[Center Parcs] Park Eifel Vernieuwingen
- Natas79
Re: [Center Parcs] Park Eifel Vernieuwingen
Wauw wat super mooi geworden
- Kronatia
Drie nieuwe foto’s van de HE2623 (Premium cottage Vernieuwd)

Bron: Center Parcs

Bron: Center Parcs
- simon
Ik weet niet of het aan mij ligt, maar deze stijl inrichting past hier toch echt perfect? Ik vind alle cottagefoto's heel erg geslaagd! 
Coming up next: Park De Haan (juni) / Kempense Meren (september)
2023: Het Heijderbos
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
- markieanta
- Moderator
Hoezo Simon, dit is toch gewoon copy-paste van de andere parken?
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Ziet er leuk uit, ook met de ronde eettafel voor een 4 persoons cottage.
Bedankt voor de foto's Kronatia!
Bedankt voor de foto's Kronatia!
- Martijn
markieanta schreef: ↑08 mei 2023, 07:47 Hoezo Simon, dit is toch gewoon copy-paste van de andere parken?
Ik snap wel waar Simon's-reactie vandaan komt, die mening deel ik wel. Doordat alle muren voorzien zijn van stucwerk, de plafonds strak zijn én de wat grotere oppervlaktes van de cottages met verschillende hoeken, vind ik persoonlijk ook dat alle meubels end. extra goed tot hun recht komen! Erg fraai allemaal.
- simon
Inderdaad, hier lijkt het voor mij nog net wat beter te passen allemaal.
Coming up next: Park De Haan (juni) / Kempense Meren (september)
- Tom...
Supertof die foto's allemaal. Het ziet uit als een wereld van verschil, dit park is echt zo enorm opgeknapt.
Spannend als het straks allemaal klaar is
Spannend als het straks allemaal klaar is

- quincyj1998
- Moderator
Ziet er echt goed uit, en fijn dat ze het interieur samen treken zoals de overige parken in BE, DE en NL.
April 23: de Kempervennen
- Martijn

Bron: Park Eifel (Instagram)
- Martijn
Sorry voor de dubbelpost, maar toevallig vond ik een heleboel nieuwe foto´s van Park Eifel:
Cottages

Nieuwe glijbaan

Baluba

Adventure Golf

Bron:
www.eifelmoselzeitung.de
Cottages

Nieuwe glijbaan

Baluba

Adventure Golf

Bron:
www.eifelmoselzeitung.de
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Wat ziet het er mooi uit, dank je wel voor de foto's Martijn
.
Ik vraag me wel af, die cottages met een trappetje bij de voordeur, Dat lijkt me niet handig voor mensen in een rolstoel of met kinderwagens/buggy's?

Ik vraag me wel af, die cottages met een trappetje bij de voordeur, Dat lijkt me niet handig voor mensen in een rolstoel of met kinderwagens/buggy's?
- Martijn
Dat viel me inderdaad al op bij de eerste pilot cottages, maar had toen de stille hoop dat het tijdelijk was. Had hier dan liever een ophoging van het landschap gezien, zodat het pad meer een helling(kje) werd. Deze cottages zijn hierdoor niet voor iedereen goed toegankelijk, ookal heb je op dit park verschillende varianten natuurlijk.
Snap opzich wel waarom ze het zo oplossen, de cottages zijn volledig prefab, neerzetten, aansluiten klaar.. .. dan is een trappetje bouwen ook makkelijker natuurlijk.

- guusdebruijn
Op welke zone staan die nieuwe huizen? Welk type zijn ze (dus HE26...)
- Martijn
Het zijn drie verschillende types: 4-pers. Comfort (HE2612) , 4-pers. Premium (HE2622) én 2-pers. VIP (HE2631). Het is zone 0 en een deel van zonde 1, alle vrijstaande cottages rechts van de Market Dome/Aqua Mundo.
Hier waren voorheen twee types te vinden waarvan je naar beneden moest voor de slaapkamers. Op die fundamenten zijn deze nieuwe cottages neergezet.
Hier waren voorheen twee types te vinden waarvan je naar beneden moest voor de slaapkamers. Op die fundamenten zijn deze nieuwe cottages neergezet.
- Tom...
Wellicht omdat die cottages van binnen ook een trap hebben, dat ze denken dat dit niks uitmaakt?
Hopelijk hebben de platte types geen trapjes voor de cottages.
Mooie foto's weer, goed gevonden!
Hopelijk hebben de platte types geen trapjes voor de cottages.
Mooie foto's weer, goed gevonden!

- Martijn
Hier heb je ook wel een bepaalde hoogte te overbruggen, maar weet niet hoe ze die hier gaan oplossen.

- markieanta
- Moderator
Paadje onderlangs net als bij de Ardennen misschien
- Nickos
Ik denk dat het net als op Terhills een betonnen paadje zal worden met een opstapje.
- Martijn

Lijkt erop dat er weinig tegelwerk is/wordt aangepast. En ook het schilderwerk is/blijft vrij wit. Rechts zie je wel de Water Factory terug (letters op de muur), dus de foto is echt van nu.

Bron: Instagram
- Tom...
Goed gezien!

Maar wat enorm zonde

Stel je dit kleine bad eens voor met mooie natuursteen tegels, zoiets als Terhills. Hier lijkt niks aan veranderd te zijn...
Ik mag toch hopen dat ze de tegels rondom de baden wel vernieuwd hebben...
- Martijn
Natuurlijk komt er ook geen gast meer voor natuurtegels, maar wel voor een waterspeeltuin en bandenglijbaan. Maar zonde is het wel. Benieuwd of men het bestaande kinder-doe-bad ook bijvoorbeeld zo gelaten heeft.
- Tom...
Klopt gedeeltelijk denk ik. Men komt wel voor "de CP ervaring" en daar hoort een mooie Aqua Mundo bij! Een wit bad is toch iets heel anders dan bijvoorbeeld de AM in Erperheide ofzo. Daarom vernieuwen ze de Market Dome ook, anders hadden ze die ook zo kunnen laten. Dus ik snap wat je zegt en ben het er ook gedeeltelijk mee eens

Ik denk overigens dat ze het kinderbad wel hebben aangepakt, dat zag wel mega treurig uit. En we hebben de rest van de AM nog niet gezien. Kijk naar Les Ardennes, daar zijn ook delen wél mooi opgeknapt, terwijl ze daar ook delen wit hebben gelaten.
Ik ben wel benieuwd waarom dat plastic links onder de glijbaan, bij de trap gespannen is, wie weet zijn ze daar wel iets aan het vernieuwen?! Spannend!
- Tom...
Oh, ik vond deze op Facebook, er is nog hoop want de vloer van het Water Playhouse is nog ingepakt en de glijbaantrap is nog niet helemaal klaar

Maar het feit dat er al water in het bassin zit, doet vermoeden dat er niks meer gaat gebeuren. Zelfs de lelijke en gladde rode tegels zijn er nog. Ze hebben dus buiten de 2 nieuwe attracties helemaal NIKS aan de Aqua Mundo gedaan, zo lijkt het

Maar het feit dat er al water in het bassin zit, doet vermoeden dat er niks meer gaat gebeuren. Zelfs de lelijke en gladde rode tegels zijn er nog. Ze hebben dus buiten de 2 nieuwe attracties helemaal NIKS aan de Aqua Mundo gedaan, zo lijkt het

- Tom...
Sorry voor mijn 3 dubbel post, maar ik herinnerde me ineens een bericht van in het begin van de vernieuwingen en daar stond:
AQUA MUNDO
-Nieuwe look & feel.
-Nieuwe vloeren.
-Vernieuwing plafond in de kleedruimtes.
-Vervanging saunaruimte door nieuw waterspeelelement.
-Nieuwe Aqua Racer glijbaan.
Dus óf het geld was op en de plannen zijn veranderd óf het gaat gewoon nog gebeuren. Ze hebben nog even en in de andere AM's zijn vloeren ook mega snel gelegd. Dus ik geef de hoop nog niet op
Die lelijke schilderijen kunnen ze toch niet laten hangen, als ze een "nieuwe look & feel" promoten?!
AQUA MUNDO
-Nieuwe look & feel.
-Nieuwe vloeren.
Dus óf het geld was op en de plannen zijn veranderd óf het gaat gewoon nog gebeuren. Ze hebben nog even en in de andere AM's zijn vloeren ook mega snel gelegd. Dus ik geef de hoop nog niet op

Die lelijke schilderijen kunnen ze toch niet laten hangen, als ze een "nieuwe look & feel" promoten?!

