Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Hochsauerland Informatie & Nieuws

Bispinger Heide, Park Allgäu, Park Hochsauerland, Park Bostalsee, Park Nordseeküste, Park Eifel
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Hochsauerland Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

Voor zover ik heb gezien ligt cottagenr.218 mooi omdat deze cottage het meeste vrij ligt.

Afbeelding
Nicolesteegh

Bericht door Nicolesteegh »

Dank je wel!
Alleen is deze in de week dat wij in de zomer willen gaan al weg. Heb je er nog een?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Cottagenrs.207, 212 zou ook kunnen.

Cottagenrs.194 en 195 liggen ook mooi.
Nicolesteegh

Bericht door Nicolesteegh »

Dank je wel!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

TARIEVEN E-CARCS

JANUARI 2020

4 persoons E-Car: Weekend €128,00, midweek €138,00, week €193,00.

6 persoons E-Car: Weekend €158,00, midweek €168,00, week €213,00.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

OPLAADPUNTEN VOOR ELEKTRISCHE AUTO'S

Vlakbij de receptie bevinden zich twee oplaadpunten voor elektrische auto's.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ook Park Hochsauerland is sinds maandag 25-05-2020 weer heropend voor de gasten.

Een warm welkom met taart.
Afbeelding

Afbeelding

Bron: Park Hochsauerland.
djpeter

Bericht door djpeter »

Goede dag,

Wij willen graag een midweek half juli naar dit park in het hotel.
Is er toevallig ergens een platengrond met de kamer nummers.
Ik zou er graag 1 op voorkeur boeken met een tuintje aan de kant van de market dome :-)

Gr Peter
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi djpeter,

De hotelkamers liggen aan 2 kanten. De oneven nummers kijken uit over het park en de Market Dome. De meeste even nummers kijken uit over Medebach. Hotelkamernr.866 kijkt uit op het oude kinderhofje.

Je kunt met voorkeur boeken op gelijkvloers.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUWE CHECK IN & DIGITALE ARMBAND

De Check-In is vernieuwd en alle parkgasten krijgen nu bij aankomt een digitale armband.
Afbeelding

Afbeelding

djpeter

Bericht door djpeter »

Mariëtte schreef: 23 jun 2020, 21:36 Hoi djpeter,

De hotelkamers liggen aan 2 kanten. De oneven nummers kijken uit over het park en de Market Dome. De even nummers kijken uit over Medebach.

Je kunt met voorkeur boeken op gelijkvloers.
Bedankt, hier kunnen wij wel wat mee :-)
Als je Market dome kant boekt begaande grond kun je ook nog bbq, de rest heeft een heel klein balkon.
Vanmiddag even boeken voor 27 juli en midweekje
ab26101974

Bericht door ab26101974 »

Weet iemand wat over de nieuwe comfort huisjes

hebben deze en standaard magnetron of zijn dit combi's geworden

en de tv's hebben die de mogelijkheid om beeld vanaf je telefoon te sharen

Alvast bedankt
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi ab26101974,

Het zijn inderdaad nu combimagnetrons.

Bedoel je Screen mirroring? Volgens mij zijn de televisies van Center Parcs niet aangesloten op een netwerk, maar misschien inmiddels wel.
Zou je nog even willen laten weten of het gelukt is?
ab26101974

Mariëtte schreef: 15 jul 2020, 16:36 Hoi ab26101974,

Bedoel je Screen mirroring? Volgens mij zijn de televisies van Center Parcs niet aangesloten op een netwerk, maar misschien inmiddels wel.
Zal het melden als we terug zijn
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dank je wel ab26101974 :D .

Een fijn verblijf toegewenst!
djpeter

Bericht door djpeter »

Iemand een idee hoe het zit met wat wel een niet open is?
In het Corona overzicht van CP staat dat de bowling indoor golf etc etc gewoon open is.
Maar als ik CP app kijk zie ik heel weinig en gaat zelf het Grand café ( haar daar anders ) al om 17 uur dicht :shock:
Of word de app van HSL slecht bij gewekt ?
Andere Duitsen parken , staan deze activiteiten wel vermeld als open.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi djpeter,

Dit is een overzicht met openingstijden en activiteiten van 24-07-2020- 30-07-2020

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
djpeter

Bericht door djpeter »

Je kan dus na 17:00 in de midweek nergens meer een drankje doen?!...
Geen entertainment binnen of buiten als in de andere parken.
Het hele park zit vol geboekt , word vechten voor een plekje in het restaurant gezien het terras en pizza dicht zijn.
Zwemmen maar 1x 1,5 uur.
Denk toch dat ik mijn boeking maar weinig want dit is wel heel karig ivm met andere parken in DE NL & BE
Lorenzo34

