Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Park Eifel Vernieuwingen

De Eemhof, De Huttenheugte, De Kempervennen, Het Heijderbos, Het Meerdal, Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur,
De Vossemeren, Erperheide, Bispinger Heide, Park Hochsauerland, Les Bois Francs, Les Hauts de Bruyères
jover

Re: [Center Parcs] Park Eifel Vernieuwingen

Bericht door jover »

Wow, die afbraak en opbouw gaat hard vooruit. Zouden die Robin's geprefabriceerd zijn en ter plaatse gemonteerd?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi jover,

Dat viel me ook al op, het gaat best hard. Volgens mij worden er geprefabriceerde delen gemonteerd.
Tom...

Bericht door Tom... »

Ja dat dacht ik ook ergens gelezen te hebben. Voor de Specht types ook dacht ik, vandaar dat de bouw zo fijn snel gaat 😊
Tom...

Bericht door Tom... »

En de eerste afbeeldingen op de CP site zijn verschenen.
Eindelijk worden de cottages op dit park per soort ook daadwerkelijk ingedeeld in een categorie.
Zo zijn de ruime cottages met carport nu apart vernoemd en ook alle andere soorten, dus als je nu voor dit park boekt, weet je ook wat je krijgt.

Er zijn nog geen cottageplattegronden, maar ze zijn er blijkbaar mee bezig, zie dit voorbeeld:

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/duitsl ... ][adult]=2
bestmayo

Bericht door bestmayo »

Is er ook bekend wat voor veranderingen er qau zwembad plaats gaan vinden?
Glijbanen ed?

Voor de zomer aan het kijken maar kids leek het een saai Park 😉
2019' Vossemeren
01/2023 Heijderbos

Uitkijkend naar:
April '23 Kempervennen
Juli '23 Park Eifel
simon

Bericht door simon »

Ik dacht voornamelijk verdwijnen van sauna's etc. en daar dan een Water Playhouse in de plaats. Er wordt ook een glijbaantoren toegevoegd met daarbij ook een nieuwe bandenglijbaan.
Coming up next: Park De Haan (december, op visite) / Het Heijderbos (februari)

2022: Port Zélande, De Lommerbergen, Limburgse Peel en Les Ardennes
2021: Les Ardennes, Erperheide, De Kempervennen en De Eemhof
Tom...

Bericht door Tom... »

Klopt helemaal! Dit is echt een mini Aqua Mundo, maar er komt dus een grote bandenglijbaan "Aqua Racer" bij en de sauna maakt plaats voor een Water Playhouse. Geen mega AM dus, maar wel leuk. Bovendien is er een Baluba, maar ik weet niet hoe oud de kids zijn.

Verwacht geen groots CP park, meer een kleinschalig en erg gezellig parkje, met alle voorzieningen die je nodig hebt, helemaal opgeknapt en vernieuwd, maar als je een week gaat zul je je vertier denk ik ook in de omgeving moeten zoeken.
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Een soort Ardennen dan Tom?
Tom...

Bericht door Tom... »

markieanta schreef: 16 dec 2022, 19:41 Een soort Ardennen dan Tom?
Ja zo kun je het zien! Alleen is de AM op Park Eifel wel
Écht klein… (maar fijn, haha). Als je van CP houdt, maar ook van wandelen en de omgeving verkennen, is het een perfect park. Zelf
Vind ik vakantie in Duitsland ook altijd erg leuk, dat telt natuurlijk ook wel mee…
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Ik vind vakantie in Duitsland heel erg leuk. Maar de aftandse ellende van de Eifel heeft me eigenlijk altijd tegengehouden om naar dat park te gaan. Wij gaan meestal naar nsk, bh of hs. Bostalsee was leuk voor een keer, omgeving is namelijk prachtig, maar het park is waardeloos en Allgäu is me nog altijd te ver weg.
bestmayo

Bericht door bestmayo »

Banden glijbaan klinkt in mijn jongens (10&12)hun oren goed!

In de zomer en zeker ook als we naar eifel gaan is dat zeker ook voor de omgeving! Zullen niet enkel op park blijven dan
Eerdere foto's van de huisjes maakte dat ik snel weg klikte maar als alles vernieuwd is zie ik het wel zitten
2019' Vossemeren
01/2023 Heijderbos

Uitkijkend naar:
April '23 Kempervennen
Juli '23 Park Eifel
Tom...

Bericht door Tom... »

Dan kun je met een gerust hart gaan, want alles gaat daar supermooi en nieuw uitzien!!! 😊
bestmayo

Bericht door bestmayo »

Tom... schreef: 17 dec 2022, 23:28 Dan kun je met een gerust hart gaan, want alles gaat daar supermooi en nieuw uitzien!!! 😊
Blijft nog wel even spannend dan. Foto's van de vernieuwde huisjes zien er iig mooi uit.
We gaan ook wel voor de omgeving
Blijft het ook 3 birds na vernieuwing?
2019' Vossemeren
01/2023 Heijderbos

Uitkijkend naar:
April '23 Kempervennen
Juli '23 Park Eifel
ronaldvos33

Bericht door ronaldvos33 »

Wij hebben net geboekt voor 2 persoons vip nieuw in september. Zijn hier jaren geleden eens geweest, dus ben erg benieuwd hoe de nieuwe cottage bevalt en het gerenoveerde park!
Bezochte parken:
NLD: Huttenheugte - Eemhof - Heijderbos - Kempervennen- Meerdal - Port Zelande - Zandvoort
DUI: Nordseekuste - Bispinger Heide - Allgaü - Eifel - Hochsauerland
BEL: Erperheide - Vossemeren - Kempense meren
FR: Le lac D'ailette
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Update van de vernieuwingen.

Tom...

Bericht door Tom... »

Heel tof om te zien hoor!

Op 1m:33s zie je de ruimte waar de sauna was en waar het Water Playhouse komt!
simon

Bericht door simon »

Heel leuk om te zien! En zag ik het goed? Zonnepanelen op de nieuwbouwcottages? :D

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik zie het nu ook die zonnepanelen en ook geen gastoestel meer volgens mij maar een kookplaat.

@Tom, dank je wel voor de info over het saunagedeelte waar het nieuwe Water Playhouse in gaat
komen. Ik heb er een screenshot uit het filmpje van gemaakt.

Het saunagedeelte in de Aqua Mundo maakt plaats voor het nieuwe Water Playhouse.
Afbeelding

Bron screenshot: Filmpje Center Parcs Vastgoed.
bestmayo

Bericht door bestmayo »

Wat leuk om te zien!!
Zo benieuwd in juli ..
2019' Vossemeren
01/2023 Heijderbos

Uitkijkend naar:
April '23 Kempervennen
Juli '23 Park Eifel
simon

Bericht door simon »

Mariëtte schreef: 13 jan 2023, 09:43 Ik zie het nu ook die zonnepanelen en ook geen gastoestel meer volgens mij maar een kookplaat.
Die kookplaat wist ik al langer haha. Eindelijk ook! Deze week bleek dat koken op gas ook ongezond is voor kinderen: hierdoor lijden ze vaker aan astma... En ik vind het ook niet passen bij het groene imago...

bestmayo

Bericht door bestmayo »

Wat is de verhouding qau aantal comfort nu?
Blij al geboekt te hebben voor de zomervakantie. Nog naar 5 beschikbaar wanneer wij gaan begin zomervakantie en de weken erna al alle comfort verhuurd.

Meerprijs premium bij de nieuwe Robin vind ik persoonlijk het niet waard ( enkel opgemaakte bedden en dolce gusta qau verschil?) in hoogseizoen ook boven mijn budget helaas.
Wel natuurlijk redelijk veel verschillende premium huisjes , heb je wel keuze in wat voor je wilt. Grootte ed verschillen ook. Dat is leuk.

Maar voor mensen met kleiner beurs dus minder keuze omdat er minder comfort zijn.
2019' Vossemeren
01/2023 Heijderbos

Uitkijkend naar:
April '23 Kempervennen
Juli '23 Park Eifel
jover

Bericht door jover »

Na de renovatie zullen 35% van de cottages van het type comfort zijn. Er komen comfort's voor 2 4 6 en 8 personen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Impressie van de nieuwe Leisure Boulevard en kinderboerderij.

Afbeelding

Bron: Center Parcs.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De vernieuwingen liggen op schema.

