Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Als je twijfelt tussen een park/cottage dan kun je in dit topic je vraag stellen.
We zullen dan helpen bij het maken van een keuze.
Mariëtte
Beheerder

Re: [Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door Mariëtte »

Debbie schreef: 11 aug 2020, 13:44 Hoi hoi,
Ik heb nog een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
We hebben nu gekeken naar le lac d’ailette maar ik vind het huisje er daar best klein uit zien en de bedden zijn daar wat smaller. Daarom zijn we nu aan het vergelijken en denken na over de optie een week les Trois Forets en een week Bostalsee.
Weten jullie hoe de 6p premium minder valide cottages er daar uit zien? Hopelijk is dit ruimer is met een gehandicapt kindje.
Alvast bedankt
Debbie

Hoi Debbie,

Ik heb alle drie de parken vergeleken en wat mijn conclusie is is dat de mindervalide cottage op Le Lac d'Ailette en Les Trois Forêts even groot zijn als de niet mindervalide cottages. Er zijn alleen wat aanpassingen gedaan in de badkamer, extra grote deuropeningen enz.

Aanpassingen mindervalide cottages Les Trois Forêts en
Le Lac d'Ailette.

Afbeelding

Op Park Bostalsee zijn de mindervalide cottage echt groter in m2. Dit zijn comfort cottages en als ik zo de foto bekijk van de slaapkamer in de mindervalide cottage is deze echt ruimer dan de reguliere slaapkamer.

Slaapkamer mindervalide cottage Center Parcs Park Bostalsee.
Afbeelding

Foto's van 6 persoons mindervalide cottagenr.468, Le Lac d'Ailette. Voor foto's van mindervalide cottages op Les Trois Forêts en Park Bostalsee heb ik heel het internet afgespeurd om foto's te vinden, maar die heb ik niet gevonden, ook niks op YouTube. Er staan wel een aantal foto's op de website van Center Parcs zelf.

Ik ben nog bezig om foto's te achterhalen en hoop dat dit lukt en zal ze dan zeker plaatsen op het forum.
Debbie

Bericht door Debbie »

Bedankt voor het uitzoeken! Die op Bostalsee staat nu bovenaan m’n lijstje vanwege de extra ruimte.
Het komt dat ik zelf in de situatie zit dat ik naar mindervalide cottages moet kijken maar daar zou nog wel een verbeterslag te maken zijn in het aanbod en hoe het op de site staat.
B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Debbie schreef: 12 aug 2020, 14:41Het komt dat ik zelf in de situatie zit dat ik naar mindervalide cottages moet kijken maar daar zou nog wel een verbeterslag te maken zijn in het aanbod en hoe het op de site staat.
Helemaal mee eens. In dat opzicht (en vele andere opzichten) kan de website van CenterParcs wel een opknapbeurtje gebruiken. Zeer veel onjuiste informatie en foto’s. Voor mindervaliden, maar ook voor veel andere zaken.
Groeten Niels

HH: 87/91/98/18/20
EH: 92/19/20/20
KV: 86/02/03/19/19/21
HB: 87/03/04/18/19/20/20
MD: 88/96/02/03/20
VM: 08/18
BH: 07
PZ: 98
LB: 85
VB: 94

Next:HB(4P EDEN VIP 06-21)
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

@debbie,

Ik heb informatie gekregen van iemand die in een mindervalide cottage verbleef op Park Bostalsee:

ERVARING MINDERVALIDE COTTAGE CENTER PARCS PARK BOSTALSEE

Ik verbleef in een mindervalide cottage op Center Parcs Park Bostalsee. Helaas hebben ze maar één mindervalide cottage en moet je vanaf de Market Dome een steile heuvel op. Het lukt je nauwelijks om iemand die in een rolstoel zit daarboven te duwen. De cottage
zelf was heerlijk, beneden 1 slaapkamer met aangrenzend bad, inloopdouche. Helaas heb ik geen foto's van de cottage.
MMYY

Bericht door MMYY »

Wij willen in oktober graag een weekendje weg, maar ik twijfel over welk park en ook over welk type cottage het meest geschikt is.

We zijn een gezin met 2 kinderen van (dan) 7 en 5 jaar. De kinderen zijn echte waterratten, moeten hun energie kwijt kunnen en ik zou liefst met de cottage een rustige ligging hebben. Vlakbij een wandelpad is geen probleem. We willen deze keer binnen Nederland blijven.

We hebben de voorgaande vakanties vaak via mystery boeking geboekt waarbij we in comfort cottages kwamen. Ik zat te denken nu eens een VIP te boeken en zelf een park te kiezen.
Overigens hebben wij met comfort en dan ontbijt aan de cottage bijbestellen ook geen moeite hoor.

Welk park adviseren jullie? Welk type zouden jullie daarbij nemen?
B767-300ER
Moderator

Jeugdigde waterratten: Eemhof! Veruit de meeste en spectaculairste glijbanen van de NL parken.
(Alleen het Heijderbos heeft een betere wildwaterbaan, maar de rest echt Eemhof!)

Probeer eens een gerenoveerde 4P Comfort!
Of een gerenoveerde 5P comfort. Dan hebben ze ieder een eigen slaapkamer.
Groeten Niels

MMYY

Bericht door MMYY »

B767-300ER schreef: 15 aug 2020, 16:40 Jeugdigde waterratten: Eemhof! Veruit de meeste en spectaculairste glijbanen van de NL parken.
(Alleen het Heijderbos heeft een betere wildwaterbaan, maar de rest echt Eemhof!)

Probeer eens een gerenoveerde 4P Comfort!
Of een gerenoveerde 5P comfort. Dan hebben ze ieder een eigen slaapkamer.
Zijn al redelijk vaak in de Eemhof terecht mogen komen via Mystery. Idd super om te zwemmen!
Zou je dan (want een keer iets anders en nog nooit geweest) Heijderbos adviseren? Bij slechter weer hebben we dan jungledome, of is dat niet echt iets?

De 4p comfort vernieuwd nog niet mogen ervaren. Dat lijkt mij wel super wat ik hier aan foto's en op site van centerparcs zie. Dank voor die tip!
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi MMYY,

In de Aqua Mundo van De Eemhof is sinds kort nog een nieuwe glijbaan bijgekomen: De Duo Rcer glijbaan.

Het Heijderbos is zeker ook een optie! De Jungle Dome is ontzettend leuk voor kinderen in die
leeftijd, maar ook voor volwassenen is het erg leuk om daar in de Jungle rond te lopen. Er is op
op het park ook nog een (kleine) Action Factory, ook fijn als het wat slechter weer is.

Ik zou dan een vernieuwde cottage proberen.
MMYY

Bericht door MMYY »

Mariëtte schreef: 15 aug 2020, 17:13 Hoi MMYY,

In de Aqua Mundo van De Eemhof is sinds kort nog een nieuwe glijbaan bijgekomen: De Duo Rcer glijbaan.

Het Heijderbos is zeker ook een optie! De Jungle Dome is ontzettend leuk voor kinderen in die
leeftijd, maar ook voor volwassenen is het erg leuk om daar in de Jungle rond te lopen. Er is op
op het park ook nog een (kleine) Action Factory, ook fijn als het wat slechter weer is.

Ik zou dan een vernieuwde cottage proberen.
Gaaf die duo racer!

Eemhof of Heijderbos dus. Zag bij Heijderbos een premium kindercottage. Die zijn nog niet vernieuwd, klopt dat? Liggen in zone 5. Of is dat zonde van je geld?

Nog (en alvast) bedankt voor de reacties. Super fijn dat er zo meegedacht wordt hier 👍🏻
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi MMYY,

De premium kindercottages zijn in 2016 vernieuwd en ik vind ze erg leuk geworden. Ze liggen wel allemaal aan een watertje
en er staat in de kinderslaap/speelkamer een stapelbed.

De Aqua Mundo is ook in 2016 gerenoveerd, nieuwe koepel, vernieuwd peuterbadje, vernieuwd Kinder-doe-bad, nieuwe
aankleding.

Ik heb meer foto's van een vernieuwde kindercottage en de Aqua Mundo als je die wilt zien.

Vernieuwde kindercottage Center Parcs Het Heijderbos.
Afbeelding

Kinderslaap/speelkamer.
Afbeelding

Vernieuwing Kinder-doe-bad en peuterbadje in 2016.
Afbeelding

Afbeelding
MMYY

Bericht door MMYY »

Dat ziet er goed uit zeg.

Zou je de foto's kunnen plaatsen? Ben erg benieuwd. Ken de kindercottage van KV, dat was een paar jaar geleden nog met dat rood/blauw/geel in een kastje...
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi MMYY,

Ja, de bekende kleurtjes in de kindercottages. Op De Kempervennen hebben de
8 persoons premium kindercottages inmiddels ook een upgrade gehad.

Ik heb foto's van 4 persoons premiumkindercottagenr.586, Het Heijderbos geplaatst.
MMYY

Bericht door MMYY »

Mariëtte schreef: 16 aug 2020, 15:50 Hoi MMYY,

Ja, de bekende kleurtjes in de kindercottages. Op De Kempervennen hebben de
8 persoons premium kindercottages inmiddels ook een upgrade gehad.

Ik heb foto's van 4 persoons premiumkindercottagenr.586, Het Heijderbos geplaatst.
Je bent geweldig. Dank je wel!
Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi MMYY,

En zoals beloofd door mij een aantal foto's van de Aqua Mundo van Center Parcs Het Heijderbos.
liesavan

Bericht door liesavan »

Hoi!

In november zouden wij graag een weekje boeken (ma tem zon), wij zijn met zen tweetjes + onze viervoeters.
Onze voorkeur gaat uit naar een VIP bungalow, liefst vernieuwd (dit zijn altijd onze vakanties, dus budget is wat ruimer)
Wat wij zoeken in een park: rust, stilte én prachtige wandelingen op, maar zeker ook rond het park. In de omgeving ook een lekker restaurantje is fijn. En we zijn zot van een omgeving met veel water!
Wij gaan binnenkort al naar de haan, dus deze mag je even schrappen.
Welk park heeft wat wij zoeken?
B767-300ER
Moderator

Als je een vernieuwde wilt dan kom je al snel op Heijderbos, port Zelande, Zandvoort,
limburgse Peel en Eemhof uit.

Persoonlijk vind ik qua omgeving Heijderbos en Limburgse Peel het mooiste van dit rijtje, maar als je met 2P gaat kan ik je de 2P VIP vernieuwd van de Eemhof ook van harte aanbevelen, deze zijn echt de bom met een prachtige bad/slaapkamer met dubbele douche, 2P Bad en Sauna!

De Kempervennen en het Meerdal hebben allebei ook een prachtig meer (net als de Huttenheugte) maar die cottages zijn wel wat verouderd. Op de KV kan je ook nog een EDEN cottage overwegen
Groeten Niels

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi liesavan,

Misschien zou een 2 persoons VIP cottage op Parc Sandur ook een optie kunnen zijn? Die zijn in 2014 gerealiseerd (waren eerst 6 persoons comfort cottages).En dan nr.397, die heeft de mooiste ligging van alle 2 persoons VIP cottages op dit park vind ik. Direct aan het water en heel privé gelegen. Wij hebben er met z'n tweeën een heerlijk vakantie gehad, ook de Wellness ruimte is fantastisch.

foto's 2 persoons VIP cottagenr.397, Parc Sandur.
liesavan

Bericht door liesavan »

Mariëtte schreef: 17 aug 2020, 16:19 Hoi liesavan,

Misschien zou een 2 persoons VIP cottage op Parc Sandur ook een optie kunnen zijn? Die zijn in 2014 gerealiseerd (waren eerst 6 persoons comfort cottages).En dan nr.397, die heeft de mooiste ligging van alle 2 persoons VIP cottages op dit park. Direct aan het water en heel privé gelegen.
Wij hebben er met z'n tweeën een heerlijk vakantie gehad, ook de Wellness ruimte is fantastisch.

foto's 2 persoons VIP cottagenr.397, Parc Sandur.
De cottages spreken me inderdaad direct aan. Ik denk dat we deze eens een kans gaan geven. Tot nu toe nog niet geboekt omv de afstand, maar voor een week is het wel de moeite! Privacy in de tuin is ideaal met de honden, die anders maar al te graag op de loer liggen voor voorbijgangers
markieanta

Bericht door markieanta »