Bericht door Lorenzo34 »

Vraagje, in de ook omschrijving van de 4 persoons kindercottage staat niks over een BBQ. Kijk ik naar de plattegrond van het huisje zie ik iets wat heel erg op een stenen BBQ lijkt. Iemand die dit toevallig weet?
B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Zover mijn kennis strekt hebben deze geen BBQ
djpeter

Bericht door djpeter »

De kinder cottages vlak bij het centrum hebben wel een bbq.
Kijk er nu vanaf het centrum terras zo op hihi
Maar of ze er allemaal 1 hebben weet ik niet.
Even via dagje hochsauerland een mail sturen dan heb je van ma tot za binnen 24uur antwoord.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De kindercottages hebben een stenen barbecue.

Afbeelding

Afbeelding

Bron:S.Sihmek
B767-300ER
Moderator

Mijn excuses.
Lorenzo34

Bericht door Lorenzo34 »

djpeter schreef: 01 aug 2020, 20:53 De kinder cottages vlak bij het centrum hebben wel een bbq.
Kijk er nu vanaf het centrum terras zo op hihi
Maar of ze er allemaal 1 hebben weet ik niet.
Even via dagje hochsauerland een mail sturen dan heb je van ma tot za binnen 24uur antwoord.
Dag is precies het huisje wat wij hebben geboekt de 227 direct tegen de plaza aan. Dank je wel.
Lorenzo34

Bericht door Lorenzo34 »

Voor vrijdag aanstaande, ik kan geen openingstijden tijden bekijken, geen restaurant reserveren en geen zwembad reserveren :o
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Lorenzo34,

Wat vreemd, misschien een storing?

Je kunt wel de openingstijden bekijken via een dagje Center Parcs en dan het activiteitenoverzicht downloaden.
ab26101974

ab26101974 schreef: 15 jul 2020, 16:50
Mariëtte schreef: 15 jul 2020, 16:36 Hoi ab26101974,

Zal het melden als we terug zijn
Screen mirroring werkte maar ging niet vlekkeloos.
ik hoorde van andere mensen dat het bij hun niet werkte
ab26101974

We zijn net terug van Hochsauerland

En ons huisje wat we nog geboekt hadden als niet gerenoveerd was nu ook gerenoveerd
het huisje dat wij hadden was opzicht prima aangepakt.

Maar toch een aantal punten waarvan ik denk als je dan toch gaat renoveren doe het dan even goed

wij hadden huisnummer 231 mooie centrale ligging met leuk wat grond om het huisje heen .

de douche was beneden mooi gerenoveerd maar weinig opberg ruimte geld ook voor boven en met 6 personen zou dat wel handig zijn en helaas geen bad meer (waren we nog vanuit gegaan).

slaapkamers prima bedden alle kasten zijn open kasten geworden . alleen bij de gordijnen hebben ze de rails zo gemonteerd dat het gordijn niet tegen de wand gesloten kan worden waardoor er nog vrij veel licht door heen komt
grootste misser was toch wel op de overloop war ook een raam zat zonder gordijn en daar stond al vroeg de zon op dus veel licht inval maar ook s avond hadden we veel last het licht van de overloop van de buren die lieten ze de hele nacht aanstaan.

verder de keuken heeft nu een combi magnetron dat is zeker een groot pluspunt

de nieuwe hoekbank opstelling staat in dit huisje veel te krap er is onvoldoende ruimte om de salontafel dit zal te maken hebben met het feit dat als je de bank ruimer opstelt een deel van de mensen dan geen zicht meer op de tv heeft.

het tv meubel waar de tv opstaat hadden ze beter niet kunnen doen doet eerder afbreuk aan de renovatie
Stellie91

Bericht door Stellie91 »

Weet iemand of de spelletjestafels nog in het market cafe aanwezig zijn na de renovatie? Hebben ze deze verwijderd of zijn deze verplaatst naar een andere plek?

Groetjes Estelle
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Stellie91,

Ja, die staan er nog, maar het kan zijn dat sinds de coronamaatregelen ze die tafels hebben weggehaald.
Lorenzo34

Bericht door Lorenzo34 »

De pooltafels stoden er 2 weken geleden nog.
Stellie91

Bericht door Stellie91 »

Bedankt voor de reacties!
Tom...

