Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] Park Bostalsee vernieuwingen

De Eemhof, De Huttenheugte, De Kempervennen, Het Heijderbos, Het Meerdal, Limburgse Peel, Park Zandvoort,
Parc Sandur, De Vossemeren, Erperheide, Bispinger Heide, Park Hochsauerland, Park Bostalsee, Les Bois Francs,
Les Hauts de Bruyères
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

[Center Parcs] Park Bostalsee vernieuwingen

Bericht door Mariëtte »

Center Parcs Park Bostalsee viert zijn 10 jarig jubileum.

Bezoekers kunnen zich verheugen op vernieuwingen.

De cottages op op Center Parcs Park Bostalsee zullen worden vernieuwd.
Afbeelding

Alle 500 cottages worden vernieuwd.

Met een familiefeest inclusief rondleidingen lokte het vakantiepark op 1 juli 2023 bezoekers naar Park Bostalsee en kondigde ook uitgebreide vernieuwingen aan waar gasten zich in de toekomst op kunnen verheugen.

Cottages nieuwe stijl.
De cottages krijgen een nieuwe stijl. Elk van de drie cottage types wordt anders ingericht, kondigt General Manager Esther Puma aan: De wilde kat voelt zich thuis in de comfort cottages; het is het symbool voor het nationale park Hunsrück-Hochwald en juist dat is de inspiratiebron voor dit type cottage. De premium cottages vertellen het verhaal van het Saarland; dit gaat over kolen en staal. En de VIP cottages zouden de Bostalsee met zijn turquoise water als thema moeten hebben. "We willen regionaliteit naar de parken brengen", legt Puma het concept uit. Een nieuwe verflaag, nieuwe meubels en nieuwe kleine inventaris; als voorbeeld noemt de parkbeheerder een nieuwe lijn keramiek. "De cottages zullen onherkenbaar zijn."

Pilot cottages.
In elke cottage wordt ongeveer 17.000 euro geïnvesteerd. Het plan is om in april 2024 te starten, waarbij de bouwwerkzaamheden in de zomer worden opgeschort. In oktober 2024 moet alles klaar zijn. Drie cottages – van elk type één – worden al van tevoren geblokkeerd en ingericht – dit zijn prototypes. Puma hoopt dat tijdens het tienjarig bestaan ​​op zaterdag 1 juli 2023 al een van de cottages te bezichtigen is. Al wil ze dat niet beloven met de huidige bevoorradingsknelpunten in de bouw.[/b]

Digitalisering.
We willen het park ook digitaliseren", kondigt Puma aan. De start van het project is gepland in november 2023 We nemen afscheid van de sleutels. Elke gast krijgt voortaan bij aankomst een polsbandje waarop alle informatie is opgeslagen. Dit betekent dat de gast ook toegang heeft tot het strandbad of zijn kluisje in het zwembad kan openen. Daarop worden ook vouchers opgeslagen die vakantieparkbezoekers hebben gekocht. Center Parcs investeert ongeveer een miljoen euro in digitalisering van Park Bostalsee. Dit omvat ook twee nieuwe kleine gebouwen die zijn ontworpen om het inchecken op de parkeerplaats van het vakantiepark te vergemakkelijken.

Duurzaamheid.
"We willen van papier af", zegt Puma over duurzaamheid. Er kan ook een tegoed op het polsbandje worden geladen, waarmee vervolgens in het park kan worden betaald. Maar de beheerder stelde gerust: "Maar je kunt hier nog steeds met contant geld betalen."

De House of Games zal ook veranderen.
Ook wordt er geïnvesteerd in het "House of Games". De machines zijn ook gedigitaliseerd, waardoor de prijs op een kaart wordt opgeslagen in plaats van papieren kaartjes als punten uit te spugen. "Er komen veel nieuwe machines bij en het areaal wordt vergroot", kondigt Puma aan. De voorkamer, waarin nu de biljarttafels en kickers staan, wordt in de speelhal opgenomen. "We willen er in februari 2023 klaar mee zijn."

Er komt ook een zomergebied in de buurt van het strandbad, met buitenactiviteiten en ook een gigantisch scherm met films. Puma kijkt daar vooral naar uit: Buiten gaan we steeds meer dingen aanbieden.

Bron informatie: Saarbrücker Zeitung.
Martijn

Re: [Center Parcs] Park Bostalsee vernieuwingen cottages

Bericht door Martijn »

Wat fijn dat ook dit park weer aandacht krijgt. De setting en locatie is fantastisch, maar de cottages qua interieur wat achterhaald. Een kleine Baluba zou niet misstaan en het meer aankleden van de Market Dome. De Aqua Mundo is voor dit park eigenlijk helemaal prima.

Benieuwd naar de vernieuwingen. Lijkt erop dat we hier andere interieurs krijgen? Er zouden al wat pilot-interieurs moeten zijn, maar heb er nog niets over gevonden.
Tom...

Re: [Center Parcs] Park Bostalsee vernieuwingen

Bericht door Tom... »

Hoera! Wat een enorm fijn nieuws.

Dit park is mooi, maar de cottages begonnen alweer wat ouderwets uit te zien. Fijn dat ze het park een grote opfrisbeurt gaan geven en de cottages een grote vernieuwing, dat maakt het park weer up-to-date.

Ik verheug me heel erg op foto's van de pilot cottages!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De eerste beelden van een pilot cottage.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: SR.de.
Tom...

Bericht door Tom... »

Tof, dank je wel!!!
Debbie

Bericht door Debbie »

Wat een goed nieuws! Hopelijk gaan ze de 6p minder valide cottage up graden naar een premium. Vind het zo jammer dat het een comfort is.

Voor ons zou een wild waterbaan nog toegevoegd mogen worden aan het zwembad en inderdaad een baluba.

Over drie weekjes gaan we weer naar dit park.
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH-VM-PS
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT-KV-PS
2022 BT-EP-HH
2023 MD-VM-HS-BT-KV-HH-KV-BF-LD-HE
2024 BT-BH-EH-TF-VM-HH-HA
Rob

Bericht door Rob »

Ik kreeg op fb een hoop reacties op een foto van een kapotte stoel van een VIP huisje met daarbij de opmerking dat de vut er een beetje uit is hier. Toch is dat wat het is. Veel stuk, je kan zien dat het onderhand allemaal 10 jaar oud is. En we komen hier sinds 2013 en dan zie je het achter uit gaan... Goed nieuws in ieder geval!

De feest dag ivm met het 10 jarig bestaan was ondanks het slechte weer erg leuk.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Mocht je nog in een pilot cottage kijken Rob?
simon

Bericht door simon »

Leuk nieuws dit! Ik hoop dat ze ergens toch wel nog iets meer gaan doen dan de cottages een interieurupgrade geven, de polsbandjes introduceren en het omvormen van de House of Games naar een Gametown... Ik ken het park verder niet echt, maar de Market Dome lijkt me er toch wel beknopt en minder gezellig, dus misschien daar nog iets extra?
Coming up: Park De Haan (september)

2024: KV / VB
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Tom...

Bericht door Tom... »

De MD is erg klein, maar hij zal voldoen. Er is bijvoorbeeld geen souvenirwinkel en de AM mist wel echt iets extra’s vind ik, zoals een wildwaterbaan of een soort van lagunebad.

Maar als ze de MD of AM willen uitbreiden, dan moeten ze echt gaan uitbouwen en dat zie ik niet snel gebeuren.

De MD is klein, maar op zich best gezellig vind ik 😊
Rob

Bericht door Rob »

Mariëtte schreef: 03 jul 2023, 09:14 Mocht je nog in een pilot cottage kijken Rob?
Zal eens vragen.
simon

Bericht door simon »

Tom... schreef: 03 jul 2023, 14:54 De MD is erg klein, maar hij zal voldoen. Er is bijvoorbeeld geen souvenirwinkel en de AM mist wel echt iets extra’s vind ik, zoals een wildwaterbaan of een soort van lagunebad.

Maar als ze de MD of AM willen uitbreiden, dan moeten ze echt gaan uitbouwen en dat zie ik niet snel gebeuren.

