Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, Het Meerdal, De Kempervennen, Het Heijderbos, Port Zélande,
Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur
Tom...

Re: [Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

Bericht door Tom... »

TimBerg schreef: 29 jun 2020, 09:52 Van iemand die momenteel op het park verblijft, zojuist gehoord dat de 6-persoons Comforts type LH843 momenteel allemaal geschilderd worden aan de buitenkant. Het houtwerk wordt bij alle cottages donkergroen, een grote verbetering t.o.v. dat vieze lichtblauw en mosterdgeel. Het is niet bekend of ze ook de gevels gaan schilderen.
Waw, dat is goed nieuws! Ik dacht dat ze wel "klaar" waren met dit park, maar gelukkig nog niet!
Zoals je zegt: dat geel en blauw ziet er een beetje treurig uit, donkergroen maakt de hele cottage een stuk mooier.

De gevel schilderen gaat vrees ik niet gebeuren... Dat zou het park wel naar een heel ander niveau tillen, kijk maar naar Park Zandvoort. Maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren. Al ben ik al erg blij met dit nieuws, want dat is weer een stapje naar een mooier park :)
Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Ik zou ook zeggen verf ze in de original kleuren. Het is een bospark en geen onderdeel van Sunparks of Freelife by Center Parcs, dus zou geen gek idee zijn. Ben benieuwd!
EBFS

Bericht door EBFS »

Verven zou inderdaad geen overbodige luxe zijn. De cottages zijn nu maar grauw en het geeft het park een troosteloze indruk. Hopelijk zorgt Zandvoort voor inspiratie.
Tom...

Bericht door Tom... »

Vendalmeren schreef: 29 jun 2020, 15:52 Ik zou ook zeggen verf ze in de original kleuren. Het is een bospark en geen onderdeel van Sunparks of Freelife by Center Parcs, dus zou geen gek idee zijn. Ben benieuwd!
Nou dat vind ik een prima plan, maar wat heeft dat met Freelife of Sunparks te maken? Dit is een oud Gran Dorado park en is daarna wel FreeLife by Center Parcs geweest. De SeaSpirit by Center Parcs parken (Port Zélande en Park Zandvoort) zijn ook helemaal opgeknapt en Park Zandvoort is zelfs totaal van voor tot achteren opgeknapt. Park Hochsauerland (ook voormalig Freelife) is helemaal opgeknapt en Park Eifel (nog) niet.

Volgens mij heeft het gewoon met de huidige eigenaars van de cottages te maken wat ermee gebeurt? Iemand die hier meer verstand van heeft dan ik? Want Limburgse Peel is toch van een andere orde dan bijvoorbeeld Park Zandvoort?

Maarja, dat neemt niet weg dat bezoekers dat verschil niet weten en ook niet hoeven te weten. Je hebt gelijk dat dit park een bospark is en die beige cottages (of donkergroen of wat dan ook) zouden hier zeker niet misstaan en zouden het park echt een stuk mooier maken!
rkjagernath

Bericht door rkjagernath »

Goedemiddag,
Wie is er onlangs naar LimburgPeel geweest? Wij gaan begin aug van vrijdag tot maandag. Op de site en app staan max 2x gegarandeerd zwemmen. Maar is vaker niet mogelijk dan, en staan ze echt gerant voor 2x zwemmen.. We zijn aan het twijfelen wel of niet annuleren..
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Ze zeggen 2x is gegarandeerd. Meer kan altijd indien er plek is.
mying

Bericht door mying »

Wij gaan vrijdag. Ook al in ergens anders hier gedeeld. Maar bij weekend mag je 2x 2 uur. Ze doen niet meer aan last minute reserveringen (vrijdag gevraagd over de app). Maar zal het nog een keer vragen als we daar zijn.
B767-300ER

Last minute nuet, maar soms kan je wel vaker reserveren dan de twee keer.
Janeska79

Bericht door Janeska79 »

rkjagernath schreef: 12 jul 2020, 13:12 Goedemiddag,
Wie is er onlangs naar LimburgPeel geweest? Wij gaan begin aug van vrijdag tot maandag. Op de site en app staan max 2x gegarandeerd zwemmen. Maar is vaker niet mogelijk dan, en staan ze echt gerant voor 2x zwemmen.. We zijn aan het twijfelen wel of niet annuleren..
Wij zijn in mei geweest toen Park net open was. 2x gegarandeerd zwemmen. Maar we konden via WhatsApp altijd vragen of er nog plek was bij een tijdslot.
Sid

Bericht door Sid »

Na lang wikken en wegen toch naar maar een last minute weekendje geboekt voor half augustus.
Ik ben benieuwd. Het zwemmen nemen we dan maar voor wat het is. Toverland is ook dicht bij. :D
Iemand recent nog geweest op de Limburgse Peel? Goede ervaringen op het park of juist niet?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Sid,

Wat leuk dat je een weekend naar Limburgse Peel gaat!

Ikzelf heb dit park al vaker bezocht voor een dag, maar ik ben er ook een keer een weekend geweest.
Mijn ervaring met dit park is positief, zeker nadat het park, de Market Dome, de Aqua Mundo en de
cottages zijn vernieuwd.

Voor een weekend vind ik dit park prima te doen, langer weet ik niet, ik mis hier toch wel een beetje
het echte Center Parcs gevoel zoals op de Original Center Parcs parken, maar het leuke is dat aan de
overkant Het Meerdal ligt, super leuk om die twee parken te combineren. Als je de weg oversteekt kun
je via het hek aan de overkant zo Het Meerdal in. Het hek zit wel op slot, de sleutel kun je krijgen bij de
receptie van Limburgse Peel op vertoon van je cottagesleutel. Verder is de Aqua Mundo niet echt te
vergelijken met met de Aqua Mundo's op de original parken. Wel leuk, zeker voor kleinere kinderen, maar
niet veel attracties.

Ik heb veel foto's, mocht je iets willen weten of foto's ergens van willen zien dan hoor ik het wel.

Hier vind je een recente review over Limburgse Peel.

Alvast een fijn verblijf toegewenst!

Laat je nog even weten hoe het was?
Sid

Bericht door Sid »

Bedankt voor alle info!! We gaan volgende week vrijdag. Ik zal daarna laten weten hoe het was.
Sid

Bericht door Sid »

Wij hebben huisje 233. Zijn daar heel misschien foto's van??
Sid

Bericht door Sid »

Sid schreef: 03 aug 2020, 11:31 Wij hebben huisje 233. Zijn daar heel misschien foto's van??
Heb mijn verzoekje geplaatst in het daarvoor bestemde topic..
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Tot nu is limburgse peel mijn favoriete park
Lekker rustig,vrijstaande huisjes,parkeren bij de bungalow
lekker eten in het restaurant,en heel vriendelijk personeel.
Wij zouden in Maart gaan maar helaas ging dat niet door,en gaan we in december.
alleen jammer als wij in de rustige periode gaan dat de market restaurant dicht is, alleen ochtend open!
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
B767-300ER

Meestal is Limburgse Peel gesloten in december en januari (excl feestdagen). Is dat dit jaar niet meer zo?
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

B767-300ER schreef: 04 aug 2020, 05:59 Meestal is Limburgse Peel gesloten in december en januari (excl feestdagen). Is dat dit jaar niet meer zo?
Dit jaar is Limburgse Peel gewoon geopend in december en januari. Ik kan het zien dat gewoon boekbaar is.
Sid

Bericht door Sid »

Nu heb ik in een ver verleden ooit wel eens meegemaakt dat we geboekt hadden voor ik dacht de kempervennen ergens half december. Kregen we 2 maanden voor vertrek toch wel een belletje dat het park dicht ging vanwege groot onderhoud.
Kregen we een tegoedbon van 25 euro en zijn we naar het Meerdal gegaan....
Geen idee of er nog steeds jaarlijks groot onderhoud is waardoor parken sluiten voor een aantal weken?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De grotere parken gingen inderdaad vroeger ook wel dicht in de rustigere periodes, maar de laatst jaren is dat vaak niet meer zo.
Limburgse Peel gaat wel altijd een aantal weken dicht in december en januari, alleen rond kerst zijn ze dan open. Of dat dit jaar
weer zo zal zijn is nog even afwachten. Boeken kan wel, zo heeft Center Parcs toch de boekingen alvast binnen en vervolgens krijgen
de gasten dan een mail dat het park gesloten is in de door hun geboekte periode en mogen ze omboeken naar een ander park.
Sid

[Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

Bericht door Sid »

