Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] De Huttenheugte Informatie & Nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, Het Meerdal, De Kempervennen, Het Heijderbos,
Port Zélande, Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur, Camping Port Zélande
Plaats reactie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] De Huttenheugte Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

Rijtijden van de schuttlebus.

Afbeelding

Bron: J.Meischner.
Pego

Bericht door Pego »

REVIEW HUTTENHEUGTE

Net een weekje Huttenheugte achter de rug.

Het was de eerste keer dat we dit park bezocht hebben en kijken terug op een fijne tijd. Alles was piekfijn in orde en gaf een echt origineel CP gevoel zoals we dat gewoon zijn. Nette cottage (4p premium 533), verzorgd park (mede door de nieuwe paadjes, asfalt, bewegwijzering, aanplantingen, enz...). Een mooi zwembad met alles wat je zou verwachten, idem voor de Market Dome. Details van hoe ze de dingen aankleden en inrichten in de AM en MD zoals bomen, planten, muren, rotsen, touwen, stenen, enz...brengen ook hier de typische unieke CP sfeer waarbij ze meester zijn in het creëren van een kleine unieke wereld op paar vierkante kilometer.

Om even in detail te treden ivm de cottage merk je wel dat de "vernieuwingen" die echt wel geslaagd zijn, vaak toch wat oplap werk is, iets wat me op verschillende parken reeds is opgevallen. De sofa's blijven te klein voor het aantal personen die in de cottage kunnen. Het lijkt wel een bewuste keuze om zo erop aan te sturen zoveel mogelijk dingen te gaan doen...De schuifpui moet je met al je kracht gaan aanhangen om ze open en dicht te krijgen, de vloer (laminaat) was niet vervangen en geeft, door de zon die er al jaren op schijnt, een grijze kleur tegen het schuifraam overgaand naar de originele kleur een paar meter verder. Het plafond in de slaapkamer heeft vermoedelijk last gehad van een waterlek via het dak en er is waterschade te zien. Heel wat cottages hebben nog verschillende ramen met enkel glas en het hout van de  ramen, inclusief de houten afwerking boven de ramen tot aan de dakrand, hebben hun zoveelste laag verf alweer gehad. Het lijkt me bij de volgende renovatie binnen x-aantal tijd haast onmogelijk niet te gaan nadenken aan het volledig strippen van de cottages, inclusief de ramen, plafonds en vloeren om de verdere ecologische en groene toekomst in te gaan.

Zoals ik al aangaf tonen de nieuwe betonnen wegjes in combinatie met de nieuw geschilderde cottages heel erg netjes. Alleen stel ik me vragen bij dit gele beton dat er snel heel smerig uitzien door modder, groene aanslag en de uitwerpselen van de vogels, eenden, enz...ik zag al veel groene en half zwarte terassen ipv gele.

Het nieuwe logo, gekoppeld aan de nieuwe huisstijl, brengt een duidelijk overzicht op alle vlak. Strak, informatief, overzichtelijk, rustige kleuren en een mooie stijl.

Ik kom ruim 40 jaar naar CP en het blijft telkens opnieuw heerlijk om er te zijn. De rust op het park en in de cottage geeft altijd een ontspannen vakantiegevoel. Ik moet zo'n jaar of 4-5 geweest zijn waarbij ik me Erperheide en De Kempervennen herinner en waar we jaarlijks op vakantie gingen. Ik vermoed dat het te maken heeft met mijn kindertijd waar ik als het ware in een soort van sprookjeswereld terecht kwam. Met 3 gezinnen van de familie werd het traditie, wat niks anders dan prachtige herinneren hebben opgeleverd en tot op heden van grote nostalgische waarde blijven.

Als eindnoot wil ik nog zeggen dat het uiteindelijk een bedrijf blijft zoals een ander. Marketing, verkoop, omzet, inspelen op kinderanimatie, enz...daar draait het om.
In dit geval runnen ze naar mijn mening de zaken zeer goed en passen alle puzzelstukjes perfect in elkaar. Over alles en iedereen kan altijd wat gezegd worden maar vaak is het maar hoe je het bekijkt of welke ervaringen of herinneringen er aan vastkleven. Ik ga op zondagochtend bij de bakker om de hoek omdat ik het de beste broodjes vindt van de hele wereld, terwijl mijn buurman er helemaal niks van moet weten...dus je smaakt het of je smaakt het niet.
Ik blijf alvast komen, op naar een volgende bezoek! Grtjs.
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Bedankt voor de leuke review, altijd leuk om te lezen! Het blijft een mooi park.
Ik kan me ook helemaal vinden in je bevindingen over de (deel) renovaties.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wat een heerlijke review Pego, ik kan me er 100% in vinden, dank je wel voor het plaatsen!

