Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs! Voor én door Center Parcs Fans!

[Center Parcs] Het Heijderbos Informatie & Nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, Het Meerdal, De Kempervennen, Het Heijderbos, Port Zélande,
Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur
Tom...

Re: [Center Parcs] Het Heijderbos Informatie & Nieuws

Bericht door Tom... »

Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik dit park (toen we er vorig jaar waren) wel héél erg donker vond. Wij lagen in een van de weinige stukken die net gekapt waren en dat was prima. Toen we over het park liepen, "schrok" ik echt van de duisternis, het park is/ was compleet toegegroeid, dus ik denk dat dit echt wel een goede stap is!

B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Dat denk ik ook. Al mag het van mij iets minder rigoreus.
Het deed zijn naam, HeijderBOS, in ieder geval eer aan.
Ik vond de kap in zone 7 wel erg rigoreus.

Ben nu op zoek naar cottages met meer zonlicht.
Zone 6 (EDEN gedeelte) en zone 7 zijn mij bekend.
Iemand nog andere tips?
Groeten Niels

HH: 87/91/98/18
EH: 92/19/20/20
KV: 86/02/03/19/19
HB: 87/03/04/18/19/20/20
MD: 88/96/02/03/20
VM: 08/18
BH: 07
PZ: 98
LB: 85
VB: 94

Next:HH(4P VIP 12-20),KV(4P Prem Ed. 01-21),HB(6P ED VIP 03-21).HB(4P VIP nw, 09-21)

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

B767-300ER schreef:
18 apr 2020, 10:02
Zou heeeeeeel graag willen weten waar bovenstaande fotos zijn genomen. Het lijkt zone 9 te zijn. Lopend vanaf zone 7/8 richting het hek naar het bos. Dan het eerste stuk.

Ik heb onderstaande foto eens heel goed bekeken en vergroot op de computer en geprobeerd de foto wat te verscherpen om die cottagenr.paal beter te kunnen lezen. Zover ik kom zou het dan gaan om zone 8 of 9.

Afbeelding

Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Volgens mij is het zone 8 maar zeker weet ik het niet. Het is nodig om de biotoop een kans te geven. Grote bomen ontnemen veel licht voor de bomen en struiken die laag bij de grond groeien. Daardoor missen een hoop dieren hun voedsel. Nu wordt het een mooie mix van planten en bomen. Om dat te realiseren is even een hoop kaalslag nodig.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HET VERNIEUWDE CYCLE CENTER

MAART 2020

De laatste keer dat ik op Het Heijderbos was waren ze volop bezig met de vernieuwing van het Cycle Center.

Toen ik op het park was in maart 2020 kon ik foto's maken van het vernieuwde Cycle Center. Erg mooi geworden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HEROPENING CENTER PARCS HET HEIJDERBOS

29-05-2020

De eerste gasten werden door de General Manager verwelkomd met een mooie bos bloemen 💐!

Afbeelding

Bloemen voor de eerste gasten.
Afbeelding

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUW: CREA TAKE AWAY PAKKET THUISBEZORGD AAN DE COTTAGE

Rep & Woops gaan de Crea Cafe Take Away pakketten bezorgen.
Elke dag (m.u.v. wisseldagen) te boeken via de CP APP! Bezorging
voor 12.00 uur en thuisblijven is niet nodig!

Rep & Woops brengen de Take Away pakketten langs bij de cottages.
Afbeelding

Bron: Het Heijderbos.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

LIVE ENTERTAINMENT IN DE OPENLUCHT

Omdat er geen live entertainment kan worden aangeboden in de Market Dome
is er nu live entertainment in de openlucht ️🎶️ 🎤.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Het Heijderbos.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Er zijn 8 biggetjes geboren!

Kaal

Bericht door Kaal »

Dit is een vraag voor de wat ouder generatie die jaren geleden op het heiderbos waren.

Ik was daar ruim 20 jaar geleden voor het laats en ga nu dit jaar weer. Als corona geen roet in het eten gooit.

Er was toen een kleine fitnessruimte met wat apparaten en dumbbels. Het stelde geen reet voor maar is dit er nog?

