Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Park Eifel Vernieuwingen

De Eemhof, De Huttenheugte, De Kempervennen, Het Heijderbos, Het Meerdal, Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur,
De Vossemeren, Erperheide, Bispinger Heide, Park Hochsauerland, Les Bois Francs, Les Hauts de Bruyères
Tom...

Re: [Center Parcs] Park Eifel renovatie nieuws

Bericht door Tom... »

Heel tof om te zien! De Market Dome wordt denk ik net als de voorgangers die gerenoveerd zijn, prachtig.

De Irish Bar zal dus weggaan en een bowlingbar worden, hopelijk hebben ze dan wel nog steeds Guinness van de tap :lol:

Ook de Leisure Boulevard spreekt me erg aan (de auto's lijken te worden omgeleid via de parkeerplaats het park op, dus dit wordt écht een volledig voetpad zo te zien), evenals de nieuwe cottages en natuurlijk de upgrade van de Aqua Mundo.

Dit gaat geweldig worden :)

Dank voor het delen van de nieuwe tekeningen.
Debbie

Bericht door Debbie »

Wat gaaf! Eindelijk een speeltuin die geschikt is voor kinderen in een rolstoel. Weet iemand of het park zelf ook goed begaanbaar is met een rolstoel?
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT
2022 BT-EP-HH
2023 VM-HS-BT-KV
Tom...

Bericht door Tom... »

Debbie schreef: 31 mei 2022, 20:35 Wat gaaf! Eindelijk een speeltuin die geschikt is voor kinderen in een rolstoel. Weet iemand of het park zelf ook goed begaanbaar is met een rolstoel?
Op zich wel, als je eenmaal op het park bent. De "entree-heuvel" is vrij steil en ook het oude deel van het park (nummers 1 tm 180) is heuvelachtiger dan het nieuwere deel, maar in het oudere deel heb je net weer de bungalows zonder trap.

De Market Dome heeft 3 ingangen, waarvan 1 met een trap en 2 (die achterdoor liggen, bij Aqua Mundo en bowlingbaan) die op gelijke hoogte binnen te gaan zijn.

Geen idee waar je voorkeur naar uitgaat, maar als je een 4 persoons cottage zou willen, dan denk ik dat cottages 211-218 perfect zijn (met carport) of je moet al een 6 persoons pakken, waar je 1 slaapkamer beneden hebt en de badkamer ook. Er zijn denk ik voor iemand in een rolstoel genoeg mogelijkheden op dit park :)
Debbie

Bericht door Debbie »

Bedankt voor je reactie! Onze voorkeur gaat uit naar een 6 of 8 persoonshuisje met minimaal 1 slaapkamer beneden vanwege de rolstoel. Als ik dit lees zou het een goede optie kunnen zijn voor volgend jaar zomer
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT
2022 BT-EP-HH
2023 VM-HS-BT-KV
jover

Bericht door jover »

Op dit park zijn ook aangepaste rolstoelvriendelijke cottages. Bij de reservatie kan je hier best naar vragen.
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Wie weet begint dit nog eens een interessant park te worden. Niet heel ver weg en een prachtige omgeving.
jover

Bericht door jover »

De nieuwbouwcottages

Als onderdeel van de grootschalige vernieuwing van Center Parcs Park Eifel, worden 140 bestaande woningen vervangen voor 120 nieuw te bouwen cottages. Deze cottages worden in twee bouwkundige typen gerealiseerd.

Het type 'Robin' is beschikbaar in Comfort, Premium en VIP luxe niveau van 2 tot 4 personen. Deze 80 cottages worden de nieuwe 31-110.
Robin.JPG

Het type 'Specht' is beschikbaar als Premium cottage voor 4 personen. Deze vervangen de huidige 151-190.
specht exterieur.JPG
specht interieur.JPG
bron : center parcs vastgoed

Het verschil met de huidige cottages is enorm. Type Specht zal deze cottages vervangen :
IMG_20211122_151648.jpg

En Robin vervangt de vroegere 4 persoons comfort huisjes met de slaapkamers onderaan :
IMG_20211122_154409.jpg
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dank je wel voor de informatie en de foto's Jover, ziet er goed uit!
jover

Bericht door jover »

Nieuwe themacottages (specials)

Bij de komende renovatie van Park Eifel zullen enkele premium 4 persoon en 6 persoon cottages ingericht worden als themacottages.

