Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, de 3 voormalige Center Parcs parken
Tropicana Rotterdam het voormalige zwembad van Center Parcs
Plaats reactie
Fred_45jr

Re: [Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Bericht door Fred_45jr »

Prachtige illustraties en een goede kwaliteitsimpuls. Ik vind de MD niet echt prachtig, daar mogen ze deze look ook wel aan geven.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE SLOOP VAN DE RECEPTIE

OKTOBER 2021

Een stukje Center Parcs historie is niet meer 😢.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: H.Broeders.
Tom...

Bericht door Tom... »

Ohhhh daar gaat ‘ie hoor! Zonde en jammer voor ons vanwege de nostalgie, maar voor het park wel begrijpelijk. Die pakken het wel meteen groots aan daar!
Dank voor de foto’s!
Wildwaterbaan_88

Bericht door Wildwaterbaan_88 »

Ja erg zonde van de historie, maar daar heeft De Lommerbergen natuurlijk geen boodschap aan. Ik snap dat ze iets nieuws willen. Ben benieuwd!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUWE ENTREE

Op De Lommerbergen krijgt het volledige entreegebied een nieuw gezicht. Onderdeel daarvan is een nieuwe receptie met kantoren en een werkplaats met magazijnen. De ruwbouw kom al uit de grond. De eikenhouten constructie van de receptie is in de fabriek in onderdelen geproduceerd compleet met houtverbindingen. Hierdoor kan deze in een paar dagen worden opgebouwd. Een mooi stukje vakmanschap.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: C.Oudshoorn.
Wildwaterbaan_88

Bericht door Wildwaterbaan_88 »

Dat is heel wat anders, wij zijn heel erg benieuwd hoe dit gaat zijn. Wel leuk iets nieuws.
Tom...

Bericht door Tom... »

Afgelopen weekend zijn we op De Lommerbergen geweest. Dit was voor mij de tweede keer dat ik hier verbleef, vorig jaar zijn we in precies hetzelfde weekend hier geweest. Omdat de 2-P bungalow toen écht te klein bleek, kozen we nu voor een 4 persoons bungalow. Deze was (héél) vroeger een stuk kleiner en is eind jaren '80 uitgebreid tot wat het nu is. Een prima huisje voor 2 personen, met genoeg ruimte en netjes ingericht. Het plafond en de buitenkant doen wel érg ouderwets aan. Bungalow 765 ligt mooi boven op een bergje.

Qua corona was hier alles beter geregeld dan in Center Parcs: bij de ingang van de Park Plaza werd je QR code gescand en daar ook streng op gecontroleerd (ook met ID), binnen waren mondkapjes overal waar je liep verplicht. Allemaal prima geregeld!

Het zwembad is klein maar fijn en de toevoeging van de twee nieuwe glijbanen is natuurlijk geweldig. De duo racer is een stukje kleiner qua formaat dan die in HB en EH, deze lijkt meer op die in Les Ardennes. De glijbuizen zelf zijn een stuk smaller en de bochten zijn krap, waardoor je mega snel gaat! Een erg leuke toevoeging. De cone-glijbaan ziet er imposant uit, zoals hij daar in die koepel hangt groot te zijn :lol:
De baan zelf is dan weer een beetje een tegenvaller vind ik: die cones zijn echt bedoeld om met een band vanaf te gaan, anders bereik je het "zwiep-effect" bijna niet. Zo in je zwembroekkie moet je jezelf bijna vooruit duwen in de cone. Leuk "gadget" is het, maar meer niet. De rest van de glijbaan is een gewone glijbaan met daylight rings. De "oude" glijbaan is nog altijd een leuke, dus het bad heeft nu 3 grote glijbanen, wat ik echt wel bijzonder vind voor een Landal bad.

Het park zelf vind ik sfeervol en gezellig. De bungalows zouden van buiten een verfbeurt mogen krijgen, dan wordt de boel nog mooier daar. Maar ze zijn goed bezig: nieuwe receptie en vervallen bungalow 767 is inmiddels volledig weggehaald. Het parkcentrum is aan alle kanten vernieuwd en ook de centrale (F&E) faciliteiten zijn allemaal vernieuwd. Ze zijn goed bezig daar in Reuver! De CP sfeer hangt er nog wel een beetje, ik vond het geweldig om daar weer eens een weekend rond te struinen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bungalow 767 is weg:

Afbeelding

Afbeelding

Gametown heet hier Game City :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vroeger en nu:

Afbeelding

Afbeelding
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Beste Tom,

Bedankt voor het delen van je mening. Leuk om te lezen :)
Vooral de vergelijking mer cottage 471 is erg leuk.
sealynx

Bericht door sealynx »

Leuk om te zien. Ik moet echt weer eens terug naar dit park, zeker als ik dat zwembad zo zie. Mooie foto's!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom...,

Dank je wel voor je review en de foto's, altijd heel leuk om iets te horen en te zien van een ex-Center Parcs park :D.

Tom... schreef: 14 dec 2021, 18:19 Afgelopen weekend zijn we op De Lommerbergen geweest. Dit was voor mij de tweede keer dat ik hier verbleef, vorig jaar zijn we in precies hetzelfde weekend hier geweest. Omdat de 2-P bungalow toen écht te klein bleek, kozen we nu voor een 4 persoons bungalow. Deze was (héél) vroeger een stuk kleiner en is eind jaren '80 uitgebreid tot wat het nu is. Een prima huisje voor 2 personen, met genoeg ruimte en netjes ingericht. Het plafond en de buitenkant doen wel érg ouderwets aan. Bungalow 765 ligt mooi boven op een bergje.

BUNGALOWNR.765, 4 PERSOONS TYPE 4B3

DECEMBER 2021

Afbeelding

Afbeelding

Het toegangspad naar de bungalow.
Afbeelding

Afbeelding

Het halletje.
Afbeelding

De zithoek.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De eethoek en de keuken.
Afbeelding

Slaapkamer 1.
Afbeelding

Slaapkamer 2.
Afbeelding

De badkamer met douche.
Afbeelding

Afbeelding

Het uitzicht vanaf het terras.
Afbeelding

Afbeelding

Het uitzicht vanaf het terras in de avond.
Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Kerstbungalow nr.240.

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie