Welkom op Center Parcs Informatie.
[Center Parcs] De Huttenheugte Informatie & Nieuws
- markieanta
- Moderator
Re: [Center Parcs] De Huttenheugte Informatie & Nieuws
De sauna zal wel net als die van de vossemeren gebruikt worden als opslag en voor het baby zwemmen.
Overigens was er eind jaren tachtig begin jaren negentig sowieso een knuffel muur. Dat herinner ik mij nog uit mijn jeugd. Volgens mij zit hij alleen in bispinger heide nog?
Overigens was er eind jaren tachtig begin jaren negentig sowieso een knuffel muur. Dat herinner ik mij nog uit mijn jeugd. Volgens mij zit hij alleen in bispinger heide nog?
- AMFVlogs
Nee is geen opslag en geen babyzwemmen hihi.
Ah oke kan me die niet meer voor de geest halen de knuffel muur maar denk dan waar nu de douches zijn.
VM heeft ze ook nog en in Elveden kan je ze ook vinden en nog lekker warm ook.
Ah oke kan me die niet meer voor de geest halen de knuffel muur maar denk dan waar nu de douches zijn.
VM heeft ze ook nog en in Elveden kan je ze ook vinden en nog lekker warm ook.
- markieanta
- Moderator
Dat werd bij de vossemeren in de oude sauna georganiseerd haha. Er wordt in ieder geval geen aandacht meer aan besteed, aan de knuffelmuur , maar stiekem zijn ze er nog wel her en der.
- AMFVlogs
Van VM dat wist ik wel, maar daar is het bad groter denk ik. Nostalgie met de knuffelmuren mag wel blijven hihi
- 22-BT-FD
Ik snap dit punt niet helemaal, omdat ik denk dat het mogelijk is om een volledig ronde te lopen (via het gras). Het was al een tijdje geleden, of is het nu volledig gesloten?simon schreef: 23 dec 2023, 18:38
Je merkt ook dat het park later is uitgebreid met een tweede meer, echter wel iets kleiner, maar hier is er nog maar beperkt gebouwd. In de toekomst zouden ze hier dus zeker nog kunnen uitbreiden. Jammer genoeg is het hier niet mogelijk om een volledig rondje te lopen.
- Tom...
Weer een superfijne review Simon, dank je wel!
Dit park is altijd een van mijn favorieten geweest, vooral door de sfeer en mooie Market Dome en Aqua Mundo.
De cottages en de rest van het park zijn, net als Het Meerdal, altijd achtergesteld geweest ten opzichte van de andere parken. Dit heb ik nooit begrepen, want het is echt een mooi park.
In de Aqua Mundo had je waar nu het Water Playhouse is, vroeger een heel mooie en door CP zelf gebouwde grot, met de grote glijbaan die er nu nog is een een kleinere glijbaan voor kinderen. De ingang was door een waterval een en je kon via 2 kanten naar het buitenbad. Omdat dit gevaarlijk was (je kwam plots in dieper water), werd de grot binnenin afgesloten en kon je niet meer erdoor van binnen naar buiten. Heel erg zonde. Met de nieuwe koepel, is de grot grotendeels verdwenen volgens mij.
De Mystery Mission vond ik superleuk, het is echt de voorloper van de escape room. Deze op HH vond ik net wat minder goed gelukt dan die op De Eemhof, maar ik vond het nog steeds iets heel unieks.
Aan het einde van de straat bij het tweede meer, waar jij het nu doods vindt, lag vroeger de "schaapskooi", een kinderboerderij met schapen, destijds werd dit als uniek voor dit park aangeprezen.
Als ik je review zo lees, wil ik graag weer eens terug naar dit park, we zijn er al veel te lang niet meer geweest
Dit park is altijd een van mijn favorieten geweest, vooral door de sfeer en mooie Market Dome en Aqua Mundo.
De cottages en de rest van het park zijn, net als Het Meerdal, altijd achtergesteld geweest ten opzichte van de andere parken. Dit heb ik nooit begrepen, want het is echt een mooi park.
In de Aqua Mundo had je waar nu het Water Playhouse is, vroeger een heel mooie en door CP zelf gebouwde grot, met de grote glijbaan die er nu nog is een een kleinere glijbaan voor kinderen. De ingang was door een waterval een en je kon via 2 kanten naar het buitenbad. Omdat dit gevaarlijk was (je kwam plots in dieper water), werd de grot binnenin afgesloten en kon je niet meer erdoor van binnen naar buiten. Heel erg zonde. Met de nieuwe koepel, is de grot grotendeels verdwenen volgens mij.
De Mystery Mission vond ik superleuk, het is echt de voorloper van de escape room. Deze op HH vond ik net wat minder goed gelukt dan die op De Eemhof, maar ik vond het nog steeds iets heel unieks.
Aan het einde van de straat bij het tweede meer, waar jij het nu doods vindt, lag vroeger de "schaapskooi", een kinderboerderij met schapen, destijds werd dit als uniek voor dit park aangeprezen.
Als ik je review zo lees, wil ik graag weer eens terug naar dit park, we zijn er al veel te lang niet meer geweest

- simon
Bedankt voor de antwoorden Rogier! Blij dat de sterrenwacht weer opengaat, want dat lijkt me toch ook wel weer iets unieks voor dit parkAMFVlogs schreef: 24 dec 2023, 09:52 Een lange review met bekende punten maar ook heel veel punten wat door de jaren heen al geprobeerd zijn maar niet tot leven zijn gekomen.
Hier kan ik wel op antwoorden.
Wat ik me trouwens ook nog afvroeg:
• Vroeger was er ook een sterrenwacht op het park. Waarom is deze gesloten? Sinds wanneer?
Deze gaat binnenkort weer open, was tijdelijk gebruikt als infocenter voor de zandwinning. Dat was te zien in een vlog van ons.
• Wat was er vroeger nog meer te beleven op het Avontureneiland?
Vroeger was er nog een Quad baan links waar de rotsen liggen.
• Waarom is men gestopt met het bouwen van cottages rondom het tweede meer? Nu wordt dit afgesloten met een verlaten huttenbouwplaats
enerzijds, en anderzijds een verlaten voetbalveld en ponymanege.
Voetbalveld en pony's zijn niet verlaten wordt heel veel gebruik van gemaakt maar moet het weer wel toe zijn.
De andere kant was vroeger het strand waar je in het meer mocht zwemmen, nu is er een activiteit in de zomer
• Waar was de knuffelmuur en solarium in de Aqua Mundo? Waarom zijn deze weggehaald?
Solariums werden niet meer gebruikt en knuffelmuur is er zover ik weet niet geweest.
De tegels in het zwembad zijn recent, en andere baden krijgen die in de loop der jaren ook. Het is juist een hele verbetering want de vorige tegeltjes was echt geen succes dat heeft het niet lang overleefd. Glijbaan gaat binnenkort in onderhoud en dan doet die geen pijn meer. Sauna mag je afscheid van nemen en wie weet krijgt het ooit een nieuwe bestemming!

Die quadbaan leek me wel leuk (en grappig dat het ook weer één van mijn punten is haha). Was die niet populair genoeg en daarom verdwenen? Of was het te storend voor de dieren?
Het 'verlaten' gevoel kwam wellicht omdat het nu in de winter is, en er eigenlijk echt geen leven was daar. Ik kan me voorstellen dat het er 's zomers wel gezelliger is.
Wat de knuffelmuren betreft, is het ook vooral uit nostalgie dat ik eraan terugdenk haha.
Aan de kant van de huttenbouw is het misschien mogelijk, maar dat was nogal dichtbegroeid, maar aan de kant van de ponymanège heb je daar een rotonde op het einde in asfalt. Daar is een toegangspoort naar de weide, maar die is afgesloten... Dus ik denk dat je zo niet verder kan hedendaags.22-BT-FD schreef: 24 dec 2023, 18:09Ik snap dit punt niet helemaal, omdat ik denk dat het mogelijk is om een volledig ronde te lopen (via het gras). Het was al een tijdje geleden, of is het nu volledig gesloten?simon schreef: 23 dec 2023, 18:38
Je merkt ook dat het park later is uitgebreid met een tweede meer, echter wel iets kleiner, maar hier is er nog maar beperkt gebouwd. In de toekomst zouden ze hier dus zeker nog kunnen uitbreiden. Jammer genoeg is het hier niet mogelijk om een volledig rondje te lopen.
Graag gedaan! Wat je schrijft herken ik inderdaad ook wel. Het zijn vooral de 5 birdies die steeds alle aandacht krijgen, en de rest soms wat achtergeschoven...Tom... schreef: 26 dec 2023, 11:14 Weer een superfijne review Simon, dank je wel!
Als ik je review zo lees, wil ik graag weer eens terug naar dit park, we zijn er al veel te lang niet meer geweest![]()
Ik heb inderdaad nog foto's gezien van die grot. Ergens toch wel jammer dat ze die weggehaald hebben, want dat zag er ook wel heel mooi uit. De grot is nu inderdaad verdwenen; enkel buiten is er wel nog een stuk van over.
Die Mystery Mission leek me inderdaad op een soort escaperoom, haha. Zelf heb ik de activiteit dus niet gedaan - nog steeds wat spijt van. Volgens mij is De Huttenheugte nog het enige park met deze activiteit?
En ooh? De schaapskooi is er dus ook al geweest haha. Dat wist ik dus ook niet.
Coming up: Terhills Resort (maa)
2025: AR
2024: KV / VB / HA / SR / ZV
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
- markieanta
- Moderator
Paar jaar geleden ben ik wel helemaal om het zandzuigmeer gewandeld, ben ik inderdaad over de hekken geklauterd en heb ik de hond eroverheen getild.
- simon
Haha, ik ben te braaf geweest dan haha.
- AMFVlogs
De quad baan was er voor de dieren toen was de kinderboerderij waar nu de pony's grazen en verblijven. Met het aanleggen van het wasberen verblijf en Bings beestenboel is de Quadbaan verdwenen dat ging dan niet meer.
Die grot hebben wij nog mooi op beeld gezet op de laatste dag dat de AM open was voor verbouwing.
Die grot hebben wij nog mooi op beeld gezet op de laatste dag dat de AM open was voor verbouwing.
- simon
Oooh ok. Dan ligt de Kinderboerderij nu wel een stuk centraler.
En juist, die herinner ik me terug
En juist, die herinner ik me terug

- 22-BT-FD
Ja dat klopt, er was een toegangspoort naar het weiland, maar dat was vroeger niet op slot, je kon er doorheen lopen en er stond een bord waarop stond dat het een officieel wandelpad was. In De Kempervennen is het trouwens vergelijkbaar, omdat er een meer is waar geen huizen zijn waar je rond kunt lopen, maar hier is een pad en geen poort.
- Peach
Wij zijn in de week voor de kerstvakantie een midweek naar de Huttenheugte geweest. We verbleven in cottage 925. Foto's daarvan staan op het forum. Ik moet zeggen dat ik er lang naar uit gekeken heb. Mijn eerste kennismaking met de Huttenheugte was door Gerard Joling en Gordon die in hun programma over de vloer een aantal dagen op de Huttenheugte 'gewerkt' hebben. Grappig om er nu jaren later zelf te verblijven.
De cottage is ons goed bevallen. Mooi ruim en een mooi vrij uitzicht op het tweede meer. Je hebt veel privacy en merkt ook weinig van de drukte in het park. Puntje van de kritiek zijn de bedden. Ik ben erg gevoelig voor kuilen of doorgelegen matrassen en daar was hier wel sprake van. In andere cottages wil ik dat nog wel eens oplossen door matrassen even om te ruilen. Die van de kinderkamers/ tweede slaapkamers zijn meestal beter. Maar dat ging hier niet.
We hebben veel plezier gehad in de Aqua Mundo. Onze dochtertjes hebben ook genoten. Met name van het golfslagbad, de stroomversnelling en de pierenbadjes/het water playhouse. De wildwaterbaan viel helaas minder in de smaak. Het is me niet goed gelukt voldoende vaart te maken, waardoor je een groot gedeelte van de baan bezig bent met vooruit komen. Niet helemaal het idee van een wildwaterbaan lijkt me. Die in bijvoorbeeld het Meerdal gaat veel leuker. De grote glijbaan was leuk maar heeft het geplande onderhoud wel nodig. Hij doet pijn als je op je rug ligt. De aankleding van het bad was mooi, zeker ook als het buiten donker is. Het personeel was erg vriendelijk en nam uitgebreid de tijd om te zwaaien naar onze kleinste.
Het was een rustige week en er waren weinig kinderen. Dat merkte je bij de Orry show en bingo. Dat weerhield het animatie team er echter niet van om vol enthousiasme een show neer te zetten. Complimenten daarvoor! Wellicht was het ook minder druk omdat de shows plaatsvinden in de action factory en niet bij het grand café. Hierdoor is minder aanloop van mensen die toevallig in de marketdome zijn. Je moet het maar weten. Op het park hebben we gegeven bij Fuego. Dat was prima maar wel echt aan de prijs. Ik weet niet of ik dat snel nog een keer zal doen.
Tijdens ons verblijf hebben we ook een bezoek gebracht aan Plopsa, echt op loopafstand van het park. Dit viel ook erg in de smaak. Het was heel erg rustig waardoor we niet hoefden te wachten. Zeker als je kaartjes met korting kunt krijgen, is dit een aanrader voor gezinnen met (jonge) kinderen.
Voor ons wat dit het eerste park met een groot meer. Dat ziet er mooi uit maar zorgt er natuurlijk ook voor dat de meeste cottages gebouwd zijn aan de rand van het meer en aan de rand van het park. Je zag en hoorde daardoor wegen, andere huizen/boerderijen en bijvoorbeeld het enorme gebouw van Plopsa. Misschien in deze periode van het jaar extra vanwege mindere begroeiing. Een van de sterkere punten van een verblijf op CenterParcs vind ik vaak dat je even weg bent van de normale wereld. Je ziet en hoort het niet, en krijgt er dus weinig van mee. Dat vond ik na mijn wandeling om het grote meer hier echt anders. Gelukkig hadden wij een cottage midden op het park, maar bij veel andere cottages is dit het geval. Daarnaast viel het me op dat het wel heel erg volgebouwd was. Cottages liggen dicht op elkaar en de bebouwing begint bijvoorbeeld direct bij de uitgang van de market dome. Toevallig zag ik een bericht op dit forum van iemand die schreef dat de wildwaterbaan praktisch door de voortuin liep. Dat kan ik helemaal plaatsen. Het doet toch iets af aan het gevoel van ruimte en natuur.
Al met al hebben we een heel leuk verblijf gehad, met name door de Aqua Mundo, het entertainment voor onze kinderen en de mooie cottage. Toch denk ik dat we in het vervolg weer zullen kiezen voor een wat ruimer opgezet park, zoals bijvoorbeeld het Meerdal.
De cottage is ons goed bevallen. Mooi ruim en een mooi vrij uitzicht op het tweede meer. Je hebt veel privacy en merkt ook weinig van de drukte in het park. Puntje van de kritiek zijn de bedden. Ik ben erg gevoelig voor kuilen of doorgelegen matrassen en daar was hier wel sprake van. In andere cottages wil ik dat nog wel eens oplossen door matrassen even om te ruilen. Die van de kinderkamers/ tweede slaapkamers zijn meestal beter. Maar dat ging hier niet.
We hebben veel plezier gehad in de Aqua Mundo. Onze dochtertjes hebben ook genoten. Met name van het golfslagbad, de stroomversnelling en de pierenbadjes/het water playhouse. De wildwaterbaan viel helaas minder in de smaak. Het is me niet goed gelukt voldoende vaart te maken, waardoor je een groot gedeelte van de baan bezig bent met vooruit komen. Niet helemaal het idee van een wildwaterbaan lijkt me. Die in bijvoorbeeld het Meerdal gaat veel leuker. De grote glijbaan was leuk maar heeft het geplande onderhoud wel nodig. Hij doet pijn als je op je rug ligt. De aankleding van het bad was mooi, zeker ook als het buiten donker is. Het personeel was erg vriendelijk en nam uitgebreid de tijd om te zwaaien naar onze kleinste.
Het was een rustige week en er waren weinig kinderen. Dat merkte je bij de Orry show en bingo. Dat weerhield het animatie team er echter niet van om vol enthousiasme een show neer te zetten. Complimenten daarvoor! Wellicht was het ook minder druk omdat de shows plaatsvinden in de action factory en niet bij het grand café. Hierdoor is minder aanloop van mensen die toevallig in de marketdome zijn. Je moet het maar weten. Op het park hebben we gegeven bij Fuego. Dat was prima maar wel echt aan de prijs. Ik weet niet of ik dat snel nog een keer zal doen.
Tijdens ons verblijf hebben we ook een bezoek gebracht aan Plopsa, echt op loopafstand van het park. Dit viel ook erg in de smaak. Het was heel erg rustig waardoor we niet hoefden te wachten. Zeker als je kaartjes met korting kunt krijgen, is dit een aanrader voor gezinnen met (jonge) kinderen.
Voor ons wat dit het eerste park met een groot meer. Dat ziet er mooi uit maar zorgt er natuurlijk ook voor dat de meeste cottages gebouwd zijn aan de rand van het meer en aan de rand van het park. Je zag en hoorde daardoor wegen, andere huizen/boerderijen en bijvoorbeeld het enorme gebouw van Plopsa. Misschien in deze periode van het jaar extra vanwege mindere begroeiing. Een van de sterkere punten van een verblijf op CenterParcs vind ik vaak dat je even weg bent van de normale wereld. Je ziet en hoort het niet, en krijgt er dus weinig van mee. Dat vond ik na mijn wandeling om het grote meer hier echt anders. Gelukkig hadden wij een cottage midden op het park, maar bij veel andere cottages is dit het geval. Daarnaast viel het me op dat het wel heel erg volgebouwd was. Cottages liggen dicht op elkaar en de bebouwing begint bijvoorbeeld direct bij de uitgang van de market dome. Toevallig zag ik een bericht op dit forum van iemand die schreef dat de wildwaterbaan praktisch door de voortuin liep. Dat kan ik helemaal plaatsen. Het doet toch iets af aan het gevoel van ruimte en natuur.
Al met al hebben we een heel leuk verblijf gehad, met name door de Aqua Mundo, het entertainment voor onze kinderen en de mooie cottage. Toch denk ik dat we in het vervolg weer zullen kiezen voor een wat ruimer opgezet park, zoals bijvoorbeeld het Meerdal.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi Peach,
Die uitzending van Gerard Joling en Gordon die gingen "werken" op De Huttenheugte blijft leuk
.
Bedankt voor de review, zo te lezen hebben jullie een leuke midweek gehad.
Waren de maten van de andere bedden anders waardoor het omruilen van de matrassen niet ging?
Die uitzending van Gerard Joling en Gordon die gingen "werken" op De Huttenheugte blijft leuk

Bedankt voor de review, zo te lezen hebben jullie een leuke midweek gehad.
Waren de maten van de andere bedden anders waardoor het omruilen van de matrassen niet ging?
- Highlander71
Goedenavond,
In de huisjes op de HUttenheugte, met nummer 408 , wonders of nature, zie ik op de foto een stapelbed staan.( soort boomhut).
Zijn dit qua lengte normale bedden?
In de huisjes op de HUttenheugte, met nummer 408 , wonders of nature, zie ik op de foto een stapelbed staan.( soort boomhut).
Zijn dit qua lengte normale bedden?
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Volgens mij wel, maar ik durf dat niet met zekerheid te zeggen.
@Rogier, weet jij dit misschien?
@Rogier, weet jij dit misschien?
- AMFVlogs
Stapelbed is dacht iets minder qua lengte dacht 1 meter 90
- AMFVlogs
Nieuw op De Huttenheugte Lente Hotspot.

Edit Mariëtte: Tekst aangevuld met Lente Hotspot.

Edit Mariëtte: Tekst aangevuld met Lente Hotspot.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Wat leuk!
Bedankt voor de video en de foto van de Lente Hotspot op De Huttenheugte
.
Bedankt voor de video en de foto van de Lente Hotspot op De Huttenheugte

- Bart_D
Volgende week voor de eerste keer naar de Huttenheugte!
Ik ga voor een midweek.
Zijn er dingen die we zeker moeten doen?
Zijn de tennisbanen trouwens verdwenen? (zoals in vele parken
)
Ik ga voor een midweek.
Zijn er dingen die we zeker moeten doen?

Zijn de tennisbanen trouwens verdwenen? (zoals in vele parken

'20: Vossemeren
'21: Terhills - Erperheide
'22: Kempervennen - Terhills - Erperheide
'23: Heijderbos - Vossemeren - Meerdal
'24: Huttenheugte - Eemhof - Terhills - Meerdal - Eifel
'25: Limburgse Peel - Meerdal - Kempervennen - Bois aux Daims
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi Bart_D,
Leuk voor het eerst naar De Huttenheugte, super mooi park!
Lekker genieten is mijn advies om zeker te doen
.
Voor wat ik weet zijn de tennisbanen er nog steeds.
Mag ik je vragen in welke cottage/type jullie gaan verblijven?
Lekker genieten is mijn advies om zeker te doen

- Peach
Met kleine kinderen kan het naastgelegen Plopsa indoor erg leuk zijn. Als je even zoekt zijn er wel tickets met korting te vinden 

- quincyj1998
De tennisbanen in zone 9 zijn er inderdaad nog, enkel zijn deze vooralsnog niet te reserveren.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
- Bart_D
We verblijven in de 4persoons comfort, blijkbaar nu cottage 101!Mariëtte schreef: 11 mar 2024, 21:39 Hoi Bart_D,
Lekker genieten is mijn advies om zeker te doen.

Leuk om te horen dat de tennisbanen er nog zijn, want ik vond er niets meer van terug op de website bij activiteiten...
- Bart_D
Dus je kan er gewoon vrij op spelen zonder te betalen?quincyj1998 schreef: 12 mar 2024, 10:00 De tennisbanen in zone 9 zijn er inderdaad nog, enkel zijn deze vooralsnog niet te reserveren.
- pinatorq
Als het goed is zijn de outdoorbanen(2x) zo toegangkelijk dus open hek. De indoor is weg en een indoor Laser Battle/opslag geworden.
Groeten john
Coming up:
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide
HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
Coming up:
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide
HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
- quincyj1998
Klopt.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
- Bart_D
Heeft De Huttenheugte ook een whatsapp dienst? Ik vind er niet onmiddellijk iets van terug...
Ik heb in het verleden in andere parken hier al gebruik van gemaakt en dit heeft me altijd goed geholpen!
Ik heb in het verleden in andere parken hier al gebruik van gemaakt en dit heeft me altijd goed geholpen!

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Ja, ook De Huttenheugte heeft een whatsapp service. Als je in de app kijkt en dan bij praktische informatie.
De Huttenheugte: +31 6 11924613
De Huttenheugte: +31 6 11924613
- 22-BT-FD
Het wandelpad langs het meer
Ik heb er ondertussen nog eens naar gekeken en het is nog steeds zoals ik heb beschreven. Loop door de straat langs de ponyrange tot je bij de rotonde komt. Daar zit een houten hek, deze is niet op slot, je kunt hem gewoon zo openen. Vervolgens loop je een stukje over het weiland, door een tweede houten hek, dat op dezelfde manier geopend kan worden als het eerste houten hek. Daarna kan je over een smal pad langs het meer wandelen. Dit pad is feitelijk aangegeven als pad van het “wandelnetwerk recreatieschap Drenthe”.
- Een wandeling langs de meren is altijd leuk, je kunt er veel dieren en planten ontdekken.
- Bij de Action Factory kun je indoor minigolfen!
- Hier zit nog een pancakes restaurant, dat in veel Center Parcs niet meer te vinden is.
- Ik hou van het Evergreenz Restaurant hier.
- een rondje met de shuttlebus (rijdt deze weer?)
- met de fiets naar Coevorden of Dalen

22-BT-FD schreef: 30 dec 2023, 10:10 Ja dat klopt, er was een toegangspoort naar het weiland, maar dat was vroeger niet op slot, je kon er doorheen lopen en er stond een bord waarop stond dat het een officieel wandelpad was. In De Kempervennen is het trouwens vergelijkbaar, omdat er een meer is waar geen huizen zijn waar je rond kunt lopen, maar hier is een pad en geen poort.
Ik heb er ondertussen nog eens naar gekeken en het is nog steeds zoals ik heb beschreven. Loop door de straat langs de ponyrange tot je bij de rotonde komt. Daar zit een houten hek, deze is niet op slot, je kunt hem gewoon zo openen. Vervolgens loop je een stukje over het weiland, door een tweede houten hek, dat op dezelfde manier geopend kan worden als het eerste houten hek. Daarna kan je over een smal pad langs het meer wandelen. Dit pad is feitelijk aangegeven als pad van het “wandelnetwerk recreatieschap Drenthe”.
- De Aqua Mundo is duidelijk.
- Een wandeling langs de meren is altijd leuk, je kunt er veel dieren en planten ontdekken.
- Bij de Action Factory kun je indoor minigolfen!
- Hier zit nog een pancakes restaurant, dat in veel Center Parcs niet meer te vinden is.
- Ik hou van het Evergreenz Restaurant hier.
- een rondje met de shuttlebus (rijdt deze weer?)
- met de fiets naar Coevorden of Dalen