Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Als je twijfelt tussen een park/cottage dan kun je in dit topic je vraag stellen.
We zullen dan helpen bij het maken van een keuze.
Plaats reactie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door Mariëtte »

verena schreef: 08 jan 2021, 15:41 Ik twijfel nog heel erg vossemeren is mij vorige keer tegengevallen qua grote ik zat erg ver overal af en met kleine kindjes is dit vervelend en mis het baluba gevoel ook maar denk eerder dat ik vastgeroest zit aan erperheide 😕 iets met gewoonte enzo 😉
Maar mocht je foto's hebben van 1 graag 8 p premium

Hoi verena,

Ik heb foto's geplaatst van 8 persoon premiumcottagenr.416, De Vossemeren.
Treinmeneer

[Center Parcs] Vragen beantwoord binnen 24 uur

Bericht door Treinmeneer »

Goedenavond allen,

Allereerst mijn complimenten voor dit leuke en mooie forum! Tof om hier alles te lezen over Centerparcs! Nieuwtjes, foto’s, informatie etc etc. Ga vooral zo door!

Mijn vraag is:

Welke 6 persoons VIPS liggen het mooiste op Les Ardennes?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Treinmeneer,

Dank je wel voor het compliment!

Waar precies gaat je voorkeur naar uit, een 6 persoons VIP cottage op Center Parcs Les Ardennes hoger gelegen op het park
of juist wat dichterbij de Market Dome? Hou er wel rekening mee dat het vaak een hele klim is naar de hoger gelegen cottages.
Er zijn ook cottages die alleen met een trappetje te bereiken zijn, voor mensen die slecht ter been zijn of met een rolstoel,
buggy, kinderwagen niet handig vind ik.

Ken je de 8 persoons VIP cottagenr.279? Ik weet niet wat de meerprijs is tegenover een 6 persoons VIP cottage, maar dat is een
extra grote cottage met een veranda, een geweldige Wellness ruimte en heel erg ruim, met een heerlijk grasveldje voor de
cottage.

8 persoons VIP cottagenr.279, Center Parcs Les Ardennes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Treinmeneer

Hoi Mariette of anderen,

De 8 VIP 279 hebben we zeker naar zitten kijken maar is helaas al bezet in de tijd dat wij gaan.

We willen 2 huisjes naast elkaar of dicht bij elkaar in de buurt en zitten nu te denken aan 2 huisjes in het rijtje 331 tot 334 of in de hoek van 348/351/360. Dit zijn allemaal 6 VIPS. Ook het andere rijtje 507/08/05 ligt ook tot de mogelijkheden. Welke zou het mooiste/leukste kunnen zijn?

Bijkomende vraag is kan je ook online 2 huisjes tegelijkertijd boeken of moet je daarvoor echt bellen naar het callcenter?

Voor mensen die eventueel dit voor het eerst lezen, het gaat om het park Les Ardennes.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Twee huisjes online kan alleen als twee losse boekingen.
Anders inderdaad even bellen
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Treinmeneer schreef: 12 jan 2021, 15:59 Hoi Mariette of anderen,

We willen 2 huisjes naast elkaar of dicht bij elkaar in de buurt en zitten nu te denken aan 2 huisjes in het rijtje 331 tot 334 of in de hoek van 348/351/360. Dit zijn allemaal 6 VIPS. Ook het andere rijtje 507/08/05 ligt ook tot de mogelijkheden. Welke zou het mooiste/leukste kunnen zijn?

Voor mensen die eventueel dit voor het eerst lezen, het gaat om het park Les Ardennes.

Hoi Treinmeneer,

Ik heb gekeken in m'n fotomappen van Center Parcs Les Ardennes en heb geen foto's gevonden van het rijtje 6 persoons VIP cottages 331-334. Ik weet wel dat ik daar ben geweest maar die waren toen allemaal bezet en kon wel even om het hoekje kijken. De terrassen daar liggen opzich wel mooi, je kijkt tegen begroeiing aan maar je kijkt zo bij elkaar op het terras.

Dit is een voorbeeld van een ander rijtje cottages,
zo ziet het er ongeveer ook uit in het rijtje 331-334.

