[Center Parcs] Park Eifel Vernieuwingen
- simon
Re: [Center Parcs] Park Eifel Vernieuwingen
Ik vermoed dat dit wel een volwaardige BALUBA wordt zoals op Erperheide, aangezien het in een afzonderlijk gebouw komt. Ik heb wel zelf geen ervaring met de Kids World van Park Eifel, dus is enkel speculatie.
Wat het WPH betreft, bestaan er wel heel veel varianten. Geen idee hoe die eruit zal zien of wie die zal bouwen, maar komt wel goed. Indien Van Egdom die bouwt, ze kijken om een doorstart te maken. Maar ik verwacht hier misschien een Duitse bouwer? Er wordt toch veel geschreven over Duitse toeleveranciers...
Wat het WPH betreft, bestaan er wel heel veel varianten. Geen idee hoe die eruit zal zien of wie die zal bouwen, maar komt wel goed. Indien Van Egdom die bouwt, ze kijken om een doorstart te maken. Maar ik verwacht hier misschien een Duitse bouwer? Er wordt toch veel geschreven over Duitse toeleveranciers...
Coming up: Kempense Meren (sept) / De Huttenheugte (dec)
2023: HB / HA / MD
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
- Debbie
Bedankt! Ik denk dat we dit park gewoon gaan proberen. Het verschil in prijs tussen Erperheide of Meerdal en Eifel is meer dan €2.000 voor een week. De prijzen voor de kerstvakantie zijn behoorlijk duurder geworden.
We zijn ook een keer met oud en nieuw op Bostalsee geweest en hebben ons daar toen ook prima vermaakt en na de vernieuwing lijkt me Eifel leuker dan Bostalsee.
We zijn ook een keer met oud en nieuw op Bostalsee geweest en hebben ons daar toen ook prima vermaakt en na de vernieuwing lijkt me Eifel leuker dan Bostalsee.
Hartelijke groet,
Debbie
2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT
2022 BT-EP-HH
2023 VM-HS-BT-KV-BF-HE
Debbie
2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT
2022 BT-EP-HH
2023 VM-HS-BT-KV-BF-HE
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Meer dan €2000,00 verschil
, wat een geld.
Leuk dat jullie het vernieuwde Park Eifel gewoon gaan proberen, alvast een fijne tijd toegewenst!
Zou je ons nog willen laten weten hoe het was?

Leuk dat jullie het vernieuwde Park Eifel gewoon gaan proberen, alvast een fijne tijd toegewenst!
Zou je ons nog willen laten weten hoe het was?
- quincyj1998
- Moderator
Zeker waar, alleen tot heden zijn alle WPH geleverd door Van Egdom. En ik gok dan ook dat er een zelfde komt als op de HH en MD.simon schreef: ↑24 jan 2023, 20:06 Ik vermoed dat dit wel een volwaardige BALUBA wordt zoals op Erperheide, aangezien het in een afzonderlijk gebouw komt. Ik heb wel zelf geen ervaring met de Kids World van Park Eifel, dus is enkel speculatie.
Een doorstart verwacht ik wel, het is een groot bedrijf met veel geschiedenis en kennis.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 33
- Kronatia
We zijn van plan om midden juni naar Center Parcs Eifel te gaan, heel fijn om te lezen dat alles nog op schema ligt 
Het idee is om een huisje / bungalow met de carport te boeken, maar helaas is hier nog geen plattegrond van (of wat duidelijke foto’s van het interieur). Is er enig idee wanneer deze op de website zouden kunnen komen?

Het idee is om een huisje / bungalow met de carport te boeken, maar helaas is hier nog geen plattegrond van (of wat duidelijke foto’s van het interieur). Is er enig idee wanneer deze op de website zouden kunnen komen?
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi Kronatia,
Wat leuk dat jullie van plan zijn midden juni naar Park Eifel te gaan.
Wanneer er foto's komen is nog niet bekend. Wel is er een cottageplattegrond.
Cottageplattegrond 4 persoons premium type met een carpoort HE2624 Park Eifel.

Wat leuk dat jullie van plan zijn midden juni naar Park Eifel te gaan.
Wanneer er foto's komen is nog niet bekend. Wel is er een cottageplattegrond.
Cottageplattegrond 4 persoons premium type met een carpoort HE2624 Park Eifel.

- Kronatia
Superbedankt voor de plattegrond! 

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
De bouw van de nieuwe speeltuin "Het Avonturenpad" in de Market Dome.
Een impressie hoe het gaat worden.

De bouw van de nieuwe speeltuin.

Bron impressie: Center Parcs.
Bron werkzaamheden: Ladeko.
Een impressie hoe het gaat worden.

De bouw van de nieuwe speeltuin.

- Tom...
Heel gaaf om te zien! Dat gaat er leuk uitzien. Beetje jammer dat bijna de hele MD nu één grote speeltuin wordt, maar er was daar natuurlijk al een speeltoestel in de MD, dus het kindergeschreeuw zal niet veel anders worden
Dit ziet er wel natuurlijk en mooi uit, dank je voor het plaatsen van de foto's!

Dit ziet er wel natuurlijk en mooi uit, dank je voor het plaatsen van de foto's!
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
De bouw van de nieuwe kinderboerderij.
Impressie van de plek waar de nieuwe kinderboerderij komt te liggen aan de Leisure boulevard.

Impressie van de plek waar de nieuwe kinderboerderij komt te liggen aan de Leisure boulevard.

- simon
Ziet er zeker niet verkeerd uit! Billy's Burger is wel nog onaangeroerd op het eerste zicht? Verandert hier nog iets, of is dat nog niet bekend?
- Tom...
Jazeker! Alles wordt grondig vernieuwd en als het goed is gaat de (voor)laatste Billy's Burger ook ein-de-lijk weg.
Ik denk dat ze eerste het grove werk doen met machines enzo, als ze dan iets beschadigen is dat niet erg.
Later wordt dan de nieuwe vloer gestort, de muren geverfd en hopelijk ook hout-en-stenen aan de muurtjes aangebracht, zoals in PZ, LH, ZV, HA.
Als je ziet dat ze die andere MD's in een week of 6 helemaal omgeturnd hebben, dan komt het op dit park vast ook helemaal goed.
De kinderboerderij begint ook vorm aan te nemen, gaaf om te zien. Het staat ook letterlijk op de tennisbaan, als je naar de bodem kijkt.
Een prima locatie, hopelijk halen ze die lelijke hoge hekken ook nog weg, maar dat zal later wel komen, als ze de omgeving van hert gebouwtje in orde gaan maken.
Ik denk dat ze eerste het grove werk doen met machines enzo, als ze dan iets beschadigen is dat niet erg.
Later wordt dan de nieuwe vloer gestort, de muren geverfd en hopelijk ook hout-en-stenen aan de muurtjes aangebracht, zoals in PZ, LH, ZV, HA.
Als je ziet dat ze die andere MD's in een week of 6 helemaal omgeturnd hebben, dan komt het op dit park vast ook helemaal goed.
De kinderboerderij begint ook vorm aan te nemen, gaaf om te zien. Het staat ook letterlijk op de tennisbaan, als je naar de bodem kijkt.
Een prima locatie, hopelijk halen ze die lelijke hoge hekken ook nog weg, maar dat zal later wel komen, als ze de omgeving van hert gebouwtje in orde gaan maken.
- simon
Ik ben alvast heel benieuwd naar de eerste 'afgewerkte' beelden van de centrale voorzieningen 

- Wildwaterbaan_88
Ziet er goed uit tot zoverre ben heel benieuwd ook! Ook vooral wat de AM aan update gaat zien!
- jover
Het verwondert me wel wat dat ze eerst de kinderboerderij bouwen en dan pas de de oude tennisbaanbodem ernaast gaan weghalen. Volgens de impressietekening komt er gras voor de dieren, en als ik me niet vergis was dit voor de renovatie allemaal asfalt.Tom... schreef: ↑04 feb 2023, 12:24 De kinderboerderij begint ook vorm aan te nemen, gaaf om te zien. Het staat ook letterlijk op de tennisbaan, als je naar de bodem kijkt.
- Kronatia
Ik durf het bijna niet te vragen, maar is er ook al een plattegrond beschikbaar van de HE2623 (Premium cottage Vernieuwd)? 

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi Kronatia,
Altijd vragen hoor!
Onderstaand de cottageplattegrond van 4 persoons premium type met een verdieping HE2623 Park Eifel.
Cottageplattegrond 4 persoons premium HE2623.
Begane grond.

De 2 slaapkamers op de verdieping.

Altijd vragen hoor!
Onderstaand de cottageplattegrond van 4 persoons premium type met een verdieping HE2623 Park Eifel.
Cottageplattegrond 4 persoons premium HE2623.
Begane grond.

De 2 slaapkamers op de verdieping.

- markieanta
- Moderator
Dat is een mooi ruim huisje
- Kronatia
Wauw wat een snel antwoord, dankjewel! En heel fijn dat de slaapkamers boven zitten.
Omdat wij met een kind hier naartoe willen gaan is een traphekje geen overbodige luxe

- markieanta
- Moderator
Tjsa, de huisjes zijn er nog niet natuurlijk, maar normaliter zit er bij CP altijd een traphekje voor de trap.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Versnipperen van het oude (houten) meubilair.

Bron: vandenberggruppe.

Bron: vandenberggruppe.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Overview vernieuwingen centrale faciliteiten.
Op dit moment worden de centrale voorzieningen van Center Parcs Eifel vernieuwd waaronder de winkel,
receptie, Aqua Mundo, bowlingbaan, restaurants en bars.

Bron: R.Coster.
Op dit moment worden de centrale voorzieningen van Center Parcs Eifel vernieuwd waaronder de winkel,
receptie, Aqua Mundo, bowlingbaan, restaurants en bars.

Bron: R.Coster.
- jover
Wow, dat ziet er mooi uit ! De MD wordt zo veel lichter en groener, heel wat anders dan de vroegere donkerrode kleuren
. De zielige oude Market Play in het midden gaat blijkbaar ook weg, super!
Zou de blauwe strook onder de binnenspeeltuin echt water zijn? Dat zou keitof zijn, zeker als hier ook wat vissen of andere dieren in komen.
Het restaurant rechts ziet er ook veel leuker uit dan vroeger. Toen was het zo ongezellig dat we er niet wilden gaan eten, nu wel

Zou de blauwe strook onder de binnenspeeltuin echt water zijn? Dat zou keitof zijn, zeker als hier ook wat vissen of andere dieren in komen.
Het restaurant rechts ziet er ook veel leuker uit dan vroeger. Toen was het zo ongezellig dat we er niet wilden gaan eten, nu wel

- Tom...
Wat gaaf! Dit ontwerp toont alweer meer dan het vorige ontwerp.
Dat ziet er toch heel goed uit?!
hoewel ik het jammer vind dat de Ierse Pub verdwijnt, dat ze de muren daar wegbreken en een meer open bowlingbar maken werkt alleen maar ruimtelijker. Vooral de nieuwe vloer en meer hout overal maakt het al een stuk mooier.
Hopelijk krijgt de Aqua Mundo ook een nieuwe vloer, want nu staat die rode vloer weer ingetekend. De nieuwe glijbaan is net van dit ontwerp afgesneden, wellicht expres.
Ik ben heel benieuwd, dank je voor het delen!
En het buffetrestaurant ziet er ook heel anders uit inderdaad, het serveergedeelte ziet veel moderner uit, eerst was dat zo'n hal met in de hoek alle eten. Hopelijk verbetert de kwaliteit daar ook, want dat was in november niet veel soeps
Dat ziet er toch heel goed uit?!
hoewel ik het jammer vind dat de Ierse Pub verdwijnt, dat ze de muren daar wegbreken en een meer open bowlingbar maken werkt alleen maar ruimtelijker. Vooral de nieuwe vloer en meer hout overal maakt het al een stuk mooier.
Hopelijk krijgt de Aqua Mundo ook een nieuwe vloer, want nu staat die rode vloer weer ingetekend. De nieuwe glijbaan is net van dit ontwerp afgesneden, wellicht expres.
Ik ben heel benieuwd, dank je voor het delen!
Dat denk ik wel! Dat is toch "gewoon" de oude vijver? Lijkt me dat ze die laten liggen, dat maakt het geheel nog speelser en gezelliger.
En het buffetrestaurant ziet er ook heel anders uit inderdaad, het serveergedeelte ziet veel moderner uit, eerst was dat zo'n hal met in de hoek alle eten. Hopelijk verbetert de kwaliteit daar ook, want dat was in november niet veel soeps

