Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Als je twijfelt tussen een park/cottage dan kun je in dit topic je vraag stellen.
We zullen dan helpen bij het maken van een keuze.
Plaats reactie
Stefan

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door Stefan »

Dank vóór informatie ik zie dat 523 al bezet is die week.
Mischein iemand foto’s van uitzicht 516
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door Mariëtte »

Stefan schreef: 16 nov 2021, 21:09 314 of 316, maar wij zijn zo aan het twijfelen. We hebben de knoop nu wel doorgehakt dat we naar buitenland gaan in de zomer. Nu twijfelen we tussen de parken in Duitsland (Bostalsee, hochsaurland) en dan een week naar Kempervennen of LTF te gaan. Wat zou jij advies zijn?

Hoi Stefan,

Voor een Duits Center Parcs park zou ik dan voor Bispinger Heide gaan. Ik ben op Park Bostalsee en op Park Hochsauerland
op vakantie geweest, parken in een prachtige omgeving maar voor mij geen echt Center Parcs gevoel erbij, dat heb ik
alleen bij de original parken. Les Trois Forêts ben ik nog nooit geweest, dat park trekt me niet, dan zou ik voor De Kempervennen
kiezen.

Dat hele rijtje bij cottagenrs.314 en 316 kijken op het blok cottages eronder, weinig/geen uitzicht op de Bostalsee vanaf het terras.

Ik weet niet of een 6 persoons premium cottage ook kan? Nr.265 heeft een prachtig uitzicht op de Bostalsee vanaf het terras.

Afbeelding

Afbeelding
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Wij zaten in Bostalsee in 546 (6pC) en 547 (10pVIP) de afgelopen jaren. Beide mooi uitzicht!

Vraag voor onszelf: we willen naar Allgäu in de zomer voor 1 week. Daarvoor willen we naar Hochsauerland of Bostalsee. Toch maar geen LTF, liever 1 land vanwege Corona.
Beide parken al 2x geweest, maar misschien zien we wat over het hoofd. Is HS echt mooi opgeknapt ? Echt waard om terug te gaan? We vonden het park heel leuk, maar de huisjes echt oud (2013/2017). Bostalsee (2017/2019) ligt mooi, maar in de omgeving al veel gezien/gedaan. Wat zijn jullie bevindingen?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi NaMiSe,

Ik ben al een tijdje niet meer op Park Hochsauerland geweest maar ik volg het wel allemaal
en wat ik over het algemeen lees is dat mensen het een mooi gerenoveerd park vinden, ook
de vernieuwde cottages vinden de meeste mensen mooi geworden.

Ik denk dat het wel echt waard is om terug te gaan.

Misschien is er iemand recent nog op Park Hochsauerland geweest en kan er iets over vertellen?
Yfke

Bericht door Yfke »

Voor komende zomer zit ik te twijfelen tussen Heijderbos en Erperheide.
We zijn met 2 volwassenen en 2 kinderen (5 en 7)
Het gaat vooral even over de layout van het park en de buitenspeelmogelijkheden voor de kinderen.
Afgelopen zomer waren we in het Meerdal en daar vonden we de ligging van het grand cafe terras super ten opzichte van de speeltuin.
Wij konden de middag lekker op het terras zitten en de jongens waren druk met vriendjes enzo.
Iemand tips over deze twee parken? of een ander park?
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Op Heijderbos ligt naast het ActionFactory terras een grote speeltuin. Ideaal dus. Neem een 4P VIP met Sauna erin (die zijn ruim 90m2 groot) en je gaat geen spijt krijgen ;)
Niets is wat het lijkt....

HB: 12x
KV: 7x
EH: 5x
MD: 5x
HH: 4x
PZ: 1x
LB: 1x
VB: 1x
BH: 1x
VM: 2x
BP: 1x

Next: HB /KV
MMYY

Bericht door MMYY »

Na afgelopen jaar met goede tips vanuit het forum een super zomervakantie te hebben gehad op het Meerdal ben ik nu op zoek voor zomervakantie 2022. In principe nog in NL, maar eventueel ook in België.

Dit jaar hebben we tijdens de meivakantie op Port Zélande ook een prima tijd gehad en houd ik in tegenstelling tot eerder (CP roept bij mij toch sneller het beeld van cottages tussen de bomen op ipv cottages aan zee of meer stedelijk gelegen) een vakantie aan zee in de zomer ook bij de mogelijkheden.

Nu vroeg ik mij af welk park de beste ligging tov het strand heeft. We zaten bij Port Zélande in zone 5 en met de kinderen was het voor hen redelijk ver lopen naar het strand. Ligt Park Zandvoort dan dichterbij?

De kinderen zijn komende zomer net 9 en bijna 7, dus ze kunnen wel een stuk lopen, maar na ravotten op het strand was het in de meivakantie een net iets te lange weg terug 😉

Alvast bedankt voor de reacties.
marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Het strand is vanaf park Zandvoort denk ik net zo ver lopen als Port Zelande dus daar zul je niet zo veel mee winnen. Het is overigens wel een heel leuk park en de ligging midden in de badplaats is zeker een dikke plus. Je kan eventueel park de gaan in België overwegen, beetje hetzelfde verhaal qua afstand van het strand wel een heel mooi en onlangs vernieuwd park
MMYY

Bericht door MMYY »

Bedank voor de info Marco. Dan hoef ik de afstand naar het strand al niet in gedachten te houden.

Welk park is jouw persoonlijke favoriet als je tussen Port Zélande en Park Zandvoort zou mogen kiezen? Onze voorkeur heeft een cottage met 3 slaapkamers aangezien onze kinderen elkaar wakker blijven houden of wakker maken als ze samen liggen 😖 Geen zin in gezeur op vakantie, dus vandaar een extra slaapkamer erbij 😉

De Haan is idd een optie, maar deze houd ik nog even buiten mijn voorkeuren ivm corona. In eigen land blijven is nog helemaal prima voor ons, dus dat scheelt een hoop onzekerheid in deze tijden...
Stefan

Bericht door Stefan »

MMYY schreef: 28 nov 2021, 15:54 Bedank voor de info Marco. Dan hoef ik de afstand naar het strand al niet in gedachten te houden.

Welk park is jouw persoonlijke favoriet als je tussen Port Zélande en Park Zandvoort zou mogen kiezen? Onze voorkeur heeft een cottage met 3 slaapkamers aangezien onze kinderen elkaar wakker blijven houden of wakker maken als ze samen liggen 😖 Geen zin in gezeur op vakantie, dus vandaar een extra slaapkamer erbij 😉

De Haan is idd een optie, maar deze houd ik nog even buiten mijn voorkeuren ivm corona. In eigen land blijven is nog helemaal prima voor ons, dus dat scheelt een hoop onzekerheid in deze tijden...
Ik vind de haan echt super.
Zandvoort is wat knusser dit trekt me meer dan Port zelande
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Pauline_89

Bericht door Pauline_89 »

Wij gaan over een paar weken voor het eerst naar park Zandvoort. Nu heb ik nog een aantal huisjes (6-persoons premium) tot mijn beschikking om voorkeur te boeken. Welke zouden jullie kiezen qua ligging? nr. 51/119/124/222/224. Zelf hebben ze mij nu nr. 5 gegeven, volgens mij ligt deze aan de weg door het park.

Alvast bedankt!
Bertmbelgie

Bericht door Bertmbelgie »

Wij twijfelen tussen de eemhof en de huttenheugde we zouden vertrekken 4 juli 2021 met onze dochter van 5, de eemhof hebben we al 2x gedaan en vinden we een super park, wat zouden jullie aanraden?
B767-300ER

2021 of 2022.
Icm Plopsa is HH wellicht juist wel leuk.
Ik ben er 2x geweest en 2x positief verrast door het (verouderde) park.

Momenteel wordt er druk gerenoveerd.

Bertmbelgie

Bericht door Bertmbelgie »

B767-300ER schreef: 30 nov 2021, 18:14 2021 of 2022.
Icm Plopsa is HH wellicht juist wel leuk.
Ik ben er 2x geweest en 2x positief verrast door het (verouderde) park.

Momenteel wordt er druk gerenoveerd.
Sorry inderdaad 2022 🙈 dan zal het misschien de hutteheugde worden , we zijn al in parc Sandur geweest en vonden het dierenpark wildlands ook wel de moeite
B767-300ER

Eemhof is in de basis een prima park.
Nadeel is, is dat alles op 25 minuten of meer rijden is.
Voordeel: open lucht, met mooi weer ideaal.
Mooi zwembad met alles erop en eraan, maar, wel iets meer gericht op tieners. Aangezien jouw dochter 5 ie, lijkt mij HH leuker.

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Pauline_89 schreef: 30 nov 2021, 15:02 Wij gaan over een paar weken voor het eerst naar park Zandvoort. Nu heb ik nog een aantal huisjes (6-persoons premium) tot mijn beschikking om voorkeur te boeken. Welke zouden jullie kiezen qua ligging? nr. 51/119/124/222/224. Zelf hebben ze mij nu nr. 5 gegeven, volgens mij ligt deze aan de weg door het park.

Alvast bedankt!

Hoi Pauline_89,

Ligging van cottagenr.5, 6 persoons premium, Park Zandvoort.
Dit is de ligging van 6 persoons premium cottagenr.5, Park Zandvoort. De cottage ligt met het terras niet aan de weg.
Je kijkt vanaf het terras tegen groen aan.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie