Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Frites Affairs

Evergreenz, Nonna's, Fuego, Market Café, Frites Affairs, Snacks, The Grill, Pancakes,
Market restaurant, Take Away
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

PORT ZÉLANDE

Afbeelding

Afbeelding

DE MENUKAART

Afbeelding
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

In de onderwerpen "Fotoreportage van de vernieuwde Market Dome" Zandvoort en "Frites Affairs" staan fotos van de menukaarten. Zoals je kunt zien, zijn er enkele nieuwe fritesgerechten, bijvoorbeeld frites ui't seizoen, loaded fries etc. Vorig jaar stond er in Zandvoort een mayodispenser waar je zelf de frietjes kunt versieren met verschillende soorten mayo. Het was waarschijnlijk mustard mayonaise, sweet onion-curry mayonaise, seaweed mayonaise, herb mayonaise. Zeker meer dan 6 verschillende soorten. Maar vreemd dat het gratis was in Zandvoort en nu 60 cent in Port Zelande, misschien is dat weer veranderd?
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Ik had ze gezien.
Het ging mij erom of er daadwerkelijk met andere producten wordt gewerkt...
Niet zozeer om het menu.
quincyj1998

Re: [Center Parcs] Frites Affairs

Bericht door quincyj1998 »

Mooi concept.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

LIMBURGE PEEL

FRITES AFFAIRS

DE STORYLINE

Frites is een begrip dat iedereen begrijpt. Frites staat voor alle zaken die met frites te maken hebben.
Dat zijn natuurlijk frites & snacks maar ook alle zo herkenbare verlangens die frites losmaakt.

Tijdens vakanties vieren de teugels wat vaker en ’n beetje meer. Geen uren aan tafel doorbrengen, binnen
30 minuten gekozen en gegeten! Lekker simpel en met je handen. No Nonsense!

Eigenlijk is frites eten een beetje ondeugend, een beetje stout! Je weet wel…dat je naar frites hunkert en dan
die verleiding, die kan je niet weerstaan, dan kun je er maar beter helemaal voor gaan, volop genieten! Je
beloont jezelf, deze traktatie heb je gewoon verdiend.

En als je je dan overgeeft aan het moment dan kun je er op rekenen dat hetgeen je hier eet echt en (h)eerlijk is.
Dat maakt ’n hoop goed en dat voelt goed.

Iedereen heeft iets met frites.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
timosun

Bericht door timosun »

Ik kan mij nog een persbericht in herinneren waar ze aangaven dat er verschil tussen zat in het nieuwe concept zou verse friet worden gebruikt.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi timosun,

Dat klopt, ze zeggen inderdaad dat ze frites maken van de lokale aardappel.
Bij de snacks is het volgens mij diepvries patat van Aviko.

Afbeelding
Pixel14

Bericht door Pixel14 »

Hallo iedereen,

Afgelopen zaterdag ben ik op PZ geweest.
Verse friet bij de friet affaires.
Het wordt niet meer in een plastic bakje geserveerd, maar in een rond kartonnen bakje. Ook zie je op sommige friet nog de schil zitten.
Wat betreft de mayonaise...
Er staat idd een kar met daarop verschillende soorten sauzen die je kan "tappen" onbeperkt. (60ct kost dat)
Maar nu vanwege corona kan dat nu niet.

Op de menukaart zie je ook bijvoorbeeld "loaded friet", ik heb het niet genomen. Maat volgens mij houdt het in dat je dan extra ingrediënten erbij krijgt en dan heb je daarin verschillende keuzes.
Moet wel zeggen dat ik het aardig aan de prijs vond.

Al met al vind ik de verbouwing wel een verbetering. Als alles weer normaal is en je daar ook weer kunt eten, denk ik een stuk gezelliger dan voorheen.

Groeten,

Pixel
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Frites affairs limburgse peel
inderdaad veel lekkerder friet
Alleen zuurvlees is meer draadjes
Laatst gewijzigd door Jolandake1969 op 25 feb 2021, 17:27, 2 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
B767-300ER

De friet zat toch al in een kartonnen bakje ipv plastic?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

PARK ZANDVOORT

FRITES AFFAIRS

De Frites Affairs op Park Zandvoort zit naast de ingang van de Aqua Mundo en de Shop & Smile.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE EEMHOF

FRITES AFFAIRS

De Frites Affairs op De Eemhof is iedere dag geopend van 17:00 tot 20:00 uur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE VOSSEMEREN

Opening Frites Affairs Center Parcs De Vossemeren.

