Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Park Allgäu Informatie & Nieuws

Bispinger Heide, Park Allgäu, Park Hochsauerland, Park Bostalsee, Park Nordseeküste, Park Eifel
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

[Center Parcs] Park Allgäu Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

Wij zijn in juni 2019 op dit park geweest en hebben heel veel foto's gemaakt van cottages, restaurants, De Market Dome,
De Baluba, De Action Factory, de Aqua Mundo, het park zelf en meer. Ook hebben we heel veel informatie over dit park
kunnen verzamelen tijdens ons verblijf.

Heb je een vraag of een (foto)verzoekje dan horen we dit graag.

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Park Allgäu Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

De glijbanen zijn tot nader order gesloten.

Afbeelding

Bron: Park Allgäu.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

BOUW OUTDOOR ACTIVITY CENTER CENTER

SEPTEMBER 2019

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

GLIJBANEN IN DE AQUA MUNDO NOG STEEDS GESLOTEN

28-09-2019

Wegens een groot technisch mankement zullen de glijbanen in de Aqua Mundo nog zeker tot maandag gesloten zijn.

Citaat stand van zaken door Center Parcs Park Allgäu:

Stand heute ist, dass die Rutschen bis Montag geschlossen sind und wir aber dennoch nicht sicher sagen können,
ob der Defekt bis Montag behoben sein wir. Wir arbeiten bereits mit Hochdruck an der Reparatur der Rutschen,
jedoch sind auch wir im Park nicht gegen technische Defekte immun.

Glijbanen gesloten.
Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE GLIJBANEN ZIJN WEER GEOPEND

Na een grote storing van meer dan een week zijn de glijbanen nu weer toegankelijk.

De glijbanen kunnen weer worden gebruikt.
Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Een mooie luchtopname van de wildwaterbaan.

Afbeelding

Tom...

Bericht door Tom... »

Wij zijn afgelopen september een week op dit park geweest.

Het is sowieso heel bijzonder, om een nieuw Center Parcs park te bezoeken. Hier kort mijn bevindingen:

Het Park

Al bij aankomst zie je, dat hier een mega park uit de grond gestampt is! Ongeveer 1000 cottages, het is echt heel erg groot. De natuur was mooier, dan ik verwacht had. Natuurlijk zijn veel bomen gekapt, maar er staan er ook nog heel wat en dat samen met de nieuwe aanplant, maakt het een heel mooi park.
De bouwwijze van de cottages, maakt het park op sommige plekken heel mooi en op andere plekken net iets minder mooi. Het park was vroeger een verboden terrein, omdat hier in de 2e wereldoorlog en in de koude oorlog, bunkers stonden, vol met munitie. De bunkers zijn (op 2 x 2 na) allemaal weg, maar de straten zijn bijvoorbeeld behouden. Sommige huisjes zijn speels neergezet, wat het een leuk karakter geeft. Op andere plekken, lijken de grijzige huisjes dan weer een beetje op barakken op een vrij kale weg en dat vind ik minder. Je merkt wel echt dat alles ruim is opgezet! Al met al, vind ik het een prachtig park!

De Cottages

De huisjes zelf zijn van buiten gezellige, kleine huisjes. Maar door de kleur die gekozen is, komen ze soms een beetje somber over. Wij hadden de hele week prachtig weer en dan ligt het park er stralend bij. Ik kan me echter voorstellen, dat het op een regenachtige dag, minder gezellig over komt. In de winter, met sneeuw, denk ik dat de huisjes er leuk uitsteken.

Van binnen, vond ik onze cottage (een 6 persoons comfort) mooi. Ruim opgezet en van alle gemakken voorzien. Wat ik minder vind, is dat er totaal geen rekening is gehouden met "buiten". De opzet van de cottages heeft niks met de bouw van de oude parken te maken en ook niet met de twee meest recente Franse parken. Als je in de woonkamer zit, kijk je niet echt ruim naar buiten, er staat een muur tussen de ramen en je kijkt meer naar de muur, dan naar de natuur. Dat vind ik niet "des Center Parcs" en dat vind ik wel echt een gemiste kans. Dit neemt niet weg, dat de cottage gewoon erg mooi is en je hier goed vakantie kunt vieren.

Market Dome

De dome is groot en hoog. Het ziet er prima uit, maar ik vind het ook aanschuren tegen "een grote hal met planten en restaurants". Het moet echt niet groter worden bij nieuwe parken, want dan is de charme weg. Ik vind de dome minder charmant dan de twee recente Franse parken, het lijkt wel alsof het CP concept een beetje losgelaten is. Ze hebben de klok wel horen luiden, maar weten niet precies meer waar de klepel hangt. Zo is er een stukje in de Dome met water, een bruggetje en een hangbrug, maar dat is er echt "in" gebouwd, in plaats van verweven in het grote geheel. De hangbrug is ook afgesloten, daar kun je niet over heen en dat is jammer.

De horeca op dit park vond ik eigenlijk om te huilen. De bediening is echt enorm slecht. We hebben de hele week lang moeten wachten voordat iemand kwam en als je eindelijk iets besteld had, duurde het lang voor je iets kreeg. Het eten was echt niet op het niveau dat we van CP gewend zijn en zelfs een drankje drinken is een hele opgave op dit park.

Het buffet bijvoorbeeld, kun je alleen in een tijdslot van 1,5 uur bezoeken. Na de eerste ronde van 1,5 uur (veel te kort!), moet iedereen eruit en mag de volgende groep. Dat is commercieel achter een bureau bedacht natuurlijk prima, maar in praktijk werkt dit niet. Zonde!

De supermarkt is ruim en heeft alles wat je nodig hebt, tegen normale prijzen, maar ook hier zagen we midden in de week veel lege schappen en het personeel heeft echt geen idee wat het aan het doen is.

Het personeel is over het algemeen wel heel vriendelijk en men probeert het wel, ze doen hun best.

Wat ons enorm bevallen is, is het restaurant met Aziatisch eten naast de sauna. Dat eten was echt heel goed, de sfeer prima en de bediening goed. We zijn daar 2 keer met heel veel plezier gaan eten!

Aqua Mundo

Wat een grote Aqua Mundo! Alle attracties die je kunt verzinnen zijn er, het bad ziet prachtig aangelegd uit. En toch mist er iets naar mijn idee. De sfeer is oké, maar de opbouw van het bad is ietwat vreemd. Ook snap ik de keuze voor veel witte natuursteen niet, het had allemaal nog mooier kunnen zijn. De grote glijbanen zijn heel gaaf, de wildwaterbaan is niet zo wild, maar wel heel lang.
Zonde dat er geen normale glijbaan is, dat leek voor families wel een beetje een gemiste kans. En helemaal zonde dat de helft van onze vakantie de glijbanen dicht waren door een defect aan de pompen. Zoiets moet toch snel opgelost worden, we hebben de helft van onze vakantie niet kunnen glijden :(
En dat terwijl de "crater" glijbaan en de andere baan met banden zo enorm leuk zijn! De "rocket" past niet in een CP park thuis vind ik en de buis van de dubbele racebaan is net iets te klein, om fijn door te glijden. Ik vind het jammer dat CP geen glijbanen meer in het geheel verwerkt, maar altijd zo'n mega glijbaantoren bouwt. Maar dat kan misschien niet anders, als je van die spectaculaire glijbanen wilt bouwen?! :)

Attracties als het koraalbad (kaal en veel te lage ramen) en het klimwandbad, zijn leuk, maar eigenlijk iets wat je maar 1 keer doet. Het neemt in mijn ogen onnodige ruimte in. De stroomversnelling ligt mooi naast het golfslagbad, maar de stralen spuiten op zo'n gekke manier het water in, dat er weinig stroom is en je steeds van de muur gespoten wordt en niet echt een mooie stroming krijgt. De golven in het golfslagbad zijn erg laag en bieden niks spannends. De verlichting van het bad 's avonds is wel enorm goed gelukt en ook de twee grote bubbelbaden zijn heel fijn. Het kindergedeelte is groot en biedt voor de kleintjes een waar waterparadijs.

Zonde, dat ze de opbouw van de 2 recente Franse parken hier niet aan hebben gehouden, die vind ik eigenlijk mooier.
Ik vond de AM mooi en leuk, maar zeker niet het beste bad van CP. Als de glijbanen uitvallen, merk je ineens dat er een stuk minder te doen is.

Deep Nature Spa

Het sauna gebied is prijzig (45/40 euro voor een dagkaart, er zijn ook goedkopere uren kaarten), maar enorm mooi! We zijn hier 2 maal geweest. Het was goed verzorgd, er zijn 4 sauna's, 2 stoombaden, een binnen/ buitenbad en een "infinity pool", met uitzicht op het bos. Als je van sauna houdt, laat je dan niet door de prijs tegenhouden, want je krijgt hier echt wel waar voor je geld! En dit alles in prachtige Center Parcs stijl gebouwd, ik vind het een topper!

Geschiedenis en omgeving

Dat het park op een oud legerterrein gebouwd is, geeft het historie en charme. In het dorp Leutkirch was een tentoonstelling over de geschiedenis van het gebied en dat vond ik mega interessant. Als je goed zoekt, kun je dus nog 2 x 2 bunkers terug vinden (in zone 10 en in de straat naast de ingang/ personeelsgebied) en ook bij de oude entree (nu "backstage" gebied) vind je nog resten van de geschiedenis. Erg tof!

De omgeving is prachtig en alleen al daarom zou je er eens heen moeten. Leutkirch is leuk, Isny is een dorp met veel historie en oude gebouwen, de natuur is er prachtig en het is zeker de moeite waard om ook van het park af te gaan.

Eindoordeel

Het park is echt de moeite waard om eens te bezoeken, het is een bijzondere CP ervaring en je zult zeker geen spijt krijgen van een bezoek aan dit park.
Dat er op sommige gebieden is afgeweken van het bekende CP concept, vind ik dan weer niet altijd even geslaagd. Ik had liever gehad, dat ze het nieuwe concept van de twee recente Franse parken hadden doorgezet.

Mijn verslagje is misschien wat kritisch, want over het algemeen is het echt wel een prachtig park hoor :)
We hebben een heerlijke vakantie gehad en ik zou iedereen aanraden om dit park zelf eens te gaan ontdekken!
paulpeace19

Bericht door paulpeace19 »

Mooie review. Heeft u toevallig ook foto’s ?
2018: HB
2019: HH
2020: LA
2021: MD - KV
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi paulpeace19,

Ik heb heel veel foto's van forumlid Tom... ontvangen. Van het park en van de cottage :D !
Die komen zeker op het forum te staan.
B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Tom, als je dit een korte review noemt, wil ik niet weten wat een lange review is. :mrgreen: :mrgreen:
Super bedankt voor het delen ervan! Erg leuk om te lezen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom,

Dank je wel voor je uitgebreide review!

Erg leuk om te lezen dat jij het park op dezelfde manier hebt ervaren als ik. Wel erg jammer dat jullie een gedeelte van het verblijf geen gebruik hebben kunnen maken van de glijbanen. Kregen jullie hier nog een excuses voor?

Tom... schreef: 16 okt 2019, 22:08 Wat ik minder vind, is dat er totaal geen rekening is gehouden met "buiten". De opzet van de cottages heeft niks met de bouw van de oude parken te maken en ook niet met de twee meest recente Franse parken. Als je in de woonkamer zit, kijk je niet echt ruim naar buiten, er staat een muur tussen de ramen en je kijkt meer naar de muur, dan naar de natuur. Dat vind ik niet "des Center Parcs" en dat vind ik wel echt een gemiste kans. Dit neemt niet weg, dat de cottage gewoon erg mooi is en je hier goed vakantie kunt vieren.

Dat klopt, door die muur tussen de ramen kijk je niet echt ruim naar buiten toe.

Voor de beeldvorming van de lezers, op deze foto's zie je de muur tussen de ramen wat Tom bedoelt. Deze foto's heeft Tom gemaakt van de cottage (nr.328) waarin hij verbleef. De volledige fotoserie volgt nog.

De muur tussen de ramen bij cottagenr.328.
Afbeelding

Afbeelding

Het doet me een beetje denken aan de cottages op Limburgse Peel, daar zit ook zo'n soort muur tussen de ramen.

Cottage bij Limburgse Peel met muur tussen de ramen.
Afbeelding

Dank je wel ook voor de foto's die je hebt toegestuurd :D ! Deze komen nog op het forum te staan.
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: 17 okt 2019, 19:20 Wel erg jammer dat jullie een gedeelte van het verblijf geen gebruik hebben kunnen maken van de glijbanen. Kregen jullie hier nog een excuses voor?

Ik heb een maand geleden een mail naar CP gestuurd en deze zou binnen 2 weken beantwoord worden. Ik heb nog steeds geen reactie ontvangen. Maar we zijn wel gewend dat CP altijd achter ligt op schema. Met alles blijkbaar :lol:

Leuk dat je het vergelijk maakt met een cottage op Limburgse Peel, want dat lijkt inderdaad erg op elkaar, qua zicht naar buiten. Aparte keuze vind ik dit, want de cottage was voor de rest erg mooi: ruim, twee toiletten en twee douches, hoog, voldoende verlichting, handig bankje om je schoenen uit te doen in de hal (fijn in de winter met sneeuw). Kleine zaken, zoals handdoekhaakjes, die achter het gordijn hangen (handig ;) ) of gordijnen, die door hun dikte vanzelf weer voor de helft dicht schuiven (tip: neem wat schoenveters mee en knoop die om de gordijnen), kunnen ze wellicht nog aanpassen. Maar die muur stoorde ons echt: ben je in CP in de natuur, moet je in allerlei bochten gaan liggen om naar buiten te kijken.

Dank je voor het plaatsen van de foto's :)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Het park wordt winterklaar gemaakt.

Het laatste grote maaien voor dit jaar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Grün Team GmbH.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

VERSLAG MIDWEEK 03-06-2019 T/M 07-06-2019

De foto's in dit verslag zijn een kleine selectie van alle foto's die ik heb gemaakt. Mocht er interesse
zijn in meer foto's dan zal ik deze op verzoek op het forum plaatsen.

Na jarenlang het park, vanaf de bouw tot de opening  op de voet te hebben gevolgd, was het
dan eindelijk zover om het park in het echt te mogen beleven. Maar eerst moesten we nog
800 km rijden.

DE REIS

We stellen de navigatie in, starten de auto en onze vakantie is begonnen! Wij deden er in totaal 10 uur
over om bij het park te komen. Dit was inclusief tussenstops een een aantal wat kleinere files. Op
sommige stukken konden we goed doorrijden maar er wordt erg veel aan de weg gewerkt in Duitsland
en zeker bij de wegwerkzaamheden was het erg druk. Wat heel gaaf is is dat het platte landschap
van Nederland steeds meer plaatsmaakt voor de mooie bergen in Duitsland.

Behoorlijke hoogteverschillen, ook op de weg.Afbeelding

We zien het bord Center Parcs :), nu zijn we er bijna!
Afbeelding

En dan....eindelijk we zijn er!
Afbeelding

Op de onderstaande foto is het misschien niet goed te zien, maar het is een behoorlijke steile
weg naar boven toe. Ik deed deze weg later op de fiets en ik ging het op sommige stukken niet
redden. Dat werd dus lopen. Het park lijkt ook vlak, maar is dat bij sommige stukken zeker niet.
Hoewel je het niet echt ziet merkte ik het goed met het fietsen. Ze noemen dit verschijnsel
ook wel vals plat.

De weg naar het aankomstgebouwtje.
Afbeelding

Aan de linkerkant van de weg zijn Exclusive cottage te zien.
Afbeelding

Het aankomstgebouwtje. Hier ontvang je de papieren, het polsbandje en ze maken een foto van je kentekenplaat.
Afbeelding

HET POLSBANDJE

Je kunt met het polsbandje de cottage openen, geeft toegang tot de Aqua Mundo en je kunt
er ook een kluisje mee openen. Ook kun je er activiteiten mee boeken. Let wel op dat je het
polsbandje bij je hebt als je het park verlaat want het is ook je toegangsbewijs. Als je een kluisje
neemt in de Aqua Mundo onthoud dan goed welk kluisjesnummer je hebt genomen. Als je later het
nummer van je kluisje niet meer weet heb je een probleempje.
Afbeelding

ONZE COTTAGE  NR.440

Afbeelding

Na het inchecken gingen we gelijk naar onze cottage. We verbleven in een 4 persoons premium cottage.
We waren blij verrast met de inrichting van de cottage. Erg mooi, de keuken is voorzien van alle gemakken.
Alleen de Dolce Gusto is van een goedkoper type dan de Dolce Gusto's die we op andere parken hadden en
er was ook geen houder met een aantal gratis proefcupjes.

De goedkopere versie van de Dolce Gusto.
Afbeelding

Verder is het woongedeelte vrij ruim opgezet. De verlichting in het halletje beneden en boven gaat
automatisch uit. Fijn dat er 2 toiletten aanwezig zijn. Boven zijn de twee slaapkamers met een mooie
inloopdouche met tweede toilet.

Na de lange reis gingen we even wat drinken op
ons terras.

Afbeelding

De volgende dag ben ik met het fototoestel naar de Market Dome en de Aqua Mundo gegaan om zoveel
mogelijk op beeld vast te leggen. Ook heb ik een grote ronde over het park gemaakt om ook daar zoveel
mogelijk op de foto te zetten.

DE MARKET DOME

De hoofdingang van de Market Dome.
Afbeelding

De Market Dome heeft ook nog een achteringang, bij de wekelijkse markt. De Market Dome heeft een
verdieping waar ook de touwbrug over een stukje van de Market Dome begint. De touwbrug is nog niet
toegankelijk omdat deze nog  officieel goedgekeurd moet worden. Ook is er een glijbaantje die uitkomt
beneden bij de bakkerij. Erg leuk om boven te lopen en zo een overzicht te hebben over een gedeelte
van de Market Dome en de Aqua Mundo. In de Market Dome vind je 6 eetgelegenheden (Rocket's, Oachkatzl,
het Market Restaurant, de Sudstüble, Alpenblick en de Baluba bar),een supermarkt, een bakker, De Baluba,
De Action Factory, 2 winkeltjes: De Allgäer Lädle (winkeltje met plaatselijke producten, ook zit hier het
toeristisch  informatiepunt, de Shop & Smile ( Het nieuwe concept van Toys & Souvenirs), en de receptie.
Naast de receptie bevind zich de ingang van de Aqua Mundo.

Ik vind deze Market Dome een echt Center Parcs Market Dome, maar dan in een modern jasje. Hierbij
een rondleiding.

We starten bij de hoofdingang via de brug. Links van de brug is de Biergarten.

De Biergarten.
Afbeelding

Afbeelding

Er is ook een buitenterras voor de hoofdingang.
Afbeelding

Bij binnenkomst in de Market Dome heb je gelijk aan de rechterkant het fastfood restaurant Rocket's.
Afbeelding

Rocket's.
Afbeelding

Links zit Brauhaus Sudstüble.
Afbeelding

Afbeelding

Naast de Sudstüble is de ingang naar de Action Factory met hierin, Gametown, interactieve
minigolf, klimwand, biljarttafels en interactieve oude pickup truck, te bedienen met blue tooth,
bumpercars, interactieve bowlingbanen en een speelhoekje voor de allerkleinste kids.

De Action Factory.
Afbeelding

Afbeelding

Dan lopen we verder naar het Market Café Alpenblick, met het entertainmentpodium.

Market Café AlpenBlick met het podium.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DE VERDIEPING IN DE MARKET DOME

Dan lopen we een stukje verder een komen bij de trap die naar de verdieping gaat.  Erg leuk om de Market Dome (een gedeelte) van
bovenaf te zien. Ook is er een kinderglijbaantje die vanaf de verdieping uitkomt bij de bakker. De touwbrug was toen wij er waren nog niet toegankelijk omdat de touwbrug nog niet was gekeurd.

De trap naar de verdieping.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De ingang van het glijbaantje.
Afbeelding

De touwbrug.
Afbeelding

Afbeelding

Een kijkje naar beneden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan ook aan de rechterkant bevind zich het winkeltje Algäer Lädle, met hierin ook het toeristisch
informatiepunt.

Algäer Lädle, met het toeristisch informatiepunt.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan een stukje verder zit de receptie, met links de toegang tot de Aqua Mundo.

De receptie.
Afbeelding

Tegenover de receptie is de vijver, met boven de vijver de touwbrug.

Afbeelding

De touwbrug.
Afbeelding

Vlakbij de receptie kun je linksaf een dan kom je bij de supermarkt en de bakker.

Afbeelding

De bakker en de supermarkt (links).
Afbeelding

Afbeelding

Voor de ingang van de supermarkt staat een apparaat waar je verse melk uit kunt tappen.
Afbeelding

Heerlijke verse melk.
Afbeelding

De landingsplek (bij de bakker) van het glijbaantje vanaf de verdieping.
Afbeelding

Dan lopen we verder richting Shop & Smile. (De Shop & Smile is het nieuwe concept voor de Toys & Souvenirs).

Afbeelding

Shop & Smile.
Afbeelding

Afbeelding

Dan lopen we langs Het Market Restaurant. Wat een mooi restaurant, heel groot, met verschillende stijlen van eethoeken. Erg leuk!

Het Market Restaurant.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een kijkje vanuit het Market Restaurant in de Baluba.
Afbeelding

Naast Het Market Restaurant bevind zich de Baluba met daarin ook de Kids Club.

De Baluba.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Baluba Bar.Afbeelding

De Kids Klub.
Afbeelding

Afbeelding

Tegenover Het Market Restaurant zit restaurant Oachkatlz (eekhoorn), dit restaurant is gespecialiseerd in streekgerechten.

Restaurant Oachkatlz.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan komen we uit bij de achteruitgang van de Market Dome.

De achteruitgang van de Market Dome.
Afbeelding

Dit was de rondleiding door de Market Dome. We gaan nu een duik nemen in de Aqua Mundo.

DE AQUA MUNDO

Bij de entree van de Aqua Mundo scan je het polsbandje en dan gaat het toegangspoortje open. Er zit geen
tijdslimiet op zoals je wel hebt bij de kaartjes, waar je kaartje na binnenkomst twee uur niet meer te gebruiken
is, dat is hier dus niet zo. Dan gaan we naar  binnen op zoek naar een kluisje, deze werken ook op het polsbandje.
Onthoud wel goed welk kluisjesnummer je hebt genomen.