B767-300ER
Moderator

Zover ik weet niet... of het moet bij het hotel zitten....
Groeten Niels

Next:HH(4P VIP 12-20),KV(4P Prem Ed. 01-21),HB(6P ED VIP 03-21).HB(4P VIP nw, 09-21)

Kaal

Bericht door Kaal »

Nee het was echt in het sport gedeelte. et stelde ook niks voor hoor. Voor 5 gulden kon je effe trainen.

B767-300ER
Moderator

Nu ken ik het park aardig, maar staat me niets van bij. Wat niet wil zeggen dat dat zo is natuurlijk!
Groeten Niels

Joke

Bericht door Joke »

Wij zijn terug uit Heijderbos, we verbleven er een week, van 03/07 tot 10/07.

Aankomst

Rond 14u45 kwamen we aan bij het park, check-in ging heel vlot. We moesten nog heel even wachten op de parking voor we het park op mochten. De route naar zone 9 is aangepast, volgens mij om te vermijden dat er te veel auto's door zone 8 rijden, waar ze volop met de renovatie bezig zijn. Ik liet me trouwens vertellen dat heel veel van die cottages klaar moeten zijn binnen week. Wij kwamen er vaak langs en op het einde van onze week waren ze al druk bezig met meubels, dekbedden enz. We namen vaak het pad t.h.v. cottage 911 en daar waren ze ook volop bezig, bij de cottages van zone 9 wel nog met grovere werken. Heel veel van de oude meubels lagen daar buiten (mijn hart bloedde een beetje bij deze verkwisting want sommige zagen er echt nog wel goed uit)

Cottage

Wij hadden cottage 934, deze ligt behoorlijk van de weg af, bij het water. Tussen ons en zone 8 was er niks meer verhuurd, we zaten dus precies op een eilandje, niks van buren. Cottage was net, CP-standaard. Hier en daar moet je wel eens iets door de vingers zien, maar dat zijn we gewoon bij CP. Bij het binnenkomen heb ik wel de klinken en zo nog eens ontsmet. Ik vermoed trouwens dat deze ook uit de verhuur gaat binnenkort. Mijn ouders hadden normaal cottage 933 maar werden verplaats omdat er lawaaihinder kon zijn. Wij hebben daar alvast niks van gemerkt. Aan de voorkant van de cottage was er flink gesnoeid, een beetje te veel volgens mij. Ik nam geen foto's van de cottage, had volgens mij weinig zin gezien de nakende renovatie. Heb er wel van de ruimte voor de cottage.

Park

Het park zelf vond ik heerlijk, ondanks het regenweer tijdens ons verblijf. Het was er behoorlijk rustig (ook door het aantal cottages dat in renovatie zit). Wij werden bij onze cottage verwelkomt door een gezin ganzen en eenden. De ganzen kwamen er zelfs gezellig bij zitten als we op het terras zaten. Een gezin waterhoenen kwamen ook vaak langs (Larry, Karen en Dexter volgens onze kids), 1 ervan slaagde er zelfs in om op de brandende barbecue te springen, gelukkig blijkbaar zonder veel erg. We zagen ook verschillende eekhoorntjes, (Vlaamse) Gaaien, een bonte specht en nog heel veel andere vogeltjes. Een teek zag ik er ook, bij mijn jongste dochter, dus best regelmatig controleren als je daar bent.

Aqua Mundo

Wij mochten 4 x 1,5u gaan zwemmen. Het mocht wat meer zijn maar wij zitten nooit superlang in het zwembad dus zo erg was het nu ook niet. Wij moesten binnen langs een dienstweg dichtbij de Pancakes, dus niet binnen de MD. Buitengaan ging via de nooduitgang die uitkomt aan de draaideur dichtbij de ingang naar de Hotelappartementen. Wij vonden het wel vlot gaan, gingen telkens tijdens het slot van 10u45 tot 12u15. Waren telkens behoorlijk snel binnen. Wij gingen een paar minuten voor de oproep al naar de kleedruimte, zodat we vlot een hokje vonden. Het was telkens heerlijk rustig in het bad, echt zalig. WW was open, de route door het buitenbad is afgebakend. Koraalbad was trouwens ook open, daarvoor moest je bij de redderskiosk bandjes afhalen (ik vermoed max 10 personen) Goed geregeld.
Golven zijn er nog steeds niet, ook de jacuzzi's zijn nog dicht.

Activiteiten en faciliteiten

Ik huurde voor mij een elektrische fiets, had amper 200km op de teller dus nog behoorlijk nieuw. En hij reed ook heel goed, even goed als die die ik thuis heb. Ik ging er ook mee in het bos en naar Heijen en Gennep.
De Adventure golf deden we ook, daar hoef je niet voor te reserveren. Gewoon naar de Action factory gaan om sticks en balletjes (en te betalen natuurlijk) De baan vond ik wat saai en was ook niet opgekuist.
Mijn gezin ging ook bowlen, de kids vonden dat ook wel leuk. De ballen blokkeerden blijkbaar wel vaak maar ze vonden de aankleding wel leuk.
De Jungle Dome was ook open, met reservatie, maar zonder Horeca. We konden 2 x reserveren voor 45min maar na 1x hadden we het wel gezien. Zelfs mijn jongste dochter (10j) vond er niet veel aan. De Pirate Bay op VM viel beter in de smaak.
Escape room was een topper, het was de allereerste keer dat we dit deden, dus kozen we voor thema Egypte. Het kost wat maar we gaan dit zeker nog doen.
Veel animatie zagen we niet, de zangers zag ik 2x langsrijden en that's it. Op donderdag was er wel iemand aan het zingen op het podium bij het Grand Café. Orry & friends zagen we ook amper, enkel af en toe voorbij "zoeven". Center Parcs tv werd wel gretig bekeken door mijn jongste, vooral de PéPétv uitzendingen vond ze wel leuk om te zien. Alleen jammer dat het bijna elke dag hetzelfde is.
De Gift shop is klein, maar is voor ons ook niet zo super belangrijk. Misschien moeten ze toch eens nadenken over nog meer CP-producten.
Food store was meestal ook rustig. Mandjes en karren kun je zelf ontsmetten als je wil. Doorheen de MD staan trouwens verschillende ontsmettingszuilen.
Ik liet me vertellen dat ze nog wat problemen ervaren met aanleveren van producten, maar naar het einde van de week was de winkel goed aangevuld.

Horeca

We aten zo ongeveer overal waar het kon. Meestal was het ook in de restaurants behoorlijk rustig, tot zelfs onrustwekkend rustig. Bediening kwam overal gewoon aan tafel, geen social distance meer daar.
We gingen 2 maal ontbijten, op zondag waren er max 7 tafeltjes bezet om 8u30, op donderdag zelfs nog minder. Aanbod was op alle 2 de dagen exact hetzelfde en viel wat tegen (in vergelijking met andere jaren), waarschijnlijk door de lage opkomst. Op zondag mochten we zelf alles opscheppen, op donderdag werden we bediend. Niet alles van kaas en vleeswaren zat nog voorverpakt. Fruitsap en zo zat wel nog in glaasjes met folie over.

Evergreenz buffet was ook zeer rustig. Wij waren de laatste tafel die binnen kwam (om 19u) en om 20u kwamen ze vragen of we nog iets van de warme gerechten wilden omdat ze die anders gingen opruimen! Nog nooit meegemaakt dat dit zo vroeg al kon. Hier werd er voor je opgeschept. Aanbod was ook iets minder dan we gewoon zijn.

Nonna's was heerlijk, ook wel rustig. Eten was zeer lekker en bediening heel vriendelijk. Doordat het zo rustig was kon Nonna er even rustig komen bijzitten. Wij aten daar op zaterdag, dan is het haar verjaardag. De kids krijgen een boekje met puzzeltjes en zo, als ze het doolhof oplossen mogen ze aan een rad draaien en winnen iets (bvb een ijsje). Tijdens de week is er ook terug Flipflop dinner, waar je een gratis drankje krijgt als je flipflops draagt.

Pancakes was wat drukker op woensdagmiddag, ik vond de pannenkoek heel lekker, met een heerlijk krokant randje.