Ze zijn zeer druk bezig met de laatste hand te leggen aan de voorbereidingen van het nieuwe concept Frites Affairs.
Vrijdag 12 maart 2021 gaan ze officieel open.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: P.Paradis.
Nickos

Bericht door Nickos »

Wow! Ben onder de indruk van deze transformatie op de Vossemeren. Een stuk beter dan het jaren negentig jungle bamboe thema. Bedankt voor het delen!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

FRITES AFFAIRS CENTER PARCS DE VOSSEMEREN

VANAF VANDAAG (12-03-2021) IS DE NIEUWE FRITES AFFAIRS OP DE VOSSEMEREN GEOPEND

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: TikTok De Vossemeren.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUW

FRITES AFFAIRS DE KEMPERVENNEN

Op dit moment wordt de Snacks omgetoverd tot een Frites Affairs.
Vrijdag 19 maart 2021 is de opening.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Heel leuk om te zien, die Frites Affairs doet de parken goed!

Dank voor de update :)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

FRITES AFFAIRS DE KEMPERVENNEN

Het nieuwe Frites Affairs op De Kempervennen is officieel geopend!

Met onder andere Loaded Fries, frietjes met verschillende luxe toppings en Pimp your Fries, een selfservice station met wel 9
verschillende sausjes doen hun intrede en ook komen er Gourmet Hot Dogs en Gourmet Hamburgers.

Dit en veel meer lekkers kun je komen afhalen wanneer je op het park verblijft. Bekijk de foto's hieronder voor een indruk 👇.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een speciale frites met stoofvlees.
Afbeelding

Bron foto 7: P,Scholte.
Bron foto 11: P.Delait.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Gaat dit nu zeker uitgerold worden naar alle parken?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi NaMiSe,

De Frites Affairs is horeca van Albron, de parken waar Albron de horeca doet komt een Frites Affairs.
In Nederland ( behalve Parc Sandur) en in België.

Edit Mariëtte: Voor de duidelijkheid tekst aangepast.
quincyj1998

Albron opereert in België ook onder de Center Parcs parken.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi quincy1998,

Dat bedoelde ik ook, niet echt handig opgeschreven van mij ;).

In België zit ook de horeca van Albron maar volgens mij (nog) niet in Center Parcs Les Ardennes.
quincyj1998

Excuses dan.

Vindt het wel grappig om te zien. Dat per land het erg anders is. In Frankrijk heb je zelfs de McDonalds op sommige parken.
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Van mij mag Albron gewoon weg, ze leveren niet de beste kwaliteit voor Center Parcs.
CPfan2004

Bericht door CPfan2004 »

Reginald41 schreef: 21 mar 2021, 00:11 Van mij mag Albron gewoon weg, ze leveren niet de beste kwaliteit voor Center Parcs.
Daar ben ik het ook mee eens. Ik heb nog nooit bij Albron gegeten, maar ik lees wel vaak slechte reviews op Google Maps. De prijs-kwaliteitverhouding is bij Albron gewoon erg slecht. Ik zou heus wel een gerecht met diepvries ingrediënten bestellen, maar niet voor zo'n prijs. En als ik de reviews op Maps moet geloven denk ik dat anderen die er gegeten hebben zo ook over denken.

Frites Affairs, is naar mijn mening wel een stap in de goede richting. Het ziet er leuk uit en (volgens mij) is de kwaliteit ook beter (alleen zit hem dat ook in de prijs).
2016: Aqua Mundo De Eemhof - 2017: Le Lac d'Ailette - next: juni 2021 Limburgse Peel 4p vip
B767-300ER

Reginald41 schreef: 21 mar 2021, 00:11 Van mij mag Albron gewoon weg, ze leveren niet de beste kwaliteit voor Center Parcs.
Mee eens Reginald. Op basis van de keren dat ik bij Albron ben wezen eten heb ik mezelf een aardige mening kunnen vormen en sluit me geheel bij jou aan in deze.
De Grill is een positieve uitzondering, maar de rest inderdaad...

Deze vond ik echter wel bijzonder:
CPfan2004 schreef: 21 mar 2021, 09:56 Ik heb nog nooit bij Albron gegeten.
Maar dan vervolgens wel roepen:
CPfan2004 schreef: 21 mar 2021, 09:56 De prijs-kwaliteitverhouding is bij Albron gewoon erg slecht.

CPfan2004 schreef: 21 mar 2021, 09:56 Ik zou heus wel een gerecht met diepvries ingrediënten bestellen, maar niet voor zo'n prijs.

CPfan2004 schreef: 21 mar 2021, 09:56 dat anderen die er gegeten hebben zo ook over denken.
Voor iemand die er volgens zichzelf nooit heeft gegeten wel echt heel waardevolle meningen van jezelf en aannames wat anderen zullen vinden. Nooit gegeten maar stellen dat (alles) uit de vriezer komt en de prijs kwaliteit erg slecht is, bijzonder. Stel je voor dat een beroepsmatig recensent op deze manier te werk gaan. :?

En dit geeft meteen de waarde aan die men aan google reviews kan hechten.... teveel van dit soort reacties van mensen die ergens geen ervaring mee hebben maar wel de wijsheid in pacht hebben de score positief dan wel negatief beinvloeden. Een controlemiddel om te beoalen of een review echt gebaseerd is op een persoonlijk beleefde ervaring zou wenselijk zijn, dan voorkom je ook meteen eventueel gekochte ervaringen zoals een ander van de week hier al stelde. Vandaar dat ik zelf weinig waarde hecht aan een site als google reviews.
CPfan2004

Bericht door CPfan2004 »

Wie zegt dat ik op Google Maps slechte reviews schrijf terwijl ik er nog nooit geweest ben? Dat doe ik namelijk niet.
Uit de reviews die ik op Google Maps lees kan ik toch echt wel opmaken dat de meesten er daadwerkelijk zijn geweest. Of hetgeen wat ze zeggen waar is weet je natuurlijk nooit, daar heb je gelijk in.

Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je op een CenterParcs park verblijft, de reviews leest en vervolgens het menu met de prijzen bekijkt, je er toch wel van weerhouden wordt om op het park te eten. Ik neem aan dat als je reviews leest als; 'na 1 uur nog geen eten gekregen', 'onvriendelijk personeel', 'het eten was lauw en vet' en 'te duur voor wat je krijgt' (deze reviews lees ik bij Fuego de Eemhof bijvoorbeeld) je toch zelf ook wel de conclusie trekt dat je beter ergens anders kunt eten. En tuurlijk, er zijn ook positieve reviews, maar kijkend naar de gemiddelde review van een restaurant in het centrum van mijn woonplaats zijn die allemaal afgerond zo ongeveer tussen de 3,5/4 terwijl bij deze bij de Eemhof rond de 2,5/3 zijn, dus dat zegt denk ik wel genoeg.
2016: Aqua Mundo De Eemhof - 2017: Le Lac d'Ailette - next: juni 2021 Limburgse Peel 4p vip
B767-300ER

Ik denk dat je de essentie van mijn bericht een beetje mist. Ik zal dat proberen uit te leggen:

Ik stel dat als je ergens zelf een uitgesproken mening over vormt of iets goed is of niet, je er (in dit geval) eerst zelf geweest dient te zijn/ hebben gegeten alvorens je jouw eigen mening kan geven. Zeker voor de punten die je aandraagt. Wat je nu doet is de mening van anderen omzetten in je eigen mening en die voor “waar”
plaatsen, zonder dat je het zelf hebt ervaren.
“Beeld” is in dit geval heel iets anders dan “ervaren/vinden”

Om in dit topic te blijven, De frites affairs op de Kempervennen ben ik zelf nog niet geweest en heb er nog niet gegeten. Ik kan dan enkel iets beoordelen op uitstraling van het geheel van wat ik op de foto’s zie.
Ik kan de recensies met meningen van anderen lezen en aan de hand daarvan kijken of het wellicht iets voor mij kan zijn. Ik vorm mijzelf dan een beeld, maar kan niet beoordelen of dat beeld ook juist is.
Echter: Over de kwaliteit van het eten, de prijs kwaliteit verhouding van het eten etc. kan ikzelf pas oordelen als ik het zelf heb ervaren. Pas dan kan ik zelf een mening geven (en kijken of dat overeen komt met de mening van anderen)

Samengevat: je kan een bepaald beeld bij iets hebben over waar je nog nooit bent geweest, en dat beeld kan jouw keuze om ergens te eten kan beinvloeden, maar je kan absoluut geen mening vormen over het eten als je er nog niet bent geweest. En dat laatste is nou exact wat je deed in je eerste berichtje.

Soortgelijk voorbeeld:
Ik ga op vakantie en heb de keuze tussen een vliegtocket van RyanAir en van Transavia.
Ik kan door het lezen van reviews een bepaald beeld hebben over het vliegen met 1 van de 2 maatschappijen naar mijn vakantiebestemming en daar mijn keuze op bepalen of ik met Ryanair of Transavia zal vliegen .
Echter kan ik pas zelf een mening vormen over aspecten als service, zitcomfort, beenruimte, snelheid en daar iets over zeggen als ik dat zelf heb ook ervaren.

Wat jij doet is het laatste, maar dan zonder dat je het zelf hebt ervaren en enkel afgaand op ervaring van anderen. Je hebt er dus een beeld bij en neemt die voor waar aan.

Ervaren is niets anders dan je verwachtingspatroon naast het geleverde leggen. Zit dat geleverde onder de verachting, dan zal naar mate het geleverde verder van de verwachting afligt je ervaring negatiever worden. Ligt het geleverde boven je verwachting die je ervan hebt, dan zal naar mate dat dat verschil tussen verwacht en geleverd groter wordt, je ervaring positiever zijn.

Hopelijk begrijp je nu een beetje wat ik bedoel te zeggen.
Je kan een beeld hebben en daar een keuze op maken, maar inhoudelijk een mening geven kan pas na een eigen ervaring. Conclusies trekken op basis van meningen van anderen is een tricky iets.

Ik heb overigens nergens beweerd dat je slechte recensies schrijft op google reviews.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Mariëtte schreef: 20 mar 2021, 20:54 Hoi NaMiSe,

De Frites Affairs is horeca van Albron, de parken waar Albron de horeca doet komt een Frites Affairs.
In Nederland ( behalve Parc Sandur) en in België.

Edit Mariëtte: Voor de duidelijkheid tekst aangepast.
Oké, bedankt Mariëtte! Is er al bekend wanneer Frites Affairs in Heijderbos komt?
B767-300ER

Volgens mij komt de Frites Affairs in Juni naar het Heijderbos NaMiSe, gelijk met de parksluiting.
Ralf

Bericht door Ralf »

Mee eens dat CP het gewoon weer in eigen beheer zou moeten nemen maar dat zullen ze nooit meer doen. Het heeft heel vaak te maken met het management op het betreffende park. Kijk naar de reviews. Op sommige parken is die hoger dan op andere maar de producten zijn overal hetzelfde. Het gaat ook heel vaak om de beleving waardoor een review slecht is. Dat Albron dat probleem maar eens aanpakt.
NIEUWE WEBSITE
Voor een overzicht van alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.cpcp.nl
Martijn

Bericht door Martijn »

Zelf op verschillende parken eigenlijk geen klagen over Albron. Het assortiment van het Grand Café mag wel eens wat vaker veranderen, maar overal altijd lekker gegeten. Wel liet de bediening nog wel eens de wensen over.

Paar weken geleden ook prima afhaalmaaltijden gehad op Het Heijderbos: goed belegde pizza's en spareribs met aardappelgratin en salade. Heerlijk mals vlees en goede hoeveelheid! Ook meer dan vriendelijk geholpen. Dus het kan zeker van park tot park verschillen. Maar dat is vast weer een ander topic waard. ;)

Frites Affairs is wel echt een upgrade qua stijl en concept t.o.v. Snacks (de meest inspiratieloze naam ooit :lol: ) In september maar eens testen op Park Zandvoort.
B767-300ER

Vond je de pizza niet klein en de spareribs weinig?
Ikzelf vond dat een grove tegenvaller en mezelf voorgenomen om nooit meer eten af te halen (los van snackbar) op het park.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

B767-300ER schreef: 21 mar 2021, 12:41 Volgens mij komt de Frites Affairs in Juni naar het Heijderbos NaMiSe, gelijk met de parksluiting.
Ja, leek mij ook het meeste logisch, maar ik hoopte stiekem in de volgende weken......voor ons verblijf van eind april :D
Martijn

Bericht door Martijn »

B767-300ER schreef: 21 mar 2021, 18:04 Vond je de pizza niet klein en de spareribs weinig?
Ikzelf vond dat een grove tegenvaller en mezelf voorgenomen om nooit meer eten af te halen (los van snackbar) op het park.
De pizza's die we hadden, hadden een normaal formaat. Niet groter of kleiner dan van een New York Pizza bijv. Prima dus! :) En de sparerib-maaltijd was boven verwachting, ook qua hoeveelheid ribs. Waren er een stuk of 5. Goed mals en gemarineerd.
B767-300ER

Ik vergelijk pizza altijd met een Italiaanse Pizza
En daarmee vond ik hem heeeeeeel erg klein.

5 hele ribben is inderdaad flink
Of praat je over halve of zelfs kwart ribben?

Na het eten hadden wij nog honger in ieder geval.
B767-300ER

B767-300ER schreef: 21 mar 2021, 12:41 Volgens mij komt de Frites Affairs in Juni naar het Heijderbos NaMiSe, gelijk met de parksluiting.

NaMiSe schreef: 21 mar 2021, 18:06 Ja, leek mij ook het meeste logisch, maar ik hoopte stiekem in de volgende weken......voor ons verblijf van eind april :D

Ik ben er half april. Ik zal voor de zekerheid nog eens informeren dan voor je NaMiSe
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

FRITES AFFAIRS CENTER PARCS

DE MENUKAART

Een frietje eten, maar dan anders. Loaded fries of een hotdog, maar dan anders dan normaal. Kip, rund of met knakwortel.
Hierbij al wat indrukken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DE MENUKAART
Afbeelding

Bron foto's verschillende snacks: P.Delait.
Bron menukaart: Frites Affairs.
Plaats reactie