- Kronatia
Deze week dit huisje geboekt voor midden juni. Ik ben erg benieuwd naar het park en hou dit forum zeker in de gaten om de ontwikkelingen te volgen!
- Tom...
De officiële cottage plattegronden zijn er!
Ik plaats hier even de plattegronden van de cottages van het oude deel van het park,
want het nieuwe deel wijst zich vanzelf (die cottages zijn qua bouw allemaal hetzelfde).
2P Comfort (vernieuwd, dit zijn een soort appartementen):
Nummers 131 t/m 150
2P Premium (vernieuwd, dit waren voorheen 3 persoons cottages, met een puntdak en verdieping):
Nummers 111 t/m 130
2P VIP (nieuw, type Robin):
Nummers 38 t/m 46, 66 t/m 70 en 105 t/m 110
4P Comfort (nieuw, type Robin):
Nummers 31 t/m 37, 47 t/m 60, 71 t/m 88 en 98
4P Premium (nieuw, type Robin):
Nummers 61 t/m 65, 89 t/m 97 en 99 t/m 104
4P Premium (nieuw, type Specht):
Nummers 151 t/m 180
4P Premium (vernieuwd, met carport):
Nummers 211 t/m 218
4P Premium (vernieuwd, met puntdak):
Nummers 1 t/m 13, 14 t/m 17* en 18 t/m 30
*let op: enkele van deze cottages worden Wonders of Nature Cottages, deze zijn als apart type te boeken, maar de cottage plattegrond is nog niet beschikbaar. Het gaat om de nummers 14 t/m 17
De cottages 191 t/m 210 zullen worden afgebroken en er komt voorlopig niks nieuws voor in de plaats.
Ik plaats hier even de plattegronden van de cottages van het oude deel van het park,
want het nieuwe deel wijst zich vanzelf (die cottages zijn qua bouw allemaal hetzelfde).
2P Comfort (vernieuwd, dit zijn een soort appartementen):
Nummers 131 t/m 150
2P Premium (vernieuwd, dit waren voorheen 3 persoons cottages, met een puntdak en verdieping):
Nummers 111 t/m 130
2P VIP (nieuw, type Robin):
Nummers 38 t/m 46, 66 t/m 70 en 105 t/m 110
4P Comfort (nieuw, type Robin):
Nummers 31 t/m 37, 47 t/m 60, 71 t/m 88 en 98
4P Premium (nieuw, type Robin):
Nummers 61 t/m 65, 89 t/m 97 en 99 t/m 104
4P Premium (nieuw, type Specht):
Nummers 151 t/m 180
4P Premium (vernieuwd, met carport):
Nummers 211 t/m 218
4P Premium (vernieuwd, met puntdak):
Nummers 1 t/m 13, 14 t/m 17* en 18 t/m 30
*let op: enkele van deze cottages worden Wonders of Nature Cottages, deze zijn als apart type te boeken, maar de cottage plattegrond is nog niet beschikbaar. Het gaat om de nummers 14 t/m 17
De cottages 191 t/m 210 zullen worden afgebroken en er komt voorlopig niks nieuws voor in de plaats.
- jover
Tom, bedankt voor het plaatsen!
CP heeft de renovatie blijkbaar grondig aangepakt. Ze hebben zelfs muren gesloopt om badkamers te vernieuwen en uit te breiden, keuken ruimer,...
Je benaming 'oude deel' wordt wel verwarrend, in dit deel staan alle nieuwbouwcottages
. Je bedoelde dus het lagere deel en niet het hogere
.
CP heeft de renovatie blijkbaar grondig aangepakt. Ze hebben zelfs muren gesloopt om badkamers te vernieuwen en uit te breiden, keuken ruimer,...
Je benaming 'oude deel' wordt wel verwarrend, in dit deel staan alle nieuwbouwcottages

- markieanta
- Moderator
Komen er geen vier persoons vips?
- jover
Jawel, die komen in het hogere deel.
- Dave S
Alle plattegronden staan op centerparcs.nl
Ook de 4 vip en de 6 en de 8 persoons
Mvg
Dave
- Tom...
Hmmm, waar zie jij grotere keukens en badkamers? Want ik dacht dat alles gelijk is gebleven?! Je maakt me wel nieuwsgierig!jover schreef: ↑10 feb 2023, 12:41 Tom, bedankt voor het plaatsen!
Je benaming 'oude deel' wordt wel verwarrend, in dit deel staan alle nieuwbouwcottages. Je bedoelde dus het lagere deel en niet het hogere
.
Het onderste deel ja, haha, al zijn de carport, puntdaken en 2p comforts wel nog oude cottages
- jover
Het valt me op bij de 2p comfort en de 4p premium 1-13.
- Tom...
- jover
In de 2p comfort is het keukentje een kwartslag gedraaid en meer geïntegreerd in de rest. Hiervoor hebben ze het muurtje achter het vroegere minikeukentje verwijderd. De badkamer was vroeger ook een opbergruimte, dit lijkt nu een volwaardige badkamer te worden.
Bij de 4p premium 1-13 hebben ze de vroegere badkamer gesplitst in een apart toilet en badkamer. Ze hebben hiervoor in een deel van de muur naar de woonkamer uitgebroken voor een deur naar de badkamer. De keuken is nu groter gemaakt in een L-vorm.
Ik ben superblij dat de badkamers en keuken zo grondig worden aangepakt. Ik vond die vroeger de grootste minpunten. Maar dat is nu gelukkig verleden tijd.
- Tom...
Verhip, je hebt helemaal gelijk. Mooi inderdaad!
Op deze foto van de 2P comfort, zie je het keukentje helemaal niet, dat zal dus wel "in de gang" zijn?!

En op deze foto's van de 4P Premium zie je de oude situatie, zowel badkamer/ toilet als keuken. Heel erg mooie verbeteringen, die verder gaan dan een likje verf. Goed opgemerkt van jou, leuk!

Op deze foto van de 2P comfort, zie je het keukentje helemaal niet, dat zal dus wel "in de gang" zijn?!

En op deze foto's van de 4P Premium zie je de oude situatie, zowel badkamer/ toilet als keuken. Heel erg mooie verbeteringen, die verder gaan dan een likje verf. Goed opgemerkt van jou, leuk!