Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Landal] Het Vennenbos Informatie & Nieuws

Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, de 3 voormalige Center Parcs parken
Tropicana Rotterdam het voormalige zwembad van Center Parcs
dylan2001

Re: [Landal] Het Vennenbos Informatie & Nieuws

Bericht door dylan2001 »

Snap ik Niels :lol:
Natas79

Bericht door Natas79 »

Net terug van een heerlijk weekje Vennenbos.

Huisje:
Zijn vernieuwd, badkamer, keuken en toilet zijn nieuw en van alle gemakken voorzien. Heel fijn om op inductie te kunnen koken. Ik mis wel de grote renovatie bij deze huisjes, nog veel enkel glas en verouderde buitenkant. Wij hadden nummer 270 een 6p huisje.

Zwembad:
Blijft een leuk bad. Tijdsloten van 2 uur en alles gewoon te gebruiken op douches en bubbelbad na. Het waterplayhouse is echt super leuk en een echte aanwinst voor dit zwembad.
Het bad is leuk aangekleed en kids vermaakten zich echt prima.

Entertainment:
Er staat een grote tent op de tennisbaan waar alle shows, bingo etc georganiseerd werd. Op het strand bij zone 3 was een fun area met springkussens opgezet. Ik mis alleen wat meerdere speeltuintjes op het park, de grote bij de kinderboerderij is leuk.

Horeca:
Alleen de brasserie en pizza was geopend, het buffetrestuarant is dicht om genoeg tafels voor de brasserie te kunnen gebruiken. Wij hebben 1x bij de brasserie gegeten en dat was echt prima. Snackbar was alleen via de app te bestellen en dan kon je een afhaaltijd aangeven. Op zich goed geregeld alleen kun je pas vanaf 16u afhalen.
Twee keer op terras gezeten en dat was ook prima geregeld.

Wij hebben ook gebruik gemaakt van de cleanbusters, echt een fijne service om halverwege je verblijf een schoonmaak te krijgen. Ook kregen we kosteloos schone handdoeken.

Voor het hoogseizoen ging wel alles vroeg dicht. We konden maar tot 20u bowlen. Alleen de speelhal was tot 23u geopend.

We hebben een fijne week gehad en blijft dit voor ons een favoriet park.
Natas79

Bericht door Natas79 »

Paar foto’s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Natas79,

Dank je wel voor je review met foto's, erg blij mee :D.

Super dat jullie een fijne week hebben gehad en dat cleanbusters, wat een goede service is dat dan met ook gratis nieuwe handdoeken!
sealynx

Bericht door sealynx »

Wat ik nu toch heb ontdekt: er zijn ooit vennen van het vennenbos gedempt :o .
Ik kwam op deze site: https://urbanist.nu/verhaal/vakantiefa ... vennenbos/ een luchtfoto tegen (naast de foto van het bord met softijs) waarop de huisjes ten noorden van waar nu het doolhof ligt net gebouwd lijken te zien. Althans, het groen is er nog niet zo weelderig als elders op het park of zoals tegenwoordig. Het gaat dam om de huisjes thans in de serie 100-130 en 200-240. Op deze foto is duidelijk te zien dat er tussen deze huisjes een watertje ligt. Dat watertje is er tegenwoordig niet meer. Wanneer ik op de huidige luchtfoto kijk (google) dan lijkt dit watertje ook nog min of meer zichtbaar te zijn, wat mogelijk op een hoogteverschil wijst (maar het kan ook aan het maaien liggen). Er lag zelfs een eilandje in en zelfs dat lijkt nu nog herkenbaar.

Wie weer hier meer van? Wanneer werd het gedempt? Met welke reden? Heeft iemand meer foto's van toen en nu?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi sealynx,

Ik heb nagevraagd en dit is het antwoord wat ik kreeg:

Ja het klopt er is een hele ven gedempt. Maar waarom dit gedaan is, is niet bekend ( waarschijnlijk uit oogpunt van veiligheid voor kinderen).
Wel was dit de laatst gebouwde zone uit de bouwserie rond 1975.

Bungalownr.113, 2011 gelegen aan de ven, het water was al bijna opgedroogd.
Afbeelding

Via Google Maps is te zien dat het geëgaliseerd is nadat het droog stond. Je ziet de contouren nog in het gras.
Dit moet binnen 2011 en nu gedaan zijn.

Afbeelding
sealynx

Bericht door sealynx »

Dankjewel Mariëtte voor het navragen. Bijzonder dat het pas zo kort geleden gebeurd moet zijn. Jammer dat de reden niet meer te achterhalen is. Dit stukje Vennenbos is nu toch een beetje saai en doet de naam van het park geen eer aan. Veiligheid voor de kinderen is natuurlijk super belangrijk, maar waarom deze vennen gevaarlijker zouden zijn dan de andere begrijp ik niet. Misschien was er toch een andere reden.
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Water verdwijnen op veel plekken en behalve bij Park Plaza. Zie cirkel links op de foto, daar is al droog aan het worden.

Afbeelding
Highlander71

Bericht door Highlander71 »

HAngt er op het Vennegoor nog een beetje centerparcs sfeer?
Ik bedoel, hebben ze nog steeds een leuke en gezellige plaza, en is het aqua mundo ook CenterParcs waardig?
Wel willen het weekend van 19 november een weekend weg, maar alles is bijna volgeboekt op centerparcs, vandaar dat we waarschijnlijk moeten uitwijken.
Wildwaterbaan_88

Bericht door Wildwaterbaan_88 »

Beste Highlander71,

Het Vennenbos is zeker een leuk alternatief. Dit park behoorde tot 1994 onder de Center Parcs vlag. Waardoor het de uitstraling van Center Parcs heeft. Echter heeft Grandorado en Landal daar hun eigen twist aangegeven. De Plaza is zeker gezellig, wel iets kleiner als een gemiddelde Center Parcs, maar het staat er wel vol met tropische planten. Het Zwemparadijs is oorspronkelijk gebouwd door wederom Center Parcs en vernieuwd door Landal. Center Parcs schenkt in mijn optiek meer aandacht aan de tropische omgeving, landal wat meer op fun en vrolijkheid. Dus het is een Subtropisch Zwembad met planten en gekleurd licht. De waterplayhouse is wel heel leuk gemaakt.

Persoonlijk qua eigen bevindingen is Het Vennenbos een waardige alternatief.

Maar qua natuur en tropenbeleving is Center Parcs wel iets mooier.

Zou zeggen gooi het Vennenbos op youtube in de zoekert en je zal genoeg tegenkomen. Geloof dat de mensen van Parkvakanties er onlangs nog opgenomen hebben.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Nadeel vind ik wel van Vennenbos dat er geen luxe huisjes zijn.
Niets is wat het lijkt....

HB: 12x
KV: 7x
EH: 5x
MD: 5x
HH: 4x
PZ: 1x
LB: 1x
VB: 1x
BH: 1x
VM: 2x
BP: 1x

Next: HB /KV
Wildwaterbaan_88

Bericht door Wildwaterbaan_88 »

Dat is ook waar ze hebben één soort niveau, met verschillende kleurstijlen in het interieur.
marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Ben er afgelopen september geweest vond het echt een heel leuk en gezellig park met de echte cp sfeer, oordeel zelf maar. Heb eventueel ook nog een video van een 6 persoons huisje en het vernieuwde zwembad

B767-300ER

Ben wel benieuwd naar het huisje Marco.

marcozandstra

Kijk eens:

B767-300ER

Leuk Marco.
Hij doet me quanindeling een beetje denken aannde PTT huisjes op de KV.

marcozandstra

Ja klopt, mij inderdaad ook gezien deze omstreeks 1970 zijn gebouwd weet ik eigenlijk niet welke er eerst zijn gebouwd. De PTT huisje zijn wel wat beter ontworpen omdat daar het lage plafond boven de keuken zit . In het vennebos is dat boven de woonkamer waardoor deze wat krap aanvoelt
Nick25

Bericht door Nick25 »

Leuk om naar te kijken sfeer snuiven.

En wat actie in het bad

Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Als je van Cp sfeer houd is het Vennenbos zeker een aanrader en qua infrastructuur een echt original cp. De bungalows hebben idd maar één comfortniveau, dat is wel wat jammer maar de restyling heeft er wel voor gezorgd dat het weer eigentijdse bungalows zijn.
Degene met verdieping zijn wel de oudste en ik denk ook dat Landal en de eigenaren hier wat toekomstplannen moet gaan maken.
Reginald41

Fred_45jr schreef: 14 nov 2021, 14:20 Als je van Cp sfeer houd is het Vennenbos zeker een aanrader en qua infrastructuur een echt original cp. De bungalows hebben idd maar één comfortniveau, dat is wel wat jammer maar de restyling heeft er wel voor gezorgd dat het weer eigentijdse bungalows zijn.
Degene met verdieping zijn wel de oudste en ik denk ook dat Landal en de eigenaren hier wat toekomstplannen moet gaan maken.
Landal Het Vennenbos is een toekomstbestendige park. Investering wordt al altijd heel fors gedaan en het park is altijd vol. Ik ga aanstaande vrijdag 19 november weer naar Het Vennenbos toe.
Reginald41

