CENTER PARCS INFORMATIE: De nieuwe website van Resort Center Parcs Terhills staat online, met op ons forum de eerste foto's van een volledig afgewerkte cottage! De nieuwe wildwaterbaan op Center Parcs Park Zandvoort is op 24 september 2019 geopend door Maarten van der Weijden en wij waren erbij! Op ons forum een uitgebreide fotoreportage! Grootschalige vernieuwingen op Center Parcs De Eemhof. De naam van de gloednieuwe Orry & Friendsshow is De Geheimzinnige Fluitketel. Nieuwe 12 persoons VIP cottages Center Parcs Parc Sandur.

[Center Parcs] De Kempervennen renovatie nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, De Kempervennen, Het Heijderbos, Het Meerdal, Park Zandvoort, De Vossemeren, Erperheide, Bispinger Heide,
Park Hochsauerland
Plaats reactie
Mariëtte
Beheerder

[Center Parcs] De Kempervennen renovatie nieuws

Bericht door Mariëtte » 02 aug 2019, 22:21

In dit topic komt alle informatie & nieuws te staan over de renovatie van De Kempervennen.

Mariëtte
Beheerder

Re: [Center Parcs] De Kempervennen renovatie nieuws

Bericht door Mariëtte » 11 sep 2019, 21:39

Op De Kempervennen zijn ze begonnen met het renoveren van de eerste cottages.

Dit is de renovatie van cottagenr.403.

September 2019.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een impressie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In samenwerking met Ikea.
Afbeelding

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 13 sep 2019, 19:06

UPDATE RENOVATIE COTTAGENR.403 CENTER PARCS DE KEMPERVENNEN

12-09-2019

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: M.Schiphorst.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 14 sep 2019, 11:58

UPDATE RENOVATIE COTTAGENR.403, 6 PERSOONS COMFORT

13-09-2019

Het halletje.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met de badkamer waren ze nog bezig, dit is een impressie van de badkamer.
Afbeelding

Het terras (met nieuwe terrasmeubelen) + het uitzicht vanaf het terras.
Afbeelding

Afbeelding

Maurice241

Bericht door Maurice241 » 19 sep 2019, 09:40

Wat een mooie bungalow wordt het.
Toen ik deze foto's nam was de afwerking nog niet helemaal klaar.
Ligging is dicht bij het centrum.
Wij zelf hebben in een vip cottage gezeten. Heerlijke vakantie gehad.

Tom...

Bericht door Tom... » 21 sep 2019, 15:13

Wat gaat dat snel, dat heb je met IKEA hè ;)

Ziet er echt wel goed uit, maar ik blijf de samenwerking met IKEA een beetje een vreemde combinatie vinden.

Weet iemand hoe dit nu zit, krijgt elk park nu andere cottages van binnen of wordt de IKEA stijl doorgetrokken naar andere parken?

Dit is wel afwijkend van de lijn waar CP mee bezig was, wat betreft interieur van de cottages. Ik vind diversiteit heel goed, maar ik hoop wel dat ze een beetje een lijn erin blijven houden. Niet dat alle cottages straks een ratjetoe van stijlen worden.

Maar over de vernieuwing: ziet er prachtig uit!

Reginald41

Bericht door Reginald41 » 22 sep 2019, 09:10

Een ratjetoe van alle stijlen vind ik wel goed want jaren terug waren er ook klachten geweest dat er alle huisjes hetzelfde uitziet, nu begint de klachten weer terug te keren dat alle huisjes hetzelfde zijn dus van mij mag Center Parcs meer gaan mixen met de inrichting van alle huisjes.

TimBerg

Bericht door TimBerg » 27 sep 2019, 09:29

Wat een mooie foto's, leuk om te zien dat het opschiet met deze cottage! Is dit nog een pilot of zijn ze gewoon begonnen met de eerste fase van de renovatie?

Ik ben het met Tom eens dat ik wat twijfel heb over de samenwerking met Ikea, maar vooral wat betreft de degelijkheid. Ikea maakt prima spullen voor consumenten, maar ik betwijfel of zo'n interieur 10-15 jaar meegaat. Neem de kranen: die zijn standaard bij CP van Grohe en gaan heel lang mee. Nu zie ik een Ikea-kraan in de nieuwe keuken. Uit ervaring weet ik dat die stukken minder degelijk zijn dan Grohe.

We gaan het zien, voorlopig ziet het er allemaal wel fris uit!