Fuego deden we op donderdag, daar was het ook iets drukker. Er is terug een Mission dinner voor de kids, wel in een aangepaste versie. Eten was er ook heel lekker al ging er bij ons hoofdgerecht wel iets mis. We moesten behoorlijk lang wachten maar ze excuseerden zich direct en we kregen een gratis rondje drank.

In de Grand café vond je telkens vlot een plaatsje om te zitten. Op Vrijdag en maandag is er van 17u tot 18u Happy hour op de cocktails (2 voor 10 euro). De borrelplank is een aanrader, ijsje was een teleurstelling want was vooral slagroom.

Iedere werknemer was heel vriendelijk, van horeca tot poetspersoneel, we kregen er echt het CP-gevoel.
We hadden een heerlijke vakantie en gaan waarschijnlijk volgend jaar terug naar HB.

Van de beloofde compensatie voor het beperkte AM bezoek en zo hebben wij overigens nog niets gezien. De reeds aangekocht wifikaarten werden gecompenseerd met Food en Fun-cheques.

Natas79

Bericht door Natas79 »

Leuk om te lezen Joke. Ik ben benieuwd hoe het in augustus is als wij er zitten..

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Joke,

Ontzettend bedankt voor je zeer uitgebreide review met heel veel informatie over jullie verblijf op Het Heijderbos :D !

Joke schreef:
16 jul 2020, 16:19
Ik nam geen foto's van de cottage, had volgens mij weinig zin gezien de nakende renovatie. Heb er wel van de ruimte voor de cottage.Heb er wel van de ruimte voor de cottage.

als je die foto's wilt opsturen heel graag!

Joke schreef:

Heel veel van de oude meubels lagen daar buiten (mijn hart bloedde een beetje bij deze verkwisting want sommige zagen er echt nog wel goed uit)

Het zou inderdaad heel erg jammer zijn als de oude meubels, die nog goed zijn, worden weggegooid. Ik weet niet of ze dit ook doen op Het Heijderbos maar op Port Zélande werden de oude bankstellen, matrassen, dekbedden, kussens, gedoneerd aan een organisatie in Bulgarije.

Oude bankstellen, matrassen, dekbedden op Port Zélande ingeladen voor transport naar Bulgarije.
Afbeelding

Joke

Bericht door Joke »

ik vermoed dat dat misschien ook wel gebeurd, maar we zagen veel dingen echt een paar dagen buiten liggen, en het was niet echt goed weer toen we er waren.

Ik wil de foto's gerust doorsturen, maar snap niet goed hoe ik dat doe via het forum. Ik nam er ook van het uitzicht van 711 voor B767-300ER, die heb ik hem al gemaild. Er vroeg ook iemand foto's van 735 maar ben ik, door het regenweer, niet toe geraakt.

Ik heb er met heel veel medewerkers kunnen praten doordat het zo rustig was, het was echt aangenaam. Ze zeiden daar ook wel dat de situatie in bvb Evergreenz echt ongezien was. De parkbezetting was blijkbaar wel naar verwachting, maar weinig mensen maakten gebruik van de restaurants. Maar ja, veel mensen zijn natuurlijk wel een deel van hun inkomen verloren door de crisis en dan is in je cottage eten wel stukken voordeliger hé.
Wij gaan normaal slechts 1 maal op vakantie dit jaar, dus namen we het er eens van ;-)

B767-300ER
Moderator

Als je ze mailt naar contact@centerparcsinformatie zet Mariette ze er wel op. Ik kan het eventueel ook maar ik heb geen @centerparcsinformatie mailadres ;)

En anders via de knop “bijlage” als je een post doet. Het wijst eigenlijk redelijk vanzelf als je goed leest.

Ik zit over 6 weken in 711. Nog bedankt voor de foto’s Joke.
Groeten Niels

Suzanne2

Bericht door Suzanne2 »

Wij zijn er ook 28 augustus. Blij met uitgebreid verslag, dankjewel. Ik maak me een beetje zorgen over overvol park. Gelukkig lees ik nu dat het wel meeviel.

Joke

Bericht door Joke »

Suzanne2 schreef:
16 jul 2020, 20:33
Wij zijn er ook 28 augustus. Blij met uitgebreid verslag, dankjewel. Ik maak me een beetje zorgen over overvol park. Gelukkig lees ik nu dat het wel meeviel.
Mocht je nog iets willen weten, vraag maar raak, ik zal proberen te antwoorden :-)
28 augustus is nog wel even natuurlijk, maar ik vermoed dat het dan ook niet zo druk zal zijn, in veel landen is de vakantie dan al (bijna) gedaan.

B767-300ER
Moderator

Heijderbos -> Duitsers!
Vakantie Duitsland loopt tm een deel van september.
Ik hoop ook dat het rustig is. Ik kom 31/8
Groeten Niels

Suzanne2

Bericht door Suzanne2 »

Hoi Joke,
Hebben jullie vooraf gereserveerd voor A.M of bij aankomst? Via messenger contact gehad met zeer behulpzame medewerkster van Het Heijderbos, ze zei dat we bij pas bij aankomst in het park tot 8 keer AM kunnen boeken.We vroegen ons ook af, wordt er omgeroepen dat het tijdslot bijna is afgelopen?

We zijn 9 september 26 jaar getrouwd, moet ik restaurant vooraf reserveren? Welk restaurant vond je het gezelligste? Kun je goed afstand bewaren, van andere tafels? We verheugen ons erg op het verblijf. 14 dagen ipv onze vakantie naar het buitenland.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Joke schreef:
Cottage

Wij hadden cottage 934, deze ligt behoorlijk van de weg af, bij het water. Tussen ons en zone 8 was er niks meer verhuurd, we zaten dus precies op een eilandje, niks van buren. Cottage was net, CP-standaard. Hier en daar moet je wel eens iets door de vingers zien, maar dat zijn we gewoon bij CP. Bij het binnenkomen heb ik wel de klinken en zo nog eens ontsmet. Ik vermoed trouwens dat deze ook uit de verhuur gaat binnenkort. Mijn ouders hadden normaal cottage 933 maar werden verplaats omdat er lawaaihinder kon zijn. Wij hebben daar alvast niks van gemerkt. Aan de voorkant van de cottage was er flink gesnoeid, een beetje te veel volgens mij. Ik nam geen foto's van de cottage, had volgens mij weinig zin gezien de nakende renovatie. Heb er wel van de ruimte voor de cottage.

De beplanting hier is heel erg gesnoeid, een kaalslag eigenlijk. Er zijn wel nieuwe boompjes gepland, maar je ziet ze nu nog amper staan en staan ook heel verspreid.

Er is flink gesnoeid ter hoogte van cottagenr.934. Dank je wel voor de foto's en informatie Joke :D !
Afbeelding

Afbeelding

Joke

Bericht door Joke »

Suzanne2 schreef:
16 jul 2020, 21:44
Hoi Joke,
Hebben jullie vooraf gereserveerd voor A.M of bij aankomst? Via messenger contact gehad met zeer behulpzame medewerkster van Het Heijderbos, ze zei dat we bij pas bij aankomst in het park tot 8 keer AM kunnen boeken.We vroegen ons ook af, wordt er omgeroepen dat het tijdslot bijna is afgelopen?

We zijn 9 september 26 jaar getrouwd, moet ik restaurant vooraf reserveren? Welk restaurant vond je het gezelligste? Kun je goed afstand bewaren, van andere tafels? We verheugen ons erg op het verblijf. 14 dagen ipv onze vakantie naar het buitenland.
Wij konden 4 keer gaan zwemmen, we reserveerden via "Mijn Center parcs" op de laptop. Voor het weekend konden we vanaf de vrijdag (aankomstdag) reserveren, voor de rest van de week kon dit vanaf de zondagavond.
Een kwartier voor het einde van de beurt roepen ze af dat iedereen er uit moet. Wij konden dit zelfs horen in onze cottage (schuifdeur stond meestal open) :-)

De eerste beurt zwemmen begon om 9u, tot 10u30. Tweede beurt start dan om 10u45 tot 12u15 enz Wij denken dat de laatste beurt eindigde om 21u.

Jungle Dome moesten we wel via de receptie reserveren.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUW: PAINTBALL OUTDOOR

Bij de tennisbanen is een Cool Factor paintballveld gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sid

Bericht door Sid »

Kan aan mij liggen maar ik heb de indruk dat het Heijderbos in vergelijking met andere cp parken in nederland minder vol zit.....Nog keuze genoeg om te boeken......

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

In deze review Het Heijderbos, juli 2020 heb ik dat ook gelezen dat het rustig is op het park.

Joke

Bericht door Joke »

Sid schreef:
21 jul 2020, 12:01
Kan aan mij liggen maar ik heb de indruk dat het Heijderbos in vergelijking met andere cp parken in nederland minder vol zit.....Nog keuze genoeg om te boeken......
Misschien omdat die dicht bij Duitsland zit? Meer bepaald dichtbij de regio waar er onlangs die grote Covid-19 uitbraak was. Misschien dat er mensen zijn die liever niet naar daar gaan?

Keiko

Bericht door Keiko »

Ik was er in de periode van 29 t/m 6 juli en toen was het ook erg rustig. Nog geen vakantie toen natuurlijk nog, maar vond het wel rustiger dan normaal.
Niet geweten dat er in de buurt een grote covid uitbraak was. Verder geen idee wat de oorzaak hier van is. Zie juist op het forum dat er wel genoeg leden gaan.

Ben benieuwd hoe druk het is nu de vakanties zijn begonnen.
EH '05
BH '11
MD '16 - KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20

B767-300ER
Moderator

Volgens mij oogt het op alle parken rustiger door alle maatregelen. Mensen vieren toch op een andere manier vakantie nu..
Groeten Niels

Louise1982

Bericht door Louise1982 »

Totdat je in de zwembad rij staat ;) maar het viel mij idd ook op. Het was overal best rustig.

B767-300ER
Moderator

Ooo de zwembadrij vond ik op de Eemhof erg meevallen.
Groeten Niels

Sid

Bericht door Sid »

Zouden ook alle huisjes beschikbaar zijn om te boeken? Als een park bijna vol zit krijgen ze misschien weer problemen in Market Dome of Aqua Dome. Je moet iedereen toch de mogelijkheid geven om bv te gaan zwemmen... Voorheen zag je nog wel eens op de website dat een park bijna vol zat......

B767-300ER
Moderator

Alle huisjes zijn boekbaar behalve een gedeelte van zone 8 en 9 waar ze aan het renoveren zijn.

Wat jij noemt zie je vanaf 80 procent parkbezetting.
Groeten Niels

Keiko

Bericht door Keiko »

Ik vond het op de parkeerplaats dan wel weer druk ogen, het leek aardig vol. Zwembadrij vond ik ook meevallen.
De maatregelen zouden inderdaad een rol kunnen spelen, maar dan zouden de andere parken ook rustiger dan normaal moeten zijn.

Aan de andere kant heeft het ook wel weer z'n voordelen, heerlijk rustig wandelen op het park en in de MD. Maar ik kreeg ook wel een beetje een 'verlaten' indruk. Zo rustig was het. Het is niet dat je helemaal alleen liep, maar het is toch anders dan dat je gewend bent.
EH '05
BH '11
MD '16 - KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20

B767-300ER
Moderator

Ik snap je hoor. Maar ik ervaarde op de Eemhof exact hetzelfde.
Groeten Niels

Joke

Bericht door Joke »

B767-300ER schreef:
21 jul 2020, 20:19
Volgens mij oogt het op alle parken rustiger door alle maatregelen. Mensen vieren toch op een andere manier vakantie nu..
Toen wij er waren, zeiden ze dat de bezetting van het park wel goed was, maar dat de mensen duidelijk minder geld uitgeven op het park = minder restaurantbezoek, minder betalende activiteiten... Heel veel mensen hebben natuurlijk ook wel financieel geleden onder de crisis. Misschien gaan ze dan wel op vakantie, omdat het toch al geboekt en betaald was maar eten ze meer in de cottage en zo.
Zwembad kan natuurlijk nu ook nooit zo druk zijn als voorheen, beperking is er met een bedoeling hé.

Plaats reactie