Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] De Huttenheugte renovatie nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, De Kempervennen, Het Heijderbos, Het Meerdal, Park Zandvoort, De Vossemeren, Erperheide, Bispinger Heide, Park Hochsauerland
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

[Center Parcs] De Huttenheugte renovatie nieuws

Bericht door Mariëtte »

In dit topic komt alle informatie & nieuws te staan over de renovatie van De Huttenheugte.
Astrid Peter

Re: [Center Parcs] De Huttenheugte renovatie nieuws

Bericht door Astrid Peter »

Top! 1 van mijn favoriete parken, en kan idd wel een renovatie gebruiken 😁! Zeker snoeiwerk in bepaalde zones
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

RENOVATIE COTTAGES CENTER PARCS DE HUTTENHEUGTE

SEPTEMBER 2019

Op dit moment is er een begin gemaakt met een pilot cottage. Cottagenr.326 is al helemaal gestript en klaar voor de renovatie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Wat fijn, dat ook op dit park eindelijk iets gebeurt.
Goed om te zien, ik ben reuze benieuwd hoe de pilot cottages er uit komen te zien.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

marcozandstra schreef: 05 nov 2019, 08:46 De wat ik overigens wel raar vind is dat ze de koepel van de Huttenheugte zo laat aan bod komt. Dit terwijl de kempervennen het heijderbos en de haan 15 jonger zijn en de eerder genoemde koepel er veel slechter aan toe is🧐

Er was wel sprake van in 2017 dat de koepel van de Aqua Mundo van De Huttenheugte zou worden vervangen,
in het boekingssyteem was het park zelfs een maand niet boekbaar. Maar dat is toen niet doorgegaan.Misschien
omdat het nog niet echt nodig was? Want in 2014 is de koepel grondig gerepareerd.

Citaat uit 2014.

Het dak is ongeveer 25 jaar oud, de koepels op het dak zijn ongeveer 10-15 jaar oud.
Door vochtindringing was er plaatselijk houtrot ontstaan.

De houten spanten zijn toen met een speciale techniek structureel gerepareerd en versterkt.

Reparatie koepel Aqua Mundo De Huttenheugte,
januari 2014.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: bvr.
marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Bedank voor de informatie Mariette, aan de ene kant wel een beetje jammer want ik had gehoopt op mooie witte spanten en balken 🤓
B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

In november 2018 waren ze wel bezig met werkzaamheden aan de koepel. Gewerkt werd er aan de houten delen.
marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Klopt, dat was regulier onderhoud werdt mij verteld. Dat was het stuk rechts van de Grabbers Joe als ik mij niet vergis
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Waarschijnlijk is de renovatie destijds uitgesteld omdat in die tijd de plannen voor de grote parkrenovaties werden gemaakt. En het is natuurlijk handiger om de koepel te vervangen als het park toch dicht moet vanwege andere grote werkzaamheden.
B767-300ER
Moderator

marcozandstra schreef: 05 nov 2019, 18:28 Klopt, dat was regulier onderhoud werdt mij verteld. Dat was het stuk rechts van de Grabbers Joe als ik mij niet vergis

Ze waren ook aan de buitenkant bezig tussen de wildwaterbaan en de omkleedruimtes (van buiten gezien vanaf zone 2
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik ben even een kijkje gaan nemen bij cottagenr.326 die helemaal gestript is, helaas viel er weinig
te zien, wel dat ze nu alle gordijnen hebben gesloten ( ze willen denk ik geen pottekijkers :lol: ).
Door een heel klein kiertje bij de gordijnen heb ik toch even naar binnen kunnen kijken en volgens
mij is er verder na het strippen van de cottage niks meer gebeurt. Wat ik wel hoorde van een medewerker
is dat de koepel van de Aqua Mundo waarschijnlijk in 2020 vervangen zal worden. Ik heb dit nergens
officieel bevestigd kunnen krijgen, dus het blijft afwachten.