In iets meer dan een half jaar een vakantiepark moderniseren is op zich al een ambitieus project, maar zeker in deze tijd. “De grootste uitdaging was om bedrijven te vinden die dit konden”, meldt Frank Daemen, directeur Center Parcs Duitsland. Het ziet er momenteel goed uit want er zijn volgens hem geen materiële problemen en volgens parkmanager van der Kas liggen ze op schema. Ook zijn er veel regionale bedrijven bij betrokken, die in totaal voor ruim tien miljoen euro opdrachten hebben ontvangen. Natuurlijk moet de modernisering zijn vruchten afwerpen: Center Parcs verwacht dat er in de toekomst meer dan 500.000 overnachtingen gerealiseerd zullen worden. Vooral het feit dat er beduidend meer woningen van een hoger niveau worden aangeboden dan voorheen, moet hieraan bijdragen.

Het vakantiepark is geheel gesloten wegens verbouwing.
Begin november 2022 werd afscheid genomen van de laatste gasten en tegelijkertijd begon de modernisering. Volgens Center Parcs is voor het eerst een vakantiepark tijdelijk volledig gesloten – om aan de planning te kunnen blijven voldoen, want eind mei 2023 worden de gasten weer welkom geheten.

Voor Center Parcs stopt de investering in Park Eifel niet bij miljoenen, want ze willen uitbreiden in Duitsland: Met een park aan de Oostzee. Op een voormalig militair terrein in Mecklenburg-Vorpommern zijn meer dan 500 vakantiehuizen gepland. Investeringsvolume 220 miljoen euro, opening 2027.

De vernieuwingen liggen op schema.
Afbeelding

Bron tekst: Volksfreund.
Bron foto: TV/Stephan Sartoris.
simon

Bericht door simon »

Goed dat ze op schema zitten in Park Eifel! Maar is toch niet voor het eerst dat een park volledig sluit? Haha.

Wat betreft het nieuwe park, gaat dit over Pütnitz? Of is dit een ander project? Indien Pütnitz, dan loopt dit toch vertraging op? Was deze niet gepland voor 2025?

Mick

Bericht door Mick »

Erperheide was van 1 januari tot juli 1991 gesloten door de grote brand. Dus zeker niet voor het eerst dat een vakantiepark de poorten sluit voor langere tijd.

(Limburgsch Dagblad, 10 november 1990)

Afbeelding
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Mariëtte schreef: 13 jan 2023, 09:43 Ik zie het nu ook die zonnepanelen en ook geen gastoestel meer volgens mij maar een kookplaat.

@Tom, dank je wel voor de info over het saunagedeelte waar het nieuwe Water Playhouse in gaat
komen. Ik heb er een screenshot uit het filmpje van gemaakt.

Het saunagedeelte in de Aqua Mundo maakt plaats voor het nieuwe Water Playhouse.
Afbeelding

Bron screenshot: Filmpje Center Parcs Vastgoed.
Ik mag dan hopen dat van Egdom deze al heeft geleverd, het bedrijf is vorige week failliet verklaard.
Jan 23: de Vossemeren
Debbie

Bericht door Debbie »

Hoi,
Wij zitten er aan te denken om met oud en nieuw naar park Eifel te gaan. Mijn zoon is dan ruim 7, weet iemand of de baluba nog leuk is voor hem? Erperheide vindt hij helemaal geweldig maar van het weekend vond ik de baluba op meerdal wat tegen vallen voor zijn leeftijd.
Weten jullie toevallig ook hoe het waterplay house eruit komt te zien? Die van Erperheide en Meerdal vond hij erg leuk maar die van Huttenheugte een stuk minder. Vooral omdat die trechterachtige glijbaan daar niet is.
Alvast bedankt!
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT
2022 BT-EP-HH
2023 VM-HS-BT-KV
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

simon schreef: 24 jan 2023, 00:32 Wat betreft het nieuwe park, gaat dit over Pütnitz? Of is dit een ander project? Indien Pütnitz, dan loopt dit toch vertraging op? Was deze niet gepland voor 2025?