Bericht door Tom... »

Review Park Hochsauerland september 2020

Vorige week zijn we 8 jaar na ons eerste bezoek aan dit park nog eens terug gegaan naar Park Hochsauerland. Vooral door de verbouwingen van de cottages en faciliteiten, trok dit park ons om nog eens te gaan. Toen we boekten was er nog geen spoor van corona te bekennen, maar wat waren we blij dat we nu tóch konden gaan. En we hadden ook nog eens een week met super weer, dat is helemaal fijn!

We bezochten 8 jaar geleden Park Hochsauerland, omdat ik "de Gran Dorado parken" ook wel eens wilde bezoeken. Destijds viel het bezoek niet tegen, het is gewoon een heel mooi park. Alleen de cottages waren toen wel écht aan vernieuwing toe en dat is inmiddels gebeurd.

Met corona is alles anders, zo ook een bezoek aan CP. We mochten helaas pas om 15:00 uur het park op, omdat ze zo extra tijd hebben om de cottages schoon te maken. Direct na aankomst in onze cottage bleek dat het toilet en de wasbak niet waren schoongemaakt. Dat hebben we nog nooit meegemaakt en dat in coronatijd, belachelijk. Na het 3 keer via Whatsapp te hebben doorgegeven, kwam om 21:00 uur eindelijk iemand schoonmaken. Ze wilden eigenlijk de volgende ochtend pas komen, maar na 3 keer vragen en in coronatijd vind ik het toch wel fijn dat een professioneel iemand het toilet schoonmaakt. Zucht.

De cottage

We hadden 6 persoons comfort cottage (Type Barbados), nummer 618. Na een tijd geleden heel veel speurwerk te hebben verricht op internet, kwam ik tot deze keuze en wat waren we er blij mee. De cottage is enorm groot in vergelijking met andere soortgelijke types. Alles is ruim: de slaapkamers, de woonkamer (zithoek en eetgedeelte). Volgens mij is type Barbados qua grootte echt de beste keus.

De cottage was mooi opgeknapt. Al moet ik zeggen dat ik het jammer vind dat je ook hier weer besparingen ziet: de houten trapleuning bij de entree ziet oud en vies uit, het traphekje bovenaan de trap komt uit het jaar nu en is ook oud en vies, op de kluis zit nog een Gran Dorado sticker :lol: , in sommige nachtkastjes zit gewoon een gat in het midden, de eetkamerstoelen zijn afgesleten (die zijn niet vernieuwd), op de muur zie je de plekken waar vroeger schilderijen, gaten en van die houten "stootplanken" hebben gezeten. De kapstok had een haak los zitten, dit hebben we gemeld maar het is niet opgelos (de haak is wel meegenomen, maar niet gerepareerd), de waterkoker was vies, oud en kapot. Hiervoor kregen we na melding wel een nieuwe, maar ik snap niet dat ze in vernieuwde cottages oude spullen terug zetten. En de oude Gran Dorado matrassen en kussen liggen er nog. Zijn die na 20 jaar niet eens aan vervanging toe denk ik dan?! Al liggen de matrassen nog prima eigenlijk.

Enkele kleine minpuntjes in de cottage: er mist in de woonkamer wel echt een kast of een plank of spullen op te zetten. We hebben nu zelf maar een "kastje" gemaakt met een stoel van de eetkamer, die we in de nis hebben gezet :lol: . Ook in de douches mist een plankje om je douchegel op te zetten. Dit zijn toch wel basisdingen die missen.

Maar genoeg gezeurd, want de cottage is gewoon heel erg fijn en mooi! Alles is aanwezig, ruime en mooie slaapkamers, de badkamers met beide een douche zijn heel mooi en het keuken / zit / woon gedeelte zijn ook gewoon prima.

De ligging van de cottage was prima: lekker dicht bij de Market Dome en ook dicht bij de wandeluitgang aan de achterkant, vanwaar je binnen een kwartiertje het dorp inloopt. Als je last hebt van geluiden om je heen, ligt de cottage misschien niet zo fijn. Want alhoewel ik het uitzicht op de nieuwe Sauerland Splash geweldig vond, hoor je wel de he-le dag mensen schreeuwen in de glijbaan... Soms hoor je ook nog mensen tennissen en aan de voorkant is een speeltuin, met soms gillende kinderen ;)

