Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Als je twijfelt tussen een park/cottage dan kun je in dit topic je vraag stellen.
We zullen dan helpen bij het maken van een keuze.
LINX

Re: [Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door LINX »

Hoi,

Voor volgende week hebben wij een 6-persoonsbungalow geboekt in De Vossemeren (VIP, niet vernieuwd). Wij hebben op voorhand ingecheckt en nu zie ik dat we cottage 265 hebben toegewezen gekregen. Ik zie dat dit echter vlakbij de parking is en rechtover het hotel. Lijkt me zeer ongezellig. Of beeld ik me dit in? Ik wil graag bijbetalen voor een voorkeursligging indien jullie betere locaties voorstellen. Dus graag jullie mening :P Alvast bedankt!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi LINX,

6 persoons VIP cottagenr.265 vind ik prima liggen. je hebt geen last van de parking of het hotel en de cottage ligt redelijk dichtbij de Market Dome.

Mocht je toch een ander cottagenummer willen dan zou ik 6 persoons VIP cottagenrs.544 en 548 zeker aanraden. Die liggen mooi aan het grote meer.

Onderstaand een filmpje van 4 persoons VIP nr.260. 6 persoons VIP nr.265 ligt soortgelijk.

Tulpen

Bericht door Tulpen »

Advies gevraagd :)

Wij willen met ons dochtertje van dan net 1 jaar in de zomervakantie naar centerparcs we zijn ooit naar huttenheugte en de Eemhof geweest.
Verder niet bekend.
We twijfelen teveel over welk park.. iets met te veel keuze ;)

We willen naar Nederland zandvoort of Port Zeelande, België of noord Frankrijk.

Belangrijk voor ons
-mooi Zwembad
-Omgeving
-Buiten center Parcs leuke stadjes, lekkere lunch plekken, restaurants ..
-iets voor onze dochter ze is dan net een weekje 1 jaar..bijv kinderboerderij ofso

Welk park zou voor ons geschikt zijn?
Hopelijk kunnen jullie ons helpen!
Stefan

Bericht door Stefan »

De haan is erg fijn park, je bent op loopafstand van het centrum is er een kinder boederij. Het zwembad is ietsje kleiner maar goed te doen.
Ik vind les trios forets wel echt super alles is er aanwezig. Alleen buiten het park weinig qua eet gelegenheden. Wel mooi omgeving qua heuvels en bergen.
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Welk park raden jullie aan voor een kinderloos koppel met net voordeur 3?
Wij zoeken: leuke AM, classic dome (dus geen Eemhof om die reden) en vernieuwde 2P premium of 2P VIP huisjes. Graag classic CP, geen omgebouwde Gran Dorado of van die nieuwe concept parken in Frankrijk e.d .
We zijn niet zo van de sportactiviteiten, als we een fiets kunnen huren, bowlen en minigolfen is het voor ons al prima.

Heijderbos hadden we al geëlimineerd vanwege te wilde wwb, en Huttenheugte is wat ver rijden voor ons vanuit Belgenland. Het gaat om een weekend of midweek in juli/augustus dus we willen liefst niet te ver, 1u30 a 2u rijden max ongeveer vanaf Leuven laten we zeggen.
Wij kwamen eigenlijk uit op Meerdal, Kempervennen OF Erperheide, maar die laatste zou dan ALWEER zijn dus ergens willen we toch graag 1 vd parken in NL. Vossemeren hebben we ook al een aantal keer gedaan. Terhills vinden we qua restaurants wat magertjes, we hebben graag classic Evergreenz/Fuego/Grand Café/Nonna's (nog een reden waarom we Erperheide eens links willen laten liggen).

Ik kwam na enig zoeken uit op Meerdal of Kempervennen waar ik vervolgens niet uit kan kiezen, maar misschien heeft iemand nog een betere tip voor ons?
Rooiereinder

Bericht door Rooiereinder »

Aan je verhaal te lezen denk ik dat meerdal het zelfde bij je op zal roepen als erpeheide, en zal ik voor de Kempervennen gaan.

