Welkom op Center Parcs Informatie, hΓ©t enige echte Center Parcs Fan Forum zΓ³nder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, Het Meerdal, De Kempervennen, Het Heijderbos,
Port ZΓ©lande, Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur, Camping Port ZΓ©lande
Plaats reactie
Nicole

Re: [Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

Bericht door Nicole »

B767-300ER schreef: ↑22 feb 2021, 19:32 Alle cottages op Limburgse Peel zijn gerenoveerd.
Wellixht is daarom de aanduiding vernieuwd eraf gehaald.
Toppie! Dank je wel voor je snelle reactie ;)
Groetjes Nicole
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Graag gedaan.
Niets is wat het lijkt....

HB: β€˜87/β€˜03/β€˜04/β€˜18/β€˜19/β€˜20(2)/β€˜21(3)
KV: β€˜88/β€˜02/β€˜03/β€˜19(2)/β€˜21
MD: β€˜87/β€˜97/β€˜02/β€˜04/β€˜20/β€˜21
HH: β€˜88/β€˜90/β€˜19/β€˜20
EH: β€˜89/β€˜19/β€˜20(2)/β€˜21
PZ: β€˜98
LB: β€˜93
VB: β€˜94
BH: β€˜89
VM: β€˜08/β€˜18
BP: β€˜07

Next: HB (01/22)
Tom...

Bericht door Tom... »

MariΓ«tte schreef: ↑20 feb 2021, 15:00
Ja ze zijn begonnen met de vernieuwing van de buitenkant van de cottages bij cottagenr.389.
Waw! Ongelofelijk!!! Geweldig deze foto, het park wordt prachtig als dit klaar is 😊
MariΓ«tte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door MariΓ«tte »

START RENOVATIE BUITENKANT COTTAGES

MAART 2021

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
EBFS

Bericht door EBFS »

Wat een verbetering! Dit was echt noodzakelijk om dit park aantrekkelijk te maken/houden. Gaan er eigenlijk nog vernieuwingen uitgevoerd worden of staan enkel de cottages op het programma (wat natuurlijk ook al spectaculair is)?
B767-300ER

De rest van het park is toch 2 jaar geleden al gedaan?
(Faciliteiten en binnenkant cottages)

EBFS

Bericht door EBFS »

Ja maar het kan altijd beter hΓ©. Zeker omdat het maar een drie vogelpark is.
B767-300ER

Een renovatie van iets wat 2 jaar geleden al volledig gerenoveerd en opgeknapt is acht ik hoogstwaarschijnlijk in een tijd waarin het geld niet echt binnenstroomt en er nog parken zijn die al 15 jaar niet aangepakt zijn....:lol:

TimBerg

Bericht door TimBerg »

Geweldig dit! Wat knappen de cottages hier enorm van op zeg! Eigenlijk was de buitenzijde van de cottages het enige Γ©cht zwakke punt van dit park, ik denk dat het geheel er straks veel frisser en moderner uitziet. De rest van het park is inderdaad recent gedaan. De market dome is al prachtig, ik hoop dat ze in de toekomst de Aqua Mundo nog gaan aanpakken. Het golfslagbad en de glijbaantoren vind ik persoonlijk erg donker en deprimerend.
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

EBFS schreef: ↑08 mar 2021, 12:57 Ja maar het kan altijd beter hΓ©. Zeker omdat het maar een drie vogelpark is.
Alle cottages en Market Dome op Limburgse Peel zijn 2 jaar geleden al helemaal gerenoveerd en afgerond. Wat is nu alweer niet goed aan?
EBFS

Bericht door EBFS »

Reginald41 schreef: ↑08 mar 2021, 15:30 Wat is nu alweer niet goed aan?
Het was gewoon een vraag hΓ©. Er is geen reden om direct zo'n antwoord te geven. Als het antwoord nee is, is het ook zo. Nu weet ik het tenminste.

Ik heb het trouwens niet over de cottages, ik heb het over de faciliteiten. Zoals nieuwe activiteiten of de Aqua Mundo. Draai of keer het zoals je wilt, die is niet op niveau van Center Parcs en kan wel een make-over gebruiken.
B767-300ER

EBFS schreef: ↑08 mar 2021, 18:22 Draai of keer het zoals je wilt, die is niet op niveau van Center Parcs en kan wel een make-over gebruiken.
Met welk niveau vergelijk je het dan is de eerste vraag die bij mij opkomt. Ik zie niet in waarom dit niet op niveau van CP is?

