Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, Het Meerdal, De Kempervennen, Het Heijderbos, Port Zélande,
Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur
TimBerg

Re: [Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

Bericht door TimBerg »

Wat een heerlijke review weer, Tom! Leuk dat je een park altijd zo in detail bekijkt en beoordeeld .Zo ben ik ook ingesteld, dus ook leuk om te vergelijken hoe we het park verschillend beleven. Ik zat zelf in februari in de 457, van hetzelde type. Ben het helemaal met je eens dat deze cottages -zeker voor Comforts- erg prettig zijn. Lekker ruim en licht, goed opgeknapt, en uiteraard heeft CP de standaard zaken als deurklinken, plafonds, leidingen et.c daarbij overgeslagen. Haaden jullie ook uitzicht op het water voor de cottage? Wij hadden precies een heuveltje voor onze woonkamer die het uitzicht op de plas ontnam.

ik kan mij zeker vinden in jouw opmerkingen over de uistraling van de cottages aan de buitenzijde. Het is inderdaad allemaal wat grauw en donker, erg zonde. Overigens vind ik de uitstraling van de rest van het park juist wel verzorgd: overal LED verlichting, nette wegen met asfalt zonder gaten, groen netjes bijgehouden... ik ben tijdens ons bezoek ook even naar het Meerdal geweest, maar dan staat LP er een stuk netter bij (destijds althans) :-)
EBFS

Bericht door EBFS »

Leuke review om te lezen!

Tom... schreef: ↑16 nov 2020, 17:05
Hoewel ik het park steeds leuker ben gaan vinden en hier zeker nog eens terug zou gaan, stoort het me dat het soms als vergane glorie overkomt. Het lijkt alsof CP hier alleen broodnodige investeringen heeft gedaan en de boel voor de rest lekker de boel laat. Zou dat komen doordat ze 2 parken zo dicht bij elkaar hebben of is het aanbod van het park gewoon niet goed genoeg voor de Nederlandse markt?!

Ik ben het volledig eens met deze passage. Die halfslachtige renovaties zijn zo triest. En dan zeker voor parken zoals deze die juist dat beetje extra nodig hebben om het echt Center Parcs te maken. Hoe veel jaren heeft Park Zandvoort er niet verwaarloosd bijgelegen? En nu is het een topper op verschillende vlakken!

Ik denk wel dat de locatie weinig te maken heeft met het succes dat een park heeft. Ok, Het Meerdal en Limburgse Peel liggen inderdaad nu wel enorm dicht bij elkaar maar De Kempervennen, De Vossemeren en Erperheide liggen ook niet zo ver. En die doen het toch allemaal goed?

Center Parcs moet de twee parken gewoon een beetje differentiëren. LP als 3-vogelpark, MD als 4-vogelpark, andere activiteiten, ander uitzicht van de cottages, misschien een ander doelpubliek (momenteel raadt CP op allebei families met jonge kinderen aan), enz. En een mooier uitzicht van het park in het algemeen kan zeker geen kwaad.
timosun

Bericht door timosun »

Ik denk een bewuste keuze om niet meer geld in dit park te stoppen. Het park is ook sterk op het gebied van management verboden met het Meerdal. Het is denk ik ook niet toevallig dat dit park elk jaar een pak sluiting kent. Dit om te zorgen dat op het Meerdal de bezetting nog goed is.

Het zijn hele mooie plannen die u noemt en zou zeker goed zijn voor dit park. Voor CP is het natuurlijk erg ongunstig om twee parken zo dicht bij elkaar te hebben. Als je deze plannen uitvoert waarom zou iemand nog naar het Meerdal gaan? Wanneer de zwambaden meer op elkaar gaan lijken zullen het concurrenten van elkaar gaan worden.

Je zit het ook met Pack Sandur en Hutteheugte. Parc Sandur word echt totaal anders in de markt gezet om maar geen concurrentie van elkaar te zijn.

Helaas kennen veel parken de voorbeelden als de oude pizzeria het is echt zonde.

CP heeft op zantvoord laten zien wat ze kunnen. Helaas voeren ze het niet overal zo goed uit. Op de Eemhof laten ze zien hoe de huisje van buiten van nu kunnen worden. Dit zie je helaas niet terug op de andere parken.

Naar CP gaan en er zwemmen zou altijd heerlijk blijven. CP weet zelf ook waar hun sterke punten liggen, kijk in de folder, de reclames of waar ze filmpjes opnemen voor youtube.