Afbeelding

Ik heb Google Earth er even bijgepakt en het lijkt erop dat ook 6 persoons VIP cottagenrs. 507,508,505 zo liggen met de terrassen.
Bij cottagenrs.348,351,360 lijken de terrassen wat meer te verspringen en meer privé te liggen.

Zou je nog willen laten weten welke cottages het gaan worden?
Sid

[Center Parcs] Het Heijderbos renovatie nieuws

Bericht door Sid »

We zijn hier al een tijdje niet geweest maar het plan is om hier komende zomer naar toe te gaan. Iemand nog tips voor een 4 pers Premium. Premium boeken we meestal als we naar cp gaan. Zijn deze recent vernieuwd of al wat langer geleden? Meestal proberen we kort bij de MD te zitten.
B767-300ER

Re: [Center Parcs] Het Heijderbos renovatie nieuws

De premiums zijn komende zomer allemaal vernieuwd. In 2020 is daarmee begonnen en wordt in juni afgerond.
Op de website zie je staan 4P Premium vernieuwd.

Je hebt 2 verschillende premiums 4P vernieuwd.
1 variant van 64m2 en 1 variant van 75m2. Het spreekt voor zich dat laatstgenoemde ruimer is. Dit zijn oude 6P huisjes. Deze heeft en een lege kamer (kamer stond vroeger het stapelbed, ideaal voor een kinderbedje of als je langer gaat je lege koffers en dat soort zaken) en een ruimere keuken (grote hoek), eetgedeelte (vrijstaand) en woongedeelte (grotere pui). Ik zou dan kijken of je die laatste kan krijgen. De meeste daarvan liggen in zone 6. Op steenworp afstand van de Jungle Dome, Action Factory en daarna de Market Dome
HB1922 is de 64m2 variant en HB1923 de 75m2 variant.
Prijsverschil is meestal 0 euro.

Op de website staat bij beide types helaas dezelfde plattegrond. Dit is niet juist, Dit is de plattegrond die hoort bij de HB1923 van 75m2 (deze staat bij beide afgebeeld)

3A5076DD-9BAD-48AD-9506-B8D46DD09409.jpeg

De juiste plattegrond van de HB1922 van 64m2 vind je hieronder:
49FBD1B5-5658-49EF-B2CD-DBEF8C01A1AB.jpeg
Succes met het maken van je keuze!
Daphne1

Bericht door Daphne1 »

Dag allemaal, ik lees al een paar jaar mee; meestal hoef ik een vraag niet zelf te stellen, want het antwoord is hier meestal zo al te vinden :). Maar nu toch maar een account aangemaakt zodat ik zelf iets kan vragen.

Half maart gaan we een weekendje naar het Heijderbos. Ik heb cottage 474 geboekt. Bewust een Vip extra, want ik verwacht dat de faciliteiten nog veel gesloten zullen zijn, dus een sauna en wat extra ruimte is fijn, en bewust een 'oude', want daar kon ik kiezen voor een Finse Sauna. Bij een vernieuwde VIP staat ook echt alleen
'met infrarood sauna ' op de boekingsite, dus ik ging ervan uit dat er geen vernieuwde vips met Finse Sauna waren.

Maar als ik nu bij de foto's op het forum kijk, lijkt me dat bijvoorbeeld de 711 wél met Finse Sauna is. Klopt dat?

Als dat zo is, vraag ik me aan de andere kant wel af of het prijsverschil het waard is om voor om te boeken. Als ik zo kijk zit de vernieuwing in

- frisser kleurtje op de muren
-nieuw inboedel
-keuken opgefrist
-lelijke oranje-houten kasten weg uit de slaapkamer.

Nou is er volgens mij met de inboedel in de oude Vips ook niks mis en in de slaapkamer heb je meestal je ogen dicht. Geen reden voor mij om meer te betalen dus. En een fris kleurtje in woonkamer en keuken is leuk, maar voor een weekend niet echt onoverkomelijk als dat niet zo is.

Of zie ik iets over het hoofd? Zijn er andere voordelen van een vernieuwde VIP extra tov een oude?
Sid

Bericht door Sid »

Hartelijk dank voor alle info!!!
Nog een kleine vraag. Als ik nu boek voor augustus kan ik nog kiezen voor een oude 4 p premium. Maar ik kan er dan dus vanuit gaan dat die tegen die tijd dan allemaal vernieuwd zijn??
Het scheelt nogal wat in prijs namelijk..
B767-300ER

Beetje gevaarlijk om daar een bindend antwoord op te geven.

Je kan daar inderdaad vanuit gaan.
Maar....
1) Dat wordt dan zowiezo de kleine variant
2) kans op verplaatsen naar ander cottagenummer is aanwezig, mocht om wat voor reden dan ook de verbouwing uitlopen
3) geen idee hoebeel het scheelt, maar wil je dat risico lopen?

Kijk eens bij deze links of het wellicht goedkoper wordt:
www.centerparcs.nl/exclusief
www.cebterparcs.nl/wij1jaar (deze is alleen niet geldig in schoolvakanties)
Sid

Bericht door Sid »

Bedankt weer voor de links. Ik ga zo kijken.
Nu scheelt het trouwens 250 euro voor 1 week. 1e week augustus. 1488 oude stijl tegenover 1722 voor een vernieuwde cottage. Kan misschien ook nog eens kijken om te boeken via België of Duitsland...... :roll:
B767-300ER

250 euro is een hoop geld. Je kan het overwegen.
Zullen dan hoogstwaarschijnlijk cottages zijn in zone 4/5 of 1.
Het is dan wel de kleine variant. Maar als dat jou niet uitmaakt.....

Belgie of Duitsland zal in de vakantie weinig schelen.

Laat je weten wat je gaat kiezen?
Sid

Bericht door Sid »

We denken er nog even over na. Last minute behoort natuurlijk ook nog tot de mogelijkheden. Al is het maar de vraag of de prijs veel zal verschillen met nu ten opzichte van wanneer je last minute boekt ergens in juli.
B767-300ER

Sid schreef: 17 jan 2021, 11:33 We denken er nog even over na. Last minute behoort natuurlijk ook nog tot de mogelijkheden. Al is het maar de vraag of de prijs veel zal verschillen met nu ten opzichte van wanneer je last minute boekt ergens in juli.
Als je kijkt naar vorig jaar, toen werd het in juli augustus september oktober alleen maar duurder. Parken zaten toen propvol.
De orijs van de oude cottage ga je sws dese zomer niet meer vinden. Die verdwijnt eerdaags van de boekingssite.
Sid

Bericht door Sid »

Oké, bedankt voor alle info!!
B767-300ER

Graag gedaan en succes met je keuze!
Mocht je nog vragen hebben dan weet je me te vinden
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Daphne1,

In de vernieuwde 4 persoons VIP extra cottages op Het Heijderbos hebben ze de Finse sauna niet vervangen, het klopt dus dat je nog een Finse sauna ziet op de foto's van de vernieuwde 4 persoons VIP extra nr.711. Je zietde Finse sauna ook terug in Cottagenr.838, 4 persoons VIP Extra, gerenoveerd.

Ik vind de oude 4 persoons VIP (extra) cottages nog prima te doen ondanks dat ze nog niet zijn gerenoveerd. Ik weet niet precies wat het prijsverschil
ten opzichte van een gerenoveerde cottage maar ik begrijp dat je het voor een weekend geen probleem vind in een niet gerenoveerde cottage te verblijven zou ik het prijsverschil pakken.

Naast de genoemde dingen die je noemt die zijn opgeknapt kan ik geen andere dingen toevoegen die je misschien over het hoofd zou hebben gezien.

Succes met het maken van een keuze!
Sid

Bericht door Sid »

Het eigenaardige is wel dat als je kiest voor de oude 4 pers Premium er maar 7 huisjes beschikbaar zijn. Bijna allemaal in de 100 serie m.u.v. huisje 569.
Misschien laten ze deze wel gewoon zo denk ik dan?
Treinmeneer

Mariëtte schreef: 12 jan 2021, 21:50
Hoi Treinmeneer,

Ik heb gekeken in m'n fotomappen van Center Parcs Les Ardennes en heb geen foto's gevonden van het rijtje 6 persoons VIP cottages 331-334. Ik weet wel dat ik daar ben geweest maar die waren toen allemaal bezet en kon wel even om het hoekje kijken. De terrassen daar liggen opzich wel mooi, je kijkt tegen begroeiing aan maar je kijkt zo bij elkaar op het terras.

Dit is een voorbeeld van een ander rijtje cottages,
zo ziet het er ongeveer ook uit in het rijtje 331-334.

Afbeelding

Ik heb Google Earth er even bijgepakt en het lijkt erop dat ook 6 persoons VIP cottagenrs. 507,508,505 zo liggen met de terrassen.
Bij cottagenrs.348,351,360 lijken de terrassen wat meer te verspringen en meer privé te liggen.

Zou je nog willen laten weten welke cottages het gaan worden?

Hoi Mariette

Het is uiteindelijk geen Les Ardennes geworden omdat familie door de hond het toch teveel klimmen vond.
Uiteindelijk nu gekozen voor HB Eden VIP 612 en PZ 6 VIP 819. Vorig jaar op HB in 615 gezeten en eerder al op PZ in 819. Mooie plekjes! Heel benieuwd wat er in Mei gaat gebeuren met de Edens op HB.
Stefan

Bericht door Stefan »

Sid schreef: 17 jan 2021, 10:56 Bedankt weer voor de links. Ik ga zo kijken.
Nu scheelt het trouwens 250 euro voor 1 week. 1e week augustus. 1488 oude stijl tegenover 1722 voor een vernieuwde cottage. Kan misschien ook nog eens kijken om te boeken via België of Duitsland...... :roll:
Een tip wij boeken altijd via Frankrijk omdat daar de bedlinnen erbij zitten en je hebt meer vroegboekkorting. Alleen heb je geen voorkeursligging erbij gratis
B767-300ER

Bij een Premium zit het bedlinnen er in Nederland ook bij ;)

Nadeel van boeken via Frankrijk vind ik momenteel dat als je om wilt boeken je niet bij de NL klantenservice terecht kan, of je moet heel veel geluk hebben. Voor de DE en BE kan dit veelal wel gewoo
B767-300ER

Sid schreef: 17 jan 2021, 12:49 Het eigenaardige is wel dat als je kiest voor de oude 4 pers Premium er maar 7 huisjes beschikbaar zijn. Bijna allemaal in de 100 serie m.u.v. huisje 569.
Misschien laten ze deze wel gewoon zo denk ik dan?
Zone 1 is de laatste “te renoveren” zone. Ook die wordt gedaan maar de boekingssite is daar (nog) niet op aangepast.

Na zone 1 moeten alleen de EDEN’s nog in zone 6. De rest is dan allang gedaan.
B767-300ER

.
Daphne1 schreef: 17 jan 2021, 09:38 Dag allemaal, ik lees al een paar jaar mee; meestal hoef ik een vraag niet zelf te stellen, want het antwoord is hier meestal zo al te vinden :). Maar nu toch maar een account aangemaakt zodat ik zelf iets kan vragen.

Half maart gaan we een weekendje naar het Heijderbos. Ik heb cottage 474 geboekt. Bewust een Vip extra, want ik verwacht dat de faciliteiten nog veel gesloten zullen zijn, dus een sauna en wat extra ruimte is fijn, en bewust een 'oude', want daar kon ik kiezen voor een Finse Sauna. Bij een vernieuwde VIP staat ook echt alleen
'met infrarood sauna ' op de boekingsite, dus ik ging ervan uit dat er geen vernieuwde vips met Finse Sauna waren.

Maar als ik nu bij de foto's op het forum kijk, lijkt me dat bijvoorbeeld de 711 wél met Finse Sauna is. Klopt dat?

Als dat zo is, vraag ik me aan de andere kant wel af of het prijsverschil het waard is om voor om te boeken. Als ik zo kijk zit de vernieuwing in

- frisser kleurtje op de muren
-nieuw inboedel
-keuken opgefrist
-lelijke oranje-houten kasten weg uit de slaapkamer.

