Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] Le Lac d'Ailette Informatie & Nieuws

Le Lac d'Ailette, Les Trois Forêts, Les Bois Francs, Les Hauts de Bruyères,
Le Bois aux Daims, Villages Nature® Paris, Les Landes de Gascogne
markieanta
Moderator

Re: [Center Parcs] Le Lac d'Ailette Informatie & Nieuws

Bericht door markieanta »

Dat is balen zeg
Martijn

Bericht door Martijn »

Net terug van een bijzonder geslaagde week op Center Parcs Le Lac d'Ailette, dus komende tijd komen er aardig wat foto-updates voorbij, hierbij alvast de eerste. Kan me in bovenstaande negatieve berichten niet vinden. Het personeel is bovenmatig welwillend, enthousiast en praat goed en graag uit zichzelf Engels, nog voordat je dat zelf hebt gedaan. Laat je vooral niet afschrikken door de reviews online.

De aanleg van het park is bijzonder geslaagd en uniek door de 'eigen' en kleurrijke bouwwijze, zeker bij goed weer waan je je echt even op een compleet andere wereld. Her en der wel wat noodzaak aan onderhoud, maar het lijkt erop dat ze daarin grote stappen maken op het moment. Bij de opening al fan van dit park, maar nu nog steeds! Later snel meer.

Renovatie Fun Desk, toiletten en voorzieningen op het strand

Op het strand is men op dit moment volop bezig met het faciliteitengebouw, hierin is o.a. de Fun Desk ondergebracht. Er wordt volop geschilderd, de daken worden voorzien van nieuwe dakmaterialen, de omgeving wordt compleet opnieuw aangelegd. Een mooie update voor dit stukje park.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dank je wel voor de eerste foto-update met informatie erbij!

Ik heb verschillende keren verbleven op Le Lac d'Ailette en onderschrijf jou ervaringen op de meeste
punten. Het is een prachtig park zeker met een cottage aan het grote meer, die wij altijd boeken en
dan met een tuintje in plaats van een balkon. Schitterende uitzichten, hoewel er ook cottages zijn
aan het grote meer die geen of nauwelijks uitzicht hebben op het meer door kleine strookjes met
eilandjes die het uitzicht grotendeels of helemaal belemmeren. Wat jammer is is dat er niet gevist
mag worden op het park en ze zijn daar heel streng in, toen wij er verbleven was er steeds een
bootje die alles in de gaten hield, zo zag ik een keer een marker die ze weghaalde, blijkbaar was
er toch iemand illegaal aan het vissen.

Hadden jullie ook een cottage aan het water?

Goed om te horen dat ze bij het strand verschillende vernieuwingen aan het doorvoeren zijn, het is
een mooie plek zo aan het grote meer.

De laatste keer dat we er verbleven waren er ook wel puntjes in de Aqua Mundo die aangepakt zouden
moeten worden, heb je er daar iets van gezien?

Het is inderdaad een uniek park met een hele eigen bouwsteil, wat het bijzonder maakt.

We kijken al uit naar de volgende updates :D.
markieanta
Moderator

Ik vind le Lac ook een heerlijk park. Leuk zo'n verblijf Martijn.
Tom...

Bericht door Tom... »

Leuk Martijn, updates van vernieuwingen van dit park.

Het blijft een apart park, omdat dit eigenlijk een Pierre et Vacances park had moeten zijn, maar "op het laatste moment" onder de CP vlag is gebracht.
De Aqua Mundo is enorm en echt geweldig en de Market Dome heb ik altijd een beetje kaal gevonden.

De huisjes zijn niet zo typisch CP, maar het ziet er allemaal wel heel gezellig uit.

Ik verheug me op meer updates!
Martijn

Bericht door Martijn »

Review Center Parcs Le Lac d'Ailette

Afgelopen week met heel veel plezier verbleven op Center Parcs Le Lac d'Ailette. In een opgesplitste review probeer ik bij zoveel mogelijk in woord en beeld stil te staan. Hieronder alvast alle bevindingen en een tekstuele doorloop door de Market Dome.

Le Centre / Jardin d'Hiver

De Market Dome van Le Lac d´Ailette is bijzonder te noemen. Eigenlijk benoemen we hem al verkeerd, want zelf spreekt men hier over Le Centre en de Jardin d´hiver. En dat is ook misschien wel de beste manier om het complex te omschrijven. Verwacht hier geen gigantische koepels vol tropische planten, maar allereerst een uitgestrekte centrale hal verdeeld over twee niveaus. In totaal vind je in het hele complex 4 restaurants, 2 barren, 2 souvenirshops en een supermarkt terug.

Aankomsthal
In de uitgestrekte centrale hal vindt je van links naar rechts, een opsommig is op zijn plaats ;-):
- een Info Desk van de streek Aisne
- de ingang van de Aqua Mundo (zonder poortjes, want in Frankrijk scan je bij het zwembad nooit je bandjes)
- een fotobalie van de fotografen die foto´s van je maken in de Aqua Mundo (ze maken er zowaar een hele shoot van met verschillende poses ;-))
- een McDonalds (ja, die zat hier echt! Al was het aanbod wel ietwat beperkter dan normaal, zo leek het
- de eerste hole van de indoor Adventure Golf (de rest bevindt zich beneden, daarover later meer)
- de Info Desk (met ook een aantal selfservice-automaten)
- en de externe-supermarktketen Carrefour.

Je hebt hier geen gebrek aan zitmogelijkheden trouwens, want je kunt zowat overal wel even gaan zitten. Heel anders dan bij de meer traditionele Market Domes, waarbij het soms zoeken is naar een bankje, dat niet perse hoort bij een café of restaurant.

Wanneer je - bij een eerste bezoek bijvoorbeeld - hier al binnen denkt te stappen in een tropische omgeving kom je wat bedrogen uit. Deze gigantische ruimte is vooral heel licht, modern en strak. Iets wat ik stiekem aardig kan waarderen, want het geeft het park een bepaalde grootsheid. Tussen de supermarkt en de Info Desk bevindt zich de toegangspoort naar de Jardin d´Hiver. Niet te missen, want het is met sierlijke letters aangegeven. In het midden van de grote ruimte vind je een groot bord waarop voorheen de plattegrond van het park te vinden was. Sinds enkele jaren vind je in het complex ook een indoor Adventure Golf (voornamelijk op de benedenverdieping) terug, waarvoor nu de baaninstructies op dit bord te vinden zijn.

De Carrefour-supermarkt, helemaal aan de linkerkant, iis modern en vrij recent helemaal opgeknapt. Dat is ook wel te zien, want deze ziet er netjes uit. De prijzen zijn niet veel gekker dan in een normale Carrefour, maar wellicht iets hoger dan je normaal gewend bent. De winkel is ruim en heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt. Ook zijn er zelfscankassa´s, niet alleen handig voor de gast, maar ook voor het personeel. Want die kunnen zich dan lekker bezighouden met andere dingen. ;-) Al zijn er natuurlijk ook nog wel bemande kassa´s. Wanneer je de supermarkt binnenloopt, heb je nog een zij-deel waar je het assortiment verse broodjes, warme gerechten (zoals een halve kip), traiteur-producten en kleine-portiemaaltijden in koelingen terugvindt. Hier tref je ook wat (hoge) tafels en stoelen, wat stiekem toch wel handig is, wanneer je samen iets in de supermarkt hebt gehaald hebt en dat binnen even op wil eten.. Er zijn ook een paar oplaadpunten voor je mobiele telefoon verstopt in de wanden en het meubilair en een magnetron. Lekker praktisch allemaal! Ook handig is de Starbucks-automaat voor een snelle beker koffie. Je kunt de supermarkt ook in zonder heel de Dome in te hoeven.

Jardin d'Hiver met restaurants, winkels & bars
Loop je vervolgens door, dan kom je in het deel dat het meeste lijkt op een meer normale Market Dome. Het oogt allemaal nog steeds strakker dan anders, maar de eerste grote planten en palmen zijn vanaf hier te spotten. Het dak bestaat hier volledig uit glas, dat maakt de ruimte heel licht, maar waardoor het wel vrij snel warm kan worden. Links en rechts tref je hier de Shop & Smile (vrij recent voorzien van nieuwe namen en interieurs), die hier opgesplitst is in twee winkels: Fun & Deco en Mode & Beauty. De winkels zijn ruim, modern en hebben ook hier het bekende aanbod. Bij de voormalige Petit Bazar (nu: Shop & Smile: Fun & Deco) hebben ze een vrij groot aanbod souvenirs met de nieuwe huisstijl van Center Parcs. Lijkt er toch op dat ze in Frankrijk vooraan hebben gestaan bij het uitdelen ervan, want je kunt het zo gek niet verzinnen of ze hebben het wel met het nieuwe logo erop.

Uitgewinkeld? Dan kom je voor de keuze te staan hoe je je weg wil vervolgen. Ga je via de brede trappen naar beneden of loop je via de loopbrug richting de inpandige Baluba? We kiezen er in deze review voor om naar beneden te lopen. Dat kan ook via een vrij lange hellingbaan die goed in het groen verstopt zit, mocht je slechter ter been zijn. Beneden waan je je echt even in een Market Dome, al is de afwerking wel net wat strakker dan normaal. Het grootste deel van de wintertuin wordt opgeslokt door het buffetrestaurant (Le Marché du Lac d'Ailette), wat de routing door dit stukje Dome wat eenzijdig maakt. Eigenlijk kun je ook maar één route lopen. Dat eerder genoemde buffetrestaurant heeft ook een eigen mini-Baluba, waarbij je via één zijde vanuit het restaurant de zachte-speeltuin in kunt. Of je er eigenlijk ook zo gebruik van mag maken is de vraag, want er stond een ton voor die de ingang. Al was die niet dusdanig afdekkend, dat je er niet alsnog gewoon in kon kruipen. ;-)

Wanneer je beneden komt, zie je een klein vijvertje en een vogelkooi met een aantal parkieten. Het Market Café is er wel, maar ook weer niet, want de stoeltjes en tafeltjes die rond het podium staan zijn op vier handen te tellen en voelen meer als een verlengde van het buffetrestaurant. Heb hier tijdens de volledige week die we in het park doorbrachten hooguit twee gezinnen iets zien drinken in de avonduren. Groen en tropisch is het hier overigens wel, zeker wanneer je het vergelijkt met 2007, toen ik hier voor het eerst was. Rechts bevindt zich nog een vrij grote open ruimte die vooral ook hoog en licht is. Dit deel voelt een beetje als niemandsland, want er zijn hooguit een paar tafels met krukken te vinden. Zeker omdat je hier aan de promenadekade zit met zicht op het meer, is dit een stukje ongebruikt potentieel. Zonde! We zijn trouwens het Italiaanse restaurant Il Giardino nog voorbij gelopen. Deze is terug te vinden achter een vrij strakke, houten gevel. Ook is hier het interieur een aantal jaar geleden opgeknapt, waardoor deze nu meer lijkt op de pizzaria´s van de andere Franse parken.

1e verdieping: Baluba
Achter de bar van het buffetrestaurant tref je een grote brede trap die je naar de Baluba leidt. Ideaal dat je hiervoor niet nog naar een andere locatie hoeft, want zeker bij slecht weer is het centrum eigenlijk dé plek waar je je uren kunt vermaken, door ook bijvoorbeeld de indoor Adventure Golf en de Spa Deep Nature . De Baluba bevindt zich boven en is vrij uitgebreid en uitbundig gethematiseerd met een kleurrijk kermis- en circusthema. Wellicht qua opzet wel één van de mooiste Baluba´s van Center Parcs door alle decoraties, als vaandels, vlaggen en vrolijke kleuren. Je kunt eromheen ook prima zitten en de kids in de gaten houden. Wel zie je aan het klimtoestel (ook met een paar metershoge glijbanen trouwens) dat het niet het nieuwste toestel is. Her en der zitten er wat scheuren in de vloeren en zijn de netten vastgemaakt met tiewraps. Wellicht over een paar jaar eens goed aanpakken. Wel is de vloer hier recent helemaal vernieuwd en heeft het complex ook de nieuwe, bekende logo´s gekregen.

In dezelfde ruimte is ook een Pilobolus (leuk dat die naam uit vervlogen tijden op Erperheide hier terugkomt) te vinden, een gedeelte voor kleinere kinderen. Ook dat is echt een afgescheiden deel, dus goed overzichtelijk. De Baluba deelt de ruimte met de gamehal, die recent is omgebouwd tot GameTown. Hier mag je de vrij gebruikelijke (video)spelletjes verwachten.. Vanuit hier kun je ook weer een verdieping lager, daar vind je een uitgebreid bowlingcenter met maarliefst 10 banen. De inrichting van dit deel is industrieel met daarnaast veel hout. Met alle zitmogelijkheden een fijne plek om rond te hangen, ook wanneer je niet aan het bowlen bent. Hier zit ook nog een uitgebreide bar, ijsbarretje en staan een aantal spelautomaten en pooltafels.

Entree tot Le Centre
Je kunt Le Centre via twee ingangen bezoeken: aan de havenzijde én de parkzijde. Beide kanten zijn vormgegeven met de vrolijke en kleurrijke Canadese geveltjes met veel witaccenten. Her en der moet de schilder even langskomen, maar vooral de witte elementen zijn natuurlijk ook wel vrij kwetsbaar. Maar wat ben ik fan van deze bouwstijl, het voelt echt heel dorps aan en daardoor ook meteen A-typisch Center Parcs. Ook wanneer de avond valt geven alle geveltjes, die weer van elkaar verschillen in kleur en afwerking, een geweldig gezicht. Het enorme complex is ook dusdanig weggewerkt door de hoge daken dat er een geloofwaardig havendorpje ontstaat. Heel goed gedaan!

Bij lekker weer is het heerlijk wandelen over de boulevard langs de buitenzijde van het centrum met alle terrasjes. Want waar sommige parken het hooguit moeten stellen met een handjevol buitenstoelen, hebben hier eigenlijk alle restaurants die zich op de benedenverdieping bevinden een buitenterras. Met uitzicht op de schattige vuurtoren (in de avond ook mét zoeklicht) en het prachtige meer, is het daar prima toeven in het zonnetje. Een grote plus wat mij betreft.

Benedenverdieping
Via de centrale hal, maar ook via andere manieren, kom je overigens ook nog op de benedenverdieping uit van Le Centre, waar zich ook nog het pannenkoekenhuis Suzette (ja, in Frankrijk bestaan ze nog) en het meer chique restaurant L´Embarcadère zijn gehuisvest. Ook hier is de afgelopen jaren de interieurstylist langsgeweest voor een nieuw interieur, maar tegenwoordig wordt een deel niet gebruikt. De in het oog springende hoektoren staat binnen volledig leeg en is vanuit het restaurant zelf afgeschermd met kamerschermen. Waarom? Geen idee, maar hopelijk is het tijdelijk! Ook vind je op de benedenverdieping nog de lobby van de Spa Deep Nature, die zich op de eerste etage bevindt. We zijn bijna helemaal rond, maar ook de indoor Adventure Golf vind je hier nog. Eerder was dit een vrij klinisch stukje centrum, waar een vastgoedkantoortje zat, maar dat alles is nu een 11 holes indoor golfbaan geworden. Helemaal in thema en tot in de puntjes uitgewerkt. De banen zien er avontuurlijk en kwalitatief gedecoreerd uit, waarbij zelfs de kleinste details zijn uitgewerkt. De banen hebben een nautisch thema, wat zich ook uit in verschillende pamfletten en foto´s van watermonsters. De oplettende golfer zal ook talloze verwijzingen naar het park zelf terugzien aan de wanden, daar is creatief mee omgesprongen!

Conclusie
Kort maar krachtig; wanneer je het centrum binnenstapt met de verwachting een klassieke Market Dome binnen te stappen, kom je hier misschien wat bedrogen uit. Maar laat je je hier verrassen door het complete aanbod, de grootsheid en het moderne karakter van het complex? Dan kun je je door de gigantische hoeveelheid aan restaurants en faciliteiten uren bezighouden. Juist die punten laten mij op deze plek, ook door de aanwezigheid van de promenade en de kade aan het water, niets anders willen. Als ik dan toch nog een uitsmijter moet geven, dan mag het decoratieteam met de wijsheid en liefde van de recente Dome-renovaties ook hier nog een keer langskomen om de wintertuin nog eens onder handen te nemen.

Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
markieanta
Moderator

Bedankt voor de prachtige fotos. Ik kan me er zo weinig van herinneren, van die dome en de toegang tot het zwembad. Ik weet alleen nog dat we een keer met een stortbui aan de linkerzijde zaten te pizza eten en dat het toen binnen ook aardig aan het regenen was.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wow, wat een geweldige uitgebreide review met enorm veel mooie foto's, een aanwinst voor het forum :D. Super bedankt Martijn!

Leuk ook om zo mijn foto's met de meest nieuwe foto's die jij hebt gemaakt te vergelijken met oudere foto's die ik heb gemaakt.
Er is best het één en ander vernieuwd/aangepast. Zo zie ik even snel door mijn foto albums bladeren dat volgens mij op de plek
van Le Spot nu een nieuwe Virtual Experience zit als ik het goed heb?

Ik ga je review uitgebreid lezen en de foto's allemaal bekijken en zal er zeker op terug komen.

Nieuwe plek van de Virtual Experience?
Afbeelding
Martijn

Bericht door Martijn »

Klopt inderdaad, discotheek Le Spot heeft plaatsgemaakt voor de Virtual Experience. Tijdens mijn vorige bezoek zat de disco er nog, dus was ook verrast over deze aanpassing.
Martijn

Bericht door Martijn »

Ter aanvulling van de foto's van het centrum, hierbij nog beelden van de inpandige Baluba en GameTown, op de eerste verdieping van het complex.

Foto's Baluba en GameTown

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wandelpad vanuit het centrum

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vanuit de bowlingbanen kun je ook naar de Baluba toe

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Wauw Martijn! Wat een geweldige review, heerlijk om te lezen. En zoveel foto’s, echt super!

Als ik dit lees en zie, krijg ik toch wel zin om weer eens naar dit park terug te keren 😊
Martijn

Bericht door Martijn »

Voormalige pilot cottages

Op de nieuwe parken heb je ze altijd wel, pilot cottages. Ook hier tref je ze op Le Lac d'Ailette met de nummers: VIP 059, Comfort 060 en Premium 062. Altijd bijzonder leuk om te zien dat er dan toch wat verschillen zijn met de uiteindelijke cottages.