De storyline van deze speciale cottages wordt Wonders of Nature, de ontdekking van indrukwekkende natuurfenomenen. Elke kamer krijgt een eigen thema-aankleding en wordt volledig ingericht in een van deze thema’s, zoals het noorderlicht, het oerwoud, een vulkaan, een waterval, de grot, de kamer van een ontdekkingsreiziger enz. In elke kamer worden ook de meubels volledig aangepast naar het thema van deze kamer.

Deze storyline wordt ook in de afgesloten tuin doorgetrokken met een speciaal thematisch speeltuintje.

In vergelijking met de themacottages van de andere parken hebben de designers zich overtroffen, deze specials worden nog mooier dan op de andere parken !
Tom...

Bericht door Tom... »

Ik ben heel benieuwd!

Het zou leuk zijn als ze dit soort cottages ook zouden maken zonder het meteen op kinderen te richten.
Wij hoeven geen speeltuin in de tuin, maar ik vind een thema cottage wel leuk.
Achja, we zullen het zien :)

De nieuwe cottages zien sowieso al erg mooi uit, als we volgend jaar naar dit park gaan, denk ik dat we wel een nieuwe kiezen (als ze een goede indeling hebben en een toilet boven).
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Impressies 4 persoons Wonders of Nature cottage.

Type Star Kids.

Afbeelding

De zithoek.
Afbeelding

Afbeelding

De eethoek.
Afbeelding

Slaapkamer 1.
Afbeelding

Slaapkamer 2.
Afbeelding

Speelkamer.
Afbeelding

De badkamer met douche.
Afbeelding

Bron: Center Parcs Vastgoed.
Tom...

Bericht door Tom... »

Héél erg tof! Jammer dat dit dus weer een kids cottage wordt, alsof volwassenen het niet leuk vinden om een weekend in een andere wereld te zijn.
Maar goed: deze lijkt beter gelukt dan die op VM/HH als je het mij vraagt. Erg mooi, ik ben benieuwd hoe ze er in het echt uit gaan zien.
jover

Bericht door jover »

Nieuwe impressies van de nieuwbouwcottages 4p Premium type Specht

bron : Center Parcs Vastgoed
Specht 4p a.png
Specht 4p b.png
Specht 4p c.png
Specht 4p d.png
Specht 4p e.png
Specht 4p f.png
Specht 4p g.png

Het design van het interieur is echt bij de tijd! De glazen binnendeuren met zwarte kader bv. zien er geweldig uit :D
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Ziet er mooi uit!
Jan 23: de Vossemeren
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Dat ziet er goed uit! Fijn dat ze de Wonders of Nature cottage hier ook voorzien van een goede bank, die lijkt mij een stuk beter zitten dan het ding op de VM
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

2 Persoons VIP type Robin.

Impressies.

Afbeelding

Afbeelding

De zithoek.
Afbeelding

De eethoek en de keuken.
Afbeelding

De slaapkamer.
Afbeelding

De badkamer.
Afbeelding

Bron: Center Parcs Vastgoed.
Tom...

Bericht door Tom... »

Zo! Die worden héél erg mooi. Wat ik las, is dat ze de funderingen van de oude cottages gebruiken om de nieuwe op te bouwen, alleen bij het type Robin, gaan ze dus niet meer de grond in, maar de hoogte in.

Met die grote raampartijen in zowel woon- als slaapkamer, worden dit wel enorm mooie cottages, ik ben helemaal fan.

Het type Specht wordt ook erg mooi en sowieso een mega verbetering ten opzicht van wat er nu staat. Dit park wordt zo echt naar een hoger niveau getild, super om te zien!
jover

Bericht door jover »

Het grote raam met uitzicht in de slaapkamer van de Robins is geweldig. Het moet zalig zijn om met zo'n uitzicht wakker te worden.