Maurice241

Bericht door Maurice241 » 27 sep 2019, 09:46

Toen ik er was is mij verteld dat de bedoeling is om het interieur om de 2 jaar te wisselen ivm update vd bungalow.
Zo hou je natuurlijk altijd een intérieur van deze tijd.
O :D f dit zo is moet en we natuurlijk ook afwachten maar zelf vind ik het een leuk plan.
Ook de plannen voor het zwembad vind ik gaaf.De Sauna in het bad eruit en meer glijbanen. Buitenbad kan dan groter worden en meer ligweide. Als dit zo wordt dan zeker voor mij een geweldig park.
We gaan het de komende jaren zien en hopelijk meemaken.

TimBerg

Bericht door TimBerg » 27 sep 2019, 12:11

Maurice241 schreef:
27 sep 2019, 09:46
Toen ik er was is mij verteld dat de bedoeling is om het interieur om de 2 jaar te wisselen ivm update vd bungalow.
Zo hou je natuurlijk altijd een intérieur van deze tijd.
Oh, dat maakt natuurlijk wel een verschil, dan hoeft alles ook minder lang mee te gaan. eigenlijk ook wel logisch; IKEA wil natuurlijk alleen spullen in de cottages plaatsen die mensen ook echt kunnen kopen in de winkel. En het is voor IKEA dus belangrijk dat de cottages altijd up-to-date en schoon/heel zijn.

Tom...

Bericht door Tom... » 27 sep 2019, 12:20

Maurice241 schreef:
27 sep 2019, 09:46
Ook de plannen voor het zwembad vind ik gaaf.De Sauna in het bad eruit en meer glijbanen.
Serieus? Heb je dat gehoord of lijkt je dat leuk, omdat ze dat op De Eemhof ook gaan doen?

Ik zou het zonde vinden, de sauna op KV vind ik heerlijk. Maar een logische stap is het ook: de sauna is altijd rustig en KV heeft meer dan 1 glijbaan nodig om bij te blijven. Daar moeten minstens 2 grote, nieuwe attracties en meer ruimte komen. Als ze daarvoor de sauna moeten gebruiken, dan is dat maar zo.

Over de huisjes elke 2 jaar vernieuwen: met alle respect, maar dat krijgt CP nooit voor elkaar. Als je al ziet hoe traag ze nu weer met dit grote verbouwproject zijn... Neemt niet weg, dat ik de vernieuwde cottage erg mooi uit vind zien en zo'n bankstel is ook weer eens wat anders dan de tuinsets die tegenwoordig in alle huisjes staan :lol:

Weet iemand of die cottages al gestuukt waren of hebben ze dat nu gedaan? :geek:

Jooost

Bericht door Jooost » 29 sep 2019, 20:48

Wat een goed nieuws dat de Nederlandse parken (eindelijk) worden opgeknapt / uitgebreid.

Toen ik een paar jaar geleden op de Kempervennen mocht verblijven, was ik een klein beetje teleurgesteld in de Aqua Mundo. De 'grootste' van de Nederlandse parken. Maar qua inhoud? Een matte 'grote' glijbaan, een rare en op het oog heel oude kleine glijbaan. En een wildwaterbaan die, naar mijn mening, niet zo heel comfortabel is door de 'grot' die er kennelijk later is ingebouwd. Hoe was het verloop van de wildwaterbaan toen de grot er nog niet was? Veel leuker, denk ik.

Ik hoop dat CP de grot weg gaat halen. Ook in de HH.

Ik hoop ook dat CP bij alle komende upgrades gaat kijken naar de wildwaterbanen. Sommige kunnen zoveel beter. Wie de oude wildwaterbaan van de Eemhof nog kent.. Waarom komt die niet ergens terug? De bouwtekeningen zijn er vast nog, ergens...!

Tom...

Bericht door Tom... » 29 sep 2019, 21:00

Jooost schreef:
29 sep 2019, 20:48
Hoe was het verloop van de wildwaterbaan toen de grot er nog niet was? Veel leuker, denk ik.
Naar mijn weten, is die grot er altijd geweest. Ik ken de baan niet zonder grot, ook niet op HH.
Vroeger heette dat de prehistorische grot, dat werd zelf apart benoemd.

Maar ik ben het met je eens, dat het bad van KV heel erg magertjes is. Een korte [lange...] glijbaan en een wildwaterbaan, de rest is niet noemenswaardig. Dit bad heeft echt een hele grote make-over nodig, helemaal omdat het een Aqua Mundo op een 5 vogel park is. Daarvan mag je veel meer verwachten!

Jooost

Bericht door Jooost » 29 sep 2019, 21:54

Helemaal eens Tom!

Natuurlijk is het een heel mooi zwembad, Kempervennen. Maar qua attracties... En het buitenbad... Volgens mij is de oppervlakte van de Aqua Mundo in Erperheide zo ongeveer de helft van die van de Kempervennen, maar die zit (wel) bomvol attracties. Heijderbos is, wat mij betreft, eigenlijk dezelfde situatie. Fantastische wildwaterbaan, maar geen stroming, slechts 1 glijbaan (dat waren er ooit 2).

Wat betreft die grot, ik ben daar niet zeker van. Volgens mij, maar nogmaals, ik weet het écht niet zeker, zijn die grotten er gekomen toen de zwembaden werden omgebouwd tot Aqua Mundo.

Hoopgevend, vind ik, in elk geval, dat CP in Zandvoort, of all places ;) , wel weer wat durft met wildwaterbanen. Als ik via filmpjes kijk naar de parken in Frankrijk, ik ben er nooit zelf geweest, maar dat ziet er toch zo vaak zo tam uit? Ik vond de oude wildwaterbaan in de Eemhof fantastisch. Daar kreeg je (ik) een kick van. Heijderbos ook hoor, maar in de Eemhof had je al twee keuzes in afdalingen :lol:

TimBerg

Bericht door TimBerg » 30 sep 2019, 09:37

Jooost schreef:
29 sep 2019, 21:54
Wat betreft die grot, ik ben daar niet zeker van. Volgens mij, maar nogmaals, ik weet het écht niet zeker, zijn die grotten er gekomen toen de zwembaden werden omgebouwd tot Aqua Mundo.

De grotten van de wilwaterbanen op de KV, HH en vroeger de EH, zijn direct aangelegd toen de WWB's in de jaren '80 gebouwd werden. Als de grotten behouden blijven tijdens de verbouwingen, zou het wel leuk zijn als ze meer aangekleed worden. Op de Eemhof had je na de verbouwing bliksemflitsen en donderslag.

Tom...

Bericht door Tom... » 30 sep 2019, 18:24

Ja, de wildwaterbaan in De Eemhof was écht leuk, de oude dan. De nieuwere wildwaterbanen zijn inderdaad allemaal vrij tam. Die in Park Zandvoort lijkt me heel erg tof, klein maar fijn zeg maar. Dat lijkt een gave, krachtige baan te zijn.

Die grotten waren er zeker al, toen de baden van "Aqua Dome" naar "Aqua Mundo" gingen, maar van mij mogen ze die glijbaantjes weghalen hoor. Dat zijn onnodige opstoppingen, dat mag van mij een gewoon stuk wildwaterbaan worden.

Ik hoop heel erg, dat ze de AM op KV heel grondig gaan vernieuwen, zodat daar een weergaloos waterpretpark ontstaat. Sauna eruit, koraalbad eruit, dat kort glijbaantje eruit, een stuk of 3-4 nieuwe glijbanen erin (turbotunnel is hier perfect). Ik vrees echter, dat ze genoegen nemen met 1 nieuwe glijbaan en daar een hoop poeha over gaan maken...

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte » 18 okt 2019, 21:53

HET CENTER PARCS VAN DE TOEKOMST

COTTAGENR.817, 4 PERSOONS EXCLUSIVE

De toekomst van Center Parcs begint hier, op Center Parcs De Kempervennen. Op het eerste gezicht is het een huisje als alle andere, maar wie door de voordeur gaat, weet zich opeens omringd met weldadige luxe en weelde.

Naast luxe is ook veel aandacht besteed aan duurzaamheid en gemak. Deze Exclusive cottage is voorzien van innovatieve infraroodvloerverwarming en zonnepanelen. De lichten en verwarmingssystemen zijn op afstand te bedienen (via een app) én met een intuïtief touchscreen aan de muur. Stapt een gast ’s nachts uit bed, dan springen de subtiele lampjes langs de vloer automatisch aan. Gordijnen zijn vanuit bed te bedienen en de glazen wanden van de badkamer bieden privacy door met een druk op de knop van kleur te verschieten.

Deze compleet gerenoveerde cottage maakt deel uit van een omvangrijk renovatieproject van 1,5 miljard euro, dat Center Parcs naar een volgend niveau moet tillen. Deze exclusive cottage is een test cottage en (nog) niet te boeken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron foto's 4 t/m 11: Scherp bewogen.