De materiaalkeuze van nummer 060 met verticale planken komt eigenlijk alleen nog terug in het centrumgebouw en de opzet van 061 is op deze manier helemaal niet meer elders terug te zien. De interieurs zijn inmiddels gelijk getrokken, maar her en der toch wat kleine detailverschillen in afwerking, zoals ander tegelwerk in de keuken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Martijn,

Ik heb inmiddels je prachtige uitgebreide review gelezen en alle foto's bekeken.

Geweldig dat je ons meeneemt door Le Centre en de Jardin d´Hiver :D.

Als ik mijn oudere foto's vergelijk met de meest recente foto's van jou is
goed te zien dat veel dingen zijn vernieuwd maar ook sommige dingen
nog hetzelfde zijn, leuk om zo te kunnen vergelijken.

De Carrefour supermarkt is ook mooi geworden zeg, toen wij er waren was
het assortiment niet veel en enorm duur en groente was er al helemaal niet
te krijgen, maar dat is denk ik wel iets Nederlands, zoveel groenten in de
supermarkten hier zie ik in het buitenland eigenlijk nooit.

De Baluba ziet er verder nog vrijwel hetzelfde uit evenals de Pilobus en de
Gametown. Leuke ruimte voor de kids én ouders.

De indoor golfbaan vind ik misschien wel de mooiste van heel Center Parcs.

Hoewel je alles tot in detail hebt beschreven en op de foto hebt gezet,
nogmaals vele dank hiervoor, heb ik nog 2 vraagjes:

Stonden de boedha beelden nog in het vijvertje beneden?

Was Orry's slaapkamer er nog naast de Info-Desk?

Afbeelding
Martijn

Bericht door Martijn »

Altijd leuk om te vergelijken, stiekem zelf ook gedaan, haha! De Boedha-beelden staan niet meer in de vijver van de Jardin d'Hiver, vond dat destijds wel een aardige toevoeging. Heb wel dezelfde soort beelden gezien in de vijver van de Market Dome van De Vossemeren. Zouden ze daarheen verhuisd zijn? :lol:

Afbeelding
Foto van de beelden in de Market Dome van De Vossemeren

De ruimte naast de Info Desk is nu in gebruik als kantoortje, er hingen ook wat cottages voor het raam, zoals bij het oude vastgoedkantoortje beneden. Maar er ging nu een gordijn voor. De Info Desk is sowieso helemaal aangepakt, andere soort hout, nog maar één fysiek loket en verder selfservice-displays.
Martijn

Bericht door Martijn »

Foto's indoor Adventure Golf

Op de benedenverdieping van Le Centre is sinds een aantal jaar een gethematiseerde indoor Adventure Golf te vinden. Op deze plek was voorheen een vrij kale gang naar het vastgoedkantoortje te vinden, dus dit is een enorme vooruitgang.

De 11 banen zijn volledig vormgegeven in een Nautisch thema met talloze echt attributen, voorwerpen en decors. Aan de wanden zijn talloze details te vinden, met knipogen naar het park zelf. Daar heeft iemand zich goed uitgeleeft in Photoshop. ;) Neem vooral de tijd om ze eens te ontdekken. Vergeet vooral hole 1 ook niet, want deze bevindt zich boven in de centrale hal in de vorm van een sloep.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Die minigolf ziet er wel echt superleuk uit zeg 😊

Dank je voor de update, ook leuk om te weten welke de pilot cottages op dit park zijn!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Martijn schreef: 22 okt 2023, 10:15 Altijd leuk om te vergelijken, stiekem zelf ook gedaan, haha! De Boedha-beelden staan niet meer in de vijver van de Jardin d'Hiver, vond dat destijds wel een aardige toevoeging. Heb wel dezelfde soort beelden gezien in de vijver van de Market Dome van De Vossemeren. Zouden ze daarheen verhuisd zijn? :lol:

Het zou zomaar kunnen dat de boedha-beelden op De Vossemeren afkomstig zijn van Le Lac d'Ailette,
tenslotte is ook de indoor mini-golf van Park Zandvoort naar De Huttenheugte verhuisd ;).

Martijn schreef: 22 okt 2023, 09:47 Voormalige pilot cottages

Wat een gave informatie!

Martijn schreef: 22 okt 2023, 11:17 Foto's indoor Adventure Golf

Mooie fotoreeks!
Martijn

Bericht door Martijn »

Foto´s en review Aqua Mundo

De Aqua Mundo is eigenlijk altijd wel dé highlight van Center Parcs en dat geldt ook zeker voor Le Lac d´Ailette. Sterker nog, misschien is het wel één van de grootste zwembaden. Onmogelijk om daar tekstueel doorheen te lopen, dus we doen het dit keer lekker via bulletpoints. ;-)

Opvallende punten:
- Je hebt geen toegangspoortjes bij de ingang van de Aqua Mundo, ook iets typisch Frans (op Les Trois Forêts heb je deze bijvoorbeeld niet). Je loopt hier vrij naar binnen en weer naar buiten. Niet iedereen lijkt dat even goed te snappen, gezien de vragen terloops gesteld werden bij het naar binnen lopen.
- Voordat je de omkleedhokjes ingaat, dien je alvast je schoenen en sokken uit te doen en op blote voeten door te lopen. De ruimtes voor de omkleedhokjes zijn daar ook extra op ingericht met veel bankjes. Opvallend wel, maar ook daar wen je aan.
- De kluisjes werken op basis van de bandjes. Hoera, want dat gedoe met kleingeld en van die sleuteltjes die altijd in je polsen prikten, is iets dat we heel snel moeten vergeten. Wel waren veel kluisjes buiten gebruik of misten een deurtje. De hoeveelheid kluisjes en omkleedcabines is wel echt enorm, ook meer dan voldoende hokjes voor gezinnen met verschoontafel.
- De Aqua Mundo is inmiddels prachtig groen en tropisch geworden. Een aantal jaar geleden is de betegeling in het bad vervangen door een beige coating die lijkt op de wildwaterbaan. Ook alle paden, de lange loopbrug en de glijbanentoren over het bad zijn toen compleet vervangen. Die veranderingen geven het bad een compleet ander aanzicht, erg fris en mooi geworden. Wel is het stucwerk tussen aanhalingstekens soms wat aangetast.
- Het bad telt gigantisch veel glijbanen, wel meer dan 10. Glijbanen die losse zwembaden met elkaar verbinden, een glijbaan vanuit de wildwaterbaan, een glijbaantoren met 5 losse glijbanen, het kan bijna niet op. Wel zijn het geen spektakelbanen, oftewel geen valluiken, geen halve looping, geen trechter, maar lekker traditioneel. Dat maakt dat ze eigenlijk allemaal wel geschikt zijn voor het hele gezin. Ook de wildwaterbaan is niet wild, maar glijdt wel lekker door. Eén glijbaan (die binnen begon en eindigde, maar verder buiten was) is het gehele verblijf gesloten geweest.
- Het Kinder Doe Bad is groot en biedt twee verschillende baden van verschillende dieptes. Hier is het zandbad, wat vaak toch een zooitje werd, vervangen door ballenbakballen. Was er bang voor dat die door de hele Aqua Mundo zouden liggen, maar dat viel reuze mee. Een echte hit voor de kids en wat mij betreft mogen ze de modderbakken overal vervangen door ballen.
- Het WaterPlayhouse is groot en telt ook nog eens vier glijbanen. Wel zijn de verschillende voeren vrij verkleurd in de loop der tijd en is ook één deel van het playhouse niet toegankelijk. Kon niet zo snel spotten waarom, maar hierdoor had je maar één trap om naar boven te gaan. De ton vult zich hier enorm snel, wat de attractiviteit van de toevoeging echt ten goede komt.
- De aansluiting van de stroomversnelling op het golfslagbad is een hele fijne zet, hierdoor heb je enorm veel zwemmogelijkheden. Wel heb je hierdoor vrij veel stroming in het bad zelf. Het buitenbad dat je best wel mag omschrijven als een infinitypool met zicht op het meer en de lager gelegen stroomversnelling is een mooie toevoeging.

Foto´s
Ik maak er altijd een sport van om zo min mogelijk mensen op de foto te hebben, maar in de Aqua Mundo is dat eigenlijk vrij onmogelijk. Van personen die herkenbaar op beeld stonden, heb ik het gezicht voorzien van een blur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wat mooi geschreven en in beeld gebracht deze Aqua Mundo!

Toch wel één van mijn favoriete Aqua Mundo's, veel glijbanen die niet te hard gaan
de vrij tamme wildwaterbaan waar je ergens halverwege kan kiezen om door te
gaan in de wildwaterbaan of de glijbaan te pakken. Vooral dat minder wilde
vind ik persoonlijk prettig.

Goed dat ze het zand hebben vervangen bij het kinderbadje want dat was altijd wel
een bende, ballen zijn veel beter.

Het Water Playhouse is ook geweldig, de mooiste van alle Aqua Mundo's vind ik.

Hebben ze het plafond bij de douches inmiddels vernieuwd?

Goed dat je probeert zo min mogelijk mensen op de foto's te hebben en anders te
blurren, ik zou het niet fijn vinden als ik ergens op een site te zien zou zijn in mijn
badpak :lol: en vermoed dat de meeste mensen dat niet prettig vinden.

Ik verbaas me erover dat je foto's in de Aqua Mundo kon maken, ik kreeg gelijk een
badmeester in mijn nek en moest de camera wegdoen, dat uiteraard braaf gedaan ;).
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

Leuke foto's van een mooi bad. Onderhoud en Fransen dat blijft een dingetje. Het is een mooi en bijzonder bad. Ik kan me er goed in vermaken.

Foto's en films van mensen is een dingetje, maar kijk eens goed hoeveel mensen er de telefoon bij zich hebben :D
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Heerlijk om zo'n uitgebreide review van dit park te lezen en de vele foto's te zien!
Jaren geleden (2012/2013) zijn wij 2x op dit park geweest en heerlijke vakanties gehad. Al lang gezegd dat we eens terug willen maar er lonkten telkens weer andere parken die ook te leuk waren om niet te gaan ontdekken (Villages Nature, Bois Aux Daims o.a).
Het kriebelt hier eerlijk gezegd enorm om hier voor volgende zomer een midweek/week te boeken. We hadden eigenlijk onze pijlen gericht op een park niet te ver van huis maar nu twijfel ik toch weer. :D
sealynx

Bericht door sealynx »

Leuk om te lezen. Ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen van de bungalows. Het park krijgt veel slechte reviews, waarbij slechte staat van bungalows een vaak terugkerende klacht is.
Martijn

Bericht door Martijn »

Thanks, leuk om te horen! Foto's en bevindingen van de cottage heb ik hier gedeeld:
viewtopic.php?p=41232#p41232 Eigenlijk best te spreken over de cottage, de ligging was fantastisch. Vooral de keuken mag bij een volgende renovatie wel meegenomen worden. Ook jammer dat er aan de pilaren van de veranda aardig wat houtrot te bespeuren was. Verder weinig negatieve punten eigenlijk, genoeg ruimte en goed schoongemaakt.

Er zal nog een parkbrede review volgen en meer algemene foto's.
Tom...

Bericht door Tom... »

Martijn schreef: 23 okt 2023, 13:51
Heel leuk, dank je wel voor alle info al tot nu toe.

Volgens mij ben je best wel fan van dit park toch?!
Als ik alles zo lees, dan is het toch een beetje een verborgen pareltje, je leest niet veel mensen die hier heengaan.

Sowieso vind ik de AM gigantisch en bijna on-Center Parcs groots en groots!
Martijn

Bericht door Martijn »

Mariëtte schreef: 23 okt 2023, 09:47 Wat mooi geschreven en in beeld gebracht deze Aqua Mundo!

Toch wel één van mijn favoriete Aqua Mundo's, veel glijbanen die niet te hard gaan
de vrij tamme wildwaterbaan waar je ergens halverwege kan kiezen om door te
gaan in de wildwaterbaan of de glijbaan te pakken. Vooral dat minder wilde
vind ik persoonlijk prettig.

Het Water Playhouse is ook geweldig, de mooiste van alle Aqua Mundo's vind ik.

Hebben ze het plafond bij de douches inmiddels vernieuwd?

