Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Park Pütnitz

Bispinger Heide, Park Allgäu, Park Hochsauerland, Park Bostalsee, Park Nordseeküste, Park Eifel
Plaats reactie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

[Center Parcs] Park Pütnitz

Bericht door Mariëtte »

CENTER PARCS PARK PÜTNITZ EEN COMPLEET NIEUW CENTER PARCS PARK AAN DE OOSTZEE

Afbeelding

In 2024 zal het park openen in een van de mooiste vakantieregio's van Duitsland. De Oostzeekust is een
diverse omgeving met mooie natuurgebieden en verschillende activiteiten en bezienswaardigheden. In
de komende jaren zullen in totaal 600 vakantiewoningen en appartementen worden gebouwd op een
oppervlakte van 120 hectare. Het nieuwe vakantiepark komt op het schiereiland Pütnitz en zal het hele
jaar door een unieke bestemming zijn voor de gasten. Het ligt midden in de natuur en wordt doorkruist
door verschillende fiets- en voetpaden. Zo kan je de prachtige omgeving direct vanuit je eigen cottage
ontdekken.

Afbeelding

ACTIVITEITEN VOOR HET HELE GEZIN

Net zoals je van alle andere Center Parcs vakantieparken gewend bent, zal je in Pütnitz ook eindeloos
waterpret kunnen beleven in de Aqua Mundo. Daarnaast wordt er op het park een mooie overdekte
Market Dome gebouwd waar in alle weersomstandigheden genoeg te doen is, van restaurants en cafés
tot entertainment en winkels. Bovendien komt er een Action Factory in de Market Dome, met onder
andere een bowlingbaan en een klimparadijs waar de kids de hele dag kunnen klimmen en klauteren.
Ook buiten is er genoeg te doen, zo komt er een Cycle Center, een midgetgolf baan, speeltuinen in het
hele park en meerdere sportvelden.

Bron: Center Parcs.
Tom...

Re: [Center Parcs] Park Pütnitz

Bericht door Tom... »

Wat gaaf, dat wordt dus de naam van het park?!

Volgens mij zijn ze al begonnen zelfs! Zie foto 😊
Dit is links van wat je op de bovenste foto ziet!

Afbeelding
EBFS

Bericht door EBFS »

Ik vind het een beetje een onoriginele naam. "Park + locatie" wordt al zoveel gebruikt. Een beetje originaliteit mag nog wel...

Maar ik ben wel heel benieuwd naar dit park!
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Het woord "Park" blijft in volksmond goed hangen dus ik vind het logisch dat zij voor deze naam hebben gekozen.
EBFS

Bericht door EBFS »

Logisch is het wel. En makkelijker te onthouden voor een internationaal publiek ook.

Maar namen zoals Het Meerdal, Het Heijderbos, Erperheide of De Vossemeren roepen veel meer mooie beelden op dan Park Allgäu of Park De Haan, vind ik.
Ralf

Bericht door Ralf »

EBFS schreef: 10 dec 2020, 10:16 Logisch is het wel. En makkelijker te onthouden voor een internationaal publiek ook.

Maar namen zoals Het Meerdal, Het Heijderbos, Erperheide of De Vossemeren roepen veel meer mooie beelden op dan Park Allgäu of Park De Haan, vind ik.

Dat ben ik zeker met je eens.
Voor een overzicht van alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.cpcp.nl
Tom...

Bericht door Tom... »

EBFS schreef: 10 dec 2020, 10:16
Helemaal mee eens hoor! Ik vind vooral de Duitse parknamen erg ongeïnspireerd en eigenlijk alles met "Park" ervoor een beetje saai en niet in de CP lijn liggen. Park Pütnitz vind ik maar een saaie naam, maar het zal marketingtechnisch wel makkelijker zijn, vooral in een groot land als Duitsland, met aan die kant van het land nog geen CP historie.

In Nederland weet bijna iedereen wel hoe de CP parken heten, omdat ze er al zo lang zijn. Als je een nieuw park moet positioneren, dan lukt dat denk ik gemakkelijker met de naam van de locatie in de naam. En op Bispinger Heide na, heten alle Duitse parken "Park ...", dus dat ligt wel weer in 1 lijn.
AquaSlide
Contacteer:

Bericht door AquaSlide »

Is er al wat bekend voor ontwerpen over dit park? Ben erg benieuwd ☺️
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi AquaSlide,

Dit is er al bekend over Center Parcs Park Pütnitz.

Mariëtte schreef: 09 dec 2020, 22:45 CENTER PARCS PARK PÜTNITZ EEN COMPLEET NIEUW CENTER PARCS PARK AAN DE OOSTZEE
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

MIJLPAAL

DE EERSTE STAP NAAR HET NIEUWE VAKANTIEPARK

Met het nieuwe vakantiepark in Pütnitz is een nieuwe mijlpaal bereikt. Eind maart 2021 hebben Center Parcs en de stad Ribnitz-Damgarten een intentieverklaring getekend om samen te werken bij de bouw van het vakantiepark. De bouw begint in 2024 in Mecklenburg-Voor-Pommeren. De oplevering is dan gepland voor 2025.

De ondertekening van de intentieverklaring.
Afbeelding

Erg blij.
Center Parcs is erg blij om aan te kondigen dat er in 2025 een nieuw park zal worden toegevoegd aan de 6 bestaande vakantieparken in Duitsland.
En dat in een van de mooiste vakantieregio's van Duitsland land: Aan de prachtige Oostzeekust in Mecklenburg-Vorpommern . Op een terrein van 120 hectare worden de komende jaren in totaal 600 gezellige vakantiehuizen en appartementen gebouwd. Het nieuwe vakantiepark komt op het schiereiland Pütnitz en is het hele jaar door een bestemming voor de gasten. Het ligt midden in de natuur en wordt doorkruist met fiets- en wandelpaden. U kunt dus direct vanuit uw vakantiehuis de prachtige omgeving ontdekken.

Volgende stap.
De volgende stap is het demilitariseren van het gebied voor het toekomstige vakantiepark. Daarnaast zijn compenserende maatregelen nodig zodat
de site kan worden gebruikt voor toerisme. Bij het gehele project zullen ook verschillende regionale partners worden betrokken. Zo ontstaat in de toekomst een duurzame vakantiebestemming voor het hele jaar.

Activiteiten voor het hele gezin.
Op al de Center Parcs parken is het tropische zwemparadijs Aqua Mundo het hoogtepunt van iedere gezinsvakantie. Zo'n spannend zwembad komt natuurlijk ook in Pütnitz. Daarnaast wordt er gebouwd aan de weeronafhankelijke Market Dome met restaurants, cafés, winkels uitgaansgelegenheden. Ook de indoor speelwereld Action Factory wordt geïntegreerd in de Market Dome. Hier kunt u zich verheugen op spannende activiteiten voor het hele gezin: bowlen, een klimparadijs, speelelementen en nog veel meer. Ook komt er een fietscentrum, diverse speeltuinen, een midgetgolfbaan en sportvelden. Zo is er altijd iets voor jong en oud en kan verveling thuis blijven op vakantie.

Het gebied waar het toekomstige park zal worden gebouwd.
Afbeelding

Afbeelding

Bron: Center Parcs.
Plaats reactie