Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, Het Meerdal, De Kempervennen, Het Heijderbos,
Port Zélande, Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur, Camping Port Zélande
pietjed

Re: [Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

Bericht door pietjed »

AB23061976 schreef: 27 jul 2022, 14:00 Denk dat CP hier ook een rol kan nemen door actiever aanwezig te zijn rondom de kinderboerderij want op elk park zie je kinderen achter besten aan rennen schreeuwen en ga zo maar door en ouders die het allemaal toe laten .

Ik zou zeggen alleen openstellen als er iemand van CP het overzicht heeft en anders niet open stellen als je wil profileren zoals CP dat doet moet je hier ook een stap in nemen
Je kunt niet verwachten dat er van 10 tot 18 uur continu toezicht is. Dat past ook niet bij een kinderboerderij. De medewerkers van de beveiliging komen regelmatig langs en ook de medewerkers van de groendienst gaan vaker naar binnen. Ook zit er een soort looppoortje naast waar altijd veel personeel gebruik van maakt. Er is dus wel toezicht, maar 100% controle kun je nooit hebben en moet je ook niet willen hebben.
AB23061976

Bericht door AB23061976 »

Maar in de periode dat wij in de Limburgse peel waren was er echt weinig personeel te zien rondom de kinderboerderij
en je kunt er ook voor kiezen gezette tijden open te gaan met personeel , want het gaat wel om dieren welzijn en sommige mensen vinden dat hun kinderen alles kunnen doen .

Op sommige parken zie je veel vaker en meer personeel om de kinderboderijen dus ja CP kan echt wel een rol hier in nemen
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De vernieuwde brug.

Augustus 2022.

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Helaas is het "hutje" niet meegenomen met de vernieuwing, maar misschien komt dat nog.
Afbeelding

Afbeelding
simon

Bericht door simon »

Mooi opgeknapt! Hopelijk volgt het hutje inderdaad nog.
Coming up next: Park De Haan (juni) / Kempense Meren (september)

2023: Het Heijderbos
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

en wat verlichting aan de brug?
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2023* EP-LP
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Summer Hotspot.

Augustus 2022.

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De grote glijbaan tijdelijk gesloten.

De grote glijbaan is gesloten van 7 t/m 11 november 2022 i.v.m. werkzaamheden.

De grote glijbaan Center Parcs Limburgse Peel.
Afbeelding
simon

Bericht door simon »

Het voorbije weekend (van vrijdag 16 t.e.m. zondag 18 september) trokken wij opnieuw richting Nederlands Limburg, ditmaal naar America met een C. We verbleven ditmaal in Center Parcs Limburgse Peel, welke we vroeger met de familie nog bezochten als Gran Dorado Loohorst. Deze keer was het niet met ons tweetjes, maar terug met de familie.

Loohorst hadden we indertijd nog 2 jaar na elkaar bezocht met de familie, toen nog ik als kind met mijn moeder, toenmalige stiefvader, broer en toenmalige stiefbroer en stiefzus. Afgelopen weekend was het met mijn mama en mijn broer. We hadden dit weekend in het voorjaar cadeau gedaan voor moederdag, omdat we nu allen het huis uitgevlogen zijn. Het leek ons fijn voor mijn mama om nog eens met de hele familie wat quality time te hebben. Zo gezegd, zo gedaan. Het voorjaar en de zomer was voor ieder te druk, dus een geschikt weekend vonden we in september.

In het verleden heb ik altijd geluk gehad met reisjes in september, waarbij het nog steeds mooie dagen zijn met geen te hete temperaturen, maar aangename temperaturen en droge dragen. Helaas voor ons was het ditmaal anders… Het was eerder nat en fris, maar dat zou ons niet belemmeren om er een geslaagd weekend van te maken. Of dit geslaagd is, lees je hier verder…

Cottage

Aanvankelijk waren we met 5 personen en onze hond, dus kozen we voor een 5-persoons Comfort. Jammer dat de keuzes op dit park nogal beperkt zijn: je vindt er enkel Comfort (voor verschillende gezinsgroottes) en VIP (voor 2 of 4 personen). Er wort geen Premium of grotere VIP aangeboden, maar goed. De keuze tussen Comfort en VIP was toch snel gemaakt, omdat die op foto lichtrijker lijkt dan de VIP met nogal donkere meubels, we zelf graag onze broodjes kiezen en een sauna voor ons niet hoeft. Premium was leuk geweest, maar het zij zo. Uiteindelijk zijn met 4 personen en onze hond vertrokken, dus ruimte genoeg voor ons allen.

Onze cottage was de 262, een halfvrijstaande cottage, op nog geen 5 minuten wandelen van de Market Dome, Sport Center en andere faciliteiten. Vlak naast ons huisje was er ook een parking voorzien, zodat we handig de bagage konden in- en uitladen bij regenweer. Persoonlijk vond ik dit een ideale ligging, ondanks dat het terras uitkeek over een weg. Wij hebben er ons in elk geval niet aan gestoord, want het is niet zo dat we zomaar bij andere cottages naar binnen keken.

Onze eerste indruk van het huisje was positief: de cottage voelde ruim aan, zag er proper uit en zeker niet afgeleefd, ondanks dat de grote binnenrenovatie alweer een paar jaar geleden is. Vooral de leefruimte en badkamer voelen niet benauwd aan; de slaapkamers zijn dan weer wel wat krap, maar hier kom je toch enkel om te slapen. Wij hadden de grootste slaapkamer gekozen, omdat deze grenst aan de leefruimte. Als wij wat langer opbleven stoorden we de rest niet, en konden we ook onze hond beter horen als er iets zou zijn. De andere kamers geven namelijk uit op de hal, die van de leefruimte gescheiden wordt met een extra deur.

De tweede indruk dan. Wanneer de zon schijnt is de leefruimte lichtrijk, ondanks het deels overdekte terras en de vele bomen rondom de cottage. Wie dit park kaal vindt, moet ik toch wel tegenspreken, want qua natuur had ik zeker een volwaardig Center Parcs-gevoel met mooie bosrijke omgeving. Ook in het interieur komt deze bosrijke omgeving terug naar binnen, met de groene kleuren en de vogeltoetsen in het interieur. Ik vreesde trouwens dat de felle kleuren (groen en rood) in de cottage zouden irriteren, maar ik kom hier zeker op terug. Integendeel, dit zorgde net voor extra sfeer en warmte. De bank was een wicker, met wat gladde kussens, maar zat verder wel comfortabel.

De keuken is qua ruimte voldoende, maar de koelkast had m.i. groter gemogen. De koelkast zat bij aankomst meteen vol en we kregen er zelfs niet alles in. Wetende dat deze koelkast identiek is in de 2, 4, 5 en sommige 6-persoonscottages, vind ik dit toch wel heel beperkt… Ook tijdens het gebruik van de keuken merkte ik wel enkele mankementen: een kapotte vriesvakdeur, haperende keukendeuren, onvolledige keukeninventaris (1 diep bord voor 5 personen)… De keuken kan misschien wel een volledige upgrade krijgen.

De badkamer heeft een ligbad met korte douchewand, zodat je hierin kan douchen. De kraan gaf een goede straal (geen regendouche natuurlijk), maar de douchewand vond ik iets te kort. Tijdens de nieuwe upgrade komt hier ook een ander badkamermeubel, welke ik wel toejuich. Nu hing er een open kast met 4 vakken, die toch ook meteen vol zat. Met 5 personen heb je dus eigenlijk al ruimte te kort.

