Mvi schreef: β15 mar 2021, 11:45
Weet iemand wanneer ze klaar zijn met het renoveren van de buitenkant van de cottages?
En voor wie nu op het park verblijft, is er veel last van bouwverkeer?
Voor zover ik kon zien, zijn ze pas een paar cottages aan het verbouwen. 389 is klaar en lijkt een pilot cottage, ze zijn nu bezig met 138-139-140-141. Volgens mij gaan ze nu nog niet op grote schaal veel doen, het zag eruit alsof ze enkele cottages "ter beoordeling" aan het klaarmaken waren.
Ik was bij het zien van de tekeningen super enthousiast, maar ben dat na het zien van de cottages in het echt toch een tikkeltje minder.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het meer dan geweldig dat de cottages op dit park een opknapbeurt krijgen, het ziet er allemaal veel beter uit dan wat het was, vooral die 6-p comforts in de 300/400 zone, dat is Γ©cht een wereld van verschil.
Wat ik minder mooi vind, is dat het lijkt alsof ze met 3 of 4 verschillende tinten werken: grijs, witachtig, licht beige en donker beige. Dat maakt het geheel weer erg onrustig. Waarom kiezen ze niet voor 1 kleur wit voor de muren en dan grijze balken hetzelfde als de grijze rand onderaan, zoals ze ook op plekken in Park Zandvoort gedaan hebben?! Doordat deze cottages verschillende balken, kozijnen etc hebben, is de cottage van nature "onrustig". De cottages waar het hout dondergroen geverfd is, zien er volgens mij een stuk rustiger uit. Ik ben dan ook niet direct fan van de gekozen kleurstelling.
Cottage 389 ziet er al een stuk strakker uit, maar waarom ook hier 2 tinten beige? Waarom niet 1 kleur of nog mooier: alle "hout" (het is volgens mij kunststof

) dezelfde grijstint als de rand onderaan de cottage? De dikke rand rond de ramen had voor mij niet gehoeven en ook het hout naast de ingang had in 1 kleur gemogen.
Nogmaals: ik vind het meer dan geweldig dat ze dit park aanpakken, ik bekijken het gewoon met kritische blik, onder het mom van "als je toch bezig bent..."
Oud:
De versie met de kozijnen donkergroen:
Nieuw:
Plat dak type nieuw:
De 6p comforts:
Oud:
Nieuw: