvast boeken, enkel een aanbetaling doen en dan kater de voucher erin storten.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Wat is dan eigenlijk het verschil tussen een VIP (al dan wel vernieuwd of niet) en VIP Eden? Voor onze periode zijn ze overigens even duur.....
Tom...

Bericht door Tom... »

De Eden cottages zijn veel later gebouwd en bieden eigenlijk de oude CP stijl in een moderner jasje. Met meer ruimte en mooie raampartijen! Ik ben fan van de Eden cottages en zou zonder twijfel altijd Eden boven “normaal” kiezen als de prijs gelijk is 😊

Let op HB wel op dat er losse Eden 6 p zijn en Eden 6 p die ook een 12 p cottage kunnen worden, dan heb je een soort schuifdeur in je cottage, ben ik zelf geen fan van. Ik zou dan altijd even op de plattegrond kijken en eentje kiezen die niet vast aan een andere Eden 6 p zit (is volgens mij ook een ander type nummer, de grijzige op de plattegrond, niet de rode).
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Maar zou je nu dan ook een Eden verkiezen boven een vernieuwde VIP? Daar is alles weer fris en fruitig en dus....nieuw :lol:
B767-300ER

NaMiSe schreef: 18 jan 2021, 23:31 Maar zou je nu dan ook een Eden verkiezen boven een vernieuwde VIP? Daar is alles weer fris en fruitig en dus....nieuw :lol:
Ja. Ze Zijn ruimer.
Mooiere raampartijen
Meubels in EDEN zijn prima

Alleen de ouderwetse cottages hebben een mooiere ligging in het bos.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Tgoh, we gaan toch echt even erop wachten. De voucher die we krijgen is een waarde van +/- 1400€ en ons verblijf bij Erperheide zou nog geen 700€ kosten. Dus stel dat 't niet door kan gaan anders wéér een bedrag bovenop die voucher dat terug moet komen. :D
Was sowieso al van plan om dan bij de reservatie gelijk diner arrangementen e.d erbij in te gooien om die voucher wat meer op te kunnen gebruiken, anders blijven we weer met een restbedrag zitten.
Ook eventjes aanzien hoe de situatie evolueert, of ze überhaupt wel open gaan zijn enzo tegen dan. November 2021 hadden we graag villages nature nog eens aangedaan, maar dat is ook nog koffiedik kijken.
Het afgelopen jaar zoveel annulaties en verplaatsingen moeten doen, we boeken liever pas als we iets meer zekerheid en duidelijkheid hebben over wat er wel/niet open gaat zijn en gaat kunnen. Als de cijfers in België zo blijven evolueren zitten we tegen april weer in lockdown met golf 3 (of is het 4 inmiddels? ik volg niet meer!) dus dan zie ik het voor juni nog niet zo rooskleurig in. Maar hé, een mens mag dromen. Fingers crossed dat het allemaal weer de goede richting uit mag gaan.
Jeff

Bericht door Jeff »

Bedankt voor jullie reacties, dan gaan we voor de Eden :-D
Sid

Bericht door Sid »

B767-300ER schreef: 17 jan 2021, 11:12 250 euro is een hoop geld. Je kan het overwegen.
Zullen dan hoogstwaarschijnlijk cottages zijn in zone 4/5 of 1.
Het is dan wel de kleine variant. Maar als dat jou niet uitmaakt.....

Belgie of Duitsland zal in de vakantie weinig schelen.

Laat je weten wat je gaat kiezen?

Sid schreef: 17 jan 2021, 20:17 Na alle info hier en enig beraad is de keuze uiteindelijk gevallen op een midweek naar het Heijderbos in de eerste week van augustus. Gekozen voor huisje 155. Deze zou dan nog gerenoveerd moeten worden en staat nu op de plattegrond als een 6 pers Premium maar dat zou dan dus een 4 pers Premium moeten worden. Of de plattegrond is verkeerd :?:
We hebben geboekt via Duitsland want dat scheelde toch weer 80 Euro met NL en België. Via Frankrijk scheelde het nog 20 euro meer maar gezien de berichten hier om problemen te voorkomen mochten we omboeken dat maar niet gedaan... Nu maar hopen dat de renovatie geen vertraging gaat oplopen...