Nou is er volgens mij met de inboedel in de oude Vips ook niks mis en in de slaapkamer heb je meestal je ogen dicht. Geen reden voor mij om meer te betalen dus. En een fris kleurtje in woonkamer en keuken is leuk, maar voor een weekend niet echt onoverkomelijk als dat niet zo is.

Of zie ik iets over het hoofd? Zijn er andere voordelen van een vernieuwde VIP extra tov een oude?
Hoi Daphne

Van de vernieuwde VIP EXTRA cottages hebben de volgende een Finse Sauna:

365/369/ 403/410/411/416/417/502/505/509/515/519

De rest moet nog omgebouwd

Het enige wat je nog over het hoofd ziet en wat ik erg belangrijk vind is het nieuwe bed met topper. Deze slapen toch een stuk beter voor de rug vind ik.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Wij zijn inmiddels ook weer op zoek naar de gouden tip...
We hebben vakantie gepland staan van 3-13 juni waarin we graag een weekverblijf willen plannen van vr 3 - vr 11 juni.
Normaliter wilden wij, mits de hele covid situatie gunstig genoeg evolueert, richting Spanje, maar wij hebben recent goed nieuws gekregen van een fokker waar we mee in contact stonden dat zij vroeger dan verwacht een pupje voor ons hebben daar er iemand heeft afgezegd bij het eerst geplande nestje waardoor wij naar voren schoven op de wachtlijst. Superleuk, want vanaf maart hebben wij dus een samojeed in huis!
De vakantieplannen, moeten daardoor dan ook uiteraard aangepast worden, want het is de bedoeling dat de pluizenbol die tegen juni 5,5 maandjes oud is, gewoon met ons mee kan natuurlijk.
We kwamen bijgevolg al snel bij het idee Centerparcs uit.
Wij zoeken een bosrijk park met leuke wandelmogelijkheden, leuke 2P VIP cottages (bij voorkeur vernieuwd), een "echt" CP zwembad (daarmee bedoelen we zoveel mogelijk natuursteen en niet zo'n wit steriel bad zoals ze op veel van de omgevormde parken hebben) en rij afstand een max. 3u vanaf Brussel (een jonge pup willen we nog niet half Frankrijk of Duitsland mee doorheen). Verder ook belangrijk is dat de grand café en resto's een terras hebben (ik had begrepen dat hondjes niet in de dome mogen, maar wel op de terrassen, vandaar).
Ik dacht in eerste instantie aan Erperheide, Vossemeren, Eemhof of Heijderbos maar misschien zie ik er nog over het hoofd? Voornamelijk Erperheide en Eemhof spraken ons aan, vanwege de vernieuwd cottages, maar we staan ook open voor andere suggesties. Alles zal ook afhangen van de situatie met COVID op het moment, of we het land uitmogen of niet e.d (we zijn zelf van België).
Iemand nog tips voor ons? :)
B767-300ER

Erperheide doen!
Je neemt de veiligheid van eigen land (dus maar rekening met 1 overheid) en er zijn mooie gerenoveerde cottages.
Neem hier een 2P VIP vernieuwd.

Anders als je de grens over wilt de Eemhof. Daar kan je wel overal buiten zitten (geen dome aanwezig) en mooie verbouwde cottages. Ook hier kan ik een 2P VIP nieuw echt aanraden.

Heijderbos is in die periode gesloten

Meerdal heeft, net als de Vossemeren en de Kempervennen, nog geen verbouwde cottages.
Huttenheugte te ver rijden en de rest zijn ex gran Dorado parken (Limburgse Peel, Zelande, Sandur (Sunparks) en Zandvoort) daar ga je niet de echte plaza’s en Aqua Mundo’s vinden die je zoekt

Zelfde voor Les Ardennes en de Haan. (Beide ex Sunparks)

Met de Franse parken geen idee, maar volgens mij liggen die allemaal meer dan 300km af Brussels.
Ralf

Bericht door Ralf »

Ik sluit me bij Niels aan. Ik zou ivm de huidige regels gewoon in eigen land blijven en niet het risico gaan nemen en voor een vernieuwde 2 persoons op de Erperheide gaan.
Voor een overzicht met alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.vakantieaanbeveling.nl
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

B767-300ER schreef: 17 jan 2021, 17:37 Erperheide doen!
Je neemt de veiligheid van eigen land (dus maar rekening met 1 overheid) en er zijn mooie gerenoveerde cottages.
Neem hier een 2P VIP vernieuwd.