- jover
Beide zijn mogelijk. In Zandvoort zijn de jaren na de grote renovatie nog een aantal renovaties in het park gebeurd. Anderzijds zouden ze daar oorspronkelijk ook de squash banen verwijderen, maar die zijn er nog altijd.
Ik hoop echt dat die spuuglelijke en gladde witte en rode tegels nog vervangen worden. Ook de buitenmuren van de AM/MD hebben nog geen nieuwe kleur gekregen. Jammer...
- Martijn
Tom... schreef: ↑12 mei 2023, 18:35 Sorry voor mijn 3 dubbel post, maar ik herinnerde me ineens een bericht van in het begin van de vernieuwingen en daar stond:
AQUA MUNDO
-Nieuwe look & feel.
-Nieuwe vloeren.
Die lelijke schilderijen kunnen ze toch niet laten hangen, als ze een "nieuwe look & feel" promoten?!![]()
In deze blog (https://www.centerparcs.nl/nl-nl/blog/n ... -vernieuwd) wordt gesproken over: "In de Aqua Mundo, met zijn vernieuwde omkleedruimte bouwen, we een nieuwe grote waterspeeltuin met licht- en geluidseffecten en een nieuwe Aqua Racer bandenglijbaan."
Dat is precies wat ze nu gedaan hebben. Hoop enorm op een nieuwe vloer en kleurrijker schilderwerk.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Ik ben benieuwd!
Volgend weekend zal ik er foto's van gaan maken en snel op het forum plaatsen. Hopelijk hebben ze er goed internet, maar komt goed!
Volgend weekend zal ik er foto's van gaan maken en snel op het forum plaatsen. Hopelijk hebben ze er goed internet, maar komt goed!
- Martijn
Zicht op de bowlingbanen vanuit de 'Familybar'.
Dit ziet er een partij fantastisch uit!

Bron: Instagram Park Eifel
Dit ziet er een partij fantastisch uit!

Bron: Instagram Park Eifel
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Wow, dat ziet er inderdaad fantastisch uit, dank je wel voor de foto Martijn!
- Tom...
Spannend! Ik verheug me
Die familiebar ziet er prachtig uit! Jammer dat de Ierse pub weg is, maar dit is toch wel een enorm verschil. Schitterend, dank voor de foto Martijn!
- Martijn
Kan niet niet op met de kiekjes. Hierbij nog een aantal beelden van de Aqua Mundo en voornamelijk de Aqua Factory. Die ziet er bijzonder tof uit. Het is geen waterplayhouse, maar voor de vrij beperkte ruimte een erg leuke toevoeging en ook goed thematisch uitgevoerd.

De muren waren voorheen oranje/geel en zijn nu wit/blauw, dus er is wel geschilderd. Ook zijn de tegels op de wanden vernieuwd. Maar het oogt nóg sterieler hier dan voorheen.
Bron: www.eifelmoselzeitung.de/tag/ferienpark/

De muren waren voorheen oranje/geel en zijn nu wit/blauw, dus er is wel geschilderd. Ook zijn de tegels op de wanden vernieuwd. Maar het oogt nóg sterieler hier dan voorheen.

Bron: www.eifelmoselzeitung.de/tag/ferienpark/
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Ziet er erg leuk uit, dank je wel voor de foto's Martijn!
- Lauralinski
Is het vanaf de gerenoveerde cottages met carport erg steil om naar de MD te lopen?
- Martijn
Daar zit bijna geen hoogteverschil in. Het is een stevige helling omhoog richting het park, maar eenmaal op het park is het vrij vlak.
- Tom...
Bovendien kun je vanuit richting carport cottages de achteringang of zijingang van de MD nemen en hoef je daardoor geen trappen te lopen. Die carport cottages liggen ideaal vind ik, helemaal met de aangrenzende wandelboulevard ernaast.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Foto-update van de vernieuwingen.
18-05-2023.

Bron: R.vd.Kas.
18-05-2023.

Bron: R.vd.Kas.
- markieanta
- Moderator
Mooie update Mariëtte, ziet er ook behoorlijk opgeknapt uit. Ik wacht de eerste foto's nog even af na dit weekend en dan weet ik of ik er ook heen wil 

- Martijn
Wat een fijne update, dank voor het plaatsen. Fijn om eindelijk iets van de vernieuwde Market Dome te zien. Hier lijken ook de vloeren compleet vernieuwd, dus écht alles is aangepakt. Het Market Restaurant-concept van Bispinger Heide lijkt ook hier te zijn uitgerold. Het buffet oogt nog wat kaal, maar daar mist natuurlijk heel wat eten
(en wellicht nog wat decoratie).
Het Bowling-deel ziet er fantastisch uit, ook de bar daar! Lijkt erop dat je daar burgers(?) kunt krijgen? Wellicht verklaart dat waarom Billy's Burger leeg is gebleven? (Dat haal ik althans uit de eerder gedeelde plattegrond).

Het Bowling-deel ziet er fantastisch uit, ook de bar daar! Lijkt erop dat je daar burgers(?) kunt krijgen? Wellicht verklaart dat waarom Billy's Burger leeg is gebleven? (Dat haal ik althans uit de eerder gedeelde plattegrond).
- Martijn
Sorry voor de dubbelpost, maar kwam deze foto's ook nog tegen:
Leisure Boulevard, speeltuin en Adventure Golf

Bron: Center Parcs Park Eifel (Facebook)
Leisure Boulevard, speeltuin en Adventure Golf

Bron: Center Parcs Park Eifel (Facebook)