Of misschien eens kijken naar de Haan, geen origineel CP park maar persoonlijk vond ik zeker in de dome wel een mooi Cp idee hebben.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

De Kempervennen en Het Meerdal zijn altijd leuk, maar verwachten bouwwerkzaamheden. Bij De Kempervennen zou ik bijvoorbeeld wachten tot de nieuwe glijbanen klaar zijn.

Toen ik dat ook las, ik moest meteen aan Port Zelande denken. Nou, het is een voormalig Gran Dorado Park, maar ze hebben daar echt iets gedaan. Leuke AM, classic dome, 2P Apartment, fiets huren,..., niet ver vanaf Belgie.
Evergreenz/Fuego/Grand Café/Nonna's ik denk dat alles er is.

Of wat dacht u van Sunparks Kempense meren. Het is eigenlijk ook zoals Center Parcs.

Tenslotte Bispinger Heide in Duitsland. Is iets verder te rijden maar ook interessant.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Offtopic: De glijbanen op de KV zijn inmiddels al getest en worden eerdaags officieel in gebruik genomen.
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
simon

Bericht door simon »

Persoonlijk zou ik dan ook kiezen voor De Kempervennen als klassiek CP, want het is een leuk park, met mooie omgeving en van alles te beleven. De AM is zeker uitgebreid en met de nieuwe glijbanen zal dit nog beter worden.

Wij zijn ook vorig weekend naar Port Zélande geweest, en hebben ons er ook wel vermaakt. De AM is wel wat klein, maar de WWB is wel leuk, idem als de originele Turbo Tunnel, maar verder is er niet zo heel veel spectaculairs in de AM... De MD is mooi aangekleed, en heeft een Evergreenz, Nonna's en Firtes Affairs. Fuego heb je er wel niet, maar The Grill biedt wel een gelijksoortig aanbod. En ook de Adventure Factory is leuk vertoeven. Oja, en hier kan je zelfs 2 keer minigolfen (binnen en buiten)

De Haan ken ik vooral als dagjesgast, maar intussen ook al even geleden. Deze heeft wel een mooie make-over gekregen, en wil ik ook binnenkort nog eens bezoeken.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ona1991 schreef: 24 feb 2022, 15:34 Iemand een tip qua 2p premium appartement op Villages Nature?
Ik heb het internet al afgezocht, maar vind zeer weinig foto's van deze accomodaties. Wij zouden graag ééntje hebben met een zonnig terrasje, bij voorkeur geen buren boven ons (dus op een bovenverdieping), niet al te ver van de lakeside promenade?
Ik twijfel tussen het rijtje 4651-4684 of 2201-2232. De eerste lijkt mij nog een relatief mooi uitzicht over het meer richting de Aqua Lagoon te hebben, maar is dit vlot wandelen naar de promenade en AquaLagoon? Tweede blokt lijkt me dan weer dichter bij de promenade maar misschien minder mooi uitzicht vanop je terras? Wel handig bij de parking voor wanneer we heen en weer gaan naar Disney... Iemand advies? Ander nummertje mag ook hoor! :lol:

Hoi Ona1991,

Er zijn foto's binnengekomen van 2 persoons premium appartement nr.2232. Dit appartement ligt helemaal bovenin en ligt dichtbij de parking.
MitchB

Bericht door MitchB »

Hallo iedereen,

Ik twijfel om een vakantie te boeken deze zomer tussen Het Meerdal en De Panne(België)
Meerdal lijkt me qua aqua mundo etc veel beter.. echter omwille van de grootte van ons gezelschap kunnen we enkel een cottage nog krijgen in Zone 9. Dit lijkt mij de verste zone van het hele park.. in ons gezelschap zitten ook 2 peuters van 2j die dus geen afstanden kunnen stappen. Ik betwijfel ook als je 30min moet stappen tot "the dome" dat dit een probleem gaat vormen voor een aangenaam verblijf.

