Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, Het Meerdal, De Kempervennen, Het Heijderbos,
Port Zélande, Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur, Camping Port Zélande
Plaats reactie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUW: SUPA GOLF ⛳ 🏌️

Leer op een leuke manier golven buiten in de natuur.
Reserveren kan bij het Sport Center of Cycle Center.

Afbeelding

Bron: Supa Golf.
Vendalmeren

Re: [Center Parcs] Limburgse Peel Informatie & Nieuws

Bericht door Vendalmeren »

Zijn er nog leuke foto's van het park?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Vendalmeren,

Jazeker, ik heb het hele park zo'n beetje op de foto staan. Ik zal de foto's gaan plaatsen in dit topic.
Vendalmeren

Dat is leuk!! Het is een heel mooi opgeknapt park.
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Inderdaad een mooi park!
wij hadden vorig jaar net een vernieuwde 2 persoons vip,
alleen die hoekbank vind ik niet lekker zitten,maar die boxspring ligt heerlijk,eindelijk eens een 2persoonsbed.
vorige week terug gekomen van diezelfde 2 persoons vip,was weer heerlijk rustig,bijna een prive zwembad.
En hebben weer geboekt voor volgend jaar maar dan een 4 persoons vip,effe een wandeling gemaakt en even gekeken welke cottage mooi gelegen was.

is toch wel een beetje ons lievelingspark!
maar gaan eerst nog over 2 weekjes naar de vossemeren
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2023* EP-LP
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

WERKZAAMHEDEN TIJDENS DE PARKSLUITING

Er wordt hard gewerkt op het park: er worden snoeiwerkzaamheden verricht, de Market Dome wordt omgetoverd
in Winter Wonderland en buiten bij de Market Dome wordt op dit gewerkt aan een terras met daar omheen nieuwe
beplanting.

Afbeelding

Vernieuwing van het terras.
Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe beplanting bij het vernieuwde terras.
Afbeelding

Afbeelding

Snoeiwerkzaamheden op het park.
Afbeelding

Bron: Limburgse Peel.
Tom...

Bericht door Tom... »

Dank je voor de update!

Interessant zeg, zouden ze echt een buitenterras gaan maken, met tafels en stoelen?

Mooi dat ze de beplanting verbeteren en een klein beetje snoeien kan op sommige plekken ook geen kwaad.

Ik hoop dat ze de cottages ook eens verder schilderen en dat de entree naar de Aqua Mundo eindelijk aangepakt wordt ;)

Fijn dat ze druk bezig zijn op dit park, dat ziet er goed uit.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Tom... schreef: 12 dec 2019, 18:06 Interessant zeg, zouden ze echt een buitenterras gaan maken, met tafels en stoelen?

Hoi Tom,

Ja, dat lijkt er inderdaad wel op. Het terrasje wat er zat was niet zo heel groot en ik
denk dat ze het terras nu ook gaan uitbreiden want je zit er best leuk zo aan het water.

Het terras vóór de update.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Hier een kleine update over de nieuwe signing en verlichting op het park. Inmiddels zijn overal de lantaarns voorzien van led. Op sommige plekken staan volledig nieuwe masten, op andere plekken hebben ze alleen de kop van de lantaarn vervangen. Ook overal inmiddels nieuwe lantaarns met nieuwe signing, waarop je kunt zien hoeveel minuten het nog lopen is naar een bepaalde bestemming.

Afbeelding
Bij de cottages nog oude signing.

Afbeelding
Nieuwe led lantaarn met bewegwijzering. Staan nu overal op het park.

Afbeelding
Ook in de market dome vernieuwde signing.

Afbeelding
Bord bij ingang market dome nog oud.
Tom...

Bericht door Tom... »

Dank je wel! Was het bord van de ingang van de Aqua Mundo al vernieuwd? Of stond er nog "subtropisch zwemparadijs"? ;-)
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Ja, bij de ingang van de AM hangt nu een mooi blauw bord met Aqua Mundo
Tom...

Bericht door Tom... »

Aha, dat valt alweer mee. Fijn, dank je wel :)
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Tom... schreef: 28 feb 2020, 18:24 Aha, dat valt alweer mee. Fijn, dank je wel :)
Sorry, als ik had geweten dat het een nieuw bord was, had ik even een foto gemaakt :oops:
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Review verblijf Center Parcs Limburgse Peel 24/02 - 28/02 2020

We zijn weer een paar dagen terug van een heerlijke vakantie op Limburgse Peel, tijd voor een review!

De afgelopen 10 jaar hebben we vrijwel alle CP parken in NL, BE en DE bezocht, maar Limburgse Peel is een van de weinige parken waar we nog nooit geweest waren. De belangrijkste reden was dat het park mij vroeger niet aansprak: verouderde cottages, kleine Aqua Mundo en een op het oog ongezellige market dome. We gaan altijd in de voorjaarsvakantie naar CP en meestal lukt het om via een buitenlandse site dan goedkoper te boeken, omdat de vakanties niet in dezelfde periode vallen. Dit jaar lukte dat helaas niet, dus waren we gebonden aan de hogere prijzen. De wensen: liefst een onbekend park, gerenoveerde cottage met vaatwasser, gezellig market dome en een Aqua mundo met wildwaterbaan.

Dat bleek nog best lastig te zijn, want gezien de staat van de meeste Comfort en Premium cottages op de oudere parken, vielen al veel opties af. En toen kwam Limburgse Peel in beeld: mooie, gerenoveerde cottage, een onlangs opgeknapte market dome, een redelijke Aqua Mundo, maar het Meerdal met grote AM op loopafstand. Dat moest het worden!

We hadden een 6-persoons cottage nodig en daarvan bleken twee types te bestaan op LP: LH842 en LH843. Het laatste type zag er wat moderner uit op de foto's, vooral dankzij het gladde, witte plafond zonder bruine balken. Daarnaast is dit het enige type met volledig vernieuwde badkamer. De keuze was dus snel gemaakt!

Aankomst op het park

De weg naar het park is bekend, omdat we al meerdere keren op het naastgelegen park het Meerdal zijn geweest. Grappig dat er slechts een weiland tussen beide parken ligt: je kunt vanaf de ingang van Limburgse Peel zelfs de cottages in zone 9 van het Meerdal zien liggen.

De ingang van Limburgse Peel is onlangs een paar honderd meter verplaatst en je komt het park nu oprijden via een keurig geasfalteerd pad met daaraan gelegen een mooi, nieuw parkeerterrein. Hier hebben ze echt werk van gemaakt: ook de bekende grote keien langs de weg en mooie beplanting ontbreken niet.

Wanneer je met de auto het park betreedt, rijd je een rondje langs het meer met de houten loopbrug. De wegen zijn in goede staat (zeker in vergelijking met het Meerdal!) en overal op het park staan inmiddels LED lantaarns. De zone-borden en paaltjes zijn nog in de oude blauw/witte stijl, maar de bewegwijzering voor voetgangers is inmiddels aangepast naar de nieuwe CP-standaard (al heb ik het idee dat de borden hier een stuk groter zijn dan wat nu in Zandvoort wordt toegepast).

Opvallend is dat er veel verschillende cottages zijn met ieder een ander uiterlijk. Vooral de zone met de 8-persoons cottages vonden wij er leuk uitzien.

Cottage

Aangekomen in zone vier zei mijn vriendin: "ik hoop dat het er van binnen beter uitziet, wat een grauwe boel". En ik kon haar geen ongelijk geven. Dit type cottage wijkt sterk af van de rest van het park, het lijkt alsof deze cottages later zijn gebouwd. Op zich lijken ze op de bekende Bakema cottages en is er niets mis mee, maar de grauwe, ongeschilderde gevels in combinatie met de gekozen kleuren voor het houtwerk, maakt dat het er wat armoedig uitziet. Hopelijk krijgen de cottages -net als in Zandvoort- nog eens een renovatie aan de buitenzijde.

Maar goed, de binnenzijde van de cottage is belangrijker. En daarin werden we niet teleurgesteld! De cottage heeft veel ramen in de woonkamer, waardoor het lekker licht is. Mooi PVC op de vloer, nieuwe meubels, (oude) keuken met vaatwasser, magnetron mét ovenfunctie en prima slaapkamers met goede bedden. Het sanitair was helemaal vernieuwd, vooral de nieuwe badkamer met inloopdouche was erg prettig. Al met al mochten we niet klagen, zeker voor een comfort cottage zag dit er prima uit!

Wat wel tegenviel, was de schoonmaak. Op het oog was alles schoon, maar toen we wat langer in de cottage waren, viel op dat alles er toch wat smoezelig uitzag. Deuren, kozijnen, muren, stopcontacten en schakelaars zaten vol vlekken en vegen, waardoor het er niet meer uitzag alsof het vorig jaar is opgeknapt. De badkamer was prachtig, maar het plafond zat vol met kleine zwarte schimmelplekjes. Wat ik echt smerig vond, was de hoeveelheid vliegenpoep op het plafond in de woonkamer. Overal zaten die vieze bruine stipjes. Rondom de inbouwspots in de woonkamer zaten er echt honderden. Ik snap dat het schoonmaken van de plafonds en muren niet te doen is in de korte tijd die de schoonmakers hebben, maar wanneer gebeurt het dan wel? Het had een enorm verschil gemaakt als ze af en toe de hele cottage uitsoppen, inclusief die plekken, maar ook plinten, keukendeurtjes etc. Omdat ik mij er zo aan ergerde, heb ik de oranje dweil uit het keukenpakket genomen en alles zelf afgenomen. De gasten na ons hebben in ieder geval een schone cottage ;-). Het zag er gelijk weer een stuk frisser uit! Al met al jammer van de schoonmaak, ik heb dit helaas al vaker meegemaakt bij CP en het doet afbreuk aan het gevoel dat je in een gerenoveerde cottage verblijft.

Desondanks vonden we het een heerlijke cottage: licht en ruimtelijk, overal dubbel glas en een grote ouderslaapkamer. Een aanrader!

Market dome

Tsja, ik wist niet zo goed wat ik hier van moest verwachten. Ik had op het forum al foto's gezien van de vernieuwde MD, maar de beleving in het echt is toch vaak heel anders dan je verwacht. En in dit geval waren we positief verrast! Wat een prachtige market dome is het geworden, inclusief de echte CP-sfeer die je er altijd hoopt te vinden. De nieuwe, gele vloer is mooi, de zijwanden van de wandelpaden zijn bekleed met riverstones en hout, tussen de planten staan mooie bamboe lantaarns. bij een van de ingangen en bij de bamboe dome hangen de ronde, glazen sfeerlampen die je bijvoorbeeld ook in Port Zelande vindt. Het is groener dan ik verwachtte: de beplanting is echt prachtig. Vergeleken met de MD van het Meerdal is het uitaard kleiner, maar ook wat minder vol en vooral lichter omdat meer daglicht binnenkomt. We hebben gebruik gemaakt van het Grand café, dat was prima. Frites affairs alleen gezien en ik moet zeggen: het ziet er prachtig en modern uit. De 'market dome nieuwe stijl' bevalt me wel.

Aqua Mundo

De vernieuwde ingang van de Aqua mundo belooft veel goeds: een mooie natuursten vloer en decoratie. Bij de kleedhokjes is ook het een en ander gemoderniseerd: overal liggen riverstones op de vloer, de oudere kleedhokjes lijken geschilderd te zijn en er zijn een aantal nieuwe familie-kleedcabines geplaatst. Handig! De kluisjes zijn klein, maar er zijn ook een aantal nieuwe, grotere kluisjes geplaatst. Al met al prima, maar echt modern is het geheel niet.Het doet een beetj denken aan de kleedruimtes van Port Zelande: wat benauwd met lage plafonds, maar wel netjes schoon.

Je komt de Aqua Mundo binnenlopen bij het golgslagbad en dat is direct de plek die het minst een CP-uitstraling heeft. Het golfslagbad is blauw/wit betegeld en bevindt zich in een redelijk donkere 'hal' zonder planten. Oei, dat is even wennen en niet wat ik van Center Parcs ken. Links naast dit deel is echter een recreatiebad wat er een stuk beter uitziet, met volop tropische planten en veel daglicht. Dit is een heerlijk bad om rond te dobberen, er zijn bubbelbanken en een stroomversnelling omgeven met planten. Ja, hier krijg je wel het CP-gevoel. Overigens liggen achter het golfslagbad twee lekker warme bubbelbaden in mini-formaat, je past er net met vier personen in. De baden zagen er trouwens uit alsof ze nieuw waren.

Rechts naast het golfslagbad vind je de ingang naar het buitenbad, wat boven de waterlijn nieuwe natuursteen betegeling heeft gekregen. Dat ziet er prima uit. Wel jammer dat ze dan die paar meter tegels bij het instapbad binnen niet even meegenomen hebben tijdens het tegelen. In het buitenbad staat trouwens muziek aan, best een leuke toevoeging.

Naast de ingang naar het buitenbad is de doorgang naar de glijbaantoren, toch wel een hoofdattractie van dit bad. De toren heeft door de zichtbare bakstenen en de kleimne raampjes nogal een Oostblok-uistraling, maar het staat allemaal keurig in de nieuwe verf. Dan de glijbaan maar eens testen! Het is een oude glijbaan, die tijdens de renovatie is voorzien van een nieuwe, wat ruwe coating. Hij glijdt overigens prima en je kunt behoorlijk snelheid maken! Het nieuwe interactieve deel is leuk bedacht, maar voegt voor mij niet zoveel toe. De thema's lijken allemaal op elkaar en de muziek is nauwelijks hoorbaar.

Deze AM heeft wel veel te bieden voor kleine kinderen: er is een leuk aangelegd 'kikkerbad', een normaal peuterbad en een soort water playhouse met glijbaan. Het heeft allemaal geen typische CP-uistraling, maar het is wel prima onderhouden.

Al met al een prima onderhouden, redelijk grote AM voor een 3-birdie park. Echter voor ons geen AM om meerdere keren naartoe te gaan, na twee uur zwemmen hadden we het wel gezien. Als CP in de toekomst nog wat natuursteen toevoegt en vooral rond het golfslagbad meer planten plaatst, kan het wel meer CP-gevoel gaan geven.

Bezoek aan Meerdal en conclusie

Ik hou van hardlopen, dus ik kon het niet laten om even een rondje Meerdal te doen. Da gaat overigens heel makkelijk: bij de receptie van LP ruil je je cottagesleutel in tegen de poortsleutel van het Meerdal, waar je ter hoogte van cottage 905 het park op komt. Ik schrijf nog een aparte review over mijn bevindingen op dat park.

De nieuwe, autovrije promenade op het park is trouwens erg leuk, met verschillende kleine speeltuintjes en een nieuwe kinderboerderij, Leuk aangelegd!

Al met al hebben we een leuke week gehad op Limburgse Peel. Nette, ruime cottage, mooie market dome en de luxe om gebruik te maken van de faciliteiten van twee parken. Het park ligt er goed bij, maar een kleurtje op de gevels van de cottages zou het park een wat vrolijker uistraling geven. Schoonmaak moet ook beter.
Vendalmeren

Wow wat een helder en mooi verslag! Ben het op alle punten volledig eens. Zo zie ik LP ook. Dank!
Tom...

Bericht door Tom... »

Dank je wel voor je ontzettend leuke review. Echt tof om te lezen en om te zien dat ik het eigenlijk helemaal met je eens ben (wij sliepen toen ook in datzelfde type cottage). Wij "ontdekten" dit park ook na de verbouwing en ik zat er over te denken nog eens terug te gaan.
Nu ik dit verhaal lees, krijg ik echt de kriebels om weer te boeken, al is het maar om de vernieuwde ingang van de Aqua Mundo te gaan bekijken :D

Ook wist ik niet dat je "officieel" naar Het Meerdal mag als je op dit park verblijft. Moet je daarvoor bijbetalen of werkt het Aqua Mundo kaartje gewoon op Het Meerdal? Goede tip zeg!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Timberg,

Wat een prachtige review, heel erg bedankt voor het plaatsen :D .

Ook heel fijn om nu te weten hoe het werkt met de cottagesleutel om naar Het Meerdal te gaan.

@Tom... Volgende week ga ik naar Het Heijderbos en ik ben zelf ook zo benieuwd naar de vernieuwde
ingang van de Aqua Mundo van Limburgse Peel dat ik heb besloten om na mijn bezoek aan Het Heijderbos
toch ook even een ritje te maken naar Limburgse Peel om foto's te maken van de vernieuwde ingang van
de Aqua Mundo van Limburgse Peel. Dus ze komen er binnenkort aan.
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: 02 mar 2020, 21:46 Dus ze komen er binnenkort aan.

Oeh wat een service zeg, haha, superleuk!!! :)
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Bedankt voor jullie reacties!

Tom... schreef: 02 mar 2020, 19:46 Ook wist ik niet dat je "officieel" naar Het Meerdal mag als je op dit park verblijft. Moet je daarvoor bijbetalen of werkt het Aqua Mundo kaartje gewoon op Het Meerdal? Goede tip zeg!
Je moet bijbetalen om bij het Meerdal te gaan zwemmen. Je betaalt momenteel €9,95 per volwassene en €6,95 per kind. Je kunt gewoon naar het Meerdal rijden met de auto en daar gratis parkeren, mits je parkeerkaart van LP achter de ruit ligt. Vervolgens kun je bij de receptie kaartjes voor de AM kopen op vertoon van je cottagesleutel.

Als je lopend gaat vanaf LP ben je ongeveer 20 minuten onderweg tot het parkcentrum van het Meerdal. Je levert eerst je cottagesleutel in bij de receptie van LP en krijgt dan de sleutel van de wandelpoort in zone 9 van het Meerdal mee. Op vertoon van deze poortsleutel kon ik gewoon kaartjes voor de AM met korting bij de receptie van het Meerdal kopen.

Ik vond dit een ideale combinatie: je zit tijdens een schoolvakantie in een relatief rustig park met prima cottages en je kunt ook naar het andere park voor de uitgebreide faciliteiten. Een Comfort op LP kost in de voorjaarsvakantie bijna de helft van een Comfort op het Meerdal en je krijgt er een véél betere cottage voor terug. Ook leuk : twee market domes om naartoe te gaan!
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

wij gaan eind maart weer een heerlijke midweek naar de limburgse peel voor de 3e keer
kijk er weer echt naar uit! ipv 2pers vip nu naar de 4 pers vip
afgelopen november ook geweest.
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2023* EP-LP
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Tom... schreef: 02 mar 2020, 19:46 al is het maar om de vernieuwde ingang van de Aqua Mundo te gaan bekijken :D

De vernieuwde ingang van de Aqua Mundo.

Maart 2020.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Wat tof dat je foto's hebt gemaakt! Eindelijk een nieuw bord daar, het heeft even geduurd, maar is wel erg mooi.
Jammer dat de rest van de plannen om de entree op te knappen blijkbaar in de koelkast beland zijn, maar het kan zijn dat ze hiermee wachten tot de nieuwe bandjes op alle parken geïntroduceerd worden. Want ik denk dat ze dan ook een nieuw poortje moeten hebben?! Maar het bord is al erg mooi.