Je reviews was erg fijn om te lezen. Meestal sla ik zulke lange lappen tekst over. Dit las erg fijn en trigger de mij zelfs om te te reageren. Zo schrijven kan niet iedereen, complimenten!
Tom...

Bericht door Tom... »

TimBerg schreef: ↑17 nov 2020, 09:51 Haaden jullie ook uitzicht op het water voor de cottage? Wij hadden precies een heuveltje voor onze woonkamer die het uitzicht op de plas ontnam.
Die heuvel liep een beetje door bij ons, maar we hadden er minder last van, je kon op zich wel leuk naar het water kijken. Mariëtte had vooraf foto's gemaakt, die vind je hier: viewtopic.php?p=11000#p11000
TimBerg schreef: ↑17 nov 2020, 09:51 Overigens vind ik de uitstraling van de rest van het park juist wel verzorgd: overal LED verlichting, nette wegen met asfalt zonder gaten, groen netjes bijgehouden...
Ja, dat is helemaal waar! Het park zelf lag er op zich prima bij, beter dan menig original park.
EBFS schreef: ↑17 nov 2020, 10:27
Center Parcs moet de twee parken gewoon een beetje differentiëren. LP als 3-vogelpark, MD als 4-vogelpark, andere activiteiten, ander uitzicht van de cottages, misschien een ander doelpubliek (momenteel raadt CP op allebei families met jonge kinderen aan), enz. En een mooier uitzicht van het park in het algemeen kan zeker geen kwaad.
Ben ik met je eens! Als ze dit park zoals Park Zandvoort een "chiquere" uitstraling hadden gegeven en wat minder op kinderen maar misschien iets meer op volwassenen hadden gericht, dan had je twee best verschillende parken bij elkaar liggen, voor andere doelgroepen. Is nu nog steeds wel een beetje, waar LP meer als "er op uit park" gezien wordt en MD als "blijf vooral op het park-park" ;)
timosun schreef: ↑17 nov 2020, 10:40
Je reviews was erg fijn om te lezen. Meestal sla ik zulke lange lappen tekst over. Dit las erg fijn en trigger de mij zelfs om te te reageren. Zo schrijven kan niet iedereen, complimenten!
Dank je wel voor het compliment :)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom,

Wat fijn om te lezen dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad :D.

Dank je wel voor je uitgebreide review hiervan en de foto's die ik heb ontvangen van je, die komen nog op het forum te staan.

Inderdaad is dit park enorm opgeknapt na de renovaties van de cottages, maar ook de Market Dome hebben ze echt mooi
gemaakt. Ik ben al vaker op dit park geweest en de renovaties gevolgd en je zag het park, de cottages, Market Dome steeds
mooier worden. Ook de nieuwe kinderboerderij en belevingspromenade zijn erg mooi geworden.

Het blijft zo jammer dat er nog cottages zo lelijk zijn aan de buitenkant, aan de binnenkant zijn ze mooi gerenoveerd, maar
dat zou je niet zeggen als je alleen de buitenkant maar hebt gezien. Een paar familieleden waren een keertje gaan kijken op
het park op mijn aanraden en die vertelde me dat ze hier nooit op vakantie zoeden gaan, wat een lelijke vieze huisjes vertelde
ze tegen mij. Dat is jammer, want er zullen meer mensen afhaken die alleenl de buitenkant van de huisjes zien maar niet weten
dat achter de voordeur een mooie gerenoveerde cottage zit. Het is in dit geval niet, what you is what you get. Een gemiste kans
van Center Parcs in mijn ogen.

Oh, nee, dat wist ik niet dat er drie ex-beheerderswoningen op dit park staan, alleen nr.738 weet ik. Super leuk om te weten dat
er nog 2 zijn!

Slim opgelost om de poten van het bankstel met tyraps vast te binden, ik gok tegen het verschuiven? :lol: .

Afbeelding

Herfstfoto's Limburgse Peel, gemaakt door forumlid Tom..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: ↑19 nov 2020, 21:37
Slim opgelost om de poten van het bankstel met tyraps vast te binden, ik gok tegen het verschuiven? :lol: .
Haha ja! Die tip had ik van iemand hier op het forum gelezen! En dat was een goede tip, meteen die dingen erom gedaan en geen last van schuiven gehad 😁
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Dat was denk ik van mij. Ik heb ze standaard bij me en werkt perfect.
Tom...