Hoi Simon,

Dat klopt. In topic Center Parcs Park Pütnitz staat een artikel waar gesproken wordt over eind 2024. Het lijkt me dan inderdaad een flinke vertraging.het
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Debbie schreef: 24 jan 2023, 09:07 Hoi,
Wij zitten er aan te denken om met oud en nieuw naar park Eifel te gaan. Mijn zoon is dan ruim 7, weet iemand of de baluba nog leuk is voor hem? Erperheide vindt hij helemaal geweldig maar van het weekend vond ik de baluba op meerdal wat tegen vallen voor zijn leeftijd.
Weten jullie toevallig ook hoe het waterplay house eruit komt te zien? Die van Erperheide en Meerdal vond hij erg leuk maar die van Huttenheugte een stuk minder. Vooral omdat die trechterachtige glijbaan daar niet is.
Alvast bedankt!

Hoi Debbie,

Of de Baluba nog leuk zal zijn voor je zoon durf ik niet te zeggen. Center Parcs zelf spreek over de allerkleinsten.

Vooral de allerkleinsten kunnen zich verheugen op vele mooie innovaties. De Kids Factory wordt volledig onder
handen genomen en wordt een BALUBA, inclusief een nieuw speelelement en een nieuwe klimvulkaan met glijbaan.

We hebben nog geen impressie van hoe het nieuwe Water Playhouse eruit zal komen te zien. Wel onderstaand overzicht
waar het Water Playhouse te zien is bij de rode pijl. Een grotere foto hebben wel maar mag helaas (nog) niet gedeeld
worden. Wat ik zie is dat er geen trechterglijbaan aanwezig is.

Afbeelding
simon

Bericht door simon »

Ik vermoed dat dit wel een volwaardige BALUBA wordt zoals op Erperheide, aangezien het in een afzonderlijk gebouw komt. Ik heb wel zelf geen ervaring met de Kids World van Park Eifel, dus is enkel speculatie.

Wat het WPH betreft, bestaan er wel heel veel varianten. Geen idee hoe die eruit zal zien of wie die zal bouwen, maar komt wel goed. Indien Van Egdom die bouwt, ze kijken om een doorstart te maken. Maar ik verwacht hier misschien een Duitse bouwer? Er wordt toch veel geschreven over Duitse toeleveranciers...

Debbie

Bericht door Debbie »

Bedankt! Ik denk dat we dit park gewoon gaan proberen. Het verschil in prijs tussen Erperheide of Meerdal en Eifel is meer dan €2.000 voor een week. De prijzen voor de kerstvakantie zijn behoorlijk duurder geworden.
We zijn ook een keer met oud en nieuw op Bostalsee geweest en hebben ons daar toen ook prima vermaakt en na de vernieuwing lijkt me Eifel leuker dan Bostalsee.
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT
2022 BT-EP-HH
2023 VM-HS-BT-KV
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Meer dan €2000,00 verschil :o, wat een geld.

Leuk dat jullie het vernieuwde Park Eifel gewoon gaan proberen, alvast een fijne tijd toegewenst!

Zou je ons nog willen laten weten hoe het was?
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

simon schreef: 24 jan 2023, 20:06 Ik vermoed dat dit wel een volwaardige BALUBA wordt zoals op Erperheide, aangezien het in een afzonderlijk gebouw komt. Ik heb wel zelf geen ervaring met de Kids World van Park Eifel, dus is enkel speculatie.

Wat het WPH betreft, bestaan er wel heel veel varianten. Geen idee hoe die eruit zal zien of wie die zal bouwen, maar komt wel goed. Indien Van Egdom die bouwt, ze kijken om een doorstart te maken. Maar ik verwacht hier misschien een Duitse bouwer? Er wordt toch veel geschreven over Duitse toeleveranciers...
Zeker waar, alleen tot heden zijn alle WPH geleverd door Van Egdom. En ik gok dan ook dat er een zelfde komt als op de HH en MD.

Een doorstart verwacht ik wel, het is een groot bedrijf met veel geschiedenis en kennis.
Jan 23: de Vossemeren
Kronatia

Bericht door Kronatia »

We zijn van plan om midden juni naar Center Parcs Eifel te gaan, heel fijn om te lezen dat alles nog op schema ligt :D
Het idee is om een huisje / bungalow met de carport te boeken, maar helaas is hier nog geen plattegrond van (of wat duidelijke foto’s van het interieur). Is er enig idee wanneer deze op de website zouden kunnen komen?
Plaats reactie

Terug naar “Renovatie Center Parcs parken”