Oja, dit moet ik ook nog even zeggen… Doorgaans geef ik persoonlijk niet om voorkeursligging, maar deze keer was dit anders. Enerzijds omdat we met meer personen waren, en dus een kritischer publiek, anderzijds omdat ik hoopte op een vernieuwd huisje. Aanvankelijk hadden we 239, daarna 803, om te eindigen met 262. Stiekem hoopte ik dus op een cottage in zone 2, omdat die zone al vernieuwd was. Althans, dat leek toch zo na het lezen van de fora. Ik dacht reeds alle cottages in zone 2 al vernieuwd waren, maar dit bleek niet het geval te zijn. De cottages tegenover ons en achter ons waren vernieuwd, maar onze rij was nog niet vernieuwd. Heel vreemd dit, maar ik was in elk geval blij dat ik toch geen voorkeursligging genomen had. Elke keuze die ik had bij voorkeursligging was volgens mij nog niet vernieuwd. En achteraf gezien zijn de vernieuwingen ook eerder beperkt: vooral de buitenzijde van de cottage wordt aangepakt (broodnodig!), alsook enkele kleine ingrepen binnen in de cottage (zoals schilderen, andere eetkamerstoelen en nieuw badkamermeubel). Wij hebben er ons in elk geval niet aan gestoord, maar het was misschien net iets leuker geweest.

Over die nieuwste renovatie, de buitenrenovatie, gesproken, die kan ik alleen maar toejuichen. En wel om de volgende redenen:
1. De meeste niet-gerenoveerde cottages geven aan de buitenkant toch wel een verouderde indruk. Onze types vielen nog mee, maar vooral die met de felle kleuren (geel en oranje) zagen er echt wel (ver)oud(erd) uit. Met deze renovatie ogen ze weer fris, bijna als nieuw. En om eerlijk te zijn, misschien zelfs mooier dan sommige CP Original cottages.
2. Als je een rondje op het park rondloopt, zie je duidelijk dat het park in verschillende fases gebouwd werd, met verschillende bouwstijlen. Dankzij deze renovatie wordt er weer een harmonie gecreëerd tussen de verschillende types cottages, want ze krijgen eenzelfde kleurenpalet en uitstraling.
3. Dankzij deze nieuwe stijl gaan ze bovendien meer naar de Center Parcs-stijl toe. Ik herken hierin de stijl die ze op Park Zandvoort hanteren.

En om dit onderdeel af te sluiten, nog enkele leuke weetjes:
• Alle cottages van 65 m² hebben een ingebouwde barbecue aan de andere kant van de open haard. Dus ook de Comfort cottages beschikken hier over een barbecue! Wij hebben er wel geen gebruik van gemaakt, aangezien het weer ons niet mee zat.
• Bij elke cluster cottages heb je een kleine parking, waar je je auto kan parkeren. De grote centrale parking wordt hier minder gebruikt door verblijfsgasten. Het park is dus niet autovrij, maar toch is er niet meer of minder last van voorbijrijdende auto’s dan op andere (autovrije) parken. Dat gevoel had ik toch, maar kan ook een momentopname geweest zijn.
• Op Limburgse Peel wordt (voorlopig) nog gewerkt met sleutels, zwembadkaartjes en papieren activiteitenvouchers. De polsbandjes zouden tegen volgende zomer geïntroduceerd worden, wanneer alle huisjes opgeleverd zijn.

Het park

Limburgse Peel kent een bijzondere geschiedenis, want het was het eerste park dat gebouwd werd door Vendorado, een toenmalige concurrent van Center Parcs. Het werd dus niet door Center Parcs gebouwd, maar door de overname van Gran Dorado (na een naamswijziging van Vendorado) door P&V werd deze toegevoegd aan het portfolio van Center Parcs. De geschiedenis is jullie wellicht allemaal bekend. Ik wil hier dan ook niet te diep op ingaan, maar ergens heeft dit alles wel veel betekend tot de inrichting en uitstraling van het park:
• Het park ligt vlak naast Het Meerdal, een origineel Center Parcs, waarbij je duidelijk ziet dat Vendorado zich bij de bouw en opzet baseerde op hoe Center Parcs de parken opzette. Hier vond en vind je dus een centrale plaza met de meeste faciliteiten, alsook een apart gebouwtje waar een extra restaurant gevestigd zat, een sporthal, subtropisch zwemparadijs…
• In de look & feel van de huisjes herken je eenzelfde stijl zoals Center Parcs haar huisjes ooit bouwde, maar toch zijn dit geen typische Bakema’s.
• Je kan je afvragen waarom dit park niet werd afgestoten door Center Parcs na de overname, maar toch werd gekozen om dit park in het portfolio te houden (in tegenstelling tot bvb. Weerterbergen). Toch ben ik blij dat dit park de CP-vlag heeft, alsook haar eigen karakter. Dit park is weliswaar jarenlang stiefmoederlijk behandeld, en misschien nog steeds een beetje, maar toch tref je er nu een eigen identiteit en een leuke sfeer.
• Je kan je ook afvragen waarom Center Parcs dit park niet samenvoegt met Het Meerdal, maar dit lijkt me om verschillende redenen moeilijk tot niet haalbaar: wat met de centrale faciliteiten, de “lange weg” tussen beide parken, de openbare hoofdweg die de parken van elkaar scheidt…

Ik schreef het net al: op sommige vlakken is dit park stiefmoederlijk behandeld door Center Parcs, waardoor het op verschillende vlakken nogal verouderd aanvoelt. Loop vandaag eens een rondje op het park en wat opvalt is de staat van sommige cottages (vooral de buitenzijde), alsook de leegstand van een aantal gebouwen (oude Pizzeria/Pannenkoekenhuisje, vroeger Kinderspeelhuis naast de Market Dome, het Sport Center, de Receptie, het Cycle Center, de hoofdingang van de Market Dome…). Vreemd, want ik herinner mij dit park als een levendig, mooi toppark van Gran Dorado, zo’n 22 jaar geleden. Ik begrijp dat Center Parcs Het Meerdal meer als eigen kind beschouwt, maar toch verdient dit park beter. Gelukkig is er eindelijk (!) beterschap op komst, want Center Parcs beseft dat het park een eigen doelgroep aantrekt. En eerlijk gezegd, het lijkt me ook een ideaal park om er andere doelgroepen aan te trekken, maar meer hierover later. Op de fora zag ik reeds een aantal visuals van toekomstige vernieuwingen, zijn een aantal nieuwe activiteiten intussen toegevoegd en is men intussen volop bezig met de buitenkant van de cottages. Maar opnieuw, waar het bij andere parken in een relatief korte periode gebeurt, duurt de renovatie hier best lang. Dus aub, doe hier eens mee voort en laat dit park ook opnieuw stralen!

Market Dome

Het kloppend hart van elk park is de Market Dome, en dat is hier niet anders! Om eerlijk te zijn, hier heeft Center Parcs al mooie vooruitgang geboekt en kreeg ik een volwaardig CP-gevoel, vooral binnen in de Market Dome. Dat komt niet alleen door de implementatie van de concepten die ze hanteren, maar ook door de sfeer die hier heerst. Heel leuk trouwens dat honden hier mee naar binnen mogen in de Market Dome! Op het terras van het Grand Café vind je ook ‘Dog bars’ met waterkommetjes voor de viervoeters. In de restaurants en shops mogen ze uiteraard niet mee, maar wel leuk dat ze mee door de MD mogen lopen en op het terras mogen. Waarom is dit trouwens niet op meer parken toegelaten?

Deze Market Dome heeft 3 ingangen: de hoofdingang langs de Promenade / Leisure Boulevard schuin tegenover het Cycle Center, een tweede ingang langs de loopbrug over het meer, en een derde ingang naast een speeltuintje en de Aqua Mundo. In de Market Dome zelf loop je niet echt een rondje, maar loop je van de ene kant naar de andere kant.

In de Market Dome vind je het Grand Café (met bamboe dome, podium en bowling), de Frites Affairs (snackbar), The Grill (à la carte grillrestaurant), The Market Restaurant (met ontbijt- en dinerbuffet), Daily Foodstore, Shop & Smile (de ene met souvenirs en speelgoed, de andere met kleding, badspullen zijn verspreid over beide winkels) en de Gametown. Verder tref je er ook een kleine carrousel, massagezetels, 2 biljarttafels en een prijzenbak – allen tegen betaling. In een vroegere restaurantruimte (links van de ingang over de loopbrug) is nu een polyvalente eventruimte. Deze werd afgelopen weekend gebruikt door een bedrijf dat een deel van het park afhuurde voor een teambuilding. Zij hadden hier hun eigen catering en er werd ook gefeest. Aan het andere eind van de MD vind je uiteraard de ingang van de Aqua Mundo, alsook de ingang van de Sauna.

De winkels op het park werden reeds omgebouwd tot het nieuwe Shop & Smile-concept. Jammer wel dat de ramen van de vroegere Fashion Store nog het oude logo hebben plakken. Misschien een klein detail, maar voor een kritische geest weer zoiets stiefmoederlijks… De winkels zijn niet overdreven groot, maar je vindt er wel voldoende aanbod. Ook in de Daily Foodstore had je een behoorlijk assortiment; bij de bakkerij miste ik wel wat extra keuze (w.o. de lekkere meergranendriehoekjes).

Op vrijdagavond, na het zwemmen, gingen we een snelle hap halen bij de Frites Affairs. Wij waren reeds even op het park, en in afwachting van de rest van de familie (die vermoedelijk later ging zijn wegens files en regenweer). We hadden een hongerke, dus tijd voor een snelle hap. Nuja, snelle hap… Wij bestelden 1 drankje, 1 kleine friet en 2 vleeskroketten, en hebben hier toch ruim 20 minuten op moeten wachten! Het was niet eens druk, en intussen waren latere soortgelijke bestellingen reeds doorgegeven, maar wij bleven wachten. Ik heb er toch een wrang gevoel bij, na de eerdere ervaring op Port Zélande. Frites Affairs, het is lekker, maar de service echt belachelijk! Tijdens het wachten kregen we al telefoon dat ze waren aangekomen, dus hebben we alles snel naar binnen geschrokt zodat we naar de cottage konden.

Op zaterdagavond had ik gereserveerd bij The Grill. The Grill ken ik nog van Port Zélande, waar we smakelijk gegeten hebben, maar ze toen met een beperkte kaart werkten. Heel leuk om nu een grotere keuze te hebben! Ik reserveer graag laat, zodat je op je gemak kan eten zonder weggekeken te worden en plaats te moeten maken voor de volgende shift. Onze reservatie was geplaatst voor 19u45, maar onze tafel was nog niet vrij. Geen probleem, rond 20u00 mochten we aan tafel. The Grill is volgens mij soortgelijk aan Fuego’s (die heb ik nog nooit gedaan), waar je à la carte grillgerechten kan bestellen, je eigen burgers kan samenstellen en een DIY cocktail kan maken. Wij kozen voor de eigen burgers, heel leuk om te doen! Persoonlijk vond ik het lekker, maar het mocht iets warmer zijn, alsook de frietjes langer gebakken.

Waar andere parken (ook in het hoogseizoen) met wisselende openingsdagen werken, viel het mij op dat alle restaurants hier elke dag geopend waren. De Frites Affairs sloot wel vroeg, maar was wel elke avond open. Op vrijdagavond was het trouwens opvallend rustig in de Market Dome – rond 22u00 waren wij zelfs de enige gasten die iets kwamen drinken bij het Grand Café, wat tevens meteen ook het laatste drankje was – maar op zaterdagavond zat alles toch goed vol! Toen was er een Crazy Bingo Night, terwijl op vrijdagavond geen entertainment voorzien was.

Kortom, ik vind de Market Dome gezellig, niet overdreven groot, maar wel van alles te zien en te beleven. Ik miste er wel een Nonna’s / Il Giardino of Pancakes, alsook wat live entertainment op vrijdagavond… Goed, het is dan wel geen hoogseizoen meer, maar toch had ik de indruk dat het park goed vol zat.

Aqua Mundo

De Aqua Mundo herinner ik mij nog goed van toen als kind, maar toch voelde ze nu kleiner aan dan uit mijn herinneringen. Vroeger beleefden we hier urenlang waterpret, nu had ik het na tweemaal een uurtje wel gezien… Toegegeven, de Aqua Mundo is nu wel mooier aangekleed, met warme kleuren, meer groen en leuke decoraties, in plaats van het steriele wit toen. Vooral het grote lagunebad met de stroomversnelling is echt prachtig geworden, voor een niet origineel CP. Nog meer natuursteen en we zwijgen erover! 😉

Deze Aqua Mundo is niet heel groot, maar biedt toch voldoende vertier, vooral voor jonge kinderen. Bij het betreden heb je recht voor je het golfslagbad. Deze is niet zo diep – 1m50 op zijn diepst – dus ideaal voor gezinnen met kinderen. Over het golfslagbad loopt een touwbrug waar je van de ene naar de andere kant kan oversteken (heel leuk!), en op de minst diepe zone heb je overloopemmers. Helemaal achteraan links bevinden zich 2 bubbelbaden, maar deze waren gesloten…

Links van het golfslagbad heb je de Grabber Joe’s Laguna Café met ernaast een Kikkerbad (voor de kleinste bezoekers). Daarnaast heb je een groot lagunebad met stroomversnelling, bubbelbank, waterval, waterboom en bubbelvloer. Wat mij hier opviel waren de korte intervallen van de verschillende effecten in het lagunebad. Ik denk dat alles nog geen 5 minuten werkte en daarna doorschoof naar het volgende effect. Jammer dit! In de ondiepe hoek van het lagunebad bevindt zich de Octopus Rots, een extra kinderspeelbad, dat in mijn kindertijd nog niet bestond. Ikzelf vind deze wel kitscherig ogen, maar voor kinderen heel leuk.

Aan de rechterzijde van het golfslagbad is er een tweede Kikkerbad, de glijbaan en het buitenbad. Wat gaat die lange glijbaan hard! Hij is misschien oud, maar voelde toch nog comfortabel aan en je maakte snel vaart! Het buitenbad is te betreden via een trapje binnen waarna je naar buiten zwemt. Hier is er een bubbelbank en dompelbad, alsook een ligweide in de zomer een ligweide. Nu was het nogal koud buiten, waardoor ik niet lang buiten bleef.

Over de zwembadtemperaturen is de laatste weken veel geschreven, maar hier had ik niet te klagen. Aan de ingang van de Aqua Mundo hing een bord met temperaturen: 31° voor de grote zwembaden, 29,5° voor het buitenbad, 32° voor de kinderbaden en 31° omgevingstemperatuur.

Na tweemaal een uurtje te gaan zwemmen hield ik het voor bekeken. Misschien zat mijn timing goed, want voor het avondeten was het er telkens rustig. Het is ook geen grote Aqua Mundo, maar met jonge kinderen kan je je er volgens mij prima vermaken. Voor tieners en volwassenen is het misschien te beperkt. Jammer dat de bubbelbaden gesloten waren, dat er maar 1 glijbaan is en geen wildwaterbaan. Indien de bubbelbanken ook wat langer zouden bubbelen, en de stroomversnelling wat langer meevoert, had ik wellicht langer gebleven, maar goed. Opnieuw, hier merk je dat Limburgse Peel wat stiefmoederlijk behandeld wordt: waar andere parken één of meer nieuwe attractie krijgen, dateert de Octopus Rots alweer van jaren geleden. Nochtans is er zeker ruimte voor uitbreiding, maar gebeurt het vooralsnog niet. De kleedkamers en lockers mogen trouwens écht vernieuwd mogen worden, i.p.v. vervangen te worden door afdankertjes van andere parken. De lockers sluiten trouwens met stukken van 1 euro.

Activiteiten

Limburgse Peel heeft 3 birdies, dus weet je dat het activiteitenaanbod beperkter is dan op andere parken. Maar aangezien we op familieweekend waren en we activiteitenvouchers hadden, hebben we toch een aantal leuke activiteiten uitgezocht. Het was geen hoogseizoen meer, en het weer zal niet helemaal mee, maar dat kon onze pret niet bederven.

Op elk park tref je één of meerdere indoor en/of outdoor minigolfparcours aan; hier heb je naast de Adventure Golf ook Supa Golf. Uit de omschrijving werd ik niet veel wijzer, maar het prikkelde ons wel. Supa Golf lijkt meer op echte golf, waarbij je de greens bereikt door verschillende clubs te gebruiken. De golfballetjes zijn iets groter, maar lichter en het parcours is uitgestrekter. Ondanks dat er “maar” 9 holes waren, hebben we hier toch ruim 2 uur gespeeld. Iedereen vond het leuk en origineel: deze activiteit is echt een verborgen pareltje, want ik denk niet dat veel gasten deze doen. Enerzijds omdat het een unieke, onbekende activiteit is, anderzijds omdat deze verstopt ligt tussen de mooie hoge bomen achter het Sport Center. Je betaalt 5 euro voor kinderen en jongeren t.e.m. 16 jaar en 10 euro voor volwassenen. De activiteitenvouchers kan je niet gebruiken voor Supa Golf, maar wij vonden het de prijs zeker waard!
Als ik dan toch 2,5 minpuntjes mag geven:
• Het parcours mag wel beter onderhouden worden. Het hele terrein lag vol afgewaaide bladeren en eikels, en dat was niet van een paar uurtjes… Ter vergelijking: op De Lommerbergen zag ik dagelijks iemand bezig met een bladblazer om de Adventure Golf bladvrij te maken, en dat was hier ook welkom geweest.
• Heel storend is dat wandelaars los door de holes lopen, waarbij je soms moet opletten dat je niemand raakt. Een betere afbakening is hier zeker welkom, want ik vermoed dat sommige gasten denken dat dit gewoon bosgebied is.
• Het halveke dat ik nog wou aanbrengen: een groot deel van het park was afgehuurd door een bedrijf dat teambuildingsactiviteiten organiseerde, waarbij ze o.a. een parcours moesten lopen door de Supa Golf. De bordjes werden wel weggenomen toen wij ons spel aanvatten, maar toch wel vreemd dat ze bij het Cycle Center hier niets over meldden…

Na de middag zijn we met z’n allen gaan wandelen in de Heere Peel, het natuurgebied tegenover het park. Het is niet zo groot, maar biedt wel veel variatie in bosbeleving. Je hebt er open velden, bospaden, een avonturen- en speelbos, touwbruggen… Zeker in de zomer lijkt me dit een leuke plek om te wandelen en te spelen!

Terug op het park heb ik met mijn hond en mama het Kabouterpad afgewandeld (zonder pakket, maar gewoon de paaltjes wat gevolgd). Heel leuk en afwisselend tussen natuurpaden en de gewone wegen, maar soms wel moeilijk om de weg te vinden als je puur de paaltjes zoekt. Ik heb bewust niet gekeken op plannen of de app, omdat we even wilden rondlopen en huisjes spotten.

’s Avonds zijn we gaan bowlen met de activiteitenvouchers. Ondanks dat er op de flyer stond dat deze 3 vouchers kostte, hebben we maar 2 moeten afgeven. Check! De bowling is niet heel modern, maar wel leuk om te spelen. Naast klassieke bowling zijn er trouwens mogelijkheden om andere spelletjes te spelen zoals een soort Bingo. Geen idee hoe het werkt, want wij hielden het bij het klassieke. In een uur tijd hebben we met z’n vieren 2 spelletjes afgewerkt.

Aangezien we dus nog 1 activiteitenvoucher over hadden, kozen we nog voor de Cottage Escape Game. Deze kan je afhalen aan de receptie, waar je een grote envelop en inlogcode krijgt. Het spel zelf speel je wanneer je wilt, dus in principe kan je deze ook terug thuis spelen. Wij hebben deze op zondagochtend na het ontbijt gespeeld in de cottage. Voor alle duidelijkheid, het gaat niet om een escape room, maar een soort van gezelschapsspel. Zorg dat je zeker een opgeladen tablet of smartphone met internet bijhebt, want deze heb je ook nodig naast de envelop met opdrachten. Leuke spelletjes/raadsels, maar niet zo moeilijk. Na een half uurtje hadden we code gekraakt en momenteel zijn wij 13e in het klassement van Limburgse Peel met #JUUL. Wie doet beter? 😊

De meeste andere activiteiten die je op het park kan doen, zijn eerder van sportieve aard (squash, badminton, tafeltennis, volleybal…) of op kinderen gericht. De sportieve activiteiten gaan volgens mij door in het Sport Center, al laat die wel een nogal verlaten indruk na. Op zaterdag was er iets van leven, maar dat kwam vooral door de teambuilding die daar vertrok via een soort van urban trail / zoektocht? De activiteiten voor kinderen zijn dan weer klassiekers die je ook op andere parken vindt.

Wij hebben ons in elk geval goed geamuseerd en veel family quality time gehad, zoals het hoort! Wat mij betreft is Limburgse Peel het ideale park om met het hele gezin of de hele familie te vertoeven!

Conclusie

Limburgse Peel is geen klassiek Center Parcs, maar werd m.i. jarenlang wat in de schaduw gezet door grote broer Het Meerdal. Het is geen klein park (telt zo’n 500 cottages), maar sommige faciliteiten zouden gerust grootser mogen zijn. Het park oogt op sommige vlakken wat verouderd, waar andere parken na de grote metamorfoses er net weer heel fris, jong en hip uitzien.
Ter vergelijking: we zijn het afgelopen jaar naar Erperheide, De Kempervennen en De Eemhof geweest; allemaal originele Center Parcs. Deze parken hebben eenzelfde leeftijd als Limburgse Peel, maar zien er na de metamorfose toch jonger uit dan dit park. Ook Les Ardennes voelt jong en hip aan, maar deze werd met dankzij de CP-vlag écht grondig onder handen genomen dankzij een grote investering. Port Zélande is leuk en gezellig, maar de huisjes voelen daar dan weer ouder aan.
Hier, op Limburgse Peel, heb ik een vreemd gevoel: de huisjes zien er van binnen beter uit dan op Port Zélande, de Market Dome is zeker evenwaardig aan de originele parken na hun upgrade, maar toch mis ik hier een echte upgrade zoals bvb. op Les Ardennes of Park Zandvoort.
Een soortgelijke upgrade zou dit park écht weer op de kaart zetten. Gelukkig zitten ze niet stil en zijn ze er mee bezig. De plannen die ik op de fora zag zien er mooi uit, maar nogal braafjes. De vernieuwde cottages zien er aan de buitenkant écht fris, modern en hip uit, dus dit dat zal zeker bijdragen aan de sfeer op het park. Al hoop ik dat het daarbij niet stopt, en dat ze verder plannen blijven maken voor dit park. En dan bedoel ik échte plannen, niet het noodzakelijke onderhoud en halve upgrades.

Maar goed, genoeg over mij. Misschien moet ik er de woorden van de rest van het gezelschap even bijnemen? Mijn lief vond de cottage een mooi ruim huisje, eens iets anders dan de 2-persoons die we altijd nemen. Mijn broer en mama hebben een heel fijn weekend gehad en vonden het zelfs te kort, maar zeker voor herhaling vatbaar. En zeggen dat we normaal eerst een Airbnb-appartement in een Waalse stad gingen doen!

Zien ze ons terug? Volgend jaar nog niet 😉 Maar in de toekomst sluit ik het zeker niet uit, want ik wil het park nog eens zien als alle huisjes vernieuwd zijn en ook de andere vernieuwingen voltooid zijn!

Parkpotentie

Zoals steeds geef ik tijdens een verblijf mijn ogen de kost en laat ik mijn fantasie de vrije loop… Ook hier zie ik héél véél potentieel om Limburgse Peel een échte upgrade tot 4 birdies park te geven. Qua doelgroep zou ik hier wel willen onderscheiden en richten op bedrijven, families en een ouder publiek, alsook op honden. Met enerzijds de Supa Golf op het park, en enkele golfparcours in de nabijheid van het park, lijkt dit park voor mij hét ideale golfpark voor Center Parcs te worden. In mijn visie zie ik de volgende zaken:

Cottages
• Opfrisbeurt van het exterieur van de cottages (wordt reeds aan gewerkt)
• Nieuwe keukens installeren met grotere koelkasten voor cottages vanaf 5 personen
• Cottages duurzamer maken met betere isolatie (o.a. dubbel glas)
• Voorzien van nieuwe toegangspaden én terrassen
• Verschillende luxeniveaus toevoegen, waaronder Premium.
• Themacottages toevoegen:
o Hondencottage, zoals op sommige Landal-parken, want dit is zeker een hondvriendelijk park
o Grotere cottages, door aaneengeschakelde cottages samen te voegen tot 10 of 12 personen
o Kindercottages, al dan niet in thema
o Wellnesscottage, met extra wellnessfaciliteiten zoals op bvb. De Kempervennen

Market Dome
• Ingangen mooier aankleden:
o Hoofdingang is nu niet zo duidelijk dat dit de Market Dome is, en lijkt wat overwoekerd. Extra sfeerelementen kunnen deze gezelliger maken.
o Andere ingangen voorzien van de nieuw stijl, zoals op Park De Haan of Park Zandvoort, met meer groen en een mooi bord.
• Daily Foodstore vernieuwen, want deze oogt nogal oud. Ook op andere parken vind ik deze best verouderd. De Parkshop van De Lommerbergen ziet er dan weer heel mooi en modern uit. Misschien moet Center Parcs hier ook eens een kijkje nemen.
• Ruimte pooltafels herbestemmen naar snoepwinkel/ijssalon.
• De polyvalente ruimte waar vroeger een restaurant zat (naast de ingang over de loopbrug) herinrichten als pannenkoekenhuisje met indoor speeltuin. Dit is best een grote ruimte, die hiervoor zeker geschikt lijkt.
• De vroegere Pizzeria/Pannenkoekenhuisje aan het water (vrijstaand gebouwtje) heropenen als tapasbar. Zeker in de zomer lijkt met dit een prachtig plekje om nog even na te genieten aan het water.
• Vroegere signalisatie wegnemen uit de Market Dome (zoals bvb. verwijzingen naar Fashion Store waar nu Shop & Smile zit)
• De trappen rond het terras van het Grand Café vrijmaken dat je makkelijker heen en weer kan lopen in de Market Dome. Nu staan er grote bloempotten op die doorgang blokkeren.

Aqua Mundo
• Kleedkamers, lockers en douches vernieuwen. Zeker de kleedkamers en lockers echt nieuwe zaken plaatsen en geen afdankertjes van andere parken.
• Meer groen toevoegen naast het golfslagbad, alsook het plafond wat meer aankleden. De kille spots vervangen door betere sfeerverlichting.
• De touwbrug meer thematiseren, zodat deze beter opgaat in de omgeving. Nu zijn het gewoon blauw geschilderde buizen, terwijl dit ook een bamboemotief zou kunnen krijgen en met wat extra begroeiing of nepklimop extra sfeervol kan zijn.
• Programma’s in het lagunebad langer laten lopen. De stroomversnelling ook wat meer sfeer geven door extra groen en sfeerverlichting en oerwoudgeluiden.
• Glijbaantoren afbreken en heropbouwen en gelijktijdig 1 of 2 extra glijbanen toevoegen.
• Achter het golfslagbad/bubbelbaden een extra hal toevoegen met Water Playhouse, skimouts voor de nieuwe glijbanen, start van wildwaterbaan.
• Wildwaterbaan toevoegen met ingang in de nieuwe hal en einde in het buitenbad of naast het kikkerbad rechts van het golfslagbad.
• Saunagedeelte sluiten in de Aqua Mundo en herbestemmen voor verdere uitbreiding van de Aqua Mundo / IJssalon.

Activiteiten
• Extra activiteiten toevoegen voor jongeren en volwassenen, zoals een High Adventure, Klimtoren, Paintball (in de Laser Battle)
• Indoor speeltuin toevoegen in het Pannenkoekenhuisje in de Market Dome (geen Baluba)
• Golfparcours onderhouden en dagelijks reinigen, zodat deze er altijd uitstekend uitzien.
• Nieuw soort golf toevoegen, zoals Boerengolf, Disc Golf of Foot Golf.
• RemarkaBall toevoegen (nieuw soort minigolf, zie https://joravision.com/remarkaball)
• Extra golfactiviteiten: excursies naar de golfparcours in de buurt, Academy en toernooien organiseren
• Het gebouw naast de Market Dome (vroeger Kinderspeelhuis) afbreken en heropbouwen als fitnessruimte of hangout spot voor tieners.
• Avonturenbos inrichten in het bosje tussen zone 5 en 6

Sport Center
• Dit zag er echt verlaten uit, en lijkt me niet meer echt gebruikt. Ik zou dit gebouw volledig herbestemmen naar een Golf Club House, met uitzicht over de verschillende golfparcours.
• Beneden ruimte voorzien voor RemarkaBall, alsook uitgiftepunt voor de verschillende clubs met golfshop.
• Op de verdieping fine dining restaurant en wijnbar inrichten met zicht over het park en de golfparcours, welke tevens kan gebruikt worden voor B2B. Deze ruimte compenseert ook het verlies van de polyvalente zaal in de Market Dome.
• Wellnesscenter inrichten met ruimte voor behandelingen. Deze dan ook onttrekken aan de Aqua Mundo.
• Naast het Sport Center een multisportveld inrichten, zodat op een beperkte oppervlakte verschillende sporten beoefend kunnen worden.

Infrastructuur / Park
• Nieuw asfalt voorzien
• Signalisatie aanpassen naar de nieuwe, en dus alle oude weghalen. Nu staat alles door elkaar.
• Verlichting vernieuwen en extra verlichting voorzien
• Promenade ombouwen tot een volwaardige Leisure Boulevard met extra aankleding en sfeerverlichting.
• Parking ben ik niet volledig over uit. De kleine parkings bij de cottages leek ons wel makkelijk en absoluut niet storend i.f.v. autovrij park.
• Milieustraten wat afsluiten en voorzien van voldoende containers. Nu staan op veel plaatsen enkel een glascontainer en een gewone container waar je je gesorteerde afval bij elkaar ingooit.
• Extra hondenfaciliteiten voorzien, zoals hondentoiletten, een losloopweide en hondenspeeltuin (naast het Sport Center) en hondendouches.
• Invoering digitale bandjes (wellicht reeds volgende zomer al het geval)

Website:
• Foto’s op de website vernieuwen, want intussen zijn al heel wat zaken vernieuwd.
• Virtuele toer toevoegen

Laat gerust weten wat jullie van mijn ideeën vinden!

Zo, opnieuw een uitgebreid verslag met vele wilde ideeën. Ons familieweekend was zeker geslaagd en ik nodig jullie zeker uit om Limburgse Peel ook eens te gaan bezoeken. Ik denk dat dit park voor velen onbekend terrein is en dit park soms bewust gemeden wordt, maar volgens ons geheel onterecht. Wacht misschien nog enkele maanden tot de cottages er ook van buiten weer fris uitzien, en geef het park dan volgende zomer zeker een kans 😉

Oja, ik vroeg me nog 2 zaken af:
• Het bijgebouwtje naast de Market Dome, welke vroeger een Kinderspeelhuis was, werd dit ooit door Center Parcs gebruikt? Indien ja, als wat?
• Cottage 738 wijkt af van de rest, is groter en heeft een carport. Deze staat ook als niet te huren. Is dit een conciërgewoning?

2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Wat een mooie uitgebreide review zeg Simon.
Bedankt daarvoor, misschien dat ik, als ik aankomende december toch weer in het Meerdal ben en we achterin zitten, eens de fiets kan pakken en via het achteruitpoortje eens naar de Peel kan fietsen. Ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden namelijk.
Je hebt ook leuke ideeën qua aanpassingen en uitbreidingen. Ik zou willen dat CP eens wat meer naar hun klanten zou luisteren qua aankleding en toevoegingen. Vooral de extra restaurants zouden in mijn ogen een toevoeging zijn, want dat aanbod is toch vrij beperkt en eigenlijk overal hetzelfde.

Wat dat betreft ben ik ook blij dat we volgende week naar NSK gaan en daar de nodige restaurants langs de boulevard en op de zeedijk zitten. Weer even wat anders dan de standaard CP kost.
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Wat een heerlijke review, Simon! Leuk dat je zo op de details let en ik kan mij helemaal vinden in de punten die je noemt.
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Mooie review!

Wij hebben het park de laatste jaren vaak overwogen, maar inderdaad links laten liggen omdat het voelde alsof CP
dit park soms wat links laat liggen.

Het is dan wel goedkoper dan een Meerdal of Eemhof, maar toch wil je in ieder geval het grootste deel van de normale beleving meepakken.

Het zwembad is vaak een desillusie. De baden zelf zijn top, maar naarmate je ouder wordt hervindt je niet meer dat plezier en ben je er toch sneller op uitgekeken dan vroeger. Logisch ook, neemt niet weg dat wij altijd elke dag wel twee uurtjes gaan zwemmen.

Hoe vond jij de parkaankleding algemeen? Qua paden, watertjes, groen en verdere natuur?

Heeft de bungalow ook een inrichting met keuken die uitkijkt op de woonkamer zoals de Bakema cottages?
simon

Bericht door simon »

markieanta schreef: 20 sep 2022, 08:25 Wat een mooie uitgebreide review zeg Simon.
Bedankt daarvoor, misschien dat ik, als ik aankomende december toch weer in het Meerdal ben en we achterin zitten, eens de fiets kan pakken en via het achteruitpoortje eens naar de Peel kan fietsen. Ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden namelijk.
Je hebt ook leuke ideeën qua aanpassingen en uitbreidingen. Ik zou willen dat CP eens wat meer naar hun klanten zou luisteren qua aankleding en toevoegingen. Vooral de extra restaurants zouden in mijn ogen een toevoeging zijn, want dat aanbod is toch vrij beperkt en eigenlijk overal hetzelfde.

Wat dat betreft ben ik ook blij dat we volgende week naar NSK gaan en daar de nodige restaurants langs de boulevard en op de zeedijk zitten. Weer even wat anders dan de standaard CP kost.

Graag gedaan! Zeker doen, zelf ben ik niet op Het Meerdal geraakt wegens tijdsgebrek.

Ik weet niet of het veel uitmaakt, maar ik stuur mijn ideeën ook telkens mee met de enquête die ik na een verblijf krijg. Deze keer heb ik er ook mijn e-mailadres bij vermeld, dus benieuwd of ik nog reactie zal krijgen.

Limburgse Peel is geen klein park, en op zaterdagavond zaten de restaurants toch goed vol. Wetende dat er dan nog een groot deel van de gasten daar waren voor die teambuilding en hun eigen catering hadden, vrees ik dat dit soms toch problemen kan geven tijdens hoogseizoen... Ik hoop dus dat er binnen afzienbare tijd een nieuw restaurant opent op het park.

TimBerg schreef: 20 sep 2022, 09:18 Wat een heerlijke review, Simon! Leuk dat je zo op de details let en ik kan mij helemaal vinden in de punten die je noemt.

Bedankt! En fijn om te lezen dat anderen zich er ook in herkennen.

Heijderbos1 schreef: 20 sep 2022, 09:56 Mooie review!

Wij hebben het park de laatste jaren vaak overwogen, maar inderdaad links laten liggen omdat het voelde alsof CP
dit park soms wat links laat liggen.

Het is dan wel goedkoper dan een Meerdal of Eemhof, maar toch wil je in ieder geval het grootste deel van de normale beleving meepakken.

Het zwembad is vaak een desillusie. De baden zelf zijn top, maar naarmate je ouder wordt hervindt je niet meer dat plezier en ben je er toch sneller op uitgekeken dan vroeger. Logisch ook, neemt niet weg dat wij altijd elke dag wel twee uurtjes gaan zwemmen.

Hoe vond jij de parkaankleding algemeen? Qua paden, watertjes, groen en verdere natuur?

Heeft de bungalow ook een inrichting met keuken die uitkijkt op de woonkamer zoals de Bakema cottages?

Zoals ik dacht ben je volgens mij dus niet de enigste. ;-) Het is inderdaad een goedkoper park, maar ik had toch wel een goede CP-beleving hier.

Inderdaad, naarmate ik ouder word krijg ik dat gevoel ook wel haha. Een hele dag in de AM zitten zou ik niet meer kunnen, maar paar uurtjes toch wel. Hier was het vooral door de korte programma's in het lagunabad, alsook de gesloten bubbelbaden. En het vermaak waar ik anders van geniet (glijbanen en wildwaterbanen) ontbraken hier dan weer.

De parkaankleding vond ik wel goed, maar binnenkort zouden ze de paden van een nieuw laagje asfalt voorzien en hopelijk dan ook alle signage vernieuwen. Ik vond het geen zicht om een mix te zien van de nieuwe standaard signage met de oude FreeLife-signage. Soms stonden die letterlijk naast elkaar... In het park heb je 2 meertjes, die goed gevuld waren met water en waar ook watervogels in vertoefden (eendjes, zwanen en een reiger), maar ik dacht ook een opgedroogd beekje te zien. Ofwel is dit een overloopbeekje. Lage waterstanden zijn hier dus niet het geval. Verder vond ik het een bosrijk park met veel bomen, struiken enz. Die leken allen goed onderhouden.

Wat de keuken in de bungalow betreft, is het zo dat deze wat verstopt zit. Je heb dus geen open keuken die uitkijkt over de woonkamer, maar een aparte hoek in de leefruimte waar deze zich bevindt tegen de wand. Eerlijk gezegd vond ik de cottage wel logisch ingericht zo, zonder in te boeten op een ruimtegevoel.

TimBerg

Bericht door TimBerg »

Heijderbos1 schreef: 20 sep 2022, 09:56 Het zwembad is vaak een desillusie. De baden zelf zijn top, maar naarmate je ouder wordt hervindt je niet meer dat plezier en ben je er toch sneller op uitgekeken dan vroeger. Logisch ook, neemt niet weg dat wij altijd elke dag wel twee uurtjes gaan zwemmen.

Herkenbaar wat je over de AM zegt, Heijderbos1! Ik ben tegenwoordig ook iets sneller uitgekeken op de AM's dan vroeger. Maar wat ik heerlijk blijf vinden, is vanuit een bubbelbad, lagunebad etc. om mij heen kijken en genieten van de mooie planten en aankleding. Dat mis ik wel echt op LP. Het gedeelte bij het golfslagbad vind ik echt sfeerloos. Dat heeft te maken met het weinige daglicht, weinig planten, ijslbuawe kleur van de verlichting etc. Het is niet zo'n fijne plek. Het bad bij de stroomversnelling is dan wel weer prachtig, maar er is niet zoveel te doen dus je bent snel uitgekeken.

Nog even een tip: als je naar dit park gaat en je wilt zoveel mogelijk een CP-gevoel in je cottage, ga dan voor de 6-persoons Comforts type LH843. Deze zijn later gebouwd dan de andere cottages en doen toch wat denken aan de Bakema-ontwerpen, zeker na de renovatie van de buitenkant. Je hebt enorm veel licht in de woonkamer door de vele ramen. De keuken zit hier wat verstopt, dus geen ''bar' helaas.
KrielkipNL

Bericht door KrielkipNL »

:? Even vanuit meerdal het park verkennen. Lekker weer voor het terrasje buiten. Natuurlijk geen bediening. Geen probleem.

Binnen voor een drankje. Krijg ik te horen dat je daar geen drinken in glas mee krijg. Het mag in een bekertje.
Zitten andere met glas buiten. Maar dat zou echt niet mogen. Waarom staat er dan terras? Voor de bedragen vind ik dat echt niets. Dus in de market maar drinken gehaald 😅 en zitten nu zo op terras te drinken.
22: KV (Maa), 2x MD (Jun/Sep), HH (Nov)
23: EH (Apr), HB (Jun), VM (Sep), MD (Okt)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Altijd leuk even buurten aan de overkant ;).

Wij werden pas geleden bediend op het buitenterras, wel via de QR-code, maar begrijp ik het goed dat er nu helemaal geen bediening meer is op het buitenterras?
KrielkipNL

Bericht door KrielkipNL »

Mariëtte schreef: 21 sep 2022, 20:33 Altijd leuk even buurten aan de overkant ;).

Wij werden pas geleden bediend op het buitenterras, wel via de QR-code, maar begrijp ik het goed dat er nu helemaal geen bediening meer is op het buitenterras?
Klopt. Ik zag zelfs geen QR code. Misschien was ik op het verkeerde terras. :roll:
Het was net links van de brug bij het water. Aan de kant van de Shop & Smile.
Vond het apart dat ze keek van "ja, daar doen we niet schenken, als je wilt, krijg een bekertje."
Voor een tripel / dubbel, wil je niet echt een bekertje.
22: KV (Maa), 2x MD (Jun/Sep), HH (Nov)
23: EH (Apr), HB (Jun), VM (Sep), MD (Okt)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wij zaten rechts (gezien als je er van de brug er naar toe loopt) op ons tafeltje zat een sticker met de QR-code.
Tom...

Bericht door Tom... »

simon schreef: 19 sep 2022, 22:48
Zo, opnieuw een uitgebreid verslag met vele wilde ideeën.
Super om dit verslag te lezen, Simon, dank je wel voor de moeite die je gedaan hebt dit helemaal te typen!

Fijn om te lezen dat je ervaringen wat betreft het park eigenlijk gelijk zijn aan die van mij. Wij lieten dit park altijd links liggen, tot we enkele jaren geleden toch de sprong eens waagden en wat werden we verrast: we zijn er inmiddels 3 keer geweest en zullen zeker nog eens gaan. Het is gewoon een fijn en rustig park, met prima cottages, een mooie Market Dome en mooie natuur.

Maar ik ben het ook helemaal met je eens, dat dit park nog steeds een ondergeschoven kindje van CP is, helaas!
Ten tijde van Gran Dorado was dit hét park van dat keten en nu hangt het park ergens onderaan te bungelen, terwijl er zo enorm veel mogelijk is.

Geef ons hier op het forum maar 50 miljoen en we maken er iets moois van hè :lol: ;) :D

Als het goed is, worden jouw plannen voor de MD deels gerealiseerd voor volgende zomer: de twee achteringangen worden gerenoveerd, met hout, planten en hopelijk ook nieuwe entreeborden! De tekeningen staan elders op het forum: viewtopic.php?p=25758#p25758

Zoals jij ook al zegt, is de Aqua Mundo eigenlijk het "ergst" eraan toe. Daar kunnen ze zoiets moois van maken (al is het maar nieuwe tegels). Stel je toch eens voor dat die gammele glijbaan vervangen zou worden door een nieuwe buis, met een fatsoenlijke trap of zelfs 2 glijbanen, dat zou super zijn. En een extra attractie voor de kinderen (een Water Playhouse zoals op Port Zélande bijvoorbeeld), dat zou heel erg tof zijn. Wat meer aankleding, een likje verf en dat zou al wonderen doen voor de AM. Een wildwaterbaan zie ik hier helaas niet zo snel komen, maar er moet toch meer kunnen dan wat er nu is zou je denken?!

Dan het park zelf: als er al eens nieuw asfalt en vooral nieuwe borden zouden komen (inclusief een nieuw bord bij de entree), dat ze alle FreeLife meuk weghalen of oververven, dat zou het park goed doen, helemaal met het nieuwe uiterlijk van de cottages.

Het park op een bepaalde manier positioneren zou ook super zijn, het zij een golfpark of een wellnesspark, ze zouden er echt veel mee kunnen doen.
Hopelijk blijven ze doorgaan met vernieuwen en verfraaien. Als je ziet hoe Park Zandvoort van een lelijk eendje in een zwaan omgetoverd is, dan zouden ze dat hier zeker ook kunnen doen. Alleen "it's all about the money" helaas, maar dromen mag natuurlijk altijd :)
Oja, ik vroeg me nog 2 zaken af:
• Het bijgebouwtje naast de Market Dome, welke vroeger een Kinderspeelhuis was, werd dit ooit door Center Parcs gebruikt? Indien ja, als wat?
• Cottage 738 wijkt af van de rest, is groter en heeft een carport. Deze staat ook als niet te huren. Is dit een conciërgewoning?
Volgens mij heeft CP dat alleen als opslag gebruikt en heeft het geen publiekelijke functie meer, maar ik kan me vergissen.
Cottage 738 ziet er inderdaad uit als een beheerderswoning, maar er waren er als het goed is 3:
viewtopic.php?p=11436#p11436
simon

Bericht door simon »

Graag gedaan Tom!

Het is inderdaad jammer dat het de grandeur van GD niet meer heeft, maar ik was ook blij te zien dat er toch gewerkt werd aan en in het park. Met 50 miljoen zouden we inderdaad nog veel meer moois kunnen realiseren! ;-)

Ik heb inderdaad de tekeningen gezien op het forum, en ben ook blij dat ze er werk van maken, maar als ik mijn nota's maak houd ik er geen rekening mee op dat moment. Dan denk ik gewoon aan wat ik telkens zou aanpakken. Maar die tekeningen zien er wel veelbelovend uit.

Aan de tegels heb ik me niet zo hard gestoord, buiten misschien IN het golfslagbad, omdat dit bad er best saai uitziet. Wat de glijbaan betreft, vond ik dat die nog best goed gleed, maar een nieuw laagje (verf) zou meteen voor een frissere look zorgen. En een tweede of derde glijbaan ernaast zou het geheel nog net wat aantrekkelijker maken. En qua uitbouw dacht ik inderdaad aan een dergelijke uitbouw zoals op PZ of VB, waar ze ook ruimte kunnen voorzien voor de skimouts van de nieuwe glijbanen. Wildwaterbaan lijkt me ergens wel mogelijk, indien ze een deel van de zonneweide opofferen. Gaat dit niet, dan kunnen ze ook eens zien naar Lago. Die hebben compacte wildwaterbanen, die dan ook bij een uitbouw gerealiseerd kunnen worden achter het golfslagbad. En zoals net gezegd, wat extra theming rond het golfslagbad vind ik écht wel nodig!

Een nieuwe positionering, alsook wat extra investeringen, zouden het park een heel nieuw elan geven. Ik deel je mening van Park Zandvoort, maar ook voor Les Ardennes bvb, die nu ook nog steeds een 3 birdies is.

Bedankt ook voor de extra toelichting bij mijn vragen! De andere beheerderswoningen heb ik niet gezien tijdens ons verblijf haha.

Tom...

Bericht door Tom... »

simon schreef: 27 sep 2022, 14:35
Aan de tegels heb ik me niet zo hard gestoord, buiten misschien IN het golfslagbad, omdat dit bad er best saai uitziet. Wat de glijbaan betreft, vond ik dat die nog best goed gleed, maar een nieuw laagje (verf) zou meteen voor een frissere look zorgen. En een tweede of derde glijbaan ernaast zou het geheel nog net wat aantrekkelijker maken. En qua uitbouw dacht ik inderdaad aan een dergelijke uitbouw zoals op PZ of VB, waar ze ook ruimte kunnen voorzien voor de skimouts van de nieuwe glijbanen. Wildwaterbaan lijkt me ergens wel mogelijk, indien ze een deel van de zonneweide opofferen. Gaat dit niet, dan kunnen ze ook eens zien naar Lago. Die hebben compacte wildwaterbanen, die dan ook bij een uitbouw gerealiseerd kunnen worden achter het golfslagbad. En zoals net gezegd, wat extra theming rond het golfslagbad vind ik écht wel nodig!
Helemaal mee eens! Als ze er al eens wat meer licht in zouden kunnen brengen en daardoor wat meer planten, dat zou de boel al aardig opfleuren rondom het grote bad. Maar die rode tegels mogen ze van mij echt weghalen daar. De kleine stukjes natuursteen (bijvoorbeeld bij de bubbelbaden achterin), maken het zoveel mooier.
De glijbaan zelf is nog prima (hoewel smal), maar die trap: ik had bijna angst om daar omhoog te gaan, wat een akelig open ding.
Een wildwaterbaan zou er wel passen, maar ik denk dat ze die investering nooit gaan maken. Maarja dat had ik op Park Zandvoort ook niet gedacht en toch kwam hij er ;) Bovendien zie je op dat park wat voor geweldig leuke WWB er kan komen als je minder ruimte hebt, dus laat maar komen zeg ik.

