[Center Parcs] Park Eifel Vernieuwingen
- Tom...
Re: [Center Parcs] Park Eifel Vernieuwingen
Bovendien kun je vanuit richting carport cottages de achteringang of zijingang van de MD nemen en hoef je daardoor geen trappen te lopen. Die carport cottages liggen ideaal vind ik, helemaal met de aangrenzende wandelboulevard ernaast.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Foto-update van de vernieuwingen.
18-05-2023.

Bron: R.vd.Kas.
18-05-2023.

Bron: R.vd.Kas.
- markieanta
- Moderator
Mooie update Mariëtte, ziet er ook behoorlijk opgeknapt uit. Ik wacht de eerste foto's nog even af na dit weekend en dan weet ik of ik er ook heen wil 

- Martijn
Wat een fijne update, dank voor het plaatsen. Fijn om eindelijk iets van de vernieuwde Market Dome te zien. Hier lijken ook de vloeren compleet vernieuwd, dus écht alles is aangepakt. Het Market Restaurant-concept van Bispinger Heide lijkt ook hier te zijn uitgerold. Het buffet oogt nog wat kaal, maar daar mist natuurlijk heel wat eten
(en wellicht nog wat decoratie).
Het Bowling-deel ziet er fantastisch uit, ook de bar daar! Lijkt erop dat je daar burgers(?) kunt krijgen? Wellicht verklaart dat waarom Billy's Burger leeg is gebleven? (Dat haal ik althans uit de eerder gedeelde plattegrond).

Het Bowling-deel ziet er fantastisch uit, ook de bar daar! Lijkt erop dat je daar burgers(?) kunt krijgen? Wellicht verklaart dat waarom Billy's Burger leeg is gebleven? (Dat haal ik althans uit de eerder gedeelde plattegrond).
- Martijn
Sorry voor de dubbelpost, maar kwam deze foto's ook nog tegen:
Leisure Boulevard, speeltuin en Adventure Golf

Bron: Center Parcs Park Eifel (Facebook)
Leisure Boulevard, speeltuin en Adventure Golf

Bron: Center Parcs Park Eifel (Facebook)
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Volgens mij kun je er burgers krijgen. Ik zal er foto's van gaan maken komend weekend.
Geen sorry hoor, alleen maar super fijn!
- jover
Dag Mariëtte,
Kan je dit weekend ook foto's nemen van het interieur van de vernieuwde 2p comfort cottages 131-150 en 4p premium 1-13?
Deze zouden ingrijpend verbouwd zijn, het zou leuk zijn om het resultaat te vergelijken met vroeger (viewtopic.php?p=34795#p34795).
Kan je dit weekend ook foto's nemen van het interieur van de vernieuwde 2p comfort cottages 131-150 en 4p premium 1-13?
Deze zouden ingrijpend verbouwd zijn, het zou leuk zijn om het resultaat te vergelijken met vroeger (viewtopic.php?p=34795#p34795).
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Ik heb het genoteerd jover.
- Debbie
Hoi Mariëtte,
Heel veel plezier dit weekend!
Ik ben benieuwd naar de vernieuwingen, de foto’s tot nu toe zien er al veel belovend uit!
Mocht je nog tijd hebben zou je dan willen kijken naar de rolstoeltoegankelijkheid? Ik zag op fb dat er een rolstoelschommel komt.
Heel veel plezier dit weekend!
Ik ben benieuwd naar de vernieuwingen, de foto’s tot nu toe zien er al veel belovend uit!
Mocht je nog tijd hebben zou je dan willen kijken naar de rolstoeltoegankelijkheid? Ik zag op fb dat er een rolstoelschommel komt.
Hartelijke groet,
Debbie
2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT
2022 BT-EP-HH
2023 VM-HS-BT-KV-BF-HE
Debbie
2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT
2022 BT-EP-HH
2023 VM-HS-BT-KV-BF-HE
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi Debbie,
Dank je wel!
Ik zag het ook langskomen op Facebook. Ik zal extra letten op de rolstoeltoegankelijkheid en er foto's van maken.
Dank je wel!
Ik zag het ook langskomen op Facebook. Ik zal extra letten op de rolstoeltoegankelijkheid en er foto's van maken.
- Martijn
Vernieuwde Market Dome
Wat een gigantische opknapbeurt is dit geweest, zelfs alle plafonds zijn vernieuwd! Het oogt her en der nog wat kaal en er ontbreekt nog het een en ander, maar dat is meer dan logisch. De bulk aan foto's zal dit weekend vast snel volgen, maar vond deze foto's alvast op de Facebook-pagina van Park Eifel:

Wat een gigantische opknapbeurt is dit geweest, zelfs alle plafonds zijn vernieuwd! Het oogt her en der nog wat kaal en er ontbreekt nog het een en ander, maar dat is meer dan logisch. De bulk aan foto's zal dit weekend vast snel volgen, maar vond deze foto's alvast op de Facebook-pagina van Park Eifel:

- Kronatia
Wat een hoop nieuwe en mooie foto’s! Ik kan niet wachten om die kant op te gaan
(5 juni!)
- markieanta
- Moderator
De dome ziet er in ieder geval al super uit, dank je voor het delen Martijn.
- quincyj1998
- Moderator
Dat ziet er heel erg goed uit!
April 23: de Kempervennen
- Martijn
Diverse locaties
Kwam online nog een aantal foto's tegen. De Market Dome heeft qua afwerling veel weg van die van Park Zandvoort, ook hier is het heel fris geworden met lichte kleuren. De trail voor de kids is ook een leuke vondst. Ook de aanrij-route met de check-in is er enorm op vooruit gegaan!

Bron: R. v/d Kas
Kwam online nog een aantal foto's tegen. De Market Dome heeft qua afwerling veel weg van die van Park Zandvoort, ook hier is het heel fris geworden met lichte kleuren. De trail voor de kids is ook een leuke vondst. Ook de aanrij-route met de check-in is er enorm op vooruit gegaan!

Bron: R. v/d Kas
- Martijn
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Verhoging/trappetjes bij de ingang van de platte type cottages.

Deze cottage heeft alleen een verhoging bij de ingang.

Deze cottage heeft alleen een verhoging bij de ingang.

- Tom...
Supervreemd dat ze bij een cottage die helemaal plat is, alsnog een trapje maken om erin te komen. Een beetje zoals bij Terhills. Zou dat te maken hebben met het prefab-idee? Dat ze die huisjes niet "onder grond niveau" kunnen plaatsen ofzo?
Wat ik helemaal gek vind, is dat ze eerst trapjes omlaag maken en dan weer een trapje omhoog. Trek dat dan meteen door, zodat je minder tredes hoeft te lopen. Niet echt vriendelijk voor mindervaliden of oude mensen.
Máár de foto's zijn wel allemaal supergaaf! Het ziet er nu al prachtig uit op het park, zo met die nieuwe cottages!
De Market Dome lijkt een stuk lichter, maar zie ik het nu goed dat de snackbar écht weg is?
Weet iemand waarom er geen snackbar meer is? Dat vind ik wel een bijzondere keuze.
Wat ik helemaal gek vind, is dat ze eerst trapjes omlaag maken en dan weer een trapje omhoog. Trek dat dan meteen door, zodat je minder tredes hoeft te lopen. Niet echt vriendelijk voor mindervaliden of oude mensen.
Máár de foto's zijn wel allemaal supergaaf! Het ziet er nu al prachtig uit op het park, zo met die nieuwe cottages!
De Market Dome lijkt een stuk lichter, maar zie ik het nu goed dat de snackbar écht weg is?
Weet iemand waarom er geen snackbar meer is? Dat vind ik wel een bijzondere keuze.
- Martijn
De prefab-huisjes worden op een vlakke fundering neergezet en de losse onderdelen worden aan elkaar gemaakt. Hierdoor ben je minder flexibel in hoogte dan dat je ze ter plekke bouwt. Door het hoogteverschil van het park kom je dan hoger uit. Met een helling zou je dat misschien op kunnen lossen, al wil je de fundering van de cottages ook wel weer vrij houden. De nieuwe prefab-cottage op Bispinger Heide heeft hetzelfde 'probleem'.Tom... schreef: ↑21 mei 2023, 10:22 Supervreemd dat ze bij een cottage die helemaal plat is, alsnog een trapje maken om erin te komen. Een beetje zoals bij Terhills. Zou dat te maken hebben met het prefab-idee? Dat ze die huisjes niet "onder grond niveau" kunnen plaatsen.
Bijzondere keuze inderdaad om de snackbar weg te halen. Ben daarom benieuwd (en hoop) of het Family Café bij de bowling die rol een beetje over gaat nemen. Al was er vroeger al wel nagedacht over de gedeelde keuken met het Aqua Café. Een snel en makkelijk frietje hoort er toch wel bij. Ook bij parken als Les Ardennes (na de verbouwing) en Terhills is er geen friet-afhaal. Nieuwe trend wellicht?
- pinatorq
Ik zet prefab huizen voor mijn werk en ik kan het uitleggen waarom er een trapje in zit. Dit heeft te maken met vochtdoorslag naar binnen. Is de grondslag te hoog trekt er te snel vocht naar boven(sponsvorming) en dan ga je allemaal klachten krijgen met o.a schimmel op de wanden, vloeren die verzadigd raken met water waardoor de tegelvloer/linoleum los gaat liggen en dus onderhoud nodig hebben. En dan nog maar niet te spreken over de houtrot die ontstaat. Een hoop voorzorgsmaatregelen dus om de houdbaarheid zo lang mogelijk te garanderen.
Groeten john
Coming up:
06-23 Heijderbos
08-23 Erperheide
10-23 Huttenheugte
Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 09
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22
Vossemeren 23
Coming up:
06-23 Heijderbos
08-23 Erperheide
10-23 Huttenheugte
Heijderbos 09
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22
Vossemeren 23
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
De snackbar is inderdaad weg, de keuken is er nog wel, die bedient de Aqua Mundo.
Bij de Familiebar kun je nu burgers, patat enz bestellen, ook voor Take-Away. Ik zal
er binnenkort foto's van plaatsen.
- Martijn
Fijn om te horen dat er toch nog een take-away-optie is met friet en burgers. Benieuwd naar het menu!
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
De menukaart heb ik op de foto gezet.
Volgt binnenkort.
Volgt binnenkort.
- Tom...
Aha, dat verklaart een boel. Jammer van de snackbar en de ruimte die nu niet gebruikt wordt, maar logisch ook wel, omdat ze de oude Ierse pub nu permanent open hebben als Family Bar en die dus de functie van de snackbar overneemt.
Aha, leuk om te weten, dank je voor de uitleg. Maar dat trapje hadden ze best gelijk kunnen trekken met het pad ervoor toch? Dat vind ik dan wel gek, dat ze het pad ervoor niet omhoog leggen en zo de cottages toegankelijker zouden maken.
- pinatorq
Ik denk dat het te maken heeft met dat de cottage op dezelfde hoogte staat als de straat en nu onderbreken ze de waterstroom bij hevige regenval
Groeten john
Coming up:
06-23 Heijderbos
08-23 Erperheide
10-23 Huttenheugte
Heijderbos 09
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22
Vossemeren 23
Coming up:
06-23 Heijderbos
08-23 Erperheide
10-23 Huttenheugte
Heijderbos 09
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22
Vossemeren 23
- markieanta
- Moderator
Ik vermoed inderdaad ook dat het te maken heeft met prefab woning, zware regenval en een bergachtig gebied. Dan krijg je van die lekkere geulen waar veel water doorheen wil spoelen.
- christiaan
Deze #Aquaracer glijbaan is gaaf, en erg leuk voor dit park
Op de 2 persoonsband gaat die lekker snel
Je vindt deze glijbaan op Center Parcs Eifel in de #eifel en we hebben hem voor jullie getest
Binnenkort volgt de hele vlog van de vernieuwde #AquaMundo.
Ben je nieuw? Abonneer dan op ons kanaal, het is gratis!! Op naar de 4000!
Doe je ook een duimpje omhoog
Binnenkort volgt de hele vlog van de vernieuwde #AquaMundo.
Ben je nieuw? Abonneer dan op ons kanaal, het is gratis!! Op naar de 4000!
Doe je ook een duimpje omhoog
- bestmayo
Ow super! Mijn boys waren fan bij Kempervennen maar deze zomer bij Park eifel gaat deze zeker die verslaan.
Ziet er erg gaaf uit!
Ziet er erg gaaf uit!
2019' Vossemeren
01/2023 Heijderbos
04/2023 Kempervennen
Uitkijkend naar:
Juli '23 Park Eifel
01/2023 Heijderbos
04/2023 Kempervennen
Uitkijkend naar:
Juli '23 Park Eifel
- christiaan
Is ook net wat meer licht in de baan wat het mooie effect geeft.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Wat een gave glijbaan, dank je wel voor het plaatsen van de video
.
Super dat er binnenkort een vlog komt van vernieuwde Aqua Mundo op Park Eifel, we kijken er al naar uit!

Super dat er binnenkort een vlog komt van vernieuwde Aqua Mundo op Park Eifel, we kijken er al naar uit!
- christiaan
hij is ook gaaf door de leuke licht effecten, het kan sneller maar denk voor Eifel snel genoeg.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Je gevoel klopt Martijn.
Op de plek waar Billy's Burger zat staat nu een raceauto. De keuken is wel behouden voor bediening van het Aqua Café.
De toiletten op die plek zijn ook vernieuwd.

Een stuk van het oude gedeelte van Billy's Burgers met op de achtergrond de doorsteek van de keuken naar de Aqua Mundo.

De gang naar de toiletten.

Deur naar de keuken van het voormalige Billy's Burgers.

De vernieuwde toiletten.

- Martijn
Toch gek dat ze hiervoor gekozen hebben, zeker omdat de keuken er nog zit en de oude uitgiftebalie ook. In de toekomst kunnen ze het natuurlijk altijd nog ombouwen tot een nieuw Friet-concept, maar dan ben je weer bezig.
Is ook het Il Giardino-concept er niet meer? Tot op heden nog niets over voorbij zien komen.
Is ook het Il Giardino-concept er niet meer? Tot op heden nog niets over voorbij zien komen.
- Tom...
Bijzonder om te zien: een heel stuk van de toch al kleine Market Dome wordt dus gewoon leeggelaten?!
Zeiden ze ook waarom de snackbar gesloten is? Maakten mensen daar te weinig gebruik van of heeft dit met iets anders te maken?
Ik vind die raceauto met reclame afbreuk doen aan de sfeer van de Market Dome, maar voor de rest is het netjes afgewerkt voor een stuk dat niet meer gebruikt wordt. Bijzonder, maar er zal wel een goede reden voor zijn.
Dank je voor deze foto's, dat is al erg leuk om te zien!
Ik ben inderdaad ook benieuwd of ze het vroegere terras en Italiaans restaurant nu gewoon samengetrokken hebben. Die lagen natuurlijk al naast elkaar en werden bediend uit 1 keuken/ bar, dus zo verschillen van elkaar deden ze al niet.
Vanaf vandaag is Billy's Burger ook van de CP website gehaald, maar het Il Giardino concept staat er wél nog op, dus ik dénk dat het Market Terras een soort van hybride functie blijft houden, wat ik prima vind
Zeiden ze ook waarom de snackbar gesloten is? Maakten mensen daar te weinig gebruik van of heeft dit met iets anders te maken?
Ik vind die raceauto met reclame afbreuk doen aan de sfeer van de Market Dome, maar voor de rest is het netjes afgewerkt voor een stuk dat niet meer gebruikt wordt. Bijzonder, maar er zal wel een goede reden voor zijn.
Dank je voor deze foto's, dat is al erg leuk om te zien!
Ik ben inderdaad ook benieuwd of ze het vroegere terras en Italiaans restaurant nu gewoon samengetrokken hebben. Die lagen natuurlijk al naast elkaar en werden bediend uit 1 keuken/ bar, dus zo verschillen van elkaar deden ze al niet.
Vanaf vandaag is Billy's Burger ook van de CP website gehaald, maar het Il Giardino concept staat er wél nog op, dus ik dénk dat het Market Terras een soort van hybride functie blijft houden, wat ik prima vind

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Dat klopt, dat is er niet meer.
Dat klopt.
Dat is verteld, maar alles in het Duits. Wat ik eruit heb begrepen is vanuit praktische redenen, alles meer centraal vanuit de Family Bar.
Ik ben nog nooit eerder op Park Eifel geweest, het zou goed kunnen dat ze het terras en het Italiaanse restaurant samengetrokken hebben en nu het Market Café is, daar heb ik ook foto's van gemaakt. Heb je misschien een foto van hoe het voor de verbouwing was?
- Martijn
Als de Family Bar o.a. de taak van snackbar op zich neemt scheelt dat natuurlijk weer een medewerker en andere kosten. In dat opzicht wel slim.

Op centerparcs.com staat deze foto van Il Giardino, de oude situatie. De geel/witte luifels (rechts) die je door de beplanting heen ziet was vroeger het Market Café. Deze twee outlets lijken nu samengetrokken te zijn, toch?

Op centerparcs.com staat deze foto van Il Giardino, de oude situatie. De geel/witte luifels (rechts) die je door de beplanting heen ziet was vroeger het Market Café. Deze twee outlets lijken nu samengetrokken te zijn, toch?
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Als ik de foto's van nu vergelijk met die foto lijkt dat er wel op inderdaad.

- Martijn
Dat ziet er fantastisch opgeknapt uit als één groot Market Café en wat ontzettend grondig ook allemaal: nieuwe vloeren, nieuwe plafonds, nieuwe wandbekleding. Wellicht nog wat kaal, maar dat wordt vast nog wel verder aangevuld.
- simon
Leuk dat ze alles zo grondig opgeknapt hebben! Ik vind het er prachtig uitzien. Omgekeerd vind ik het wel jammer dat het aanbod in horeca zo beperkter geworden is... Ik vind het leuker om elke keer iets anders te proberen, maar hier moet je dus grotendeels dezelfde locatie opzoeken, waar dan van alles besteld kan worden?
Het doet me zo wat denken aan Park Bostalsee, of ben ik verkeerd?
Het doet me zo wat denken aan Park Bostalsee, of ben ik verkeerd?
Coming up next: Park De Haan (juni) / Kempense Meren (september)
2023: Het Heijderbos
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
2023: Het Heijderbos
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
- Martijn
Bostalsee heeft inderdaad ook een Market Café, met twee 'delen', een Market Restaurant en Snack Corner (daar dan weer wel
). Al neemt hier het Family Café dan deels die functie over.