Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Park Allgäu Informatie & Nieuws

Bispinger Heide, Park Allgäu, Park Hochsauerland, Park Bostalsee, Park Nordseeküste, Park Eifel
AquaSlide
Contacteer:

Re: [Center Parcs] Park Allgäu Informatie & Nieuws

Bericht door AquaSlide »

Ik zie het nog niet helemaal voor me... elektriciteit in combinatie met water... Een gewichtsvest (met een loodgordel waarschijnlijk) die je op je plek en onderwater houdt...
Tom...

Bericht door Tom... »

Dat ben ik met je eens. Een beetje vaag is het wel.

ik vind dat snorkelbad daar ontzettend suf, het ligt echt in een donker hoekje en er was weinig te zien. Het was er ook nooit druk toen wij er waren.

Dit lijkt als een oplap middeltje, om de boel wat meer "swung" te geven.

Maarja, misschien is het wel enorm leuk? Het is sowieso wel leuk dat ze op dit park van alles verzinnen: dit en die watershow voor de Market Dome. Dat zijn toch wel bijzondere probeersels voor een Center Parcs park.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De Dolce Gusto wordt vervangen voor de French Press.

In het kader van de duurzaamheid worden de Dolce Gusto koffiezetapparaten (plastic afval/cups)
vervangen voor een meer duurzaam koffiezetapparaat de French Press.

De Dolce Gusto is al vervangen in de Exclusive cottages. Later volgen ook de premium en VIP cottages.

Afbeelding

Bron: Park Allgäu.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De nieuwe High Adventure Experience is bijna klaar.

De grote storm van februari 2020 verwoesten de High Adventure Experience, nu ruim 2 jaar later
is de nieuw gebouwde High Adventure bijna klaar.

Er zijn drie routes op 2, 4 en 8 meter hoogte. In tegenstelling tot de gebruikelijke touwparcoursen is er
niet alleen een lusvormige route, maar kunt u ook tijdens de 60 minuten durende sessie, van richting
veranderen.

Vanaf een lengte van 1,40 m. Gesloten schoenen verplicht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: J.Dittrich.
Rob

Bericht door Rob »

Mariëtte schreef: 05 feb 2022, 17:03 De Dolce Gusto wordt vervangen voor de French Press.

In het kader van de duurzaamheid worden de Dolce Gusto koffiezetapparaten (plastic afval/cups)
vervangen voor een meer duurzaam koffiezetapparaat de French Press.

De Dolce Gusto is al vervangen in de Exclusive cottages. Later volgen ook de premium en VIP cottages.

Bron: Park Allgäu.
Ze gaan daar gewoon snel kapot door het kalkrijke water. Ben 3 maal op het park geweest en 2x een apparaat waar nauwlijks water uitkwam gehad. Goed om te weten in ieder geval. Nemen we er zelf eentje mee :D
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Brand in een cottage.

Een cottage op Center Parcs Park Allgäu vatte vrijdag 27-05-2022 rond 21.54 uur vlam en is niet meer bewoonbaar.
Volgens de huidige stand van het onderzoek was er om nog onduidelijke redenen een smeulende brand in de sauna
in de cottage. De brandweer van Leutkirch was met 7 voertuigen en 40 hulpdiensten ter plaatse en kon de brand
blussen. Niemand raakte gewond. Over de omvang van de schade kan op dit moment nog geen uitspraak worden
gedaan.

Afbeelding

Bron: feuerwehrleutkirch.
Yvonne89

Bericht door Yvonne89 »

Heb zelf al proberen uit te zoeken, maar kan het helaas niet vinden, dus dan maar hier de vraag:
Heeft iemand een idee om welke cottage nummer dit gaat?! Wij gaan over 3 weken (met 2 katten, waarvan 1 diabeet) en zijn nog volop in de voorbereidingen en hebben geen zin in verassingen bij aankomst.. Hopelijk weet iemand hier meer over...
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Yvonne89,

Het cottagenummer wordt niet vrijgegeven vanuit het park. Wel zeggen ze het volgende:

Die gebuchten Häuser wurden auf eine andere Hausnummer umgebucht. Alle nebenstehenden Häuser sind nicht Beschädigt oder eingeschränkt nutzbar.

via een vertaalmachine heb ik het vertaald naar het Nederlands:

De geboekte huisjes zijn omgeboekt naar een ander huisnummer. Alle naastgelegen woningen zijn niet beschadigd of beperkt bruikbaar.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Alvast een fijn verblijf toegewenst!
Yvonne89

Bericht door Yvonne89 »

Bedankt voor de snelle reactie!
Via Center Parcs NL op Facebook Messenger ben ik ook niet wijzer geworden (wilden niet eens echt helpen), op Twitter DM wacht ik nog op een reactie. Normaal maakt het mij ook niet uit, maar zit nu in andere situatie, dus vandaar dat ik het even van te voren wilde uitzoeken. Het zal vast wel goed komen!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Het komt vast goed Yvonne!

Zou je ons nog willen laten weten hoe het was op het prachtige Park Allgäu?
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Ben ook erg benieuwd, deze staat ook op het lijstje.
Nov 22: Wellness Cottage de Eemhof
Stefan

[Center Parcs] Park Allgäu Informatie & Nieuws

Bericht door Stefan »

Ik ben me langzaam aan het voorbereiden op de reis naar Allgau.
Paar vraagjes:
- tips voor de weg hoelaat rijden mensen die er heen gaan weg?
- zijn er restaurants in de buurt?
- is er een wasserette in de buurt?
- is er gewoon lokaal op het park goede 4G?
- alle andere tips ervaringen zijn welkom!

Ik heb dit ook op Facebook geplaatst
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Stefan,

Ik heb je bericht even naar dit topic verplaatst.

Ik heb zelf een keer verbleven op het park, wij deden de heenweg in twee keer, halverwege overnachten we toen in een hotel.
De terugreis in 1x gedaan. Er zijn veel restaurant in de buurt, maar er is nog veel meer te doen en te beleven, zie onderstaande
magazine. Toen wij er waren was er een wasservice op het park. 4G was toen wij er waren op het park zelf niet zo goed, in de
cottage was het wel beter. Onderstaand 2 grotere reviews maar ook kleinere reviews zijn in dit topic over Park Allgäu te vinden.

Onze ervaringen Park Allgäu.

Review Park Allgäu.

In onze Facebookgroep zijn al veel reacties geplaatst op je vragen. Hopelijk komen die, op mijn reactie na, hier op het forum ook nog.

Tik/klik op de foto om te bladeren.

Afbeelding
Rob

Bericht door Rob »

Wij zijn er inmiddels al 3x geweest. Vanuit het oosten vind ik het redelijk goed te doen in één dag. Heen als de stemming erin zit wel beter dan de terug reis ;-)

4G is waardeloos op het park. Gratis wifi was prima en als je thuis KPN hebt dan kan je met je inlog gegevens gratis snel internet gebruiken.

Lindau en Kempten zijn wel aanraders voor dagje er op uit. Vlakbij in Leutkirch vindt je alles wat je nodig zou kunnen hebben. ook super gezellig dorpje. Zit ook een goede ijs salon. Ook verschillende malen live muziek gezien daar.
Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken Duitsland”