Hebben jullie een idee of dit haalbaar is, daar de kaart geen echte meters aangeeft?
In de Panne zijn wel nog cottages mogelijk 3 straten van the dome.. zouden jullie dan toch eerder daarvoor gaan?

bedankt voor al jullie wijze raad! :)
paulpeace19

Bericht door paulpeace19 »

Paar vraagjes
Hoe groot is u gezelschap en wat voor een cottage zoekt u??
Welke cottage heeft u op het oog op meerdal??
MitchB schreef: 12 apr 2022, 10:53 Hallo iedereen,

Ik twijfel om een vakantie te boeken deze zomer tussen Het Meerdal en De Panne(België)
Meerdal lijkt me qua aqua mundo etc veel beter.. echter omwille van de grootte van ons gezelschap kunnen we enkel een cottage nog krijgen in Zone 9. Dit lijkt mij de verste zone van het hele park.. in ons gezelschap zitten ook 2 peuters van 2j die dus geen afstanden kunnen stappen. Ik betwijfel ook als je 30min moet stappen tot "the dome" dat dit een probleem gaat vormen voor een aangenaam verblijf.

Hebben jullie een idee of dit haalbaar is, daar de kaart geen echte meters aangeeft?
In de Panne zijn wel nog cottages mogelijk 3 straten van the dome.. zouden jullie dan toch eerder daarvoor gaan?

2018: HB
2019: HH
2020: LA
2021: MD - KV
2022: EP
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi MitchB,

Persoonlijk zou ik altijd voor Het Meerdal kiezen, een prachtig park en van de zomer zo goed als geheel gerenoveerd.
Met in de Aqua Mundo een nieuw Water Playhouse.

Zone 9 ligt inderdaad wat verder weg van de centrale voorzieningen maar 30 minuten lopen is het niet. Ik deed
er ruim tien minuten over, maar met kleine kinderen zal dat wel wat langer zijn. Het is dan best een behoorlijk
eind lopen voor de 2 peuters. Misschien is het een optie om buggy's te huren of een golfkarretje?
Pietjepuk

Bericht door Pietjepuk »

Wij willen in de herfstvakantie naar Centerparcs en denken aan het Heijderbos of de Vossemeren.
We gaan met 3 kinderen in de leeftijd van 4 tm 10.
Bij de Vossemeren spreekt de discovery bay ons erg aan maar ik zie dat die gerenoveerd wordt, zal deze dan wel te gebruiken zijn in de herfstvakantie?
Daarnaast is de Vossemeren veel goedkoper dan het Heijderbos, zit er veel verschil in kwaliteit en onderhoud ?
Een schoon huisje is voor mij echt belangrijk!
MitchB

Bericht door MitchB »

MitchB schreef: 12 apr 2022, 10:53 Hallo iedereen,

paulpeace19 schreef: 12 apr 2022, 12:05 Paar vraagjes
Hoe groot is u gezelschap en wat voor een cottage zoekt u??
Welke cottage heeft u op het oog op meerdal??

Hoi Paul,

4 volwassenen en 2 peuters (een cottage met 4 slaapkamers is nodig)
Het enige wat nog vrij is, is de premium cottage.. Alles vanaf nummer 934 op het plan
paulpeace19

Bericht door paulpeace19 »

Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ben laatst nog op meerdal geweest en 2 jaar geleden op de panne. Persoonlijk zou echt gaan voor meerdal omdat het voor de kinderen echt fantastisch is.

Weet niet of je friends voordelen van Center Parcs heb. Je kunt dan een babypakket nemen kost iets van friend niks en daar zit ook een buggy in.

Mariëtte schreef: 12 apr 2022, 14:43 Hoi MitchB,

Persoonlijk zou ik altijd voor Het Meerdal kiezen, een prachtig park en van de zomer zo goed als geheel gerenoveerd.
Met in de Aqua Mundo een nieuw Water Playhouse.