De Market Dome

De Market Dome is op zich erg mooi met veel natuursteen, planten en hoekjes en wandelpaden. Gran Dorado (of eigenlijk de bouwers van "Coco Park", zoals het park eerst zou gaan heten) heeft goed naar CP gekeken bij het opzetten van zo'n ruim parkcentrum. In mijn gedachte is er t.o.v. 8 jaar geleden niet veel veranderd. Alhoewel men claimt dat de dome is opgeknapt, zie ik er niet veel van. De kledingwinkel Shop and Smile ligt nu vlakbij de ingang en op de plek van de oude Fashion Store is nu de ingang van Deep Nature Spa. De Action Factory is wel echt mooi opgeknapt, de Italiaan ziet van binnen frisser uit en ook de supermarkt heeft een opfrisbeurt gehad. Wat ik jammer vind is dat Billy's Burger er nog steeds ligt, dat ziet er toch zo ouderwets uit, helemaal omdat die helemaal onder in een hoekje is weggestopt. Daar zou een Frites Affairs niet misstaan, maar dat concept is helaas in Duitsland niet geïntroduceerd. Ook de voormalige Irish Pub die nu iets voor de kinderen is, ligt er een beetje troosteloos bij. Een echt terras is er niet in deze Dome, er zijn wel wat tafeltjes op de verhogingen, die vanuit het bowling café bediend worden, maar een echt bruisend hart zoals op de original parken is er niet.

De Dome zelf vind ik mooi, maar door het vierkante gebouw heeft hij ook wel een rare indeling. Aan de zijdes zijn alle restaurants en winkels, maar in het midden heb je eigenlijk een heel grote ruimte met "niks", er loopt wel een wandelpad, maar op de een of andere manier mist de dynamiek in mijn ogen. Ik kan er mijn vinger niet precies op leggen, maar er mist iets qua sfeer en ik vind het jammer dat ze dat met de "verbouwing" niet hebben weten te creëren.

We zijn 1 keer bij Hardings gaan eten en dat was echt prima. Goed eten voor een goede prijs. Je betaalt 15 euro voor een schnitzel die erg goed verzorgd was (met frites, saus en salade). Ook de prijzen voor drank zijn echt wel redelijk, dus dat is echt heel positief.

De Action Factory is mooi geworden met een bowling op de benedenverdieping, een leuke indoor minigolf en een Gametown. De bar is ook mooi opgefrist.

Al met al een vrij complete Market Dome, die ik vanwege corona helaas minder goed uitgeplozen heb dan ik normaal zou doen. Het ziet er allemaal ook prima uit, helemaal naar CP maatstaven.

Aqua Mundo

We mochten in onze week 2 keer gaan zwemmen en zijn nog een keer "spontaan" toegelaten. Erg goed geregeld allemaal en voor mij mogen ze dat met die tijdblokken altijd doen, dan is het tenminste niet zo idioot vol in het zwembad :lol:

Het bad zelf is compleet, groot en mooi. De nieuwe kleedruimtes zijn werkelijk prachtig, helemaal in de nieuwe stijl! De natuursteen tegels tegen de achterwand van het golfslagbad geven het bad een mooiere uitstraling. De nieuwe glijbaan Sauerland Splash is niet heel lang, maar wel erg leuk. Je gaat er op een 1- of 2 persoons band af en door de verschillende buiselementen is dit echt een toffe glijbaan! Heel goede toevoeging!

De oudere glijbanen zijn ook opgeknapt. De lange black hole is nu interactief (alleen vanwege corona waarschijnlijk is de keuze uitgeschakeld). De lichteffecten zijn leuk. De binnenglijbaan had een nieuwe coating, waardoor die heel fijn glijdt. De waterpiste is ook erg leuk, de snelle smalle glijbaan was dicht (ik denk vanwege de 1,5 afstand houden, dan kun je daar geen wachtrij vormen). Deze AM heeft echt wel een rijk scala aan glijbanen! Helemaal als je het Water Playhouse er bijtelt.

Het bad is erg leuk, met de zij-kanaaltjes en de stroom-crazy-river in het buitenbad.

Alleen de wildwaterbaan mist, maar voor de rest is dit een complete en mooie Aqua Mundo, waar meer dan genoeg te doen is voor jong en oud.

Deep Nature Spa

De sauna is overgenomen door Deep Nature en dat schept verwachtingen. Na ons bezoek aan de spa in Bois aux Daims en Park Allgäu, viel deze een heel klein beetje tegen. Gelukkig was het tarief nu maar 50% (er waren wat dingen dicht), dus je kon hier 3 uur voor 12 euro vertoeven. Er waren maar 6 mensen, dat is fijn. Vanwege corona mocht je maar met max 2 personen in een cabine zitten, dus dat is wel lekker rustig sauna-en ;)
Het was allemaal mooi opgeknapt, maar je ziet toch dat het iets ouds is dat ze vernieuwd hebben. De normale prijs van 42 euro voor een dag vind ik echt te veel. De entree en de kleedkamers waren overigens ook erg mooi geworden.

