Welkom op Center Parcs Informatie! HΓ©t informatie en nieuws forum over Center Parcs! Voor Γ©n door Center Parcs Fans!

[Landal] Het Vennenbos Informatie & Nieuws

Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, de 3 voormalige Center Parcs parken
Tropicana Rotterdam het voormalige zwembad van Center Parcs
Reginald41

Re: [Landal] Het Vennenbos Informatie & Nieuws

Bericht door Reginald41 »

Ook op Landal neemt maatregelen op coronavirus:

Het Vennenbos en De Lommerbergen
Op Landal Het Vennenbos en Landal De Lommerbergen zijn de zwembaden gesloten. Het indoor speelparadijs heeft gereguleerde openingstijden. Gasten kunnen gratis omboeken naar een andere periode of ander park volgens de speciale coronavirus omboekingsvoorwaarden of krijgen, wanneer ze wel besluiten om naar het park te gaan, ter compensatie een giftcard t.w.v. 50 euro korting op een volgend verblijf.

Bron: Landal

Reginald41

LANDAL HET VENNENBOS GESLOTEN TOT EN MET 5 APRIL 2020 IVM CORONAVIRUS

πŸ“Œ Belangrijke informatie πŸ“Œ
Als gevolg van de maatregelen van de Nederlandse overheid rondom het Coronavirus hebben we helaas moeten besluiten om Landal Het Vennenbos te sluiten. Deze sluiting geldt tot en met 5 april 2020.
Heeft u al een boeking gemaakt voor Het Vennenbos met een aankomstdatum vΓ³Γ³r 6 april? We nemen vanzelf contact met u op per e-mail hoe we u een passende oplossing kunnen bieden.
Op dit moment is het enorm druk in ons Contact Center, wij verzoeken u daarom vriendelijk geen contact met ons op te nemen en onze e-mail af te wachten.
❓Voor meer informatie:
www.landal.nl/coronavirus

Bron: Landal Het Vennenbos Facebook

Peer

Bericht door Peer »

Als gevolg van de maatregelen van de Nederlandse overheid rondom het Coronavirus hebben we helaas moeten besluiten om Landal Het Vennenbos te sluiten. Deze sluiting geldt tot 1 juni 2020.

Heeft u al een boeking gemaakt voor Het Vennenbos met een aankomstdatum vΓ³Γ³r 1 juni? We nemen vanzelf contact met u op per e-mail hoe we u een passende oplossing kunnen bieden.

Op dit moment is het enorm druk in ons Contact Center, wij verzoeken u daarom vriendelijk geen contact met ons op te nemen en onze e-mail af te wachten.

❓Voor meer informatie:
www.landal.nl/coronavirus

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Vandaag omgeboekt van duc de Brabant naar vennenbos voor 5 juni. Keurig geholpen. Zwemmen is in 3 blokken van 3,5 uur. Huisjes worden om en om geboekt en na elk verblijf blijven ze een week leeg.
Geen omboekings kosten hoeven te betalen en maar 15 minuten moeten wachten aan de telefoon.

Tuurlijk zal het anders zijn maar we hebben er wel zin in.

Groetjes Sandra

Roy

Bericht door Roy »

Wat goed om te horen! Het om en om vrij houden van de bungalows doen ze bij Landal alleen buiten de vakanties, in de zomervakantie geldt dat dus niet.

3 blokken van 3,5 uur moet ik zien als: je mag als gast per dag 3,5 uur zwemmen in één zelf te kiezen tijdsslot?

Heb je ook informatie of de wildwaterbaan open is?

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Roy schreef: ↑
15 mei 2020, 17:08
Wat goed om te horen! Het om en om vrij houden van de bungalows doen ze bij Landal alleen buiten de vakanties, in de zomervakantie geldt dat dus niet.

3 blokken van 3,5 uur moet ik zien als: je mag als gast per dag 3,5 uur zwemmen in één zelf te kiezen tijdsslot?

Heb je ook informatie of de wildwaterbaan open is?

Klopt van 9.00 tot 12.30, 13.30 tot 17.00 en 18.00 tot 21.00. Op 6 juni gaat de wildwaterbaan open wat ik begreep uit Messenger bericht. 28 mei dat surfers .... gedeelte en de rest vanaf volgende week donderdag

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

dylan2001 schreef: ↑
15 mei 2020, 17:33
Klopt van 9.00 tot 12.30, 13.30 tot 17.00 en 18.00 tot 21.00. Op 6 juni gaat de wildwaterbaan open wat ik begreep uit Messenger bericht. 28 mei dat surfers .... gedeelte en de rest vanaf volgende week donderdag

Bubbelbad blijft gesloten t

Roy

Bericht door Roy »

Dank voor je snelle reactie! Heb je van Landal ook een e-mail gehad met meer (specifieke) informatie?

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Roy schreef: ↑
15 mei 2020, 17:50
Dank voor je snelle reactie! Heb je van Landal ook een e-mail gehad met meer (specifieke) informatie?

Heb Messenger bericht van vennenbos, maar weet niet hoe ik dit voor elkaar krijg om hier te plaatsen.

In dat bericht vroeg ik ook hoe het gaat met de blokken en daar krijgen we apart nog een mail voor. Wat ik er uit begreep kan je je van te voren opgeven voor een blok.
Denk dat voor hun ook ff uitzoeken hoe of wat maar was al blij toen we lazen 3,5 uur zwembad

AquaSlide
Contacteer:

Bericht door AquaSlide »

Ben erg benieuwd naar dit zwembad i.v.m. de uitbreiding en park al dan niet in combinatie met een (half) dagje Kempervennen... Die ligt toch in de buurt :mrgreen:

quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Dag gasten en bezoekers die niet op het park verblijven zijn tijdelijk niet welkom bij CenterParcs.

AquaSlide
Contacteer:

Bericht door AquaSlide »

quincyj1998 schreef: ↑
26 mei 2020, 13:03
Dag gasten en bezoekers die niet op het park verblijven zijn tijdelijk niet welkom bij CenterParcs.

Klopt, maar dat me natuurlijk niet minder benieuwd ;) . Als de mogelijkheden er zijn wil ik best een combi-bezoek gaan plannen :D

Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Tijdje terug heeft Het Vennenbos een vernieuwde receptie gekregen.

Vennebos%20receptie3.jpg
Vennebos%20receptie4.jpg
Vennenbos%20receptie6.jpg
Bron: P. van Hulst B.V.

Reginald41

Huh? is oude receptiegebouw afgebroken en nieuwe gebouwd?

Roy

Bericht door Roy »

Prachtig geworden! Het receeptiegebouw hebben ze gerenoveerd dus geen nieuw gebouw. Het lijkt erop dat ze de balie (en alles daarachter) naar achteren hebben verplaatst zodat er meer ruimte is voor gasten.

Vendalmeren

Klopt het is gerenoveerd, aan de buitenkant is het nog het orginele gebouw. Alleen op de Lommerbergen pakken ze het zo rigoreus aan.

AquaSlide
Contacteer:

Bericht door AquaSlide »

Vendalmeren schreef: ↑
05 jun 2020, 12:39
Tijdje terug heeft Het Vennenbos een vernieuwde receptie gekregen.

Dit ziet er modern en strak uit! Lelijk vind ik het niet. Heeft iemand een foto hoe het er vroeger/ervoor eruit zag :)?

Vendalmeren

Op de site van Parkvakanties vond ik deze foto. Ik weet dat het er zo uitzag.
1521671606.jpg

djpeter

Bericht door djpeter »

Hier durven ze wel afscheid te nemen van de schrootjes aan het plafon :mrgreen:

AquaSlide
Contacteer:

Bericht door AquaSlide »

djpeter schreef: ↑
06 jun 2020, 12:04
Gaat CenterParcs ook wel doen hoor. We leven immers in 2020 :mrgreen:

quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

djpeter schreef: ↑
06 jun 2020, 12:04

AquaSlide schreef: ↑
06 jun 2020, 13:05
Gaat CenterParcs ook wel doen hoor. We leven immers in 2020 :mrgreen:

Niet in de tot nu to gerenoveerde cottages.

Vendalmeren

Ja wat schroten betreft valt het verdwijnen ervan wel mee. Hier en daar worden nieuwe plafonds gemaakt maar bij de meeste cottages zit het er nog altijd in. Ook bij de voormalige parken zie je het nog. Wel eens waar met andere spotverlichting.

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Gisteren aangekomenen op vennenbos. Sleutel en envelop met richtlijnen is binnen ophalen bij de receptie. Buiten werd je opgewacht, iedereen op afstand, en krijg je een papiertje met bungalow nummer waarmee je je zwembad kaartjes kan reserveren ( apart van de receptie).
Overal contactloze desinfectie apparaten.
Wij hadden van te voren contact opgenomen met park ivm onze ( gehandicapte) zoon hoe of wat met zwemmen en de omkleedruimte. Heel fijn we kunnen elke ochtend zwemmen. Wel merken we ( is vaak het onder geschoven kindje) dat heel veel maatregelen dus niet echt werken met een rolstoel waardoor we zelf paaltjes en touwen moeten verplaatsen om er door te kunnen.
Zwembad was top, bijna alles open (geen bubbelbad en wildwaterbaan zou vanaf maandag zijn). Ook golfbad gaat aan. Nieuwe gedeelte voor de kinderen vinden we echt prachtig.

