Welkom op Center Parcs Informatie.
[Center Parcs] Parc Sandur Informatie & Nieuws
- markieanta
- Moderator
Re: [Center Parcs] Parc Sandur Informatie & Nieuws
Leuke review om te lezen Daffy, dank je wel, wat hadden jullie typische foutjes in die cottage met de elektra. Ach, als de bedden maar goed lagen denk ik dan. En die borden was wel weer heel typisch.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi Daffy,
Dank je wel voor de uitgebreide review.
Leuk om te lezen dat je zo positief bent over dit park, ik kan dat alleen maar onderschrijven. Anders dan andere Center Parcs parken maar zeker het bezoeken waard. Ik was altijd wel wat sceptisch over dit park maar in 2013 toch een verblijf er geboekt om het zelf te ervaren en we waren blij verrast. Vanaf 2013 vervolgens nog vaker verblijven geboekt en het park zien groeien met zeker nu een volwaardige plaza en ook de kinderboerderij die in 20214 nieuw werd geopend is een hele mooie toevoeging.
Wij konden altijd in de auto inchecken bij de grote parkeerplaats, blijkbaar doen ze dat daar niet meer?
De comfort cottages ogen wel wat gedateerd vind ik, de nieuwe badkamers zijn dan weer een mooie vooruitgang.
Het zwembad is inderdaad niet groot, maar voor mij heel goed te doen, lekker baantjes trekken, de stroomversnelling is lekker om te doen en de glijbaan is heel leuk.
Is het nog gelukt de Nintendo Switch aan te sluiten op de televisie?
En het vriesvakje, was die uiteindelijk groot genoeg?
Goed om te horen dat jullie een leuke tijd hebben gehad en weer een keer terug keren naar het park. Bij ons staat dit ook in de planning
Ik heb de foto's ontvangen, ook de foto's voor het verzoekje van forumlid Desireew, ook daarvoor dank
. Ik zal de foto's binnenkort plaatsen op het forum.
Dank je wel voor de uitgebreide review.
Leuk om te lezen dat je zo positief bent over dit park, ik kan dat alleen maar onderschrijven. Anders dan andere Center Parcs parken maar zeker het bezoeken waard. Ik was altijd wel wat sceptisch over dit park maar in 2013 toch een verblijf er geboekt om het zelf te ervaren en we waren blij verrast. Vanaf 2013 vervolgens nog vaker verblijven geboekt en het park zien groeien met zeker nu een volwaardige plaza en ook de kinderboerderij die in 20214 nieuw werd geopend is een hele mooie toevoeging.
Wij konden altijd in de auto inchecken bij de grote parkeerplaats, blijkbaar doen ze dat daar niet meer?
De comfort cottages ogen wel wat gedateerd vind ik, de nieuwe badkamers zijn dan weer een mooie vooruitgang.
Het zwembad is inderdaad niet groot, maar voor mij heel goed te doen, lekker baantjes trekken, de stroomversnelling is lekker om te doen en de glijbaan is heel leuk.
Is het nog gelukt de Nintendo Switch aan te sluiten op de televisie?
En het vriesvakje, was die uiteindelijk groot genoeg?
Goed om te horen dat jullie een leuke tijd hebben gehad en weer een keer terug keren naar het park. Bij ons staat dit ook in de planning

Ik heb de foto's ontvangen, ook de foto's voor het verzoekje van forumlid Desireew, ook daarvoor dank

- stoute
Leuke review, wij gaan in juni voor het 4 opeenvolgende jaar er naar toe
Inchecken is altijd in de plaza, heb t toen gevraagd dat vinden ze makkelijker omdat ze soms wat in de computer moeten aanpassen of doen.
Wij nemen altijd een comfort huisje.