Dank je wel voor de foto's!!! :)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HET NIEUWE BUITENTERRAS

Nu nog leeg, maar straks kun je heerlijk een drankje doen op het vernieuwde terras
achter de Market Dome (ingang 2).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Leuk dat het terras klaar is, fijn dat ze dan ook een buitenterras hebben. Al moet de bediening dan wel ver lopen lijkt me? Weet je of dit terras afgelopen zomer uit uitgestaan heeft of zal dat deze zomer voor het eerst worden?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nee de bediening hoeft niet ver te lopen want ze kunnen via het Market Restaurant, wat aan het terras grenst, de gasten bedienen.

Je kon altijd al op het terras zitten, maar ze hebben het nu vergroot en die "inham" waar je ook kon zitten, is nu weg. Bij de rode
pijl was die "inham".

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Aha, het is dus alleen groter geworden?! Mooi, dank je voor de toelichting :)
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Tom... schreef: 02 mar 2020, 19:46 Ook wist ik niet dat je "officieel" naar Het Meerdal mag als je op dit park verblijft. Moet je daarvoor bijbetalen of werkt het Aqua Mundo kaartje gewoon op Het Meerdal? Goede tip zeg!

TimBerg schreef: 02 mar 2020, 22:44
Je moet bijbetalen om bij het Meerdal te gaan zwemmen. Je betaalt momenteel €9,95 per volwassene en €6,95 per kind. Je kunt gewoon naar het Meerdal rijden met de auto en daar gratis parkeren, mits je parkeerkaart van LP achter de ruit ligt. Vervolgens kun je bij de receptie kaartjes voor de AM kopen op vertoon van je cottagesleutel.

Als je op minimaal een 4 birdie park zit. Mag je overal gaan zwemmen. Zonder dat je daarvoor hoeft te betalen. Je hoeft dan alleen je kaartje om te wisselen bij de desbetreffende receptie van het park waar je wilt gaan zwemmen.
April 23: de Kempervennen
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Helaas is Limburgse Peel slechts een 3 birdie en moet je dus bijbetalen voor het Meerdal.
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HEROPENING CENTER PARCS LIMBURGSE PEEL 29-05-2020 🥳

Ook op Limburgse Peel zijn ze momenteel druk bezig met de voorbereidingen om vrijdag weer gasten te mogen ontvangen!

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Limbugse Peel.
Roy

Bericht door Roy »

mying schreef: 28 mei 2020, 13:21 Als iemand trouwens nog tips heeft over activiteiten rondom CP de Limburgse Peel met een peuter, dan hoor ik het graag!

Als je naar de Limburgse Peel gaat heb ik wel wat tips (vanzelfsprekend wel onder voorbehoud van eventuele corona maatregelen die op dat moment gelden):

Mattel Play in Sevenum - een unieke beleving met o.a. Brandweerman Sam, Thomas de Stoomlocomotief en Angelina Ballerina. Het is een moderne, (bijna) gloednieuwe binnenlocatie op zo'n 5 minuten rijden met de auto of 20 minuten rijden met de fiets van Limburgse Peel.

Toverland in Sevenum - heel dichtbij Mattel Play ligt ook Toverland. Toverland is enorm gegroeid heeft volgens mij ook voldoende voor peuters, wellicht leuk voor een dagje. Ook op zo'n 5 minuten rijden met de auto of 20 minuten rijden met de fiets van Limburgse Peel.

ABC Restaurant in Sevenum - in hetzelfde gebouw als Mattel Play bevind zich ook een all-you-cat eat restaurant. Een enorme locatie met 11 verschillende restaurants onder een dak. Alleen al voor de beleving zou ik het in ieder geval een keer proberen (behalve als je niet van massale restaurants houd). In het restaurant zit ook een binnen speeltuin met toezicht, vanaf 3 jaar kunnen ze daar redelijk zelfstandig spelen

De Schatberg - Om de hoek bij Mattel Play en ABC Restaurant bevind zich De Schatberg, een park van Landal GreenParks. Ze hebben daar een groot open water met een redelijk groot strand, als het mooi weer is een prima locatie voor een paar uurtjes en lekker dichtbij.

Aardbeienland in Horst - voor een paar uurtjes weg is Aardbeienland in Horst wellicht een leuk idee. Er is van alles te doen, je kan even op hun website kijken voor meer informatie. Met de auto zo'n 15 minuten rijden, fietsen zo'n 30 a 45 minuten.

Kasteelsebossen in Horst - In Horst, nabij Aardbeienland, heb je een groot bos met twee open wateren en een dierenweide. Leuk om een rondje te wandelen en bij mooi kun je ook gebruik maken van het strandbad.

Speeltuin Roeffen Mart in Grubbenvorst - Een grote buitenspeeltuin met veel leuke toestellen, ook voor kleinere kinderen een paar uurtjes plezier. Entree is volledig kosteloos, het ligt gewoon aan de openbare weg. Het is wel een eindje weg, met de auto zo'n 25 minuten en fietsen toch al gauw 45 a 60 minuten.

Jumbo in Sevenum - Geen activiteit voor met de peuter maar als je fijn boodschappen wilt doen zou ik zeker naar de Jumbo in Sevenum rijden. Met de auto ben je er in zo'n 10 minuten en het is een erg grote, ruim opgezette winkel met veel parkeergelegenheid.

Winkelen in Horst - Als je in een gezellig dorp wilt winkelen of lekker op het terras wilt zitten dan kan ik je Horst aanbevelen. Een gezellig centrum, niet massaal en met veel verschillende winkels en horeca gelegenheden. Als je gaat en het is mooi weer: vergeet dan niet langs Passi te gaan voor een overheerlijk ijsje (geen reclame maar het is gewoon echt de moeite waard). Met de auto ben je er binnen 15 minuten, met de fiets zo'n 30 minuten.

Wellicht hoort deze informatie thuis in een ander topic, dat kan 1 van de moderators dan regelen wat mij betreft :)

Veel plezier alvast!
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Er zit vlakbij het park een leuk pannenkoekenhuis in het naastgelegen natuurgebied. Het heet 'Aan de drift'. Kun je leuk zitten, wel even de openingstijden vooraf checken, want ze zijn vaak gesloten.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Roy schreef: 28 mei 2020, 16:03
Jumbo in Sevenum - Geen activiteit voor met de peuter maar als je fijn boodschappen wilt doen zou ik zeker naar de Jumbo in Sevenum rijden. Met de auto ben je er in zo'n 10 minuten en het is een erg grote, ruim opgezette winkel met veel parkeergelegenheid.

Vanuit mijn achtergrond kan ik dit alleen maar beamen. Ik werk bij een concurrent met een andere bekende kleur, maae dit is inderdaad een zeer nette en fijne winkel ;)
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
mying

Bericht door mying »

Roy schreef: 28 mei 2020, 16:03 Als je naar de Limburgse Peel gaat heb ik wel wat tips

Heel erg bedankt voor de tips Roy! Met name die Mattelplay in Sevenum is echt wat voor mijn zoontje! Zo te lezen zijn er genoeg leuke dingen te doen in de omgeving. We hoeven ons zeker niet te vervelen.

@TimBerg: Een pannenkoekenhuis is altijd goed. Zie het al helemaal voor me om lekker te wandelen in het natuurgebied om daarna lekker pannenkoeken te gaan eten. Denk dat met dank aan corona we sowieso moeten reserveren.

Ik heb al helemaal zin om te gaan!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De terrassen zijn weer open en ook op Limburgse Peel is het heerlijk genieten op het buitenterras ☕ 🍵 🍺 🍹!