Via whats app nog even contact opgenomen met het Heijderbos. We wilden graag ons cottagenummer wijzigen omdat deze dichter bij de MD lag. Binnen 3 min reactie en zo geregeld. Prima service weer. Zitten nu in cottage 126.
B767-300ER

Topic even gesplitst en verplaatst naar juiste gedeelte.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Toch nog even jullie hulp nodig. Na lang wikken en wegen komen we uit op het volgende.....We willen graag een vernieuwde 4p VIP op Heijderbos. We twijfelen tussen 247/369, die als het goed is de VIP extra variant zijn van 90m2 met twee badkamers en Finse sauna? Alleen dacht ik in een bericht van B767-300R gezien te hebben dat 247 nog niet gerenoveerd zou zijn, terwijl CP deze wel al zo aanbiedt op de boekingssite?
De andere optie is toch een Eden VIP, omdat deze aangeraden wordt door Tom en Niels, maar welke heeft dan zon in de tuin in april en bij voorkeur nog iets van uitzicht ( op het water)? O, en geen cottage met zo’n tussendeur!
B767-300ER

Volop Zon in de tuin in combinatie met zicht op het water in de EDEN’s kan je vergeten in April. Het water bij de EDEN’s ligt aan de noordzijde en in April zijn de bomen volop bergroeid. Je hebt dan wel wat zon maar niet bijster veel als je aannhet water wil liggen. De meeste zon heb je bij 613, 632 tm 639 en 651,652,653. (Uit mijn hoofd)
Alle 4P VIP EDEN op het HB hebben GEEN tussenwand. Deze is alleen bij de 6P Beschikbaar en zijn op de plattegrond zichtbaar als de rode cottages. Een tussenwand is trouwens niet storend. Eerdere klachten over geluidsoverlast op de KV herken ik niet. Temeer omdat de schuifwand dubbel is uitgevoerd kan mijns inziens de wchuifwand nooit de reden zijn van de geluidsoverlast.

Zone 2 is nu nog niet gerenoveerd. Deze komen in februari/maart aan de beurt dus dat is heel goed mogelijk dat deze in april tussen de gerenoveerde cottages staat.
Dat komt ook overeen met de eerdere berichtgeving van mij.

247 en 369 zijn inderdaad de “Extra” variant met tweede badkamer en Finse Sauna. Zoals reeds eerder gemeld zijn de badkamers daar beperkt opgeknapt. Wel nieuwe meibels en betimmering in de badkamers, geen nieuw bad en tegels. Wel een bubbelbad.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Super bedankt! Sorry dat ik zo lastig ben :? Normaal gesproken kiezende eigenlijk vrij snel een park en een cottage, eigenlijk meestal comfort omdat je er toch niet veel bent. Juist omdat ik nu vermoedt dat we eind april nog (praktisch) niks zullen mogen/kunnen, willen we lekker veel ruimte en genieten van de VIP met broodjes en sauna e.d.
Wat die tussenwand betreft: op de plattegrond staan alle 4p VIP Eden ook als 8p aangeduid. Op de foto’s zie je de tussenwand en in de beschrijving staat dat open kunnen om een 8p cottage te maken? Vandaar mijn vraag.......
B767-300ER

Je hebt helemaal gelijk. Ik vergis me.
Het is juist anderom. Ze hebben allemaal een tussenwand.
Ze zijn er niet zonder.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

O, dat is balen! Maar als ik het goed begrijp, is zone 3 wel al gedaan? Voor 247 kan het dan twee kanten uitgaan: of je hebt een spiksplinternieuwe cottage of de renovatie loopt uit en je wordt ongeboekt.........
B767-300ER

369 is al een tijdje (sinds half december) in de verhuur als vernieuwd. Een ander deel van zone 3 (met de 8P Comfort/Premium En 6P VIP) wordt momenteel gedaan.
247 moet nog gedaan en gaan ze eerdaags starten.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Ik zie ook nog 304 als vernieuwde VIP, is dat een ex-beheerderscottage? Iemand daar ervaring mee?
B767-300ER

304 is nog niet opgeleverd dus als vernieuwde VIP zullen er nog geen ervaringen zijn. Hij is Wel mooi vrijstaande ex beheerderscottage. Weet niet hoe het nu is maar afgelopen zomer erg veel bomen er omheen en toen weinig zon.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NaMiSe schreef: 27 jan 2021, 17:19 Ik zie ook nog 304 als vernieuwde VIP, is dat een ex-beheerderscottage? Iemand daar ervaring mee?

Dat klopt, 4 persoons VIP cottagenr.304 op Het Heijderbos is een ex-beheerderswoning.

Ik heb er niet in overnacht maar ben er wel een keer binnen geweest en foto's gemaakt. Die foto's staan op het forum.

Cottagenr.304, 4 persoons VIP, xx-beheerderswoning, Het Heijderbos.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Oké, niks zo veranderlijk als de mens: we hebben toch gekozen voor ons originele plan en vanavond 815 geboekt :oops:
B767-300ER

Hahaha
Al ons werk voor niets. :mrgreen:
Veel plezier alvast.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

B767-300ER schreef: 28 jan 2021, 05:49 Hahaha
Al ons werk voor niets. :mrgreen:
Veel plezier alvast.
Nee hoor, juist niet! We hebben alles meegenomen in onze afweging en nu een goede keuze kunnen maken. Het was erg fijn om de voors en tegens van elke cottage en gebied mee te kunnen nemen.
B767-300ER

Stond ook een smiley achter. Veel voorpret :)
Pixel14

Bericht door Pixel14 »

Hallo,

Nieuw op het forum. Maar lees al een flinke tijd mee. Al veel waardevolle info eraf kunnen halen.
Voor de zomer van 2020 2 weken CP geboekt. Hochsauerland en de Haan.
Vanwege corona naar zomer 2021 verplaatst.
Nu begint het toch een beetje te kriebelen om het vanwege alle maatregelen zowel in NL als de landen waar we heen willen gaan om te boeken naar park Zandvoort. Voelt niet prettig om nu (of nouja komende zomer) naar het buitenland te gaan.
Een 4p comfort.
Wie kan me vertellen wat goede opties zijn. De planning is om daar 11 dagen te verblijven.
Beetje privacy. Niet te dicht bij het circuit.

Graag hoor ik van jullie.

Groeten
Pixel
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Pixel,

Welkom en bedankt voor het compliment :D.

Heerlijk, 11 dagen Park Zandvoort, alvast een fijn verblijf toegewenst!

Er zijn meerdere opties. Deze 2 opties heb ik alvast voor je. Als je andere 4 persoons
comfort cottages op het oog hebt dan hoor ik het graag, dan ga ik voor je kijken of ik
er foto's van heb.

4 persoons comfort nummer 30 vind ik mooi liggen met lekker veel privacy.

4 persoons comfort cottagenr.30, Park Zandvoort.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Of 4 persoons comfort nr.13, die ligt ook mooi privé.

4 persoons comfort cottagenr.13, Park Zandvoort.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Pixel14

Bericht door Pixel14 »

Dank Mariette,

Ons voornemen is om 16/8 te gaan.
De cottages die jij nu hebt "aangemerkt" zijn helaas al verhuurd.
Er is nog redelijk wat keuze, maar vind het lastig.
In hoeverre heb je mogelijk last van het circuit (in het achterhoofd houdend dat 3 weken later hoogstwaarschijnlijk F1 is)?
We hebben een zoon van 6, maar ook geniet ik graag van de rust en dat mensen niet achter mijn tuin langs kunnen lopen.
276/277 zijn nog vrij. Is dat ook een mooi alternatief?
Mocht je foto's hebben...... graag.

Groeten,
Pixel14
B767-300ER

Het formule 1 circus komt pas een week tevoor.
Pixel14

Bericht door Pixel14 »

Niels,

Dat was de vraag niet.
Het circuit zal in de weken ervoor vast en zeker ook gebruikt (gaan)worden. Mocht corona dit toelaten.
Ik wil graag weten als iemand dat weet in hoeverre je het circuit hoort in de cottages.
Het is veel geld wat er ervoor betalen. Om dan de hele dag scheurende auto's als achtergrond te hebben....

Iemand ervaring/foto's van de cottages 276/277

Alvast bedankt.
B767-300ER

Pixel14 schreef: 28 jan 2021, 21:53 Niels,

Dat was de vraag niet.
Mijn excuus dat ik je vraag verkeerd heb begrepen
Succes met het maken van je keuzes
Plaats reactie