Digitale sleutel Landal Het Vennenbos

Met deze digitale sleutel kan je de deur van bungalow mee openen en toegang tot een zwembad kan krijgen.
Landal Het Vennenbos investeert flink in digitalisering om met de tijd mee te gaan. Ook ouderwetse registratieformulier verdwijnt want inchecken doe je ook vooraf net als bij Center Parcs.
7047655B-E03D-4573-B85F-212D25A5122C_1_102_o.jpeg
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Reginald41 schreef: 14 nov 2021, 22:57
Landal Het Vennenbos is een toekomstbestendige park. Investering wordt al altijd heel fors gedaan en het park is altijd vol. Ik ga aanstaande vrijdag 19 november weer naar Het Vennenbos toe.
Wij komen al jaren bijna jaarlijks bij het Vennenbos en wij gaan er over 2 weken heen. Het is ook zeker te zien dat er wordt geïnvesteerd in het park, dat ben ik volledig met je eens. Ik vind alleen de buitenkant van de bungalows wat gedateerd raken. Mn de oudere versies met verdiepingen hebben grote grijze betonnen blokken. Het zou, in mijn beleving, mooi zijn als er wat met hout zou komen. Maar ook hoe lang gaan de bungalows nog mee? Ze zijn toch een jaar of 50 oud. Daarmee zeg ik dus niet dat het park slecht is, integendeel zelfs. Het is meer dat ik hardop denk over de toekomst van het park.
Maar het geldt stiekem ook voor de Lommerbergen en voor de langere termijn voor de bakema's in de original CP parken.
B767-300ER

Meerdal en Huttenheugte zijn van nagenoeg dezelfde bouwjaren.

Reginald41

De Huttenheugte en Het Meerdal is ook bijna net zo oud als Het Vennenbos en doen nog prima om te verblijven. Cottages afbreken en nieuwe bouwen kost kapitalen dus dat gaan ze niet doen.
Reginald41

Lange rij bij de ingang van Park Plaza bij Het Vennenbos, je bent er om controle van QR code meer dan 20 minuten aan kwijt en je kan maar tot 20:00 uur van horeca en zwembad genieten. Het was niet te doen dus we zijn buiten park gaan eten en boodschappen gaan doen.

Afbeelding
B767-300ER

Belachelijk.
Groot gelijk Reginald.

Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Weekendje Vennenbos

Aankomst
Ipv gebruikelijk 15 uur kun je nu om 16 uur de bungalow in. Een digitale sleutel zou ons toegang moeten verschaffen echter was er een soort storing waarbij enkele gasten geen gebruik konden maken van deze functie. Ook wij moesten naar de receptie en kregen een zgn tagger en was het probleem opgelost.

Bungalow
De 6B1 was onze bungalow en het betrof een gerenoveerde versie. Netjes schoon, knus maar het voelde niet klein aan. Groot pluspunt is het aparte toilet. Beneden een ruime slaapkamer, woonkamer met zitkuil en boven 2 kleinere slaapkamers. De bungalow was van alle gemakken voorzien en de ligging dichtbij de parkplaza.

Zwemparadijs
Een heerlijk zwembad dat qua formaat wat klein oogt maar dat is het zeker niet. Het komt omdat er maar een kleine koepel is. Glijbanen, wildwaterbaan, waterspeelplaats er valt genoeg plezier te halen. Op zondag was het plannen ivm de covid maatregelen en dienden we een tijdslot te reserveren.

Plaza / restaurants
Ook deze oogt wat klein maar is zeer sfeervol. Het buffetrestaurant is omgevormd tot een take away met een soort "la place"idee. Je koopt wat en rekent af. Wel jammer dat het buffet weg is. We hebben wat gedronken op de plaza en personeel is vriendelijk en we worden tijdig geholpen. Een lunchkaart ontbreekt. We hebben wat friet gehaald welke erg lekker was!!

Activiteiten / park
Er was genoeg te beleven ivm sinterklaastijd. De knutselclub was omgebouwd tot huis van de Sint, we hebben gebowld en heerlijk gewandeld over het prachtige park. Het weer was somber en dat maakt het park wat donkerder maar tussen de buien door was het genieten.

Conclussie
Wij komen hier al jaren en jaren, het is een park met een mooie historie maar nog steeds goed en druk bezocht (weekend zat het park vol!!).
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Fred_45,

Leuke review, bedankt voor het plaatsten!

Het Vennenbos blijft toch een fijn park, hadden ze nooit moeten verkopen.
Wij verbleven ooit ook een keer in zo'n bungalow met een zitkuil, een
slaapkamer beneden en 2 kleine slaapkamers boven. Ik vond die trap toen
best wel steil naar boven, onze kinderen waren toen nog klein en ik vond die
trap best gevaarlijk, ook zonder traphekjes. Is die trap naar boven nog
steeds zo steil?
Plaats reactie