DE VOLLEDIG GESTRIPTE (PILOT) COTTAGENR.326

NOVEMBER 2019

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Destijds was deze bungalow zonder gordijnen. Misschien doen ze dat tegen krakers of andere ongewenste gasten.

Ik vroeg me af of iemand wat wist over de nieuwe koepel van de Aqua Mundo. Wordt het net als KV met een tegelbodem? Zou jammer zijn van de vloer. De koepel is wel heel mooi.
paulpeace19

Bericht door paulpeace19 »

Ben net terug van midweekje huttenheugte. Ze waren bezig over het park de lantaarnpalen te vernieuwen voor led. Wat opviel was dat ze de ene paal wel deden en een andere weer niet.
2018: HB
2019: HH
2020: LA
2021: MD - KV
Markboer1997

Bericht door Markboer1997 »

paulpeace19 schreef: 29 dec 2019, 16:57 Ben net terug van midweekje huttenheugte. Ze waren bezig over het park de lantaarnpalen te vernieuwen voor led. Wat opviel was dat ze de ene paal wel deden en een andere weer niet.

Het kan zijn dat de armatuur waar de lamp inzit aangepast moest worden. Vaak hebben die een aanpassing nodig omdat die de lagere wattage niet aankunnen en moet eventueel ook het stroom gecontroleerd worden. En om en om creëer je nog wel voldoende licht. Ik zag afgelopen week ook dat niet alle lampen het deden. Wij zijn vandaag net terug gekomen van de Huttenheugte
paulpeace19

Bericht door paulpeace19 »

aaah oke helder. ze vervangen de hele bovenkant zeg maar. had er een foto van willen maken maar is er bij in geschoten. hebben jullie een leuke tijd gehad? jullie zaten een huisje naast ons toch??
2018: HB
2019: HH
2020: LA
2021: MD - KV
Markboer1997

Bericht door Markboer1997 »

paulpeace19 schreef: 29 dec 2019, 22:03 aaah oke helder. ze vervangen de hele bovenkant zeg maar. had er een foto van willen maken maar is er bij in geschoten. hebben jullie een leuke tijd gehad? jullie zaten een huisje naast ons toch??

Dak kan kloppen wij hadden 769,770 en 771
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Ik merk dat er in het golfslagbad. De tegels verwijderd zijn. En alleen het cement van de tegels er nog in liggen. Met daaronder de originele tegels.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi quincyj1998 ,

Dank je wel voor de informatie!

Is het misschien mogelijk dat je er een foto van kunt maken?
quincyj1998

Mariëtte schreef: 10 jan 2020, 21:23 Hoi quincyj1998 ,

Dank je wel voor de informatie!

Is het misschien mogelijk dat je er een foto van kunt maken?

Je ziet dat de stenen weg zijn gehaald en alleen het cement er nog bovenop zit op de oude stenen.

Je ziet het niet heel goed op de foto’s
Bijlagen
EB7CE300-9035-4C8A-A334-E0626629D28A.jpeg
C0FCD65A-B14A-4676-96F6-3645CF45A56E.jpeg
quincyj1998

Nieuwe lantarenpaal

Afbeelding
B767-300ER
Moderator

Of ik begrijp niet wat je bedoeld, of ik zie het niet. :mrgreen:
quincyj1998

B767-300ER schreef: 11 jan 2020, 14:33 Of ik begrijp niet wat je bedoeld, of ik zie het niet. :mrgreen:

Waarschijnlijk is er ooit een nieuwe laag tegels boven op de oude tegels gelegd. Deze is nu verwijderd alleen het cement/lijm is nog aanwezig.
Desireew

Bericht door Desireew »

Wat is nu de status?
Waar zijn ze mee bezig,wat is klaar en hoe ver zijn ze?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Desireew,

Op De Huttenheugte is nog niet begonnen met het renoveren van de cottages.
Desireew

Bericht door Desireew »

Dank je wel Mariëtte,

Is er wel bekend wanneer er wel gaat beginnen met de renovatie en in welk gedeelte?

Ben heel benieuwd. Wij gaan in maart en gaan voor de rust :lol:
B767-300ER
Moderator

Niet voor de zomer. Meerdal en Huttenheugte gaan later.

Premiums op Heijderbos en Kempervennen hebben de hoogste prio.
chatzmann

Bericht door chatzmann »

Toch blijft dat jammer. Met de vorige grote parkrenovaties van rond de millennium wissel was het geld op bij het MD en HH. Die zijn tien minder uitgebreid opgeknapt. In mijn ogen verdienen deze twee parken nu een extra uitgebreide renovatie. Vooral de comforts op beide parken zijn inmiddels wel echt aan vernieuwing toe.
8xEH - 6xHB - 3xKV - 13xMD - 4xHH - 2xLH - 2xZV - 3xBS - 3xSL - 2xHE - 1xBT - 2xVM - 4xEP - 4xVB - 2xLB - 4xBH
B767-300ER
Moderator

Dat geldt voor de comforts van alle parken.

In 2010 echter hebben zowel het MD als de HH een fors aantal cottages opgeknapt in het premium en vip segment. Daar waar de andere parken (KV HB VM) in die periode alleen een opknapping van het vip segment hebben gekregen. De comforts en VIPS op alleparken zijn nagenoeg gelijk, de premiums daarentegen zit een enorm verschil tussen MD/HH en bv KV HB. Stap je en premium op het HB binnen dan verlang je gillend naar een premium op het MD of de HH. Daar zit echt een enorm verschil tussen. Vergeet daarbij ook niet dat zowel MD als HH slechts 4 birdie parken zijn.

Daarbij heeft CP aangegeven tijdens de komende renovaties fors te snijden in de hoeveelheid comforts tgv het Premium en VIP segment.

Tijdens deze renovatie worden alle cottages op de betreffende parken uiteindelijk onder handen genomen. De grootste eer zit hem nu in de premium van het HB KV en VM. Het verschil Van een premium met een comfort is daar nihil te noemen.

Ik ben net terug van een weekje MD in een 4P VIPper. Veruit de netste en knapste VIP cottage welke ik heb gehad de laatste jaren. kan een gelukstreffer zijn natuurlijj maar ik ga zo weer terug.
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Ik ben het met jullie allebei eens. Er is wel een groot verschil tussen de echte renovaties die in de jaren '90 hebben plaatsgevonden (millenium concept) en de refurbishments rond 2011. De cottages op o.a. EH, KV en HB hebben in de jaren '90 een échte renovatie gehad, waarbij niet alleen het interieur werd vernieuwd, maar ook alle wanden werden gestuct en de elekticiteitsleidingen in de muren werden weggewerkt. Deze cottages kregen ook de kenmerkende houten dakrand. Dat maakt deze cottages in de basis wel moderner dan veel cottages op HH die zo'n 8 jaar geleden refurbished zijn. Wij hebben de afgelopen jaren in vernieuwde premiums op HH en MD gezeten en ik vond ze erg tegenvallen. De badkamers zijn écht mooi opgeknapt en de nieuwe meubels zijn fijn, maar ik vind die geschilderde bakstenen muren en al die leidigen op de muren anno 2020 gewoon echt niet meer kunnen. Het was allemaal niet-niet, net zoals op Limburgse Peel waar de cottages weliswaar zijn opgeknapt, maar je ziet dat de basis oud is. Op het Meerdal hebben sommige cottages destijds wél een millenium make-over gekregen. Wij zaten in 2011 in de 834 (4-persoons VIP) en die was erg netjes en had een millenium-interieur.

Ik begrijp dat CP eerst de 5-birbie-parken gaan aanpakken, zeker omdat het interieur van de Premiums daar hoognodig aan vervanging toe is. Maar aan de cottages op EP, HH en MD gaan ze het meeste werk hebben om ze weer een modern uiterlijk te geven,
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

WATER PLAYHOUSE IN DE AQUA MUNDO VAN CENTER PARCS DE HUTTENHEUGTE

De Aqua Mundo zal een Water Playhouse krijgen als extra toevoeging. 💦 👦 👧.
QBKW

Bericht door QBKW »

Leuk zeg! Echt een toevoeging voor dit park. Gaaf
Joost

Bericht door Joost »

Enig idee waar die zou moeten komen?
A state of happiness
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Geen idee eigenlijk, misschien dat ze een stuk opofferen van het Kinder-Doe-bad, of wie weet gaat het 25 meter bad wel weg, hoewel dat niet voor de hand ligt omdat daar ook zwemlessen in worden gegeven.

We gaan het in ieder geval volgen!
B767-300ER
Moderator

Worden daar momenteel wel zwemlessen in gegeven?
Tom...

Bericht door Tom... »

Oh wat een leuk nieuws! Jammer dat het geen "grote" attractie is, maar dit bad is natuurlijk al erg mooi en compleet. En met Plopsaland naast de deur, kan ik me voorstellen dat ze zich meer op kinderen/ families richten.

Ik vrees dat ook hier de sauna eraan moet geloven :(
Althans dat denk ik.

Als ik op een luchtfoto kijk, dan ligt die rechts naast het 25 meter bad, waarvandaan je natuurlijk een mooie doorloop kunt maken:
Schermafbeelding 2020-07-03 om 19.36.35.png
Ik ben benieuwd :)
B767-300ER
Moderator

Wat maakt dit bad mooier/completer dan de andere CP baden? Behalve het kruidenbad (welke kruiden?) en het 25m bad heeft dit bad verder niets speciaals of unieks toch?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

B767-300ER schreef: 03 jul 2020, 19:11 Worden daar momenteel wel zwemlessen in gegeven?

Of er op dit moment zwemlessen worden gegeven weet ik niet, maar voor de coronacrisis wel.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Tom... schreef: 03 jul 2020, 19:42 En met Plopsaland naast de deur, kan ik me voorstellen dat ze zich meer op kinderen/ families richten.

Ik vrees dat ook hier de sauna eraan moet geloven :(
Althans dat denk ik.

Oh ja natuurlijk de sauna! Daar had ik nog niet aan gedacht. De rede dat de sauna bij De Eemhof is opgeofferd is dat die sauna erg toe was aan renovatie, zo vertelde de directeur van Center Parcs Nederland Mark Giethoorn gisteren tijdens de opening van de Duo Racer glijbaan op De Eemhof. Ze hebben toen een afweging gemaakt en omdat het saunabezoek op De Eemhof sterk was afgenomen was renovatie geen optie en hebben ze gekozen voor een nieuwe attractie, de Duo Racer. Grote kans dat dit op De Huttenheugte hetzelfde verhaal gaat worden, maar dan met een nieuwe Water Playhouse omdat dit park inderdaad meer gericht is op (kleine) kinderen.
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: 03 jul 2020, 21:15 en omdat het saunabezoek op De Eemhof sterk was afgenomen was renovatie geen optie en hebben ze gekozen voor een nieuwe attractie,
Dat klinkt heel logisch! Die sauna's zijn altijd zo rustig, dan kun je het geld en de ruimte beter besteden aan een attractie waar veel meer mensen van kunnen genieten. Dus dat zal op HH ook wel het geval zijn vrees ik.
B767-300ER schreef: 03 jul 2020, 20:48 Wat maakt dit bad mooier/completer dan de andere CP baden? Behalve het kruidenbad (welke kruiden?) en het 25m bad heeft dit bad verder niets speciaals of unieks toch?
De brug over het golfslagbad, de vrij lange glijbaan (in ieder geval langer dan op KV), het avonturenbad met de grot, kinderglijbaan en de hele leuke groene glijbaan die in het buitenbad uitkomt, de stroomversnelling in de hoek van het 25-M bad. Welk kruidenbad bedoel jij?
B767-300ER
Moderator

Excuus. Ik verwar kruidenbad van het Meerdal even met de Huttenheugte. My bad!
De glijbaan die in het buitenbad uitkomt heb ik gemist toen ik er was denk ik.
Plaats reactie