Afgekopen weekend op de Limburgse Peel verbleven. Het inckecken ging vrij soepel. Wij waren er al om 14 uur.
De sleutels en andere informatie kregen we al en we mochten al doorrijden naar ons huisje echter we konden er pas om 15 uur in. Zodoende onze auto op de parkeerplaats bij het huisje gezet en vervolgens te voet naar de MD gelopen.
Hiervoor nog even naar de receptie gegaan ivm problemen bij het reserveren van tijdsloten voor het zwembad.
Hij liep vast in de app. Bij de receptie was het zo gepiept. Nog wel gevraagd maar zoals verwacht konden we niet vaker zwemmen. Het park zat denk ik bijna vol. Voornamelijk met nederlanders en een enkel Belgisch of Duits gezin.
Het huisje betrof een 5 pers comfort. Dit hadden we last minute geboekt en hadden we nog maar even gewacht met boeken.....1 week voor vertrek gingen de laatste 4 pers vip huisjes voor 75 euro meer dan ons 5 pers comfort in de verkoop :o . Het mag de pret niet drukken :D. Het had waarschijnlijk te maken met het feit dat alleen de vip huisjes nog beschikbaar waren en de rest was uitverkocht.
Aan de buitenkant mag het 5 pers comfort wel weer eens een opknapbeurt gebruiken.
De binnenzijde is zoals op de foto’s van de website. Het huisje was zelf was netjes en schoon met uitzondering van de vloer. Die wordt volgens mij nooit meer gedweild. Zwarte voeten na 2 min lopen door het huisje. Vervolgens zelf maar even gedweild maar veel hielp het ook niet meer.
Bij het zwemmen stond er 2 keer een wachtrij voor het zwembad. Hierdoor blijft er effectief minder zwemtijd over. In het zwembad vonden wij het echt niet druk. Het was goed te doen echter de anderhalve meter is soms een lastige..... In de MD de bekende looproutes. De restaurants liepen goed en zeker de grill want reserveren in de app was voor de zaterdag bijna niet meer mogelijk. Activiteiten hebben we verder deze keer niet geboekt. We zijn nl naar Toverland geweest.
Al met al een geslaagd weekend. Vriendelijk personeel ook op het park. Gaan hier zeker nog wel eens naar toe.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi sid,

Dank je wel voor je verslag :D !

Waar ik me steeds over blijf verbazen is dat de cottages best netjes zijn gerenoveerd maar de buitenkant van de cottages blijkbaar geen prioriteit heeft. Dat snap ik echt niet. Pas geleden waren kennissen van mij een dagje gaan kijken op Limburgse Peel. Ze vertelde mij toen dat ze bijna niet kunnen geloven, nadat ik ze had verteld dat de cottages zo mooi zijn gerenoveerd, dat dat echt zo is want de buitenkant van veel cottages hebben volgens hun achterstallig onderhoud en gaf ze niet de indruk dat het achter de voordeur dan wel mooi zou zijn.

Het is dus niet 'what you see is what you get' een gemiste kans vind ik, want verder zijn het park, de Market Dome, Aqua Mundo en de cottages (van binnen) wel mooi gerenoveerd.

Heb je misschien nog een paar foto's kunnen maken van de ligging, terras van de cottage?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Luchtopnames van het buitenterras.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Centerparcs Spotter Nederland.
Joris74

Bericht door Joris74 »

Sid schreef: 17 aug 2020, 17:18 Al met al een geslaagd weekend. Vriendelijk personeel ook op het park. Gaan hier zeker nog wel eens naar toe.
Dank je wel voor je verslag! Hoe werkt het nu in coronatijd met zwemmen? Kun je per verblijf X keer bij LP zwemmen en dan X keer bij MD? En beide via de app te reserveren?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Joris74,

Normaal gesproken kun je inderdaad zwemmen bij Het Meerdal tegen bijbetaling.
Maar dat is in deze coronatijd niet mogelijk.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

LIMBURGSE PEEL IN CORONATIJD

01-11-2020

Een verlaten Market Dome.
Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Review Limburgse Peel okt / nov 2020

Ooit was er eens een concurrentiestrijd tussen de twee grootste bungalowpark-ketens van Nederland: Vendorado / Grand Dorado en Sporthuis Centrum / Center Parcs concurreerden om de zuurverdiende gulden van de Nederlandse vakantieganger. CP en GD bouwden vlak bij elkaar, nabij Horst / America, een bungalowpark: vanuit het ene kon je letterlijk het andere zien liggen. Jaren later, toen een Fransman genaamd Gérard langskwam en beide ketens overnam, bekoelde de concurrentiestrijd. De parken waren ineens in handen van hetzelfde bedrijf en werden zo van concurrenten ineens "collega's".

Zelf was ik nooit zo fan van Gran Dorado en ons wandelbezoek eind jaren '90 vanuit Het Meerdal aan Park Loohorst (de oude naam van Limburgse Peel) stemde me allerminst positief: ik vond het maar een trieste boel op dit park en kon me niet voorstellen er ooit voor een verblijf heen te gaan. Maar toen gebeurde het: CP ging zo'n 3 jaar geleden het park opknappen en de foto's die op het forum stonden beloofden veel goeds. Dat moest onderzocht worden en zo gingen we 2 jaar geleden voor een weekend naar Limburgse Peel. Dat beviel ons zo goed, dat we onlangs ons geplande weekendverblijf in Park Zandvoort i.v.m. corona omboekten naar een week op Limburgse Peel.

Wat is de herfst toch een heerlijke periode om in een bosrijke omgeving te verblijven en wat hadden we geluk met het weer! We hebben een heerlijke week gehad in een bijna verlaten CP park. Hieronder mijn verslagje.

Ook hier mochten we pas om 15:00 uur inchecken, maar de incheck ging vlotjes en we waren snel in de cottage. Deze was prima schoongemaakt op enkele spinnenwebben na en natuurlijk zagen de ramen er weer uit alsof ze nooit schoongemaakt worden. Maar dat is niet onoverkomelijk, voor de rest was de cottage prima schoon en hadden we eigenlijk niks te klagen.

De cottage

We hadden weer een 6 persoons comfort cottage (Type Klaproos / LH843), nummer 458. Deze cottages zijn wat mij betreft de allermooisten van het hele park. We hebben deze week heel wat tijd op het park doorgebracht en zo ook veel andere cottages bekeken, maar de andere cottages doen een stuk ouder en vooral veel kleiner aan. Ik zou nooit een ander typen nemen en nooit iemand een ander type aanraden op dit park. Ik vind zelfs dat dit type beter, mooier en ruimer is dan de VIP cottages. Ook (lees: vooral) als je met minder personen bent, zou ik deze 6 persoons comfort aanraden!

De cottages hebben twee grote raampartijen, waardoor er veel licht naar binnen valt en je een prachtig uitzicht op de natuur hebt. Er is 1 grote slaapkamer met twee bedden tegen elkaar aan, een kleinere kamer met twee bedden haaks op elkaar en een kamertje met een stapelbed.
De woonkamer is ruim, de eettafel groot, de keuken prima en er zijn een apart toilet en een inloopdouche (volgens mij de enige types op dit park met een inloopdouche).

De cottage was opgeknapt en als ik oude foto's bekijk, dan zijn ze echt mooi opgeknapt. Als je echter goed gaat kijken, dan is ook hier weer erg bespaard op de verbouwing: buizen die nog over de muur lopen, oude deuren, oud plafond, etc. Je kunt beter over een grote opfrissing spreken, dan over een grote verbouwing. Maar het moet gezegd worden: ik vind deze cottages toch wel erg mooi geworden van binnen. Van buiten is het een heel ander verhaal: wat zien ze er triest uit zeg... Ik ben blij dat ze in de afgelopen 2 jaar alle kozijnen van de cottages van dit type donkergroen hebben geverfd. Dat ziet er al een stuk beter uit! Vele andere types cottages hadden nog die oerlelijke gele of blauwe kozijnen en dat ziet er helemaal treurig uit. Er werd wel aan een enkele cottage geverfd, maar volgens mij is dat een 10-jaren plan... Zouden ze deze cottages van buiten mooi schilderen en wat hout ertegenaan plakken, dan had je al een totaal ander aanzicht en zou het park veel mooier zijn! Maar goed: het gaat om de binnenkant en die was prima in orde.