CP heeft verschillende niveau’s. Niet zonder reden is LH gepositioneerd als een drie birdie park. Door die verschillen is er juist β€œvoor elk wat wils” qua parkkeuze.
En prijskaartje ;)
Daarbij is nagenoeg alles aangepakt in 2018. Zoals eerder aangegeven zullen ze dat dus niet opnieuw doen na twee jaar terwijl er 50 meter verderop een park ligt waar al 15 jaar (nagenoeg) niet in is geinvesteerd.
EBFS schreef: ↑08 mar 2021, 18:22 Het was gewoon een vraag hΓ©. Er is geen reden om direct zo'n antwoord te geven.
Volgens mij stelt Reginald alleen maar een wedervraag op jouw vraag. ;)

Reginald41

Reginald41 schreef: ↑08 mar 2021, 15:30 Wat is nu alweer niet goed aan?

EBFS schreef: ↑08 mar 2021, 18:22 Het was gewoon een vraag hΓ©. Er is geen reden om direct zo'n antwoord te geven. Als het antwoord nee is, is het ook zo. Nu weet ik het tenminste.

Ik heb het trouwens niet over de cottages, ik heb het over de faciliteiten. Zoals nieuwe activiteiten of de Aqua Mundo. Draai of keer het zoals je wilt, die is niet op niveau van Center Parcs en kan wel een make-over gebruiken.

Hele park was al aangepakt. Alles was mooi en netjes behalve buitenkant van cottages liet wensen over maar ze gaan nu weer mee beginnen om Limburgse Peel een top park van te maken. Limburgse Peel is een park die helemaal gericht zijn op rustzoekers dus met minder activiteiten. Aqua Mundo op Limburgse Peel krijgt geen wildwaterbaan dus dat moet je daarmee doen.
MariΓ«tte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door MariΓ«tte »

EBFS schreef: ↑08 mar 2021, 18:22 Ik heb het trouwens niet over de cottages, ik heb het over de faciliteiten. Zoals nieuwe activiteiten of de Aqua Mundo. Draai of keer het zoals je wilt, die is niet op niveau van Center Parcs en kan wel een make-over gebruiken.

Hoi EBFS,

Ik snap wat je bedoelt maar ik vrees dat er verder niks meer zal worden vernieuwd (misschien wel het activiteiten aanbod) maar De Market Dome is al opgeknapt en ook het park zelf. De Aqua Mundo hebben ze een beetje opgeleukt met wat nieuwe plafondplaten met afbeeldingen erop, er is een touwbrug gekomen over het golfslagbad en de glijbaan is interactief gemaakt. Wat me dan opvalt dat Park Zandvoort ook een 3 birdie park is maar die hebben wel een super gave wildwaterbaan erbij gekregen. Volgens mij hebben de birdies meer te maken met het aanbod aan activiteiten, zoals een
live entertainment show.

De Aqua Mundo van Center Parcs Limburgse Peel met wat kleine vernieuwingen.
Afbeelding

Afbeelding

Touwbrug.
Afbeelding

Interactieve glijbaan.
Afbeelding
EBFS

Bericht door EBFS »

Ok, dank jullie wel voor de informatie! :)
timosun

Bericht door timosun »

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/birdies_sck

verwacht dat zantvoord ook nog wel 4 word hoeft niet meer veel voor worden aangepast. Voor LP zou dit nooit interessant zijn met Meerdal er naast.
Reginald41

Zandvoort blijft 3 birdies want ze hebben daar net als Limburgse Peel en Parc Sandur veel minder activiteiten en voorzieningen zoals in comfort cottage beddenopmaak service etc etc dan op alle andere parken. Wildwaterbaan op Zandvoort betekent ook niet dat zij dan opeens 4 birdies krijgen.
MariΓ«tte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door MariΓ«tte »

RENOVATIE BUITENKANT VAN DE COTTAGES

MAART 2021

Met dank aan forumlid Tom...voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
MariΓ«tte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door MariΓ«tte »

SNOEIWERKZAAMHEDEN

En tussen alle werkzaamheden aan de cottages worden ook snoeiwerkzaamheden verricht.

Met dank aan forumlid Tom...voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding
Mvi

Bericht door Mvi »

MariΓ«tte schreef: ↑08 mar 2021, 09:43 START RENOVATIE BUITENKANT COTTAGES

MAART 2021

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.

Weet iemand wanneer ze klaar zijn met het renoveren van de buitenkant van de cottages?

En voor wie nu op het park verblijft, is er veel last van bouwverkeer?
Tom...

Bericht door Tom... »

Mvi schreef: ↑15 mar 2021, 11:45
Weet iemand wanneer ze klaar zijn met het renoveren van de buitenkant van de cottages?

En voor wie nu op het park verblijft, is er veel last van bouwverkeer?
Voor zover ik kon zien, zijn ze pas een paar cottages aan het verbouwen. 389 is klaar en lijkt een pilot cottage, ze zijn nu bezig met 138-139-140-141. Volgens mij gaan ze nu nog niet op grote schaal veel doen, het zag eruit alsof ze enkele cottages "ter beoordeling" aan het klaarmaken waren.

Ik was bij het zien van de tekeningen super enthousiast, maar ben dat na het zien van de cottages in het echt toch een tikkeltje minder.
Begrijp me niet verkeerd: ik vind het meer dan geweldig dat de cottages op dit park een opknapbeurt krijgen, het ziet er allemaal veel beter uit dan wat het was, vooral die 6-p comforts in de 300/400 zone, dat is Γ©cht een wereld van verschil.

Wat ik minder mooi vind, is dat het lijkt alsof ze met 3 of 4 verschillende tinten werken: grijs, witachtig, licht beige en donker beige. Dat maakt het geheel weer erg onrustig. Waarom kiezen ze niet voor 1 kleur wit voor de muren en dan grijze balken hetzelfde als de grijze rand onderaan, zoals ze ook op plekken in Park Zandvoort gedaan hebben?! Doordat deze cottages verschillende balken, kozijnen etc hebben, is de cottage van nature "onrustig". De cottages waar het hout dondergroen geverfd is, zien er volgens mij een stuk rustiger uit. Ik ben dan ook niet direct fan van de gekozen kleurstelling.

Cottage 389 ziet er al een stuk strakker uit, maar waarom ook hier 2 tinten beige? Waarom niet 1 kleur of nog mooier: alle "hout" (het is volgens mij kunststof ;-)) dezelfde grijstint als de rand onderaan de cottage? De dikke rand rond de ramen had voor mij niet gehoeven en ook het hout naast de ingang had in 1 kleur gemogen.

Nogmaals: ik vind het meer dan geweldig dat ze dit park aanpakken, ik bekijken het gewoon met kritische blik, onder het mom van "als je toch bezig bent..." ;)

Oud:

Afbeelding

De versie met de kozijnen donkergroen:

Afbeelding

Nieuw:

Afbeelding

Plat dak type nieuw:

Afbeelding

De 6p comforts:
Oud:

Afbeelding

Nieuw:

Afbeelding
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Bedankt voor de mooie update, Tom! De 6 persoon comforts knappen inderdaad het mooist op. Die zagen er ook het meest troosteloos uit, maar zien er na de renovatie ook het meest Bakema-achting uit. Sowieso hele fijne cottages van dit type!
Tom...

Bericht door Tom... »

Het gaat inderdaad om proefcottages!

Uit de CP Vastgoed nieuwsbrief:

Op Center Parcs Limburgse Peel worden momenteel 6 cottages omgebouwd tot showcottages. De oplevering van deze cottages staat gepland voor eind maart. Een mooie toevoeging binnen dit project om u nog beter te informeren!
MariΓ«tte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door MariΓ«tte »

Hoi Tom...,

Super goed gezien van je, dank je wel voor de informatie!

Afbeelding
MariΓ«tte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door MariΓ«tte »

RENOVATIE BUITENKANT VAN DE COTTAGES

De prototype cottages op Center Parcs Limburgse Peel zijn gereed. Er zijn diverse werkzaamheden verricht,
waaronder nieuwe aluminium kozijnen, gevelbekleding en schilderwerk.

Renovatie buitenkant prototype cottages.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: W.Volkerink.
Martijn

Bericht door Martijn »

Wat een prachtig resultaat, echt een wereld van verschil! Je zou toch eens moeten bedenken dat alle cottages op alle parken deze behandeling zouden krijgen, wat zouden de parken daarvan opknappen. Niet zo'n fan van de light-vernieuwingen van de interieurs, maar deze exterieurs maken veel goed. Schitterend!
Estja

Bericht door Estja »

Deze week was ik een dagje op bezoek bij Limburgse Peel. Het was erg rustig en ik kon zo het park opwandelen. Je komt dan eerst bij de Promenade. Deze is vrij kort en begint en eindigt met een boog waaraan nog kerstversiering hangt. Langs de Promenade liggen links de huisjes die van buiten gerenoveerd worden. Rechts liggen de vernieuwde speeltuintjes, één van de ingangen naar de Market Dome, laser battle en de kinderboerderij. Er stond ook nog een gigantisch gevlochten rotan Paasei. Heel leuk.

De speeltuintjes zijn erg leuk. Bij de Promenade werd deze door de kindjes de "Vlinderspeeltuin" genoemd. Achter de MD zat een speeltuintje met bloementhema.

Men was volop bezig om de showcottages bij de Promenade te voorzien van nieuwe kozijnen en boeiboorden. Het ziet er uit als hout maar ik denk dat het kunststof (polywood) is. Een huisje ziet er dan meteen heel anders uit. Ik moet zeggen: het was ook wel nodig! Veel huisjes zien er echt niet meer uit van buiten. Een aantal is met verkeerde verf geschilderd. Daardoor bladdert deze helemaal af. Dat geeft echt een armoedige en verwaarloosde uitstraling aan het park. De donkergroene huisjes gaan nog enigszins.

De Market Dome was natuurlijk rustig maar zag er goed uit. Het personeel viel me echt op. Wat waren ze allemaal supervriendelijk. We keken in de etalage bij de Fashionstore en werden aangesproken door de verkoopster dat we welkom waren. We konden na aanmelding meteen terecht en werden heel fijn geholpen. De aanmelding is het nummer van je huisje die ze dan telefonisch doorgeven.

De bamboe dome zag er van buiten nog wat kaal uit maar als je er in stond begon hij al aardig te begroeien.

Hoewel het heel rustig was op het park liepen Orry en Rep toch de hele dag rond. Ook konden ze glittertattoos bij de kindjes zetten. Ook waren en beschilderde stenen (Happy Stones) gemaakt en verstopt door medewerkers. De kindjes vonden het geweldig om er een te vinden.

Vanwege de rust mochten de auto's bij de huisjes blijven staan. Toch heb ik de hele dag geen auto gezien. Iedereen was aan het wandelen, fietsen of zat in de speeltuintjes. We boften dan ook wel met het weer. Er werd op diverse plekken gesnoeid en onderhoud gedaan.

Al met al een park met plussen en minnen. Het is een vrij eenvoudig park maar heeft dan ook maar 3 vogels. De cottages hebben een armoedige uitstraling. Hopelijk worden ze snel allemaal voorzien van nieuwe ramen en boeiboorden. Het huisje waar ik was had grotendeels nog enkel glas. De speeltuinen zijn erg leuk. Het personeel is echt supervriendelijk. Voor gezinnen met kleine kinderen is dit een leuk park.
Estja

Bericht door Estja »

Ik heb nog een paar foto's maar weet niet hoe die te plaatsen.
B767-300ER

Estja schreef: ↑27 mar 2021, 19:02 Ik heb nog een paar foto's maar weet niet hoe die te plaatsen.
Dat staat in deze tutorial stap voor stap uitgelegd

viewtopic.php?p=13095#p13095

Estja

Bericht door Estja »

Ik heb net 20 minuten zitten proberen om een foto te plaatsen maar het lukt niet.
Ik ben lid van diverse andere fora en daar gaat foto's plaatsen eigenlijk altijd heel gemakkelijk. Eigenlijk twijfelde ik al om te benoemen dat ik foto's had. Ik wil niemand tot last zijn dus laten we de foto's maar verder vergeten. De cottages zijn inmiddels klaar zoals we een paar eerdere berichten hebben kunnen zien.
B767-300ER

Met mijn beschrijving moet het toch een fluitje van een cent zijn. Bij welke stap van de tutorial loop je vast?
Ik help je graag.

Je kan ze anders ook naar Mariette sturen, dan plaatst die ze voor je.

MariΓ«tte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door MariΓ«tte »

Estja schreef: ↑27 mar 2021, 19:01 Deze week was ik een dagje op bezoek bij Limburgse Peel.

FOTO'S BIJ DE REVIEW VAN ESTJA

Met dank aan forumlid Estja voor de foto's.

Deze week was ik een dagje op bezoek bij Limburgse Peel. Langs de Promenade liggen links de huisjes die van buiten gerenoveerd worden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rechts liggen de vernieuwde speeltuintjes, één van de ingangen naar de Market Dome, laser battle en de kinderboerderij. Er stond ook nog een gigantisch gevlochten rotan Paasei. Heel leuk.

Afbeelding

De bamboe dome zag er van buiten nog wat kaal uit maar als je er in stond begon hij al aardig te begroeien.

Afbeelding

Afbeelding
IngridW

Bericht door IngridW »

Ik heb net geboekt 6 september 2021 Limburgse Peel een LH 843 woning met glas rondom.Op advies van het park en topadvies van Mariette heb ik 374 geboekt omdat ik houd van een zonnige plek zonder al teveel bomen.Fijn dat je snel een antwoord krijgt als je twijfelt.Ik ben september 2020 op Limburgse Peel gezeten in een 4 persoonswoning.Nu een 6 persoons voor evt. aanhang en omdat deze een mooie inloopdouche heeft.Fijn dat je foto's kunt bekijken.Dezelfde woning heb ik ook voor 31 december geboekt ivm Max de hond die als de dood is voor vuurwerk.2 jaar geleden bleek 01.00 het vuurwerk over te zijn wat gasten bij het meer mochten afsteken.Dat is hier waar ik woon heeel anders.Zit je de hele nacht met een bibber hond.Dus we gaan het zien.Ik zal foto's maken en toevoegen.(als het lukt).Bedankt voor de attente suggesties van het forum.Bij water wordt niets met een zwemhond.
Estja

Bericht door Estja »

Weet iemand wat cottage 738 voor een huisje is? Hij heeft op de plattegrond wel een nummer maar geen type aanduiding.
Tom...

Bericht door Tom... »

Estja schreef: ↑29 mar 2021, 21:28 Weet iemand wat cottage 738 voor een huisje is? Hij heeft op de plattegrond wel een nummer maar geen type aanduiding.
Kijk hier eens ;)

viewtopic.php?p=11436#p11436
Estja

Bericht door Estja »

Top, dankjewel.
MariΓ«tte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door MariΓ«tte »

PAASCOTTAGE

Ook op Center Parcs Limburgse Peel is er een paascottage.

Paascottagenr.135.
Afbeelding
CPfan2004

Bericht door CPfan2004 »

Zijn er op Limburgse Peel ook cottages (dus niet de beheerderscottages) met een afwijkende indeling of bijvoorbeeld bij de 4 persoons met een douche ipv van een bad?
2016: Aqua Mundo De Eemhof - 2017: Le Lac d'Ailette - juni 2021: Limburgse Peel 4p vip - januari 2022: Aqua Mundo De Eemhof - Next: Center Parcs Eifel (Augustus)
MariΓ«tte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door MariΓ«tte »

Hoi CPfan2004,

Zover ik weet zijn er op Limburgse Peel geen cottages met een afwijkende indeling.
Wel zijn sommige 5 persoons comfort cottages tijdens de renovatie omgebouwd tot
4 persoons comfort cottages. Het kleine slaapkamertje is toen bij slaapkamer 2
toegevoegd. Verder zijn de 4 en 5 persoons comfort cottages hetzelfde.
CPfan2004

Bericht door CPfan2004 »

Ok, bedankt :)
2016: Aqua Mundo De Eemhof - 2017: Le Lac d'Ailette - juni 2021: Limburgse Peel 4p vip - januari 2022: Aqua Mundo De Eemhof - Next: Center Parcs Eifel (Augustus)
Plaats reactie

Terug naar β€œInformatie Center Parcs parken Nederland”