Ik verbaas me erover dat je foto's in de Aqua Mundo kon maken, ik kreeg gelijk een
badmeester in mijn nek en moest de camera wegdoen, dat uiteraard braaf gedaan ;).
Over foto's of filmpjes in het bad werd niet raar gedaan, er waren sowieso veel gasten die met telefoon en al het bad in gingen. :lol: Als die helemaal waterdicht is, kan dat natuurlijk ook gewoon.

Het plafond van de doucheruimte is helaas nog niet vernieuwd, veel last van water in de plafondplaten wat daar roest geeft. Wel meer dan voldoende douches trouwens, ook lekker veel ruimte rondom de toiletten. Die heb je trouwens op meerdere plekken, ook in het bad. Ook net achter het WaterPlayhouse en het kinderbad, ideaal!

Het WaterPlayhouse is thematisch echt mooi gedaan, wel vangt de kano een groot deel van de omkieperende emmer op. Hopelijk vernieuwen ze de vloerdelen en het rechterdeel snel, zodat het house volledig gebruikt kan worden.
Martijn

Bericht door Martijn »

Tom... schreef: 23 okt 2023, 17:21
Martijn schreef: 23 okt 2023, 13:51
Heel leuk, dank je wel voor alle info al tot nu toe.

Volgens mij ben je best wel fan van dit park toch?!
Als ik alles zo lees, dan is het toch een beetje een verborgen pareltje, je leest niet veel mensen die hier heengaan.

Sowieso vind ik de AM gigantisch en bijna on-Center Parcs groots en groots!
Graag gedaan! Al vanaf de opening een voorliefde gehad voor het park. Het heeft een heel eigen uitstraling, compleet aanbod (met ook bijv een Baluba, stiekem wel een vereiste met twee kleine kinderen), een fantastische ligging, het is heuvelachtig maar niet te, en het park zelf geeft je echt een vakantiegevoel door al dat bovenstaande. Je hebt echt het gevoel in een dorpje te verblijven.

Nadeel ietwat wel is de Franse mate van onderhoud, op veel plekken halen ze het inmiddels in en ook de overstroming van afgelopen jaar helpt niet, maar het houtwerk van de cottages (ook nog wit uitgevoerd) is op sommige plekken flink toe aan een schilder- of onderhoudsbeurt. Zeker bij de pilaren van de veranda's is daar met regelmaat houtrot te zien. Dat is zonde.

In de parkbrede review komen nog wat meer plussen en minnen naar voren.

Als dat op orde is, is dit park voor ons echt een 9,8 op 10!
Tom...

Bericht door Tom... »

Martijn schreef: 23 okt 2023, 17:54
Als dat op orde is, is dit park voor ons echt een 9,8 op 10!
Zo! Dat is echt heel erg leuk!
Martijn

Bericht door Martijn »

Parkreview algemeen

Inmiddels al aardig wat geschreven over verschillende onderdelen van het park, maar goed om in vogelvlucht nog even het park in het algemeen langs te lopen. Ook dit keer weer in de vorm van bulletpoints om het een beetje overzichtelijk te houden.

- Medewerkers
Er gaan heel wat vooroordelen over de Fransen in het rond, bijvoorbeeld dat ze nagenoeg geen Engels spreken. Hier praten ze bijna liever Engels tegen niet-Fransen dan Frans lijkt het. Zowel bij de check-in, de Info Desk, de supermarkt als activiteiten keurig in het Engels (of een sterke poging daartoe aangesproken). Zelf begonnen we altijd op zijn Frans, maar steevast kwam in het gesprek in het Engels terug. Verder was het personeel vriendelijk, had het goed naar zijn zin, durfde tussendoor nog best een praatje met je te maken. De enige uitzondering leek het personeel van de McDonalds, wat extern leek te zijn. Daar leek iets minder een lachje vanaf te kunnen. ;)

- Natuur
Inmiddels is dit voor ons de derde keer op het park. Eén keer vlak na de opening geweest en nog één keer in 2016. Nu na een vrij lange tijd weer eens en je ziet dat het park een stuk meer volwassen is geworden, zeker qua natuur. Veel is inmiddels volgroeid en alles ligt er mooi groen bij. Het park is natuurlijk niet zo bosrijk als de traditionele parken, maar heeft wel heel diverse natuur. Open velden, daadwerkelijk bosrijke delen, grasvelden, je hebt het er allemaal eigenlijk wel.

- Bandjes
Sinds enige tijd heeft Le Lac d´Ailette ook bandjes. Je gebruikt ze hier niet voor de Aqua Mundo, maar wel voor het tegoed op je bandje, de kluisjes en het openen van je cottage. Verblijfsgasten krijgen hier echter een donkerblauw bandje, maar er zijn ook de felgroene (in bijvoorbeeld Nederland in gebruik voor verblijfsgasten) en oranje-bruine bandjes in omloop. Normaal zijn de kleuren andersom, dus dat was toch even schakelen. :lol:

- Speeltuinen
De Baluba was een grote hit bij de kids, zo ook het vrij grote strand. Want met deze nazomertemperaturen was het daar in de zon prima toeven, zelfs in oktober. Normaal zijn ze ook aardig fan van de nieuwe speeltuintjes in dierenthema op de andere parken, maar die heb je hier eigenlijk niet. Sterker nog, het ontbreekt er sterk aan echte speeltuinen. Je hebt er eentje op het eiland (het park van boven gezien, helemaal links). Al was dat meer een verzameling hout bij elkaar dan een echte speeltuin met glijbaantje of klimrek bijvoorbeeld. :lol: Verder in de zones kom je nog een jeu-de-boulesbaan en fitnessbaan tegen met enkele attributen en bij de kinderboerderij heb je nog een tweede speeltuin, deze lijkt recenter toegevoegd. Voor zo´n groot park is dat wel een minpunt. Het park had wel een vrij grote buitenspeeltuin met valdempende speelvloer, direct aan het strand, maar deze heeft de overstroming van pakweg een jaar geleden niet overleeft. Je moet het weten, maar de plek waar dit heeft gestaan heeft nu wat spookachtige paadjes die niet echt ergens heengaan. Hopelijk komt op deze plek ooit nog een mooie grote speeltuin terug met glijbanen en wankelbruggetjes, want datgene wat hier stond was vrij groots van opzet. Ook hierin zouden de thema-speeltuinen die tegenwoordig zowat overal uit de grond worden gestampt een mooie toevoeging zijn.

- Aanleg en ligging
Dat wat Le Lac d´Ailette zo mooi maakt in onze ogen is het samenspel van de kleurrijke architectuur en de details van de cottages die telkens anders zijn. Hier geen eenheidsworst aan lage cottages, maar volop diversiteit. Verschillende kleuren, verschillende materialen, verschillende cottages, verspringend van elkaar.. .. het levert een uniek en eigen beeld op. Hoe doordacht de Bakema-cottages ook zijn, op deze plek had niets mooiers gestaan dan dit. Ook leuk is dat je delen van het park hebt waar de cottages écht als dorpse straatjes tegenover elkaar staan, maar je ook hele bosrijke en meer open stukken hebt met veldjes. Dat maakt het heel divers. Ook een sterk punt is het glooiende landschap. Het park zelf is niet zo gigantisch heuvelachtig, de grootste heuvels vind je bij binnenkomst in het park, waar de parkeerplaats te vinden is en de aanrijroute richting Le Centre. Hierdoor heb je een fraai landschap, waarin de cottages en faciliteiten zich bevinden. Tel daar ook nog eens een fijn zandstrand op en je hebt er een ultiem vakantiegevoel. Doordat het park aan één kant aan het meer grenst, heb je ook meer vergezichten dan normaal. Waarbij je normaal gesproken in een bos-bubbel zit en je eigenlijk niets van de omgeving merkt, heb je dat hier wel. Zo zie duidelijk de natuur rondom het park, de glooiende heuvels, het schattige dorpje Chamouille (op steenworp afstand van het park) met charmant kerktorentje. Hierdoor ben je meer onderdeel van de ´echte´ wereld, om het zo even te zeggen.

- Sporthal
Naast de Baluba en het bowlingcentrum is er ook nog een meer traditionele Sporthal terug te vinden op het park. Ook deze is gigantisch, maar ook hier ligt nog wel wat ongebruikt potentieel. Het is nu eigenlijk een kale hal, waar je zo in en uit kunt lopen voor een balletje te trappen (zoals wij deden), maar er werd ook gebadmintond of een spelletje tafeltennis gespeeld. Mijn mening hier is tweeledig; het hoeft echt geen Action Factory te worden, want al die zaken zitten eigenlijk al in Le Centre, maar het komt nu wat kaal en leeg over. Ook wel eens gezien dat er springkussens in de hal stonden, dat zou permanent ook wel leuk zijn. Al heeft een traditionele Sporthal ook wel iets. Buiten vind je - het wordt op sommige toiletten nog als nieuw aangegeven, maar weet niet hoe lang het er al is - een wasserette met meerdere wasmachines en drogers. Toch praktisch.

-Volop dieren
Veel grasveldjes zijn tegenwoordig in gebruik als graasgebied voor paarden, pony´s, schapen of geiten. Wees erop voorbereid dat het grote grasveld op de plattegrond niet meteen hoeft te betekenen dan het ook vrij toegankelijk is. ;) Zo kwamen we er via foto´s op Instagram van vakantiegangers achter dat de pony´s en paarden van de Pony Club het voormalige voetbalveld achter onze cottage hadden ingenomen. Niet erg, het zorgde voor aardig wat levendigheid, maar het kan ook een vervelende verrassing zijn natuurlijk. De échte Kinderboerderij zelf is trouwens vrij recent onder handen genomen, geschilderd en voorzien van nieuwe logo´s. Het is geen hele grote boerderij, maar meer dan prima om je even te kunnen vermaken.

- Parkeerplaats
Op het parkeerterrein was één parkeerrij gereserveerd voor oude meubels van de VIP-cottages. Deze zijn recent (naar mijn weten allemaal inmiddels) voorzien van een vernieuwd interieur. Wel een restyle, dus het gaat voornamelijk om nieuwe meubels. Hier stonden oude eetkamerstoelen, TV-meubels, salontafels te wachten op een tweede leven, want ze werden opgehaald om te recyclen. Ook opvallend, onderaan de berg waarop de parkeerplaats te vinden was, was een speciaal deel voor rolstoelgebruikers/gasten slechter ter been. Dit stuk was via een slagboom afgesloten en via de intercom kon je hiertoe toegang krijgen. Toch een nette oplossing!

- Asfalt
Het asfalt op het park heeft vooral op de parkeervakken naast de weg wel wat aandacht nodig. Hier zitten op verschillende plekken flinke gaten in. Niet ideaal voor het parkeren. Wel bevinden deze stroken zich op bijna alle straten naast de wegen, waardoor het geen gedoe is met het in- en uitladen. Bij Les Trois Forêts - ook een park van de nieuwe generatie - heb je maar op een aantal plaatsen van dit soort parkeerhavens, waardoor je soms auto´s midden op de weg tegenkomt met open deuren en de uit te laden bagage op de weg. :lol: Dan is dit toch wel fijner!

- Aanpassingen
De cottages die vorig jaar getroffen zijn aan het water zijn recent allemaal voorzien van een kunststof vlonder i.p.v. hout. Ziet er netjes uit en is - zeker op die plekken - ook een stuk duurzamer. Het lijkt me sowieso een hele uitdaging om dit park van voor tot achter de onderhouden met alle dakkapellen, leitjes, pannendaken, verschillende materialen, 27 verschillende kleuren.. .. begin er maar eens aan. Wel is het moment daar om het goed bij te blijven houden, want de pilaren van de veranda´s hebben nog wel eens te maken met houtrot. Ook de witte boeiboorden van de cottages zijn natuurlijk vrij gevoelig qua kleur en mogen ook wel eens in de verf gezet worden. Maar heb wel het idee dat recent de vernieuwingen hier ook weer zijn ingezet, met bijvoorbeeld ook de strandclub die onder handen genomen wordt.