Dan door het voetenbad de Aqua Mundo in, wow, wat ontzettend mooi 8)! Veel groen ook , ja, deze
Aqua Mundo geeft mij direct een Center Parcs Aqua Mundo gevoel, maar dan in het kwadraat. Wat zijn er
veel attracties en verschillende baden, je kunt je hier echt wel meer dan een dag vermaken. Er zijn 4 grote
glijbanen, eenfamilieglijbaan en dan ook nog een kleinere glijbaan bij de wildwaterbaan. Die kun je nemen
op ongeveer 3/4 van de wildwaterbaan en deze komt uit in het buitenbad. Er is een bad met een klimwand
een relaxbad, een bad met klimwand,2 bubbelbaden, uiteraard een golfslagbad (deze is ongeveer even groot als
 op andere parken), met een lazy river/ stroomversnelling ,een snorkelbad, een hele lange (165m) wildwaterbaan.
Niet zo wild, maar wel erg leuk met een aantal scherpe bochten erin verwerkt. 2 kinderbaden, een heel groot
Water Playhouse, met 2 kiepende emmers, een groot terras om iets te eten bij Rocket's. Ik raak niet uitgepraat over
deze Aqua Mundo, echt een aanrader!

Een impressie.

Afbeelding

Bij de toegangspoortjes scan je het polsbandje.
Afbeelding

De kleedhokjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Het golfslagbad.Afbeelding

Het Water Playhouse.
Afbeelding

De familieglijbaan.
Afbeelding

Kinderbadje met zandbak.Afbeelding

Afbeelding

Bad met klimwand. Leuk detail is het gekleurde water in dit bad.
Afbeelding

Stroomversnelling bij het golfslagbad.
Afbeelding

Glijbanen.
[Afbeelding

Skim-out Aqua Rocket.
Afbeelding

Het buitenbad.
Afbeelding

De Wildwaterbaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na heerlijk te hebben gezwommen besluiten we om een fiets te huren om het park en de omgeving
te ontdekken.

HET PARK

Je kunt merken dat dit park nieuw is, de wegen zijn prachtig aangelegd en er is veel nieuwe
aanplant. Maar ook zijn er nog veel bomen die er al stonden voordat het park werd gebouwd.
De cottages zijn anders dan de bakema cottages, maar ze zijn prachtig en passen goed in de
omgeving. Ze zijn bijna helemaal van hout aan de buitenkant. Wat me opviel is dat de luxere
cottages (Wellness en Exclusive) in aparte zones liggen, dat gaf mij een beetje het gevoel dat
die zones voor de meer welgestelde  gasten zijn en de andere zones voor de minder welgestelde
gasten. De indeling van sommige zones vind ik niet echt logisch, zo fiets ik in zone 11, ben ik
opeens inzone 5. Maar misschien ligt dit wel aan mij, dat ik het niet goed begrijp. Er is een grote
speeltuin vlakbij de achteringang van het park en verder zijn er over het hele park kleinere speeltuintjes
te vinden. Ze hebben allemaal het thema dieren. Elk speeltuintje heeft weer een ander dier als
speeltoestel. Bij de achteringang van de Market Dome is een marktpleinwaar de wekelijkse markt
is met de verkoop van producten uit de regio. Veder lijkt het park vlak, maar bij sommige gedeeltes
moest ik toch flink trappen om vooruit te komen.

Activiteiten.

Er zijn veel buitenactiviteiten te doen op het park. Er is een Kids Safari parcour, Adventure Golf,
boogschieten, HangOut, Lasser Battle, High Adventure, KidsHaven, kinderboerderij, Sport Arena,
Segway. De Rollercoaster is er nog niet maar komt er wel.

We gaan een fiets huren bij het Cycle Center.

Het Cycle Center.
Afbeelding

De keuze is reuze.
Afbeelding

We gaan een rondje park over het park fietsen..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Exclusive en Wellness cottages.
Afbeelding

Verschillende speeltuintjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Laser Battle.
Afbeelding

Kids Safari parcours.
Afbeelding

De kinderboerderij.
Afbeelding

Adventure Golf.
Afbeelding

High Adventure Experience.
Afbeelding

De brug naar de Market Dome met de Kids Haven en waterfietsen.
Afbeelding  

AFVAL SCHEIDEN

Op het park staan moderne afvalscheidingsstations. Geen containers meer met vaak op de wisseldagen
vuilniszakken ernaast gezet omdat de containers vol zitten. Deze afvalverwerking is ondergronds en de
bakken werken als een pedaalemmer.

Afvalscheidingsstation.Afbeelding

Dan fietsen we langs de pas geopende Deep Nature Spa met het aangrenzende Aziatische restaurant
Auszeid Hüttn.