Ik zou toch ook nog een poging willen doen om een cottage aan te raden, mijn keus zou gaan voor de vernieuwde twee persoons cottages op Hoch Sauerland. Tegen de buitenrand van het park aan, je loopt zo de heuvels/ bergen in, de omgeving is er prachtig, het bos ligt meteen achter de cottages.
Zie ook mijn foto's van vorig jaar december zou ik zeggen.
viewtopic.php?f=24&t=8&p=7947#p7947
liesavan

Bericht door liesavan »

markieanta schreef: 18 aug 2020, 12:52 Ik zou toch ook nog een poging willen doen om een cottage aan te raden, mijn keus zou gaan voor de vernieuwde twee persoons cottages op Hoch Sauerland. Tegen de buitenrand van het park aan, je loopt zo de heuvels/ bergen in, de omgeving is er prachtig, het bos ligt meteen achter de cottages.
Zie ook mijn foto's van vorig jaar december zou ik zeggen.
viewtopic.php?f=24&t=8&p=7947#p7947
Alleen al voor de foto’s van buiten zou ik direct ja zeggen. Jammer genoeg erg ver rijden voor ons (en mijn man heeft geen rijbewijs, anders dan zouden we kunnen afwisselen).
markieanta

Bericht door markieanta »

Wij komen helemaal uit het noord-oosten van Nederland en we zitten een beetje in dezelfde situatie als jullie. Ik heb alleen een rijbewijs dus moet al het rijden doen, en ik moet zeggen, het rijdt daar allemaal goed door, dus om eerlijk te zijn zou ik het daar niet om over laten gaan. Daarnaast is het in november laagseizoen in die hoek, dus in verhouding weinig toeristen en dus ook weinig drukte.
Het park ligt eigenlijk tegen het dorp aan, dus je zou zo vanuit het park het dorp in kunnen lopen en een van de restaurantjes bezoeken.

Ach, er zijn parken genoeg, en wat je zegt, ook wel dichterbij, maar wij zijn er vorig jaar voor het eerst geweest en we waren eigenlijk blij verrast qua park, maar vooral ook qua omgeving.

Succes met de keuze.
B767-300ER
Moderator

Allen,

Wij gaan met 6 volwassenen en 2 kinderen (2 jaar en 1jaar en 3 maanden) een weekeinde weg. Budget willen we laag houden, belangrijk is de ruimte in de cottage.

We overwegen daarom een 6P Premium op het Meerdal (deze is samengesteld uit 2 oude 4P cottages). Deze lijkt een ruime living en ruim eetgedeelte te hebben, maar hoe zit het met de slaapkamers. Kunnen daar makkelijk kinderbedjes bij?
Ik heb 18 jaar geleden in zon cottage verbleven maar kan me daar niets meer van herinneren.

Verder in de overwegingen een 8P premium op de Eemhof of een 8P Premium op de Kempervennen. Daar kan de 4e slaapkamer geofferd worden als kinderkamer en weet ik dat de leefruimte en eetruimte groot genoeg is.
De 6P premiums vallen af op deze parken omwillenvan de ruimte (die cottages ken ik en zijn te klein in de ( keuken / leefgedeelte.) helaas valt daardoor de verbieuwde 6P premium op de Eemhof ook af. Met 6 volwassenen en 2 kids wordt het erg krap aan de eettafel.

Oorspronkelijk stond de 6P EDEN vip op de Kempervennen op de agenda, maar omwillen van de belachelijke prijs valt deze af. De 6P Premium Eden zijn helaas volgeboekt dit weekeinde. Wie voorziet mij van advies?
Groeten Niels

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Een 6 persoons VIP op De Kempervennen nr.437 0f 438 extra groot, vroeger woonde Piet Derksen hierin.
6 persoons premium cottagenr.201, ex-beheerderwoning of nr.341 ook een ex-beheerswoning en lekker
ruim.

Of misschien ex-beheerderwoning 6 persoons premium nr.101 op De eemhof, extra ruime cottage.

Ik zal foto's voor je opzoeken van de slaapkamers van een 6 persoons premium op Het Meerdal.
B767-300ER
Moderator

We kennen de beheerderscottages. Andere mensen helaas ook. volgeboekt dus. :roll:

Bedankt alvast!
Groeten Niels

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

En nr.253, 6 persoons comfort ex-beheerderswoning op Het Meerdal ook al weg vermoed ik?

Een aantal foto's van de slaapkamer van een 6 persoons premium cottage op Het Meerdal.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
B767-300ER
Moderator

Dank je wel. De foto’s bevestigen mijn vermoeden dat ze redelijk krap zijn..

Het wordt de Eemhof!
8P Premium.

253 en 201 zijn helaas al bezet.
Evengoed bedankt!
Groeten Niels

XmandyX87

Bericht door XmandyX87 »

Hallo,

Wij hebben 1 van onze vouchers ingezet voor een midweek naar de Eemhof in maart, een vernieuwd VIP huisje.
Nu hebben we nog een 2de voucher en die we willen we gebruiken voor een midweek in januari, week van 11 januari. Ik weet alleen even niet zo goed welk park. Wil eigenlijk toch het liefst een vernieuwd huisje. We gaan met z'n 3en, ik, vrouw en dochter van 2.5 dan. Is Parc Sandur leuk in die tijd en met de kleine? Zit namelijk dichtbij Wildlands en dat lijkt ons erg leuk.

Groetjes Mandy
B767-300ER
Moderator

Wildlands in de winter vonden wij een enorme teleurstelling. Wij kwamen daar in november 2018.
Groeten Niels

Lizzy1990

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door Lizzy1990 »

Goede middag,

Januari 2021 willen wij met onze zoon van bijna 5 naar een park van centerparcs in Nederland of België.
Onze zoon is een echte waterrat, welk park heeft een leuk kleuterbad voor een kind van bijna 5? En eventueel nog andere leuke activiteiten op t park?
Ik hoor graag!
Groetjes Liz
B767-300ER
Moderator

Als ik dit lees denk ik aan Het Meerdal, De Huttenheugte of De Erperheide. Alle drie mooie parken voor kleuters, met of een indoor Baluba op het park of een Plopsa er direct naast.
Groeten Niels

Lizzy1990

Bericht door Lizzy1990 »

B767-300ER schreef: 08 sep 2020, 17:35 Als ik dit lees denk ik aan Het Meerdal, De Huttenheugte of De Erperheide. Alle drie mooie parken voor kleuters, met of een indoor Baluba op het park of een Plopsa er direct naast.
Bedankt voor u reactie!!
JK92

Bericht door JK92 »

Herfstvakantie voor het eerst naar Huttenheugte met 6 volwassene en een baby. Comfort cottage. Tips voor nr of positie in het park?
Pieter C

Bericht door Pieter C »

JK92 schreef: 18 sep 2020, 13:57 Herfstvakantie voor het eerst naar Huttenheugte met 6 volwassene en een baby. Comfort cottage. Tips voor nr of positie in het park?
Ik weet niet of de baby op een eigen kamer gaat, want dan is een 8p comfort ideaal (ik ben ook eens met baby-Rowan van 6 weken oud er heen geweest en een extra slaapkamer is dan ideaal), ik zou dan 934, 935 of 936 kiezen, dat is naast de tennisbaan, maar via het tussendoorpad ben je in no-time in het centrum.

Heb je een 6persoonsComfort type HH044, dan maakt het niet uit zolang je maar in zone 1 zit. De huisjes tussen 150 en 164 zijn het minst lopen
Heb je een 6persoonsComfort type HH049, dan kan je het beste voor de huisjes tussen 327 en 348 kiezen waarbij 332 t/m 342 het beste zijn (het minste loopwerk), kom je in zone 4: Loop ze!
EH: '88-'91-'95-'02-'05-'09
HH: '91-'04-'05-'12
KV: '92-'96-'10
LP: '98
PZ: '01
VM: '03-'13-'19
ZV: '04-'20
HB: '06-'11
ER: '10
MD: '11
JK92

Bericht door JK92 »

Hebben type HH049 dus gewoon een 6 persoons huisje. De 8 persoons waren al allemaal volgeboekt. Ik weet niet of er nog verschil zit in de huisjes zelf verder als je type HH049 hebt.
B767-300ER
Moderator

Ja. Er zijn er een paar met een afwijkende indeling.
Helaas geen nummers voorhanden. Huttenheugte moet ik nog uitzoeken. (MD en KV wel al gedaan)
Groeten Niels