Anders als je de grens over wilt de Eemhof. Daar kan je wel overal buiten zitten (geen dome aanwezig) en mooie verbouwde cottages. Ook hier kan ik een 2P VIP nieuw echt aanraden.

Heijderbos is in die periode gesloten

Meerdal heeft, net als de Vossemeren en de Kempervennen, nog geen verbouwde cottages.
Huttenheugte te ver rijden en de rest zijn ex gran Dorado parken (Limburgse Peel, Zelande, Sandur (Sunparks) en Zandvoort) daar ga je niet de echte plaza’s en Aqua Mundo’s vinden die je zoekt

Zelfde voor Les Ardennes en de Haan. (Beide ex Sunparks)

Met de Franse parken geen idee, maar volgens mij liggen die allemaal meer dan 300km af Brussels.
Hele Heijderbos dicht? Welke periode is dat? Wij gaan ook nog op zoek zodra mijn vakantie op het werk goed gekeurd word
B767-300ER

Joyce109 schreef: 17 jan 2021, 17:57
Hele Heijderbos dicht? Welke periode is dat? Wij gaan ook nog op zoek zodra mijn vakantie op het werk goed gekeurd word
Het Heijderbos is gesloten vanaf maandag 7 juni 2021 tm zondag 27 juni 2021. Vanaf maandag 28 juni 2021 worden de eerste gasten weer verwacht.

Zie daarvoor het topic Parksluitingen Center Parcs
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

Joyce109 schreef: 17 jan 2021, 17:57

B767-300ER schreef: 17 jan 2021, 18:40 Het Heijderbos is gesloten vanaf maandag 7 juni 2021 tm zondag 27 juni 2021. Vanaf maandag 28 juni 2021 worden de eerste gasten weer verwacht.

Zie daarvoor het topic Parksluitingen Center Parcs

Dank je! Ook voor de link naar het topic, handig overzicht als je wilt gaan boeken
B767-300ER

Zoals met alles, graag gedaan!
Daphne1

Bericht door Daphne1 »

Dank jullie wel voor de extra info over de Vips op Heijderbos! Bed met topper slaapt inderdaad wel heel lekker ja, haha, dat wist ik niet, van dat verschil.

Maar voor het prijsverschil (bijna 200 euro) kan ik een complete topper kopen, dus ik denk dat ik het bij de 474 houd. Er staan nog wel een paar in Niels' lijstje beschikbaar, dus wie weet bedenk ik me nog.
Sid

Bericht door Sid »

B767-300ER schreef: 17 jan 2021, 11:12 250 euro is een hoop geld. Je kan het overwegen.
Zullen dan hoogstwaarschijnlijk cottages zijn in zone 4/5 of 1.
Het is dan wel de kleine variant. Maar als dat jou niet uitmaakt.....

Belgie of Duitsland zal in de vakantie weinig schelen.

Laat je weten wat je gaat kiezen?
Na alle info hier en enig beraad is de keuze uiteindelijk gevallen op een midweek naar het Heijderbos in de eerste week van augustus. Gekozen voor huisje 155. Deze zou dan nog gerenoveerd moeten worden en staat nu op de plattegrond als een 6 pers Premium maar dat zou dan dus een 4 pers Premium moeten worden. Of de plattegrond is verkeerd :?:
We hebben geboekt via Duitsland want dat scheelde toch weer 80 Euro met NL en België. Via Frankrijk scheelde het nog 20 euro meer maar gezien de berichten hier om problemen te voorkomen mochten we omboeken dat maar niet gedaan... Nu maar hopen dat de renovatie geen vertraging gaat oplopen...
B767-300ER

Bij huisje 155 staat inderdaad een fout op de plattegrond.
Dit is een 4P huisje wat een 4P huisje blijft
B767-300ER

Veel plezier alvast. Wanneer ga je?
Plaats reactie