Inchecken is altijd in de plaza, heb t toen gevraagd dat vinden ze makkelijker omdat ze soms wat in de computer moeten aanpassen of doen.
Wij nemen altijd een comfort huisje.
- Daffy
Jazeker! Ze hadden het fantastisch gemaakt daar. Onder de tv zat een kastje op de muur met aansluitingen voor HDMI, USB en zelfs nog geel/wit/rood.
Het vriesvak was enorm. Onder de koelkast zat een volwaardige vriezer met 3 lades. Dus dat was echt super!
Het vriesvak was enorm. Onder de koelkast zat een volwaardige vriezer met 3 lades. Dus dat was echt super!
HB - 2014
ZV - 2016, 2019, 2021
PZ - 2014, 2015, 2022
KV - 2017, 2024
VM - 2012, 2023
BH - 2015, 2018
NK - 2017
BS - 2014
LA - 2008
EH - 2022
MD - 2023
PS - 2023
ZV - 2016, 2019, 2021
PZ - 2014, 2015, 2022
KV - 2017, 2024
VM - 2012, 2023
BH - 2015, 2018
NK - 2017
BS - 2014
LA - 2008
EH - 2022
MD - 2023
PS - 2023
- markieanta
- Moderator
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Tijdelijke sluiting van restaurant Beach House.
Vanwege het vervangen van de vloeren is Beach House is gesloten van maandag 27 mei t/m vrijdag 31 mei 2024. The Pizza Company, The Grill Company, Snack & Go, The bowling Barn en De Sportsbar zijn gewoon geopend. Er is een lunchbuffet in de Grill Company.

Bron informatie: Parc Sandur.
Vanwege het vervangen van de vloeren is Beach House is gesloten van maandag 27 mei t/m vrijdag 31 mei 2024. The Pizza Company, The Grill Company, Snack & Go, The bowling Barn en De Sportsbar zijn gewoon geopend. Er is een lunchbuffet in de Grill Company.

Bron informatie: Parc Sandur.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Vernieuwing van het kindergedeelte.
Sneak Peak.
Het Piratennest, het kinderspeel gedeelte bij de sportsbar is tijdelijk niet beschikbaar.
Geen zorgen en niet getreurd. Ze zetten hier weer iets heel moois neer.

Bron: Sandur.
Sneak Peak.
Het Piratennest, het kinderspeel gedeelte bij de sportsbar is tijdelijk niet beschikbaar.
Geen zorgen en niet getreurd. Ze zetten hier weer iets heel moois neer.

Bron: Sandur.
- Martijn
Toch jammer dat het zwembad en het interieur van de cottages zo achterblijft, want de andere faciliteiten zijn wel echt geupdate de afgelopen tijd. Want zeker ook door deze aanpassing is het park qua faciliteiten best compleet. Het oude Kraaiennest was leuk, maar wel wat achterhaald inmiddels. Goede ontwikkelingen daar!
- simon
Ik vind de centrumfaciliteiten ook zeker leuk! Jammer dat het zwembad geen Aqua Garden wordt, maar Het Kraaiennest lijkt nu toch wel wat te evalueren naar een mini-Baluba?
Coming up: Terhills Resort (maa)
2025: AR
2024: KV / VB / HA / SR / ZV
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
@Martijn,
Het parkcentrum is zeker mooi geworden in de loop van de jaren. Het Piratennest is inderdaad wat achterhaald. Goed dat dit gedeelte nu ook wordt aangepakt. De VIP cottages vind ik nog wel oké, de rest wat minder. Het zwembad kunnen ze volgens mij niks aan veranderen want dat is van de gemeente?
@Simon,
Het Piratennest had al wel een soort Van Baluba-gedeelte, maar zo te zien op de impressies krijgt ook dat gedeelte een mooie upgrade.
ONDERSTAAND FOTO'S VAN HET PIRATENNEST UIT 2023.
De mini Baluba Het Piratennest. Februari 2023.

Het parkcentrum is zeker mooi geworden in de loop van de jaren. Het Piratennest is inderdaad wat achterhaald. Goed dat dit gedeelte nu ook wordt aangepakt. De VIP cottages vind ik nog wel oké, de rest wat minder. Het zwembad kunnen ze volgens mij niks aan veranderen want dat is van de gemeente?
@Simon,
Het Piratennest had al wel een soort Van Baluba-gedeelte, maar zo te zien op de impressies krijgt ook dat gedeelte een mooie upgrade.
ONDERSTAAND FOTO'S VAN HET PIRATENNEST UIT 2023.
De mini Baluba Het Piratennest. Februari 2023.

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Alternatieve speelplek tijdens de verbouwing van het kindergedeelte.
Het kindergedeelte "Het Piratennest" wordt op dit moment verbouwd. De alternatieve locatie is nu buiten met een springkussen.
Leuk detail is dat ze hier elementen hebben gebruikt van het oude "Piraten Nest".

Oude element van "Het Piratennest", hergebruikt.
Nu.

Toen.

Nu.

Toen.