- Fiets(route)
Het park kent een mooie fietsroute (Voie Verte) rondom het park naar enkele bezienswaardigheden, zoals de Abdij van Vauclair. Deze route is deels in het groen asfalt vormgegeven, zoals de naam al doet suggereren en brengt je eerst via een bosgebied over de vijver, onder de doorgaande weg door via een fietsbare vlonder. Vanaf hier, maar ook verderop vanaf de dijk tegenover het park - nadat je door het dorp Chamouille bent gefietst, heb je een prachtig uitzicht over het park. Ook wanneer je aan komt rijden vanaf de snelweg heb je op een gegeven moment een rustpunt, waarbij je over het park en het meer heen kunt kijken. Let wel, de omgeving van het park is heuvelachtiger dan het park zelf. Ze verhuren bij het Cycle Center ook elektrische fietsen, maar niet erachter met een cabby voor de kids. Dat was aardig trappen dus. :lol: Bij Les Trois Forêts wordt dit wel standaard aangeboden, dus we waren verrast dat we hier te horen kregen dat dat uit veiligheid niet gedaan werd. Zo heeft ieder park toch weer zijn eigen regeltjes.

- In de buurt
Het park ligt in een interessante omgeving, waarbij je het zo lang kunt maken als je wilt. Er zijn talloze restanten terug te vinden uit de Wereldoorlogen, maar ook indrukwekkende, middeleeuwse steden en dorpjes, zoals Laon (gratis parkeren dichtbij het centrum!), Reims en Soissons. Deze bezienswaardigheden bevinden zich allemaal rond de 30 à 40 minuten rondom het park, dat is bij andere parken wel eens anders. En dan heb je ook direct steden waar je je prima een halve of hele dag bezig kunt houden. We hadden nog meer op ons lijstje staan om te bezoeken, maar daarvoor was de week eigenlijk te kort. Je zou vanuit hier ook prima naar Parc Astérix, Disneyland Parijs of Parijs zelf kunnen rijden, al ben je dan wel rond de 1,5 uur aan het rijden.

Kortom, met alle puntjes op de i die hierboven beschreven zijn, heb je echt een uniek park met een compleet aanbod, met een eigen architectuur op een unieke plek. Stop wat extra liefde in het park en je hebt hier een prachtige parel tussen Laon en Reims! We komen hier zeker nog eens terug. Of misschien nog veel vaker! 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

]Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toegift: Halloween
Met Halloween in aantocht werd ook het plein voor de parkzijde van Le Centre aangekleed.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Recap:

- Foto´s en review Jardin d´Hiver.

- Foto´s Baluba.

- Foto´s indoor Adventure Golf.

- Foto´s en review Aqua Mundo.

- Foto´s voormalige pilot cottages.
markieanta
Moderator

Wat een prachtige foto's en samenvatting van dit park Martijn. Het is dat ik het eigenlijk te ver vind rijden vanuit Noord-Nederland. anders kwamen we er wel vaker. Dit park is tenslotte zoveel unieker en mooier dan LTF.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dank je wel voor het zeer uitgebreid in beeld brengen van Le Lac d'Ailette én met heel veel informatie erbij :D.
Dat mag je van elk park wel gaan doen ;).

Handig dat er nu een wasserette is. Weet je misschien wat de tarieven zijn?

De Sporthal is inderdaad behoorlijk groot maar niet echt gezellig.
Waren die Crazy Karts met dat parcours er niet meer?

Afbeelding
Martijn

Bericht door Martijn »

Buiten de tafeltennistafels, twee goaltjes en badmintonnetten was er niets te vinden in de Sporthal. Wel werd het aangrenzende gebouwtje gebruikt voor de brandweerauto van Wannabee, dat hier eigenlijk nog dagelijks op het programma stond.

En graag gedaan natuurlijk wat de review betreft! ;)
simon

Bericht door simon »

Bedankt voor de uitgebreide reviews en de vele foto's! Het kriebelt ergens toch ook wel om me eens dieper in dit park te verdiepen, haha.

Zoals je terecht aangeeft, is er inderdaad ook nog werk aan de winkel:
* De keukens in de cottages mogen inderdaad een upgrade krijgen! De badkamers vind ik wel nog meevallen.
* De signage is ook een allegaartje van nieuwe en oude borden.
* De Sporthal is echt wel triestig... Ik kan me ook meteen wat zaken voorstellen die ik hierin zou steken haha.
* Le Centre en Le Jardin d'Hiver zouden ook wat nieuwe vloeren en meubilair mogen krijgen, om zo eigentijdser te worden. Jammer dat ze dit ook afwijkend noemen en niet meer bij elkaar betrekken, want zo zou je nog meer een Market Dome gevoel krijgen.
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Martijn

Bericht door Martijn »

Leuk om te horen! De tweedeling van Le Centre als meer neutrale ontvangsthal en de losse Jardin d'Hiver vond ik wel prima op dit moment eigenlijk. Het past wel bij het karakter van het complex en de opzet. Wel mag de Jardin zelf wat tropischer worden in materiaalkeuzes of afwerking, al staan er inmiddels planten en groen genoeg.
Martijn

Bericht door Martijn »

Nieuw horecapunt op het strand: Côté Lac
Er is een nieuw horecapunt verschenen op het stand van Le Lac d´Ailette: Côté Lac. Het geeft qua setting en uitstraling wat weg van Terhills Resort. Chique!

🍽 Douceur de vivre et plaisirs gourmands : le nouveau restaurant "Côté Lac" est désormais ouvert au Center Parcs Le Lac d'Ailette ! 🏖

" Côté Lac", c’est le 𝐧𝐨𝐮𝐯𝐞𝐚𝐮 concept « Nulle Part Ailleurs » d’Areas France pour Center Parcs.
Une parenthèse de fraîcheur et de convivialité qui propose une cuisine « au bord de l’eau » authentique, gourmande et éclectique.

🌊 Inspiré de l'atmosphère décontractée des bars de plage, notre cheffe exécutive Cyrielle Boutaud, a concocté une carte variée et audacieuse.

👨‍🍳 Des plats cuisinés sur place avec des ingrédients frais aux délicieuses glaces artisanales, en passant par des plaisirs sucrés à partager, chaque bouchée est une découverte.
Avocado toast, viandes grillées et savoureuses, thon snacké ou bien encore tapas… Avec « Côté Plage », c’est une #expérience #premium et « Nulle Part Ailleurs » qui attend les amoureux de la nature et les gourmets au Center Parcs Le Lac d'Ailette !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: LinkedIn Areas France
markieanta
Moderator

Mooi plekje aan het strand in ieder geval.
Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken Frankrijk”