De brug en de kleur van die brug snap ik ook niet zo. Vervangen door iets moois zullen ze hem niet snel (hij is net nieuw), maar verven zou al heel wat zijn, jouw voorstel klinkt heel goed.

Op Park Eifel gaan ze ook een nieuwe bandenglijbaan bouwen en daar is al helemaal geen plaats. Ik denk dat het op Limburgse Peel echt om het geld en het niet willen/ kunnen investeren gaat, vanwege een of andere gekke financiële constructie die erachter zit op dit park.

En wat zouden een nieuwe entree en kleedhokjes al maken?! Wie weet zit dit nog een beetje in de planning, want hoe gaan ze het doen als het park overstapt op de groene bandjes? Moet je dan in de AM nog steeds een euro inwerpen? Ik hoop dat ze ons verrassen en de AM toch nog een kleine upgrade gaan geven, voor volgend jaar zomer.
simon

Bericht door simon »

Een extra glazen koepel boven het golfslagbad plaatsen lijkt me niet zo simpel, maar ook niet onmogelijk. Ze hebben laatste jaren al meerdere koepels vervangen, dus deze uitdaging lijkt me ook niet onmogelijk. Goedkoper en eenvoudiger zou zijn voor extra sfeerlicht aan te brengen.

Wat de glijbaan betreft, deel ik je mening. De toren vond ik vooral verouderd aanvoelen.

Wildwaterbanen zijn intussen al een paar keer toegevoegd, bij Park Zandvoort en Park De Haan, maar ze hadden ook plannen voor Les Ardennes (hoop dat die er ooit nog komt!). Hier zou het dus ook wel kunnen, maar inderdaad, niet kunnen (geld) of niet willen (tov Meerdal)?

De entree, kleedhokjes en lockers zouden nog vernieuwd worden voor de zomer dacht ik gelezen te hebben van Niels. Sowieso zullen ze hier wel iets op moeten vinden als de digitale bandjes de intrede maken.

Laten we hopen dat Limburgse Peel volgende zomer of najaar als 'Vernieuwd' presenteren en dan nog een extra effort doen voor het park! :-)

Tom...

Bericht door Tom... »

simon schreef: 28 sep 2022, 13:03
De entree, kleedhokjes en lockers zouden nog vernieuwd worden
Dat klinkt super, zou heel erg mooi zijn!

En ja: een wildwaterbaan hoort eigenlijk gewoon bij CP. Les Ardennes heeft die minder nodig vind ik (die AM is echt prima voor een 3 vogel park), Limburgse Peel zal inderdaad veel "last" hebben van Het Meerdal vlakbij.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Vraagje ivm honden in de market dome, ze mogen dus eigenlijk gewoon er doorlopen, maar je kan er bv. niet mee bij het grand café gaan zitten (want dit valt onder restaurant neem ik aan)? Of kan dit wel en is het enkel in the Grill en het buffetrestaurant waar ze niet binnen mogen?
simon

Bericht door simon »

Bij Grand Café mag het wel (op het terras binnen); bij de andere restaurants mag het niet.

Bungalow16

Bericht door Bungalow16 »

Ik gok dat ze niet heel veel gaan bouwen op het park ze gaan het wel opknappen maar echt hele grote investeringen verwacht ik niet. Dan zouden ze snel in het vaarwater komen van Meerdal en die zit in de achtertuin of voortuin.. als je meer luxe en meer activiteiten wilt is daar het meerdal voor en minder luxe met mindere activiteiten kun je naar Limburgse Peel. Denk dat dit de redenering zal zijn.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

simon schreef: 04 okt 2022, 00:54 Bij Grand Café mag het wel (op het terras binnen); bij de andere restaurants mag het niet.
Dankjewel! Heel fijn om te weten!
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Sorry voor de dubbelpost, maar, nog een vraagje: Is het market restaurant (buffet) hier 's avonds niet meer geopend? Ik zie voor de gehele maand oktober (ook herfstvakantie) geen avonduren in de app, enkel ontbijt? Iemand enig idee of dit klopt?
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Ja, dat is al heel lang zo. Market Restaurant aleen voor ontbijtbuffet en The Grill voor diner. Dat is eigenlijk best dom, want de ene helft is altijd dicht. De laatste recensie zegt echter anders. Hebben ze het veranderd? :?:
The Market Restaurant (met ontbijt- en dinerbuffet)
simon

Bericht door simon »

Toen wij er waren was dit wel open, maar kon ook zijn dat het was qua catering voor die teambuilding...

NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Ik lees in het topic over polsbandjes dat LP in juni daarop over gaat. Daarin benoemt ook iemand dat dan alle cottages gerenoveerd moeten zijn. Ik dacht dat dat al klaar was? Wij zitten eind juni in 735, is die wel al gerenoveerd?
simon

Bericht door simon »

Toen wij er in september waren, waren ze nog volop bezig en moest er nog veel gebeuren... In zone 7 waren er enkele pilots klaar, maar was ook het enige. Enkel zone 1 leek mij toen volledig klaar. Ik vermoed dat ze tegen volgende zomer wel klaar zullen zijn met alles, ofja, hoop ik toch!

Tom...

Bericht door Tom... »

Het gaat erg langzaam daar… Ik hoop dat deze zomer alles klaar is en dat ze de buitenkant MD en receptie enzo dan ook aangepakt hebben. Ik lees er niks meer over, hopelijk zijn die plannen nog steeds actueel!

Heeft het park nog een parksluiting, want wanneer gaan ze alle sloten vervangen? Dat zal bij de overgang naar de polsbandjes toch wel in 1 keer moeten gebeuren lijkt me!
simon

Bericht door simon »

Mja zoals vaker benoemd: de stiefmoederlijke behandeling zeker?

Sluiting is dacht ik niet voorzien, maar kan volgens mij ook gefaseerd verlopen. Ik denk vooral voor de zwembadlockers dat dit meer problemen zal opleveren, als deze ook aangepakt worden.

AB23061976

simon schreef: 12 jan 2023, 23:30 Toen wij er in september waren, waren ze nog volop bezig en moest er nog veel gebeuren... In zone 7 waren er enkele pilots klaar, maar was ook het enige. Enkel zone 1 leek mij toen volledig klaar. Ik vermoed dat ze tegen volgende zomer wel klaar zullen zijn met alles, ofja, hoop ik toch!
Wie waren er in begin Juli

en zaten in zone 3 daar waren meerdere cottage aan de buitenkant al gedaan en had ook al gelezen dat in zone 2 ook al veel meer klaar was.
Je mag toch hopen dat het klaar is met de zomer we hebben bewust gekozen om de LP nog een kans te geven en deze zomer nog eens te proberen

Met de gedachte dat alles dan klaar zou zijn.
De huisjes die niet gedaan zijn zien er aan de buiten kant echt slecht uit
Met name de wegen en het groen en de milieu straten zagen er vorig jaar niet goed uit niet CP waardig

de receptie vond eigenlijk nog prima voldoen het nieuwe speel toestel in de plaza zou wel leuk zijn

Maar het belangrijkste is wel dat het park uitstraalt dat het onderhouden is en dat was vorige zomer nog verre van dat .

Maar ik heb geen idee hoever ze zijn met alles
simon

Bericht door simon »

Het verschil is inderdaad immens, maar vind ik ook heel erg mooi! Wij hebben er ons wel goed vermaakt :)

AB23061976

weet iemand of huisnummer 252 als is gerenoveerd aan de buitenkant
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi AB23061976,

Volgens het clusteroverzicht is cottagenr.252 in 2022 al gerenoveerd.
AB23061976

Dank je voor je reactie dat zou al een pluspunt zijn
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

wij gaan in maart naar zone 6,ben benieuwd of ze dan klaar zijn met de renovatie.
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2023* EP-LP
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Jolanda,

Zone 6 is opgedeeld in verschillende clusters.

Om welk cottagenummer gaat het dan kijk ik het voor je na.
Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken Nederland”