Genieten van het zonnetje ☀️ op het buitenterras.
Afbeelding

Bron: Limburgse Peel.
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Van iemand die momenteel op het park verblijft, zojuist gehoord dat de 6-persoons Comforts type LH843 momenteel allemaal geschilderd worden aan de buitenkant. Het houtwerk wordt bij alle cottages donkergroen, een grote verbetering t.o.v. dat vieze lichtblauw en mosterdgeel. Het is niet bekend of ze ook de gevels gaan schilderen.
Tom...

Bericht door Tom... »

TimBerg schreef: 29 jun 2020, 09:52 Van iemand die momenteel op het park verblijft, zojuist gehoord dat de 6-persoons Comforts type LH843 momenteel allemaal geschilderd worden aan de buitenkant. Het houtwerk wordt bij alle cottages donkergroen, een grote verbetering t.o.v. dat vieze lichtblauw en mosterdgeel. Het is niet bekend of ze ook de gevels gaan schilderen.
Waw, dat is goed nieuws! Ik dacht dat ze wel "klaar" waren met dit park, maar gelukkig nog niet!
Zoals je zegt: dat geel en blauw ziet er een beetje treurig uit, donkergroen maakt de hele cottage een stuk mooier.

De gevel schilderen gaat vrees ik niet gebeuren... Dat zou het park wel naar een heel ander niveau tillen, kijk maar naar Park Zandvoort. Maar ik vrees dat dat niet gaat gebeuren. Al ben ik al erg blij met dit nieuws, want dat is weer een stapje naar een mooier park :)
Vendalmeren

Ik zou ook zeggen verf ze in de original kleuren. Het is een bospark en geen onderdeel van Sunparks of Freelife by Center Parcs, dus zou geen gek idee zijn. Ben benieuwd!
EBFS

Bericht door EBFS »

Verven zou inderdaad geen overbodige luxe zijn. De cottages zijn nu maar grauw en het geeft het park een troosteloze indruk. Hopelijk zorgt Zandvoort voor inspiratie.
Tom...

Bericht door Tom... »

Vendalmeren schreef: 29 jun 2020, 15:52 Ik zou ook zeggen verf ze in de original kleuren. Het is een bospark en geen onderdeel van Sunparks of Freelife by Center Parcs, dus zou geen gek idee zijn. Ben benieuwd!
Nou dat vind ik een prima plan, maar wat heeft dat met Freelife of Sunparks te maken? Dit is een oud Gran Dorado park en is daarna wel FreeLife by Center Parcs geweest. De SeaSpirit by Center Parcs parken (Port Zélande en Park Zandvoort) zijn ook helemaal opgeknapt en Park Zandvoort is zelfs totaal van voor tot achteren opgeknapt. Park Hochsauerland (ook voormalig Freelife) is helemaal opgeknapt en Park Eifel (nog) niet.

Volgens mij heeft het gewoon met de huidige eigenaars van de cottages te maken wat ermee gebeurt? Iemand die hier meer verstand van heeft dan ik? Want Limburgse Peel is toch van een andere orde dan bijvoorbeeld Park Zandvoort?

Maarja, dat neemt niet weg dat bezoekers dat verschil niet weten en ook niet hoeven te weten. Je hebt gelijk dat dit park een bospark is en die beige cottages (of donkergroen of wat dan ook) zouden hier zeker niet misstaan en zouden het park echt een stuk mooier maken!
rkjagernath

Bericht door rkjagernath »

Goedemiddag,
Wie is er onlangs naar LimburgPeel geweest? Wij gaan begin aug van vrijdag tot maandag. Op de site en app staan max 2x gegarandeerd zwemmen. Maar is vaker niet mogelijk dan, en staan ze echt gerant voor 2x zwemmen.. We zijn aan het twijfelen wel of niet annuleren..
Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken Nederland”