Pego schreef: 31 jul 2023, 14:38 Een mooi zwembad met alles wat je zou verwachten, idem voor de Market Dome. Details van hoe ze de dingen aankleden en inrichten in de AM en MD zoals bomen, planten, muren, rotsen, touwen, stenen, enz...brengen ook hier de typische unieke CP sfeer waarbij ze meester zijn in het creëren van een kleine unieke wereld op paar vierkante kilometer.

Precies dat.

Pego schreef: 31 jul 2023, 14:38 Om even in detail te treden ivm de cottage merk je wel dat de "vernieuwingen" die echt wel geslaagd zijn, vaak toch wat oplap werk is, iets wat me op verschillende parken reeds is opgevallen. De sofa's blijven te klein voor het aantal personen die in de cottage kunnen. Het lijkt wel een bewuste keuze om zo erop aan te sturen zoveel mogelijk dingen te gaan doen...De schuifpui moet je met al je kracht gaan aanhangen om ze open en dicht te krijgen, de vloer (laminaat) was niet vervangen en geeft, door de zon die er al jaren op schijnt, een grijze kleur tegen het schuifraam overgaand naar de originele kleur een paar meter verder. Het plafond in de slaapkamer heeft vermoedelijk last gehad van een waterlek via het dak en er is waterschade te zien. Heel wat cottages hebben nog verschillende ramen met enkel glas en het hout van de  ramen, inclusief de houten afwerking boven de ramen tot aan de dakrand, hebben hun zoveelste laag verf alweer gehad. Het lijkt me bij de volgende renovatie binnen x-aantal tijd haast onmogelijk niet te gaan nadenken aan het volledig strippen van de cottages, inclusief de ramen, plafonds en vloeren om de verdere ecologische en groene toekomst in te gaan.

Ja, de schuifpuien, en dan bedoel ik niet de hele nieuwe maar de nog bestaande, die krijg ik ook heel vaak bijna niet open zo zwaar gaan die.

Pego schreef: 31 jul 2023, 14:38 Ik kom ruim 40 jaar naar CP en het blijft telkens opnieuw heerlijk om er te zijn. De rust op het park en in de cottage geeft altijd een ontspannen vakantiegevoel.

Ik krijg weleens uit mijn omgeving te horen, waarom ga je steeds naar Center Parcs het is zo massaal daar. Nou als ik ergens niet van hou is iets wat massaal is zeg ik dan, de rust bij de cottage, de rust tijdens de wandelingen over het park, de dierengeluidjes, heerlijk!

Pego schreef: 31 jul 2023, 14:38 wat niks anders dan prachtige herinneren hebben opgeleverd en tot op heden van grote nostalgische waarde blijven.

Helemaal mee eens.

Pego schreef: 31 jul 2023, 14:38 dat het uiteindelijk een bedrijf blijft zoals een ander. Marketing, verkoop, omzet, inspelen op kinderanimatie, enz...daar draait het om.
In dit geval runnen ze naar mijn mening de zaken zeer goed en passen alle puzzelstukjes perfect in elkaar. Over alles en iedereen kan altijd wat gezegd worden maar vaak is het maar hoe je het bekijkt of welke ervaringen of herinneringen er aan vastkleven. Ik ga op zondagochtend bij de bakker om de hoek omdat ik het de beste broodjes vindt van de hele wereld, terwijl mijn buurman er helemaal niks van moet weten...dus je smaakt het of je smaakt het niet.

Klopt helemaal.

Pego schreef: 31 jul 2023, 14:38 Ik blijf alvast komen, op naar een volgende bezoek! Grtjs.

Leuk om te horen!

Wij blijven ook altijd komen en hebben inmiddels weer een verblijf geboekt.
Kevinsneek

Bericht door Kevinsneek »

Hallo,

Misschien is het al eens voorbij gekomen, maar kon het niet vinden. Maar is er op de Huttenheugte ook een interactieve voetbalmuur?

Groet,
Kevin Leen
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Een interactieve voetbalmuur is er niet, wel een voetbalveldje in zone 9.
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

En ook op het strandje staan nu 2 doelen. Vlog volgt vanavond!
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

Een extra ingelaste vlog!
Ter ere van onze 4000 volgers🥳 waren we een dagje op Center Parcs De Huttenheugte 🤩 en hebben voor jullie diverse vernieuwingen gespot. Kijk nu het eerste deel daarin zie je al best veel, zoals het nieuwe friends cadeau en nog een leuke souvenirtjes👍

AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

Vorige week een extra vlog ter ere van onze 4000ste volger en in deze vlog gaan we verder met de vernieuwingen op Center Parcs De Huttenheugte 🤩 Deel 1 nog niet gezien? Kijk die dan eerst even want dan mis je niks.

Martijn

Bericht door Martijn »

Mooie vernieuwingen op De Huttenheugte! Hierdoor voelt het weer stukken moderner aan. Ook bijzonder fan van de cottagenummer-paaltjes in combinatie met de nieuwe betonnen paden. Dat geeft het echt een frisse uitstraling!
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

Ja dat klopt en in het eerste deel waren de nieuwe kleuren aan de buitenkant van de cottages te zien. Wat erg goed gelukt is.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nieuw: Een Orry & Friends brievenbus bij de receptie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit Mariëtte: Bovenste foto toegevoegd.
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

Met wat licht is een Aqua Mundo een stuk mooier :D
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Dan zie je het achterstallig onderhoud minder :D

Geintje, mooie plaatjes.
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

nou ja idd, maar dat is er niet zoveel mag ik hopen
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ondertussen op De Huttenheugte.

Op De Huttenheugte zijn ze ondertussen druk bezig.

Heb jij enig idee wat hun plannen zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: De Huttenheugte.
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

Heel benieuwd naar. Wat zijn de opties?
Woonboot?
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Woonboten zie ik op die plek niet komen eerder in zone 9 maar er zal vast iets komen. Ik denk dat het wasberen verblijf ook weg gaat. Heb er al een aantal jaren niets meer in gezien.
Groeten john

Coming up:

3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide

HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik ben ook benieuwd, hopelijk weten we snel meer.

Woonboten zouden er in zone 9 bij het strandje daar komen jaren geleden maar dat is toen niet doorgegaan.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ondertussen op De Huttenheugte.

Vervolg 13-09-2023.

De Huttenheugte wil er weinig over kwijt. Behalve dat het ten goede komt van de kinderboerderij.

Ze zijn aan het droogleggen, afzetpalen liggen er al Inclusief funderingen ter hoogte van de kinderboerderij.
Afbeelding

Afbeelding
simon

Bericht door simon »

Dus geen nieuwe Woonboten lijkt mij. Misschien gaan ze zo ook voor meer belevingsboerderij?
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Eerder onderhoud van de kade. Die is al jaren slecht en er verdween steeds meer kade het water in.
Groeten john

Coming up:

3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide

HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

Camera testen op De Huttenheugte voor een vlogje, buiten was helaas niet mogelijk met al die regen. Maar er was wel Show Night Wash -o- Matic en die hebben we kunnen filmen in fragmentjes.

Hier even een paar foto's niet met de nieuwe camera haha

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Leuk dat jullie naar de show Wash-O-Matic zijn geweest en de nieuwe camera hebben uitgetest.
Hebben jullie de hele show opgenomen? Dat zou wel heel erg leuk zijn. Ik heb de show maar 1x
gezien en dat was tijdens de première, daarna nooit meer. Steeds als wij verblijven op een park
is de show er niet😢.

Leuke foto van jullie beide.
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

Dankjewel!
Het was een hele leuke show en het was voor ons ook weer de eerste keer na Het Heijderbos, schrok er zelf een beetje van. De show draait niet op vaste dagen en zo mis je die al snel.
Wel bijna helemaal opgenomen maar kan dat niet helemaal achter mekaar monteren wegens de muziek, maar ga me best doen. De beelden zijn erg mooi geworden.
Martijn

Bericht door Martijn »

Virtuele Tour - De Huttenheugte

Er is nu ook een virtuele tour beschikbaar van De Huttenheugte. Mooie beelden!
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Al jaren, toch? Of is er iets in gewijzigd?
ik vind de tours wel nice, maar het zou ook tof zijn als ze een soort google street view functie hadden waarmee je het park verkent.
Peach

Bericht door Peach »

Die functie is via Google maps beschikbaar! Je kan door bijna heel het park 'wandelen'!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Heijderbos1 schreef: 10 nov 2023, 14:52 het zou ook tof zijn als ze een soort google street view functie hadden waarmee je het park verkent.

Wat mij ooit is verteld dat parken voor zo'n Streetview moeten betalen aan Google.
Martijn

Bericht door Martijn »

De beelden van Poppr zijn vrij nieuw, ook te zien aan de nieuwe huisstijl. De oudere virtual tours hebben ook nog de oude look en feel.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Om antwoord te geven op mijn eigen vraag :lol:.

Ze zijn bezig met de bouw van een Beleefboerderij.

Mariëtte schreef: 09 sep 2023, 10:07 Ondertussen op De Huttenheugte.

Op De Huttenheugte zijn ze ondertussen druk bezig.

Heb jij enig idee wat hun plannen zijn?

Afbeelding

Afbeelding

Bron: De Huttenheugte.
Martijn

Bericht door Martijn »

Wat leuk! Heb online nog geen verdere updates voorbij zien komen verder.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Zeker heel leuk!

Ze houden het nog even onder de pet lijkt het, maar waarom :?:.
simon

Bericht door simon »

Wat is het verschil tussen de Mystery Mission en de Escape Room? En is deze ook leuk zonder kinderen?
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Volgens mij is de Mystery Mission al een tijdje niet meer in gebruik.
Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken Nederland”