Zone 9 ligt inderdaad wat verder weg van de centrale voorzieningen maar 30 minuten lopen is het niet. Ik deed
er ruim tien minuten over, maar met kleine kinderen zal dat wel wat langer zijn. Het is dan best een behoorlijk
eind lopen voor de 2 peuters. Misschien is het een optie om buggy's te huren of een golfkarretje?
2018: HB
2019: HH
2020: LA
2021: MD - KV
2022: EP
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Zone 9 is echt geen 30 minuten lopen. Echt maximaal een kwartier maar zelfs dan treuzel je al enorm. Ik zou Meerdal doen. Kijk wel even of je een volledig of deel gerenoveerde cottage neemt.
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Pietjepuk schreef: 12 apr 2022, 16:31 Wij willen in de herfstvakantie naar Centerparcs en denken aan het Heijderbos of de Vossemeren.
We gaan met 3 kinderen in de leeftijd van 4 tm 10.
Bij de Vossemeren spreekt de discovery bay ons erg aan maar ik zie dat die gerenoveerd wordt, zal deze dan wel te gebruiken zijn in de herfstvakantie?
Daarnaast is de Vossemeren veel goedkoper dan het Heijderbos, zit er veel verschil in kwaliteit en onderhoud ?
Een schoon huisje is voor mij echt belangrijk!

Hoi Pietjepuk,

De Discovery Bay zal dan zeker gerenoveerd zijn in de herfstvakantie, erg leuk voor jullie kinderen, kunnen ze gelijk het vernieuwde piratenschip uittesten.

Ik denk dat het verschil qua prijs is dat er dan nog geen herfstvakantie is in België? Zowel Het Heijderbos als De Vossemeren hebben dezelfde kwaliteit
en onderhoud. Een schoon huisje mag je op elk park verwachten, als de schoonmaak toch niet is zoals verwacht, gelijk melden dan kunnen ze er iets aan doen.

Succes met het maken van een keuze, zou je ons nog willen laten weten welk park het geworden is?
Tom...

Bericht door Tom... »

MitchB schreef: 12 apr 2022, 10:53
Zonder twijfel zou ik voor Het Meerdal gaan! Volgens mij veel mooier qua park, qua voorzieningen, qua cottages en ook de Aqua Mundo is denk ik mooier. Ik zou daar echt niet over twijfelen, Meerdal wint het snel van De Haan :)
Pietjepuk

Bericht door Pietjepuk »

We gaan voor de Vossemeren !
Is er ook ergens bekend wat een beetje de prijzen zijn van de activiteiten voor de kinderen ?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Pietjepuk,

Leuk! Alvast een fijn verblijf toegewenst.

In de Center Parcs app staan prijzen van (kinder) activiteiten.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Ona1991 schreef: 24 feb 2022, 15:34 Iemand een tip qua 2p premium appartement op Villages Nature?
Ik heb het internet al afgezocht, maar vind zeer weinig foto's van deze accomodaties. Wij zouden graag ééntje hebben met een zonnig terrasje, bij voorkeur geen buren boven ons (dus op een bovenverdieping), niet al te ver van de lakeside promenade?
Ik twijfel tussen het rijtje 4651-4684 of 2201-2232. De eerste lijkt mij nog een relatief mooi uitzicht over het meer richting de Aqua Lagoon te hebben, maar is dit vlot wandelen naar de promenade en AquaLagoon? Tweede blokt lijkt me dan weer dichter bij de promenade maar misschien minder mooi uitzicht vanop je terras? Wel handig bij de parking voor wanneer we heen en weer gaan naar Disney... Iemand advies? Ander nummertje mag ook hoor! :lol:

Mariëtte schreef: 10 apr 2022, 21:30 Hoi Ona1991,

Er zijn foto's binnengekomen van 2 persoons premium appartement nr.2232. Dit appartement ligt helemaal bovenin en ligt dichtbij de parking.

Oef, toch nog iemand die hier verblijft! Begon al te denken dat wij de enige 2 gekken waren die dit park in overweging durven nemen. :lol:
simon

Bericht door simon »

Als ik dan toch even advocaat van de duivel mag spelen... zou ik kiezen voor De Haan. Akkoord, het park is kleiner en beperkter, maar met kleine kinderen kan dit net wat leuker zijn? Bovendien zit je vlakbij het strand en heel wat leuke steden en pretparken. Jonge kinderen kunnen zich probleemloos uitleven in Boudewijn Seapark of Plopsaland De Panne. En mis je toch wat extra waterpret, breng dan ook eens bezoekje aan Plopsaqua De Panne, Lago Brugge Olympia of Sportoase Duinenwater.
Bloem94

Bericht door Bloem94 »

Goedemorgen,

Wij gaan van 14 - 18 november naar erperheide in een premium cottage 5 persoons..
nu willen we graag dicht bij de market dome zitten. Als ik dat aanklik geven ze alleen 346,355 als optie. Weten jullie misschien of er nog meer cottages zijn die leuk liggen en dicht bij de Market dome. Wij vonden zelf 814 wel leuk liggen maar weet niet hoe lang dit lopen is..

Alvast bedankt.

Hartelijke groeten
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Bloem94,

Die cottages liggen allemaal prima. Nr.814 is ook niet ver lopen naar de Market Dome.
Erperheide is niet zo'n groot park en vanaf elke cottage is het niet lang lopen.

5 persoons premium cottagenr.325 vind ik erg mooi liggen met veel privacy bij het terras
en heel dichtbij de kinderboerderij en de Market Dome.
Bloem94

Bericht door Bloem94 »

Bedankt voor je reactie.325 is er helaas niet meer…
Roy

Bericht door Roy »

Wij willen in de zomer naar De Eemhof in een 6 persoons Premium. Onderstaande nummers zijn nog vrij. Heeft iemand een goede tip? Bijvoorbeeld omdat er bepaalde nummers afwijken (in positieve zin) van de rest, vanwege de ligging of andere bijzonderheden?

563, 568, 573, 575, 608, 618, 672, 673, 676, 689, 735, 745, 756, 767, 774, 776 en 782

Alvast bedankt!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Roy,

voor zover ik weet heb ik geen (positieve) afwijkingen kunnen vinden aan de door jou genoemde 6 persoons premium cottages op De Eemhof.

Zelf vind ik de nummers in de 500 serie en in de 600 serie nrs.608 en 618 mooi liggen, je kijkt vanaf het terras op veel groen.
Roy

Bericht door Roy »

Dank! Goed om te weten. Wij houden zelf meer van een open uitzicht (hoeft niet echt prive), liefst met een stukje gras en deel van de dag in de zon. Dan zijn 608 en 618 juist niet geschikt zeker? :lol:
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dan zijn 608 en 618 inderdaad minder geschikt.

Ik keek voor je ook qua privacy, maar dat is voor jullie niet echt belangrijk, zeg ik dat goed?
Roy

Bericht door Roy »

Dat klopt inderdaad, privacy is niet zo belangrijk. Zijn er toevallig foto's van de tuin van 568 of 767?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Roy,

Bij de tuin van nr.568 is afgelopen jaar (flink)gesnoeid bij nr.767 afgelopen jaar nog niet
maar dat kan inmiddels al wel gebeurd zijn. Helaas geen foto's voor je.

Een vraagje, mocht je het zien zitten en je gaat verblijven in één van die cottages zou
je dan misschien een foto willen maken van de tuin en het uitzicht?
Roy

Bericht door Roy »

Beetje late reactie, sorry! Dank voor de info en we gaan zeker foto's maken als we gaan.

Ander vraagje: zijn er 2 persoons VIP cottages op Huttenheugte, Meerdal (voorkeur), Vossemeren en Kempervennen met zowel een groot 2 persoonsbad (of 1,5 persoons) + aparte regendouche + apart toilet? Zo ja, tips voor cottages met een mooie ligging en dan genoeg daglicht en open uitzicht?

Alvast bedankt!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Roy,

Beter laat dan nooit ;).

De Huttenheugte: 2 verschillende types vernieuwde/nieuwe 2 persoons VIP cottages. Type 1 die al 2 persoons VIP cottages waren voor de renovatie, met een gewoon(al bestaand) bubbelbad, inloop regendouche en het toilet in de badkamer. Type 2: Dubbele inloop regendouche, toilet
in de badkamer.

Het Meerdal: De nieuwe 2 persoons VIP cottages op Het Meerdal waren voor de renovatie 4 persoons comfort cottages en hebben en hele grote badkamer met luxe 1.5 persoons bubbelbad, inloop regendouche en het toilet in de badkamer.