SPA & COUNTRY CLUB

Deep Nature Spa met links restaurant Auszeid Hüttn.
Afbeelding

Country Club restaurant Auszeid Hüttn.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Achterkant van de Deep Nature Spa.
Afbeelding

Infinity pool.
Afbeelding

Uitzicht vanuit de infinity pool.
Afbeelding

ACTIVITEITEN IN DE OMGEVING

Bij het toeristisch informatiepunt in de Market Dome is veel te vinden over de omgeving en wat
er te doen is. We krijgen een dik boekwerk mee met allerlei dingen die je kunt doen. We gaan de
omgeving ontdekken.  Wat adembenemend mooi! Het is er meer dan heuvelachtig en sommige
stukken zijn echt niet te doen met de fiets. Dan is een mooie autorit ook een uitkomst.

Recreatieve routes bij Wiggensbach.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GOLFBAAN WALDEGG-WIGGENSBACH

Je kunt bij Center Parcs ook de activiteit golfen boeken. Wij zijn gaan kijken bij de golfbaan en deze
ligt ontzettend mooi met prachtige vergezichten. Je kijkt op sommige punten van de baan zo
tegende (besneeuwde) bergtoppen van de Alphen aan. Geweldig!

Afbeelding

De golfbaan lijkt me echt een uitdaging voor golfers met al die hoogteverschillen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

EINDCONCLUSIE VAN ONS VERBLIJF OP  PARK ALLGÄU

Ondanks dat het voor ons een behoorlijk eind rijden is gaan we zeker terug naar dit park. De combinatie
van dit prachtige park en de schitterende omgeving is perfect. We gaan dan wel langer dan een midweek
om zo nog meer van het park en de omgeving te kunnen ontdekken.

Zijn er ook minpunten? Ja, de bediening (lees geen bediening) in Het Market Café (Alphenblick) laat soms
te wensen over. We hebben meerdere keren lang gewacht, maar er kwam niemand om onze bestelling op
te nemen. Toen zijn we maar weggegaan om vervolgens in onze cottage wat te gaan drinken. De medewerkers
hadden het heel erg druk en deden ontzettend hun best. Het lag echt aan het feit dat er te weinig personeel
was. Ook de schoonmaak van de cottages loopt soms nog niet zoals het zou moeten. Helaas was onze cottage
niet schoongemaakt. Ook  bij verschillende cottages gezien dat nieuwe gasten nog niet in hun cottage konden
omdat deze nog niet was schoongemaakt en dat om 17.00 uur. Dan gaat er in de planning toch iets niet helemaal
goed.

Dit is het einde van mijn verslag. We kunnen niet wachten om weer terug te gaan naar dit park!
B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Prachtig verslag met mooie foto’s, Dank daarvoor!
Tom...

Bericht door Tom... »

Een heel leuk verslag is het, met veel mooie foto's :)
Nicole

Bericht door Nicole »

Ziet er mooi uit!! Mis alleen foto's van het huisje van binnen.

Voor de rest ziet het er geweldig uit, alleen de afstand is voor ons ook te ver, helaas.
Groetjes Nicole
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Nicole,

Foto's van de binnenkant van de cottage komen ook op het forum te staan.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

SNEEUW OP PARK ALLGÄU ❄️ ☃️

Er is vannacht sneeuw gevallen op Park Allgäu, nog niet zoveel maar het begin is er.

Afbeelding

Afbeelding

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUW: EEN RONDRIT OVER HET PARK

Elke donderdag een rondrit in een koets over het park.

Prijs: €11,00 per persoon voor een half uur.

Een rondrit over het park in een koets.
Afbeelding

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUW: PONY RIJDEN

Vanaf heden is er ook de activiteit ponyrijden 🐴.

Elke zaterdag en woensdag tussen 14.00 uur en 16.00 uur.

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HEROPENING VAN DE VERNIEUWDE GAMETOWN

De vernieuwde Gametown is vandaag ( 07-02-2020) heropend.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: gametown_official.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De High Adventure Experience heeft de storm niet doorstaan :o.

Afbeelding

Bron: M.Tuche.
Tom...

Bericht door Tom... »

Jeetje, dat ziet er heftig uit zeg, dan heeft de wind in dat park goed huisgehouden. Zonde! Hopelijk kunnen ze het snel opknappen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE HIGH ADVENTURE EXPERIENCE BUITEN GEBRUIK

De High Adventure Expercience heeft grote schade opgelopen na de storm van 9 februari 2020
en zal op zijn vroegst weer open gaan in juli 2020.

Grote schade aan de High Adventure Experience.
Afbeelding

Afbeelding
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

O, wat een ravage zeg! Erg jammer, mijn dochter had zich er al op verheugd voor eind april....
Maunoeks

Bericht door Maunoeks »

Hey iedereen,

Jammer van de schade! Juni 2020 is wel weer erg ver :(
Wij gaan in april dus zal het nog niet hersteld zijn.