Bericht door Tom... »

B767-300ER schreef: ↑20 nov 2020, 06:11 Dat was denk ik van mij. Ik heb ze standaard bij me en werkt perfect.
Nou dank voor de tip dan, het was echt een stuk fijner! :)
De kussens waren ook al door iemand aan elkaar genaaid, want die schuiven ook steeds los omdat er geen leuning aan één kant van de bank zit. Is echt sullig allemaal, ik ben blij dat ze in sommige vernieuwde cottages weer "echte" bankstellen hebben, want deze zijn eigenlijk op vele fronten niet zo handig.
Mariëtte schreef: ↑19 nov 2020, 21:37
Inderdaad is dit park enorm opgeknapt na de renovaties van de cottages, maar ook de Market Dome hebben ze echt mooi
gemaakt.

Dat is jammer, want er zullen meer mensen afhaken die alleenl de buitenkant van de huisjes zien maar niet weten
dat achter de voordeur een mooie gerenoveerde cottage zit. Het is in dit geval niet, what you is what you get. Een gemiste kans
van Center Parcs in mijn ogen.

Oh, nee, dat wist ik niet dat er drie ex-beheerderswoningen op dit park staan, alleen nr.738 weet ik. Super leuk om te weten dat
er nog 2 zijn!
Ja, de MD en de rest van het park zijn echt mooi (geworden)!

Klopt helemaal wat je zegt, mensen zien foto's van de buitenkant en denken "wat een oude huisjes", terwijl ze van binnen echt prima zijn. Ik snap dat een park opknappen zoals ze bij ZV hebben gedaan heel veel geld kost, maar ik blijf het jammer vinden. Hopelijk schilderen ze ten minste nog wat kozijnen de komende jaren, want dat maakt ook al een verschil.

Die beheerderswoningen kwamen we ook maar achter omdat we zo veel rondliepen en rondkeken en wat hebben gevraagd aan een vriendelijke kantoormedewerker. Wel leuk dat er inderdaad nog steeds zoveel te ontdekken valt op de parken :)
bianca

Bericht door bianca »

NIEUW: Center Parcs Limburgse Peel
Schrijf u in als geïnteresseerde voor dit unieke project in Limburg
Na het verkoopsucces van het inmiddels uitverkochte Center Parcs De Eemhof, introduceren wij u ons nieuwste investeringsproject: Center Parcs Limburgse Peel.

Het park Center Parcs Limburgse Peel is een 3 birdies vakantiepark met 500 cottages. Limburgse Peel is gelegen in America, nabij het nationale park 'De Groote Peel'. Dit is een favoriete locatie voor vakantiegangers die houden van wandel- en fietstochten door de prachtige natuurlijke omgeving van Limburg. Ook de vele sport- en recreatieve faciliteiten van het park, zoals de badminton-, golf- en bowlingbanen, friet affair, restaurants, supermarkt en Aqua Mundo trekken het hele jaar door gasten.

Center Parcs investeert in 2021 ruim 12 miljoen euro in een complete upgrade van het vakantiepark. In 2017 zijn de centrale faciliteiten en de binnenzijden van de cottages reeds gemoderniseerd en voorzien van nieuw inventaris. Aanvullend krijgen nu ook de buitenzijden van alle cottages op Center Parcs Limburgse Peel een fraaie make-over.

Hierbij sluit Center Parcs aan bij de laatste trends op toeristisch gebied met keuzes voor meer comfort, luxe en duurzaamheid. Hiermee volgen we voor Center Parcs Limburgse Peel dezelfde succesvolle strategie zoals we dit ook hebben gedaan in Center Parcs Park Zandvoort en Center Parcs De Eemhof.
Center Parcs Limburgse Peel verder gemoderniseerd!
De vernieuwingen die voor 2021 op de planning staan voor Center Parcs Limburgse Peel zorgen ervoor dat het vakantiepark een compleet nieuwe uitstraling krijgt.

Naast dat het exterieur van de cottages een compleet nieuwe look and feel krijgt, wordt ook het hang- en sluitwerk vervangen. Ook wordt de nodige aandacht gegeven aan duurzaamheid en het milieu. Zo krijgen de cottages onder andere nieuwe onderhoudsarme aluminium kozijnen en wordt een nieuwe schuifpui met dubbel glas geïnstalleerd.

Met deze vernieuwingen voldoet Center Parcs aan de wensen en verwachtingen van haar gasten en is Center Parcs Limburgse Peel weer klaar voor de toekomst.
De vernieuwingen die voor 2021 op de planning staan voor Center Parcs Limburgse Peel zorgen ervoor dat het vakantiepark een compleet nieuwe uitstraling krijgt.

Naast dat het exterieur van de cottages een compleet nieuwe look and feel krijgt, wordt ook het hang- en sluitwerk vervangen. Ook wordt de nodige aandacht gegeven aan duurzaamheid en het milieu. Zo krijgen de cottages onder andere nieuwe onderhoudsarme aluminium kozijnen en wordt een nieuwe schuifpui met dubbel glas geïnstalleerd.

Met deze vernieuwingen voldoet Center Parcs aan de wensen en verwachtingen van haar gasten en is Center Parcs Limburgse Peel weer klaar voor de toekomst.
EBFS

Bericht door EBFS »

bianca schreef: ↑30 nov 2020, 18:10 Center Parcs investeert in 2021 ruim 12 miljoen euro in een complete upgrade van het vakantiepark. In 2017 zijn de centrale faciliteiten en de binnenzijden van de cottages reeds gemoderniseerd en voorzien van nieuw inventaris. Aanvullend krijgen nu ook de buitenzijden van alle cottages op Center Parcs Limburgse Peel een fraaie make-over.
Dat is nu echt eens goed nieuws! Eindelijk! :D
bianca

Bericht door bianca »

de buitenkant van de huisjes worden ook aangepakt :D
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wow, Bianca, super bedankt voor de link :D !

RENOVATIE BUITENKANT VAN DE COTTAGES

In 2017 heeft reeds een vernieuwing van de binnenzijde van de cottages plaatsgevonden en binnenkort krijgt ook de buitenzijde een make-over!

IMPRESSIE GERENOVEERDE BUITENKANT COTTAGETYPE KLAPROOS

Afbeelding

IMPRESSIE GERENOVEERDE BUITENKANT COTTAGETYPE ASTER

Afbeelding

Bron: Center Parcs Vastgoed.
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Mooi, Wij gaan er elk jaar 1x naar toe
2 pers en 4 pers vip
Fijn als ze de buitenkant aanpakken en dubbel beglazing
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
djpeter

Bericht door djpeter »

Deze gaat gepaard met een verdere verkoop van de cottages denk ...

https://centerparcsvastgoed.activehoste ... 17fe716285
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Wauw, wat een geweldig nieuws! De cottages op dit park schreeuwen echt om een make-over aan de buitenzijde, wat een groot verschil zal dit maken in de beleving van het park!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Inderdaad geweldig nieuws dat nu eindelijk ook de buitenkant van de cottages wordt aangepakt!

Vóór de make-over van de buitenkant van de cottages, type klaproos.
Afbeelding

Impressie ná de make-over van de buitenkant van de cottages, type klaproos.
Afbeelding

Bron impressie: Center Parcs Vastgoed.
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Mooi dat ze bij de 6-persoons Comforts ook die vreemde raamindeling met drie kleine raampjes aan de voorzijde aanpassen. Zo te zien plaatsen ze een houten afwerking op de plaats waar eigenlijk een raampje zou moeten. Zo oogt de cottage beter in verhouding. Slim gedaan!
Capture.JPG
EBFS

Bericht door EBFS »

Dit lijkt heel hard op het uiterlijk van de cottages van Park Zandvoort. Of zie ik dat verkeerd? De witte muren, de grijze balk onderaan, het hout aan de afdakjes, etc.

Ik zou het alleszins wel mooi vinden mochten deze twee oude Gran Dorado parken terug een beetje dezelfde stijl hanteren, maar dan alleen moderner en onder de vlag van Center Parcs.
B767-300ER

Klopt. Zandvoort stijl inderdaad.
Tom...

Bericht door Tom... »

Waw waw waw!

Een paar weken geleden scheef ik nog dat dit is wat het park nodig had en ik had echt nooit durven hopen dat ze dit ook echt gingen doen! Dit komt echt uit onverwachte hoek.

Geweldig wat een nieuws! Het park zal daar zo enorm mee opknappen, de tekeningen zien er prachtig uit, helemaal in Park Zandvoort stijl!
Zo te zien worden dan ook terrassen en paden naar de cottages meegenomen. Als ze dan ook nog een beetje iets aan het park zelf doen, bebording vernieuwen en bijvoorbeeld de brug over het water opknappen enzo, dan schiet het park ineens van "wel okee" naar "meer dan prima".