Het kindergedeelte "Het Piratennest" wordt op dit moment verbouwd. De alternatieve locatie is nu buiten met een springkussen.
Leuk detail is dat ze hier elementen hebben gebruikt van het oude "Piraten Nest".

Oude element van "Het Piratennest", hergebruikt.
Nu.

Toen.

Nu.

Toen.

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Update bouw van de nieuwe binnenspeelplek.
We zijn er een kijkje gaan nemen. Op dit moment wordt alles leeggehaald en zo te zien wordt de nieuwe speelplek groter omdat er een squashbaan bij wordt getrokken.

Het leeghalen van het oude speelgedeelte.

We zijn er een kijkje gaan nemen. Op dit moment wordt alles leeggehaald en zo te zien wordt de nieuwe speelplek groter omdat er een squashbaan bij wordt getrokken.

Het leeghalen van het oude speelgedeelte.

- gerritelburg
Misschien een leuk weetje, de tickets die je kunt winnen bij Parc Sandur in de Hous of Games kun je meenemen en inwisselen bij een ticket automaat bij een park met Gametown zodat je deze dan op het Gametown pasje kan zetten en je gewoon door kunt sparen voor grotere prijzen.
Wij waren vorige week bij Parc Sandur en wonnen tickets en hebben deze meegenomen naar de Huttenheugte toen wij daar gingen zwemmen. Deze daar in de ticket automaat gestopt en werden deze gewoon op ons Gametown pasje gezeten. Hierdoor konden we lekker doorsparen en gingen we met een grote knuffel hamster weer terug naar Parc Sandur
Doe jullie voordeel ermee
Wij waren vorige week bij Parc Sandur en wonnen tickets en hebben deze meegenomen naar de Huttenheugte toen wij daar gingen zwemmen. Deze daar in de ticket automaat gestopt en werden deze gewoon op ons Gametown pasje gezeten. Hierdoor konden we lekker doorsparen en gingen we met een grote knuffel hamster weer terug naar Parc Sandur
Doe jullie voordeel ermee
Parc Sandur(16x) De Huttenheugte(10x) Park Zandvoort(7x) Het Heijderbos(5x) Port Zélande(5x) De Kempervennen(5x) Park Bostalsee(1x) Park Hochsauerland(2x) De Eemhof(2x) Les Trois Forêts (1x) Limburgse Peel(1x) Weerterbergen(6x) Vennenbos(1x)
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Bedankt voor de informatie.
Wij hebben ook nog een GameTown pasje liggen met wat tickets erop die we hadden verzameld op De Huttenheugte en daar vertelde ze dat we met het GameTown pasje overal de tickets in kunnen zetten. Handig.
Wij hebben ook nog een GameTown pasje liggen met wat tickets erop die we hadden verzameld op De Huttenheugte en daar vertelde ze dat we met het GameTown pasje overal de tickets in kunnen zetten. Handig.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Sneak Peek van de nieuwe Baluba.
De geplande opening staat voor zaterdag 6 juli 2024.

Bron: Parc Centrum Sandur.
De geplande opening staat voor zaterdag 6 juli 2024.

Bron: Parc Centrum Sandur.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Nieuw: Parc Sandur Kidzone.
Bij Sandur Kidzone beleven kinderen het ultieme speelplezier in de spectaculaire indoor playground. De speeltuin is maar liefst drie verdiepingen hoog en zit vol met avonturen die wachten om ontdekt te worden! Daarnaast hebben ze een speciale toddlerzone waar de kleintjes veilig en leuk kunnen spelen. Naast Sandur KidZone is er voor de ouders voldoende ruimte om onder het genot van een kopje koffie de spelende kinderen in de gaten te houden.
Voor toegang tot Sandur KidZone kunt u kiezen uit de volgende opties:
Gasten die op het vakantiepark verblijven hebben gratis entree.
Kinderen tot 2 jaar krijgen altijd gratis toegang.
Voor daggasten kost een toegangsbandje € 3,- voor een hele dag spelen.
Een strippenkaart kost € 25,- voor 10 bezoeken.
Of kies je voor zwemmen en spelen voor € 7,50 per dag, een volledige dag vol waterpret en speelmogelijkheden.

Bron: Parc Sandur.
Bij Sandur Kidzone beleven kinderen het ultieme speelplezier in de spectaculaire indoor playground. De speeltuin is maar liefst drie verdiepingen hoog en zit vol met avonturen die wachten om ontdekt te worden! Daarnaast hebben ze een speciale toddlerzone waar de kleintjes veilig en leuk kunnen spelen. Naast Sandur KidZone is er voor de ouders voldoende ruimte om onder het genot van een kopje koffie de spelende kinderen in de gaten te houden.
Voor toegang tot Sandur KidZone kunt u kiezen uit de volgende opties:
Gasten die op het vakantiepark verblijven hebben gratis entree.
Kinderen tot 2 jaar krijgen altijd gratis toegang.
Voor daggasten kost een toegangsbandje € 3,- voor een hele dag spelen.
Een strippenkaart kost € 25,- voor 10 bezoeken.
Of kies je voor zwemmen en spelen voor € 7,50 per dag, een volledige dag vol waterpret en speelmogelijkheden.

Bron: Parc Sandur.
- simon
Weet iemand waarom dit een aparte naam kreeg? En geen Baluba of mini-Baluba?
Of wordt dit niet door Center Parcs uitgebaat?
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Dit hoort bij Parc Centrum Sandur en wordt net (zoals de horeca) niet door Center Parcs uitgebaat.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Upgrade van het zwembad.
Het zwembad van Parc Sandur is voorzien van verschillende onderdelen. Zo is er een waterglijbaan van 48 meter, een binnenbad, een peuterbad, een bubbelbad en een waterval. Voor het zwembad staat een upgrade gepland.
In het zwembad wordt extra ruimte gecreëerd voor nog meer zwemplezier. Een stroomversnelling wordt toegevoegd en er komt een buitengedeelte met ligweide waar men heerlijk van de zon kan genieten.
Upgrade voor het zwembad Pool Sandur.

Bron informatie: Center Parcs Vastgoed.
Het zwembad van Parc Sandur is voorzien van verschillende onderdelen. Zo is er een waterglijbaan van 48 meter, een binnenbad, een peuterbad, een bubbelbad en een waterval. Voor het zwembad staat een upgrade gepland.
In het zwembad wordt extra ruimte gecreëerd voor nog meer zwemplezier. Een stroomversnelling wordt toegevoegd en er komt een buitengedeelte met ligweide waar men heerlijk van de zon kan genieten.
Upgrade voor het zwembad Pool Sandur.

Bron informatie: Center Parcs Vastgoed.
- Tom...
Serieus?! Dat vind ik voor dit kleine bad nog best wel veel.
Leuk zeg! Als ze de boel nu ook nog eens een beetje mooi aankleden en er eventueel wat mooiere tegels en planten in het bad zouden komen, mogen ze dit bad best "Aqua Garden" gaan noemen. Toffe ontwikkelingen!
Leuk zeg! Als ze de boel nu ook nog eens een beetje mooi aankleden en er eventueel wat mooiere tegels en planten in het bad zouden komen, mogen ze dit bad best "Aqua Garden" gaan noemen. Toffe ontwikkelingen!
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Ja, leuk hè
.
Wat ik nog weet van een verblijf in 2016 is dat ze toen net een buitenterras hadden gemaakt. Dit zal dan wel de locatie zijn van het nieuwe buitenterras en de nieuwe ligweide?
We gaan ook deze vernieuwing volgen, leuk!
2016, nieuw buitenterras.

Wat ik nog weet van een verblijf in 2016 is dat ze toen net een buitenterras hadden gemaakt. Dit zal dan wel de locatie zijn van het nieuwe buitenterras en de nieuwe ligweide?
We gaan ook deze vernieuwing volgen, leuk!
2016, nieuw buitenterras.