De MD is klein, maar op zich best gezellig vind ik 😊
Jammer... Kunnen ze dan geen geïntegreerde Shop & Smile in de supermarkt integreren? Rondom het gebouw hebben ze wel nog wat ruimte vrij (volgens Google Maps), dus lijkt me dat toch wel mogelijk om wat uit te bouwen met een wildwaterbaan (als ze echt willen). En ook de Market Dome kan met wat aankleding en verf er ook anders uitzien.

Als ik zie wat ze op Park Eifel gedaan hebben, dan lijkt me dat toch hier ook te lukken?

AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

De wildwaterbaan is er nooit voor getekend, want het zou een sunparks worden. De shops zouden er eerst wel komen op de plek van de birdiegolf. Maar door afspraken niet gekomen.
simon

Bericht door simon »

Zou die niet alsnog toegevoegd kunnen worden? Het Market Restaurant lijkt me ook gigantisch, en zouden ze m.i. ook kunnen opsplitsen als een apart concept. De shops zijn misschien wat moeilijker, maar moet toch ook lukken.

Ze hebben het met andere Sunparksen ook al bewezen te kunnen :-)

Tom...

Bericht door Tom... »

christiaan schreef: 04 jul 2023, 14:57De shops zouden er eerst wel komen op de plek van de birdiegolf. Maar door afspraken niet gekomen.
Leuk om te weten, dat wist ik niet!

Ik denk/ vrees alleen dat ze zoiets niet meer gaan doen, hoewel ik op dit park wel een leuk "we gaan even snuffelen in de Dome"-winkeltje mis. En ik denk dat ze serieus meer omzet zouden kunnen draaien met zo'n winkeltje.

Uitbouwen kan theoretisch denk ik wel, evenals het bouwen van een wildwaterbaan, maar ik denk dat het park dit niet nodig vindt. Bovendien is dit volgens mij zo'n gekke financiële constructie, waarbij het park een soort van eigen bedrijfje is dat door CP wordt uitgebaat. Dan moeten investeringen al grotendeels van het park zelf komen en wordt het nog moeilijker om dit te doen.

Je kunt van dit park een nog completer park maken, maar als de bezettingsgraad al hoog ligt, is de noodzaak er helaas niet om dit te doen vrees ik.
Rob

Bericht door Rob »

simon schreef: 04 jul 2023, 16:34 Zou die niet alsnog toegevoegd kunnen worden? Het Market Restaurant lijkt me ook gigantisch, en zouden ze m.i. ook kunnen opsplitsen als een apart concept.
Dat market restaurant zit op veel dagen goed vol. Kwaliteit is er ook meestal prima, beter dan Algau iig. Denk niet dat ze daar ruimte vanaf gaan halen.
simon

Bericht door simon »

Akkoord, maar er zijn ook weinig alternatieven om te eten op dit moment. Persoonlijk heb ik graag wat keuze, en dan zou ik na een paar dagen weglopen van het park en elders gaan eten...

Keiko

Bericht door Keiko »

Ik ben heel benieuwd naar de renovaties, hoop inderdaad dat ze nog iets van een shop & smile toevoegen. Wel weer een goede reden om terug te keren naar dit park.
EP '05
BH '11
MD '16
KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20 '23
EH '21 '22
BT '23
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Kleinere vernieuwingen zijn al doorgevoerd.

2023. Veel projecten zijn gefaciliteerd en uitgevoerd. Van complete revisie van de outdoor midgetgolfbaan, zorgen voor valbeveiliging op een
speeltuin met een hoogteverschil van 49 meter, het bouwen van een carport voor de safariauto's tot het uitbreiden van het gebied van het
Cycle Center.

Afbeelding

Bron: R.Smeets.
Tom...

Bericht door Tom... »

Leuk dat ze al bezig zijn met kleine vernieuwingen.
Fijn dat het park een update krijgt, ik ben heel benieuwd naar de grote vernieuwingen!
Martijn

Bericht door Martijn »

Is er inmiddels al meer bekend over de aanstaande vernieuwingen, waaronder de cottages?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Martijn,

Mijn dagelijkse rondje internet om ergens hierover informatie op te pikken heeft tot nu toe nog niks bruikbaars opgeleverd.

Achter de schermen zal er ongetwijfeld al veel meer bekend zijn, maar helaas wordt dat (nog) niet gedeeld.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Een vernieuwde VIP cottage.

Afbeelding

Bron: Saarbrücker Zeitung/St. Wendeler Zeitung.
CPfan2004

Bericht door CPfan2004 »

Dat ziet er mooi uit, en eindelijk eens weer wat anders :lol:
2016: Aqua Mundo De Eemhof - 2017: Le Lac d'Ailette - juni 2021: Limburgse Peel -
januari 2022: Aqua Mundo De Eemhof - augustus 2023: Park Eifel - maart 2024: Les Trois Forêts 4p Exclusive
Martijn

Bericht door Martijn »

Dat kun je wel stellen, ziet er heel huiselijk uit! Ergens wel bijzonder dat ze hier dan weer kiezen voor een afwijkende stijl.

Het gaat om een betaald artikel, maar toch nog wat meer foto's kunnen vinden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lijkt op de foto's wel om een light-renovatie te gaan, dat is wel jammer. De keuken heeft een nieuwe oven(?) en achterwand, maar dat is het dan ook wel. Zelfde geldt voor de bedachterwanden. Had het toch liever iets grondiger gezien, maar wie weet.. Er wordt gesproken over oktober om eraan te beginnen.
Debbie

Bericht door Debbie »

Ziet er netjes uit! Persoonlijk vind ik dat de keuken en badkamer prima nog een ronde mee kunnen. Ik hoop wel dat de vloer vernieuwd is want in de huisjes waar ik ben geweest was die wel echt aan vervanging toe. Ben benieuwd hoe ze de comfort en premium gaan aanpakken.
Ze lopen dan wel wat uit qua renovatie, ik dacht dat ze in april al zouden gaan starten.
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH-VM-PS
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT-KV-PS
2022 BT-EP-HH
2023 MD-VM-HS-BT-KV-HH-KV-BF-LD-HE
2024 BT-BH-EH-TF-VM-HH-HA
Tom...

Bericht door Tom... »

Wat een toffe foto’s, ik vind het heel mooi uitzien. Dit is weer nieuw en fris en in tegenstelling tot andere light renovaties, vind ik het hier prima zoals ik het op de foto’s zie. De achterwand van de keuken was het enige dat echt ouderwets begon te worden vind ik.

Fijn ook dat het op dit park niet de standaard kleuren en meubels worden, maar iets dat anders is dan de rest en toch goed bij CP past.
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Dat ziet er prima uit! Fijn dat ook hier de wicker banken worden vervangen, de nieuwe meubels zien er veel huislijker uit. Volgens mij hangen de oude hanglampen er nog, dat vind ik dan wel apart ;-).
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Dat ziet er wat mij betreft prima uit. Het is een leuk park, maar het mist helaas iets. De huisjes daarentegen zijn leuk qua ontwerp en ruimte. En een nieuw interieur is vaak meer dan prima.

Wat ik dan wel typisch vind is dat het kleed niet netjes op de vloer ligt. En dat bij officiële fotos.
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

Zo te zien geen officiële foto's want ik zie ook tassen op de foto staan en de badkamer ontbreekt.
Martijn

Bericht door Martijn »

Foto's zijn inderdaad gemaakt door de krant/media die er een artikel over hebben geschreven. Helaas is dat artikel wel weggestopt achter een betaalmuur.
simon

Bericht door simon »

Dat ziet er toch al heel mooi uit! Die keuken ziet er toch ook nog meer dan oké uit? Over de badkamer kan ik niet oordelen. Ik vermoed dat dit dan een pilot is?

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Vernieuwing van de Check-In.

simon

Bericht door simon »

Ik ken dit park niet zo, maar lijkt dit dan logischer te worden daar? Dus inchecken bij het oprijden zoals op de andere parken?

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Een stuk logischer inderdaad. eerst was het inchecken op de parkeerplaats, wat ik altijd al best onhandig vond. Nu wordt het inchecken bij het oprijden van het park.
Plaats reactie

Terug naar “Renovatie Center Parcs parken”