Weten jullie of er ook buiten het park wat leuke dingen te doen zijn? Ik heb gezocht maar veel is toch alweer 2 uur rijden.
Iets van winkeltjes om te shoppen?
Of leuke route om te wandelen met watervallen?
Ik zag het kasteel op de foto heel mooi, maar weet het verhaal er niet achter en dat trekt me dan weer niet.
Iets van vroeger de oorlog?
Of andere dingen om een dagje erop uit te gaan?

Gr
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Maunoeks,

Leutkirch is heel leuk om te bezoeken met allerlei winkeltjes ook om te shoppen.

Voor iets van vroeger de oorlog is een bezoek aan Muna Urlau een aanrader. (Ik heb hier nog meer foto's van mocht je die willen zien).

Afbeelding

Afbeelding

Ook de golfbaan vlakbij GOLFBAAN WALDEGG-WIGGENSBACH is een aanrader met prachtig uitzicht op de Alphen.

Bij de Algäer Lädle in de Market Dome zit een toeristisch informatiepunt waar je ook veel informatie kunt krijgen
over een dagje uit.Ik heb tijdens ons verblijf op het park een heel "boekwerk" meegenomen over dagjes uit vanaf
het park. Ik weet verder niet precies waar jullie interesses naar uitgaan, maar ik kan altijd kijken of er iets in staat
wat jullie leuk vinden om te doen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Na de zware storm van een paar weken geleden worden op dit moment een aantal bomen die dreigen om te vallen
uit veiligheidsoverwegingen verwijderd.

Afbeelding

Bron: O.Spooner.
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Hier nog een paar foto's

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ondertussen zijn er op de kinderboerderij van Park Allgäu ook lammetjes
geboren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
erikvl

Bericht door erikvl »

Hopelijk kunnen wij ze over een maandje in levende lijve bekijken, maar ben bang van niet.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Ach, zo schattig, had inderdaad gehoopt ze “live” te kunnen zien, maar het zit er even niet in.......volgend jaar hopelijk in de herkansing!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Le Lac d'Ailette Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

Er wordt volop gesnoeid in de Aqua Mundo 🍃🌿🌴.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Het park maakt zicht op voor de heropening!

De gazons worden gemaaid.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zoeperzazke

Bericht door zoeperzazke »

Heeft iemand nog leuke tips voor wat te doen in de omgeving van het park? :)
Saskia
2009 ERP 2010 MRD + BISP, 2011 HEIJ + MRD (mys) + HSAU + HUT, 2012 VOS + EIF + TRF, 2013 KEM 2014 MRD + HUT (mys) + HEIJ 2015 KEM 2016 ERP 2017 BISP + ZV + MRD, 2018 PZ + ARD 2019 HEIJ + KEM 2020 HUT + ALLG + HSAU 2021 ZV (?)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi zoeperzazke,

Er is in de omgeving van Center Parcs Park Allgäu ook veel te doen.

Bij het toeristisch informatiepunt, wat zit het winkeltje Algäer Lädle, zijn heel veel folders beschikbaar wat er te doen is in de omgeving.

Ook het hele dikke boekwerk Dein Urlaub unsere Heimat is daar verkrijgbaar, maar ook online in te zien.

https://www.dein-urlaub-unsere-heimat.de/

Het toeristisch informatiepunt.
Afbeelding
zoeperzazke

Bericht door zoeperzazke »

Oh, dat is top! Het is nog twee maandjes maar ik heb er al zo'n zin in, hoop dat alles enigszins normaal door kan gaan!
Saskia
2009 ERP 2010 MRD + BISP, 2011 HEIJ + MRD (mys) + HSAU + HUT, 2012 VOS + EIF + TRF, 2013 KEM 2014 MRD + HUT (mys) + HEIJ 2015 KEM 2016 ERP 2017 BISP + ZV + MRD, 2018 PZ + ARD 2019 HEIJ + KEM 2020 HUT + ALLG + HSAU 2021 ZV (?)
Christel

Bericht door Christel »

zoeperzazke schreef: 29 jun 2020, 08:51 Heeft iemand nog leuke tips voor wat te doen in de omgeving van het park? :)

Hoi Zoeperzazke, er is een leuk historisch stadje in de nabijheid Isny genaamd. Ook de Oostenrijkse grens is niet zo veraf. Je kan ook de plaatselijke skigebieden bezoeken rondom centerparcs en er zomerwandelingen maken.
gvandehaar

Bericht door gvandehaar »

Heeft er iemand al ervaringen met het aantal keer dat je mag zwemmen in een week op Allgau en of dit via de app of receptie gaat?
Plaats reactie