Gisteravond uit eten geweest bij de brasserie, je mag zolang je wilt aan tafel blijven zitten dus geen gehaast met eten. Ook daar was alles zeer goed geregeld .

Wat ons betreft opviel en dat ligt niet aan landal, vele gasten hebben het moeilijk met de regels want er wordt regelmatig geen afstand gehouden en er zijn er met opa oma, kinderen, kleinkinderen ( vermoed niet in 1 huis want dat mag nog niet bij landal) maar in zwembad zijn ze allemaal bij elkaar.
Ook is lezen moeilijk en volgt men niet altijd de route terwijl het echt overal op plaza en zwembad goed staat aangegeven.

We zijn hier nog tot vrijdag mocht iemand nog iets willen weten dan hoor ik het wel.

Groetjes Sandra

bianca

Bericht door bianca »

Ik weet niet of je het kan zien maar is er nog een 18+ gokgedeelte (helemaal achterin) bij het Vennenbos?

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

bianca schreef: ↑
06 jun 2020, 19:46
Ik weet niet of je het kan zien maar is er nog een 18+ gokgedeelte (helemaal achterin) bij het Vennenbos?
Dat is allemaal niet open

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

bianca schreef: ↑
06 jun 2020, 19:46

dylan2001 schreef: ↑
06 jun 2020, 19:50
Dat is allemaal niet open

Nu lees ik ht pas goed, nooit geweten van 18+ gedeelte, waren hier al eerder. Maar game hal en bowling is gesloten

B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Dat mensen regels niet naleven zie je (helaas) overal.
Groeten Niels

HH: β€˜87/β€˜91/β€˜98/β€˜18
EH: β€˜92/β€˜19/β€˜20
KV: β€˜86/β€˜02/β€˜03/β€˜19/β€˜19
HB: β€˜87/β€˜03/β€˜04/β€˜18/β€˜19/β€˜20/β€˜20
MD: β€˜88/β€˜96/β€˜02/β€˜03/β€˜20
VM: β€˜08/β€˜18
BH: β€˜07
PZ: β€˜98
LB: β€˜85
VB: β€˜94

Next stay: HB (08-2020), KV (11-2020), KV (01-2021)

sealynx

Bericht door sealynx »

Hallo, ik ben nieuw hier op dit forum. Groot fan van bungalowvakanties, waarbij ik parken en aanbieders graag afwissel.
Enige tijd terug ben ik met vrienden en dochters een weekendje op het Vennenbos geweest. Wij verbleven in een van de 6-persoonshuisjes type 6B1, met zo'n zitkuil. Aan het huisje en aan het park vielen me een paar dingen op.
Allereerst over het huisje. Volgens mij is dit een van de originele huisjes uit de eerste fase van het park. Op de oude plattegrond van het park uit een boek van Mieke Dings staan ook voornamelijk deze type huisjes. Echter, op die plattegrond zitten ze met de hoekpunten aan elkaar, terwijl in werkelijkheid de slaapkamer+hal op de begane grond tegen de naastgelegen bungalow zit. Bij nadere inspectie van mijzelf viel me op dat dit deel van de bungalows net een lichtere steen hebben dan de rest. Het lijkt er dus sterk op dat dit deel van de bungalow ooit aangebouwd is. Nu is mijn vraag: weet iemand wanneer? En heeft iemand nog beeldmateriaal van de originele indeling? (bij nadere inspectie aan de binnenzijde leek het er op dat het keukenblok ooit aan de tegenovergelegen muur gezeten moet hebben, getuige gestopte schroefgaten, maar dat is een stukje speculatie).
Dan over het park. Ik noemde al de plattegrond uit het boek van Mieke Dings. Die beslaat nu ongeveer de helft van het huidige park. Ook zijn er tussen de eerste huisjes her en der nog wat huisjes bijgepropt. Dit is goed zichtbaar door de sterk afwijkende architectuur (meer van wat we van alle CP-parken gewend zijn). Ook leuk om te zien, het originele receptie-gebouw staat er nog, is nu in gebruik als logistiek centrum van waaruit onder meer beddengoed wordt verspreid. Nu wederom de vraag: weet iemand wanneer deze uitbreiding heeft plaatsgevonden?
(ik heb een vergelijkbare vraag over de Lommerbergen in dat draadje geplaatst)

Plaats reactie