- simon
Leuke ontwikkelingen!
- MeisjeEmmen1986
Wij zijn 2 weken geleden even heen gefietst. Het is netjes en mooi geworden maar persoonlijk vind ik het veel minder geschikt voor de allerkleinsten. De ballenbak is echt een gemist.
Ondanks dat we er in de schoolvakanties waren, was het kindergedeelte compleet uitgestorven.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi MeisjeEmmen1986,
Toen ik er was twee dagen geleden was het enorm druk, het gedeelte voor de allerkleinste werd zowat in beslag genomen door de iets grote kinderen, wat eigenlijk niet de bedoeling is.
Wat me opviel is dat er niet hoeft te worden betaald, wat wel op de website staat van Sandur. De hele Kidzone is vrij toegankelijk. Misschien dat ze dat later nog gaan aanpassen maar ik vraag me wel af hoe ze dat dan willen gaan doen.
Foto's volgen binnenkort.
Toen ik er was twee dagen geleden was het enorm druk, het gedeelte voor de allerkleinste werd zowat in beslag genomen door de iets grote kinderen, wat eigenlijk niet de bedoeling is.
Wat me opviel is dat er niet hoeft te worden betaald, wat wel op de website staat van Sandur. De hele Kidzone is vrij toegankelijk. Misschien dat ze dat later nog gaan aanpassen maar ik vraag me wel af hoe ze dat dan willen gaan doen.
Foto's volgen binnenkort.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Watersporters Rietplas Emmen boos over aanleg tijdelijke dam.
De tijdelijke dam is bestemd voor het bouwverkeer in vakantiepark Parc Sandur. Dat Center Parcs-complex krijgt er de komende jaren 122 luxe recreatiewoningen bij. De dam moet voorkomen dat het zware bouwverkeer dwars door het bungalowpark rijdt. Bedoeling is dat het bouwproject over ruim twee jaar gereed is.
De zes kilometer lange vaarroute over de Rietplas in Emmen dreigt twee jaar lang te worden geblokkeerd door een tijdelijke dam.

Bron informatie: Dagblad van het Noorden.
Bron foto: Gemeente Emmen.
De tijdelijke dam is bestemd voor het bouwverkeer in vakantiepark Parc Sandur. Dat Center Parcs-complex krijgt er de komende jaren 122 luxe recreatiewoningen bij. De dam moet voorkomen dat het zware bouwverkeer dwars door het bungalowpark rijdt. Bedoeling is dat het bouwproject over ruim twee jaar gereed is.
De zes kilometer lange vaarroute over de Rietplas in Emmen dreigt twee jaar lang te worden geblokkeerd door een tijdelijke dam.

Bron informatie: Dagblad van het Noorden.
Bron foto: Gemeente Emmen.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Tarieven Cycle & Water Sports.
Augustus 2024.

Augustus 2024.

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Opvallend.
Vlak voor de opening van de nieuwe Kidzone stond onderstaand bordje. Een polsbandje voor €3,00 en controle erop.
Toen ik er in augustus weer een kijkje ging nemen was dat bordje vervangen door een nieuw bordje. Ik heb toen aan
verschillende ouders gevraagd of ze moesten betalen en een polsbandje kregen en zij vertelde dat ze niks hoefde
te betalen en dus ook geen polsbandje kregen, ik zag verder ook geen kind met een polsbandje om.
Bordje Juli 2024.

Bordje augustus 2024.

Vlak voor de opening van de nieuwe Kidzone stond onderstaand bordje. Een polsbandje voor €3,00 en controle erop.
Toen ik er in augustus weer een kijkje ging nemen was dat bordje vervangen door een nieuw bordje. Ik heb toen aan
verschillende ouders gevraagd of ze moesten betalen en een polsbandje kregen en zij vertelde dat ze niks hoefde
te betalen en dus ook geen polsbandje kregen, ik zag verder ook geen kind met een polsbandje om.
Bordje Juli 2024.

Bordje augustus 2024.

- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Summer Hotspot.
Augustus 2024.

Augustus 2024.

- Bungalow16
Precies, alleen de reserveringen worden gedaan door Centerparcs de rest is gewoon een zelfstandig bedrijf. Los van Centerparcs.simon schreef: 12 jul 2024, 19:20 Weet iemand waarom dit een aparte naam kreeg? En geen Baluba of mini-Baluba?
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
De nieuwe Kidzone.
Augustus 2024.
Het Piratennnest is pas geleden omgetoverd tot de nieuwe Kidzone.
We gingen er een kijkje nemen.

Het gedeelte voor 4-12 jarige.
De spelregels.

HET SPEELGEDEELTE VOOR PEUTERS.
Wat me opviel was dat het speelgedeelte voor de allerkleinste compleet werd overgenomen door de grote kinderen.

Augustus 2024.
Het Piratennnest is pas geleden omgetoverd tot de nieuwe Kidzone.
We gingen er een kijkje nemen.

Het gedeelte voor 4-12 jarige.
De spelregels.

HET SPEELGEDEELTE VOOR PEUTERS.
Wat me opviel was dat het speelgedeelte voor de allerkleinste compleet werd overgenomen door de grote kinderen.