Met deze nieuwe cottages en specials wordt dit een van de mooiste parken van Center Parcs. Dit vernieuwde park staat alvast op mijn verlanglijstje om volgend jaar opnieuw te bezoeken. Mooi park, veel natuur in de omgeving, en niet te ver voor een midweekje :P
jover

Bericht door jover »

De Special cottages zullen naast de vernieuwde Kids Factory liggen. Cottage nummers 14 tot 17 worden vier 4-persoons special cottages, en cottage nummers 233 t.e.m. 236 worden elk een 6 persoons special. Dus in totaal 8 specials.

Center Parcs mikt voor de specials dus duidelijk op bezoekers met kinderen, maar ik neem aan dat volwassenen die eens willen wegdromen in zo'n cottage ook wel welkom zullen zijn ;-)
Rivière sauvage

Bericht door Rivière sauvage »

De actuele status van de verkoop en prijslijsten
https://reserveren.centerparcs-vastgoed ... ark-eifel/

als je een nummer aanklikt, komt er een pop-up met een impressie van de cottage na renovatie.
Frequent bezoeker van Franse CP parken. Hautes des Bruyeres, Bois Francs, Lac d'Ailette, Trois Forets, Bois aux Daims.
tradgard

Re: [Center Parcs] Park Eifel Vernieuwingen

Bericht door tradgard »

Gaaf zeg, eigenlijk altijd mijn favoriete park dit geweest. Kwam er al in de Gran Dorado tijd en de tijd heeft er wel een beetje stilgestaan sindsdien. Favoriet de gezellige Market Dome. Qua indeling voelt dit m.i. als een echte Market Dome met een centraal plein, iets wat ik bij andere parken toch vaak mis. Benieuwd of ze dit kunnen behouden in de nieuwe setting.

Favoriet nr2 is de Kids Factory. Eten en drinken terwijl de kids zich eindeloos vermaken binnen het zicht. Dan hebben de ouders ook wat vakantie ;)

Benieuwd naar de verbouwing en sta weer in de startblokken om terug te keren.
Tom...

Bericht door Tom... »

De nieuwe brochure van CP Vastgoed toont de nieuwe plattegronden voor de nieuwe types!
Ik vind ze prachtig en verheug me nu nog meer op het vernieuwde Park Eifel!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom,

Wat geweldig dat je de cottageplattegronden van de nieuwe types hebt gevonden!
Super bedankt voor het plaatsen ervan :D.

Die 2 persoons VIP zie ik nu al helemaal zitten. Dat wordt een verblijf boeken voor
volgend jaar op Park Eifel, ik ben nog nooit op dit park geweest, dus extra spannend.
simon

Bericht door simon »

Leuk om te zien! En ziet er inderdaad heel mooi uit!
Coming up next: Park De Haan (december, op visite) / Het Heijderbos (februari)

2022: Port Zélande, De Lommerbergen, Limburgse Peel en Les Ardennes
2021: Les Ardennes, Erperheide, De Kempervennen en De Eemhof
jover

Bericht door jover »

Dat ziet er knap uit! CP heeft de cottages mooi ingericht, zodat je vanaf de tafel en bank maximaal kan genieten van het uitzicht door het grote glasraam. Mede door de helling waarop deze cottages gebouwd zijn kan dit uitzicht bij deze cottages impressionant worden.
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: 14 aug 2022, 15:05
Die 2 persoons VIP zie ik nu al helemaal zitten. Dat wordt een verblijf boeken voor
volgend jaar op Park Eifel, ik ben nog nooit op dit park geweest, dus extra spannend.
Dat kan ik me helemaal voorstellen! Die cottage ziet er veelbelovend uit.
Het park vonden wij al erg fijn: niet heel groot, maar wel gezellig, ondanks de "oude" cottages. Alles was schoon en netjes en ik denk dat als alles klaar is, dat ze echt een toppark hebben, helemaal in deze prachtige omgeving.

Wij boeken zodra het kan ook al voor volgend jaar in een nieuwe cottage!
Rivière sauvage schreef: 05 jul 2022, 15:19 De actuele status van de verkoop en prijslijsten
https://reserveren.centerparcs-vastgoed ... ark-eifel/

als je een nummer aanklikt, komt er een pop-up met een impressie van de cottage na renovatie.
Heel sjiek, want zo kunnen we al zien welke nummers welk type worden!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Sneak peek van de nieuwe Info-Desk.

De receptie verdwijnt. Er komt een nieuwe Info-Desk in de Market-Dome.

Edit Mariëtte: Tekst bij eerste foto aangepast.

De plek waar de nieuwe Info-Desk komt in de Market Dome.
Afbeelding

De nieuwe Info-Desk.
Afbeelding

Bron: Park Eifel.
Tom...

Bericht door Tom... »

Dat wordt erg mooi! De huidige receptie zit buiten de MD, in een aparte ruimte aan de top van de entreeheuvel-laan. Die zal dus naar de MD verhuizen denk ik?

De eerste foto is volgens mij waar vroeger de bakker zat? Naast de kledingwinkel. Het wordt sowieso mooi denk ik 😊
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom,

Dat klopt de nieuwe Info-Desk/receptie komt in de Market Dome.

Omdat ik nog nooit op dit park ben geweest heb ik het niet goed omschreven :oops:.
De eerste foto is niet van de huidige receptie maar ik denk inderdaad, bij nader
inzien, de plek waar de nieuwe receptie komt op de plek waar vroeger de bakker
zat.
BaVe01

Bericht door BaVe01 »

Dat is inderdaad de plaats waar de bakker heeft gezeten. Sowieso in 2008, toen ik daar als 7-jarige verbleef. Onlangs ben ik daar nog geweest - misschien wist u dat al - en deze ruimte staat momenteel leeg. Fijn dat het een nieuwe bestemming krijgt.
Hochsauerland 2005/09/10/13/15. Eifel 2006/08/22. Nordseeküste 2007/08. Limburgse Peel 2009/12/19. Eemhof 2010/11. Bispinger Heide 2012. Les Ardennes 2014. Port Zélande 2010/14/21. Meerdal 2016/19. Zandvoort 2017/20. Huttenheugte 2018.
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: 28 aug 2022, 20:28
Omdat ik nog nooit op dit park ben geweest heb ik het niet goed omschreven :oops:.
Maakt toch niks uit! Maar na de verbouwing moet je er wel echt eens heen Mariëtte, het is écht een fijn park.

De laatste keer dat ik er was (2019 denk ik), was de bakker er ook nog dacht ik. Wat zonde dat die weg is, want je kon daar lekkere broodjes en ook gebakjes halen! Maar de infodesk/ receptie daar is natuurlijk een prima plek, wellicht komt op de plek van de oude receptie wel een uitbreiding van de supermarkt, met een groter broodassortiment.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom,

Ik hoor vaak goede berichten over Park Eifel dat het in zo'n mooi gebied ligt, maar op de één of andere manier
heeft dit park me nooit echt aangetrokken, ik denk dat dit komt omdat ik toch meer hou van de original parken.
Na de renovatie wil ik er toch eens naar toegaan om alles in het echt te beleven. En wat ik dan ook erg leuk vind
is dat ik dan foto's kan maken van alle vernieuwingen en de prachtige ligging van het park, die ik dan uiteraard
hier ga plaatsen.
Tom...

Bericht door Tom... »

Dat snap ik, het is verre van een "original park", maar qua sfeer vind ik het echt fijn daar.
De omgeving is prachtig als je van wandelen en/ of bos en/ of gezellige Duitse stadjes houdt.

Als alles klaar is, zal het zeker de moeite waar zijn om er tenminste een keertje heen te gaan lijkt me :)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ook de Aqua Mundo wordt vernieuwd.

Visual vernieuwde ingang van de Aqua Mundo.

Ook de grote verbouwing stopt niet bij de Aqua Mundo!

Vanaf volgend jaar kun je genieten van het geheel vernieuwde Subtropische zwemparadijs en tal van innovaties ontdekken.

Voor:
Afbeelding

Na.
Afbeelding

Bron: Park Eifel.
Tom...

Bericht door Tom... »

Heel tof! Wat je met wat hout, een nieuwe vloer en wat planten kunt doen.
Dat wordt mooi daar.

De AM krijgt ook een serieuze upgrade, met nieuwe tegels, een Water Playhouse en grote bandenglijbaan.
Dat wordt supertof daar :)
Plaats reactie

Terug naar “Renovatie Center Parcs parken”