Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] De Vossemeren Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Park De Haan, Terhills Resort
Plaats reactie
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Geen idee wat voor beesten het waren
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Bijna wel zeker dat het steenmarters waren. Heel vervelend!
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
dylan2001

Re: [Center Parcs] De Vossemeren Informatie & Nieuws

Bericht door dylan2001 »

We hebben het pas thuis ontdekt. Zat in ieder geval geen dier meer in (mijn man heeft alles nagekeken/gevoeld) tot nu toe nog geen kapotte kabels gevonden dus hopelijk hoeven we alleen de isolatie te vervangen.

Groetjes Sandra
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

steenmarters geven momenteel veel overlast in de kempen (onder Eindhoven) De Vossemeren liggen daar niet ver vanaf.
Martijn

Bericht door Martijn »

Enkele nieuwigheden en opvallendheden - De Vossemeren

👉 Vanaf de parkeerplaats naar de Market Dome hebben ze een duidelijker pad gemaakt naast de weg. Met een mooie nieuwe haag en grote keien als afrastering. Ziet er fraai uit. Ook is er halverwege een avonturenpaadje voor kids aangelegd. Ook bij de Discovery Bay zijn ze hier nog mee aan de slag. Een deel van het pad is hiervoor afgesloten.

👉 Veel cottages hebben betonpaadjes gekregen, bij sommige cottages zijn ze hier nog druk mee bezig. Ziet er ook een stuk eigentijdser uit. Ook zijn er nieuwe cottagenumnerpaaltjes mét verlichting geplaatst. Netjes, maar misschien net iets te klein. Ook zie je bij sommige paaltjes al wat schade van bijv. een grasmaaier.

👉 Achter cottage 508 is een bijzondere 'vogelhuisjes'-boom te vinden. Geen idee eigenlijk of het ook echt ergens bij hoort, maar ziet er grappig uit.

👉 De plafonds in de Market Dome zijn donkergroen geschilderd. Ziet er een netter uit dan de ietwat vergeelde plafondplaten. Wel lagen ze er op enkele plaatsen ook helemaal uit. Wellicht volgen hier compleet nieuwe platen?

👉 Her en der zie je ook de nieuwe huisstijl terug in de Market Dome, zoals bij de zuilen voor het reserveren van activiteiten.

👉 Het plein tussen de Market Dome en de Discovery Bay is weer iets aangepast. Er zijn nu ook verschillende soorten trampolines te vinden.

Overall: de vernieuwingen hebben het park goed gedaan. De nieuwe signing ziet er netjes uit en oogt fris. Ook alle nieuwe wegen en paden geven het park een verzorgde uitstraling. De Leisue Boulevard verbindt hier niet echt activiteiten met elkaar, maar zorgt wel voor wat extra aankleding rondom de Market Dome.

Ook de Discovery Bay blijft door de jaren heel steady. De thematsering ziet er nog steeds fantastisch uit, bijzonder tropisch en een echte hit bij de kids.

Wel zien de Market Dome en de Action Factory op een aantal punten wat ouderwets uit. Het voelt op sommige plekken net iets teveel jaren '90 aan. Een opknapbeurt als Park Eifel gehad heeft of een Park Zandvoort zou de wat oudere Domes goed doen over een aantal jaar. Wellicht verlies je iets van het tropische karakter, maar het wordt er wel moderner van en meer van deze tijd van.

Foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Super bedankt Marijn voor de update met foto's :D!

Goed dat ze een nieuw pad hebben gemaakt vanaf de parkeerplaats naar de Market Dome, veel beter zo, leuk dat
ze ook een avonturenpaadje hebben gemaakt voor de kids daar.

Ik vind die nieuwe cottagepalen met verlichting ook net te klein.

Wat gaaf dat vogelhuisjesboom, is best groot ook zo te zien op de foto.

Wat ik heb begrepen was er onlangs waterschade in de Market Dome aan de plafonds en hebben ze die toen donkergroen
geschilderd zodat die watervlekken niet meer zichtbaar zijn.

Als ik vragen mag, was je een dagje op De Vossemeren?
Martijn

Bericht door Martijn »

Ah, dat verklaart het plafond wel. Al zijn er nog wel kringen end te zien in de geverfde platen.

We waren inderdaad een dagje op De Vossemeren. Had je specifieke verzoekjes op het oog?
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Rondom de winkeltjes regende het toen wij er waren ongeveer net zo hard binnen als buiten. De boel was echt behoorlijk lek. Dus goed dat er wat aan gebeurt ondertussen. Jammer dat het weer goedkoop moest.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Martijn schreef: 09 sep 2023, 21:55 Had je specifieke verzoekjes op het oog?

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb eigenlijk altijd fotoverzoekjes ;).

Specifiek ben ik benieuwd hoe de gevel van het hotel er nu uitziet na het verwijderen van het oude Center Parcs logo.
Martijn

Bericht door Martijn »

Eigenlijk nog hetzelfde als een tijdje terug. Er is vooralsnog geen nieuw logo op de gevel geplaatst. Had er nog een foto van willen maken, maar we liepen anders terug naar de parking. :lol:

De lobby en het restaurant zijn er gigantisch op vooruit gegaan, zeker als je het vergelijkt met hoe het was. O.a. nog goed te zien in de virtuele tour op de Center Parcs-website. Leuk dat ze de frisse en lichte Premium-stijl van de hotelkamers hebben doorgetrokken.

Leek er wel op dat ze wat stoelen/tafels te kort komen in het restaurant, want er staan wat afwijkende bij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De lobby en het hotelrestaurant zijn er inderdaad enorm op vooruitgegaan.

Onderstaand wat foto's die ik maakte vóór de renovatie van de lobby en het restaurant van het hotel.

De lobby van het hotel vóór de renovatie.
Afbeelding

Afbeelding

De ontbijtzaal vóór de renovatie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
HRCP

Bericht door HRCP »

Hier een foto van het hotel, zonder logo.

Afbeelding
'04 LH | '05 LH | '06 HH | '07 KV | '08 KV | '09 MD | '10 EP | '11 EH | '12 HH | '13 VM | '14 KV | '15 HH | '16 VM | '19 KV
'23 MD | '24 BS
simon

Bericht door simon »

Ja man, inderdaad een groot verschil!
Coming up: Terhills Resort (maa)

2025: AR
2024: KV / VB / HA / SR / ZV
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
bianca

Bericht door bianca »

We hoorde vandaag van een medewerker dat er een zone cottage's uit de roulatie blijven i.v.m kapotte afvoerbuizen, de buizen moeten vervangen worden. Deze zijn kapot door de boomwortels. Ze zijn nu bezig bij 624 t/m 629, 630 t/m 634 en 620 t/m 623 om de paden te vernieuwen. Er staan ook hekken klaar om de brug af te gaan sluiten, de route om om te lopen gaat via het strand.
bianca

Bericht door bianca »

Ook zijn ze bezig met het dak van de aqua mundo, aan de zijde waar de monkey splash naar buiten gaat.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dank je wel voor de informatie Bianca!

Is er misschien ook verteld welke zone cottages uit de roulatie blijven i.v.m. kapotte afvoerbuizen?
Highlander71

Bericht door Highlander71 »

wij gaan van 23 tot 27 oktober, wij zitten in huisje 636 en 637.
Hoop maar dat dan doorgaat........
markieanta
Moderator

Heb je dan huisje met voorkeur gekozen?
Highlander71

Ja klopt.
Maar goed, dan zijn we 5 weken verder. Dan zullen ze die buizen toch wel klaar hebben........
markieanta
Moderator

Dat denk ik wel. In de app staat een WhatsApp nummer. Daar kan je het altijd even navragen natuurlijk.
Highlander71

Ja , ga ik doen, bedankt.
markieanta
Moderator

Geen probleem. Gebruik de app tegenwoordig best vaak.
bianca

Bericht door bianca »

Bij het rijtje van cottage 705- 707 en bij het rijtje 806 liggen buizen.
Armand

Bericht door Armand »

Hoi allemaal, nog een verlate review van een weekend op de Vossemeren met drie vrienden!

We verbleven er van 8 tot 11 september. We hebben dit park gekozen vanwege de Vossemeren Run, waar we wel eens aan mee wilde doen als recreatieve hardlopers ;) Het is voor mij persoonlijk al weer zeker 5 jaar geleden dat ik op dit park geweest was, dus ik was wel benieuwd hoe het er nu bij ligt.