En als ze hier ook de bandjes gaan introduceren, dan wordt de ingang van de Aqua Mundo misschien ook eindelijk vernieuwd, want dat zat destijds wel in de planning.

Dit is echt super!!!
Tom...

Bericht door Tom... »

Hier nog een computertekening van CP vastgoed:

Afbeelding

Ik vind het érg mooi uitzien :)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom,

Wow, prachtig, bedankt voor de impressie :D.
EBFS

Bericht door EBFS »

Wat een verschil! Wat een pot verf en wat hout niet kan doen! :lol:
marcosieben

Bericht door marcosieben »

Een pot verf en wat hout maak het niet alleen gezelliger ook de kleuren die worden gebruikt is belangrijk.
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Zijn ze al bezig? en in welke zone??
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Op de website van Center Parcs staat nog steeds "binnenkort".

Ik ben wel van plan zodra ze zijn begonnen een bezoekje aan het park te brengen in combinatie met Het Meerdal.
Dan zal ik zeker foto's maken en berichten in welke zone(s) ze bezig zijn. Dan zal ik ook de cottagefotoverzoekjes,
die ik tot nu toe heb staan voor Het Meerdal, gaan doen :D.
paulpeace19

Bericht door paulpeace19 »

Mariëtte schreef: ↑18 feb 2021, 20:48 Op de website van Center Parcs staat nog steeds "binnenkort".

Ik ben wel van plan zodra ze zijn begonnen een bezoekje aan het park te brengen in combinatie met Het Meerdal.
Dan zal ik zeker foto's maken en berichten in welke zone(s) ze bezig zijn. Dan zal ik ook de cottagefotoverzoekjes,
die ik tot nu toe heb staan voor Het Meerdal, gaan doen :D.

Ik wil je wel helpen. Ik zit 5 maart op meerdal
2018: HB
2019: HH
2020: LA
2021: MD - KV
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Super paulpeace19 dat je me wilt helpen :D.

Ik heb fotoverzoekjes( tot nu toe) staan voor Het Meerdal cottagenrs.339,710,825,938,939,940.
Als het kan de voorkant en het terras + het uitzicht vanaf het terras.

Alvast bedankt en een fijn verblijf toegewenst!
paulpeace19

Mariëtte schreef: ↑18 feb 2021, 21:19 Super paulpeace19 dat je me wilt helpen :D.

Ik heb fotoverzoekjes( tot nu toe) staan voor Het Meerdal cottagenrs.339,710,825,938,939,940.
Als het kan de voorkant en het terras + het uitzicht vanaf het terras.

Alvast bedankt en een fijn verblijf toegewenst!
Staan genoteerd
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Super tof paulpeace19, dank je wel :D!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Jolandake1969 schreef: ↑18 feb 2021, 19:07 Zijn ze al bezig? en in welke zone??

Hoi Jolandake1969,

Ja ze zijn begonnen met de vernieuwing van de buitenkant van de cottages bij cottagenr.389.

Afbeelding
paulpeace19

Joepie eindelijk! Zit er goed uit.
Nicole

Bericht door Nicole »

Hallo allemaal

Ik ben bezig met uit tezoeken waar we in sept heen willen op vakantie, Limburgse peel zijn we nog niet geweest, onze voorkeur is een 4p VIP, maar zijn daar alle VIPS al gerenoveerd?? de fotos zeggen van wel, maar toen ik 2 weken geleden keek kon ik kiezen uit een vernieuwde VIP. Dat staat er nu niet meer bij dat ze vernieuwd zijn.
Groetjes Nicole
B767-300ER

Alle cottages op Limburgse Peel zijn gerenoveerd.
Wellixht is daarom de aanduiding vernieuwd eraf gehaald.
Nicole

Bericht door Nicole »

B767-300ER schreef: ↑22 feb 2021, 19:32 Alle cottages op Limburgse Peel zijn gerenoveerd.
Wellixht is daarom de aanduiding vernieuwd eraf gehaald.
Toppie! Dank je wel voor je snelle reactie ;)
Groetjes Nicole
B767-300ER

Graag gedaan.
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: ↑20 feb 2021, 15:00
Ja ze zijn begonnen met de vernieuwing van de buitenkant van de cottages bij cottagenr.389.
Waw! Ongelofelijk!!! Geweldig deze foto, het park wordt prachtig als dit klaar is 😊
Plaats reactie