De Kempervennen: 2 types vernieuwde/ nieuwe 2 persoons VIP cottages. Type 1 die al 2 persoons VIP cottages waren voor de renovatie, met een gewoon(al bestaand) bubbelbad, inloop regendouche, apart toilet. Type 2: Waren voor de renovatie 4 persoons comfort cottages, volledig vernieuwd badkamer met luxe 1.5 persoons bubbelbad, inloop regendouche, apart toilet.

De Vossemeren:2 types vernieuwde/ nieuwe 2 persoons VIP cottages. Type 1 die al 2 persoons VIP cottages waren voor de renovatie, met een gewoon(al bestaand) bubbelbad, inloop regendouche, apart toilet. Type 2: Waren voor de renovatie 4 persoons premium cottages, volledig vernieuwd badkamer met luxe 1.5 persoons bubbelbad, inloop regendouche, apart toilet.

De Kempervennen.

2 persoons VIP cottagenr.007 heeft een iets ander bubbelbad, was de pilot cottage.
Cottagenr.007, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.008, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.011, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.012, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.013, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.014, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.016, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.017, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.041, 2 persoons VIP, nieuw

De Vossemeren.

Cottagenr.906, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.907, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.934, 2 persoons VIP, nieuw

Cottagenr.948, 2 persoons VIP, vernieuwd
Tulpen

Bericht door Tulpen »

Wij zitten naar een ander park te kijken.
We willen graag naar Limburg, in een mooi gebied om het park heen.
We gaan samen met onze dochter van dan bijna 1 jaar.
Wat is dan het leukste park voor ons, ik kom er niet uit.
Omgeving vinden wij belangrijk en een zwembad.
Hopelijk kunnen jullie ons helpen

Volgens mij zijn er 3 parken als ik het goed heb
Tulpen

Bericht door Tulpen »

Tulpen schreef: 29 mei 2022, 22:06 Wij zitten naar een ander park te kijken.
We willen graag naar Limburg, in een mooi gebied om het park heen.
We gaan samen met onze dochter van dan bijna 1 jaar.
Wat is dan het leukste park voor ons, ik kom er niet uit.
Omgeving vinden wij belangrijk en een zwembad, leuk dorpje/stad met terrasjes
Hopelijk kunnen jullie ons helpen

Volgens mij zijn er 3 parken als ik het goed heb
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tulpen,

Eigenlijk hebben alle parken wel een mooi bosrijk gebied er omheen.

Misschien vind je het een optie om Limburgse Peel en Het Meerdal te combineren?
Een verblijf op Limburgse Peel is goedkoper en je kunt ook gebruik maken van de
faciliteiten op Het Meerdal. Deze 2 parken liggen tegenover elkaar, de weg oversteken
en je bent er. Ook ligt er op steenworp afstand een natuurgebied Heere Peel

Sevenum en Horst zijn leuke dorpjes om te bezoeken.

Het kinderbad van Limburgse Peel vind ik leuker dan die van Het Meerdal, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Er zit een dierentuin Zooparc Overloon op ongeveer 20 autominuten van beide parken. Attractiepark Toverland zit op 15 autominuten
van beide parken.

Op ongeveer 60 autominuten, Safaripark Beekse Bergen, De Efteling, Het Nationale Park De hoge Veluwe, Ouwehands dierenpark,
Burgers Zoo, speelland Beekse Bergen, dierenpark de Oliemeulen enz. Zoals je ziet is er voldoende te doen in de omgeving.

Als je een verblijf hebt, staan in de app, onder het kopje uitstapjes in de omgeving, kortingen die je dan kunt gebruiken.

Heb je nog vragen dan hoor ik het graag.

Afbeelding
markieanta

Bericht door markieanta »

Ik zou altijd het Meerdal aanraden, mooie nieuwe cottages, leuk zwembad en een veel mooier park.
Fien

Bericht door Fien »

Wat een mooi forum met informatie.
Toch heb ik een hulpvraag want we zien door de bomen het bos niet meer……. Kunnen jullie ons helpen?
2 volwassenen

Wij komen er niet uit welk park :(
niet het noorden van nl incl Eemhof, Zandvoort en niet in Duitsland en Frankrijk.

Wat vinden wij belangrijk:
1. Vissen aan het huisje
2. Omgeving natuur vlakbij het park
3. Omgeving terrasjes (buiten het park, wel vlakbij)
4. Leuk dorpje/stad

Welk park raden jullie ons aan.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Fien,

Dank je wel voor het compliment!

Ik zit dan te denken aan De Vossemeren, vissen vanuit een cottage aan het grote meer is perfect te doen, wel een lastig water
om er een vis te vangen, hele diepe stukken soms. Lommel is een leuk stadje met een prachtig natuurgebied De Lommelse
Sahara.

Het Heijderbos, vissen vanuit een Eden cottage aan het grote water vanaf het terras. Dichtbij de Duitse grens voor leuke
uitstapjes te maken. Vlakbij het park ligt ook een natuurgebied de Zevenhutten.
Stefan

Bericht door Stefan »

Ik zou inderdaad voor vossemeren gaan, in mol en Lommel kun je gezellig op terrasje wat drinken. De Lommelse Sahara is leuk om te wandelen. Het aqua mundo vind ik erg mooi op vossemeren. Ook is er een groot waar je kunt gaan vissen.

Andere optie inderdaad heijderbos
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Fien

Bericht door Fien »

Mariëtte schreef: 08 jun 2022, 14:58 Hoi Fien,

Dank je wel voor het compliment!

Ik zit dan te denken aan De Vossemeren, vissen vanuit een cottage aan het grote meer is perfect te doen, wel een lastig water
om er een vis te vangen, hele diepe stukken soms. Lommel is een leuk stadje met een prachtig natuurgebied De Lommelse
Sahara.

Het Heijderbos, vissen vanuit een Eden cottage aan het grote water vanaf het terras. Dichtbij de Duitse grens voor leuke
uitstapjes te maken. Vlakbij het park ligt ook een natuurgebied de Zevenhutten.
Vossenmeren. Oei lastig water mijn man is een beginner.
Kan het dan wel?
Wat is de beste zone voor vissen? Het is een groot meer zie ik!
En wat is de beste zone bij heijderbos?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Fien,

In het grote water op De Vossemeren zwemmen de mooiste vissen vind ik.
Een beginnend visser kan daar ook prima hengelen is mijn ervaring. Sommige
zitten er met een visuitrusting van honderden euro's en vangen niks, iemand
gooit een hengeltje uit voor de lol en vangt een prachtige karper.

Op Het Heijderbos zitten prachtige karpers in het grote meer bij de Eden
cottages in zone 6.

Er staat informatie en foto's over het vissen op Center Parcs in ons vistopic.
simon

Bericht door simon »

In september plannen we een familieweekend met 5 personen. Het is nog niet zeker of het Center Parcs wordt, maar ik wil het toch graag even voorstellen...

Wat verwachten we?
* weekend van vrijdag 16 september t.e.m. zondag 18 september
* we willen er even tussenuit, maar ook geen zin om meer dan pakweg 4 uur in de wagen te zitten (vanuit Brugge gezien)
* bij voorkeur met een leuke omgeving (stadjes, dorpjes, natuur, musea, attracties...)
* we zijn met 5 volwassenen (4 dertigers en 1 55+er)
* budget rond de 400 euro

Wat zouden jullie dan voorstellen?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Simon,

Ik dacht aan De Kempervennen, Valkenswaard is een leuk stadje en Eindhoven is zeker ook leuk om te bezoeken.
Het natuurgebied De Malpie is zeker een aanrader, maar toen ik een proefboeking ging doen kwam ik op een veel
hoger bedrag uit dan jullie budget van +/- €400,00.

Na een aantal proefboekingen kwam ik uit op De Huttenheugte een 5 persoon comfort van 16-09-2022 t/m zondag 18-09-2022,
inclusief alle kosten €437,00. Op zondag heb je een late check-out om 12.00 uur. Dalen is een leuk dorpje om te bezoeken,
maar ook Emmen of Coevorden. Leuke attracties zijn bv. Wildlands, het Hunebedcentrum, Walibi, Hellendoorn.

In de Center Parcs app kun je vaak attracties, musea etc met korting boeken.
Plaats reactie

Terug naar “Welk park/cottage past het beste bij mij”