Het park

Het park zelf is best heuvelachtig, maar dat wisten we en hebben we meegenomen bij onze cottage keuze. Het park is mooi begroeid en de verschillende soorten cottages geven het park wel karakter. De mega speeltuin Aventure 2.0 is echt gigantisch en geweldig voor kinderen (en sommige volwassenen). Het geeft tegen die berg overdag wel een hoop kabaal, dus als je daar niet van houdt zou ik geen cottage in de buurt boeken. Dan heb je als je in de tuin zit de hele dag dat gejengel aan je hoofd :lol:

Op het hele park waren ze bezig met nieuwe speeltuinen aan te leggen. Ze zijn in dezelfde stijl als je nu op andere parken ziet verschijnen. Erg leuk en zo te zien worden de bestaande speeltuinen ook nog eens uitgebreid. Dat is echt wel een goed project van CP, want gedurende deze volgeboekte week waren de speeltuinen helemaal gevuld met blije kinderen.

De nieuwe kinderboerderij is gebouwd op de plek waar vroeger die bandenglijbaan-door het gras lag. Dit is een betere bestemming zo vlak bij de ingang van het park.

Ook op dit park vind je de nieuwe bewegwijzering en dat staat erg mooi.

De omgeving

Het park ligt in een prachtige en heuvelrijke omgeving. Wandelen kun je er prima, alleen een parkeerplaats voor je auto vinden vlakbij de wandelgebieden is niet echt eenvoudig. We hebben een wandeling gemaakt vanaf het park en eentje vanaf een dorpje op 10 minuten rijden vanaf het park. We zijn in Winterberg geweest waar je leuk kunt rodelen en de skischans kunt beklimmen (qua dorp is Winterberg niet veel, het is echt toeristisch). Het oude stadje Korbach vonden wij prachtig en absoluut de moeite waard! Medebach zelf stelt weinig voor, maar we hebben er wel drie keer heerlijk gegeten bij Hotel Medebach-Zum Schwanekönig.

Conclusie

We hebben een heerlijke vakantie gehad! Het park zou ik zeker aanraden, het is een mooi 4 birdies park. Het heeft niet alles wat Center Parcs Center Parcs maakt, maar is absoluut de moeite waard. Ik vind het jammer dat de verbouwing niet 100% is doorgetrokken, want je ziet op sommige plekken nog sporen van het oude park, zoals bordjes (recpetiebord en Market Dome bord bijvoorbeeld zijn nog die oude Freelife borden). Maar aangezien ze de speeltuinen ook nog aan het opknappen zijn, doen ze misschien die laatste details later aanpassen. Maar nogmaals: Park Hochsauerland is absoluut de moeite waard!

Ik ben vast nog wel wat dingen vergeten, maar dat komt dan nog wel. En vragen staat vrij :)
B767-300ER
Moderator

Leuke recensie. Bedankt Tom voor het delen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom,

Super bedankt voor je uitgebreide review en fijn om te lezen dat jullie een heerlijke vakantie hebben gehad :D .

Ik heb de vele foto's die je hebt gemaakt ontvangen en zal ze namens jouw in de verschillende Park Hochsauerland
topics gaan plaatsen. Mijn dank is groot!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HT PANNENKOEKENRESTAURANT IS VERPLAATST

Het pannenkoekenrestaurant is verplaatst naar het Market Restaurant.

Het pannenkoekenbuffet is 4 dagen per week geopend van 12.00 uur tot 14.00 uur.

1 drankje per persoon is bij de prijs inbegrepen.

Afbeelding

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUW: PARKEERGARAGE VOORAF ONLINE TE BOEKEN

U kunt nu vooraf online één van de ruim 80 parkeerplaatsen in de parkeergarage reserveren en nog gemakkelijker inchecken.

Net als bij veel andere diensten, is de parkeerplaats voor uw auto dan beschikbaar op uw polsbandje en gaat de slagboom bij
de ingang open zonder kaartje.

Bovendien is het dubbel de moeite waard, want hoe meer nachten u boekt, hoe hoger de besparing. €6,00 per nacht. Met 3
nachten bespaart u €3,00 en met 7 nachten bespaart u €12,00.

Parkeergarage hotel Park Hochsauerland.
Afbeelding

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Een 12 meter lange Center Parcs Foto Hotspot voor Park Hochsauerland.

Afbeelding

Bron: R.van Mechelen.
B767-300ER
Moderator

Cool!
Lin671984

Bericht door Lin671984 »

Heeft iemand een foto van het speelpleintje net aan de dome tussen de kidscottages ??
Plaats reactie