Het park
Ik blijf het een prachtig park vinden met mooie natuur. De centrale ligging van het grote meer is prachtig, met de brug eroverheen. Het park is netjes verzorgd en zeker rondom de market dome mooi aangekleed. De dome is mooi aangekleed met veel tropische planten (zelfs bananen aan de bananenboom :) ) en dieren zoals verschillende vogels en flamingo's.

Wat horeca betreft, hebben we gegeten bij het Grand Café en Nonna's. Fuego hebben we overwogen, maar na het zien van de prijzen zijn we snel omgedraaid... Wij komen al jaren bij Centerparcs en het is een kleine traditie geworden om elke keer bij Fuego te eten. Door inflatie en stijgende energiekosten wordt natuurlijk alles duurder. Echter kwam het deze keer qua prijs boven onze betaalbereidheid. Een hoofdgerecht lag gemiddeld rond de 25-35 euro. En daar heb je bij Nonna's een voor- én hoofdgerecht voor. Het eten bij Nonna's was overigens erg lekker en ook de service was goed; vriendelijke en oplettende bediening. Ook het Grand Café was goed bevallen. Leuk terras om buiten te zitten. Ook hier erg te spreken over de bediening. Er zitten hier overal QR-codes op de tafels om zelf te bestellen, maar die heb je helemaal niet nodig. De bediening werkt zich een slag in de ronde en meldt zich snel aan je tafel. Het eten was prima.

Activiteiten
De Aqua Mundo is een leuk zwembad met veel attracties. Fijne watertemperatuur en leuke glijbanen. Tijdens dit weekend hebben we geboft met prachtig nazomerweer en tropische temperaturen. Hierdoor ervoor gekozen om ook enkele activiteiten op het grote meer te doen, wat zich hier prima voor leent! Het Aqua Park (die opblaasbare toestellen) is een leuke attractie voor alle leeftijden! Leuk voor families (met kinderen), maar zeker ook leuk voor vriendengroepen of collega's. Verder hebben we nog kano's gehuurd en zijn we op de tube gegaan (zo'n opblaasband achter een jetski).

Het Waterski centrum heeft het volgens onze mening allemaal net niet qua uitstraling. De activiteiten die ze bieden zijn zeker leuk en het tropische concept is leuk, maar de afwerking kan eigenlijk wel beter. Zeker dat 'hok' langs het water waar alle zwemvesten en kluisjes gevestigd zijn, is echt aan onderhoud toe. En neem het kleine strandje met de houten bankjes bijvoorbeeld. Heerlijk om daar bij zulk zomerweer fijn te zitten, maar die houten bankjes zien er toch wat 'kaal' uit en zitten niet ideaal. Leg er wat kussens op en gooi er wat zitzakken of dergelijke neer, en je krijgt direct meer kleur en comfort. Het overdekte terras aan de andere kant is wel een fijne toevoeging.

De cottage
Normaal zitten we regelmatig in luxere huisjes van VIP niveau, maar ditmaal hebben we voor een Comfort gekozen. Vooral vanwege het feit dat we vanwege de hardloopwedstrijd aan een vast weekend zaten en de VIP nu eenmaal best duur was voor dit weekend. Ik vond de comfort echter prima opgeknapt. Frisse kleuren en praktisch ingericht. Fijne, ruime douche. Ideaal dat er nu ook bij comfort een vaatwasser zit. We hadden huisje 662, gelegen aan de noordzijde van het park. Prima ligging voor de zonaanbieders, met een redelijk open terras op het zuiden. Met dit tropische weer was het natuurlijk puffen en zweten in het huisje met temperaturen binnen tussen de 26 en 30 graden. Daar heb ik opzicht geen problemen mee, kan Centerparcs natuurlijk weinig aan doen. En airco in de huisjes is een flinke investering, waarvan ik begrijp dat ze dat (nog) niet gedaan hebben. Waar ik meer problemen mee ondervond, waren de muggen... Zeker met deze temperaturen is het fijn om 's avonds even het huisje te luchten, maar dan heb je direct een flinke lading muggen binnen. Een ogenschijnlijk simpele oplossing als horren voor de ramen zou naar mijn idee een fijne oplossing zijn. Verder een prima verblijf gehad in de comfort! Een fijne cottage als je niet veel 'thuis' bent en vooral voor de activiteiten naar een park gaat.

De Vossemeren Run
Op Facebook kwam ik dit evenement een flinke tijd geleden tegen en het leek me wel leuk om eens mee te doen als hardloper, met een aantal vrienden. Het is echt een klein hardloopevenement met deze editie volgensmij 44 volwassen deelnemers. Dat maakt het echter niet minder leuk, je kan dan wel makkelijker een gesprekje voeren met de organisatie en overige deelnemers. Iedere deelnemer kreeg een leuk stoffen tasje met Centerparcs de Vossemeren erop, en nog wat kleine accessoires. Er was een 5 en 10km run. De 5km was één rondje over het park, de 10km was tweemaal hetzelfde rondje. Leuk om over het park hard te lopen in de mooie natuur! De ronde ging ook over de grote brug. Dit was mooi, maar wel onhandig gezien de brug gewoon open was voor iedereen, waardoor je soms 'vast' kwam te zitten achter kinderwagens, honden, etc. Het was misschien fijn geweest als ze de mensen even lieten wachten zodra de hardlopers de brug overkwamen, maar van de andere kant snap ik ook dat mensen dat misschien niet echt waarderen. Al met al zeker een leuk evenement!

Samenvattend dus een mooie Centerparcs! :)
simon

Bericht door simon »

Bedankt voor deze review! Ik had het event ook al zien passeren, maar valt toch wel wat tegen qua aantal deelnemers? Waren de andere gadgets ook CP-gerelateerd?

markieanta
Moderator

Nooit geweten dat daar een hardloopevenement was. Heb er van het voorjaar, tijdens die sneeuw nog wel hard gelopen. Maar kon me niet eens meer herinneren dat het vijf kilometer was. Ik vind het wel een heel mooi park, een van de mooist aangeklede originals vind ik persoonlijk.
Armand

Bericht door Armand »

simon schreef: 18 sep 2023, 12:46 Bedankt voor deze review! Ik had het event ook al zien passeren, maar valt toch wel wat tegen qua aantal deelnemers? Waren de andere gadgets ook CP-gerelateerd?
Het waren inderdaad vrij weinig deelnemers, zeker als je grotere hardloopevenementen gewend bent :D
Er zat wel fatsoenlijke tijdregistratie bij en het is leuk dat ze zoiets organiseren. Volgens mij was het nu de 4e editie. Het vond tot dusver altijd plaats ergens begin september, dus het zou best kunnen dat ze volgend jaar weer een run organiseren. Ikzelf ben het event alleen tegengekomen op de Facebookpagina van CP de Vossemeren. Ik denk als ze iets meer adverteren, bijvoorbeeld op de algemene social media kanalen van CP en/of de website, dat er wellicht meer mensen heengaan. Komt dan natuurlijk ook een wat grotere organisatie bij kijken, dat was nu vooral 'recreatief'. Op de FB pagina van de Vossemeren staan nog wat foto's voor de geïnteresseerden.

Ik heb even wat foto's gemaakt. Allereerst de route, een ronde van 5km:
Route.jpg
Bij aanvang kregen de deelnemers een stoffen tas
CP tas.jpg
Hierin zaten enkele accessoires. Onder andere een pen en sleutelhanger van een lokaal, Belgisch bedrijf. Er zaten twee CP accessoires bij. Zo'n soort nekwarmer met fit @ work logo en een reflectieband die je om je middel kan doen tijdens sporten. Er zit tevens een klein vak aan de achterkant met rits, handig voor telefoon, sleutels, etc.
Nekwarmer.jpg
Reflectieband.jpg
Best wel leuke accessoires waar je zeker straks in de donkere wintermaanden nog wat aan hebt!
markieanta
Moderator

En met het nieuwe logo ook nog
simon

Bericht door simon »

Leuk! En inderdaad, ik had het ook enkel op Facebook zien passeren. :-)

bianca

Bericht door bianca »

Wij hadden een mail gehad, dat tijdens ons verblijf dit plaats vind.
Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken België”