Het enige kleine minpuntje dat ik kan aanwijzen in de cottage: ook hier mist in de douche weer een plankje om je douchegel op te zetten. Waarom is dit soort toch niet aanwezig in veel CP cottages?! Maarja, als dat (op de "verbouwingspunten" na) het enige is dat ik op te merken heb, dan valt het reuze mee ;)

De Market Dome

De Market Dome is erg mooi verbouwd volgens het "nieuwe CP concept". Ik vind het erg mooi en als ik foto's van vroeger bekijk, dan is het echt een wereld van verschil. Overal planten, hout, een mooie vloer en de bamboe dome maakt het geheel af. De MD is niet groot, maar doordat er toch wat "kronkelweggetjes" zijn, er 3 in/ uitgangen zijn en hij vol staat met planten, is er genoeg te ontdekken. Er is een Frites Affairs, buffet en grill en een kledingwinkel, souvenirwinkel en supermarkt. Dan nog een Game Town en natuurlijk de entree van de Aqua Mundo.

Al met al een vrij complete Market Dome, die de naam Center Parcs waardig is.

Aqua Mundo

We mochten in onze week 2 keer gaan zwemmen, maar omdat het zo ontzettend rustig was, kregen we nog 2 extra codes om te gaan zwemmen. Helaas gingen alle zwembaden vanaf donderdag helemaal dicht, maar we konden toch enkele keren gaan zwemmen.

Één keer was het zo rustig, dat we de enigen waren in de hele Aqua Mundo voor een dik uur. Van zoiets zou ik normaal alleen maar kunnen dromen, haha! De andere keren waren er zo'n 20 man in het bad, de tijdsblokken waren niet volgeboekt maar er was dan ook bijna niemand op het park.

De Aqua Mundo is niet heel spannend, maar op zich prima. Deze is 3 jaar geleden zogenaamd ook verbouwd, maar CP heeft in dit bad helaas weinig geld en liefde gestopt. De glijbaan is nog zo'n hele oude, met een enge wenteltrap. De tegels in het bad zijn ook nog altijd die rode Gran Dorado tegels. Alleen helemaal achteraan bij het golfslagbad hebben ze een paar vierkante meter natuursteen gelegd en dat ziet er meteen een stuk mooier uit. Er zijn in principe 3 grote baden (golfslag, recreatie met stroming en buitenbad), dus je hebt ruimte genoeg om te zwemmen, maar ik kan me voorstellen dat als je een CP bad verwacht, het een beetje tegenvalt. Wij hebben ons wel goed vermaakt hoor.

Soms fantaseer ik wel eens wat ze hiervan hadden kunnen maken als er wél geld in was gestopt. Zo zou ik zelf de lockers/ kleedruimtes vernieuwen, rondom het hele bad natuursteen introduceren en de oude glijbaantoren weghalen en daar een heel nieuwe glijbaan (misschien wel 2) maken. Of zelfs een wildwaterbaan, hoe geweldig zou dat zijn?!

Het park

Eigenlijk is dit een prachtig park! De natuur is erg mooi, er zijn leuke wandelpaden op het park (helemaal in de herfst), de faciliteiten zijn prima, de vernieuwingen zoals de kinderboerderij en wandelboulevard zijn leuk en de cottages liggen vaak erg mooi. Zonde dat de cottages van buiten zo oud uitzien en dat dit park zo weinig "liefde" krijgt van het bedrijf. Ik denk dat als je hier net zo'n verbouwing doet als op Park Zandvoort, dat je een geweldig mooi park hebt, dat qua bezetting ook omhoog zou gaan. Zo staan er voor de cottages nog altijd de oude blauwe paaltjes, is de helft van de borden op het park oud, zijn de wandelpaden naar de cottages vies, oud en soms gevaarlijk (uitstekende stenen). De oude pizzeria en later het pannenkoekenhuisje ligt er een beetje treurig bij (is nu vergaderruimte ofzo), terwijl dit een geweldige locatie is. Ook de brug over het water is oud en versleten.

Hoewel ik het park steeds leuker ben gaan vinden en hier zeker nog eens terug zou gaan, stoort het me dat het soms als vergane glorie overkomt. Het lijkt alsof CP hier alleen broodnodige investeringen heeft gedaan en de boel voor de rest lekker de boel laat. Zou dat komen doordat ze 2 parken zo dicht bij elkaar hebben of is het aanbod van het park gewoon niet goed genoeg voor de Nederlandse markt?!

Wat zouden ze hier iets moois van kunnen maken, ze zijn al zo goed op weg. Ik fantaseer dan maar gewoon verder, wie weet wat er ooit gebeurt.

Als je van wandelen houdt, kun je trouwens heerlijk wandelen door de Schadijkse bossen, die op loopafstand van het park liggen. Eerst wandel je door De Heere Peel, ook mooi!

En dan nog 1 ding: waarom lopen er toch altijd mensen met een bladblazer op de CP parken? Die maken altijd zo'n kabaal. Het lijkt alsof die er altijd zijn als wij er zijn, zo ook nu. Mogen er geen blaadjes meer in de parken liggen of is het gebruiken van een hark nu zoveel werk!? Ik snap het echt niet: "uw cottage midden in de natuur", maar daar moeten ze wel even bij zeggen "te midden van een team van mensen die de hele dag met bladblazers uw rust verstoren". Zo, dat is eruit ;-)

Conclusie

We hebben een heerlijke vakantie gehad! Ik zou het park zeker aanraden (tip: neem een 6 persoons comfort LH843) en we gaan er zeker nog eens terug. Het is een 3 birdies park en heeft dus zeker niet alles wat de originele/ grote parken te bieden hebben, maar als je een week rust in de natuur wilt, met prima faciliteiten, dan zit je hier goed.

Jammer dat ze niet wat meer geld in dit park gestopt hebben, want het had allemaal nóg mooier kunnen zijn, maar dat maakt het park voor nu niet minder aanbevelenswaardig :)
Jolandake1969

Is ook een mooi park, Wij gaan er ieder jaar heen, de 2 persoons vip en als er maar 2 tientjes verschil in zit pakken we de 4 pers vip, ook omdat mijn man van de sauna houd(alleen in het huisje) :D fijn ligbad, enige minpunt geen aparte douche
Mooie ruime hoekkeuken met grote koelkast, lekker 2 persoons boxspring, heerlijk, dit jaar helaas niet maar in maart is hij weer geboekt
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
B767-300ER

Bedankt voor het uitgebreide verslag Tom. Erg leuk
Tom...

Bericht door Tom... »

Wisten jullie trouwens dat op dit park 3 ex-beheerderswoningen zijn? Eentje is op het park te vinden onder cottage nummer 738 (wordt denk ik door stagiaires bewoond), de tweede met een spits dak ligt op de parkeerplaats bij de wasserette / kantoren (daarin bevindt zich nu een kantoor en opslagruimte) en de derde met een plat dak bevindt zich direct naast het Cycle Center (wordt ook als kantoor gebruikt):

Zie gele cirkels:
IMG_0411.JPG
738:
IMG_0431.JPG
IMG_0432.JPG
IMG_0433.JPG
Losstaand tuinhuisje / hok behorende bij cottage 738:
IMG_0434.JPG
Cottage op personeelsparkeerplaats midden in park:
IMG_0374.JPG
Cottage naast het Cycle Center:
IMG_0387.JPG
IMG_0388.JPG
IMG_0389.JPG
En dan de oude pizzeria met uitzicht. Daar zouden ze toch ook iets prachtigs van kunnen maken:
IMG_0435.JPG
IMG_0437.JPG
B767-300ER

Dat laatste zeker.
Leuk pand op prachtplek. Maak er een extra restaurant van.
Jolandake1969

Bv pannenkoekrestaurant
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
B767-300ER

Jolandake1969 schreef: 16 nov 2020, 20:56 Bv pannenkoekrestaurant
Ja precies.
Tom...

Bericht door Tom... »

Jolandake1969 schreef: 16 nov 2020, 20:56 Bv pannenkoekrestaurant
Ja, dat is er dus ook al geweest :lol:

Het is gebouwd als pizzeria, daarna is het ooit eens pannenkoekenrestaurant geweest.
Twee jaar geleden toen we daar waren, was het een opslag voor rommel, maar zag je dat het daarvoor pannenkoekenrestaurant was.
Maar helaas is het nu "niks" meer...
Jolandake1969

Is zo zonde en dat is niet alleen op dit park
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
markieanta

Bericht door markieanta »

Jeetje, wat zien die huisjes er aan de buitenkant deprimerend uit zeg, waarom hebben ze de rest van het park niet aangepakt in plaats van alleen de cottages gemoderniseerd aan de binnenzijde. Dit park doet me denken aan het enige Roompot park waar ik ooit ben geweest en dat is niet positief.
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Wat een heerlijke review weer, Tom! Leuk dat je een park altijd zo in detail bekijkt en beoordeeld .Zo ben ik ook ingesteld, dus ook leuk om te vergelijken hoe we het park verschillend beleven. Ik zat zelf in februari in de 457, van hetzelde type. Ben het helemaal met je eens dat deze cottages -zeker voor Comforts- erg prettig zijn. Lekker ruim en licht, goed opgeknapt, en uiteraard heeft CP de standaard zaken als deurklinken, plafonds, leidingen et.c daarbij overgeslagen. Haaden jullie ook uitzicht op het water voor de cottage? Wij hadden precies een heuveltje voor onze woonkamer die het uitzicht op de plas ontnam.

ik kan mij zeker vinden in jouw opmerkingen over de uistraling van de cottages aan de buitenzijde. Het is inderdaad allemaal wat grauw en donker, erg zonde. Overigens vind ik de uitstraling van de rest van het park juist wel verzorgd: overal LED verlichting, nette wegen met asfalt zonder gaten, groen netjes bijgehouden... ik ben tijdens ons bezoek ook even naar het Meerdal geweest, maar dan staat LP er een stuk netter bij (destijds althans) :-)
EBFS

Bericht door EBFS »

Leuke review om te lezen!

Tom... schreef: 16 nov 2020, 17:05
Hoewel ik het park steeds leuker ben gaan vinden en hier zeker nog eens terug zou gaan, stoort het me dat het soms als vergane glorie overkomt. Het lijkt alsof CP hier alleen broodnodige investeringen heeft gedaan en de boel voor de rest lekker de boel laat. Zou dat komen doordat ze 2 parken zo dicht bij elkaar hebben of is het aanbod van het park gewoon niet goed genoeg voor de Nederlandse markt?!

Ik ben het volledig eens met deze passage. Die halfslachtige renovaties zijn zo triest. En dan zeker voor parken zoals deze die juist dat beetje extra nodig hebben om het echt Center Parcs te maken. Hoe veel jaren heeft Park Zandvoort er niet verwaarloosd bijgelegen? En nu is het een topper op verschillende vlakken!

Ik denk wel dat de locatie weinig te maken heeft met het succes dat een park heeft. Ok, Het Meerdal en Limburgse Peel liggen inderdaad nu wel enorm dicht bij elkaar maar De Kempervennen, De Vossemeren en Erperheide liggen ook niet zo ver. En die doen het toch allemaal goed?

Center Parcs moet de twee parken gewoon een beetje differentiëren. LP als 3-vogelpark, MD als 4-vogelpark, andere activiteiten, ander uitzicht van de cottages, misschien een ander doelpubliek (momenteel raadt CP op allebei families met jonge kinderen aan), enz. En een mooier uitzicht van het park in het algemeen kan zeker geen kwaad.
timosun

Bericht door timosun »

Ik denk een bewuste keuze om niet meer geld in dit park te stoppen. Het park is ook sterk op het gebied van management verboden met het Meerdal. Het is denk ik ook niet toevallig dat dit park elk jaar een pak sluiting kent. Dit om te zorgen dat op het Meerdal de bezetting nog goed is.

Het zijn hele mooie plannen die u noemt en zou zeker goed zijn voor dit park. Voor CP is het natuurlijk erg ongunstig om twee parken zo dicht bij elkaar te hebben. Als je deze plannen uitvoert waarom zou iemand nog naar het Meerdal gaan? Wanneer de zwambaden meer op elkaar gaan lijken zullen het concurrenten van elkaar gaan worden.

Je zit het ook met Pack Sandur en Hutteheugte. Parc Sandur word echt totaal anders in de markt gezet om maar geen concurrentie van elkaar te zijn.

Helaas kennen veel parken de voorbeelden als de oude pizzeria het is echt zonde.

CP heeft op zantvoord laten zien wat ze kunnen. Helaas voeren ze het niet overal zo goed uit. Op de Eemhof laten ze zien hoe de huisje van buiten van nu kunnen worden. Dit zie je helaas niet terug op de andere parken.

Naar CP gaan en er zwemmen zou altijd heerlijk blijven. CP weet zelf ook waar hun sterke punten liggen, kijk in de folder, de reclames of waar ze filmpjes opnemen voor youtube.

Je reviews was erg fijn om te lezen. Meestal sla ik zulke lange lappen tekst over. Dit las erg fijn en trigger de mij zelfs om te te reageren. Zo schrijven kan niet iedereen, complimenten!
Plaats reactie