De Eemhof, De Huttenheugte, De Kempervennen, Het Heijderbos, Het Meerdal, Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur,
De Vossemeren, Erperheide, Bispinger Heide, Park Hochsauerland, Les Bois Francs, Les Hauts de Bruyères
CENTER PARCS PARK EIFEL WORDT VOLLEDIG GEMODERNISEERD
Met een investering van bijna 60 miljoen euro wordt Park Eifel volledig gemoderniseerd waarbij naast de cottages ook de centrale faciliteiten en de rest van het park naar een hoger niveau getild worden. Hierbij sluit Center Parcs aan bij de laatste trends op toeristisch gebied met keuzes voor meer comfort en luxe.
Hoi Mariette
Ik vind dit echt super nieuws. Volgens mij heeft dit park echt veel potentie.
Enig idee wanneer de renovatie van start gaat? Ik ben een tikje wantrouwig omdat CP Eifel nu al een paar jaar roept dat ze hier gaan renoveren en al een paar Musterhäuser (voorbeeldhuizen) hebben maar er tot nu toe niets concreet is genoemd.
Wanneer ze beginnen met renoveren kan ik nog niet vinden, maar dat het nu zeker is kan bijna niet anders want de informatie
staat op de site van Center Parcs Vastgoed, ze beginnen met de verkoop van cottages naar verwachting eind 2021.
Wauw Mariëtte super goed speur werk!
Als de premieum of vip vernieuwd komen, dan is dit zeker een optie voor ons volgend jaar een week de haan en week vernieuwd huisje Eifel
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Ik ben ook benieuwd of ze de Heilbachsee weer zichtbaar maken vanuit de huisjes. Die liggen tegen de helling gebouwd. Op oudere foto's zie je dat goed.
Hallo, er zijn geen gerenoveerde huizen in Park Eifel. De verbouwing staat gepland, er is nog geen startdatum. Met vriendelijke groeten Team Park Eifel
Reactie park Eifel
Stefan schreef: ↑04 okt 2021, 11:03
Hallo, er zijn geen gerenoveerde huizen in Park Eifel. De verbouwing staat gepland, er is nog geen startdatum. Met vriendelijke groeten Team Park Eifel
Reactie park Eifel
Ja, dit zeggen ze dus al een paar jaar. Lees maar eens de reviews van dit park. Bij de negatieve reviews staat standaard dat er een renovatie gepland is maar nog geen startdatum bekend is. In 2016 is er al een letter of intent getekend en zijn een paar Musterhäuser (voorbeeldhuisjes) klaar. We zijn nu 5 jaar verder en nog steeds geen datum. In dit topic lees je er meer over: viewtopic.php?t=62&start=50
Je hebt wel een punt Estja, ze zeggen dit nu al jaren maar ik mag toch hopen dat er nu iets echt concreets staat op de Center Parcs Vastgoed website
en dat het nu toch echt gaat gebeuren. Ik had graag een brochure aangevraagd maar dat durf ik niet aan want dan heb ik mezelf meteen ingeschreven en dat is niet de bedoeling. Online kan ik (nog) geen verkoopbrochure vinden. We blijven het met spanning volgen!
Mariëtte schreef: ↑04 okt 2021, 21:03
Je hebt wel een punt Estja, ze zeggen dit nu al jaren maar ik mag toch hopen dat er nu iets echt concreets staat op de Center Parcs Vastgoed website
en dat het nu toch echt gaat gebeuren. Ik had graag een brochure aangevraagd maar dat durf ik niet aan want dan heb ik mezelf meteen ingeschreven en dat is niet de bedoeling. Online kan ik (nog) geen verkoopbrochure vinden. We blijven het met spanning volgen!
Ja ben echt benieuwd hoop dat er deze zomer al vernieuwde huisjes zijn. Ook ben erg benieuwd als ze wat doen met het zwembad een extra glijbaan zal dit park goed upgraden
Wat een geweldig nieuws! Dit park is in basis erg mooi en biedt veel potentie. De huisjes zijn schoon, maar oud en het park verdient een grote opknapbeurt, met hopelijk een opgefriste Market Dome in nieuwe stijl en wie weet ook een aanpassing aan de vrij kleine Aqua Mundo!
Wat een metamorfose, geweldig om Park Eifel zo te zien. En prettig dat ze de nieuwe stijl die ze nu overal bouwen, ook hier doortrekken. Het ziet er super uit.
Al zijn dit natuurlijk wel allemaal cottages uit het nieuwere deel van het park. Ik ben vooral erg benieuwd wat ze met het oudere deel van het park gaan doen, want daar is de grootse verandering nodig.
Dat zou betekenen dat park eifel straks eindelijk de moeite waard is om heen te gaan? Want ik zou de omgeving daar heel graag willen zien, maar die aftandse oude rommel stond me altijd tegen.
Voor boekingen kan je best informeren bij de CP reservatielijn. Aan de hand van de cottage nummers zouden ze moeten kunnen zeggen of en vanaf wanneer ze te reserveren zijn.
Wat appart. Ik dacht dat ze de oude pilot cottages hadden omgebouwd naar de huidige pilot cottages, maar blijkbaar hebben ze daar weer andere cottages voor gebruikt. Dan staan er nu wel heel veel pilot cottages op het park!
Persoonlijk vind ik de oude pilot vip cottages mooier dan de nieuwe pilot vip cottages (die staan een stukje terug op het forum). De nieuwe lijkt op de foto's veel krapper en vind ik qua inrichting zo standaard (alle original parken hebben ook al zo'n inrichting) en vind ik minder passen bij de omgeving van het park (de oude pilot heeft bijvoorbeeld een mooie houten keuken en panoramafoto en ook de bank en eethoek zien er comfortabeler uit). Hoewel ik de oude pilot vips dus mooier vind dan de nieuwe, is er sowieso wel vooruitgang tegenover de huide staat van de vip cottages.
De nieuwe pilots van de comforts en premiums zijn (hoewel weer hetzelfde als de original parken) wel een vooruitgang: geen tuinbank meer, maar een fatsoenlijke bank bijvoorbeeld.
Benieuwd wanneer ze gaan starten en wat er met de Kids Factory, Market Dome en Aqua Mundo gaat gebeuren! Ik blijf de ontwikkelingen op dit park volgen!
2016: Aqua Mundo De Eemhof - 2017: Le Lac d'Ailette - juni 2021: Limburgse Peel 4p vip - januari 2022: Aqua Mundo De Eemhof - Next: Center Parcs Eifel (Augustus)
CPfan2004 schreef: ↑24 nov 2021, 22:29
... vind ik qua inrichting zo standaard (alle original parken hebben ook al zo'n inrichting) en vind ik minder passen bij de omgeving van het park (de oude pilot heeft bijvoorbeeld een mooie houten keuken en panoramafoto en ook de bank en eethoek zien er comfortabeler uit)...
Het valt me ook op dat de vernieuwde cottages over alle parken heen nogal hetzelfde zijn. Een ander kleurtje, wat andere decoratieitems, maar de basis is veelal identiek. Parken verliezen hierdoor hun eigenheid, vervanging door eenheidsworst met telkens een ander sausje erover.
De geschilderde lijnen aan de buitenkant van de nieuwe pilot-cottagtes 460 en 400 die wat de sfeer van een authentiek Duits vakwerkhuis moeten suggereren vind ik minder geslaagd, dit ligt te ver van de realiteit. Dan toch maar liever zoals bij 89 en 273, of zoals bij 246.
Mariëtte schreef: ↑25 nov 2021, 09:31
Hoe wist je de cottagenummers van de pilot cottages, heb je dat bij de receptie gevraagd of vielen ze op tijdens een rondje op het park lopen?
De pilots van het oude deel via een tip van iemand van het personeel, de andere gevonden door een wandeling door heel het park. Werd dus een parkwandeling ipv een natuurwandeling door het nabijgelegen bos
Ooit in een cottage als 89 verbleven. De schrootjes die er zaten maakte het zo'n typisch verblijf. Desondanks doet dit het oudere deel van het park waarschijnlijk veel goed!
En we hebben een plattegrond! Leuk om te zien dat de 3 persoons straks 2 persoons worden en dat ze een betere verdeling van Comfort-Premium-VIP over het park gaan maken. Zo worden de comforts met carport Premium en ook een groot deel van de andere comfort cottages wordt Premium.
Park Eifel heeft een prachtige basis en met de vernieuwingen wordt dit een supermooi park als je het mij vraagt. Eindelijk!!!
Wat ik begrepen heb, worden er 140 cottages afgebroken en komen daar 120 totaal nieuwe cottages voor terug. Nu vraag ik me wel af welke cottages dat zijn. Het zal in het oude gedeelte zijn, dus ik hoop de gekke cottages met de slaapkamers "beneden", dat heb ik altijd een beetje gek gevonden. En heel spannend wat ze ervoor in de plaats bouwen, want dan wordt het oude gedeelte ineens het nieuwe gedeelte, dat is superleuk.
Tom... schreef: ↑25 feb 2022, 20:42
Wat ik begrepen heb, worden er 140 cottages afgebroken en komen daar 120 totaal nieuwe cottages voor terug. Nu vraag ik me wel af welke cottages dat zijn.
Op de nieuwe parkplattegrond zijn cottages 191-210 verdwenen. Het lijkt er op dat deze worden afgebroken en niet vervangen. Dit zou eigenlijk een slimme zet van CP zijn. De huidige dubbele kubuswoningen met een cottage bovenop een andere passen niet in de vernieuwde stijl van het park en blokkeren een supermooie plek vlak naast het meer. Als ze hier een recreatiezone van zouden maken die door alle parkbezoekers kan gebruikt worden dan kan dit een grote troef van het park worden.
Voor de andere 120 met afbraak en heropbouw gok ik op de huidige 4p comfort type HE754 nrs 31-110 en 151-180, dit zijn er net 120.
De gestapelde kubussen, zijn appartementen.
Ooit in zo'n cottage met uitzicht op het prikkeldraad terechtgekomen. Godzijdank was er nog een andere cottage op t park beschikbaar. Het is erg donker, zeker in de appartementen beneden en eigenlijk alles behalve van deze tijd.
De cottages met boven wonen en beneden slapen zijn in dat opzicht veel eigentijdser te maken. Al kan ik me voorstellen dat de terrasjes (naast de boven verdieping) mooier uitkwamen als die beneden hadden gelegen in het groen. Maar mogelijk geldt ook hier overduidelijk dat dezenniet meer van deze tijd zijn en qua uitstraling niet meer passen in de vraag vanuit de markt.
Ik ben erg benieuwd naar de plannen voor de nieuwbouw, zeker omdat op de eerder gedeelde plattegrond deze cottages (met slaapkamers beneden) nog gewoon voorkomen.